abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 08:25:22 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700386
quote:
Miljoenenvilla voor probleemgezin
door Harry van Gelder
UTRECHT - De gemeente Utrecht heeft een beruchte Roma-familie, die wegens overlast al vaker uit een huurwoning is gezet, gehuisvest in een miljoenenpand.

Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.

De familie die het betreft, de familie Nicolich, werd in 2007 nog door de gemeente weggestuurd omdat ze zich in de ogen van de gemeente "voortdurend boven de wet stelden". De gemeente vond toen ook dat de uit het voormalig Joegoslavie afkomstige en beruchte Roma-familie geen enkel recht had op een woonurgentie, omdat ze buurtbewoners te veel overlast bezorgden. Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".

Overal uitgezet na moord

De familie kwam in grote problemen nadat in 1995 Dragan Nicolich werd doodgeschoten. Het probleemgezin werd op verschillende adressen weggestuurd. Steeds ging het om woonoverlast, vandalisme, keiharde muziek en ruzie door dronkenschap. Ook zijn er talloze problemen met bureau Jeugdzorg.

Dragan is de broer van Guiseppe Nicolich, die in 2007 landelijke bekendheid kreeg toen hij met zijn familie door Utrecht toerde met zijn caravan, nadat zijn gezin uit de huurwoning in Houten was gezet in ruil voor enkele tienduizenden euro's.

Volgens de woordvoerster van burgemeester Wolfsen wordt het landhuis "niet aan de woningmarkt onttrokken en is het een woning waarvoor de gemeente zelf een besteding mag zoeken". Maar het is de vraag of dat zo is. De gemeente kreeg Rhijnshoek in bezit door verkeersaanpassingen aan de A2. Volgens de regels mag Utrecht eigen huizen niet zelf verhuren, maar moet dat om willekeur te voorkomen worden gedaan door een aantal stichtingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.html

Zo zie je maar dat de werkelijkheid de fantasie uiteindelijk overstijgt! De verhaallijn is precies hetzelfde als de Flodders.
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten. Investeer dus alvast op de woningmarkt.
The End Times are wild
  Forum Admin woensdag 22 september 2010 @ 08:37:15 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86700558
Wat een verhaal!
  woensdag 22 september 2010 @ 08:38:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700579
Overigens is in de gemeente Best iets soortgelijks gebeurd, met een zeer criminele grote Roma-familie die uit de Verenigde Staten kwam. Die hadden daar zoveel geroofd dat ze lange gevangenisstraffen tegenmoet zagen, en kregen op grond daarvan asiel!!
Die woonden ook in een enorme villa, die ze gekocht hadden met bijeen geroofd geld. Toen hun roofpartijen in de omgeving uit de hand liepen is gepoogd deze familie weg te krijgen. De gemeente Best heeft toen het dubbele bedrag dat de familie oorspronkelijk betaald had neergelegd om ze weg te krijgen.
The End Times are wild
  Forum Admin woensdag 22 september 2010 @ 08:44:53 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86700661
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont. ;(
  woensdag 22 september 2010 @ 08:53:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700810
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont. ;(
Als je achternaam Petalo of anderszins zigeunerisch klinkend is loont het altijd.

Waar is trouwens Bijdevoet? Ik heb nog geen zigeunertopic gezien zonder dat hij erin postte!
The End Times are wild
  woensdag 22 september 2010 @ 08:56:31 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_86700879
Ongelooflijk :')
Wat een volk , gaat nog leuk worden in 2014 :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_86700977
Dit komt zo vaak voor...
Hadden we daar geen gevangenissen voor i.p.v. villa's?
censuur :O
pi_86701475
_O- Het bewijst maar weer, je kunt vaak in dit land beter crimineel zijn want aardige lieve mensen krijgen niks hier.
pi_86701532
Nicolic komt me bekend voor
Volgens mij hebben ze (of hun broers/zussen) ook in capelle gewoond
die pa had geen baan, maar reed in de dikste mercedessen rond :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86701637
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.

quote:
donderdag 17 augustus 2006 13:44 uur
Rechter beslist vrijdag over uitzetting Romafamilie

UTRECHT - De rechter in Utrecht bepaalt vrijdag of de Romafamilie Nicolich hun huis in Zeist mogen worden uitgezet.

De 600.000 gulden vertrekpremie, die de zigeuners zes jaar geleden kregen van de toenmalige gemeente Driebergen, is volgens Wlasco Nicolich niet voldoende om de huur te kunnen betalen. Hij spande daarom een kort geding aan tegen de verhuurder, de Seyster Veste. Die wil maandag ontruimen.

Nicolich betaalde na betalingsproblemen in een keer een grote huurachterstand. Daarop werd de sociale dienst wantrouwig en stopte zijn uitkering, waarna Nicolich opnieuw de huur niet kon betalen.
Bron
pi_86701735
nou, met 600.000 gulden kun je toch wel bijna 300 maanden (25 jaar!) een huis van 1k euro per maand huren. Weet niet in wat voor kast ze wonen, maar dit lijkt me toch "best" schappelijk.
pi_86701779
quote:
De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.

'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
:')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86701791
600.000 gulden niet genoeg om de huur te betalen? _O-
Met 600.000 gulden kan ik mijn huis afbetalen en mjin kinderen naar de beste scholen sturen en nog genoeg overhouden.

"Voor dat geld koop ik geen huis"
Ga weg man, achterlijke. Dit soort families is dus duideljik ONGEWENST!

Nederland trapt er weer in. _O-
pi_86701827
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wel als het 'pappen en nathouden' systeem blijft bestaan.
pi_86701835
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Cassero het volgende:
600.000 gulden niet genoeg om de huur te betalen? _O-
Met 600.000 gulden kan ik mijn huis afbetalen en mjin kinderen naar de beste scholen sturen en nog genoeg overhouden.

"Voor dat geld koop ik geen huis"
Ga weg man, achterlijke. Dit soort families is dus duideljik ONGEWENST!

Nederland trapt er weer in. _O-
En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houden :') Ongelooflijk.
pi_86701864
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:33 schreef Wokkel het volgende:
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.
[..]

Bron
Ja maar het is toch zielug voor die mensen ! O god ik ga kapot hier, al die naieve mensen die dit soort lui hier willen houden zouden eigenlijk deze mensen een paar maandjes in de achtertuin te logeren moeten hebben _O-
  woensdag 22 september 2010 @ 09:45:34 #17
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86701917
:r

En de goedwillende modelburger zich maar uit de naad werken om een dak boven het hoofd te kunnen bekostigen en braaf zijn zuurverdiende centen af te staan aan de belasting. :(
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 22 september 2010 @ 09:46:30 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86701947
Eerst dacht ik aan een carriere move richting 'problematisch alcohol verslaafde dakloze' (uitkering, goedkope opvang, goedkoop eten en goedkoop bier verstrekking), ik denk nu dat ik liever richting 'criminele overlastgever met een discutabele achtergrond ga'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86701994
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houden :') Ongelooflijk.
Ik heb me verdomme uit de naad gewerkt om een mooi huisje te vinden maar nee hoor, de familie criminele-roma krijgt het zo voor elkaar door de hele dag geen flikker uit te voeren. En ze zullen wel niet de eerste en enige zijn.

Je zou bijna zelf een criminele carriere gaan starten, of ben ik niet zielig genoeg omdat ik een 100% Nederlandse stamboom heb? Ik vrees het...
pi_86701999
Het meest walgelijke is wel dit :

quote:
Het probleem ligt in Poero's wagen. Poero is de aanspreektitel van Wlasko Nicolic, familie-oudste en spreekbuis namens de groep. Met zijn vrouw Elisabeth voedt hij de acht kinderen op van zijn overleden zoons en nu wonen ze met z'n tienen in de caravan. Daar bewaart hij het contract, drie velletjes A 4. Het is zijn zwaarbewaakte geheim. Niemand mag de papieren zien. Dat is op aandringen van hemzelf zo geregeld in een aparte paragraaf.

De velletjes, op gemeentelijk briefpapier, vatten samen wat de bedoeling is. De Roma zullen zich nooit meer op het grondgebied van Driebergen-Rijsenburg vestigen. Ze zullen ook nooit meer aanspraak maken op een standplaats elders in de regio. In ruil krijgen ze zes ton , door Wlasko te verdelen onder de gezinnen. Hoeveel gezinnen dat zijn, is onbekend. Bij het contract is een lijst gevoegd met tien namen en handtekeningen. Die zijn in de gauwigheid door Wlasko bij elkaar gezocht. Een aantal ondertekenaars woonde in Driebergen, een aantal niet.
Groetjes, Ezio.
pi_86702015
Trouwens dit is hun nieuwe stulpje :

Groetjes, Ezio.
pi_86702019
quote:
Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.
Hieruit blijkt wel weer hoe onbetrouwbaar Aleid Wolfsen is.

quote:
Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".
Verspilling van publieke gelden maar het volk mag niet weten waarom het verspild wordt. Zijn er wethouders bedreigd? Oude mercedessen met dikke sigaar rokende clowns die weken voor de deur van Aleid stonden?
pi_86702060
Hoe verrassend, een PartijvandeArmoede-burgemeester. :D
pi_86702074
Wolfsen is sowieso de woordenboek-verklaring van het woord 'incompetent'.
  woensdag 22 september 2010 @ 09:54:14 #25
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86702153
Jesus he, weer een lekker voorbeeld van hoe het niet moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')