Inderdaad. TS lijkt me ook alles behalve geschikt als het gaat om de functie van systeembeheerder. Gerommel met accounts, informatie doorspelen... Wat een lutser zeg.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In welk opzicht heb je hier ervaring mee?
Aangezien je al de fout in gaat door TS een sysbeheerder te noemen, iets wat hij niet is.
quote:Op donderdag 23 september 2010 20:54 schreef Burner2000 het volgende:
Had je de IT baas ook op de hoogte gesteld over het feit dat iedereen met het betreffende account gegevens eenvoudig kon benaderen wat eigenlijk niet zo hoort?
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Ik kon het niet, en heb het verzoek 3 keer neergelegd bij de IT baas. Maar het gebeurde maar niet.
Dan nog moet je er geen gebruik van maken en al helemaal niet gebruiken om gegevens in te zien die je normaalgesproken niet in zou mogen zien. Als je die gegevens dan ook nog gaat doorspelen, dan vraag je echt om ontslag op staande voet.quote:
dan ben ik zo lief om het toch nog 1 keer uit te leggen.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En precies daarom lopen dergelijke discussies altijd op niets uit. Ik heb een mening, iedereen heeft een mening, maar ik moet mijn mening aanpassen aan de rest. Dat weiger ik en vervolgens heb ik een plaat voor mijn hoofd. Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet.
Dan zou iedereen een dergelijke disclaimer moeten hebben lijkt mij. Waarom is mijn mening anders dan die van een willekeurige andere forumgebruiker.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:52 schreef Sachertorte het volgende:
Verder heb ik de casus niet eens gelezen, het gaat me puur om de manier waarop karr-1 altijd een uitgesproken mening heeft over iets waar hij geen verstand van heeft. Als hij een disclaimer bij zijn posts zet dat hij er geen verstand van heeft mag hij wat mij betreft doorposten, maar anders acht ik dat niet verstandig. Mensen vragen hier advies, niet een mening.
Domme vraag. Natuurlijk maakt hij geen schijn van kans. Nu al niet, als hij de informatie die hij achter heeft gehouden gaat toevoegen, dan wordt het nog veel kanslozer waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:08 schreef probeer het volgende:
COMBOBREAKER!!!
maare jongens, wat vinden jullie ervan, maakt TS een kans?
veel te weinig info om daar een antwoord op te kunnen geven.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:08 schreef probeer het volgende:
COMBOBREAKER!!!
maare jongens, wat vinden jullie ervan, maakt TS een kans?
te ver: jaquote:Op donderdag 23 september 2010 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Domme vraag. Natuurlijk maakt hij geen schijn van kans. Nu al niet, als hij de informatie die hij achter heeft gehouden gaat toevoegen, dan wordt het nog veel kanslozer waarschijnlijk.
TS is gewoon veel te ver gegaan en had dat als weldenkend mens kunnen beseffen.
Zoals het er nu naar uitziet wel. Er kunnen wel verzachtende omstandigheden zijn, maar die haal ik niet uit zijn verhaal. Sowieso kennen we niet het gehele verhaal. Het komt ook niet zo vaak voor dat iemand bij de eerste de beste overtreding op staande voet wordt ontslagen omwille van een fout. Meestal is er dan sprake van meer dingen, al dan niet gedurende een wat langere periode.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:25 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
te ver: ja
maar ver genoeg voor ontslag op staande voet?
dat is maar de vraag.
quote:
quote:
Je haalt mijn vraag compleet uit het verband. Er staat duidelijk het woordje ook in mijn vraag.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:54 schreef Burner2000 het volgende:
Had je de IT baas ook op de hoogte gesteld over het feit dat iedereen met het betreffende account gegevens eenvoudig kon benaderen wat eigenlijk niet zo hoort?
I.d.d., het verhaal is onvolledig om een goed beeld te krijgen.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
-knip- Sowieso kennen we niet het gehele verhaal. Het komt ook niet zo vaak voor dat iemand bij de eerste de beste overtreding op staande voet wordt ontslagen -knip-
Onslagen heeft die bewuste zin niet echt handig getypt. Je kunt het op meerdere manierenquote:Alleen al uit de openingspost blijkt dat hij met een account heeft gewerkt dat niet van hem was, -knip-
Mee eens helemaal,quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:48 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou als ts in de fout is gegaan met 1 collega, is het enkel een kwestie van ontkennen...?
Het is zijn woord, tegen dat van zijn collega, die hem er op een smerige wijze bij wil lappen blijkbaar.
Aangezien de gegevens voor meerderen open stonden zou ik het gewoon gooien op een valse collega wat de reden dus blijkbaar ook is.
En wie is daar verantwoordelijk voor?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:27 schreef Halcon het volgende:
Alleen al uit de openingspost blijkt dat hij met een account heeft gewerkt dat niet van hem was.
dat dus, dan hadden ze ja maar een account moeten geven met voldoende rechten waar je niet bij die bestanden kan.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als het openen van die bestanden dermate ernstig is voor het bedrijf dat ze je ontslag op staande voet geven, snap ik niet helemaal waarom je er zo makkelijk bij kon.![]()
Lijkt me een goed argument voor je verweer.
Aan de andere kant: waarom zou hij überhaupt toegang hebben tot bestanden die hij blijkbaar niet in mag zien?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja alleen het openen is al genoeg denk ik. Bestanden waar je niets in te zoeken hebt, moet je ook niet openen.
preciesquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:31 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Aan de andere kant: waarom zou hij überhaupt toegang hebben tot bestanden die hij blijkbaar niet in mag zien?
Als ik toegang heb tot bepaalde bestanden op het netwerk, dan ga ik ervan uit dat ik die in mag zien. Anders moet mijn werkgever de rechten op het netwerk maar goed regelen.
Dat is natuurlijk onzin. Je gaat een arbeidscontract aan op basis van vertrouwen. Als de baas de sleutels van de kluis in zijn bureaulaadje laat liggen betekent dat toch niet dat jij de creditcard van de zaak mag toe eigenen omdat die in de kluis lag waarvan de sleutel makkelijk bereikbaar was?quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:31 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Aan de andere kant: waarom zou hij überhaupt toegang hebben tot bestanden die hij blijkbaar niet in mag zien?
Als ik toegang heb tot bepaalde bestanden op het netwerk, dan ga ik ervan uit dat ik die in mag zien. Anders moet mijn werkgever de rechten op het netwerk maar goed regelen.
Jij hebt it functies gehad.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:13 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Je gaat een arbeidscontract aan op basis van vertrouwen. Als de baas de sleutels van de kluis in zijn bureaulaadje laat liggen betekent dat toch niet dat jij de creditcard van de zaak mag toe eigenen omdat die in de kluis lag waarvan de sleutel makkelijk bereikbaar was?
Denk dat het allemaal niet zo erg was geweest als TS bewust of per ongeluk bestanden had ingekeken en het vervolgens voor zich had gehouden. Wat hem genekt heeft is het lekker babbelen er over bij de koffie automaat.
Zelf heb ik vroeger in verschillende IT functies te maken gehad met allerlei vertrouwelijke documenten die ik als opper user zo kon bereiken. Maar dat doe je gewoon niet omdat je weet dat het not done is.
Ok, maar het feit dat je in documenten kunt, wil nog niet zeggen dat je ze dan mag bespreken met anderen, toch?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij hebt it functies gehad.
TS niet.
Daar ga je vergelijking al mank.
Maar ik ga in de herhaling vallen merk ik.
Als een gebruiker een account krijgt is het niet zijn verantwoordelijkheid om te kijken of hij teveel rechten heeft.
Die verantwoordelijkheid ligt bij de beheerder of bij de aanvrager die blijkbaar incompetent is.
Het kan ook zo zijn dat het hele rechtensysteem zo lek als een mandje is, dat iedereen default read/write rechten heeft op elke dir in het netwerk.
En jij luistert niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij hebt it functies gehad.
TS niet.
Daar ga je vergelijking al mank.
Maar ik ga in de herhaling vallen merk ik.
Als een gebruiker een account krijgt is het niet zijn verantwoordelijkheid om te kijken of hij teveel rechten heeft.
Die verantwoordelijkheid ligt bij de beheerder of bij de aanvrager die blijkbaar incompetent is.
Het kan ook zo zijn dat het hele rechtensysteem zo lek als een mandje is, dat iedereen default read/write rechten heeft op elke dir in het netwerk.
Ik vermoed dat TS met hangende pootjes door heeft dat die fout zatquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met alle respect maar wat is het nut van de discussie als TS de pleiterik heeft gemaakt?
Yes, maar die is na bezwaar ingetrokken.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ben jij dezelfde als die persoon die pas geleden een officiële waarschuwing had gekregen?
Geen id, maar was gewoon een uitdraai met de bestandsnamen/tijdstip etc.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Sessy het volgende:
Dat je voor het rondneuzen en dat doorkletsen ontslagen kunt worden bij bepaalde functies lijkt me duidelijk. Dat iedereen erbij kon is niet zo belangrijk eigenlijk, ik bedoel als je bij een juwelier werkt en je kunt bij de sieraden wil dat nog niet zeggen dat je ze ook even op zondag als de winkel toch dicht is mag lenen om aan te doen naar een date. Van sommige dingen moet je gewoon afblijven ook al kan je erbij en de werkgever moet daar op kunnen vertrouwen. Dat jij het was en niet een ander is na het doorkwebbelen aan je collega ook wel duidelijk.
De vraag is of ontslag op staande voet ook wel gerechtvaardigd is en of de regels hiervoor ook gevolgd zijn, ontslag op staande voet heeft best strikte eisen.
http://lmgtfy.com/?q=ontslag+op+staande+voet+vereisten
![]()
Overigens, ik weet niet wat voor sporen er precies zijn gevonden en hoe deze sporen bijgehouden zijn en geanalyseerd maar evt. beroep op schending privacy of schending wet bescherming persoonsgegevens?
Dat was ook mijn idee, en er zijn wel bestanden geopend vanaf mijn werkstation. Maar dat was om te zien of het wegkon. En daar zat behoorlijk wat privé shit tussen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:59 schreef slacker_nl het volgende:
Kun je niet navragen of ze kunnen opgeven van waar de bestanden zijn geopend (IP adres dan wel werkstation). Je zou logischerwijs kunnen aantonen dat jij niet degene was die de bestanden heeft geopend, immers, je IP adres verschilt met het IP adres van waar het bestand is geopend.
Het feit dat jij bespreekt dat je $bestanden kunt openen is m.i. geen reden tot ontslag. Tevens zou de werkgever de bestanden dusdanig moeten beveiligen als je geen toegang tot de bestanden mag hebben.
Ik heb niet gericht gezocht, gewoon random mapjes openen en zien wat daar in staat.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groot is dat hij wel gericht zocht.
En verder: mis ik de klacht van de werkgever toen TS ontslagen werd. Dan krijg je toch te horen wat de reden is? Het geeft mij de indruk dat TS weet dat ie fout zat.
Ik vind TS niet erg integer overkomen en ben het ook eens met NotYou (zie post hierboven).
Nou, we hebben een verkiezing medewerker van het kwartaal. Een bestaand genaamd 2010 Q3 ofzoiets had ik geopend en daar stond dat in. Collega x en Collega y waren genomineerd. Deze presteren niet goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:14 schreef Maanvis het volgende:
Wat ik in dit verhaal niet duidelijk zie is hoe men achter deze feiten is gekomen, hoe het geheel boven water is gekomen zegmaar. Dus wat de reden was dat je collega naar deze zaken gevraagd werd?
Dat kan, maar dan doe ik toch alleen mijn normale taken?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad. TS lijkt me ook alles behalve geschikt als het gaat om de functie van systeembeheerder. Gerommel met accounts, informatie doorspelen... Wat een lutser zeg.
"Als je de deur open laat staan, moet je niet piepen als er iemand naar binnen komt."quote:Op donderdag 23 september 2010 15:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja alleen het openen is al genoeg denk ik. Bestanden waar je niets in te zoeken hebt, moet je ook niet openen.
En dat ligt geheel aan het soort document vind ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, maar het feit dat je in documenten kunt, wil nog niet zeggen dat je ze dan mag bespreken met anderen, toch?
Wacht even... Wie bepaalt of mensen wel of niet goed presteren? Jij of de bedrijfsleiding? En dan nog, al zouden ze niet goed presteren...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Nou, we hebben een verkiezing medewerker van het kwartaal. Een bestaand genaamd 2010 Q3 ofzoiets had ik geopend en daar stond dat in. Collega x en Collega y waren genomineerd. Deze presteren niet goed.
Dit heb ik verteld aan mijn collega. En zei heeft dit weer verteld aan een andere collega.
Uiteindelijk is mijn leidinggevende naar haar toegestapt, hoe weet jij dat collega x en collega y zijn genomineerd... Zo is het balletje gaan rollen.
Nee, dat het account waarvan het wachtwoord door het bedrijf rondzwerft die bestanden heeft geopend.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat kunnen ze, want jij hebt het aan allemaal collega's verteld...Daarnaast hebben ze waarschijnlijk audit logs waarin staat dat jij die documenten geopend hebt.
Er staat idd niks van op papier.quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:57 schreef Burner2000 het volgende:
Er schiet me nog iets te binnen. Misschien loop ik te ver voor de zaken uit, maar toch:
Als de extra ICT taken alleen mondeling afspraken gemaakt zijn en er verder niets op papier staat, dan kan dit ook in het voordeel werken.
Het bedrijf wil je op staande voet ontslaan. Ze moeten een zeer duidelijke reden aangeven voor het ontslag. Dat is in dit geval weer gelinkt aan de mondelinge afspraken over de ICT gerelateerde werkzaamheden. Hoe kunnen ze de gemaakte mondelingen afspraken hard aantonen?![]()
Let wel op dat je bij op staande voet ontslag geen recht hebt op WW.
( verwijtbaar werkloos )
Dus mocht je denken dat je onterecht bent ontslagen, neem dan een goede advocaat in de arm.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:31 schreef Errrwin het volgende:
[..]
In dat bedrijf kan je cijfermatig aantonen dat mensen onder/op of boven target zitten. Deze mensen zaten er dus onder. En misschien verkeerd geschreven, wat ik bedoelde was naar mijn mening..quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wacht even... Wie bepaalt of mensen wel of niet goed presteren? Jij of de bedrijfsleiding? En dan nog, al zouden ze niet goed presteren...
je begrijpt dat dit informatie is die je dan misschien wel per ongeluk hebt gezien, maar die je dus niet hoort door te vertellen.
Mag dat?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:02 schreef ontslagen het volgende:
[..]
- Klopt
- Klopt ook, hoewel er ook sporen zijn gevonden op andere pc's en andere IP's (van buiten het bedrijf)
Ja, vanwege mijn ICT taken.
Dat moet toch beschreven staan in je contract wat voor info je niet mag delen, hoelang niet etcetera?
Die collega werd letterlijk gevraagd weetje van dit en dit af. Ze zij toen ja.
Oke van wie heb je die info. Toen zei ze dat wil eigenlijk liever niet zeggen.
Toen zij mijn baas, nou dat ik maar wel doen anders heeft het consequenties.
Toen heeft ze dus mijn naam genoemd.
TS had toegang tot die bestanden om ICT-taken uit te kunnen voeren. Maar los daar van, had TS nooit informatie uit die bestanden mogen lekken.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
^^ Dit dus. Als je wel toegang hebt, hoe moet je dan aan de bestandsnaam kunnen zien wat je wel of niet mag lezen?
Dat ben ik met je eens, maar is dat enige punt voldoende voor ontslag op staande voet?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
TS had toegang tot die bestanden om ICT-taken uit te kunnen voeren. Maar los daar van, had TS nooit informatie uit die bestanden mogen lekken.
Ik heb niet het hele topic gelezen. Wat voor informatie is er precies gelekt, tegen wie is dat gelekt en hoe vaak is er informatie gelekt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar is dat enige punt voldoende voor ontslag op staande voet?
Er is 1 keer info gelekt over de medewerker van het kwartaal en 1 keer bedrijfsinfo dat je ook op de KVK site kan vinden. Dit is tegen 1 collega gelekt die nadat ze voor het blok werd gezet dat heeft verteld.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele topic gelezen. Wat voor informatie is er precies gelekt, tegen wie is dat gelekt en hoe vaak is er informatie gelekt?
Voor ontslag op staande voet hoef je maar aan 1 eis te voldoen als werkgever. Daarbij, het feit dat TS een officiële waarschuwing heeft gehad zal de boel niet hebben geholpen. Of die nu later is ingetrokken of niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar is dat enige punt voldoende voor ontslag op staande voet?
Ik doe ff de aanname dat het inmiddels wel bij je is ingezonken dat dat praten de bottle neck voor je is ? Snap dat ook gelijk dat ze gewoon o peen stok hebben zitten wachten. Je gaf aan dat die officiele waarschuwing is ingetrokken. Op papier ja, maar dat betekent dat de gevoelens bij hogerhand over jou nog steeds aanwezig waren hoor, zoniet alleen maar groter zijn geworden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:41 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Er is 1 keer info gelekt over de medewerker van het kwartaal en 1 keer bedrijfsinfo dat je ook op de KVK site kan vinden. Dit is tegen 1 collega gelekt die nadat ze voor het blok werd gezet dat heeft verteld.
Er zijn wél vaker bestanden geopend, maar dat was noodzakelijk voor de uitoefening van mijn functie.
Als deze later wordt ingetrokken dan telt dat niet mee voor een eventueel later ontslag.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:43 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Voor ontslag op staande voet hoef je maar aan 1 eis te voldoen als werkgever. Daarbij, het feit dat TS een officiële waarschuwing heeft gehad zal de boel niet hebben geholpen. Of die nu later is ingetrokken of niet.
Ja, dat is ook het belangrijkste punt..quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:45 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Ik doe ff de aanname dat het inmiddels wel bij je is ingezonken dat dat praten de bottle neck voor je is ?
Voor dat tweede kun je dat dan ter verdediging aanvoeren. Het is publiek opvraagbaar, dus niet vertrouwelijk. Dat eerste is echter wel verwijtbaar, hoewel ontslag op staande voet wellicht wel een erg zwaar middel is. Je had ook een officiële waarschuwing of schorsing kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:41 schreef ontslagen het volgende:
Er is 1 keer info gelekt over de medewerker van het kwartaal en 1 keer bedrijfsinfo dat je ook op de KVK site kan vinden.
Heb je daar ook verder een goed verhaal bij?quote:Dit is tegen 1 collega gelekt die nadat ze voor het blok werd gezet dat heeft verteld.
Er zijn wél vaker bestanden geopend, maar dat was noodzakelijk voor de uitoefening van mijn functie.
Op FOK! is dat voldoende om je uit de crew te flikkeren... Maar goed, da's geen 'echt' bedrijf natuurlijk...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Hmhm ja dat vond ik ook, of desnoods mag ik die IT taken niet meer uitvoeren en krijg ik een schorsing oid.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor dat tweede kun je dat dan ter verdediging aanvoeren. Het is publiek opvraagbaar, dus niet vertrouwelijk. Dat eerste is echter wel verwijtbaar, hoewel ontslag op staande voet wellicht wel een erg zwaar middel is. Je had ook een officiële waarschuwing of schorsing kunnen krijgen.
[..]
Heb je daar ook verder een goed verhaal bij?
uhm... ik weet niet hoelang je al meeloopt, maar vaak is dat wat NIET op papier staat meer van belang dan dat wat er wel staat....quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:45 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Als deze later wordt ingetrokken dan telt dat niet mee voor een eventueel later ontslag.
Want het was niet aan de bestandsnaam of map te zien? Maargoed, het zou je sowieso het voordeel van de twijfel al op kunnen leveren. Hoe lang is het ontslag op staande voet geleden? Ik zou nl. z.s.m. een advocaat opzoeken en het aan gaan vechten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:48 schreef ontslagen het volgende:
Hmhm ja dat vond ik ook, of desnoods mag ik die IT taken niet meer uitvoeren en krijg ik een schorsing oid.
Ja, de harde schijf van de server staat zo vol dat er wel bestanden verwijderd moesten worden. Dus ik moest dat doen en om te zien of iets wegkan moet ik wel bestanden openen.
Ja dat hebben we al een aantal keer gezienquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op FOK! is dat voldoende om je uit de crew te flikkeren... Maar goed, da's geen 'echt' bedrijf natuurlijk...
Dat punt zou voldoende kunnen zijn, maar om dat zeker te weten, lijkt het me heel verstandig om het aan te vechten.
ja logisch toch! OP FOK! moet je er gewoon als user op kunnen vertrouwen dat wat je hier bespreekt niet word gedeeld met anderen!quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op FOK! is dat voldoende om je uit de crew te flikkeren... Maar goed, da's geen 'echt' bedrijf natuurlijk...
Dat punt zou voldoende kunnen zijn, maar om dat zeker te weten, lijkt het me heel verstandig om het aan te vechten.
Maar de rechter zal dan wel vragen waarom die waarschuwing is ingetrokken als het o zo ernstig was.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:48 schreef klusfoobje het volgende:
uhm... ik weet niet hoelang je al meeloopt, maar vaak is dat wat NIET op papier staat meer van belang dan dat wat er wel staat....
In een eventuele rechtzaak zal men de rechter ook zeker duidelijk maken dat je al eerder op de vingers bent getikt...
Dat het ingetrokken is staat ook op papier én is ondertekend.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:48 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
uhm... ik weet niet hoelang je al meeloopt, maar vaak is dat wat NIET op papier staat meer van belang dan dat wat er wel staat....
In een eventuele rechtzaak zal men de rechter ook zeker duidelijk maken dat je al eerder op de vingers bent getikt...
Nee, bijvoorbeeld contract x zie ik het wel aan. Maar het meeste staat gewoon in user mapjes met lange bestandsnamen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Want het was niet aan de bestandsnaam of map te zien? Maargoed, het zou je sowieso het voordeel van de twijfel al op kunnen leveren. Hoe lang is het ontslag op staande voet geleden? Ik zou nl. z.s.m. een advocaat opzoeken en het aan gaan vechten.
Die zijn er zekerquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:50 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Ja dat hebben we al een aantal keer gezien![]()
Ja dat sowieso, zijn er geen zaken geweest die écht vergelijkbaar zijn?
Waarom heb je de users zelf niet gevraagd om op te schonen? Da's waar ik werk heel gebruikelijk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef ontslagen het volgende:
Nee, bijvoorbeeld contract x zie ik het wel aan. Maar het meeste staat gewoon in user mapjes met lange bestandsnamen.
Oke duidelijk, je hebt dus info uit geheime bestanden doorgeluld. Helaas is dit ontslag dus waarschijnlijk wel terechtquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Nou, we hebben een verkiezing medewerker van het kwartaal. Een bestaand genaamd 2010 Q3 ofzoiets had ik geopend en daar stond dat in. Collega x en Collega y waren genomineerd. Deze presteren niet goed.
Dit heb ik verteld aan mijn collega. En zei heeft dit weer verteld aan een andere collega.
Uiteindelijk is mijn leidinggevende naar haar toegestapt, hoe weet jij dat collega x en collega y zijn genomineerd... Zo is het balletje gaan rollen.
Bij ons doet IT dat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom heb je de users zelf niet gevraagd om op te schonen? Da's waar ik werk heel gebruikelijk.
Geheim als het op een voor iedereen toegankelijke user dir staat?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke duidelijk, je hebt dus info uit geheime bestanden doorgeluld. Helaas is dit ontslag dus waarschijnlijk wel terecht.
Mijn normale werkzaamheden heb ik altijd goed uitgevoerd, misschien 1 of 2 keer te laat in een jaar. In de groep lig ik goed. Er was ook zwaar protest toen ze het vertelden, en ik wordt nu bestookt met succes/sterkte smsjes/mailtjes..quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:57 schreef klusfoobje het volgende:
Nee chef, op PAPIER staat dat er een officiële waarschuwing was en dat deze is ingetrokken.
Bij de rechter zullen niet gaan zeggen dat je een OFFICIËLE waarschuwing hebt gehad, maar dat er eerdere incidenten waren en dat er met je is gesproken en dat je op de vingers bent getikt.
Beschouw het als dat je een fluitje hebt gehad en dat de gele kaart in de zak is gebleven. Hoe meer fluitjes, hoe sneller een kaart opeens uit de zak kan komen waar hij zonder die fluitjes was blijven zitten...
Kortom, wat niet op papier staat kan meer inpackt hebben dan dat wat er wel staat. Zal me niet sverbazen als ze na die ingetrokken waarschuwing een compleet dossier van je zijn gaan aanleggen. Ben je ook altij dnetje sop tijd op je werk geweest? Niet de kantjes eraf gelopen ? Hoe lig j ein d egroep bij je collega's ?
Zijn er meer van dat soort dingen? Dat kan in een eventuele rechtszaak wel helpen. Kennelijk heeft het bedrijf autorisatie erg slecht geregeld en liggen bevoegdheden sowieso bij de verkeerde personen.quote:
Bijvoorbeeld 1 van de project managers die ook HR, vertrouwenspersoon is, een andere project manager die ook IT moest doen totdat ik dat deed, call agents die er opeens extra taken bijkregen zoals nakijken etc, binnendienst medewerkers die opeens project management moesten doen..quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zijn er meer van dat soort dingen? Dat kan in een eventuele rechtszaak wel helpen. Kennelijk heeft het bedrijf autorisatie erg slecht geregeld en liggen bevoegdheden sowieso bij de verkeerde personen.
je collega's hebben zich er dus bij neergelegd dat het een onomkeerbaar feit is en wensen je het beste en gaan over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Mijn normale werkzaamheden heb ik altijd goed uitgevoerd, misschien 1 of 2 keer te laat in een jaar. In de groep lig ik goed. Er was ook zwaar protest toen ze het vertelden, en ik wordt nu bestookt met succes/sterkte smsjes/mailtjes..
Da's ook logisch hé.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:06 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
je collega's hebben zich er dus bij neergelegd dat het een onomkeerbaar feit is en wensen je het beste en gaan over tot de orde van de dag.
Dat is in een klein bedrijf op zich niet vreemd. Wel vreemd is het dat jij kennelijk van iedereen moet kunnen beoordelen of zij het nodig hebben of niet en niet zij zelf.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld 1 van de project managers die ook HR, vertrouwenspersoon is, een andere project manager die ook IT moest doen totdat ik dat deed, call agents die er opeens extra taken bijkregen zoals nakijken etc, binnendienst medewerkers die opeens project management moesten doen..
2 vestigingen, +- 100 medewerkers.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is in een klein bedrijf op zich niet vreemd. Wel vreemd is het dat jij kennelijk van iedereen moet kunnen beoordelen of zij het nodig hebben of niet en niet zij zelf.
Ja zelfs dan ja. Want je kon redelijkerwijs weten dat je nadat je de inhoud had gezien het niet verder mocht vertellen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:55 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Geheim als het op een voor iedereen toegankelijke user dir staat?
Natuurlijk heb ik spijt, het ontslag is gisteren meedegedeeld.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Want het was niet aan de bestandsnaam of map te zien? Maargoed, het zou je sowieso het voordeel van de twijfel al op kunnen leveren. Hoe lang is het ontslag op staande voet geleden? Ik zou nl. z.s.m. een advocaat opzoeken en het aan gaan vechten.
- Geen ervaring hiermee, daarom ook het topicquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ja zelfs dan ja. Want je kon redelijkerwijs weten dat je nadat je de inhoud had gezien het niet verder mocht vertellen.
Ik zal er verder geen discussie over maken maar een aantal punten:
- Ik geef je weinig tot eigenlijk geen kans op het aanvechten van je ontslag (imho terecht ook)
- Waarom zou je er willen blijven werken. Zelfs als je dit aangevochten krijg dan is de werksfeer verpest en ik meen te hebben gelezen in het topic dat je nog een jaarcontract had (niet zeker overigens). Als dat zo is hoe groot acht je de kans op verlenging?
- Besef je nu wel dat het in de toekomst in een vergelijkbare situatie verstandig is om dit niet weer zo aan te pakken?
Wacht even, we hebben het over genomineerden voor de medewerker van het kwartaal verkiezing en gewoon openbare info? Dan wil je daar toch niet eens meer werken?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:41 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Er is 1 keer info gelekt over de medewerker van het kwartaal en 1 keer bedrijfsinfo dat je ook op de KVK site kan vinden. Dit is tegen 1 collega gelekt die nadat ze voor het blok werd gezet dat heeft verteld.
Dit begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:40 schreef slacker_nl het volgende:
Even voor mijn begrip.
Je hebt bestanden geopend en deze informatie gedeeld met collega's? Ja? Dat lijkt me geen reden tot ontslag. Ik heb regelmatig discussies met collega's over zaken die niet bekend zijn bij de een of ander (in een kroeg/thuis/etc). Deze informatie wordt o.a. gebruikt om daar je voordeel uit te doen, zaken aan te kaarten bij management (project, dan wel line management), etc.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef ontslagen het volgende:
[..]
Er is dus niets doorgespeeld aan mensen die buiten het bedrijf werkzaam zijn.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:40 schreef slacker_nl het volgende:
Even voor mijn begrip.
Je hebt bestanden geopend en deze informatie gedeeld met collega's? Ja? Dat lijkt me geen reden tot ontslag. Ik heb regelmatig discussies met collega's over zaken die niet bekend zijn bij de een of ander (in een kroeg/thuis/etc). Deze informatie wordt o.a. gebruikt om daar je voordeel uit te doen, zaken aan te kaarten bij management (project, dan wel line management), etc.
Heb je informatie over klanten doorgespeeld aan derden die niet binnen het bedrijf werkzaam zijn, dan zou ik de reden tot ontslag legitiem vinden.
Nee dat wil ik ook niet, maar als dit ontslag niet legitiem is krijg ik waarschijnlijk wel 1/2 maandsalarissen mee en behoudt ik mijn recht op ww.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:47 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Wacht even, we hebben het over genomineerden voor de medewerker van het kwartaal verkiezing en gewoon openbare info? Dan wil je daar toch niet eens meer werken?
Ze belde me gisteren toen het bekend is geworden. Dat ze voor het blok is gezet door mijn leidinggevende & dat ze haar eigen baan niet op het spel kan zetten omdat ze bezig is met een koophuis, morgen vier ik mijn verjaardag, dan komt ze gewoon een drankje doen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:55 schreef Woffel het volgende:
Puike actie ook van je collega.. Hoe heb je het met haar opgelost?
Dat dus.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kwartaal gek! Toch?quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:24 schreef L0t.. het volgende:
Wow, medewerker van de maand, dat is wel top secret informatie ja.
Die komt heus wel, maak je daar geen zorgen over.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:47 schreef ontslagen het volgende:
Ik heb overigens nog steeds geen aangetekende brief van mijn werkgever ontvangen met daarin een uitgebreide motivatie..
TS gebruikt dat account en dat account is niet van hem. Daar is TS voor verantwoordelijk. Een krakkemikkig IS-beleid is in dit geval voor TS geen uitvlucht.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wie is daar verantwoordelijk voor?
TS?
Dacht het niet.
Aangezien TS geen beheerder is of iets dergelijks.
Dat is de verantwoordelijkheid van de manager om dat goed te regelen.
Deze heeft verzaakt door TS een account te geven wat veelte veel rechten had.
Als TS een normaal account had gekregen was er niks aan de hand geweest.
Tenzij het zo'n zooitje is qua authorisatie en zo.
Ja, users zelf alles laten regelen met betrekking tot rechten en autorisaties... Da´s heel handig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom heb je de users zelf niet gevraagd om op te schonen? Da's waar ik werk heel gebruikelijk.
Dat staat er niet, dombo.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:43 schreef Halcon het volgende:
Ja, users zelf alles laten regelen met betrekking tot rechten en autorisaties... Da´s heel handig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |