quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:27 schreef Halcon het volgende:[..]
-knip- Sowieso kennen we niet het gehele verhaal. Het komt ook niet zo vaak voor dat iemand bij de eerste de beste overtreding op staande voet wordt ontslagen -knip-
I.d.d., het verhaal is onvolledig om een goed beeld te krijgen.
Ik denk dat het bedrijf waar Ontslagen werkte economisch niet sterk voor stond.
Waarom zou het bedrijf iemand ICT taken uit laten voeren waar hij niet voor aangenomen was?
Bij op staande voet ontslag kan in dit geval een heel ander belang spelen op de achtergrond. Namelijk financieel belang. Wanneer het minder gaat wordt er sneller een knuppel gezocht om mee te slaan. ( even los van wie wel / niet fout zit )
quote:
Alleen al uit de openingspost blijkt dat hij met een account heeft gewerkt dat niet van hem was, -knip-
Onslagen heeft die bewuste zin niet echt handig getypt. Je kunt het op meerdere manieren
interperteren. Mijn indruk is dat het een beetje verkeerd over komt:
"Nu kreeg ik om die taken uit te voeren een account van een ex-medewerker met een vre-se-lijk simpel wachtwoord.
"Er staat jammer genoeg niet duidelijk bij of Ontslagen deze account gegevens rechtstreeks van de ex-werknemer had ik gekregen.
Het kan zijn dat dit gewoon via een leidinggevende gebeurd is aangezien dit al in de openingspost stond:
"Nu is het zo dat meerdere mensen van het bestaan van deze account afwisten en je hier ook remote mee kon inloggen."Het kwam in eerste instantie over dat Ontslagen de account gegevens doorgespeeld had aan de collega's.
Terwijl als je de openings post al doordenkend doorleest dat Ontslagen het volgende verteld had aan de collega's:
Dat er met het account meer bestanden kon benaderen dan het eigenlijk zou mogen.Grote kans dat de zin hier boven op de wandelgangen terecht is gekomen, waardoor het verhaal een hele andere wending krijgt. ( Wat nu ook gebeurd met de reacties in dit topic).
1 van hoge heren krijgt er lucht van en het balletje gaat rollen.
De vrouwelijke collega voelde na ondervraging zich in het nauw gedreven.
Met als gevolg dat Ontslagen de pineut is.
( Dat is mijn indruk na het lezen van de post van Ontslagen )
Bij mijn vorige werkgever heb ik een soort gelijke situatie mee gemaakt hoe het bij een ander is overkomen. Door voorbarige reacties die gebasseerd waren op onvolledige informatie werd er totaal een verkeerd beeld geschetst.
Deze persoon werd dus achteraf onterecht op staande voet ontslagen.
Afloop: de persoon in kwestie werd in het gelijk gesteld.
Door een vertrouwensbreuk was er een onwerkbare situatie ontstaan.
Dat werd voor de werkgever dus een hele dure afkoopsom.
[ Bericht 1% gewijzigd door Burner2000 op 24-09-2010 00:41:23 ]