Maar dat is nog niet het geval toch?quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:18 schreef capricia het volgende:
Ik begreep dat zoals de plannen nu zijn, ouders honderden (hoor ook al duizenden) euro's extra moeten beralen in 2011 voor de kinderopvang.
http://www.werkeninkinder(...)0kinderopvang%202011
Er was pas een man op tv van een kinderopvang organisatie die dit vertelde naar aanleiding van de komende bezuinigingen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ken de cijfers niet eerlijk gezegd. Die ene euro lijkt me wat aan de krappe kant, maar wellicht heb je gelijk.
Ik dacht dat die bezuiniging op de kinderopvang al besloten is.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:19 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar dat is nog niet het geval toch?
Maar ik reageerde op:quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:21 schreef capricia het volgende:
Ik dacht dat die bezuiniging op de kinderopvang al besloten is.
Je reageerde op mij, en ik heb dat niet geschreven, vandaar mijn verwarringquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar ik reageerde op:
"maar vrouwen werken vaak maar kleine parttime baantjes en dat gaat dan vaak ook nog op aan de kinderopvangkosten".
Daar wordt veel te makkelijk over gedacht inderdaad (en dan vaak door hogeropgeleiden (waar ik overigens ook toe behoor daar niet van)). Er wordt vaak naar opbrengst alleen gekeken, wat het doet voor de aandeelhouders etc.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mooi is dat inderdaad, en dat is de algemene tendens in andere topics (TNT-topic bijvoorbeeld) dat deze mensen ontslagen moeten worden omdat ze te duur zijn en dat werk ook door ongeschoolde Polen gedaan kan worden, omdat die nog goedkoper zijn.
En ik vind dat er best wel eens wat meer waardering mag zijn voor mensen die werken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Mensen met modaal die vinden dat hen teveel wordt afgepakt (belstingschaal, geen voordelen.subisidies etcetera), ik vind dat ze zich niet zo moeten afreageren op de minima. Kijk kwaad omhoog naar de overheid. Dat is de bron van je ergernis. En verkoop die auto en neem een fiets.
Maar mensne met een minimumloon kunnen niet zonder huur en zorgtoeslag dus je zou je kunnen afvragen hoe fatsoenlijk dat minimumloon eigenlijk wel is.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:23 schreef PaarsBeestje het volgende:
Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat er in NL nog steeds sprake is van een fatsoenlijk minimumloon om Amerikaanse toestanden van 2 en 3 baantjes hebben om maar rond te kunnen komen te kunnen vermijden.
Dat ben ik zeer met je eens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar mensne met een minimumloon kunnen niet zonder huur en zorgtoeslag dus je zou je kunnen afvragen hoe fatsoenlijk dat minimumloon eigenlijk wel is.
In feite betalen wij met z'n allen het loon wat werkgevers de mensen met een minimumloon niet kunnen of willen geven.
Dan ben jjij een uitzondering uiteraard. Over het algemeen pakken mensen net zo goed de auto voor werk heen en terug en voor de boodschappen dat maar 10 minuten lopen verderop ligt.. Fiets laten ze staan of die hebben ze nieteens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:26 schreef thumbnail het volgende:
[..]
En ik vind dat er best wel eens wat meer waardering mag zijn voor mensen die werken.
Ik heb een auto en een fiets.
Ik ga 's ochtends met de auto naar mijn werk omdat er om 04.45 uur nog geen bussen rijden en 's middags pak ik de fiets want mijn werk is 11 kilometer rijden en twee keer op een dag is me teveel.
Ik krijg nergens subsidie voor en ik heb nog nooit zonder werk gezeten en dan kom jij met het verhaal dat ik mijn auto maar weg moet doen?
Daar heb je gewoon gelijk in.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:30 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar mensne met een minimumloon kunnen niet zonder huur en zorgtoeslag dus je zou je kunnen afvragen hoe fatsoenlijk dat minimumloon eigenlijk wel is.
In feite betalen wij met z'n allen het loon wat werkgevers de mensen met een minimumloon niet kunnen of willen geven.
Mag ik nu mijn auto houden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Dan ben jjij een uitzondering uiteraard. Over het algemeen pakken mensen net zo goed de auto voor werk heen en terug en voor de boodschappen dat maar 10 minuten lopen verderop ligt.. Fiets laten ze staan of die hebben ze nieteens.
Ik ken niemand met een auto die elke dag 11 KM fistst, je ziet het absoluut niet vaak. Dus voor jou twee duimen omhoog
niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:05 schreef graaierrrr het volgende:
Als dat bericht klopt dat we er de komende jaren 200e per jaar op 8eruit gaan dan denk ik dat grote groepen mensen bij de voedselbank eten moeten gaan halen. Denk dat t heel erg gaat worden hier, alleen de meeste mensen beseffen het nog niet volgens mij.
Klopt per maand bedoel ik.. Dat is niet te doen voor veel mensen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.
(of misschien dacht je goed, maar schreef je het verkeerd op)
Het valt allemaal wel mee hoor. Veranderingen leveren altijd een hoop geklaag op, maar aan het einde van de rit blijkt men toch erg creatief desnoods door minder geld uit te geven.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:34 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook bang dat mensen opeens diep de schulden induiken.
Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees dat chronisch zieken er hard op achteruit zullen gaan.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.
Je snapt natuurlijk wel dat het ten koste van de lengte gaat als het geld in de breedte gaat zitten. Ik pleit al jaren voor het maken van echte keuze als overheid, namelijk dat zij een vangnet moet bieden voor hen die niet kunnen werken wegens een lichamelijk of geestelijk gebrek, maar dan zal er wel in de andere uitgaven fors gesneden moeten worden, en daar is het linker en een deel van het rechtersegment het dan weer niet mee eens. Het geeft te denken over de prioriteiten die zij stellen.
Als je in de WAO/WIA of Wajong zit, dan krijg je sowieso deze maand 350 euro tegemoetkoming in de zorgkosten.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je begrijpt me wss verkeerd, die 1800,- per maand sloeg niet op mij. Ik krijg namelijk nieteens de helft daarvan. Ik bedoelde te zeggen zelfs hardwerkende mensen met een inkomen van 1800,- per maand zullen echt niet verhongeren. De sociaal-minima die gaan het pas merken. Denk je dat je extraatjes/subisides direkt krijgt? Ik kan per jaar 200,- gehandicapten-toeslag aanvragen That's it.
Echt waar?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd waarop dat 'gemiddelde huishouden' gebaseerd wordt. Als ik, als alleenstaande straks 200 euro per maand minder te besteden heb, dan heb ik een probleem en zit ik een tijd lang op water en brood.
Jij wilt zeggen dat de zorgpremie ongeveer 100% duurder wordt?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet per jaar
He ja, het grote vrije markt-denken..quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Die zorg-kartel moet ook kapot en plaatsmaken voor een echte vrije markt.
Het hangt er een beetje vanaf over welke groep we het hebben, bij de echte minima kan er idd weinig af. Ik ken echter een hoop mensen die 'net rond kunnen komen' waar wel degelijk aan de alledaagse levensstijl kan worden geschaafd. Dan kom je op het punt waar we een zeer welvarend land zijn...quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:
Misschien worden voedselkredieten ooit nog eens gemeengoed.Maar goed dat het 200 euro gemiddeld is want ik kan me niet voorstellen dat de laagverdieners plotsklaps zo veel kunnen inleveren zonder aanzienlijk te korten op hun alledaagse levensstijl.
quote:
22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.quote:
Alleen een beetje problematisch dat bij die 22K pp dus ook werklozen, ambtenaren, gepensioneerden, huisvrouwen, kleine kinderen zitten. Die kunnen niets mee betalen voordat ze hun geld eerst hebben gekregen uit de algemene pot. En er zijn steeds minder lieden die die pot gul vullen..quote:Op zondag 26 september 2010 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Vreemd, zijn dat wel mensen die legaal in Nederland zijn? Het bijstandsniveau (bijna altijd nog aangevuld met allerhande regelingen en kwijtscheldingen) is toch veel hoger?! Of zijn jouw kennissen bezig met afbetalen van allemaal oude leningen voor dure auto`s enzo?quote:Op zondag 26 september 2010 14:50 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Gut ken wat mensen die maar 200 per maand overhouden, zelfs minder nog.
Een eventuele uitkering voor alleenstaande mensen bedraagt iets van 800 per maand.quote:Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vreemd, zijn dat wel mensen die legaal in Nederland zijn? Het bijstandsniveau (bijna altijd nog aangevuld met allerhande regelingen en kwijtscheldingen) is toch veel hoger?! Of zijn jouw kennissen bezig met afbetalen van allemaal oude leningen voor dure auto`s enzo?
Alleenstaande netto, met heffingskorting: 982,59quote:Op zondag 26 september 2010 16:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
De AOW-bedragen in 2010:
Eén gehuwde of samenwonende:
¤ 732,84 per maand bruto (excl. vakantiegeld)
Maximale toeslag voor jongere partner:
¤ 686,78 per maand bruto
Alleenstaande
¤ 1.052,23 per maand bruto (excl. vakantiegeld)
Alleenstaande met kind jonger dan 18 jaar:
¤ 1.323,93 per maand bruto (excl. vakantiegeld)
Maar dat wordt dan weer aangevuld tot bijstandsniveau.quote:Heb je tussen je 15e en 65e enige jaren in het buitenland gewoond, dan kan je AOW gekort worden met 2% voor ieder jaar dat je in het buitenland verbleef.
+ huurtoeslagquote:Op zondag 26 september 2010 16:17 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
http://financieel.infonu.(...)en-2009-en-2010.html
Nogmaals: want? Ja, we hebben een flinke schuld uitstaan. Dat is echter een lullig bedrag in vergelijking met andere landen. Kijk naar een VS. Die blijven maar uitgeven en toch is de boel nog niet in elkaar gestort. Oke, niet dat dat erg verstandig is. Er moet ook wel bezuinigd worden, maar dat hoeft wat mij betreft niet zo rigoureus.quote:
Mits je geen eigen vermogen hebt.quote:Op zondag 26 september 2010 16:30 schreef Gia het volgende:
Maar dat wordt dan weer aangevuld tot bijstandsniveau.
Inderdaad. Mijn ouders hebben alleen AOW, met een pensioentje van 35 euro in de maand, dus volledige zorgtoeslag en huurtoeslag.quote:Op zondag 26 september 2010 17:16 schreef Napalm het volgende:
[..]
+ huurtoeslag
+ zorgtoeslag
+ pensioen
Als ze nou gewoon eens dat minimumloon omhoog gooien inplaats van al die toeslagen dan is het beeld al veel duidelijker.quote:Op zondag 26 september 2010 17:53 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. Mijn ouders hebben alleen AOW, met een pensioentje van 35 euro in de maand, dus volledige zorgtoeslag en huurtoeslag.
Ze wonen in een seniorenwoning, met achtertuin.
Ze hebben nog altijd genoeg om te kunnen roken en een auto te rijden.
We worden dan ook genaait door de overheid.quote:Op zondag 26 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals: want? Ja, we hebben een flinke schuld uitstaan. Dat is echter een lullig bedrag in vergelijking met andere landen. Kijk naar een VS. Die blijven maar uitgeven en toch is de boel nog niet in elkaar gestort. Oke, niet dat dat erg verstandig is. Er moet ook wel bezuinigd worden, maar dat hoeft wat mij betreft niet zo rigoureus.
Als je een gemiddelde huurtoeslag en de zorgtoeslag bij het minimumloon optelt, dan profiteren er ook mensen van die daar nu geen recht op hebben. Iemand die in een koopwoning woont, bijvoorbeeld, heeft geen huurtoeslag.quote:Op zondag 26 september 2010 17:58 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon eens dat minimumloon omhoog gooien inplaats van al die toeslagen dan is het beeld al veel duidelijker.
Dan kunnen er ook weer vele ambtenaren uit.
In de NRC stond een keer een heel rekenschema waarin uitgelegd werd dat het optimum qua staatschuld bij 60 % van het BBP ligt. Of optimum, beter gezegd het maximum tot waarop de staatsschuld beheersbaar blijft uitgaande van gemiddeld 2 % economische groei per jaar. De Nederlandse staatsschuld gaat nu richting de 70 % dus er is toch wel enige urgentie geboden om toch te gaan bezuinigen. Maar de situatie is natuurlijk ook weer niet dramatisch, zeker als je het met de VS vergelijkt, maar de bezuinigingen moeten wel al worden ingezet omdat het anders te veel op z'n beloop wordt gelaten.quote:Op zondag 26 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, we hebben een flinke schuld uitstaan. Dat is echter een lullig bedrag in vergelijking met andere landen. Kijk naar een VS. Die blijven maar uitgeven en toch is de boel nog niet in elkaar gestort. Oke, niet dat dat erg verstandig is. Er moet ook wel bezuinigd worden, maar dat hoeft wat mij betreft niet zo rigoureus.
Het valt gewoon best mee. Een gemiddeld gezin in NL heeft een e.v. wat flink hoger is dan die 22K.quote:Op zondag 26 september 2010 14:46 schreef Napalm het volgende:
Alleen een beetje problematisch dat bij die 22K pp dus ook werklozen, ambtenaren, gepensioneerden, huisvrouwen, kleine kinderen zitten. Die kunnen niets mee betalen voordat ze hun geld eerst hebben gekregen uit de algemene pot. En er zijn steeds minder lieden die die pot gul vullen..
Maar het IMF meldde recentelijk dat Nederland niets te klagen heeft er financieel goed voorstaat. Niemand ontkent dat er moet worden bezuinigd, maar te hard snijden doet de economie natuurlijk ook geen goed. Als een huishouden tweehonderd euro minder uit kan geven, dan wordt zij automatisch voorzichtiger met als gevolg dat er minder geld in de economie wordt gepompt. Bezuinigen is dus prima, maar wat mij betreft is de botte bijl van de VVD nergens voor nodig.quote:Op zondag 26 september 2010 19:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In de NRC stond een keer een heel rekenschema waarin uitgelegd werd dat het optimum qua staatschuld bij 60 % van het BBP ligt. Of optimum, beter gezegd het maximum tot waarop de staatsschuld beheersbaar blijft uitgaande van gemiddeld 2 % economische groei per jaar. De Nederlandse staatsschuld gaat nu richting de 70 % dus er is toch wel enige urgentie geboden om toch te gaan bezuinigen. Maar de situatie is natuurlijk ook weer niet dramatisch, zeker als je het met de VS vergelijkt, maar de bezuinigingen moeten wel al worden ingezet omdat het anders te veel op z'n beloop wordt gelaten.
Verder moet je je niet aan de VS willen spiegelen als klein land, daar liggen de verhoudingen heel anders. Desalniettemin zit de VS nu echt in grote problemen. 10 % werkloosheid, weinig mogelijkheden voor lastenverhogingen, failliete lokale overheden die IOU's uitgeven, een staatsschuld die in 2015 102% van het BBP bedraagt en dan ook nog een stagnerende economie. Bernanke en Obama moeten zich achter de schermen echt enorme zorgen maken want dit is een heel giftig recept.
1) Jantje heeft AIDS, Malaria en TBC, ik heb enkel TBC dus er is niets aan de hand rendenatie...quote:Op zondag 26 september 2010 19:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
, zeker als je het met de VS vergelijkt
Linkquote:Dagblad Trouw wist zaterdag te melden dat de onderhandelaars serieus kijken naar het vergaand hervormen van het stelsel van sociale uitkeringen.
Gedacht wordt aan het samenvoegen van allerlei sociale uitkeringen, zoals de bijstand en de werkloosheidsuitkering voor jongeren (Wajong).
Met name CDA en VVD willen hierbij een grote mate van werkplicht voor iedereen. Alleen arbeidsongeschikten zouden nog recht hebben op een uitkering.
Valt mij ook reuze mee. Ouders, bejaarden en werklozen aanpakken en we zijn een eind op streek.quote:Op zondag 26 september 2010 22:36 schreef ACT-F het volgende:
¤200 in de maand maar? Met zo'n schamel bedrag komen we nooit van onze staatsschuld af.
Nog makkelijker is het om huren aftrekbaar te maken.quote:Op zondag 26 september 2010 19:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een gemiddelde huurtoeslag en de zorgtoeslag bij het minimumloon optelt, dan profiteren er ook mensen van die daar nu geen recht op hebben. Iemand die in een koopwoning woont, bijvoorbeeld, heeft geen huurtoeslag.
Daarbij woont niet iedereen in een even duur huurhuis. De ene heeft dus meer toeslag, omdat hij in een duurdere huurwoning woont, dan iemand die in een goedkopere woont.
Als het nou altijd om hetzelfde bedrag zou gaan, ongeacht het inkomen of de hoogte van de huur, dan had je een punt.
Ik heb dit bericht vandaag dus al 3 keer anders gezien.quote:Op maandag 27 september 2010 13:39 schreef capricia het volgende:
Ik zie al waar ze op gaan bezuinigen...lees ik net op nu.nl:
[..]
Link
Op de uitkeringen dus!
Nee, helaas niet. Zou van mij wel mogen.quote:
Dat geeft toch niet? Als zo niet meer leven hoeven ze ook geen AOW meer te ontvangen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:50 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Gut ken wat mensen die maar 200 per maand overhouden, zelfs minder nog...bejaarden, die kunnen dan niet meer leven...
Dus omdat iemand anders erger rood staat dan jij kun je gewoon blijven lenenquote:Op zondag 26 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals: want? Ja, we hebben een flinke schuld uitstaan. Dat is echter een lullig bedrag in vergelijking met andere landen. Kijk naar een VS. Die blijven maar uitgeven en toch is de boel nog niet in elkaar gestort. Oke, niet dat dat erg verstandig is. Er moet ook wel bezuinigd worden, maar dat hoeft wat mij betreft niet zo rigoureus.
Ach, dat blijft toch allemaal om het even.quote:Op maandag 27 september 2010 15:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus omdat iemand anders erger rood staat dan jij kun je gewoon blijven lenen![]()
Wat een krankzinnige gedachte, wat wij moeten doen is zo snel mogelijk onze schulden aflossen, nu gaat er een vermogen naar de banken
Heb jij de laatste tijd nog opgelet? Voorlopig is er meer belastinggeld naar de banken toegegaan als dat zij betaald hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 16:03 schreef Gia het volgende:
Of je hebt een hypotheek en de banken ontvangen rente, waarover ze belasting moeten betalen.
quote:Of je hebt geen hypotheek en kunt sparen, dan gaat het geld naar het bedrijfsleven om te investeren en die moeten daar belasting over betalen.
Nee.... dat extratje is met name betaald door degene die geen HRA krijgen omdat ze zo verstandig zijn zich niet tot hun oogkassen toe te laten financieren door de banksters.quote:Als de consument geen HRA meer kan aftrekken, omdat ie geen hypotheek meer heeft, heeft ie ook niet ineens flink wat te besteden. Dat extraatje in mei/juni is toch wel lekker, ook al heb je het eerst zelf betaald.
Ongelooflijk.... het staaltje 'huisvrouwen logica', je zet daarmee gelijk alle negatieve effecten van de HRA langs de zijlijnquote:Nee, gewoon niet aflossen, maar wel aftrekken. Da's het beste, wat mij betreft.
Onze staatsschuld groeit sinds de 19e eeuw jaarlijks met een substantieel bedrag. Dus wat?quote:Op maandag 27 september 2010 15:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus omdat iemand anders erger rood staat dan jij kun je gewoon blijven lenen![]()
Wat een krankzinnige gedachte, wat wij moeten doen is zo snel mogelijk onze schulden aflossen, nu gaat er een vermogen naar de banken
Precies... aan die verslaving moet dus rap een einde komen. Want uiteindelijk word het onbeheersbaar en mag de toekomstige generatie de rekening betalen voor 200 jaar financieel wanbeleid.quote:Op maandag 27 september 2010 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze staatsschuld groeit sinds de 19e eeuw jaarlijks met een substantieel bedrag. Dus wat?
Waarom zou het nu plotseling misgaan? Nogmaals, ik ben voorstander van bezuinigingen, maar wat betreft hoeft de regering niet met de botte bijl te gaan hakken.quote:Op maandag 27 september 2010 16:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... aan die verslaving moet dus rap een einde komen. Want uiteindelijk word het onbeheersbaar en mag de toekomstige generatie de rekening betalen voor 200 jaar financieel wanbeleid.
Volgens Rutte zijn ze bezig met een akkoord waar de gemiddelde VVDer zijn vingers bij af zou likken.quote:Op maandag 27 september 2010 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Zou van mij wel mogen.
Als ze nou volgend jaar eens iedereen 10 % minder HRA betalen, dat zou al een mooi bedrag zijn.
Toch zo'n 1,1 miljard wat dan bespaard wordt. En iedereen voelt daar evenveel van.
Juist omdat men niet met een botte bijl wilde hakken moet er nu bezuinigt worden, dus wat zijn de opties die nog open zijn?quote:Op maandag 27 september 2010 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou het nu plotseling misgaan? Nogmaals, ik ben voorstander van bezuinigingen, maar wat betreft hoeft de regering niet met de botte bijl te gaan hakken.
Slimme woordkeus van onze Mark. In feite heeft hij natuurlijk gewoon gelijk, maar dat betekent niet dat veel mensen er niet op achteruit gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens Rutte zijn ze bezig met een akkoord waar de gemiddelde VVDer zijn vingers bij af zou likken.
Dus geen lastenverzwaring.
Geen lastenverzwaring? Voor wie niet? Hoe kan je en bezuinigen en niet spreken van een lastenverzwaring? Dat klinkt toch volstrekt tegenstrijdig?quote:Op maandag 27 september 2010 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens Rutte zijn ze bezig met een akkoord waar de gemiddelde VVDer zijn vingers bij af zou likken.
Dus geen lastenverzwaring.
Als ik het IMF mag geloven is de situatie nog lang niet zo urgent. En ik vind jouw argument dat 'het nu moet omdat we al 200 jaar aan het kloten zijn' niet bepaald overtuigend. Wat gebeurt er als we bijvoorbeeld 12 in plaats van 18 miljard bezuinigen?quote:Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Juist omdat men niet met een botte bijl wilde hakken moet er nu bezuinigt worden, dus wat zijn de opties die nog open zijn?
De kaasschaaf is ondertussen zo bot dat motorzaag misschien moet worden ingezet om de rotte ledematen af te zagen.
De belastingen gaan niet omhoog. IB, OZB, enz. Dus geen lastenverzwaringen, maar dat neemt niet weg dat mensen erop achteruit gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geen lastenverzwaring? Voor wie niet? Hoe kan je en bezuinigen en niet spreken van een lastenverzwaring? Dat klinkt toch volstrekt tegenstrijdig?
Door subsidies en uitkeringen te beperken.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geen lastenverzwaring? Voor wie niet? Hoe kan je en bezuinigen en niet spreken van een lastenverzwaring? Dat klinkt toch volstrekt tegenstrijdig?
Kom op zeg.... hoe intelligent moet je zijn om in te zien dat als je structureel geld te kort komt je niet tot in lengte van dagen door kan gaan met lenen. Sterker nog... je kan alleen lenen als daar een periode van overschotten tegenover staan om de gemaakte schulden weer in te lossen. Echter.... zelfs in de 7 vette jaren werd er vrolijk doorgegaan met lenen, juist onder het argument van: "je moet nu geen rem op de economie zetten". Hoe serieus moet je overheden dan nog nemenquote:Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik het IMF mag geloven is de situatie nog lang niet zo urgent. En ik vind jouw argument dat 'het nu moet omdat we al 200 jaar aan het kloten zijn' niet bepaald overtuigend. Wat gebeurt er als we bijvoorbeeld 12 in plaats van 18 miljard bezuinigen?
Goed, ik ben geen econoom dus ik baseer mij vooral op hetgeen dat anderen zeggen. En volgens het IMF kunnen we de komende decennia gewoon door blijven lenenquote:Op maandag 27 september 2010 16:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kom op zeg.... hoe intelligent moet je zijn om in te zien dat als je structureel geld te kort komt je niet tot in lengte van dagen door kan gaan met lenen. Sterker nog... je kan alleen lenen als daar een periode van overschotten tegenover staan om de gemaakte schulden weer in te lossen. Echter.... zelfs in de 7 vette jaren werd er vrolijk doorgegaan met lenen, juist onder het argument van: "je moet nu geen rem op de economie zetten". Hoe serieus moet je overheden dan nog nemen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |