Gemiddeld!!quote:
Wat is het probleem dat 1 % BBP groei ineens omslaat in -0,5 % groei? Het is muggenzifterij voor cijferfreaks, en doet volstrekt niet terzake voor de gemiddelde burger, en ook voor de meeste niet-gemiddelde burgers.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:13 schreef capricia het volgende:
Ben ook bang dat zoveel bezuinigen de economie geen goed gaat doen.
De meeste gezinnen hebben 3000 p maand? Zou jij dat meeste even willen aangeven?quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Gemiddeld!!
De meeste gezinnen hebben een dubbel inkomen van zo'n 3000 euro (netto) per maand.
Met 200 euro minder, geven ze hooguit wat luxe toe.
Doe je toch gewoon één van de 2 auto's de deur uit!
De laagste inkomens worden waarschijnlijk ook hierin wel weer gecompenseerd door één of andere regel, dus die merken er toch niks van.
We zullen nu eenmaal met zijn allen even moeten bloeden om het weer beter te krijgen.
Ben er ook wel voorstander van om eerst eens te investeren in het eigen land en dan pas bekijken wat er overblijft voor ontwikkelingshulp.
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar op een gegeven moment ben je toch echt uitgegroeid met je salaris en krijg je toch echt alleen nog maar de CAO verhogingen erbij. Als je goed gepresteerd hebt, en bij een bedrijf werkt waar men aan bonussen doet zou dat er nog wel in kunnnen zitten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Daarnaast wordt zeker weten niet de salarisstijging meegenomen die je krijgt als je goed gepresteerd hebt, wat toch ook echt heel veel mensen krijgen.
De commotie is dat je dan een gat probeert te dichten met een nog groter gat wat je zelf creeert.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:53 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de commotie niet zo: er is een enorm gat in de begroting en dat moet dicht. Soit.
En dat moet in 4 jaar?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:53 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de commotie niet zo: er is een enorm gat in de begroting en dat moet dicht. Soit.
In elk geval is, volgens onderstaande gegevens het gemiddeld besteedbare inkomen, zo'n 33.400 per jaar.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:09 schreef paddy het volgende:
De meeste gezinnen hebben 3000 p maand? Zou jij dat meeste even willen aangeven?
Kun je ook uitleggen hoe dat gemiddelde tot stand komt? Want het betekent waarschijnlijk alleen maar dat een minderheid in dit land schofterig veel verdient en een grote meerderheid zeer weinig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:40 schreef Gia het volgende:
[..]
In elk geval is, volgens onderstaande gegevens het gemiddeld besteedbare inkomen, zo'n 33.400 per jaar.
Dat zit toch redelijk dicht bij de 3000 euro per maand.
En vooruit, laat het gemiddelde dan 2600 zijn, dan nog is een gemis van 200 euro hooguit wat luxe verlies. Allemaal een jaar langer doen met de winterjas van vorig jaar en het is weer opgelost.
De lagere inkomens worden waarschijnlijk toch weer gecompenseerd uit één of ander potje.
Meer zorgtoeslag, meer huurtoeslag en ook die kunnen het redden.
Verder hoop ik dat er met een nieuw kabinet een groter verschil komt tussen de laagste lonen en de uitkeringen. Werken moet lonen.
Ja. Uiteraard zou ik bijna willen zeggen.quote:
Want?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja. Uiteraard zou ik bijna willen zeggen.
Ik ben even de weg kwijt: de overheid gaat 18 miljard minder uitgeven. Waarom kost dat een gemiddeld huishouden 200 euro?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:13 schreef capricia het volgende:
Als de kabinetsformatie van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV, uitkomt op de beoogde bezuinigingen ter hoogte van 18 miljard euro per jaar , dan gaat dat een gemiddeld huishouden 200 euro per maand kosten
Zie OP..quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben even de weg kwijt: de overheid gaat 18 miljard minder uitgeven. Waarom kost dat een gemiddeld huishouden 200 euro?
Als je meer details wil hebben, dan kun je dat beter bij de ING vragen. Ik ben alleen de brenger van het slechte nieuws.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er wordt 3,2 miljard bezuinigd. Delen door 16,5 miljoen inwoners kom je dan op 194 euro per persoon per jaar.
Echter, er moet 35 miljard bezuinigd worden, 11 keer zo veel, oftewel bijna 190 euro per persoon per maand. Dat het nu niet bezuinigd wordt, betekent dat het bij de Staatsschuld terechtkomt, en de toekomst er (alweer) voor mag opdraaien.
Ik weet ook dat er ongeveer 7,5 miljoen gezinnen zijn in NL en als je dat door 18 miljard deelt kom je op die 200 euro per maand.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:21 schreef capricia het volgende:
Zie OP..
Dat heeft de ING voor ons berekend.
Wel grappig hoe je het zegt. Laat ik dit erop zeggen:quote:Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb ik nog het gevoel dat je zo de economie kapot bezuinigt.
Daar dacht ik ook al aan maar had geen zin om het uit te rekenen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:26 schreef DS4 het volgende:
Ik weet ook dat er ongeveer 7,5 miljoen gezinnen zijn in NL en als je dat door 18 miljard deelt kom je op die 200 euro per maand.
Omdat alle belastingen uiteindelijk door natuurlijke personen moeten worden opgebracht.quote:Maar kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat 18 miljard bezuiniging door de overheid de burger 18 miljard kost?
Lastenverhogingen zijn geen bezuinigingen... Maar goed, ze worden vaak wel als zodanig gebracht.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Omdat alle belastingen uiteindelijk door natuurlijke personen moeten worden opgebracht.
Het kost de Nederlander 'geld' omdat er van die bezuinigingen geen belastingen verlaagd worden. Eenzijdig versobert de overheid zijn uitgaven terwijl het inkomstenniveau even hoog blijft. Maar je kan het dus ook andersom stellen, in de afgelopen 2 jaar van crisis heeft de Nederlander te veel overheidsuitgaven ontvangen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:08 schreef DS4 het volgende:
Lastenverhogingen zijn geen bezuinigingen... Maar goed, ze worden vaak wel als zodanig gebracht.
Maar laten we wel zijn: er is helemaal geen sprake van een lastenverhoging van 18 miljard.
Om nou eens een voorbeeld te pakken: bezuinigen op ontwikkelingshulp... hoe kost dat de Nederlander geld?
Dat is wel een hele ruime betekenis van "kosten". Bovendien heeft het artikel het overduidelijk over meerkosten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het kost de Nederlander geld omdat er van die bezuinigingen geen belastingen verlaagd worden.
Het versoberen van uitgaven die niet ten gunste van Nederlanders komen maakt voor de Nederlander op zich niets uit. Zoals die ontwikkelingshulp.quote:Eenzijdig versoberd de overheid zijn uitgaven terwijl het inkomstenniveau even hoog blijft.
Sterker, hij wordt alleen maar groter en groter en groter en groter en ...quote:Op donderdag 23 september 2010 14:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De staatsschuld bedraagt eind dit jaar zo'n 317 miljard, daar moeten we 13 miljard rente over betalen.
Die schuld gaat dus nooit meer weg, de rente betalen is al een heikel karwei.
Bron
----------------------------------quote:Staat verwacht in 2011 118 miljard te lenen
DEN HAAG (AFN) - De Nederlandse staat verwacht volgend jaar een financieringsbehoefte te hebben van 117,9 miljard euro. Dat heeft het Agentschap van het ministerie van Financiën vrijdag bekendgemaakt.
De aanname stoelt op een kastekort dat op basis van de Miljoenennota volgend jaar 22,9 miljard euro zal bedragen, het herfinancieren van 28,1 miljard euro aan aflossingen en het doorrollen van de verwachte eindejaars geldmarktstand van 66,9 miljard euro. Het financieringsplan voor 2011 wordt op 10 december gepresenteerd.
Het Agentschap maakte vrijdag ook bekend in het vierde kwartaal tussen de 4 en 6 miljard euro op te willen halen met langlopende leningen. Het gaat om de eerste heropening van een 30-jarige lening die in januari 2042 expireert en een 10-jarige lening die loopt tot 15 juli 2020. Voor de langstlopende lening mikt de staat bij de veiling op 12 oktober op een opbrengst van 1,5 tot 2,5 miljard euro. Bij de kortere lening, die op 9 november wordt geveild, is het streefbedrag 2,5 tot 2,5 miljard euro.
Ik heb geen kinderen, wel een eigen huis. En ik zou inderdaad meer geld kunnen overhouden bij een uitkering dan met mijn huidige salaris (en dan werk ik voor een overheid...)quote:Op donderdag 23 september 2010 16:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik adviseer je je werk op te zeggen, je als een tokkie te gedragen, een dagje in de week zwart gaat klussen, hou je stuk meer over.
Omdat dat gat dichtmoet?quote:
Mijn man heeft een normaal inkomen van 1600 euro, netto. Ik heb een WAO van 1100. Dat zijn echt geen giga bedragen. Bij elkaar is dat toch 2700 euro.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:44 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Kun je ook uitleggen hoe dat gemiddelde tot stand komt? Want het betekent waarschijnlijk alleen maar dat een minderheid in dit land schofterig veel verdient en een grote meerderheid zeer weinig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |