abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86748609
200 Euro per maand, that is!

quote:
ING: bezuinigingen Rutte 1 kost huishouden 200 euro

Als de kabinetsformatie van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV, uitkomt op de beoogde bezuinigingen ter hoogte van 18 miljard euro per jaar , dan gaat dat een gemiddeld huishouden 200 euro per maand kosten

Goedkoper winkelen
Dat blijkt uit een rapport van het Economisch Bureau van ING over het consumentenvertrouwen in het derde kwartaal. De meeste huishoudens geven in de ING Budgetbarometer voor het derde kwartaal aan dat ze dit willen opvangen door goedkoper te winkelen, uitstel van grote aankopen en het zoeken naar een goedkopere vakantiebestemming.

Minder of goedkopere kleding
Van de 1018 in augustus onderzochte huishoudens geeft 60% aan minder kleding te kopen, terwijl 37% ervoor kiest goedkopere kleding te kopen.

Van de ondervraagden kiest 43% voor een goedkopere vakantiebestemming, terwijl 33% kiest voor minder vakanties en 10% voor kortere vakanties.

Goedkopere supermarkt
Bij het doen van boodschappen kiest 75% voor goedkopere inkopen of een goedkopere supermarkt, terwijl 13% er voorkeur aan geeft te willen besparen door minder in te kopen.

Somberder
Consumenten zijn in het derde kwartaal volgens de ING-economen somberder geworden over hun financiele positie. Het vertrouwen daalde ten opzichte van het tweede kwartaal naar 89 punten van 92 punten, op een schaal van 200 punten, waarbij 100 punten staat voor de score 'neutraal'.

Ouderen bezorgder dan jongeren
Het ING-onderzoek onder consumenten toont verder aan dat ouderen bezorgder over hun financiele toekomst zijn dan jongeren. De ING-economen denken dat de publiciteit over mogelijke tekorten van pensioenfondsen daarbij van invloed is.

Lonsen stijgen minder dan prijzen
ING-econoom Charles Kalshoven constateert verder dat de lonen de prijsstijgingen niet bijhouden. "In augustus waren de cao-lonen 1,2% hoger dan een jaar eerder, terwijl de prijzen met 1,5% toenamen. Werknemers gaan er daarom in koopkracht op achteruit en gaan de recessie van vorig jaar nu met vertraging in hun portemonnee voelen. Daarnaast dragen hogere energietarieven bij aan de gestegen kosten van levensonderhoud van alle huishoudens", zegt Kalshoven.
BRON RTLZ

Als ieder huishouden ongeveer 200 euro in gaat leveren, dan voorspel ik veel mensen die minder luxe kunnen leven in Nederland. Ken zoveel mensen die het nu net redden. En dan waarschijnlijk echt niet meer.

Ben ook bang dat zoveel bezuinigen de economie geen goed gaat doen.

En van Nu.nl
quote:
Huishoudens gaan de komende jaren gemiddeld 2500 euro per jaar inleveren, oftewel zo'n 200 euro per maand.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 23-09-2010 15:45:14 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86748727
Maar de staatsschuld wordt er tenminste niet groter op!
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86748755
Wat is een gemiddeld huishouden, en vallen de mensen die 'het nu net redden' daar ook onder?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 september 2010 @ 14:18:00 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86748777
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ieder huishouden ongeveer 200 euro in gaat leveren, dan voorspel ik veel armoede in Nederland. Ken zoveel mensen die het nu net redden. En dan waarschijnlijk echt niet meer.

Ben ook bang dat zoveel bezuinigen de economie geen goed gaat doen.
De armlastigen gaat er niet veel van merken door de vele subsidieregels. :')
De hardwerkende mensen gaat het veel harder merken....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_86748782
Oeh, da's best veel inderdaad. Had nog ff de hoop dat het 200 per jaar zou zijn...
Ik ben van pindavlees
pi_86748808
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zit hem vooral in de zorgpremies die omhoog gaan. Dat is toch al zo'n 80 euro.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86748848
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:19 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

80 euro per jaar? Dat is nog geen 7 euro per maand, waar komen die andere 193 euro dan vandaan?
pi_86748861
quote:

[..]

Dan heb ik nog het gevoel dat je zo de economie kapot bezuinigt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86748866
200 euro per MAAND?

Dat klinkt erg ongeloofwaardig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86748868
Een schijntje, de "hulp aan banken" kostte een mooie middenklasse auto per huishouden.
censuur :O
pi_86748895
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

80 euro per jaar? Dat is nog geen 7 euro per maand, waar komen die andere 193 euro dan vandaan?
volgens mij is dat niet per jaar :)
pi_86748902
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
200 euro per MAAND?

Ja, per maand!
Nu bericht er ook over:
http://www.nu.nl/economie(...)ro-per-maand-in.html
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86748947
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet per jaar :)
Wacht even. De zorgpremies gaan 80 euro per maand omhoog?
pi_86748950
Maar zou jij dat kunnen trekken, 200 euro per maand inleveren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86748980
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:23 schreef capricia het volgende:
Maar zou jij dat kunnen trekken, 200 euro per maand inleveren?
Ik zou het kunnen trekken, maar daar is dan ook alles mee gezegd :{
Ik ben van pindavlees
pi_86748995
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zorgpremie gaat 100 euro omhoog pp/pj.

Gezin met 2 kinderen (kinderen meeverzekerd) - 200 euro per jaar meer kwijt aan zorg = 16,6 euro per maand.

Plus hoger eigen risico van 5 euro pp/pj = 10 euro = iets van 85 cent per maand. Zit je rond de 17,50 euro extra kosten dus (alleen wat de zorg betreft) - per maand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86749017
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:23 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wacht even. De zorgpremies gaan 80 euro per maand omhoog?
Uh nee... wacht even. :') Per jaar natuurlijk. Ik ben ik de war met het eigen risico. De premie gaat trouwens waarschijnlijk met 100 euro omhoog.

Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat geld dan in gaat zitten.
pi_86749196
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Een schijntje, de "hulp aan banken" kostte een mooie middenklasse auto per huishouden.
Is dat dan ongeveer wat we moeten ophoesten met zijn allen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86749208
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:13 schreef capricia het volgende:
Als ieder huishouden ongeveer 200 euro in gaat leveren, dan voorspel ik veel armoede in Nederland. Ken zoveel mensen die het nu net redden. En dan waarschijnlijk echt niet meer.
Armoede als in iets minder luxe inderdaad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86749253
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:19 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Een vriend van mij betaalt maar iets van 40 euro aan de maandelijkse premie. Hoe dit kan? Hij krijgt maandelijks het maximale zorgtoeslag terug omdat hij in de WAO zit. Iets van 65 euro dat ie zei.
pi_86749278
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:31 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals het artikel ook al stelt.

quote:
Van de 1018 in augustus onderzochte huishoudens geeft 60% aan minder kleding te kopen, terwijl 37% ervoor kiest goedkopere kleding te kopen.

Van de ondervraagden kiest 43% voor een goedkopere vakantiebestemming, terwijl 33% kiest voor minder vakanties en 10% voor kortere vakanties.

Goedkopere supermarkt
Bij het doen van boodschappen kiest 75% voor goedkopere inkopen of een goedkopere supermarkt, terwijl 13% er voorkeur aan geeft te willen besparen door minder in te kopen
De term armoede behelst wel wat anders.

quote:
Armoede is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften. Zij ontstaat wanneer een persoon of een groep mensen onvoldoende betaal- en of ruilmiddelen heeft om in de primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. De bestaansmiddelen hiervoor zijn wel aanwezig, maar ze kunnen als gevolg van schaarste onbetaalbaar worden. Primaire levensbehoeften omvatten zaken als schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoede
pi_86749318
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:31 schreef waht het volgende:

[..]

Heb de OP aangepast... :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86749334
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
200 euro per MAAND?

per maand vind ik ook wel veel. Hecht weinig waarde aan het artikel though
pi_86749351
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

per maand vind ik ook wel veel. Hecht weinig waarde aan het artikel though
En als het wel waar is en het artikel klopt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86749392
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]

En als het wel waar is en het artikel klopt?
Denk niet dat het waar is. Inleveren qua koopkracht OK, maar hele bevolkingsgroepen gaan dan faiiliet. Is dat dan wat de regering wil?

De 200 euro zou kunnen kloppen als je een stel kinderen hebt die naar de opvang gaat. Daar willen ze toch op bezuinigen?
pi_86749429
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:36 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Denk niet dat het waar is. Inleveren qua koopkracht OK, maar hele bevolkingsgroepen gaan dan faiiliet. Is dat dan wat de regering wil?
Dat vraag ik me dus ook af. Dan help je de economie alleen maar de afgrond in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 september 2010 @ 14:38:42 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86749443
quote:

[..]

De regering wil binnen hun ambtstermijn scoren, dus binnen 4 jaar moet de schuld weg zijn anders gaat iemand anders met de eer strijken en dat kan natuurlijk niet in Ego Politiek Den Haag.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_86749490
quote:

[..]

De 200 euro zou kunnen kloppen als je een stel kinderen hebt die naar de opvang gaat. Daar willen ze toch op bezuinigen?
Dat zou het weleens kunnen zijn.
pi_86749561
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De regering wil binnen hun ambtstermijn scoren, dus binnen 4 jaar moet de schuld weg zijn anders gaat iemand anders met de eer strijken en dat kan natuurlijk niet in Ego Politiek Den Haag.
En op basis van de politieke kleur is het natuurlijk wel te voorspellen welke groepen er niet hard op achteruit zullen gaat (in vergelijk).

Je kunt voorspellen dat op eigen woningbezit (hypotheek rente aftrek) niet hard bezuinigd zal gaan worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86749582
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De staatsschuld bedraagt eind dit jaar zo'n 317 miljard, daar moeten we 13 miljard rente over betalen.

Die schuld gaat dus nooit meer weg, de rente betalen is al een heikel karwei.

Bron
pi_86749599
Van de week bij een actualiteitenprogramma (met Knevel geloof ik, SP voorman gaf commentaar) ging men bij gezinnen rond met het Prinsjesdag koffertje wat men er op achteruit ging. Een gezin met kinderen leverde maandelijks 80 euro in. Met een rechts kabinet zal dat gezin er nog verder erop achteruit gaan. Mensen met een uitkering enzo moeten nu nog iets van 5 a 7 euro inleveren.
pi_86749601
Hoe je het ook wend of keert uiteindelijk is het ook wel raar dat je in Nederland voor van alles en nog wat subsidies krijgt. Daar mag best een beetje in geknipt worden.
pi_86749631
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:43 schreef Mylene het volgende:
Van de week bij een actualiteitenprogramma (met Knevel geloof ik, SP voorman gaf commentaar) ging men bij gezinnen rond met het Prinsjesdag koffertje wat men er op achteruit ging. Een gezin met kinderen leverde maandelijks 80 euro in. Met een rechts kabinet zal dat gezin er nog verder erop achteruit gaan. Mensen met een uitkering enzo moeten nu nog iets van 5 a 7 euro inleveren.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:43 schreef Pipo1234 het volgende:
Hoe je het ook wend of keert uiteindelijk is het ook wel raar dat je in Nederland voor van alles en nog wat subsidies krijgt. Daar mag best een beetje in geknipt worden.
Het heet achteruitgang, maar in feite is er gewoon jaren te hard vooruit gelopen.
pi_86749651
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:43 schreef Pipo1234 het volgende:
Dat zal ook wel gaan gebeuren. Huren meer markconform, minder huursubsidies etc.
Stufi weg. Je kunt het zelf wel bedenken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86749752
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Wokkel het volgende:

Het heet achteruitgang, maar in feite is er gewoon jaren te hard vooruit gelopen.
Mja Nederland staat niet voor niets wereldwijd bekend als één van de meest linkse landen. Bij ons is alles zo'n beetje verzorgt door de staat.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef capricia het volgende:

Dat zal ook wel gaan gebeuren. Huren meer markconform, minder huursubsidies etc.
Tja. Als het zo doorgaat leven we straks volledig volgens de vrije markt. Op zich niet zo erg, alleen moeten mensen uit arme gezinnen wel de mogelijkheid krijgen om studies te volgen, anders kunnen we het wel vergeten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 september 2010 @ 14:48:10 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_86749772
quote:

[..]

Maar een paar jaar geen ontwikkelingsgeld geven durven ze niet... :X
pi_86749844
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Wokkel het volgende:

Ik hoor onze MP nog zeggen eerst het zuur dan het zoet. :')

Dus het zoet wordt dus nog ergers als het zuur.
pi_86749876
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik hoor onze MP nog zeggen eerst het zuur dan het zoet. :')

Dus het zoet wordt dus nog ergers als het zuur.
En voor heeeel erg lang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86750022
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:47 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Mja Nederland staat niet voor niets wereldwijd bekend als één van de meest linkse landen. Bij ons is alles zo'n beetje verzorgt door de staat.

Dat valt ook wel weer mee. Zuid-Europa en Scandinavië hebben veel meer door de staat verzorgde diensten e.d.

En de rest van de wereld ziet heel Europa sowieso als een links blok.
pi_86750105
Trouwens. De bron in RTL. Die zijn goed in bangmakerij. Het leven wordt duurder door de bezuinigingen die ze nu van plan zijn. Maar 200 euro lijkt mij voor de meeste mensen irreëel. Het is ook een gemiddelde.
pi_86751272
Jan modaal zal wel weet het meeste de lul zijn, je weet wel, die mensen die net buiten de subsidie's vallen en ook niet rijk genoeg zijn om vertroeteld te worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_86751369
quote:

[..]
Die 1000 euro per jaar per thuiswonende student afschaffen zal inderdaad helpen... Vooral als die student daarna 1000 euro per maand aan uitkering gaat kosten, omdat-ie besluit toch maar niet te gaan studeren.
Nogal kortzichtig als overheid.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:56 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Trouwens. De bron in RTL. Die zijn goed in bangmakerij. Het leven wordt duurder door de bezuinigingen die ze nu van plan zijn. Maar 200 euro lijkt mij voor de meeste mensen irreëel. Het is ook een gemiddelde.
Er wordt 3,2 miljard bezuinigd. Delen door 16,5 miljoen inwoners kom je dan op 194 euro per persoon per jaar.
Echter, er moet 35 miljard bezuinigd worden, 11 keer zo veel, oftewel bijna 190 euro per persoon per maand. Dat het nu niet bezuinigd wordt, betekent dat het bij de Staatsschuld terechtkomt, en de toekomst er (alweer) voor mag opdraaien.
censuur :O
pi_86751429
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:24 schreef erodome het volgende:
Jan modaal zal wel weet het meeste de lul zijn, je weet wel, die mensen die net buiten de subsidie's vallen en ook niet rijk genoeg zijn om vertroeteld te worden.
De Henks en Ingrids van ons land, bedoel je?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2010 @ 15:29:20 #44
230491 Zith
pls tip
pi_86751435
quote:

[..]

Nee, juist de armlastigen en zieken gaan het merken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2010 @ 15:30:19 #45
230491 Zith
pls tip
pi_86751467
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, henk en ingrid zijn de nederlanders in probleem/schilderwijken

De jan modalen zijn de mensen die in redelijke rijtjeshuizen wonen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_86751520
Schijntje in vergelijking met de rente op de staatsschuld, dat is ongeveer 8000 euro voor een modaal gezin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86751544
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:30 schreef Zith het volgende:

Nee, henk en ingrid zijn de nederlanders in probleem/schilderwijken

De jan modalen zijn de mensen die in redelijke rijtjeshuizen wonen.
Dat soort beroepsontevredenen uit de Vinexwijken zijn toch juist Henk en Ingrid?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86751739
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gewoon normale hardwerkende mensen bedoel ik daarmee.
Henk en ingrid vallen daar wel onder volgens mij, iig zo was het bedoeld in de beschrijving van wilders.

Henk en ingrid gaan spijt krijgen en niet zo'n beetje ook...
Alleen een beetje fuck dat ik daar dan ook last van moet hebben, maar reken er maar op dat ieder die voor een van die partijen gestemt heeft en voor mijn neus klaagt het te horen krijgt!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_86751814
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er wordt 3,2 miljard bezuinigd. Delen door 16,5 miljoen inwoners kom je dan op 194 euro per persoon per jaar.
Echter, er moet 35 miljard bezuinigd worden, 11 keer zo veel, oftewel bijna 190 euro per persoon per maand. Dat het nu niet bezuinigd wordt, betekent dat het bij de Staatsschuld terechtkomt, en de toekomst er (alweer) voor mag opdraaien.
Die 3,2 miljard bezuinigingen zijn niet alleen maar subsidies e.d. :P. Zo simpel is de rekensom niet.
pi_86751887
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Het gaat om gemiddeldes en jij maakt er een simpele rekensom van. Zo werkt het dus gelukkig niet.

bijvoorbeeld ik maak geen gebruik van kinderopvang dus dan hoef ik daar ook niet extra voor op te draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')