Ik denk dat dat het verschul is tussen het gezinsinkomen en 1 jan modaal. Denk je niet?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens het staatje van het CBS is het gemiddeld besteedbaar inkomen 33.400 euro per jaar.
Cijfers van afgelopen week.
Er staat niet dat ze dat gedaan hebben. Geen idee hoe ze het berekend hebben.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:28 schreef Ilovepie het volgende:
Hebben ze gewoon die 18 miljard per jaar gedeeld door 12 en het aantal huishoudes van Nederland?
Alsof het enkel de gezinnen zijn die betalen....
Dat denk ik ook, het gaat over het gemiddelde.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:16 schreef capricia het volgende:
het is helemaal niet gezegd dat dat de berekening is.
Maar goed, dat word een welles nietes spelletje. En daar heb ik geen zin in.
Misschien is het wel 180 euro per maand, maar misschien oom wel 220.
Het gaat toch ook om gezinsinkomen, niet over inkomen per persoon.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het verschul is tussen het gezinsinkomen en 1 jan modaal. Denk je niet?
Ik zeg dat de uitkomst niet klopt. Maar dat die 200 euro voort komt uit 18 miljard / 7,5 mio is duidelijk, want dat staat er gewoon.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:25 schreef capricia het volgende:
Je gaf zelf al aan dat die berekening het niet kan zijn
Mijn bron zegt: Voor 2008 kunt u onderaan de tabel zien hoeveel het gemiddelde inkomen per Nederlander is. Voor 2009 wordt ongeveer ¤31.930 geschat.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:18 schreef Gia het volgende:
Zie deze link:
http://statline.cbs.nl/St(...)=G1,G2,G3&STB=T&VW=T
BESTEEDBAAR inkomen: 33.400 per jaar.
BRUTO inkomen: 55.600 per jaar.
En dat is een staatje dat het gemiddelde inkomen aangeeft.
Ik denk dat Gia haar punt is dat het gemiddelde inkomen van 1 huishouden hoger is dan wat 1 Nederlander verdient.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:40 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Mijn bron zegt: Voor 2008 kunt u onderaan de tabel zien hoeveel het gemiddelde inkomen per Nederlander is. Voor 2009 wordt ongeveer ¤31.930 geschat.
Dat lijkt me toch meer in de buurt komen van de waarheid.
Je bedoeld huishoudens waarvan de kinderen wel werken maar nog thuis wonen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:43 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Gia haar punt is dat het gemiddelde inkomen van 1 huishouden hoger is dan wat 1 Nederlander verdient.
Vaak werken er meerdere mensen in een huishouden.
En de OP gaat inderdaad van een huishouden uit.
Bijvoorbeeld. Of dat man en vrouw beiden werken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:50 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je bedoeld huishoudens waarvan de kinderen wel werken maar nog thuis wonen?
Ja dan klopt het wel denk ik.
Wat tegenwoordig zo ongeveer de norm is.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of dat man en vrouw beiden werken.
Hardwerkende mensen verdienen op zn minst 1800.- p/maand? Ik denk niet dat die het erg gaan merken, de lasten gaan wel omhoog maar ze zullen absoluut niet verhongeren. De mensen met een sociaal minimum die gaan het pas merken volgens mij. Ik leef zelf al op rond de 2euro per dag eten. Midden inkomens moeten maar hun auto verpatsen en een fiets ergens vandaan jatten vind ikquote:Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De armlastigen gaat er niet veel van merken door de vele subsidieregels.
De hardwerkende mensen gaat het veel harder merken....
Dan betaalt je werkgever je ook niet veel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hardwerkende mensen verdienen op zn minst 1800.- p/maand? Ik dnek nietd dat die het erg gaan , de lasten gaan omhoog maar ze zullen absoluut niet verhongeren.De mensen met een sociaal minimum die gaan het aps merken. Ikzelf leef al op rond 2euro per dag voor het eten.
Misschien moet je dan eens van je luie reet afkomen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik leef zelf al op rond de 2euro per dag eten.
Poepoe.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ging ook uit van een minimum.. 'k ken een jongeren-medewerker en die verdient 1800,- terwijl hij sociale wetenschappen WO op zak heeft.
Niet elke werkgever betaalt veel natuurlijk. Er zijn vele, vele laagbetaalde kassadames, winkelmedewerkers, vuilnismannen, verpleegsters, onderwijsassistenten, etc. Die voldoen allemaal soms maar net (of gewoon helemaal niet) aan de modaalnorm.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan betaalt je werkgever je ook niet veel.
40 euro per maand voor boodschappen is volgens mij zelfs ver beneden bijstandsniveau. Dus nee, het beeld wat jij schetst is de omgekeerde wereld en je deponeert het vervolgens op mijn bordje.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Niet elke werkgever betaalt veel natuurlijk. Er zijn vele, vele laagbetaalde kassadames, winkelmedewerkers, vuilnismannen, verpleegsters, onderwijsassistenten, etc. Die voldoen allemaal soms maar net (of gewoon helemaal niet) aan de modaalnorm.
Fokkers schijnen af en toe te vergeten dat de echte wereld echt niet allemaal universitair geschoold zijn, maar de rest gewoon als heftruckchauffeur of postkamermedewerker werkt.
Schenkstroop; z'n opmerkingen neem ik ook niet zo serieus (sowieso niet overigens..quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
40 euro per maand voor boodschappen is volgens mij zelfs ver beneden bijstandsniveau. Dus nee, het beeld wat jij schetst is de omgekeerde wereld en je deponeert het vervolgens op mijn bordje.
Je begrijpt me wss verkeerd, die 1800,- per maand sloeg niet op mij. Ik krijg namelijk nieteens de helft daarvan. Ik bedoelde te zeggen zelfs hardwerkende mensen met een inkomen van 1800,- per maand zullen echt niet verhongeren. De sociaal-minima die gaan het pas merken. Denk je dat je extraatjes/subisides direkt krijgt? Ik kan per jaar 200,- gehandicapten-toeslag aanvragen That's it.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Poepoe.
2 euro per dag, das 60 euro per maand. Is dat wat jij overhoudt van je salaris?
edit
Maar wel relevant voor deze discussie. Er wordt maar heel makkelijk vanuit gegaan dat in de meeste huishoudens beiden werken en dat iedereen ruim boven de modaalnorm zit, maar vrouwen werken vaak maar kleine parttime baantjes en dat gaat dan vaak ook nog op aan de kinderopvangkosten. En mannen hoeven natuurlijk niet per definitie zo vreselijk veel te verdienen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:02 schreef eriksd het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. En veel te vaak wordt daar het predikaat opgeplakt "hadden ze maar door moeten leren", wat ik een opmerking vind die beneden alle peil is. Maar dat is een andere discussie.
Maar hoezo zou ik Schenkstroop niet serieus moeten nemen?
De zgn. werkende armen. Das inderdaad een groep die groter wordt. Mensen die enkel minimumloon verdienen. Dan hou je niet veel over aan het einde van de maand.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Schenkstroop; z'n opmerkingen neem ik ook niet zo serieus (sowieso niet overigens..) maar dat neemt niet weg dat er vele hardwerkende mensen zijn die gewoon de modaalnorm niet halen.
Is het een ernstige handicap?quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je begrijpt me wss verkeerd, die 1800,- per maand sloeg niet op mij. Ik krijg namelijk nieteens de helft daarvan. Ik bedoelde te zeggen zelfs hardwerkende mensen met een inkomen van 1800,- per maand zullen echt niet verhongeren. De sociaal-minima die gaan het pas merken. Denk je dat je extraatjes/subisides direkt krijgt? Ik kan per jaar 200,- gehandicapten-toeslag aanvragen That's it.
Inderdaad en die mensen zijn wel nodig dus die verdienen waardering.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Schenkstroop; z'n opmerkingen neem ik ook niet zo serieus (sowieso niet overigens..) maar dat neemt niet weg dat er vele hardwerkende mensen zijn die gewoon de modaalnorm niet halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |