abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:12:59 #151
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86827452
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is het een ernstige handicap?
ernstig genoeg ja.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:14:05 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86827501
De overheid heeft daar toch prima regelingen voor? Ik neem aan dat als je een been mist, 200 euro per jaar wat weinig is.

En die 900 is je nettoloon?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86827507
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:12 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

ernstig genoeg ja.
Ik vrees dat chronisch zieken er hard op achteruit zullen gaan. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86827525
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef PaarsBeestje het volgende:

Maar wel relevant voor deze discussie. Er wordt maar heel makkelijk vanuit gegaan dat in de meeste huishoudens beiden werken en dat iedereen ruim boven de modaalnorm zit, maar vrouwen werken vaak maar kleine parttime baantjes en dat gaat dan vaak ook nog op aan de kinderopvangkosten. En mannen hoeven natuurlijk niet per definitie zo vreselijk veel te verdienen.

Ik meen dat de kinderopvang zo'n 10 euro per uur kost en dat ouders daar uiteindelijk 1 euro zelf van betalen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:16:27 #155
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86827589
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:08 schreef capricia het volgende:
De zgn. werkende armen. Das inderdaad een groep die groter wordt. Mensen die enkel minimumloon verdienen. Dan hou je niet veel over aan het einde van de maand.
Mooi is dat inderdaad, en dat is de algemene tendens in andere topics (TNT-topic bijvoorbeeld) dat deze mensen ontslagen moeten worden omdat ze te duur zijn en dat werk ook door ongeschoolde Polen gedaan kan worden, omdat die nog goedkoper zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_86827601
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vrees dat chronisch zieken er hard op achteruit zullen gaan. :{
Dat komt omdat 'we' tegenwoordig iedere persoon met een uitkering gelijk als uitvreter zien en dat is natuurlijk in vele gevallen onterecht (en net zo vaak wel terecht overigens). Als je uren op Fok kunt tiepen, kun je ook data-entry gaan doen oid (moet je wel aangenomen worden uiteraard).
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:16:50 #157
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86827604
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef eriksd het volgende:
De overheid heeft daar toch prima regelingen voor? Ik neem aan dat als je een been mist, 200 euro per jaar wat weinig is.

En die 900 is je nettoloon?
Je gaat natuurlijk oordelen wat ernsitg is voor anderen en wat niet. ik heb geen gebroken been nee. en ja mijn inkomen is netto (sociaal minimum)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:17:50 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86827652
Wat voor werk doe je dan?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86827670
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik meen dat de kinderopvang zo'n 10 euro per uur kost en dat ouders daar uiteindelijk 1 euro zelf van betalen.
Ik begreep dat zoals de plannen nu zijn, ouders honderden (hoor ook al duizenden) euro's extra moeten betalen in 2011 voor de kinderopvang.

http://www.werkeninkinder(...)0kinderopvang%202011
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86827704
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik ken de cijfers niet eerlijk gezegd. Die ene euro lijkt me wat aan de krappe kant, maar wellicht heb je gelijk.
pi_86827728
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:18 schreef capricia het volgende:

Ik begreep dat zoals de plannen nu zijn, ouders honderden (hoor ook al duizenden) euro's extra moeten beralen in 2011 voor de kinderopvang.

http://www.werkeninkinder(...)0kinderopvang%202011
Maar dat is nog niet het geval toch?
pi_86827805
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:18 schreef PaarsBeestje het volgende:

Ik ken de cijfers niet eerlijk gezegd. Die ene euro lijkt me wat aan de krappe kant, maar wellicht heb je gelijk.
Er was pas een man op tv van een kinderopvang organisatie die dit vertelde naar aanleiding van de komende bezuinigingen.
Hij vertelde dat vele vrouwen dan zouden stoppen met werken omdat het weing zin zou hebben als de subsidie gekort zou worden.

Ik dacht toen meteen aan onze 400.000 werklozen.
pi_86827809
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:19 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Maar dat is nog niet het geval toch?
Ik dacht dat die bezuiniging op de kinderopvang al besloten is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86827859
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:21 schreef capricia het volgende:

Ik dacht dat die bezuiniging op de kinderopvang al besloten is.
Maar ik reageerde op:

"maar vrouwen werken vaak maar kleine parttime baantjes en dat gaat dan vaak ook nog op aan de kinderopvangkosten".
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:22:45 #165
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86827860
Mensen met modaal die vinden dat hen teveel wordt afgepakt (belstingschaal, geen voordelen.subisidies etcetera), ik vind dat ze zich niet zo moeten afreageren op de minima. Kijk kwaad omhoog naar de overheid. Dat is de bron van je ergernis. En verkoop die auto en neem een fiets.
pi_86827887
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Maar ik reageerde op:

"maar vrouwen werken vaak maar kleine parttime baantjes en dat gaat dan vaak ook nog op aan de kinderopvangkosten".
Je reageerde op mij, en ik heb dat niet geschreven, vandaar mijn verwarring :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86827894
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mooi is dat inderdaad, en dat is de algemene tendens in andere topics (TNT-topic bijvoorbeeld) dat deze mensen ontslagen moeten worden omdat ze te duur zijn en dat werk ook door ongeschoolde Polen gedaan kan worden, omdat die nog goedkoper zijn.
Daar wordt veel te makkelijk over gedacht inderdaad (en dan vaak door hogeropgeleiden (waar ik overigens ook toe behoor daar niet van)). Er wordt vaak naar opbrengst alleen gekeken, wat het doet voor de aandeelhouders etc.

Ik kreeg bij m'n vorige bedrijf altijd van die fijne mailtjes van de CEO dat het leuk was dat we met z'n allen zo hard gewerkt hadden, maar dat het niet genoeg was omdat de aandeelhouders niet tevreden waren :')

Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat er in NL nog steeds sprake is van een fatsoenlijk minimumloon om Amerikaanse toestanden van 2 en 3 baantjes hebben om maar rond te kunnen komen te kunnen vermijden.
pi_86827979
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Mensen met modaal die vinden dat hen teveel wordt afgepakt (belstingschaal, geen voordelen.subisidies etcetera), ik vind dat ze zich niet zo moeten afreageren op de minima. Kijk kwaad omhoog naar de overheid. Dat is de bron van je ergernis. En verkoop die auto en neem een fiets.
En ik vind dat er best wel eens wat meer waardering mag zijn voor mensen die werken.
Ik heb een auto en een fiets.
Ik ga 's ochtends met de auto naar mijn werk omdat er om 04.45 uur nog geen bussen rijden en 's middags pak ik de fiets want mijn werk is 11 kilometer rijden en twee keer op een dag is me teveel.
Ik krijg nergens subsidie voor en ik heb nog nooit zonder werk gezeten en dan kom jij met het verhaal dat ik mijn auto maar weg moet doen?
pi_86828112
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat er in NL nog steeds sprake is van een fatsoenlijk minimumloon om Amerikaanse toestanden van 2 en 3 baantjes hebben om maar rond te kunnen komen te kunnen vermijden.
Maar mensne met een minimumloon kunnen niet zonder huur en zorgtoeslag dus je zou je kunnen afvragen hoe fatsoenlijk dat minimumloon eigenlijk wel is.
In feite betalen wij met z'n allen het loon wat werkgevers de mensen met een minimumloon niet kunnen of willen geven.
pi_86828179
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:30 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Maar mensne met een minimumloon kunnen niet zonder huur en zorgtoeslag dus je zou je kunnen afvragen hoe fatsoenlijk dat minimumloon eigenlijk wel is.
In feite betalen wij met z'n allen het loon wat werkgevers de mensen met een minimumloon niet kunnen of willen geven.
Dat ben ik zeer met je eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:33:42 #171
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86828247
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:26 schreef thumbnail het volgende:

[..]

En ik vind dat er best wel eens wat meer waardering mag zijn voor mensen die werken.
Ik heb een auto en een fiets.
Ik ga 's ochtends met de auto naar mijn werk omdat er om 04.45 uur nog geen bussen rijden en 's middags pak ik de fiets want mijn werk is 11 kilometer rijden en twee keer op een dag is me teveel.
Ik krijg nergens subsidie voor en ik heb nog nooit zonder werk gezeten en dan kom jij met het verhaal dat ik mijn auto maar weg moet doen?
Dan ben jjij een uitzondering uiteraard. Over het algemeen pakken mensen net zo goed de auto voor werk heen en terug en voor de boodschappen dat maar 10 minuten lopen verderop ligt.. Fiets laten ze staan of die hebben ze nieteens.

Ik ken niemand met een auto die elke dag 11 KM fistst, je ziet het absoluut niet vaak. Dus voor jou twee duimen omhoog ^O^
pi_86828276
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:30 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Daar heb je gewoon gelijk in.
pi_86828408
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:31 schreef capricia het volgende:

Dat ben ik zeer met je eens.
*O*
pi_86828448
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:33 schreef Schenkstroop het volgende:

Dan ben jjij een uitzondering uiteraard. Over het algemeen pakken mensen net zo goed de auto voor werk heen en terug en voor de boodschappen dat maar 10 minuten lopen verderop ligt.. Fiets laten ze staan of die hebben ze nieteens.

Ik ken niemand met een auto die elke dag 11 KM fistst, je ziet het absoluut niet vaak. Dus voor jou twee duimen omhoog ^O^
Mag ik nu mijn auto houden. :P
pi_86828463
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:34 schreef PaarsBeestje het volgende:

Daar heb je gewoon gelijk in.
Jij ook een: *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')