niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:05 schreef graaierrrr het volgende:
Als dat bericht klopt dat we er de komende jaren 200e per jaar op 8eruit gaan dan denk ik dat grote groepen mensen bij de voedselbank eten moeten gaan halen. Denk dat t heel erg gaat worden hier, alleen de meeste mensen beseffen het nog niet volgens mij.
Klopt per maand bedoel ik.. Dat is niet te doen voor veel mensen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.
(of misschien dacht je goed, maar schreef je het verkeerd op)
Het valt allemaal wel mee hoor. Veranderingen leveren altijd een hoop geklaag op, maar aan het einde van de rit blijkt men toch erg creatief desnoods door minder geld uit te geven.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:34 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook bang dat mensen opeens diep de schulden induiken.
Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees dat chronisch zieken er hard op achteruit zullen gaan.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.
Je snapt natuurlijk wel dat het ten koste van de lengte gaat als het geld in de breedte gaat zitten. Ik pleit al jaren voor het maken van echte keuze als overheid, namelijk dat zij een vangnet moet bieden voor hen die niet kunnen werken wegens een lichamelijk of geestelijk gebrek, maar dan zal er wel in de andere uitgaven fors gesneden moeten worden, en daar is het linker en een deel van het rechtersegment het dan weer niet mee eens. Het geeft te denken over de prioriteiten die zij stellen.
Als je in de WAO/WIA of Wajong zit, dan krijg je sowieso deze maand 350 euro tegemoetkoming in de zorgkosten.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je begrijpt me wss verkeerd, die 1800,- per maand sloeg niet op mij. Ik krijg namelijk nieteens de helft daarvan. Ik bedoelde te zeggen zelfs hardwerkende mensen met een inkomen van 1800,- per maand zullen echt niet verhongeren. De sociaal-minima die gaan het pas merken. Denk je dat je extraatjes/subisides direkt krijgt? Ik kan per jaar 200,- gehandicapten-toeslag aanvragen That's it.
Echt waar?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd waarop dat 'gemiddelde huishouden' gebaseerd wordt. Als ik, als alleenstaande straks 200 euro per maand minder te besteden heb, dan heb ik een probleem en zit ik een tijd lang op water en brood.
Jij wilt zeggen dat de zorgpremie ongeveer 100% duurder wordt?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet per jaar
He ja, het grote vrije markt-denken..quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Die zorg-kartel moet ook kapot en plaatsmaken voor een echte vrije markt.
Het hangt er een beetje vanaf over welke groep we het hebben, bij de echte minima kan er idd weinig af. Ik ken echter een hoop mensen die 'net rond kunnen komen' waar wel degelijk aan de alledaagse levensstijl kan worden geschaafd. Dan kom je op het punt waar we een zeer welvarend land zijn...quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:
Misschien worden voedselkredieten ooit nog eens gemeengoed.Maar goed dat het 200 euro gemiddeld is want ik kan me niet voorstellen dat de laagverdieners plotsklaps zo veel kunnen inleveren zonder aanzienlijk te korten op hun alledaagse levensstijl.
quote:
22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.quote:
Alleen een beetje problematisch dat bij die 22K pp dus ook werklozen, ambtenaren, gepensioneerden, huisvrouwen, kleine kinderen zitten. Die kunnen niets mee betalen voordat ze hun geld eerst hebben gekregen uit de algemene pot. En er zijn steeds minder lieden die die pot gul vullen..quote:Op zondag 26 september 2010 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |