abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86828477
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:37 schreef thumbnail het volgende:

[..]

*O*
O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86828509
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:38 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Jij ook een: *O*
Nou vooruit.. dan mag jij je auto houden!
pi_86832657
Maar als we nu, gewoon los van de argumentatie over de berekening, er wel vanuit gaan dat ieder huishouden 200 euro netto in gaat leveren... Dan vraag ik me echt af hoe mensen met een lager inkomen dat gaan doen.

Gezien de rechtse signatuur van de partijen die nu aan het onderhandelen zijn, verwacht ik niet dat alles zomaar gecompenseerd gaat worden via subsidies.
En naar alle waarschijnlijkheid wordt er ook niet of nauwelijks ingegrepen in de HRA.
Ik denk juist dat er heel wat 'linkse' subsidies afgeschaft gaan worden.

Hoe denken jullie daarover?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86832833
Als dat bericht klopt dat we er de komende jaren 200e per jaar op 8eruit gaan dan denk ik dat grote groepen mensen bij de voedselbank eten moeten gaan halen. Denk dat t heel erg gaat worden hier, alleen de meeste mensen beseffen het nog niet volgens mij.
pi_86833240
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:05 schreef graaierrrr het volgende:
Als dat bericht klopt dat we er de komende jaren 200e per jaar op 8eruit gaan dan denk ik dat grote groepen mensen bij de voedselbank eten moeten gaan halen. Denk dat t heel erg gaat worden hier, alleen de meeste mensen beseffen het nog niet volgens mij.
niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.
(of misschien dacht je goed, maar schreef je het verkeerd op)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86833574
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]

niet 200 per jaar, maar per maand...zelfs.
(of misschien dacht je goed, maar schreef je het verkeerd op)
Klopt per maand bedoel ik.. Dat is niet te doen voor veel mensen.
Ik geloof ook niet in een dubbel dip, het is volgens mij gewoon een lijn naar beneden
met af en toe een opleving naar boven. De media geven een te rooskleurig beeld, ik haal
mn informatie daarom alleen nog maar van internet. Dat is toch wat betrouwbaarder gebleken
de afgelopen tijd.
pi_86833621
Misschien worden voedselkredieten ooit nog eens gemeengoed. :') Maar goed dat het 200 euro gemiddeld is want ik kan me niet voorstellen dat de laagverdieners plotsklaps zo veel kunnen inleveren zonder aanzienlijk te korten op hun alledaagse levensstijl.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_86833819
Ik ben ook bang dat mensen opeens diep de schulden induiken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86833912
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:34 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook bang dat mensen opeens diep de schulden induiken.
Het valt allemaal wel mee hoor. Veranderingen leveren altijd een hoop geklaag op, maar aan het einde van de rit blijkt men toch erg creatief desnoods door minder geld uit te geven.
pi_86834128
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vrees dat chronisch zieken er hard op achteruit zullen gaan. :{
Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.

Je snapt natuurlijk wel dat het ten koste van de lengte gaat als het geld in de breedte gaat zitten. Ik pleit al jaren voor het maken van echte keuze als overheid, namelijk dat zij een vangnet moet bieden voor hen die niet kunnen werken wegens een lichamelijk of geestelijk gebrek, maar dan zal er wel in de andere uitgaven fors gesneden moeten worden, en daar is het linker en een deel van het rechtersegment het dan weer niet mee eens. Het geeft te denken over de prioriteiten die zij stellen. :{
pi_86834691
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Slechte zaak ja, maar er zit een keerzijde aan. De overheid geeft namelijk ook geld uit aan een onnodig omvangrijk basispakket voor de zorgverzekering, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan kinderopvang, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de gratis schoolboeken, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de verplichte maatschappelijke stage voor scholieren, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan de publieke omroep, de overheid geeft namelijk ook geld uit aan ontwikkelingssamenwerking, de overheid geeft namelijk ook geld aan het hele subsidiepark wat zij heeft opgetuigt, enzovoort.

Je snapt natuurlijk wel dat het ten koste van de lengte gaat als het geld in de breedte gaat zitten. Ik pleit al jaren voor het maken van echte keuze als overheid, namelijk dat zij een vangnet moet bieden voor hen die niet kunnen werken wegens een lichamelijk of geestelijk gebrek, maar dan zal er wel in de andere uitgaven fors gesneden moeten worden, en daar is het linker en een deel van het rechtersegment het dan weer niet mee eens. Het geeft te denken over de prioriteiten die zij stellen. :{
^O^
pi_86834729
De overheid geeft veel te veel geld uit aan allerlei onnodige dingen, welke o.a. door Bolkesteijn zijn opgenoemd. Als je daarop bezuinigt, hoef je niet op de medicatie van chronisch zieken te bezuinigen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:05:47 #188
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86838887
Die zorg-kartel moet ook kapot en plaatsmaken voor een echte vrije markt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:26:35 #189
3542 Gia
User under construction
pi_86839520
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je begrijpt me wss verkeerd, die 1800,- per maand sloeg niet op mij. Ik krijg namelijk nieteens de helft daarvan. Ik bedoelde te zeggen zelfs hardwerkende mensen met een inkomen van 1800,- per maand zullen echt niet verhongeren. De sociaal-minima die gaan het pas merken. Denk je dat je extraatjes/subisides direkt krijgt? Ik kan per jaar 200,- gehandicapten-toeslag aanvragen That's it.
Als je in de WAO/WIA of Wajong zit, dan krijg je sowieso deze maand 350 euro tegemoetkoming in de zorgkosten.
  zaterdag 25 september 2010 @ 21:58:48 #190
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86842780
Ben benieuwd waarop dat 'gemiddelde huishouden' gebaseerd wordt. Als ik, als alleenstaande straks 200 euro per maand minder te besteden heb, dan heb ik een probleem en zit ik een tijd lang op water en brood.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 25 september 2010 @ 22:45:41 #191
3542 Gia
User under construction
pi_86844524
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd waarop dat 'gemiddelde huishouden' gebaseerd wordt. Als ik, als alleenstaande straks 200 euro per maand minder te besteden heb, dan heb ik een probleem en zit ik een tijd lang op water en brood.
Echt waar?

Heb je zo weinig loon dat je daar in je uppie niet van rond kan komen? Of woon je misschien boven je stand?

Er zijn gezinnen met 3 kinderen, 5 personen dus, die van 2400 euro rond moeten komen.
Een alleenstaande die voor zichzelf alleen 1600 euro heeft, zou het toch makkelijk moeten redden!!
pi_86845164
Natuurlijk kan het met 1600 euro als alleenstaande, maar makkelijk... dat vind ik dan weer te ver gaan. Het kan, maar je moet wel zuinig aan doen. Overigens, met 2400 euro geldt dat precies hetzelfde. Hell, met 3200 euro ook!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 26 september 2010 @ 08:58:58 #193
136 V.
Like tears in rain...
pi_86852658
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet per jaar :)
Jij wilt zeggen dat de zorgpremie ongeveer 100% duurder wordt?

Laat je nakijken...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2010 @ 09:00:27 #194
136 V.
Like tears in rain...
pi_86852675
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Die zorg-kartel moet ook kapot en plaatsmaken voor een echte vrije markt.
He ja, het grote vrije markt-denken.. :`)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2010 @ 10:29:27 #195
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_86853486
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_86853503
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:
Misschien worden voedselkredieten ooit nog eens gemeengoed. :') Maar goed dat het 200 euro gemiddeld is want ik kan me niet voorstellen dat de laagverdieners plotsklaps zo veel kunnen inleveren zonder aanzienlijk te korten op hun alledaagse levensstijl.
Het hangt er een beetje vanaf over welke groep we het hebben, bij de echte minima kan er idd weinig af. Ik ken echter een hoop mensen die 'net rond kunnen komen' waar wel degelijk aan de alledaagse levensstijl kan worden geschaafd. Dan kom je op het punt waar we een zeer welvarend land zijn...
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  zondag 26 september 2010 @ 11:28:29 #197
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86854496
quote:
:{
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86854893
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:28 schreef TeenWolf het volgende:

:{
22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 26 september 2010 @ 14:46:18 #199
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_86860253
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

22K p.p. Dat valt toch mee? Dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Alleen een beetje problematisch dat bij die 22K pp dus ook werklozen, ambtenaren, gepensioneerden, huisvrouwen, kleine kinderen zitten. Die kunnen niets mee betalen voordat ze hun geld eerst hebben gekregen uit de algemene pot. En er zijn steeds minder lieden die die pot gul vullen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 26 september 2010 @ 14:50:05 #200
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86860377
Gut ken wat mensen die maar 200 per maand overhouden, zelfs minder nog...bejaarden, die kunnen dan niet meer leven...
Dus minus vaste lasten, houden ze dat over. Daar moeten ze van eten, 50 euro per week en eentje 20 euro per week.

Hoe moeten zij dan leven?
Ik voorzie als het zo zal gaan nog meer criminaliteit en brute berovingen etc.
Dat gaat echt niet goed komen.
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')