Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks
Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumorsquote:
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.quote:Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]
[..]
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors
Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:
[ afbeelding ]
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).quote:
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.quote:Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:
[..]
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?
Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.
Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopenquote:Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.
Contax G seriesquote:Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)quote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.
Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komenquote:Op maandag 20 september 2010 11:06 schreef infp2009 het volgende:
Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
Niet erg, scheelt een hoop geld. Bovendien zijn voigtlander lenzen voor digitaal niet zo geschikt, dat scheelt ook in de prijs.quote:Op maandag 20 september 2010 11:12 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen
Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
Die epson RD's zijn eigenlijk gewoon die Bessa D's Wel zijn die veel te duurquote:Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebrachtHet leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.
Nog een smak geld, maar ik denk dat ie, als ie een beetje presteert, ook voor dat geld als warme broodjes over de toonbank vliegt.quote:Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Oh dat klinkt al een stuk beter
1000 euro geil! Moet nog steeds sparen, maar misschien gaan er wat camera's uit daarvoorquote:Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!
Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.quote:Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!
Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
DIGIFOTOpro doet (o.a.) via twitter verslag:quote:Op maandag 20 september 2010 17:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
Heeft leica dat niet altijd al gedaan? En nogsteeds zou ik deze camera inruilen voor een leicaquote:Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef infp2009 het volgende:
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd![]()
Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man...
Nee, dat zou veel meer zijnquote:Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
Ik zie er genoeg toepassingen voor. En dan niet alleen straatfotografie. Voor mij zou het een ideale camera zijn in de stijl zoals ik veel Franse pro's zag rondlopen in het verleden, SLR met telezoom én een Leica met iets rond de 35mm. En natuurlijk om mee te nemen op de fietsalhoewel ie te duur is voor het gooi en smijtwerkquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee, dat zou veel meer zijn![]()
Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
Of een andere firma. Lijkt me bijv. voor Samsung geen punt om de NX10 wat om te bouwen, optische zoeker aan de zijkant, 2.0/25 erop en wat cosmetische aanpassingenquote:
Waarschijnlijk omdat ze 'm anders niet zo klein kunnen houden, nu kunnen ze een leafshutter gebruiken in de lens zelfquote:
Misschien eerst nog even afwachten of ie 't allemaal waarmaaktquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
HELL YEAH!!! Nu ga ik sparen. bekijk t met je Olympus Pen met Panasonic 14 f2.5
Maybe, maar als het ook maar in de buurt komt van de X1 ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien eerst nog even afwachten of ie 't allemaal waarmaakt![]()
't Is nog steeds het prijskaartje van twee bepannenkoekte PENnen of NEXxen
Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodulequote:Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien eerst nog even afwachten of ie 't allemaal waarmaakt![]()
't Is nog steeds het prijskaartje van twee bepannenkoekte PENnen of NEXxen
Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.quote:Op woensdag 22 september 2010 01:39 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodule
Dat zeg ik dus, een AF systeem zoals in de Hexar AF en de Contax Gseries. Mijn Hexar die focust nog met zo weinig licht dat er eigenlijk geen foto's meer mee te maken zijn. Ben ook benieuwd naar de flash(hopelijk komt hij met normale TTL, maar dat zal vast niet) en hoe de MF zal zijnquote:Op woensdag 22 september 2010 02:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.
Wat nog wel een leuk idee was geweest was gewoon bij die optische zoeker er een afstandsmeter bij in bouwen, handig greepje op de lens maken en je hebt een meetzoeker die in theorie misschien minder snel is dan contrastAF, maar in elk geval exact doet wat zijn gebruiker wil en daarmee veel trefzekerder is, vooral onder beroerd licht.
alleen of je hem dan nog onder de ¤ 1000 houdt
waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:04 schreef problematiQue het volgende:
Als ik Fuji was zou ik ook een lagere richtprijs geven, al was het maar om de aandacht vast te houden.
Ik kreeg de indruk dat Fuji zelf ook nog niet weet hoe duur het gaat worden, en dat ze dus maar een lagere schatting naar buiten brengen om mensen niet af te schrikken.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.
Als ik even meeneem hoeveel er van de Leica X1 verkocht worden voor ¤1550,- (is niet aan te slepen!) en je hebt hier een lager geprijst model, dan denk ik dat ze zelfs voor deze prijs (wordt dus iets van 800/850 verkoop) ze over de toonbank gaan als warme broodjes.
Ik zou wel eens een flmpje willen zien waarin goed duidelijk wordt hoe de OVF eruit ziet. Het schijnt echt prachtig te zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
leuke dame. krijgen we die er ook bij voor 1000 dollar?quote:Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oefquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef zquing het volgende:
Klein
mogelijk beste viewfinder ooit
zeer waarschijnlijk een geweldig stukje glas
fuji kennende een prima sensor
en ooit een hexar AF vastgehouden?
Typische spiegelreflexgebruiker: groter en meer bereik is niet altijd beter. Integendeel vaak zelfsquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oefIk koop er liever een objectief voor mijn dSLR voor.
We blijven mannetjes he...quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:53 schreef zquing het volgende:
Die camera is dan ook niet bedoeld voor de studio, het kan natuurlijk wel.
Betere foto's maakt de camera niet, dat doet de fotograaf. Alleen wil je niet altijd een DSLR meezeulen, of met zo'n gigantisch ding over straat lopen. Soms wil je 't gewoon klein en compact houden. Verder vermoed ik dat deze lens een behoorlijke 3D rendering zal hebben, als je kijkt naar wat 35mm lenzen normaal doen op een rangefinder.
En behalve dat alles is het natuurlijk een ontzettend geil hebbedingetje
Ja, dat was mijn punt nu juistquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
Heb ook wel eens een 50mm prime op FF, en daar maak je zeker geen mindere foto's mee dan een objectief van X-Ymm
Nee, verloren zaak.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal
Je ziet meer dan wat je fotografeert, kan de omgeving in de gaten houden. Als je wil kan je zelfs door de zoeker kijken zonder je andere oog dicht te doen. Verder natuurlijk al de extra informatie welke je krijgt vanwege het elektronische deelquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal
Een compacte lichtsterke camera die in mijn jaszak past? Ik zit deze camera enigszins te overwegen, want mijn 5D MKII + Lenzen neem ik alleen voor speciale doelen mee, terwijl ik hiermee ook de spontane momenten met weinig licht goed kan fotograferen. Hebben!quote:Op maandag 20 september 2010 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld
ben ik ook bang voorquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef Xilantof het volgende:
Ik vind dit zo'n toffe camera
Gelukkig zal ie tegen de tijd dat ik geld heb wel makkelijk verkrijgbaar zijn want ik verwacht dat de eerste batches snel uitverkocht zijn.
Twee maar?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:52 schreef GenesiZ het volgende:
Jep, deze wel ik wel hebbenWel 2 grote nadelen, SD en mini-USB. Normale USB kabel heb ik overal liggen, nu moet ik speciaal een mini-USB kabel mee gaan nemen en niet kwijt raken. SD is een nadeel omdat ik mijn CF's niet kan gebruiken maar dat is eigenlijk een non-argument
Ik heb nog wel wat vragen die ik eerst beantwoord wil hebben voor ik hem koop, dus dat zijn nog geen nadelen (maar ook geen voordelenquote:
Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:36 schreef infp2009 het volgende:
Die never-ready case is best ok, maar toch liever een Luigi halfcase dan.
je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?
Ik zoek nog een bijpassende tas/hoes maar vindt de Fuji tas net iets te ouderwetsch uitzien. Heb een leuke Billingham gezien, maar die prijzen zijn niet leuk
Ik ga wel voor een zachte tas, die halfcases van Mr. Zhou vind ik niets, zag wel een hele mooie tas van A&A maar $250,- is me ook iets te gortigquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef infp2009 het volgende:
Die dingen worden niet voor niks never-ready genoemd (eigenlijk heten ze ever-ready namelijk). Een lenscap en een zachte tas is veel handiger vind ik.
Qua halfcases is Artisan & Artist ook erg mooi. Goedkoper kun je kijken naar Mr. Zhou op ebay. Ik weet vrijwel zeker dat zij ook voor X100 gaan produceren.
¤1000,- voor een digitaal apperaat met heel veel functies heeft een betere verhouding dan een simpele tas die ¤150,- moet kosten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....
Fuji Nederland heeft in ieder geval nog steeds officieel geen informatie gegeven. Ik ga het volgende week nog eens een keertje navragen (al krijg ik vast geen antwoord ...)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:25 schreef GenesiZ het volgende:
En weer een update maar nu met hoge iso foto's en de raw's
http://www.quesabesde.com(...)tras-analisis,1_7322
Ik ben bang dat de prijs van ¤1000,- niet haalbaar zal zijn. Hier staat hij voor $1200 en hier voor £999.99
Ik denk daardoor dat de NL prijs zo'n 1150,- of 1200,- (misschien wel 1250,- ) zal wordenVoor het mooie best prijzig voor zo'n camera.
Hier zijn trouwens nog wat productfoto's te vinden incl. foto's van de twee flitsers: http://www.photographybay(...)exr-and-ttl-flashes/
Dan kenje heel slecht het verleden van fujifilm in nederland ....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:40 schreef GenesiZ het volgende:
Och, dat komt wel goed hoor. Die komt echt wel naar NL toe en anders koop je hem gewoon in de UK.
Dit doet me denken aan die weddenschap van een FOK!ker een tijd geleden, die z'n sok zou opeten - en verloor.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Als 'ie hier niet komt, vroeg of laat, dan eet ik al m'n CF-kaartjes op.
Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....quote:Op maandag 21 februari 2011 15:42 schreef GenesiZ het volgende:
Tadaa, hier is hij al te bestellen http://www.fotoweert.nl/shop/product_info.php?products_id=861
Prijs moet ik nog even navragen.
Betreffende het verhaal over dat er een kleine kans is dat hij niet naar NL komt, volgends de branch manager van Fuji Nederland zou dit een indianenverhaal zijn.
Ik lees het ook maar op het grote interwebsquote:Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....
Kun je makkelijk doen, er gaan toch SD's in de X100quote:Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Als 'ie hier niet komt, vroeg of laat, dan eet ik al m'n CF-kaartjes op.
Compact met verwisselbare lenzenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Ben benieuwd wanneer 'ie hier uitkomt. In theorie is 't precies wat ik zoek in een compacte camera. Het enige dat ik graag zou zien is wisselbare lenzen, maar daar kom ik wel overheen.
Ga m'n camerapimp maar eens mailen met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht
ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...quote:
Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...
Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.quote:
Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stoptquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?
Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodigquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.
De X100 zou een droomcamera zijn als je er nog een paar lekkere primes op zou kunnen zetten. Al komt 'ie nu - afgaande op de specs natuurlijk - ook al heel erg in de buurt.
Enneh, diit past nog gewoon in mn zak hoor. Al zou ik dat niet snel doen. Het is niet de kleinste, maar vergeleken met wat ik gewend ben is het een vlieggewicht
Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlensquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef zquing het volgende:
[..]
Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stopt
Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef kanovinnie het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodig
Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.
Een NEX/PEN gebruik je m.i. met een kort lensje, zodat je 'm makkelijk weg kan stoppen, je je geen breuk tilt en niet voorover valt omdat 'ie frontheavy is. Ik doe veel stedentrips waarbij heel veel gelopen wordt en ik wil iets dat erg goed is in het donker, raw schiet, goed glas, klein is en als het ff kan er ook nog een beetje lekker uitziet. Dan heb je de keuze uit deze of een Leica en aangezien ik ook nog in de markt ben voor een nieuwe spegelreflex, heb ik geen Leica centen... Dus wordt het de Fuji (wederom afgaande op de specs. Misschien vind ik het wel niks als ik 'm vast heb)
Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doen![]()
Oja, allemaal in een eastpack, dus als je een goedzittende rugzak heb is het nog beter te doen.
20-30 km door een stad slenteren?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.
Sowieso heb ik mn camera niet bij me om 'm in mn tas te houden. Wil kunnen richten en schieten. Niet m'n tas openritsen, camera pakken, aanzetten, instellen, aanleggen, fotomoment foetsieVandaar dat er nu een SLR én een goede compacte camera komen
Laatste trip was Tokyo en dan kom je daar vrij makkelijk aan ;-) Ik ben gek op megasteden...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
20-30 km door een stad slenteren?![]()
Dan snap ik wel dat je een "mindere" camera meeneemt
even voor de goede orde. de sony nex met 16mm is KLEINER dan een Fuji X-100 .. De X-100 komt meer in de buurt van een Leica M9.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlens
Het is maar wat je 'de grond in' noemt, het is niet echt een fair vergelijk tussen de lens die vast op een camera van 1000 euronen gemonteerd zit en een Summicron of Summilux die (zonder camera) drie keer zoveel kost.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.
"de grond in geschreven"?? Bedoel je dit stukje?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.
aan de andere kant.. dat het geen X1 is dat wist je vooraf wel .. gaat erom of het prijsverschil dat ook rechtvaardigd.
Er wordt een vergelijking gemaakt van een complete cam met lens van ¤ 1000,- en een cam met lens van ¤ 7600,- (prijs Konijnenberg) en dan is de klacht "It lags a bit"quote:When compared to a modern 35mm summicron (ASPH or late non ASPH), the performance of the Fuji lens lags a bit Wide open it is a bit softer, less sharp. Some people may actually like this over the razor sharpness of the Summicron ASPH. From f2.8 onwards, it is crisper and clean.
Ik vind het knap dat je al zo stellig kunt zijn op basis van één reviewtje. Zelfde geldt voor de prijs. Hij wordt inderdaad vooral vergeleken met de M9. Dat 'ie dat niet wint lijkt me vanzelfsprekend. De X1 laat 'ie grotendeels achter zich, zo lijkt het. Overigens is de test ook nog gebaseerd op de JPG output... Die gebruik ik sowieso al niet...quote:Op zondag 6 maart 2011 00:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
Tegen dit soort meningen kun je nooit op.quote:Having owned an X1 and being blown away by the quality (even holds up to my M9), Id be surprised if the X100 can compare. Its a Fuji after all. That FinePix marque has a bit of a stigma in my eyes.
Knap, op basis van wat jpg'jes van een versie 1.0 camera... Ik vind dat vooral veel zeggen over de posterquote:I think they have failed with this particular lens, though. Its very obvious to me now.
Meneer moeeest even vermelden wat voor mooie versterker hij wel niet heeft.quote:High ISO sample at ISO 6400 (Marantz 8B amplifier)
True, maar als jij audiofiel bent dan wil je ook wel pochen met een dergelijk radiootje.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:17 schreef problematiQue het volgende:
Ja maar dat is wel op z'n plaats in een review van een camera, niet?
maar dat zeg ik ook. Je moet hem naast de X1 houden, dat is de enigste faire vergelijking.. en een GF2 met 20 1.7 ofzoiets.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Dat lijkt me een mooie omschrijving![]()
Al ben ik het er niet helemaal mee eens. Een M9 kost 5500 euro. En dat is alleen de body. Een leuk stukkie glas kost al meer dan de hele X100 kost. Logisch dat je daar ook iets meer van mag verwachten. Ik ga de X100 ook niet naast mn dSLR zetten. Daar heb ik 'm ook niet voor besteld. Appels en peren en zo...
Niet waar, er is een optische viewfinder voorquote:Op maandag 7 maart 2011 12:58 schreef problematiQue het volgende:
Die wedstrijd is toch al gewonnen vanwege het feit dat je bij de X1 via het scherm foto's moet maken.
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...quote:Op maandag 7 maart 2011 13:35 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Niet waar, er is een optische viewfinder voor
Nee, nou je kunt er alleen wat van zeggen over de ooc jpegsquote:Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...
Die foto's zijn trouwens met zulke verschillende instellingen genomen dat het niet echt een waardevolle vergelijking is.
Tja, maar eigenlijk kun je elke 35mm viewfinder pakken die je wilt, zoals deze voor 35 euro:quote:Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...
Ja dat vind ik dus zo suf aan die vergelijking, hij had die X100 op 'default' moeten zetten. Op deze foto's lijkt er op de foto's van de X1 inderdaad meer detail in te zitten, maar je kan nu niet zeggen of het aan de camera ligt, of aan de 'velvia' setting.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:16 schreef infp2009 het volgende:
Ik vind de X1 beter dan de X100 in die foto's. Felle kleurtjes kan ik ook wel uit de X1 krijgen met nabewerking (niet dat ik dat wil). De X1 is IMO beter qua dynamic range, scherptediepte & bokeh.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.dpreview.com/n(...)filmx100shortage.asp
Vooral Nikon denk ik. Hun belangrijkste fabriek - voor het pro-segment althans - staat in (of net buiten) Sendai. In het getroffen gebied dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Hhmmm. Er zullen nu wel heel wat productieprocessen flinke vertraging gaan oplopen met deze tsunami ...
quote:To bring this thread back into context of a photo post ...I read that Sony and Canon have halted production in multiple plants but report only minor injuries to employees. Nikon (factories located in Sendai, the area suffering the most damage) reported no injured employees, factories not significantly affected. Fujifilm, who also have factories in Sendai, have not made any announcements, but one can assume that they would be in a similar situation and no doubt supply of the new X100 will be affected, but hopefully no injuries to the good folks at Fujifiilm.
Leuk filmpje inderdaad, schitterende hands-onquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef muzas het volgende:
weet niet of ie al geplaatst is...
Leuk filmpjeniet echt een review, maar wel leuk.
Vertel...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik hoop morgen meer info te hebben ...
uhmzz.. maandag hoor ik meerquote:
Reserveer er een paar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
uhmzz.. maandag hoor ik meerwe zijn er mee bezig
Lijkt me leukquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
Er is een voorstel gedaan en daar komt Fuji maandag op terug. 2 zijn er iig al verkocht, waarvan 1tje voor mezelf. Daar mag FOT best wel even mee spelen zeg maar.
Als ik meer weet praat ik nog wel effe met onze Marketing Manager over dit soort dingen.
en van vandaag:quote:Amazon UK lists the Fuji X100 with a release date of April 11, 2011:
The information I received is that the initial shipment for each country will be very limited. A second, large shipment will follow at the end of March/early April.
The Fuji X100 is already shipping in Japan to customers who pre-ordered it in advance. The current wait time on Amazon Japan is 6-10 days.
quote:Back on track: FujiFilm Japan announced today that the production of the FinePix X100 camera has resumed and the first shipments are expected in early April (in Japan). The production of the X100 was halted few weeks ago as a result of the earthquake in Japan.
Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/20(...)dates/#ixzz1I0lVIhRI
van luminous-landscape.comquote:28 March, 2010 - Testing the Fuji X100
I have just started a two week-long field test of the Fujifilm Finepix X100, currently the hottest new camera, and one that is in very short supply world wide. Today's Home Page photograph was taken with it just this morning, my first day out shooting with the camera.
I don't know if it was the camera, or simply some good luck, but a two hour walk yielded four portfolio-grade images. Remarkable.
How is the camera? First impressions are that image quality is spectacular, including the lens and the sensor. The user interface at first appears to be ideal, with traditional manual controls for exposure. But, once you have to use the rear control wheel and menus the cursing starts.
My review will appear here in about two weeks, after my drive back to Toronto from Mexico. I plan on shooting extensively with the X100 along the way. Some interface issues notwithstanding, the X100 looks like a winner.
valt er te reserveren?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ok. Einde aan de radio stilte.
even nog onder voorbehoud maar:
Prijs: 1199,- (dat wil zeggen, voor zover ik heb begrepen is het een kit uitvoering. zou dit betekenen dat de filteradapterring en of tasje dan worden meegeleverd?)
Eerste levering: Tweede week mei
aantal? niet heel veel (weet hoeveel), dus voor de early adapters.. wees er snel bij.
waar zie jij hem dan (Betaalbaar) op amazon?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
daar ben ik nog mee bezig. er is nog veel gaande achter de schermen, maar dat moet aan het eind van de maand allemaal duidelijk zijn
denk overigens zelf (aangezien korting niet im frage is) dat ik hem bij amazon ga bestellen.
zo weg ondanks de hogere prijs. ach ja. alles gaat in prijs omhoog momenteel. zit weinig spul bij wat goedkoper wordt ... maar zit je wel met een dillema. cancellen en straks meer betalen of nu nemen voor minder....quote:Op zondag 8 mei 2011 13:56 schreef Ener-G het volgende:
Same here, misshien in hong kong straks taxfree oid. In dollars is ie wel redelijk geprijsd :p maar dan zit je nog met de voorraad, nieuwe batches zijn zo weg.
quote:Fujifilm FinePix X100
12.3 megapixels, Type geheugen: SD(HC/XC), NP-95 Accu
Klik op de foto voor meer informatie
Actuele voorraadstatus: Artikel niet op voorraad. (Levertijd: Verwachte Verkoopstart: Midden Juni)
cameranu
14 megapixel is meer dan zat...quote:Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef infp2009 het volgende:
Jammer alleen van de lage resolutie daarvan...
Sigma heb ik ook nog over zitten dubben, maar is 2e hands lastig te vinden, en je wil dan wel de x versie, de rest is echt baggertraag. Ook geen zoeker, en echt wijde apertures. De dp2 is daarbij niet echt wijd qua lens. Zou dan eerder voor nex gaan of epl2. Of zoals mn oorspronkelijke plan voor Azie, D700 mee met een 50/1.4 en 28-75/2.8.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik kan ook altijd nog een tweedehands Sigma DP2 halen ...
[..]
Foveon sensor dus delen door 3 = 4,5 MPquote:
Traag... Ach.. Dat zijn de x1 en x100 ook. En 41mm vs 35 ... Kan ik mee leven. En ik heb er eentje 2dehands liggen voor 399 ... En hij is een stuk kleiner..quote:Op zondag 8 mei 2011 22:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sigma heb ik ook nog over zitten dubben, maar is 2e hands lastig te vinden, en je wil dan wel de x versie, de rest is echt baggertraag. Ook geen zoeker, en echt wijde apertures. De dp2 is daarbij niet echt wijd qua lens. Zou dan eerder voor nex gaan of epl2. Of zoals mn oorspronkelijke plan voor Azie, D700 mee met een 50/1.4 en 28-75/2.8.
http://petavoxel.wordpress.com/2010/01/25/avatar-mp/quote:Op zondag 8 mei 2011 22:44 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Foveon sensor dus delen door 3 = 4,5 MP
Dus...
Goed verhaal, HD video is idd maar 2 MP, maar we hebben het hier over foto's.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:23 schreef Thomass het volgende:
[..]
http://petavoxel.wordpress.com/2010/01/25/avatar-mp/
De originele DP1 doet er 7 seconden over om een foto weg te schrijven.. alles leuk en aardig, maar ik verwacht toch iets meer dan dat. Heb jij de DP2x? de originele DP1/DP2 komen soms voorbij op marktplatz voor rond de 200 euro.. dan is het opzich nog wel een leuk bedrag.quote:Op maandag 9 mei 2011 07:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Traag... Ach.. Dat zijn de x1 en x100 ook. En 41mm vs 35 ... Kan ik mee leven. En ik heb er eentje 2dehands liggen voor 399 ... En hij is een stuk kleiner..
Kun je gewoon een OVF op zetten, 40mm voor de 20mm 1.7quote:Op maandag 9 mei 2011 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Vorig weekend ook nog gespeeld met een GF-2, maar foto's maken zonder zoeker, hmm tja. Maar dat ben ik
quote:Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
Van de MFT sensoren wordt ik niet heel erg blij. Ze zijn te klein. Ik verwacht er dan teveel van. Mijn G7 (zie concertfoto topic en op me flickr) doet het dan ook aardig genoeg.
Mja alhoewel een x100 prima bij concerten gebruikt kan worden, is dat niet mijn hoofdreden om er een te kopen. Als ik geen accreditatie/toestemming heb of niet met de band mee kom dan laat ik de camera lekker thuis en geniet ik gewoon van het optreden.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
Van de MFT sensoren wordt ik niet heel erg blij. Ze zijn te klein. Ik verwacht er dan teveel van. Mijn G7 (zie concertfoto topic en op me flickr) doet het dan ook aardig genoeg. Het is overigens een DP2 en niet de x. Maar naast dat alles, wil ik gewoon een camera met een vaste lens, aangezien dat toch vaak een criterium is om met een camera ergens binnen te komen. Alle beetjes helpen.
Het gaat dan in ieder geval een stuk sneller. Nog steeds is het opstarten langzamer dan een doorsnee DSLR, maar ik vind het niet vervelend traag. Sowieso heb ik het idee dat update 1.01 het een tikkeltje sneller heeft gemaakt. Door deze update is het handmatig focussen bovendien veel en veel fijner (de focusring bij 1.00 is te precies).quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben oprecht jaloers![]()
Klopt het dat het langzame opstarten verholpen is, zodra je er een 45MB/s of sneller sd kaartje in stopt?
Ik heb een D7000, maar gevoelsmatig scheelt het niet veel. Als je binnen een centimeter of dertig wilt autofocussen, is de D7000 sneller. Niet zozeer door de focus zelf, maar wel omdat je dan de macromodus moet gebruiken. Maar omdat deze modus een dedicated knop heeft, is het een kwestie van gewenning.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:53 schreef GenesiZ het volgende:
Als je de AF vergelijkt met je D90, is de x100 dan een stuk trager of liggen ze gelijk?
Precies om die reden houd ik hier een soort dagboek/reeks impressies bij om mijn bevindingen te delen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:15 schreef GenesiZ het volgende:
Bedankt voor de heldere uitleg, hij blijft nog steeds mijn favoriet maar hij moet eerst maar even fatsoenlijk beschikbaar zijn en getest kunnen worden
Volgens mij heeft een hoge piet van Fujifilm in een interview eens gezegd dat de x100 de eerste camera in een familie van cameras zal zijn. Ze zouden trouwens ook gek zijn om hier niet een vervolg op te maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:45 schreef breaky het volgende:
Zou graag een uitgebreide review willen zien van de X100 op dpreview.com maar helaas nog steeds alleen die preview.![]()
Ook hoop ik dat fujifilm ook camera's gaat maken met verwisselbare lens. Liefst natuurlijk met een joekel van een super-ccd exr sensor
quote:Recommendation:
I kind of see the X100 as being like the iPad, a fantastic accessory to a main system. Most people who are just looking for their main camera will be better served by something cheaper or by something more versatile. But for people who love that street photography and 1960s photojournalism aesthetic or, like me, have funds, have big, heavy primary cameras and can’t stand the thought of walking around all day without a way to capture the world around you with more response and quality than your cell phone can, this is a great camera for you. You will probably never see me in public again without it*
*Which means I will probably lose it quickly, since I’m used to five pound cameras, but I like it enough that I’ll buy another one.
ke krijgt als t goed is ook een demo camera. Daarnaast zullen eerst alleen de SE versies geleverd worden. Pas later in het jaar zullen de losse versies in de verkoop gaan. Maar wel al te bestellen ... (in Nederland dan iig)quote:Samen met Fujifilm houdt Foka de exclusieve introductie van de Fuji Finepix X100 in Nederland op 21 mei a.s. in onze Superstore in Rotterdam.
Hier zullen de specialisten van Fujifilm aanwezig zijn om alles van en over deze bijzondere camera aan u te demonstreren.
Tevens bieden wij u op deze dag de gelegenheid om zelf de Fuji Finepix X100 uit te proberen tijdens een door Foka georganiseerde photoshoot van een professioneel fotomodel.
Alhoewel de camera nog niet leverbaar is, heeft u op deze bijzondere dag wel de gelegenheid om de gelimiteerde First Edition bij Foka te reserveren.
Deze gelimiteerde oplage is voorzien van een afwijkend serienummer en wordt geleverd in een speciale kit compleet met bijpassend retro lederen tas en EF-20 TTL systeemflitser.
Dit alles verpakt in een luxe houten koffer.
1099? Kunnen ze hem nu leveren dan, of zit er een paar weken levertijd aan vast? 1099 klinkt leuker dan 1250, maar op amazon betaal je omgerekend 900 excl. verzendkosten.. Sowieso zijn de prijzen in het buitenland lager dan wat het hier moet kosten.. ik verwacht het niet maar er zal maar eentje in een taxfree shop liggen in het buitenland op het vliegveld straks, dan is ie van mijquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.foka.nl/site/page.html?chapter=0&id=111
[..]
ke krijgt als t goed is ook een demo camera. Daarnaast zullen eerst alleen de SE versies geleverd worden. Pas later in het jaar zullen de losse versies in de verkoop gaan. Maar wel al te bestellen ... (in Nederland dan iig)
p.s.: owja en de camera is nu gewoon weer 1099,- (1399 voor se)
Ik ben niet weg van de 2x cropfactor... Die sensoren zijn toch net even iets teveel een compromis vind ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
Of wat dachten we van de Olympus Pen P2. Nu 399 met 14-42
Geniaal ook:quote:Op donderdag 19 mei 2011 03:01 schreef GenesiZ het volgende:
En ze staan op MP
http://verkopers.marktplaats.nl/3903282
http://verkopers.marktplaats.nl/6724662
Ben benieuwd wat ze hier nu opleveren, via Ebay schijnen ze voor flink wat geld verkocht te zijn maar denk dat NL'ers daar was nuchterder in zijn.
quote:Ik heb besloten om toch bij DSLR's te blijven. Hij is afgelopen week gekocht en in Nederland nog niet/nauwelijks verkrijgbaar.
hij zit hier ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Ener-G het volgende:
Die is van iemand op tweakers, hij twijfelde al voordat ie hem kocht maar wou de kans niet laten schieten. Doe er je voordeel mee
Mijn insteek was inderdaad om te kijken of 'ie wel in m'n gebruik paste. Ik wilde er geen winst mee maken, oid. Verder een hele toffe camera, maar hij is niet echt voor mij geschikt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Ener-G het volgende:
Die is van iemand op tweakers, hij twijfelde al voordat ie hem kocht maar wou de kans niet laten schieten. Doe er je voordeel mee
ik heb de accu er effe in gegooid en DAMN!!! wat is die zoeker goed. Ik zie bijna nauwelijks verschil tussen digitale en optische zoeker. en die horizon meter is ook briljantquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:12 schreef GenesiZ het volgende:
Sjieke shit, ziet er goed uit! Mag je hem wel even testen of dat ook niet?
hoe denk je hoe ik me elke dag voelquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:37 schreef Xilantof het volgende:
ik zag het op twitter voorbij komen ja...
Potver wat wil ik hem graag
ik denk dat jij je vereerd voelt dat jij met die camera's in de buurt mag werken!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hoe denk je hoe ik me elke dag voel
Het voelt eerder alsof je met een gasmasker op in een banketbakkerij staatquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik denk dat jij je vereerd voelt dat jij met die camera's in de buurt mag werken!
Leuke stapel, zijn ze ook al te testen in de winkel? Zit nog steeds te dubben of ik nou wel of niet over ga stappen vanaf mijn D300 naar de X100. Qua functies ga ik er wel op achteruit maar op compactheid en fun ga ik er wel op vooruit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
okok.. nog steeds geen SE's, maar wel een stapel normale nu op voorraad.
[ afbeelding ]
althans.. de helft is al weer verkocht, maar toch
Ik zou hem juist erbij nemen in plaats van. Nog altijd goedkoper dan een losse 35mm en een reservebody :pquote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:14 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Leuke stapel, zijn ze ook al te testen in de winkel? Zit nog steeds te dubben of ik nou wel of niet over ga stappen vanaf mijn D300 naar de X100. Qua functies ga ik er wel op achteruit maar op compactheid en fun ga ik er wel op vooruit.
Dat zijn de leukere prijzen ja, en nog een mooi verhaal erbij ook.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Net eentje gekocht in Bangkok bij BigProCamera in mall MBK, de winkelbediende is zn baas gaan bellen en het ding op een brommertje gaan halen _o-
Schade 773 euro, met internationale garantie
Zit je daar nou met een D700 én een X100?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Net eentje gekocht in Bangkok bij BigProCamera in mall MBK, de winkelbediende is zn baas gaan bellen en het ding op een brommertje gaan halen _o-
Schade 773 euro, met internationale garantie
jeetje wat vervelend!quote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zit je daar nou met een D700 én een X100?
Yep, D700 met Tamron 28-75/2.8 en 50/1.4G AF-S, en nu die X100 erbij. Ik zie het als ghetto reservebody+35mmquote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zit je daar nou met een D700 én een X100?
De tropen hequote:Op woensdag 15 juni 2011 05:39 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Yep, D700 met Tamron 28-75/2.8 en 50/1.4G AF-S, en nu die X100 erbij. Ik zie het als ghetto reservebody+35mmMaar moet bekennen dat ik de D700 er nu alleen nog bij pak als de accu van de fuji leeg is (dat is wel weer ff wennen hoe hard die gaat). En als ik het hotel uit stap kan ik de eerste 2 uur toch niks met de D700 vanwege de condens
Zijn ze al in de aanbieding?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
er is inmiddels een overvloed aan camera's nu in de verkoop.
http://mansurovs.com/fuji-x100-review#more-16000quote:So, what is my overall impression? Until Fuji fixes the AF and Manual focus issues (hopefully via a firmware upgrade), I cannot recommend this camera for any sort of serious work. It certainly has a great potential, especially for street photography, but for now, it is just an overpriced point and shoot camera. If you learn how to live around its limitations and problems, you could get great results with it though.
P.S. I did update the X100s firmware to the latest version and it did not resolve the focus issues I described above.
Hij heeft een ingebouwde, 3 stops, ND-filterquote:Op zaterdag 3 september 2011 03:11 schreef Watashiwa het volgende:
Begin hier beetje te kwijlen...![]()
Ik vraag me af hoe het werkt met zeer zonnige dagen, is het dan wel goed te knijpen met de diafragma of moet je dan met de shutterspeed gaan klooien..?
Zelf heb ik namelijk een Canon G9 en is best een drama bij zonnige dagen, een ND filter in het menu is dan soms gewenst en dat ziet er meestal ook niet echt mooi uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |