abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86624518

Wauw!

The new FUJI X100 and it looks so similar to a Leica X1. This is a large sensor compact and comes in with 12 Megapixels, a 35mm equivalent Fujinon lens that opens up to f/2, and 720P HD video recording. This could be an X1 killer because it even has analouge controls and a killer hybrid viewfinder that can be used as an EVF or optical VF.

The official Fuji page for this camera is HERE so be sure to check it out! Notice the lens has an Aperture dial!
http://www.finepix-x100.com/

Die viewfinder is zo gaaf! En analoge controls... Hebben!!!!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_86624774
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is :D

Dit ding is echt ontworpen door een fotograaf, dat is duidelijk. Mijn verlanglijstje voor Leica is door Fuji opgepikt.

Btw, er zit een vette APS-c sensor in! Fuji-lenzen zijn meestal ook echt te gek...
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 01:45:26 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86624835
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_86624887
Boeien, verwisselbare lens. De gemiddelde Leica ziet in zijn leven niets anders dan een 35mm summicron, precies wat hier op zit dus (f2). :D Perfect zeg ik je! Vanavond Leica presentatie van iets nieuws, maar ik gok dat ze hier geen antwoord op hebben...
pi_86624901
Klinkt als de ideale vervanger van mn Hexar AF. Maar vast onbetaalbaar voor mij

Hoewel, als dat ding voor pakweg 1000eu aan te schaffen is doe ik al mijn gear weg voor dat ding O+

of, ik doe alleen de hexar en de sigma weg. Werk 2 maandjes :o Ik ben verliefd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86624992
Ik vrees ook voor de prijs, maar ik wil hem! Wat een helden bij Fuji!
pi_86625061
35mm equiv? Ik dacht dat 50mm 'klassiek' was, blijkbaar niet :P
pi_86625097
Toss-up. Ik denk dat 35mm tegenwoordig net iets populairder is (check het topic op rangefinderforum maar eens). Eigenlijk is 40mm een echte normale lens.
pi_86625230
:o Iso van 200-6400 (100-12800 expanded). Kun je met f/2 's nachts zonder flits foto's maken.

Kut, ik moet echt slapen nu :D
pi_86625327
Ziet er verdomd goed uit. :) Eerst de prijs nog maar 'ns afwachten, though. :D
  maandag 20 september 2010 @ 06:13:09 #11
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86625593
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
quote:
This camera price is 120000-150000yen(Approx 1400~1750$)

source from Nikkei Online.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ Bericht 6% gewijzigd door problematiQue op 20-09-2010 06:24:09 ]
pi_86625898
quote:
Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]

[..]

Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ afbeelding ]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

En ik denk dat je duim juist precies op dat wieltje rust, anders komt er wel een thumbs-up uit voor de X100, zoals ook voor de m8/M9!
  maandag 20 september 2010 @ 07:45:20 #13
158292 problematiQue
pi_86625949
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
pi_86626345
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld :)
pi_86626476
Het topje van je duim ligt dan natuurlijk op de shutterdial (of je zet die op A)... ;)

Ben benieuwd naar tests!
  maandag 20 september 2010 @ 08:54:39 #16
158292 problematiQue
pi_86626700
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:39 schreef infp2009 het volgende:
Ben benieuwd naar tests!
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
pi_86627085
Vanavond is er een Leica-event waar ze ook iets nieuws laten zien. Lijkt me duidelijk dat er minimaal een dergelijke viewfinder in de M10 moet zitten, maar die laat nog wel wat jaren op zich wachten. Spannende tijden! *O*
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 09:18:43 #18
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86627146
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
pi_86627373
G1 ook.
pi_86628714
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
pi_86628842
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:

[..]

Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.
pi_86629196
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopen

quote:
Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Contax G series
* zquing zwijmelt weg

vind 't soms nogsteed een beetje jammer dat ik voor een Hexar AF ben gegaan
pi_86629259
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
pi_86629308
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
pi_86629524
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
pi_86629706
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:06 schreef infp2009 het volgende:

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
pi_86629944
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:12 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
Niet erg, scheelt een hoop geld. Bovendien zijn voigtlander lenzen voor digitaal niet zo geschikt, dat scheelt ook in de prijs.

Qua sensors, dat is een leuk marketingdingetje. CMOS is nieuw, dus dat zal wel beter zijn, toch? Eigenlijk is CCD technisch beter, maar duurder te maken. Ik verwacht dat CCD dood is, eerlijk gezegd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 13:09:33 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86633366
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Dat van die lenzen van Voigtländer/Cosina klopt overigens niet helemaal. Ze doen het prima op digitaal, alleen hebben de rectilieaire groothoeken (de Ultrawide Heliar 12 en 15mm) een paar eigenschappen die door moderne fotografen, die retrofocussen gewend zijn, niet helemaal begrepen worden.
Kijk hier maar eens voor een UW Heliar 12mm op een NEX
pi_86633476
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Die epson RD's zijn eigenlijk gewoon die Bessa D's Wel zijn die veel te duur

[ Bericht 1% gewijzigd door zquing op 20-09-2010 13:36:36 ]
pi_86635576

lensdesign ziet er ingewikkeld uit, vraag me af wat de bokeh gaat worden

kijk maar naar de 35mm F2 Hexanon

geen idee hoe ik dit moet interpreteren, maar het ziet er indrukwekkend uit

meer info over de microlenzen
http://www.fujifilm.com/news/n100920.html
  maandag 20 september 2010 @ 14:25:13 #31
158292 problematiQue
pi_86635878
Als ik het goed heb begrepen werken die microlenzen net als bij de Leica M9. Aan de randen van de sensor staan ze een beetje 'off-centre', waardoor het schuine licht met minder intensiteitsverlies op de sensor valt.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:44:39 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641071
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 16:58:22 #33
158292 problematiQue
pi_86641777
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:59:18 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641826
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
Nog een smak geld, maar ik denk dat ie, als ie een beetje presteert, ook voor dat geld als warme broodjes over de toonbank vliegt. :D
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_86642125
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
1000 euro geil! Moet nog steeds sparen, maar misschien gaan er wat camera's uit daarvoor :D
  maandag 20 september 2010 @ 17:18:34 #36
158292 problematiQue
pi_86642633
Ik heb op veel plaatsen gelezen 'als hij minder dan 1000¤/$ is dan koop ik 'm meteen!' Dus dan zal bij 1000¤ de credit card ook wel tevoorschijn worden gehaald :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 17:58:11 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86644036
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 18:07:53 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86644361
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
DIGIFOTOpro doet (o.a.) via twitter verslag:
http://twitter.com/DFPro
zij hebben met de pr-manager van Fuji gepraat en die zei de genoemde 1000.

Dat lijkt me ook een logischere prijs dan de eerder 1700.
Verwachting is: begin 2011... Ik hoop dat ze dat redden (zeker met de verwachting van concurrentie van o.a. Nikon).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 19:12:37 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86646926
1000? Dat betekent dus iets van 800 verkoop ongeveer na een jaartje. Damn nu wil ik hem zeker. Had zelf op rond de 1299,- gegokt. X1 zit rond de 1550, maar dit is net ever iets lekkerder.
is wel een camera met de meeste buzz op de zaak momenteel :) *kwijl*. Nu ben ik jaloers op al die gasten die deze week naar keulen gaan. Ik mot Fun Lovin Criminals gaan fotograferen dus kan niet (ook geen crime btw ;))

[ Bericht 19% gewijzigd door ebeaydojraes op 20-09-2010 19:17:42 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 20 september 2010 @ 20:09:39 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86649609
Zonder naar de specs te kijken: WAT EEN TOF DING!
Huilen dan.
pi_86653614
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
pi_86654197
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef infp2009 het volgende:
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
Heeft leica dat niet altijd al gedaan? En nogsteeds zou ik deze camera inruilen voor een leica
pi_86654229
Ja, deden ze vooral met de M6 heel erg :S

Ow trouwens, 1 verschil: electronische brightlines...
  maandag 20 september 2010 @ 23:16:56 #44
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86659024
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 00:01:44 #45
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86660394
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
pi_86662727
ooooooooooooh :o

:9~ :9~ :9~
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:40:53 #47
35662 Heintje
Gears of War.
pi_86662851
Alleen al voor de stijl zou ik deze willen hebben.
Ziet er zoveel gaver uit dan de DSLR van tegenwoordig.
Alleen net te duur voor een hebbedingetje.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_86663163
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
Ik zie er genoeg toepassingen voor. En dan niet alleen straatfotografie. Voor mij zou het een ideale camera zijn in de stijl zoals ik veel Franse pro's zag rondlopen in het verleden, SLR met telezoom én een Leica met iets rond de 35mm. En natuurlijk om mee te nemen op de fietsalhoewel ie te duur is voor het gooi en smijtwerk
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 16:54:09 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86679277
Voorlopig blijft het nog steeds de knaller van de Photokina (volgens een poll op dpreview)

De reacties op het wilde wereldweb gaan inmiddels ook allemaal dezelfde kant op, dit kom je het meeste tegen:
- Prachtig ding
- Waarom geen wisseloptiek
- Als ie echt ¤/$1500 of meer kost, dan hoef ik 'm niet
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
pi_86682254
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Ouwesok het volgende:
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
Of een andere firma. Lijkt me bijv. voor Samsung geen punt om de NX10 wat om te bouwen, optische zoeker aan de zijkant, 2.0/25 erop en wat cosmetische aanpassingen
pi_86683485
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Ouwesok het volgende:

- Waarom geen wisseloptiek

Waarschijnlijk omdat ze 'm anders niet zo klein kunnen houden, nu kunnen ze een leafshutter gebruiken in de lens zelf
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 20:26:20 #52
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86687278
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:27:30 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86695347
HELL YEAH!!! Nu ga ik sparen. bekijk t met je Olympus Pen met Panasonic 14 f2.5 ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 23:33:40 #54
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86695584
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
HELL YEAH!!! Nu ga ik sparen. bekijk t met je Olympus Pen met Panasonic 14 f2.5 ;)
Misschien eerst nog even afwachten of ie 't allemaal waarmaakt :?
't Is nog steeds het prijskaartje van twee bepannenkoekte PENnen of NEXxen
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:57:40 #55
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86696533
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maybe, maar als het ook maar in de buurt komt van de X1 ...
en die NEX... die objectieven zijn r*u*k* ... en de PEN .. tsja... is mooi maar niet super ...
pi_86698842
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodule
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 september 2010 @ 02:08:17 #57
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86699162
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:39 schreef zquing het volgende:

[..]

Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodule
Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.
Wat nog wel een leuk idee was geweest was gewoon bij die optische zoeker er een afstandsmeter bij in bouwen, handig greepje op de lens maken en je hebt een meetzoeker die in theorie misschien minder snel is dan contrastAF, maar in elk geval exact doet wat zijn gebruiker wil en daarmee veel trefzekerder is, vooral onder beroerd licht.
alleen of je hem dan nog onder de ¤ 1000 houdt
pi_86699244
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:08 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.
Wat nog wel een leuk idee was geweest was gewoon bij die optische zoeker er een afstandsmeter bij in bouwen, handig greepje op de lens maken en je hebt een meetzoeker die in theorie misschien minder snel is dan contrastAF, maar in elk geval exact doet wat zijn gebruiker wil en daarmee veel trefzekerder is, vooral onder beroerd licht.
alleen of je hem dan nog onder de ¤ 1000 houdt
Dat zeg ik dus, een AF systeem zoals in de Hexar AF en de Contax Gseries. Mijn Hexar die focust nog met zo weinig licht dat er eigenlijk geen foto's meer mee te maken zijn. Ben ook benieuwd naar de flash(hopelijk komt hij met normale TTL, maar dat zal vast niet) en hoe de MF zal zijn
  woensdag 22 september 2010 @ 08:04:12 #59
158292 problematiQue
pi_86700175
Als ik Fuji was zou ik ook een lagere richtprijs geven, al was het maar om de aandacht vast te houden.
  woensdag 22 september 2010 @ 08:16:30 #60
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86700283
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:04 schreef problematiQue het volgende:
Als ik Fuji was zou ik ook een lagere richtprijs geven, al was het maar om de aandacht vast te houden.
waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.
Als ik even meeneem hoeveel er van de Leica X1 verkocht worden voor ¤1550,- (is niet aan te slepen!) en je hebt hier een lager geprijst model, dan denk ik dat ze zelfs voor deze prijs (wordt dus iets van 800/850 verkoop) ze over de toonbank gaan als warme broodjes.
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 16:40:23 #61
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86715792
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 22 september 2010 @ 16:46:27 #62
158292 problematiQue
pi_86716074
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.
Als ik even meeneem hoeveel er van de Leica X1 verkocht worden voor ¤1550,- (is niet aan te slepen!) en je hebt hier een lager geprijst model, dan denk ik dat ze zelfs voor deze prijs (wordt dus iets van 800/850 verkoop) ze over de toonbank gaan als warme broodjes.
Ik kreeg de indruk dat Fuji zelf ook nog niet weet hoe duur het gaat worden, en dat ze dus maar een lagere schatting naar buiten brengen om mensen niet af te schrikken.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:47:06 #63
158292 problematiQue
pi_86716103
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
Ik zou wel eens een flmpje willen zien waarin goed duidelijk wordt hoe de OVF eruit ziet. Het schijnt echt prachtig te zijn.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:52:24 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86723638
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
leuke dame. krijgen we die er ook bij voor 1000 dollar? :)
pi_92578545
Bump! :)
pi_92581074
Deze gast heeft er al een :(

http://brandonremler.blogspot.com/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_92581920
Die readycase O+
pi_92584286
Wat een tof ding! O+
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_92585092
Gesel me maar, een langzame marteldood,... ook prima,... maar waarom is iedereen hier zo lyrisch over? :D

-fixed 35mm
-12 MP aps-c sensor
-retro look
-f/2.0
-hybride EVF/OVF (dit is dan wel weer geyl en innovatief)

En dan ~1000,- Eur?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_92585358
Klein
mogelijk beste viewfinder ooit
zeer waarschijnlijk een geweldig stukje glas
fuji kennende een prima sensor

en ooit een hexar AF vastgehouden?
pi_92585637
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef zquing het volgende:
Klein
mogelijk beste viewfinder ooit
zeer waarschijnlijk een geweldig stukje glas
fuji kennende een prima sensor

en ooit een hexar AF vastgehouden?
Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oef :X Ik koop er liever een objectief voor mijn dSLR voor.
pi_92585758
Als dit ding een beetje is als de Hexar AF dan is dat stukje glas alleen al het geld waard. En fuji kennende maken ze behoorlijk mooie stukjes glas
pi_92586448
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:59 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oef :X Ik koop er liever een objectief voor mijn dSLR voor.
Typische spiegelreflexgebruiker: groter en meer bereik is niet altijd beter. Integendeel vaak zelfs :P
pi_92586955
Die viewfinder is idd erg nice. Maar ik zie in die blog van Brandon een shoot met assistent en wat lijkt op een flitser op de schoen van de X100 en daar gaat je handzaamheid een beetje.

Heb ook wel eens een 50mm prime op FF, en daar maak je zeker geen mindere foto's mee dan een objectief van X-Ymm ;)
pi_92587113
Die camera is dan ook niet bedoeld voor de studio, het kan natuurlijk wel.

Betere foto's maakt de camera niet, dat doet de fotograaf. Alleen wil je niet altijd een DSLR meezeulen, of met zo'n gigantisch ding over straat lopen. Soms wil je 't gewoon klein en compact houden. Verder vermoed ik dat deze lens een behoorlijke 3D rendering zal hebben, als je kijkt naar wat 35mm lenzen normaal doen op een rangefinder.

En behalve dat alles is het natuurlijk een ontzettend geil hebbedingetje
pi_92587223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:53 schreef zquing het volgende:
Die camera is dan ook niet bedoeld voor de studio, het kan natuurlijk wel.

Betere foto's maakt de camera niet, dat doet de fotograaf. Alleen wil je niet altijd een DSLR meezeulen, of met zo'n gigantisch ding over straat lopen. Soms wil je 't gewoon klein en compact houden. Verder vermoed ik dat deze lens een behoorlijke 3D rendering zal hebben, als je kijkt naar wat 35mm lenzen normaal doen op een rangefinder.

En behalve dat alles is het natuurlijk een ontzettend geil hebbedingetje
We blijven mannetjes he...
pi_92587244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:57 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

We blijven mannetjes he...
dat kan ik niet ontkennen :P
pi_92589088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
Heb ook wel eens een 50mm prime op FF, en daar maak je zeker geen mindere foto's mee dan een objectief van X-Ymm ;)
Ja, dat was mijn punt nu juist :P Minder is beter.
pi_92590161
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal :P
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_92590324
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal :P
Nee, verloren zaak. :P
pi_92591665
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Je ziet meer dan wat je fotografeert, kan de omgeving in de gaten houden. Als je wil kan je zelfs door de zoeker kijken zonder je andere oog dicht te doen. Verder natuurlijk al de extra informatie welke je krijgt vanwege het elektronische deel
  FOK!fotograaf donderdag 10 februari 2011 @ 17:38:48 #82
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_92596370
Ik vind dit zo'n toffe camera :o

Gelukkig zal ie tegen de tijd dat ik geld heb wel makkelijk verkrijgbaar zijn want ik verwacht dat de eerste batches snel uitverkocht zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:41:17 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_92596463
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2010 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld :)
Een compacte lichtsterke camera die in mijn jaszak past? Ik zit deze camera enigszins te overwegen, want mijn 5D MKII + Lenzen neem ik alleen voor speciale doelen mee, terwijl ik hiermee ook de spontane momenten met weinig licht goed kan fotograferen. Hebben! :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:15:37 #84
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_92600974
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef Xilantof het volgende:
Ik vind dit zo'n toffe camera :o

Gelukkig zal ie tegen de tijd dat ik geld heb wel makkelijk verkrijgbaar zijn want ik verwacht dat de eerste batches snel uitverkocht zijn.
ben ik ook bang voor
pi_92822607
Oeeehhhh, heerlijk. Hebbuh, hebbuh, hebbuh!!!!

Zo, dat is eruit :D Ziet er allemaal goed uit, ben al een tijdje opzoek naar een handzamere kleine cam ipv. mijn D300 + spullen en heb al een tijd de Pen, Nex en andere 4/3's in de gaten maar wilde het niet doen simpel door de kleinere sensor en simpele body's.

Deze daarentegen heeft tot op heden (wat ik tot nu toe gelezen hebt) bijna alles wat ik wil. Een kleine body, grote sensor, prime erop (helaas geen losse objectieven maar dan kom je direct weer met grotere objectieven) en hij ziet er gewoon geil uit :D

Ik wil nog wel wat dingen te weten komen als hij uitgekomen is, zoals zijn dynamic range (wat denk ik geen probleem zal zijn t.o.v. mijn D300 aangezien er een APS-C sensor in zit), wat zijn shutterlag is en de snelheid van de AF. Ik zal het toch voornamelijk gebruiken voor landschap/natuur en walk-around maar wil mijn zoontje van 1 ook wel op de foto zetten!

De accessoires zijn trouwens ook erg leuk:

Leather Case:

Lens adapter voor 49mm filters en een zonnekap.

Twee flitsers, de EF-20 en de EF-42.

Of ik de case ook zou nemen weet ik niet, maar die filter ring en de EF-20 flitser zou ik er wel bij willen hebben, maar heeft iemand een idee of die EF-20 ook gedraaid/gekanteld kan worden? Ik bounce mijn flits vaak via een naastgelegen muur/plafond dus die optie wil ik wel graag houden. De EF-42 valt eigenlijk direct af simpel omdat hij zo groot is en de compactheid weer weg is.

Weet iemand of deze RAW bestanden (*.RAF) al ondersteund worden door Lightroom of moet je ze ze met een programma van Fuji gaan bewerken. Al zal het een kwestie van korte tijd zijn voor Lightroom ze ondersteund.

De Bracketingfuncties zijn ook wel erg vet, niet alleen AE maar ook Dynamic Range, Film filters en ISO :P

Auto bracketing
AE Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)
Film Simulation Bracketing (PROVIA / Standard, Velvia / Vivid, ASTIA / Soft)
Dynamic Range Bracketing (DR 100%, 200%, 400%)
ISO sensitivity Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)

Plaatjes van de Film Bracketing zijn hier te zien, nog wat mooie foto's van de cam+accessoires hier

Jep, deze wel ik wel hebben :D Wel 2 grote nadelen, SD en mini-USB. Normale USB kabel heb ik overal liggen, nu moet ik speciaal een mini-USB kabel mee gaan nemen en niet kwijt raken. SD is een nadeel omdat ik mijn CF's niet kan gebruiken maar dat is eigenlijk een non-argument :D
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2011 @ 16:51:35 #86
145146 Andyy
pi_92825155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:52 schreef GenesiZ het volgende:
Jep, deze wel ik wel hebben :D Wel 2 grote nadelen, SD en mini-USB. Normale USB kabel heb ik overal liggen, nu moet ik speciaal een mini-USB kabel mee gaan nemen en niet kwijt raken. SD is een nadeel omdat ik mijn CF's niet kan gebruiken maar dat is eigenlijk een non-argument :D
Twee maar? :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:36:14 #87
247356 infp2009
More cowbell!
pi_92829460
Die never-ready case is best ok, maar toch liever een Luigi halfcase dan. :)
pi_92831609
Hebben *O*
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92838501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Twee maar? :P
Ik heb nog wel wat vragen die ik eerst beantwoord wil hebben voor ik hem koop, dus dat zijn nog geen nadelen (maar ook geen voordelen :) )
pi_92838648
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:36 schreef infp2009 het volgende:
Die never-ready case is best ok, maar toch liever een Luigi halfcase dan. :)
Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?

Ik zoek nog een bijpassende tas/hoes maar vindt de Fuji tas net iets te ouderwetsch uitzien. Heb een leuke Billingham gezien, maar die prijzen zijn niet leuk :'(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:31:32 #91
247356 infp2009
More cowbell!
pi_92839285
Die dingen worden niet voor niks never-ready genoemd (eigenlijk heten ze ever-ready namelijk). Een lenscap en een zachte tas is veel handiger vind ik.

Qua halfcases is Artisan & Artist ook erg mooi. Goedkoper kun je kijken naar Mr. Zhou op ebay. Ik weet vrijwel zeker dat zij ook voor X100 gaan produceren.
  woensdag 16 februari 2011 @ 00:08:14 #92
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_92850094
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?

Ik zoek nog een bijpassende tas/hoes maar vindt de Fuji tas net iets te ouderwetsch uitzien. Heb een leuke Billingham gezien, maar die prijzen zijn niet leuk :'(
je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....
pi_92856393
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef infp2009 het volgende:
Die dingen worden niet voor niks never-ready genoemd (eigenlijk heten ze ever-ready namelijk). Een lenscap en een zachte tas is veel handiger vind ik.

Qua halfcases is Artisan & Artist ook erg mooi. Goedkoper kun je kijken naar Mr. Zhou op ebay. Ik weet vrijwel zeker dat zij ook voor X100 gaan produceren.
Ik ga wel voor een zachte tas, die halfcases van Mr. Zhou vind ik niets, zag wel een hele mooie tas van A&A maar $250,- is me ook iets te gortig :) Bedankt voor de tips!!

quote:
Op woensdag 16 februari 2011 00:08 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....
¤1000,- voor een digitaal apperaat met heel veel functies heeft een betere verhouding dan een simpele tas die ¤150,- moet kosten.

Ok, Billingham is erg goed van kwaliteit, maar way overpriced. Domke heeft een stuk goedkopere tassen die ook zeker niet slecht zijn. Zelfs een simpele Hama tas van mijn opa die heel wat jaren gebruikt is ziet er nog goed uit!
pi_92993614
En weer een update maar nu met hoge iso foto's en de raw's :P

http://www.quesabesde.com(...)tras-analisis,1_7322

Ik ben bang dat de prijs van ¤1000,- niet haalbaar zal zijn. Hier staat hij voor $1200 en hier voor £999.99

Ik denk daardoor dat de NL prijs zo'n 1150,- of 1200,- (misschien wel 1250,- ) zal worden :( Voor het mooie best prijzig voor zo'n camera.

Hier zijn trouwens nog wat productfoto's te vinden incl. foto's van de twee flitsers: http://www.photographybay(...)exr-and-ttl-flashes/
pi_92995037
6400 is goed te doen met wat post, 12800 goed te doen in het zwart/wit O+

ding is verdomme schoner op 12800 dan mn Sigma op 800 :')

Bokeh ziet er wel lekker uit op dat ene portretje
pi_92997292
Inderdaad, alle foto's zien er erg goed uit en scherper dan ik gedacht had. In LR heb ik ze nog een tikkie scherper gemaakt en dan zijn ze erg lekker.

Nu nog even wachten hoe snel de AF zal zijn. Met deze fotokwaliteit ga ik in ieder geval accoord, als de AF ook goed is zal ik hem snel gaan halen als hij uit is gekomen :P
pi_92997393
Vind de hoge ISO's er toch verdomd prettig uitzien. :9

Zelfs de 12.800 is nog best bruikbaar, als je hem niet op 100% bekijkt tenminste. ;)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 03:24:37 #98
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93002338
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:25 schreef GenesiZ het volgende:
En weer een update maar nu met hoge iso foto's en de raw's :P

Ik ben bang dat de prijs van ¤1000,- niet haalbaar zal zijn. Hier staat hij voor $1200 en hier voor £999.99

Ik denk daardoor dat de NL prijs zo'n 1150,- of 1200,- (misschien wel 1250,- ) zal worden :( Voor het mooie best prijzig voor zo'n camera.

Hier zijn trouwens nog wat productfoto's te vinden incl. foto's van de twee flitsers: http://www.photographybay(...)exr-and-ttl-flashes/
Fuji Nederland heeft in ieder geval nog steeds officieel geen informatie gegeven. Ik ga het volgende week nog eens een keertje navragen (al krijg ik vast geen antwoord ...)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:36:12 #99
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93022480
Oke, ik heb onze inkoper de vraagt gestelt en het antwoord ...
FujiFilm Nederland weet nog niet of ze de X-100 gaan voeren en dus of ze hem wel gaan verkopen.

Bij deze zou ik dus iedereen willen vragen om een mailtje te sturen naar Fuji met de vraag wanneer ze hem gaan verkopen en laat vrienden en familie als het even kan dat ook doen. Dit is wel heel erg teleurstellend ...

FUJIFILM Electronic Imaging Nederland
Hoogstraat 35
3011 PE Rotterdam

Telefoon: 010-2812500
Fax: 010-2812560
E-mail: info@fujifilm-digital.nl
Website: www.fujifilm-digital.nl

KvK nr.: 24419735
ABN Amro nr.: 60 15 83 159

[ Bericht 15% gewijzigd door ebeaydojraes op 19-02-2011 19:41:40 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 21:24:21 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_93027968
WTF dat kun je niet menen! :o
Waarom zouden ze die camera niet in NL willen verkopen? Dat we niet dag 1 op de planning staan (vraag/aanbod gezien) kan ik begrijpen, maar helemaal niet...?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:31:00 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_93028212
Hebben ze eindelijk een dijk van een apparaat gaan ze twijfelen of ze het gaan invoeren |:(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_93028835
Ze weten het niet, dus het zou net zo goed wel het geval kunnen zijn uiteindelijk. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze het niet zouden doen, als ik zie hoeveel mensen dat ding willen hebben (tenzij ie 1300+ euro moet gaan kosten) En anders haal ik hem wel in het buitenland :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_93032068
Och, dat komt wel goed hoor. Die komt echt wel naar NL toe en anders koop je hem gewoon in de UK.
  zondag 20 februari 2011 @ 01:21:08 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93040059
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:40 schreef GenesiZ het volgende:
Och, dat komt wel goed hoor. Die komt echt wel naar NL toe en anders koop je hem gewoon in de UK.
Dan kenje heel slecht het verleden van fujifilm in nederland ....
pi_93041292
Die ken ik inderdaad niet, maar aangezien de X-100 op de voorpagina staat van http://www.fujifilm-digital.nl/ ga ik er wel voor vanuit dat hij naar NL komt.

Maar dat is uiteraard altijd gissen :) Daarentegen ken ik de gemiddelde inkoper/verkoper (bij mijn vorige baan) en er zitten wat luie mensen tussen die zelf gewoon een antwoord verzinnen ipv het ook echt na te vragen bij de desbetreffende afdeling binnen het hoofdkantoor van bijvoorbeeld Fujifilm die over deze beslissing gaat.

Hoe het ook wend of keert, die cam wil ik heel graag hebben en dan zal hij dan maar via het buitenland hier gaan komen :D
  zondag 20 februari 2011 @ 10:13:56 #106
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93046461
De 670 series zijn bijvoorbeeld ook nooit verkocht in Nederland.
Maar alle jaargesprekken zijn net geweest en ook met Fujifilm. Aangezien er hier zelf een aantal mensen rondlopen die het ding graag zouden willen hebben is dat natuurlijk ook nagevraagd. Datzelfde een Engels persbericht opnemen in het niewsoverzicht en verder geen info leveren zegt wat dat betreft ook genoeg.
Met andere woorden, Fujifilm effe pushen dus. Behalve als je teveel voor de camera wil betalen natuurlijk. Al moet ik zeggen dat een collega binnenkort naar Japen gaat op vakantie ....
pi_93050598
We zullen zien, een mailtje heb ik in ieder geval verstuurd :) Ik lees net op DPreview dat ze te bestellen zijn op Amazon en dat ze eind deze maand afgeleverd gaan worden bij de klanten. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:16:50 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_93071582
Als 'ie hier niet komt, vroeg of laat, dan eet ik al m'n CF-kaartjes op :Y .
Huilen dan.
pi_93072966
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Dit doet me denken aan die weddenschap van een FOK!ker een tijd geleden, die z'n sok zou opeten - en verloor.
pi_93105008
Tadaa, hier is hij al te bestellen http://www.fotoweert.nl/shop/product_info.php?products_id=861

Prijs moet ik nog even navragen.

Betreffende het verhaal over dat er een kleine kans is dat hij niet naar NL komt, volgends de branch manager van Fuji Nederland zou dit een indianenverhaal zijn.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:31:22 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93119471
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:42 schreef GenesiZ het volgende:
Tadaa, hier is hij al te bestellen http://www.fotoweert.nl/shop/product_info.php?products_id=861

Prijs moet ik nog even navragen.

Betreffende het verhaal over dat er een kleine kans is dat hij niet naar NL komt, volgends de branch manager van Fuji Nederland zou dit een indianenverhaal zijn.
Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....
pi_93128468
Het zou ook kunnen dat ze wachten met Europa, omdat ie in de rest van de wereld instant uitverkocht raakt en ze de productie niet bij kunnen benen.. en wat de Fuji voor info aan zn retailers verstrekt hoeft ook niks te zeggen, misschien weten ze het zelf simpelweg ook gewoon niet.

Anyhoo er zijn meer wegen die naar Rome leiden.. eind mei zit ik in Z-O Azie O-)
pi_93131101
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....
Ik lees het ook maar op het grote interwebs :)

Ach, het zijn tot op heden allemaal verwachtingen en nog geen concrete bevindingen. Er wordt ook gespeculeerd dat de adviesprijs ¤999,- zal zijn, maar de dollarprijs is $1199,- en vaak liggen de dollar->euro prijzen gelijk (om verschillende stomme redenen).

We zullen het allemaal zien in maart/april, maar wil ik er zoiezo eentje hebben :) Heb Foto Weert een mail gestuurd voor de prijs en levertijd, ben benieuwd wat hun aan gaan geven.

quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Kun je makkelijk doen, er gaan toch SD's in de X100 :D

Op YT is er een hands-on filmpje voorbij gekomen, ziet er allemaal goed uit al lijkt het alsof die af niet echt snel genoeg is om die gast scherp te krijgen op de glijbaan

[ Bericht 17% gewijzigd door GenesiZ op 21-02-2011 23:29:54 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:48:24 #114
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93165680
Nieuwe reactie van Fuji. Eerste levering begin april. Adviesprijs ROND de 1000 euro.
Das in ieder geval beter ;)
pi_93168978
Nice, ik ga de 7e van april naar Belgie voor een weekend, eens even kijken of het lukt om hem dan al te hebben!!!
pi_93178462
Eh, maar jij werkt bij KE? Kan er al een pre-order geplaatst worden? Zou wel kick zijn als ik bij de eerste levering kan komen te zitten ^O^
pi_93194635
Bij foto Dierckx in België kan hij in pre-order gezet worden. ¤1019,- voor de cam, ¤69,- voor de adapter + zonnekap en ¤29,- voor de losse adapter.
pi_93256924
Ik lees in een draadje op tweakers dat het ding 1199 gaat kosten bij Fotokonijnenberg. Ugh.
pi_93261195
Damn, dan haal ik hem wel in Belgie.

Edit: ze gaan daar uit van 1:1 met de dollar maar in Finland gaan ze eruit voor ¤999,- dus ik ga daar een beetje van uit.

[ Bericht 65% gewijzigd door GenesiZ op 24-02-2011 17:54:13 ]
pi_93269987
Om nog evem terug te komen op de prijs. In belgie wordt hij aangeboden voor ¤1019,- incl 21% belgische btw. Als je dit terug rekent maar de Nederlandse btw kom je uit op 999,- :D
  zondag 27 februari 2011 @ 20:37:45 #121
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93408470
en dan kom ik ook nog even terug op de prijs enzo.
Fuji Nederland gaat de camera selectief op de markt brengen. Hij zal alleen bij een aantal winkels beschikbaar komen. Hoe wat waar daar zal fuji later over berichten. gegeven prijzen zijn puur speculatief en komen niet van Fuji Nederland af.
pi_93409914
Dat lijkt me ook wel logisch, aangezien er in de eerste batch maar heel weinig naar NL komen. Enkel de grotere fotowinkels zullen hem als eerst krijgen, zoals Kamera Express, Konijnenberg, wellicht CameraNu maar dan heb je het wel gehad denk ik.

MediaMarkt zal hem iig niet als eerste krijgen :)
  zondag 27 februari 2011 @ 20:57:01 #123
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93410018
http://www.finepix-x100.com/en/gallery/images

^ lijkt er vooralsnog niet op dat de beeldkwaliteit super is. Vreemd trouwens dat ze geen betere fotograaf konden vinden om hun product te promoten.
pi_93411363
Die foto's moet je ook niet bekijken inderdaad, check deze maar :)

zondag 27 februari 2011 @ 21:48:18 #125
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93413942
of de pics op DPreview. al zijn dit nog beta camera pics (geen raw) ... DAMN wat zien ze er lekker uit. die iso 6400 zegt ook genoeg. Een D300s o.i.d. doet het niet beter :D
  maandag 28 februari 2011 @ 08:07:17 #126
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93453757
Hier zijn ook nog mooie foto's te vinden: http://www.flickr.com/photos/dirtytricks/
pi_93580787
In Japan is hij uitgekomen, hier zijn unbox en nieuwe foto's te vinden met firmware 1.0

www.flickr.com/photos/fotois/collections/72157626060003825/
pi_93628586
Ben benieuwd wanneer 'ie hier uitkomt. In theorie is 't precies wat ik zoek in een compacte camera. Het enige dat ik graag zou zien is wisselbare lenzen, maar daar kom ik wel overheen.

Ga m'n camerapimp maar eens mailen met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:36:47 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93628826
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Ben benieuwd wanneer 'ie hier uitkomt. In theorie is 't precies wat ik zoek in een compacte camera. Het enige dat ik graag zou zien is wisselbare lenzen, maar daar kom ik wel overheen.

Ga m'n camerapimp maar eens mailen met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht :)
Compact met verwisselbare lenzen :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:41:01 #131
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93628976
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:42:17 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629020
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:41 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ricoh, olympus pen, samsung nx, sony nex, panasonic g ...
Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?
pi_93629135
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:36 schreef kanovinnie het volgende:

Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.

De X100 zou een droomcamera zijn als je er nog een paar lekkere primes op zou kunnen zetten. Al komt 'ie nu - afgaande op de specs natuurlijk - ook al heel erg in de buurt.

Enneh, diit past nog gewoon in mn zak hoor. Al zou ik dat niet snel doen. Het is niet de kleinste, maar vergeleken met wat ik gewend ben is het een vlieggewicht ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:47:16 #134
122997 zquing
Drama Junk
pi_93629191
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar dat vind ik geen compacts meer. Zodra je een camera niet meer in je jas/broekzak kan stoppen houd het hele compactgebeuren wel op?
Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stopt
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:47:29 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629202
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, een compacte camera, geen P&S. En nee, ik hoef geen NEX of PEN.

De X100 zou een droomcamera zijn als je er nog een paar lekkere primes op zou kunnen zetten. Al komt 'ie nu - afgaande op de specs natuurlijk - ook al heel erg in de buurt.

Enneh, diit past nog gewoon in mn zak hoor. Al zou ik dat niet snel doen. Het is niet de kleinste, maar vergeleken met wat ik gewend ben is het een vlieggewicht ;)
Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodig :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:48:33 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629236
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef zquing het volgende:

[..]

Zo compact is deze camera ook weer niet dat je die even in je broekzak stopt
Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlens ;)
pi_93629478
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:47 schreef kanovinnie het volgende:

Dat ben ik met je eens, maar een NEX/PEN is imo geen compact. Zet die 18-200 erop en je hebt nog steeds een fototas nodig :)
Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.

Een NEX/PEN gebruik je m.i. met een kort lensje, zodat je 'm makkelijk weg kan stoppen, je je geen breuk tilt en niet voorover valt omdat 'ie frontheavy is. Ik doe veel stedentrips waarbij heel veel gelopen wordt en ik wil iets dat erg goed is in het donker, raw schiet, goed glas, klein is en als het ff kan er ook nog een beetje lekker uitziet. Dan heb je de keuze uit deze of een Leica en aangezien ik ook nog in de markt ben voor een nieuwe spegelreflex, heb ik geen Leica centen... Dus wordt het de Fuji (wederom afgaande op de specs. Misschien vind ik het wel niks als ik 'm vast heb)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:59:33 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93629592
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Die 18-200 is dan ook onzinnig op die body. Concessie van de ontwerpers naar de marketingafdeling. Defeats the purpose... Met dat malle ding er op doe je de hele filosofie achter de camera teniet. Maar er moet nu eenmaal een superzoom zijn om alle huppelkutten te bewegen over te stappen van de P&S naar dit.

Een NEX/PEN gebruik je m.i. met een kort lensje, zodat je 'm makkelijk weg kan stoppen, je je geen breuk tilt en niet voorover valt omdat 'ie frontheavy is. Ik doe veel stedentrips waarbij heel veel gelopen wordt en ik wil iets dat erg goed is in het donker, raw schiet, goed glas, klein is en als het ff kan er ook nog een beetje lekker uitziet. Dan heb je de keuze uit deze of een Leica en aangezien ik ook nog in de markt ben voor een nieuwe spegelreflex, heb ik geen Leica centen... Dus wordt het de Fuji (wederom afgaande op de specs. Misschien vind ik het wel niks als ik 'm vast heb)
Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doen :)
Oja, allemaal in een eastpack, dus als je een goedzittende rugzak heb is het nog beter te doen.
pi_93629808
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:59 schreef kanovinnie het volgende:

Dan heb je inderdaad weinig keus. Maar opzich is rondlopen met een tas van een paar kg ook niet zo'n probleem? Ik heb op stedentrips vaak een grote fles water in mijn tas, wat eten, boek en dan nu mijn camera. Prima te doen :)
Oja, allemaal in een eastpack, dus als je een goedzittende rugzak heb is het nog beter te doen.
Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.

Sowieso heb ik mn camera niet bij me om 'm in mn tas te houden. Wil kunnen richten en schieten. Niet m'n tas openritsen, camera pakken, aanzetten, instellen, aanleggen, fotomoment foetsie ;) Vandaar dat er nu een SLR én een goede compacte camera komen :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:22:06 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93630428
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik vind dat vreselijk en ga niet lopen sjouwen met tassen en flessen. Beperkt me alleen maar in mn bewegingsvrijheid. Laatst een trip gedaan waarbij er 20 tot 30 km per dag werd gelopen en daar werd ik stapelgek van m'n 1 met 24-70.Ik droeg 'm aan een op/tech dikke neopreen strap of in m'n hand. Na 12 dagen had ik last van mn nek, schouders en het gewrichtskapsel van m'n duim was ontstoken.

Sowieso heb ik mn camera niet bij me om 'm in mn tas te houden. Wil kunnen richten en schieten. Niet m'n tas openritsen, camera pakken, aanzetten, instellen, aanleggen, fotomoment foetsie ;) Vandaar dat er nu een SLR én een goede compacte camera komen :)
20-30 km door een stad slenteren? :o
Dan snap ik wel dat je een "mindere" camera meeneemt :D
pi_93631212
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:22 schreef kanovinnie het volgende:

20-30 km door een stad slenteren? :o
Dan snap ik wel dat je een "mindere" camera meeneemt :D
Laatste trip was Tokyo en dan kom je daar vrij makkelijk aan ;-) Ik ben gek op megasteden...

Maar goed, terug on topic nu :) Heb mn favoriete dealert even gemaild met de vraag wanneer 'ie 'm verwacht en wat 'ie ongeveer gaat kosten...
pi_93633231
Bericht terug: hij verwacht 'm medio april voor rond de 1000 euro in een speciale introduktie kit. Hij vermoedt dat er dan een leuk extraatje bij zit. Flitser of zo...

Er hebben al wat mensen ingetekend en ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Even nachtje over slapen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:05:18 #143
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93653329
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik weet de dimensies niet, maar hij lijkt me een stuk kleiner dan een NEX met kit of zoomlens ;)
even voor de goede orde. de sony nex met 16mm is KLEINER dan een Fuji X-100 .. De X-100 komt meer in de buurt van een Leica M9.

zaterdag 5 maart 2011 @ 19:58:13 #144
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93698217
"First Impressions of the Finepix X100 from a rangefinder shooter by Pieter Franken"

http://www.stevehuffphoto(...)r-by-pieter-franken/
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:30:30 #145
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93699918
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.
aan de andere kant.. dat het geen X1 is dat wist je vooraf wel .. gaat erom of het prijsverschil dat ook rechtvaardigd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 maart 2011 @ 20:43:46 #146
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_93700530
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. die lens wordt de grond in geschreven... beetje jammer voor een 1000 euro camera.

Het is maar wat je 'de grond in' noemt, het is niet echt een fair vergelijk tussen de lens die vast op een camera van 1000 euronen gemonteerd zit en een Summicron of Summilux die (zonder camera) drie keer zoveel kost.
Daarbij wordt al aangegeven dat de Fuji op volle opening wat zacht tekent en na een stopje diafragmeren heel aardig met de rooie stippen mee kan doen.
Vergelijk met een Leica M9 is ook niet helemaal fair, zeker niet als dat door een meetzoekerliefhebber gebeurt die in beginsel nogal bevooroordeeld is, zoals Franken zelf ook aan het begin van het verhaal toegeeft.
Daarbij kun je je afvragen hoe zinvol het is om op dag 1 al iets zinnigs over een camera te willen roepen, meestal kost het wel een paar dagen voor je echt lekker voluit gaat
pi_93702457
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
aan de andere kant.. dat het geen X1 is dat wist je vooraf wel .. gaat erom of het prijsverschil dat ook rechtvaardigd.
"de grond in geschreven"?? Bedoel je dit stukje?

quote:
When compared to a modern 35mm summicron (ASPH or late non ASPH), the performance of the Fuji lens lags a bit Wide open it is a bit softer, less sharp. Some people may actually like this over the razor sharpness of the Summicron ASPH. From f2.8 onwards, it is crisper and clean.
Er wordt een vergelijking gemaakt van een complete cam met lens van ¤ 1000,- en een cam met lens van ¤ 7600,- (prijs Konijnenberg) en dan is de klacht "It lags a bit"

Dat is niet in de grond schrijven, dat is gewoon een mega-compliment :D _O-

Was het maar eind Maart/begin April, dan kan ik er ook 1 halen *O* *O* *O*
pi_93706327
Tsja, ik lees vooral het gebruikelijke gejammer. Het gezeik dat je altijd leest als er een nieuw apparaat is. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik 'm in m'n handjes heb.
  zondag 6 maart 2011 @ 00:12:58 #149
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93711160
er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
pi_93717371
Volgends mij vergelijkt hij hem wel met een M9, die wordt namelijk vaker genoemd (omdat hij hem zelf heeft) en later op de pagina geeft hij aan dat hij beter vergeleken KAN worden met een X1 dan met een M9.

Maar inderdaad, ook ik ga hem nog steeds halen!! :D Het is ook zondermeer mogelijk om een onscherpe foto te krijgen met een 5D MKII met een 85mm 1.2 bighole erop :D

Damn, schiet eens op met die boot!!!!!!!!
pi_93717621
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
Ik vind het knap dat je al zo stellig kunt zijn op basis van één reviewtje. Zelfde geldt voor de prijs. Hij wordt inderdaad vooral vergeleken met de M9. Dat 'ie dat niet wint lijkt me vanzelfsprekend. De X1 laat 'ie grotendeels achter zich, zo lijkt het. Overigens is de test ook nog gebaseerd op de JPG output... Die gebruik ik sowieso al niet...

Ik denk dat je je vooral baseert op de commentaren onder de review. Die zijn van van Leica-fanboys. Qua fanatisme vergelijkbaar met Apple fanboys. Ik las daar al dingen als "Serieus teleurgesteld" en zo.

Dit soort quotes vatten het wel samen:

quote:
Having owned an X1 and being blown away by the quality (even holds up to my M9), Id be surprised if the X100 can compare. Its a Fuji after all. That FinePix marque has a bit of a stigma in my eyes.

Tegen dit soort meningen kun je nooit op.

Verder zijn het vooral twee mensen in de commentaren in de commentaren die dat ding kraken met dit soort termen:

quote:
I think they have failed with this particular lens, though. Its very obvious to me now.
Knap, op basis van wat jpg'jes van een versie 1.0 camera... Ik vind dat vooral veel zeggen over de poster ;)

Maar goed nog een maandje of zo wachten en dan heb ik 'm... Ga ik er lekker mee stoeien en als het dan idd een hok is, staat 'ie vrij rap in V&A :+
pi_93718629
Hier is trouwens de handleiding te downloaden, in het engels :P

https://files.me.com/kylebarrow/dxsgl2

Ik wil hem gaan laten uitprinten en inbindinden bij http://www.ezbook.nl/. In liggend A6 geprint met een gelijmde paperback zou dat uitkomen op ¤11,- excl. verzendkosten a ¤8,-

Heeft nog iemand interesse in een handleiding in papiervorm? Dan kunnen we wellicht de verzendkosten drukken!
  zondag 6 maart 2011 @ 10:55:33 #153
158292 problematiQue
pi_93719659
Leuk detail in die X100 preview:

quote:
High ISO sample at ISO 6400 (Marantz 8B amplifier)
Meneer moeeest even vermelden wat voor mooie versterker hij wel niet heeft.
pi_93726110
Ach, hij vermeld ook dat hij een M9 heeft en echt goedkoop zijn die ook niet 8)7
  zondag 6 maart 2011 @ 15:17:08 #155
158292 problematiQue
pi_93727610
Ja maar dat is wel op z'n plaats in een review van een camera, niet?
pi_93727787
Van wat ik in de reacties lees ook in de x100 flickr group, word je aangenaam verrast als je op zoek was naar een m3/4 achtige compacte dslr-ish camera. Mensen die vanaf een M8/9 komen zullen lichtelijk teleurgesteld zijn.
pi_93728917
Dat lijkt me een mooie omschrijving :)

Al ben ik het er niet helemaal mee eens. Een M9 kost 5500 euro. En dat is alleen de body. Een leuk stukkie glas kost al meer dan de hele X100 kost. Logisch dat je daar ook iets meer van mag verwachten. Ik ga de X100 ook niet naast mn dSLR zetten. Daar heb ik 'm ook niet voor besteld. Appels en peren en zo...
pi_93728953
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:17 schreef problematiQue het volgende:
Ja maar dat is wel op z'n plaats in een review van een camera, niet?
True, maar als jij audiofiel bent dan wil je ook wel pochen met een dergelijk radiootje.
pi_93730878
Kiek, dit is toch wel een nette handleiding voor zo'n 11,- ex. verzendkosten :P Even snel in elkaar gezet bij EZbook.nl. Is in A5 met color cover en z/w binnenkant!

[ Bericht 0% gewijzigd door GenesiZ op 06-03-2011 19:01:29 ]
  zondag 6 maart 2011 @ 23:19:10 #160
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93751220
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Dat lijkt me een mooie omschrijving :)

Al ben ik het er niet helemaal mee eens. Een M9 kost 5500 euro. En dat is alleen de body. Een leuk stukkie glas kost al meer dan de hele X100 kost. Logisch dat je daar ook iets meer van mag verwachten. Ik ga de X100 ook niet naast mn dSLR zetten. Daar heb ik 'm ook niet voor besteld. Appels en peren en zo...
maar dat zeg ik ook. Je moet hem naast de X1 houden, dat is de enigste faire vergelijking.. en een GF2 met 20 1.7 ofzoiets.
Maar als ik dan foto's zoals deze bekijk ... http://www.flickr.com/pho(...)es/o/in/photostream/
dan wordt ik nog niet blij van die bokuh...
maar goed. ik ga hem nog steeds halen ....
  maandag 7 maart 2011 @ 00:11:40 #161
158292 problematiQue
pi_93753513
Volgens mij ligt dat hier gewoon aan een slecht gekozen achtergrond. Je moet wel een heel lichtsterke lens hebben om al die takjes mooi egaal onscherp te krijgen - zeker op 23mm.
pi_93763048
Het is idd ook wel een draak van een achtergrond, met al die takjes. Ben benieuwd hoe de concurrentie het ervanaf zou brengen met zoiets.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:49:12 #163
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93765271
Vergelijking tussen de X1 en de X100:
http://www.flickr.com/photos/robzo1/with/5499603170/

Even door de fellere kleuren van de X100 heenkijken.... Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft, puur op deze platen afgaand.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:58:56 #164
158292 problematiQue
pi_93765644
Die wedstrijd is toch al gewonnen vanwege het feit dat je bij de X1 via het scherm foto's moet maken.
pi_93765815
Door de X1, of de X100? En die vergelijking vind ik een beetje ruk als je die X100 in velvia-modus zet. Dat geeft meteen al een compleet ander beeld, beter had ie beide camera's in neutrale stand gezet.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:16:23 #166
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93766446
Ik vind de X1 beter dan de X100 in die foto's. Felle kleurtjes kan ik ook wel uit de X1 krijgen met nabewerking (niet dat ik dat wil). De X1 is IMO beter qua dynamic range, scherptediepte & bokeh.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:35:22 #167
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93767276
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:58 schreef problematiQue het volgende:
Die wedstrijd is toch al gewonnen vanwege het feit dat je bij de X1 via het scherm foto's moet maken.
Niet waar, er is een optische viewfinder voor :P
  maandag 7 maart 2011 @ 13:41:49 #168
158292 problematiQue
pi_93767539
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:35 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Niet waar, er is een optische viewfinder voor :P
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...

Die foto's zijn trouwens met zulke verschillende instellingen genomen dat het niet echt een waardevolle vergelijking is.
  maandag 7 maart 2011 @ 13:44:14 #169
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93767621
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Die foto's zijn trouwens met zulke verschillende instellingen genomen dat het niet echt een waardevolle vergelijking is.
Nee, nou je kunt er alleen wat van zeggen over de ooc jpegs :)
  maandag 7 maart 2011 @ 13:47:37 #170
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93767762
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Tja, maar eigenlijk kun je elke 35mm viewfinder pakken die je wilt, zoals deze voor 35 euro:
http://link.marktplaats.nl/426001052
  maandag 7 maart 2011 @ 13:57:07 #171
158292 problematiQue
pi_93768138
Hoe duur de viewfinder ook mag zijn die je er uiteindelijk op zet - de hybride versie van de x100 schijnt echt heel fijn te werken. Dat lijkt mij een veel groter pluspunt dan kleine verschillen in beeldkwaliteit.
pi_93769063
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:16 schreef infp2009 het volgende:
Ik vind de X1 beter dan de X100 in die foto's. Felle kleurtjes kan ik ook wel uit de X1 krijgen met nabewerking (niet dat ik dat wil). De X1 is IMO beter qua dynamic range, scherptediepte & bokeh.
Ja dat vind ik dus zo suf aan die vergelijking, hij had die X100 op 'default' moeten zetten. Op deze foto's lijkt er op de foto's van de X1 inderdaad meer detail in te zitten, maar je kan nu niet zeggen of het aan de camera ligt, of aan de 'velvia' setting.

Overigens schijnt die X1 qua autofocus nog trager te zijn dan een Sigma DP1 :X Weet niet of je daar blij mee moet zijn.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:23:59 #173
247356 infp2009
More cowbell!
pi_93769321
Mja, geen ervaring mee, maar er komt een firmware update aan die de AF snelheid verbeterd.
  maandag 7 maart 2011 @ 18:57:05 #174
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93780361
als hij maar scherpstelt. Dit soort camera's zijn er ook niet op gebouwd om sport mee te fotograferen of vogels ofzo. Dat ze dan niet zo snel zijn ... tsja. is jammer, maar geen doodzonde.
voor mij is het eerder belangrijk dat ze met weinig contrast nog een beetje snel kunnen scherpstellen...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:55:29 #175
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93828383
  FOK!fotograaf dinsdag 8 maart 2011 @ 20:48:58 #176
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_93831869
quote:
Wat een onzin :')
Alsof ze uit de markt niet de geluiden kregen dat dat kreng razend populair is :D
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:55:07 #177
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:39:03 #178
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93946051
Hhmmm. Er zullen nu wel heel wat productieprocessen flinke vertraging gaan oplopen met deze tsunami ...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:39:59 #179
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94021296
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Hhmmm. Er zullen nu wel heel wat productieprocessen flinke vertraging gaan oplopen met deze tsunami ...
Vooral Nikon denk ik. Hun belangrijkste fabriek - voor het pro-segment althans - staat in (of net buiten) Sendai. In het getroffen gebied dus.

Ze zeggen dat de materiele schade meevalt, maar ik denk dat ze weer heel hard aan het downplayen zijn.
pi_94038485
Quote van DPreview.

quote:
To bring this thread back into context of a photo post ...I read that Sony and Canon have halted production in multiple plants but report only minor injuries to employees. Nikon (factories located in Sendai, the area suffering the most damage) reported no injured employees, factories not significantly affected. Fujifilm, who also have factories in Sendai, have not made any announcements, but one can assume that they would be in a similar situation and no doubt supply of the new X100 will be affected, but hopefully no injuries to the good folks at Fujifiilm.
pi_94137300
pi_94146272
weet niet of ie al geplaatst is...

Leuk filmpje :P niet echt een review, maar wel leuk.
pi_94194013
Productie ligt plat voor de komende 3 maanden. ;(
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:47:38 #184
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94342024

ik lees wel ergens dat de eerste zending in Amerika deze week aankomt (die was al onderweg ...) ... hoop ...
pi_94343156
Doe mij die linker maar.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 maart 2011 @ 20:22:01 #186
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_94345905
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:16 schreef muzas het volgende:
Doe mij die linker maar.
tja :P die is inderdaad wel mooier, maar wat een prijskaartje...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_94366995
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef muzas het volgende:
weet niet of ie al geplaatst is...

Leuk filmpje :P niet echt een review, maar wel leuk.
Leuk filmpje inderdaad, schitterende hands-on :D Loopt ie nou in Londen of ergens in china/japan?
  zondag 20 maart 2011 @ 11:14:42 #188
247356 infp2009
More cowbell!
pi_94367855
Hongkong :)
pi_94369768
Ah, vandaar al die chinezen :D Ziet er wel erg mooi uit daar!!
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:21:41 #190
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94569383
ik hoop morgen meer info te hebben ...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:36:05 #191
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94596917
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik hoop morgen meer info te hebben ...
Vertel...
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:04:51 #192
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94600647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:36 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vertel...
uhmzz.. maandag hoor ik meer :) we zijn er mee bezig
  FOK!fotograaf vrijdag 25 maart 2011 @ 21:56:50 #193
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_94618208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:04 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

uhmzz.. maandag hoor ik meer :) we zijn er mee bezig
Reserveer er een paar.

Desnoods 1, nodigen we een groep FOT'ters uit een middagje, om er mee te spelen. Plaatsen we review op de FP

even gesproken vanuit m'n plek bij de PR
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:06:37 #194
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94643731
Er is een voorstel gedaan en daar komt Fuji maandag op terug. 2 zijn er iig al verkocht, waarvan 1tje voor mezelf. Daar mag FOT best wel even mee spelen zeg maar ;).
Als ik meer weet praat ik nog wel effe met onze Marketing Manager over dit soort dingen.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 maart 2011 @ 20:53:53 #195
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_94652406
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
Er is een voorstel gedaan en daar komt Fuji maandag op terug. 2 zijn er iig al verkocht, waarvan 1tje voor mezelf. Daar mag FOT best wel even mee spelen zeg maar ;).
Als ik meer weet praat ik nog wel effe met onze Marketing Manager over dit soort dingen.
Lijkt me leuk :Y PM me maar als er mogelijkheden zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:38:52 #196
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94774152
fok. niets gehoord, maar kwam deze wel tegen:

quote:
Amazon UK lists the Fuji X100 with a release date of April 11, 2011:

The information I received is that the initial shipment for each country will be very limited. A second, large shipment will follow at the end of March/early April.

The Fuji X100 is already shipping in Japan to customers who pre-ordered it in advance. The current wait time on Amazon Japan is 6-10 days.
en van vandaag:
http://translate.google.c(...)Farticlead_0097.html

maar das een rare vertaling van:
quote:
Back on track: FujiFilm Japan announced today that the production of the FinePix X100 camera has resumed and the first shipments are expected in early April (in Japan). The production of the X100 was halted few weeks ago as a result of the earthquake in Japan.

Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/20(...)dates/#ixzz1I0lVIhRI
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:44:51 #197
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94774463
hmm. ik ga het nog leuker maken:

http://www.amazon.co.uk/F(...)id=1301420455&sr=8-1

daar staat voor het eerst beschikbaar op 3 maart bij amazon. not dus.. 8 april?

en:

899 Britse ponden sterling = 1 020,80948 euro's
Koersen zijn slechts ter informatie - zie afwijzing van aansprakelijkheid. Meer over omrekenen van valuta

[ Bericht 17% gewijzigd door ebeaydojraes op 29-03-2011 20:05:37 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:32:40 #198
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_94777406
en dan deze nog:
quote:
28 March, 2010 - Testing the Fuji X100

I have just started a two week-long field test of the Fujifilm Finepix X100, currently the hottest new camera, and one that is in very short supply world wide. Today's Home Page photograph was taken with it just this morning, my first day out shooting with the camera.

I don't know if it was the camera, or simply some good luck, but a two hour walk yielded four portfolio-grade images. Remarkable.

How is the camera? First impressions are that image quality is spectacular, including the lens and the sensor. The user interface at first appears to be ideal, with traditional manual controls for exposure. But, once you have to use the rear control wheel and menus the cursing starts.

My review will appear here in about two weeks, after my drive back to Toronto from Mexico. I plan on shooting extensively with the X100 along the way. Some interface issues notwithstanding, the X100 looks like a winner.
van luminous-landscape.com
  maandag 11 april 2011 @ 01:22:34 #199
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_95329656
Hele review staat nu online op ll.

Ennuh... De prijs is omhoog gegaan: http://www.fotokonijnenbe(...)lm-finepix-x100.html 1199,- ... Beetje jammer, zeker gezien je hem voor 899 pond kan bestelen... 1019 ofzo bij amazon...http://www.cameranu.nl/artikel/176214 1099 is al iets beter
pi_95331405
Waar staat de review? Wel lekker kut van die prijs :(
  maandag 11 april 2011 @ 09:35:40 #201
247356 infp2009
More cowbell!
pi_95332778
http://www.luminous-lands(...)x100_follow_up.shtml

Begint meteen met goed nieuws: de X100 heeft waarschijnlijk geen AA-filter! :)
pi_95339045
Ahh merde die prijs, ik denk dat ik dat niet meer ga redden voor mn Azie trip, plan B is een verse 50/1.4G AF-S ter vervanging van mn 50/1.4D en dan gewoon de D700 mee.. en dan kijk ik wel of ik wat leuks tegenkom in Hong Kong :)
  donderdag 14 april 2011 @ 20:16:18 #203
40566 Ericr
Livewrong
pi_95507077
http://www.dxomark.com/in(...)ujifilm/FinePix-X100

Hele goede score bij DXO-mark, eigenlijk geen zwakke punten als het aankomt op de sensor.
  woensdag 20 april 2011 @ 19:07:44 #204
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_95771839
Ok. Einde aan de radio stilte.
even nog onder voorbehoud maar:
Prijs: 1199,- (dat wil zeggen, voor zover ik heb begrepen is het een kit uitvoering. zou dit betekenen dat de filteradapterring en of tasje dan worden meegeleverd?)
Eerste levering: Tweede week mei

aantal? niet heel veel (weet hoeveel), dus voor de early adapters.. wees er snel bij.
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2011 @ 19:09:38 #205
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_95771934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ok. Einde aan de radio stilte.
even nog onder voorbehoud maar:
Prijs: 1199,- (dat wil zeggen, voor zover ik heb begrepen is het een kit uitvoering. zou dit betekenen dat de filteradapterring en of tasje dan worden meegeleverd?)
Eerste levering: Tweede week mei

aantal? niet heel veel (weet hoeveel), dus voor de early adapters.. wees er snel bij.
valt er te reserveren? :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 20 april 2011 @ 19:14:41 #206
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_95772222
daar ben ik nog mee bezig ;). er is nog veel gaande achter de schermen, maar dat moet aan het eind van de maand allemaal duidelijk zijn :)

denk overigens zelf (aangezien korting niet im frage is) dat ik hem bij amazon ga bestellen.
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2011 @ 19:16:20 #207
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_95772332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
daar ben ik nog mee bezig ;). er is nog veel gaande achter de schermen, maar dat moet aan het eind van de maand allemaal duidelijk zijn :)

denk overigens zelf (aangezien korting niet im frage is) dat ik hem bij amazon ga bestellen.
waar zie jij hem dan (Betaalbaar) op amazon?

edit: gevonden :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf dinsdag 3 mei 2011 @ 21:15:59 #208
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_96314110
Met mijn weekendje weg heb ik hem eens in het echt kunnen bewonderen. Een Canadees had hem mee op reis.

En ik moet zeggen... Wow.
De bouwkwaliteit is echt heel mooi. En ik was verbaasd over de helderheid van de OVF icm de digitale overlay.
Geen foto's kunnen schieten/bekijken. Maar mooi stukje apparaat zo!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:35:36 #209
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96315247
wordt zo langzaamaan een beetje kribbig van al die mensen die er al eentje hebben of hebben gezien :S

edit: aan de andere kant, de pond euro verhouding gaat steeds beter de goede kant op:
UK£ 899.99 = 1 000.42586 euro's >> was 1019 ;)

[ Bericht 55% gewijzigd door ebeaydojraes op 03-05-2011 21:48:11 ]
pi_96316195
Meer dan duizend euro voor een lensbaby blijft veel. Als je het mij vraagt.
pi_96329255
Lensbaby:

Fuji X100:

Appels en Peren:
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:14:34 #212
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96329346
Waarom een peer als je een apple kan kopen ...
pi_96329813
Je kan ze uiteraard ook samenvoegen! ;)

pi_96330003
Er zal vast wel een will it blend episode aan komen :'(
  zondag 8 mei 2011 @ 11:52:34 #215
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96499901
UK£ 899.99 = 1 027.50166 euro's

en t ging zo goed met de prijs :(.

moet hem waarschijnlijk wel cancellen voorlopig... komen andere prioriteiten aan :S..

edit:
B&H heeft hem inmiddels ook iets omhoog gegooid: $1,399.95 das 1000 euro zonder invoerbtw enzo....

[ Bericht 18% gewijzigd door ebeaydojraes op 08-05-2011 14:11:05 ]
pi_96503871
Same here, misshien in hong kong straks taxfree oid. In dollars is ie wel redelijk geprijsd :p maar dan zit je nog met de voorraad, nieuwe batches zijn zo weg.
  zondag 8 mei 2011 @ 14:18:52 #217
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96504595
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:56 schreef Ener-G het volgende:
Same here, misshien in hong kong straks taxfree oid. In dollars is ie wel redelijk geprijsd :p maar dan zit je nog met de voorraad, nieuwe batches zijn zo weg.
zo weg ondanks de hogere prijs. ach ja. alles gaat in prijs omhoog momenteel. zit weinig spul bij wat goedkoper wordt ... maar zit je wel met een dillema. cancellen en straks meer betalen of nu nemen voor minder....

tsja... misschien moet ik gewoon een 600d halen met een 20mm ofzo... en een nieuwe compact, aangezien mijn F30 last heeft van powerdrains...
pi_96520134
Mm ik heb nog een D50 liggen waar ik een 35/1.8 op kan schroeven, maar dat is toch lang niet zo compact als een x100.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:26:33 #219
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96522002
ik kan ook altijd nog een tweedehands Sigma DP2 halen ...

quote:
Fujifilm FinePix X100
12.3 megapixels, Type geheugen: SD(HC/XC), NP-95 Accu

Klik op de foto voor meer informatie
Actuele voorraadstatus: Artikel niet op voorraad. (Levertijd: Verwachte Verkoopstart: Midden Juni)
cameranu
  zondag 8 mei 2011 @ 22:13:53 #220
247356 infp2009
More cowbell!
pi_96525452
Jammer alleen van de lage resolutie daarvan...
  zondag 8 mei 2011 @ 22:16:38 #221
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96525646
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:13 schreef infp2009 het volgende:
Jammer alleen van de lage resolutie daarvan...
14 megapixel is meer dan zat...
pi_96526941
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik kan ook altijd nog een tweedehands Sigma DP2 halen ...

[..]

Sigma heb ik ook nog over zitten dubben, maar is 2e hands lastig te vinden, en je wil dan wel de x versie, de rest is echt baggertraag. Ook geen zoeker, en echt wijde apertures. De dp2 is daarbij niet echt wijd qua lens. Zou dan eerder voor nex gaan of epl2. Of zoals mn oorspronkelijke plan voor Azie, D700 mee met een 50/1.4 en 28-75/2.8.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:44:47 #223
247356 infp2009
More cowbell!
pi_96527578
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

14 megapixel is meer dan zat...
Foveon sensor dus delen door 3 = 4,5 MP

Dus...
pi_96531240
Maar valt niet te vergelijken, omdat een Foveon sensor geen Bayer filter heeft. Effectief is ie op webformaat vele malen scherper dan een conventionele camerasensor met dezelfde megapixels.
Die Foveon sensor legt zoveel detail en kleur vast, dat is echt niet te vergelijken.
Kijk maar eens rond op flickr of pbase voor voorbeelden.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2011 @ 05:52:31 #225
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_96534525
Foveon (b)lijkt ook ideaal voor zw/w-fotografie.
Maar de zw/w-platen van de X100 vind ik toch ook wel lekker.

Ze hebben 't bij Fuji in elk geval leuk op de emotie gegooid.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 9 mei 2011 @ 07:09:23 #226
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96534657
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:35 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Sigma heb ik ook nog over zitten dubben, maar is 2e hands lastig te vinden, en je wil dan wel de x versie, de rest is echt baggertraag. Ook geen zoeker, en echt wijde apertures. De dp2 is daarbij niet echt wijd qua lens. Zou dan eerder voor nex gaan of epl2. Of zoals mn oorspronkelijke plan voor Azie, D700 mee met een 50/1.4 en 28-75/2.8.
Traag... Ach.. Dat zijn de x1 en x100 ook. En 41mm vs 35 ... Kan ik mee leven. En ik heb er eentje 2dehands liggen voor 399 ... En hij is een stuk kleiner..
pi_96536057
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:44 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Foveon sensor dus delen door 3 = 4,5 MP

Dus...
http://petavoxel.wordpress.com/2010/01/25/avatar-mp/
  maandag 9 mei 2011 @ 09:34:20 #228
247356 infp2009
More cowbell!
pi_96536267
quote:
Goed verhaal, HD video is idd maar 2 MP, maar we hebben het hier over foto's.
pi_96536785
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 07:09 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Traag... Ach.. Dat zijn de x1 en x100 ook. En 41mm vs 35 ... Kan ik mee leven. En ik heb er eentje 2dehands liggen voor 399 ... En hij is een stuk kleiner..
De originele DP1 doet er 7 seconden over om een foto weg te schrijven.. alles leuk en aardig, maar ik verwacht toch iets meer dan dat. Heb jij de DP2x? de originele DP1/DP2 komen soms voorbij op marktplatz voor rond de 200 euro.. dan is het opzich nog wel een leuk bedrag.

Bovendien zijn de lowlight prestaties niet om over naar huis te schrijven, en, low-light idioot als ik ben, spaar en wacht ik toch liever even door voor een x100 die het in het donker op hoge iso's net zo goed doet als een K-5/D7000.

Vorig weekend ook nog gespeeld met een GF-2, maar foto's maken zonder zoeker, hmm tja. Maar dat ben ik :)
  maandag 9 mei 2011 @ 10:01:16 #230
247356 infp2009
More cowbell!
pi_96536880
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:56 schreef Ener-G het volgende:

[..]
Vorig weekend ook nog gespeeld met een GF-2, maar foto's maken zonder zoeker, hmm tja. Maar dat ben ik :)
Kun je gewoon een OVF op zetten, 40mm voor de 20mm 1.7 :P Dat touchscreen is voor mij de dealbreaker...
pi_96538152
True.. ik vind de GF2 ook geen slechte camera, het is een erg leuk toestel. Maar een losse zoeker erop is extra kosten (evf is 189 euro, ovf is prolly goedkoper), en je hebt weer een extra 'ding' erop, wat de portabiliteit niet ten goede komt. Uiteindelijk blijft het ook een compromis, en daarom vind ik het niks. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er prima mee uit de voeten kunnen.

Touchscreen is leuk maar ik heb persoonlijk liever alles achter een knopje/hendeltje/wieltje, en Fuji heeft met de x100 wat dat betreft voor mij de spijker op zn kop geslagen.
  maandag 9 mei 2011 @ 20:03:53 #232
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96562884
Van de MFT sensoren wordt ik niet heel erg blij. Ze zijn te klein. Ik verwacht er dan teveel van. Mijn G7 (zie concertfoto topic en op me flickr) doet het dan ook aardig genoeg. Het is overigens een DP2 en niet de x. Maar naast dat alles, wil ik gewoon een camera met een vaste lens, aangezien dat toch vaak een criterium is om met een camera ergens binnen te komen. Alle beetjes helpen.
  maandag 9 mei 2011 @ 20:28:02 #233
247356 infp2009
More cowbell!
pi_96564842
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
Van de MFT sensoren wordt ik niet heel erg blij. Ze zijn te klein. Ik verwacht er dan teveel van. Mijn G7 (zie concertfoto topic en op me flickr) doet het dan ook aardig genoeg.

Scheelt nogal wat tov je G7 anders (dat kleine oranje vierkantje) anders, en tov foveon-sensors bar weinig.

(Heb ik het nog niet eens over het feit dat 4:3 een fijnere verhouding is dan 3:2)
  maandag 9 mei 2011 @ 22:24:35 #234
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96573487
dat klopt wel, maar als ik wil alleen maar zeggen dat als ik met een MFT ga schieten, dat ik het me de verbetering niet waard vind om dan een dure MFT aan te schaffen. Naast het feit dat ik de P1 gewoon uit de verhuur kan meenemen .. dus die hoef ik ook weer niet te kopen. Ik weet wat die camera kan en ik vind ze niet goed genoeg.
Aan de andere kant is die DP2 ook niet stellar bij 1600 iso, maar goed, dat is mijn 1D mark IIn ook niet ;). Tsja.. lastig lastig lastig...
die X100 is gewoon te goed :). Jammer dat het allemaal zo lang duurt en dat ik er straks voorlopig geen geld voor heb ...

( http://www.amazon.co.uk/g(...)sr=8-1&condition=new dat is ook vaag. die winkels die hem voor meer verkopen hebben hem wel op voorraad in de UK ... )
pi_96574243
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
Van de MFT sensoren wordt ik niet heel erg blij. Ze zijn te klein. Ik verwacht er dan teveel van. Mijn G7 (zie concertfoto topic en op me flickr) doet het dan ook aardig genoeg. Het is overigens een DP2 en niet de x. Maar naast dat alles, wil ik gewoon een camera met een vaste lens, aangezien dat toch vaak een criterium is om met een camera ergens binnen te komen. Alle beetjes helpen.
Mja alhoewel een x100 prima bij concerten gebruikt kan worden, is dat niet mijn hoofdreden om er een te kopen. Als ik geen accreditatie/toestemming heb of niet met de band mee kom dan laat ik de camera lekker thuis en geniet ik gewoon van het optreden.
Ik wil een compacte lichte (lees: kleiner/lichter dan D700, zodat er geen speciale fototas nodig is) camera, zonder dat er teveel concessies gedaan worden aan de bediening en beeldkwaliteit. Voornamelijk voor de snapshots/vakantie/best camera die je altijd mee hebt.
Vaste lens vind ik ook wel prettig, maar voornamelijk zodat er geen troep in kan komen dankzij wisselen. Dat ie dan ook mee mag naar sommige optredens heb je niet zoveel aan tenzij je helemaal vooraan kan staan, of alleen maar totaaltjes wil schieten :)

En die Amazon winkels zijn ook niet gek, waarom verkopen tegen de normale prijs, als ie ook in meervoud verkocht kan worden omdat er een gigantische vraag naar is :(
  maandag 9 mei 2011 @ 22:40:50 #236
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96574723
ik wil hem dan ook niet voor concerten, maar meer voor festivals aanschaffen (en vakanties). minder zeulen, goede kwaliteit, ook in een donkere tent en dan niet zozeer de bands (haal je nie) maar voor sfeer/straatpics.

maar goed... ik wil zoveel. ik wil ook nog een goede waterdichte camera en/of travelzoom camera... dus wat dat betreft...
pi_96576072
Festivals en straat idd, dat is echt ideaal. Lekker onopvallend ook, en als je alle geluid uit zet is ie nog praktisch geruisloos ook. Al zou ik hem niet zo snel meenemen naar een festival, gezien de prijs :X

Travelzoom heb ik al, Lumix TZ6 :) Doet het prima voor youtube filmpjes, en kan ongelofelijk ver inzoomen, maar is door de compact sensor helaas geen hoogvlieger in de schemering/nacht.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:59:01 #238
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96609581
http://www.dpreview.com/r(...)y=0.9363617576033813

je kan in het rode deel duidelijk het " gemis " van het AA filter merken. maar zet even een 5D of D3s of D7000 ernaast en je denkt.. hmm.. niet slecht ;)
pi_96635372
Ik heb er met heel veel geluk eentje op de kop kunnen tikken. Oorspronkelijk was ik niet van plan 'm te kopen - m'n dslr doet z'n ding prima, maar de laatste weken groeide de interesse. En gezien de enorme vraag zou ik 'm ook nog altijd zonder al te veel verlies kunnen verkopen, mocht-ie nu niet in m'n gebruik passen. Qua camera is het in ieder geval een pareltje. Het is totaal anders fotograferen dan met een DSLR (of P&S, for that matter), maar de combi van optische en elektronische (voor automatisch scherpstellen binnen x centimeter) werkt verrassend fijn. :)
Gamer.nl
pi_96637384
Ik ben oprecht jaloers _O_

Klopt het dat het langzame opstarten verholpen is, zodra je er een 45MB/s of sneller sd kaartje in stopt?
pi_96640106
Als je de AF vergelijkt met je D90, is de x100 dan een stuk trager of liggen ze gelijk?
pi_96644003
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben oprecht jaloers _O_

Klopt het dat het langzame opstarten verholpen is, zodra je er een 45MB/s of sneller sd kaartje in stopt?
Het gaat dan in ieder geval een stuk sneller. Nog steeds is het opstarten langzamer dan een doorsnee DSLR, maar ik vind het niet vervelend traag. Sowieso heb ik het idee dat update 1.01 het een tikkeltje sneller heeft gemaakt. Door deze update is het handmatig focussen bovendien veel en veel fijner (de focusring bij 1.00 is te precies).

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:53 schreef GenesiZ het volgende:
Als je de AF vergelijkt met je D90, is de x100 dan een stuk trager of liggen ze gelijk?
Ik heb een D7000, maar gevoelsmatig scheelt het niet veel. Als je binnen een centimeter of dertig wilt autofocussen, is de D7000 sneller. Niet zozeer door de focus zelf, maar wel omdat je dan de macromodus moet gebruiken. Maar omdat deze modus een dedicated knop heeft, is het een kwestie van gewenning.

[ Bericht 7% gewijzigd door Anju-Kafei op 11-05-2011 12:45:17 ]
Gamer.nl
pi_96662583
Bedankt voor de heldere uitleg, hij blijft nog steeds mijn favoriet maar hij moet eerst maar even fatsoenlijk beschikbaar zijn en getest kunnen worden :)
pi_96667926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:15 schreef GenesiZ het volgende:
Bedankt voor de heldere uitleg, hij blijft nog steeds mijn favoriet maar hij moet eerst maar even fatsoenlijk beschikbaar zijn en getest kunnen worden :)
Precies om die reden houd ik hier een soort dagboek/reeks impressies bij om mijn bevindingen te delen. :)
Gamer.nl
pi_96670311
Leuk, ik heb hem gebookmarkt en hij hem in de gate. Jammer dat ik zo ver weg woon (spijkenisse),anders wilde ik hem wel even komen testen :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 07:45:05 #246
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_96737092
Zou graag een uitgebreide review willen zien van de X100 op dpreview.com maar helaas nog steeds alleen die preview. :'(

Ook hoop ik dat fujifilm ook camera's gaat maken met verwisselbare lens. Liefst natuurlijk met een joekel van een super-ccd exr sensor :P
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:09:02 #247
158292 problematiQue
pi_96738206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 07:45 schreef breaky het volgende:
Zou graag een uitgebreide review willen zien van de X100 op dpreview.com maar helaas nog steeds alleen die preview. :'(

Ook hoop ik dat fujifilm ook camera's gaat maken met verwisselbare lens. Liefst natuurlijk met een joekel van een super-ccd exr sensor :P
Volgens mij heeft een hoge piet van Fujifilm in een interview eens gezegd dat de x100 de eerste camera in een familie van cameras zal zijn. Ze zouden trouwens ook gek zijn om hier niet een vervolg op te maken.
pi_96738268
Eind van het jaar komt er een X200, is al bevestigd door Fuji. Dat zal een X100 zijn met een zoomlens. Als die een succes wordt, volgt de X300, een X100 met verwisselbare mount. Maar gezien het succes van de X100 zal dat een kwestie van tijd zijn :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:54:20 #249
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96755965
nog zo'n leuke review: http://www.ryanbrenizer.com/blog/2011/05/fuji-x100-review/
quote:
Recommendation:
I kind of see the X100 as being like the iPad, a fantastic accessory to a main system. Most people who are just looking for their main camera will be better served by something cheaper or by something more versatile. But for people who love that street photography and 1960s photojournalism aesthetic or, like me, have funds, have big, heavy primary cameras and can’t stand the thought of walking around all day without a way to capture the world around you with more response and quality than your cell phone can, this is a great camera for you. You will probably never see me in public again without it*

*Which means I will probably lose it quickly, since I’m used to five pound cameras, but I like it enough that I’ll buy another one.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:25:45 #250
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96768369
Hello,

Please be advised that we have a revised delivery date for the items you ordered on April 22 2011 (Order #***********).

"Fujifilm FinePix X100 Digital Camera - (12.3MP, APS-C CMOS EXR) 2.8 inch LCD"
Estimated arrival date: June 08 2011 - June 14 2011

---
edit: zucht.. volgende week cancellen :(

edit2: krijg net te horen dat we waarschijnlijk volgende week er eindelijk een paar in huis gaan krijgen :)

[ Bericht 20% gewijzigd door ebeaydojraes op 15-05-2011 03:09:56 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 03:12:49 #251
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96826683
http://www.kamera-express(...)100-special-edition/

SPECIAL EDITION KIT X-100 IN LUXE OPBERGKOFFER INCLUSIEF SC-X100 TAS EN EF-20 FLITSER - 1399,-

http://www.kamera-express.nl/product/fujifilm-finepix-x100/
1249,-
pi_96851100
Prijzig grapje, gelukkig is hij op het internet nog te bestellen voor ¤ 999,- :) Denk dat ik hem binnenkort maar weer in bestelling ga zetten.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 04:58:58 #253
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96926066
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmx100/page25.asp

zo . en nu is Fuji weer aan zet.... hopelijk een van de laatste reviews die begint en eindigt over de frustrerende bediening van de camera.Het begint een beetje een 1D mark III/robgalbraith verhaal te worden. Hopelijk :). Kom op Fuji :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:21:53 #254
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96953587
http://www.foka.nl/site/page.html?chapter=0&id=111
quote:
Samen met Fujifilm houdt Foka de exclusieve introductie van de Fuji Finepix X100 in Nederland op 21 mei a.s. in onze Superstore in Rotterdam.

Hier zullen de specialisten van Fujifilm aanwezig zijn om alles van en over deze bijzondere camera aan u te demonstreren.

Tevens bieden wij u op deze dag de gelegenheid om zelf de Fuji Finepix X100 uit te proberen tijdens een door Foka georganiseerde photoshoot van een professioneel fotomodel.

Alhoewel de camera nog niet leverbaar is, heeft u op deze bijzondere dag wel de gelegenheid om de gelimiteerde First Edition bij Foka te reserveren.

Deze gelimiteerde oplage is voorzien van een afwijkend serienummer en wordt geleverd in een speciale kit compleet met bijpassend retro lederen tas en EF-20 TTL systeemflitser.

Dit alles verpakt in een luxe houten koffer.
ke krijgt als t goed is ook een demo camera. Daarnaast zullen eerst alleen de SE versies geleverd worden. Pas later in het jaar zullen de losse versies in de verkoop gaan. Maar wel al te bestellen ... (in Nederland dan iig)

p.s.: owja en de camera is nu gewoon weer 1099,- (1399 voor se)
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 19:28:20 #255
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_96953973
Ik hoop zo dat ze wat doen aan de firmware... Dat houd mij nog een beetje tegen nu...

Zit heel erg te kijken naar de Ricoh GXR als alternatief, die schijnt qua bediening echt ook fotografisch ingesteld te zijn!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:48:02 #256
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96955319
Of wat dachten we van de Olympus Pen P2. Nu 399 met 14-42 :)
pi_96962275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.foka.nl/site/page.html?chapter=0&id=111

[..]

ke krijgt als t goed is ook een demo camera. Daarnaast zullen eerst alleen de SE versies geleverd worden. Pas later in het jaar zullen de losse versies in de verkoop gaan. Maar wel al te bestellen ... (in Nederland dan iig)

p.s.: owja en de camera is nu gewoon weer 1099,- (1399 voor se)
1099? Kunnen ze hem nu leveren dan, of zit er een paar weken levertijd aan vast? 1099 klinkt leuker dan 1250, maar op amazon betaal je omgerekend 900 excl. verzendkosten.. Sowieso zijn de prijzen in het buitenland lager dan wat het hier moet kosten.. ik verwacht het niet maar er zal maar eentje in een taxfree shop liggen in het buitenland op het vliegveld straks, dan is ie van mij O-)
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 21:55:56 #258
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_96963804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
Of wat dachten we van de Olympus Pen P2. Nu 399 met 14-42 :)
Ik ben niet weg van de 2x cropfactor... Die sensoren zijn toch net even iets teveel een compromis vind ik.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:32:50 #259
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_96970621
amazon is nog steeds 1022 (en ze hebben gratis verzending) en levetijd is zoals in dat stukje hierboven gezegd. Eerst de SE versies en pas later zullen de normale dozen geleverd worden.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:45:56 #260
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97002252

onze democamera is binnen. nu nog even de kwijl voor t ruitje opruimen ;)

helaas niet voor verkoop ...
pi_97015690
Sjieke shit, ziet er goed uit! Mag je hem wel even testen of dat ook niet?
pi_97018981
En ze staan op MP :)

http://verkopers.marktplaats.nl/3903282

http://verkopers.marktplaats.nl/6724662

Ben benieuwd wat ze hier nu opleveren, via Ebay schijnen ze voor flink wat geld verkocht te zijn maar denk dat NL'ers daar was nuchterder in zijn.
pi_97024197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 03:01 schreef GenesiZ het volgende:
En ze staan op MP :)

http://verkopers.marktplaats.nl/3903282

http://verkopers.marktplaats.nl/6724662

Ben benieuwd wat ze hier nu opleveren, via Ebay schijnen ze voor flink wat geld verkocht te zijn maar denk dat NL'ers daar was nuchterder in zijn.
Geniaal ook:

quote:
Ik heb besloten om toch bij DSLR's te blijven. Hij is afgelopen week gekocht en in Nederland nog niet/nauwelijks verkrijgbaar.
pi_97025817
Die is van iemand op tweakers, hij twijfelde al voordat ie hem kocht maar wou de kans niet laten schieten. Doe er je voordeel mee :)
  FOK!fotograaf donderdag 19 mei 2011 @ 18:00:51 #265
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_97039489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Ener-G het volgende:
Die is van iemand op tweakers, hij twijfelde al voordat ie hem kocht maar wou de kans niet laten schieten. Doe er je voordeel mee :)
hij zit hier ook :P
Fuji X100
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_97042835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Ener-G het volgende:
Mijn insteek was inderdaad om te kijken of 'ie wel in m'n gebruik paste. Ik wilde er geen winst mee maken, oid. Verder een hele toffe camera, maar hij is niet echt voor mij geschikt. :)
Gamer.nl
  vrijdag 20 mei 2011 @ 01:22:52 #267
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97060815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:12 schreef GenesiZ het volgende:
Sjieke shit, ziet er goed uit! Mag je hem wel even testen of dat ook niet?
ik heb de accu er effe in gegooid en DAMN!!! wat is die zoeker goed. Ik zie bijna nauwelijks verschil tussen digitale en optische zoeker. en die horizon meter is ook briljant :)
pi_97124792
Hmm, ik ben toch nog wel benieuwd. Ik kan geen fatsoenlijke 24mm af lens vinden voor mijn D300 en vindt hem met een 17-50 Tokina nog echt te bulky. Aangezien ik ga overstappen naar een andere hobby ga ik mijn foto hobby verkleinen zodat ik nog wel mooie foto's kan maken maar geen zin meer heb om met veel gear te wandelen.

Ik zal de review van DPreview nog even goed doorlezen en kijken of ik kan leven met de 'mankementjes' en of ik wil wachten tot er een x100.1 of gewoon nieuwe firmware-updates zijn.

Ik vraag me af of Fuji uberhaubt met meer firmware-updates gaat komen of zoals Olympus deed door gewoon met een vernieuwd/verbeterd model te komen binnen een korte tijd.

Wie kan me een zinnige aanbeveling geven :)
  FOK!fotograaf zaterdag 21 mei 2011 @ 18:36:04 #269
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_97125671
Over de tactiek van Fuji is bij mij niet wat bekend. Maar voor *nu* is het denk ik het nuttigst om de reviews te lezen en alle positieve en negatieve punten af te wegen.
Kun je met de mankementen leven heb je een prima camera en wacht je niet voor niets.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:33:16 #270
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97307600
zo. de eerste 4 zijn binnengekomen en ook meteen weer de deur uit... nu wachten op de rest...
pi_97309594
Waren dat die SE's of de normale?
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:47:25 #272
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97311223
normale. se's komen volgens mij volgende week
  FOK!fotograaf dinsdag 31 mei 2011 @ 05:41:33 #273
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_97528313
De normale is nu op voorraad bij Amazone UK...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:18:47 #274
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97958574
okok.. nog steeds geen SE's, maar wel een stapel normale nu op voorraad.

althans.. de helft is al weer verkocht, maar toch :)
  FOK!fotograaf donderdag 9 juni 2011 @ 22:37:12 #275
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_97959784
ik zag het op twitter voorbij komen ja...
Potver wat wil ik hem graag :')
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:14:46 #276
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_97961991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:37 schreef Xilantof het volgende:
ik zag het op twitter voorbij komen ja...
Potver wat wil ik hem graag :')
hoe denk je hoe ik me elke dag voel ;)
  FOK!fotograaf donderdag 9 juni 2011 @ 23:22:20 #277
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_97962368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:14 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

hoe denk je hoe ik me elke dag voel ;)
ik denk dat jij je vereerd voelt dat jij met die camera's in de buurt mag werken! :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 9 juni 2011 @ 23:45:06 #278
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_97963775
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:22 schreef Xilantof het volgende:

[..]

ik denk dat jij je vereerd voelt dat jij met die camera's in de buurt mag werken! :P
Het voelt eerder alsof je met een gasmasker op in een banketbakkerij staat :X
pi_97969356
Mm komende dagen in Bangkok eens kijken in de stad, iemand tips voor fotowinkels? :P tot nu toe niks gespot op de vliegvelden in de taxfree overigens.
pi_98006030
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
okok.. nog steeds geen SE's, maar wel een stapel normale nu op voorraad.

[ afbeelding ]

althans.. de helft is al weer verkocht, maar toch :)
Leuke stapel, zijn ze ook al te testen in de winkel? Zit nog steeds te dubben of ik nou wel of niet over ga stappen vanaf mijn D300 naar de X100. Qua functies ga ik er wel op achteruit maar op compactheid en fun ga ik er wel op vooruit.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:48:05 #281
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_98008078
de demo in de kast kan getest worden. Na 2 dagen zijn ze natuurlijk wel al weer uitverkocht.
pi_98018569
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:14 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Leuke stapel, zijn ze ook al te testen in de winkel? Zit nog steeds te dubben of ik nou wel of niet over ga stappen vanaf mijn D300 naar de X100. Qua functies ga ik er wel op achteruit maar op compactheid en fun ga ik er wel op vooruit.
Ik zou hem juist erbij nemen in plaats van. Nog altijd goedkoper dan een losse 35mm en een reservebody :p
pi_98062733
Net eentje gekocht in Bangkok bij BigProCamera in mall MBK, de winkelbediende is zn baas gaan bellen en het ding op een brommertje gaan halen _o-
Schade 773 euro, met internationale garantie :)
pi_98114479
Nice, leuke prijs!!
pi_98115642
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Net eentje gekocht in Bangkok bij BigProCamera in mall MBK, de winkelbediende is zn baas gaan bellen en het ding op een brommertje gaan halen _o-
Dat zijn de leukere prijzen ja, en nog een mooi verhaal erbij ook. :D
  maandag 13 juni 2011 @ 19:31:50 #286
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_98124907
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Zit je daar nou met een D700 én een X100?
  FOK!fotograaf maandag 13 juni 2011 @ 22:16:09 #287
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_98135564
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

jeetje wat vervelend! :P
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_98189385
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Yep, D700 met Tamron 28-75/2.8 en 50/1.4G AF-S, en nu die X100 erbij. Ik zie het als ghetto reservebody+35mm :+ Maar moet bekennen dat ik de D700 er nu alleen nog bij pak als de accu van de fuji leeg is (dat is wel weer ff wennen hoe hard die gaat). En als ik het hotel uit stap kan ik de eerste 2 uur toch niks met de D700 vanwege de condens :+
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:41:22 #289
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_98193084
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 05:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Yep, D700 met Tamron 28-75/2.8 en 50/1.4G AF-S, en nu die X100 erbij. Ik zie het als ghetto reservebody+35mm :+ Maar moet bekennen dat ik de D700 er nu alleen nog bij pak als de accu van de fuji leeg is (dat is wel weer ff wennen hoe hard die gaat). En als ik het hotel uit stap kan ik de eerste 2 uur toch niks met de D700 vanwege de condens :+
De tropen he :D Maar je redt het wel met de voetenzoom?
pi_98195303
Ja dat gaat prima, al was ik al gewend aan de beperkingen van een prime. Als je van een (tele)zoom camera komt kan het nog weleens een onaangename verrassing zijn, maar dit is (voor mij) zoveel meer fun dan een dslr :D lastig uit te leggen totdat je daadwerkelijk met het ding aan het schieten bent als dslr gebruiker.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 05:39:10 #291
158292 problematiQue
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:04:54 #292
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_99211687
er is inmiddels een overvloed aan camera's nu in de verkoop.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 juli 2011 @ 20:58:27 #293
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_99219082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
er is inmiddels een overvloed aan camera's nu in de verkoop.
Zijn ze al in de aanbieding? :')
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_99971078
Weet iemand een winkel in Limburg die de x100 op voorraad heeft? morgen ga ik er 1.5week naartoe en wil even kijken of ik hm ergens kan testen. Zou de mediamarkt ze al op voorraad hebben?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:32:01 #295
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_99974116
geen idee, maar KE heeft er momenteel nog maar 1tje...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:30:41 #296
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_100799418
Nasim Mansurov is ook niet bijster enthousiast:

quote:
So, what is my overall impression? Until Fuji fixes the AF and Manual focus issues (hopefully via a firmware upgrade), I cannot recommend this camera for any sort of serious work. It certainly has a great potential, especially for street photography, but for now, it is just an overpriced point and shoot camera. If you learn how to live around its limitations and problems, you could get great results with it though.

P.S. I did update the X100s firmware to the latest version and it did not resolve the focus issues I described above.
http://mansurovs.com/fuji-x100-review#more-16000
pi_100802430
Ben jij van plan om er je brood mee te verdienen dan? Natuurlijk is het geen 'serious work' camera. Als je om de quirks en bugjes heen kan werken is het echter wel een hele fijne camera waar je hele mooie platen mee kan schieten. Ik heb zelden zoveel fun gehad met een camera als de X100. Mansurov vergelijkt de X100 teveel met een spiegelreflex, wat het totaal niet is. Voor het 'serieuze' werk pak ik zelf ook gewoon mn D700.
Het is gewoon een niche apparaat, want je moet ook kunnen leven met een fixed 35mm lens.
Als je niet specifiek die eigenschappen zoekt maar meer flexibiliteit in bijvoorbeeld het kunnen wisselen van glas, of is het je enige camera, dan is de X100 wellicht niet voor jou en kun je beter naar het NEX/43rds kamp kijken (De NEX7 met EVF gaat nog wel een klapper worden gok ik), of, als het formaat/gewicht van je camera niet boeit, gewoon een dslr nemen.

Die issue die hij heeft met focussen op objecten dichtbij is trouwens wel behandeld in de laatste firmware, maar het is iets wat je zelf apart nog aan moet zetten. Corrected AF field heet het geloof ik. Door de parallax wil de focus door de OVF er inderdaad nog weleens (een klein beetje, maar de DOF op F2.0 is vrij krap) naast zitten. Het is een van de dingetjes die de X100, de X100 maken.

Net zoals sommige mensen een (klassieke) Alfa Romeo rijden of een Snoek, ze hebben zo hun karakter en eigenaardigheden, maar je komt er ook prima mee van a naar b. Verdien je je brood ermee kun je beter een bmw/vw kopen.
pi_101518781
Begin hier beetje te kwijlen... :P

Ik vraag me af hoe het werkt met zeer zonnige dagen, is het dan wel goed te knijpen met de diafragma of moet je dan met de shutterspeed gaan klooien..?

Zelf heb ik namelijk een Canon G9 en is best een drama bij zonnige dagen, een ND filter in het menu is dan soms gewenst en dat ziet er meestal ook niet echt mooi uit.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 september 2011 @ 07:48:39 #299
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_101519675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 03:11 schreef Watashiwa het volgende:
Begin hier beetje te kwijlen... :P

Ik vraag me af hoe het werkt met zeer zonnige dagen, is het dan wel goed te knijpen met de diafragma of moet je dan met de shutterspeed gaan klooien..?

Zelf heb ik namelijk een Canon G9 en is best een drama bij zonnige dagen, een ND filter in het menu is dan soms gewenst en dat ziet er meestal ook niet echt mooi uit.
Hij heeft een ingebouwde, 3 stops, ND-filter :)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_101612665
Wel een grappig ding, jammer dat er geen film in kan 8-)
  FOK!fotograaf vrijdag 9 september 2011 @ 16:47:55 #301
145146 Andyy
pi_101753713
X10 lijkt me ook wel interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')