Ik vind het knap dat je al zo stellig kunt zijn op basis van één reviewtje. Zelfde geldt voor de prijs. Hij wordt inderdaad vooral vergeleken met de M9. Dat 'ie dat niet wint lijkt me vanzelfsprekend. De X1 laat 'ie grotendeels achter zich, zo lijkt het. Overigens is de test ook nog gebaseerd op de JPG output... Die gebruik ik sowieso al niet...quote:Op zondag 6 maart 2011 00:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
er wordt een vergelijking gemaakt tussen de Leica X1 en de Fuji X100. Dat prijsverschil is 500 euro. De lens die daarop zit is gelijkwaardig aan het M objectief en wel degelijk een flink stuk scherper. dat dat ding traag is en bij hoge iso's minder scoort is weer wat anders.
Ik ga hem nog steeds halen want voor mij is hij perfect (weinig licht, betere focus dan x1, klein genoeg en niet verwisselbaar voor festivals), al vindt ik die 100 euro het eigenlijk niet helemaal waard. 700 ofzo had beter geweest qua objectief als ik dit zo lees.
Tegen dit soort meningen kun je nooit op.quote:Having owned an X1 and being blown away by the quality (even holds up to my M9), Id be surprised if the X100 can compare. Its a Fuji after all. That FinePix marque has a bit of a stigma in my eyes.
Knap, op basis van wat jpg'jes van een versie 1.0 camera... Ik vind dat vooral veel zeggen over de posterquote:I think they have failed with this particular lens, though. Its very obvious to me now.
Meneer moeeest even vermelden wat voor mooie versterker hij wel niet heeft.quote:High ISO sample at ISO 6400 (Marantz 8B amplifier)
True, maar als jij audiofiel bent dan wil je ook wel pochen met een dergelijk radiootje.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:17 schreef problematiQue het volgende:
Ja maar dat is wel op z'n plaats in een review van een camera, niet?
maar dat zeg ik ook. Je moet hem naast de X1 houden, dat is de enigste faire vergelijking.. en een GF2 met 20 1.7 ofzoiets.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Dat lijkt me een mooie omschrijving![]()
Al ben ik het er niet helemaal mee eens. Een M9 kost 5500 euro. En dat is alleen de body. Een leuk stukkie glas kost al meer dan de hele X100 kost. Logisch dat je daar ook iets meer van mag verwachten. Ik ga de X100 ook niet naast mn dSLR zetten. Daar heb ik 'm ook niet voor besteld. Appels en peren en zo...
Niet waar, er is een optische viewfinder voorquote:Op maandag 7 maart 2011 12:58 schreef problematiQue het volgende:
Die wedstrijd is toch al gewonnen vanwege het feit dat je bij de X1 via het scherm foto's moet maken.
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...quote:Op maandag 7 maart 2011 13:35 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Niet waar, er is een optische viewfinder voor
Nee, nou je kunt er alleen wat van zeggen over de ooc jpegsquote:Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...
Die foto's zijn trouwens met zulke verschillende instellingen genomen dat het niet echt een waardevolle vergelijking is.
Tja, maar eigenlijk kun je elke 35mm viewfinder pakken die je wilt, zoals deze voor 35 euro:quote:Op maandag 7 maart 2011 13:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Voor de prijs waar je één derde X100 voor koopt...
Ja dat vind ik dus zo suf aan die vergelijking, hij had die X100 op 'default' moeten zetten. Op deze foto's lijkt er op de foto's van de X1 inderdaad meer detail in te zitten, maar je kan nu niet zeggen of het aan de camera ligt, of aan de 'velvia' setting.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:16 schreef infp2009 het volgende:
Ik vind de X1 beter dan de X100 in die foto's. Felle kleurtjes kan ik ook wel uit de X1 krijgen met nabewerking (niet dat ik dat wil). De X1 is IMO beter qua dynamic range, scherptediepte & bokeh.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.dpreview.com/n(...)filmx100shortage.asp
Vooral Nikon denk ik. Hun belangrijkste fabriek - voor het pro-segment althans - staat in (of net buiten) Sendai. In het getroffen gebied dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
Hhmmm. Er zullen nu wel heel wat productieprocessen flinke vertraging gaan oplopen met deze tsunami ...
quote:To bring this thread back into context of a photo post ...I read that Sony and Canon have halted production in multiple plants but report only minor injuries to employees. Nikon (factories located in Sendai, the area suffering the most damage) reported no injured employees, factories not significantly affected. Fujifilm, who also have factories in Sendai, have not made any announcements, but one can assume that they would be in a similar situation and no doubt supply of the new X100 will be affected, but hopefully no injuries to the good folks at Fujifiilm.
Leuk filmpje inderdaad, schitterende hands-onquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef muzas het volgende:
weet niet of ie al geplaatst is...
Leuk filmpjeniet echt een review, maar wel leuk.
Vertel...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik hoop morgen meer info te hebben ...
uhmzz.. maandag hoor ik meerquote:
Reserveer er een paar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
uhmzz.. maandag hoor ik meerwe zijn er mee bezig
Lijkt me leukquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
Er is een voorstel gedaan en daar komt Fuji maandag op terug. 2 zijn er iig al verkocht, waarvan 1tje voor mezelf. Daar mag FOT best wel even mee spelen zeg maar.
Als ik meer weet praat ik nog wel effe met onze Marketing Manager over dit soort dingen.
en van vandaag:quote:Amazon UK lists the Fuji X100 with a release date of April 11, 2011:
The information I received is that the initial shipment for each country will be very limited. A second, large shipment will follow at the end of March/early April.
The Fuji X100 is already shipping in Japan to customers who pre-ordered it in advance. The current wait time on Amazon Japan is 6-10 days.
quote:Back on track: FujiFilm Japan announced today that the production of the FinePix X100 camera has resumed and the first shipments are expected in early April (in Japan). The production of the X100 was halted few weeks ago as a result of the earthquake in Japan.
Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/20(...)dates/#ixzz1I0lVIhRI
van luminous-landscape.comquote:28 March, 2010 - Testing the Fuji X100
I have just started a two week-long field test of the Fujifilm Finepix X100, currently the hottest new camera, and one that is in very short supply world wide. Today's Home Page photograph was taken with it just this morning, my first day out shooting with the camera.
I don't know if it was the camera, or simply some good luck, but a two hour walk yielded four portfolio-grade images. Remarkable.
How is the camera? First impressions are that image quality is spectacular, including the lens and the sensor. The user interface at first appears to be ideal, with traditional manual controls for exposure. But, once you have to use the rear control wheel and menus the cursing starts.
My review will appear here in about two weeks, after my drive back to Toronto from Mexico. I plan on shooting extensively with the X100 along the way. Some interface issues notwithstanding, the X100 looks like a winner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |