abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86624518

Wauw!

The new FUJI X100 and it looks so similar to a Leica X1. This is a large sensor compact and comes in with 12 Megapixels, a 35mm equivalent Fujinon lens that opens up to f/2, and 720P HD video recording. This could be an X1 killer because it even has analouge controls and a killer hybrid viewfinder that can be used as an EVF or optical VF.

The official Fuji page for this camera is HERE so be sure to check it out! Notice the lens has an Aperture dial!
http://www.finepix-x100.com/

Die viewfinder is zo gaaf! En analoge controls... Hebben!!!!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_86624774
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is :D

Dit ding is echt ontworpen door een fotograaf, dat is duidelijk. Mijn verlanglijstje voor Leica is door Fuji opgepikt.

Btw, er zit een vette APS-c sensor in! Fuji-lenzen zijn meestal ook echt te gek...
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 01:45:26 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86624835
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_86624887
Boeien, verwisselbare lens. De gemiddelde Leica ziet in zijn leven niets anders dan een 35mm summicron, precies wat hier op zit dus (f2). :D Perfect zeg ik je! Vanavond Leica presentatie van iets nieuws, maar ik gok dat ze hier geen antwoord op hebben...
pi_86624901
Klinkt als de ideale vervanger van mn Hexar AF. Maar vast onbetaalbaar voor mij

Hoewel, als dat ding voor pakweg 1000eu aan te schaffen is doe ik al mijn gear weg voor dat ding O+

of, ik doe alleen de hexar en de sigma weg. Werk 2 maandjes :o Ik ben verliefd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86624992
Ik vrees ook voor de prijs, maar ik wil hem! Wat een helden bij Fuji!
pi_86625061
35mm equiv? Ik dacht dat 50mm 'klassiek' was, blijkbaar niet :P
pi_86625097
Toss-up. Ik denk dat 35mm tegenwoordig net iets populairder is (check het topic op rangefinderforum maar eens). Eigenlijk is 40mm een echte normale lens.
pi_86625230
:o Iso van 200-6400 (100-12800 expanded). Kun je met f/2 's nachts zonder flits foto's maken.

Kut, ik moet echt slapen nu :D
pi_86625327
Ziet er verdomd goed uit. :) Eerst de prijs nog maar 'ns afwachten, though. :D
  maandag 20 september 2010 @ 06:13:09 #11
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86625593
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
quote:
This camera price is 120000-150000yen(Approx 1400~1750$)

source from Nikkei Online.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ Bericht 6% gewijzigd door problematiQue op 20-09-2010 06:24:09 ]
pi_86625898
quote:
Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]

[..]

Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ afbeelding ]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

En ik denk dat je duim juist precies op dat wieltje rust, anders komt er wel een thumbs-up uit voor de X100, zoals ook voor de m8/M9!
  maandag 20 september 2010 @ 07:45:20 #13
158292 problematiQue
pi_86625949
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
pi_86626345
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld :)
pi_86626476
Het topje van je duim ligt dan natuurlijk op de shutterdial (of je zet die op A)... ;)

Ben benieuwd naar tests!
  maandag 20 september 2010 @ 08:54:39 #16
158292 problematiQue
pi_86626700
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:39 schreef infp2009 het volgende:
Ben benieuwd naar tests!
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
pi_86627085
Vanavond is er een Leica-event waar ze ook iets nieuws laten zien. Lijkt me duidelijk dat er minimaal een dergelijke viewfinder in de M10 moet zitten, maar die laat nog wel wat jaren op zich wachten. Spannende tijden! *O*
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 09:18:43 #18
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86627146
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
pi_86627373
G1 ook.
pi_86628714
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
pi_86628842
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:

[..]

Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.
pi_86629196
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopen

quote:
Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Contax G series
* zquing zwijmelt weg

vind 't soms nogsteed een beetje jammer dat ik voor een Hexar AF ben gegaan
pi_86629259
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
pi_86629308
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
pi_86629524
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
pi_86629706
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:06 schreef infp2009 het volgende:

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
pi_86629944
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:12 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
Niet erg, scheelt een hoop geld. Bovendien zijn voigtlander lenzen voor digitaal niet zo geschikt, dat scheelt ook in de prijs.

Qua sensors, dat is een leuk marketingdingetje. CMOS is nieuw, dus dat zal wel beter zijn, toch? Eigenlijk is CCD technisch beter, maar duurder te maken. Ik verwacht dat CCD dood is, eerlijk gezegd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 13:09:33 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86633366
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Dat van die lenzen van Voigtländer/Cosina klopt overigens niet helemaal. Ze doen het prima op digitaal, alleen hebben de rectilieaire groothoeken (de Ultrawide Heliar 12 en 15mm) een paar eigenschappen die door moderne fotografen, die retrofocussen gewend zijn, niet helemaal begrepen worden.
Kijk hier maar eens voor een UW Heliar 12mm op een NEX
pi_86633476
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Die epson RD's zijn eigenlijk gewoon die Bessa D's Wel zijn die veel te duur

[ Bericht 1% gewijzigd door zquing op 20-09-2010 13:36:36 ]
pi_86635576

lensdesign ziet er ingewikkeld uit, vraag me af wat de bokeh gaat worden

kijk maar naar de 35mm F2 Hexanon

geen idee hoe ik dit moet interpreteren, maar het ziet er indrukwekkend uit

meer info over de microlenzen
http://www.fujifilm.com/news/n100920.html
  maandag 20 september 2010 @ 14:25:13 #31
158292 problematiQue
pi_86635878
Als ik het goed heb begrepen werken die microlenzen net als bij de Leica M9. Aan de randen van de sensor staan ze een beetje 'off-centre', waardoor het schuine licht met minder intensiteitsverlies op de sensor valt.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:44:39 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641071
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 16:58:22 #33
158292 problematiQue
pi_86641777
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:59:18 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641826
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
Nog een smak geld, maar ik denk dat ie, als ie een beetje presteert, ook voor dat geld als warme broodjes over de toonbank vliegt. :D
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_86642125
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
1000 euro geil! Moet nog steeds sparen, maar misschien gaan er wat camera's uit daarvoor :D
  maandag 20 september 2010 @ 17:18:34 #36
158292 problematiQue
pi_86642633
Ik heb op veel plaatsen gelezen 'als hij minder dan 1000¤/$ is dan koop ik 'm meteen!' Dus dan zal bij 1000¤ de credit card ook wel tevoorschijn worden gehaald :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 17:58:11 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86644036
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 18:07:53 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86644361
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
DIGIFOTOpro doet (o.a.) via twitter verslag:
http://twitter.com/DFPro
zij hebben met de pr-manager van Fuji gepraat en die zei de genoemde 1000.

Dat lijkt me ook een logischere prijs dan de eerder 1700.
Verwachting is: begin 2011... Ik hoop dat ze dat redden (zeker met de verwachting van concurrentie van o.a. Nikon).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 19:12:37 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86646926
1000? Dat betekent dus iets van 800 verkoop ongeveer na een jaartje. Damn nu wil ik hem zeker. Had zelf op rond de 1299,- gegokt. X1 zit rond de 1550, maar dit is net ever iets lekkerder.
is wel een camera met de meeste buzz op de zaak momenteel :) *kwijl*. Nu ben ik jaloers op al die gasten die deze week naar keulen gaan. Ik mot Fun Lovin Criminals gaan fotograferen dus kan niet (ook geen crime btw ;))

[ Bericht 19% gewijzigd door ebeaydojraes op 20-09-2010 19:17:42 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 20 september 2010 @ 20:09:39 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86649609
Zonder naar de specs te kijken: WAT EEN TOF DING!
Huilen dan.
pi_86653614
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
pi_86654197
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef infp2009 het volgende:
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
Heeft leica dat niet altijd al gedaan? En nogsteeds zou ik deze camera inruilen voor een leica
pi_86654229
Ja, deden ze vooral met de M6 heel erg :S

Ow trouwens, 1 verschil: electronische brightlines...
  maandag 20 september 2010 @ 23:16:56 #44
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86659024
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 00:01:44 #45
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86660394
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
pi_86662727
ooooooooooooh :o

:9~ :9~ :9~
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:40:53 #47
35662 Heintje
Gears of War.
pi_86662851
Alleen al voor de stijl zou ik deze willen hebben.
Ziet er zoveel gaver uit dan de DSLR van tegenwoordig.
Alleen net te duur voor een hebbedingetje.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_86663163
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
Ik zie er genoeg toepassingen voor. En dan niet alleen straatfotografie. Voor mij zou het een ideale camera zijn in de stijl zoals ik veel Franse pro's zag rondlopen in het verleden, SLR met telezoom én een Leica met iets rond de 35mm. En natuurlijk om mee te nemen op de fietsalhoewel ie te duur is voor het gooi en smijtwerk
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 16:54:09 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86679277
Voorlopig blijft het nog steeds de knaller van de Photokina (volgens een poll op dpreview)

De reacties op het wilde wereldweb gaan inmiddels ook allemaal dezelfde kant op, dit kom je het meeste tegen:
- Prachtig ding
- Waarom geen wisseloptiek
- Als ie echt ¤/$1500 of meer kost, dan hoef ik 'm niet
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
pi_86682254
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Ouwesok het volgende:
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
Of een andere firma. Lijkt me bijv. voor Samsung geen punt om de NX10 wat om te bouwen, optische zoeker aan de zijkant, 2.0/25 erop en wat cosmetische aanpassingen
pi_86683485
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Ouwesok het volgende:

- Waarom geen wisseloptiek

Waarschijnlijk omdat ze 'm anders niet zo klein kunnen houden, nu kunnen ze een leafshutter gebruiken in de lens zelf
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 20:26:20 #52
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86687278
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:27:30 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86695347
HELL YEAH!!! Nu ga ik sparen. bekijk t met je Olympus Pen met Panasonic 14 f2.5 ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 23:33:40 #54
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86695584
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
HELL YEAH!!! Nu ga ik sparen. bekijk t met je Olympus Pen met Panasonic 14 f2.5 ;)
Misschien eerst nog even afwachten of ie 't allemaal waarmaakt :?
't Is nog steeds het prijskaartje van twee bepannenkoekte PENnen of NEXxen
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:57:40 #55
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86696533
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maybe, maar als het ook maar in de buurt komt van de X1 ...
en die NEX... die objectieven zijn r*u*k* ... en de PEN .. tsja... is mooi maar niet super ...
pi_86698842
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:33 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodule
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 september 2010 @ 02:08:17 #57
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86699162
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:39 schreef zquing het volgende:

[..]

Maar optische viewfinder en EVF in 1 en waarschijnlijk een beter stukje glas. Wel jammer van de contrast AF en niet een extra IR focusmodule
Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.
Wat nog wel een leuk idee was geweest was gewoon bij die optische zoeker er een afstandsmeter bij in bouwen, handig greepje op de lens maken en je hebt een meetzoeker die in theorie misschien minder snel is dan contrastAF, maar in elk geval exact doet wat zijn gebruiker wil en daarmee veel trefzekerder is, vooral onder beroerd licht.
alleen of je hem dan nog onder de ¤ 1000 houdt
pi_86699244
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:08 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die maffe hybride zoeker schijnt waanzinnig mooi te zijn. Voor het overige lijkt het me dat Fuji een wonder zou moeten verrichten om de AF sneller te krijgen dan die van de overige spelers op de spiegelloze markt.
Wat nog wel een leuk idee was geweest was gewoon bij die optische zoeker er een afstandsmeter bij in bouwen, handig greepje op de lens maken en je hebt een meetzoeker die in theorie misschien minder snel is dan contrastAF, maar in elk geval exact doet wat zijn gebruiker wil en daarmee veel trefzekerder is, vooral onder beroerd licht.
alleen of je hem dan nog onder de ¤ 1000 houdt
Dat zeg ik dus, een AF systeem zoals in de Hexar AF en de Contax Gseries. Mijn Hexar die focust nog met zo weinig licht dat er eigenlijk geen foto's meer mee te maken zijn. Ben ook benieuwd naar de flash(hopelijk komt hij met normale TTL, maar dat zal vast niet) en hoe de MF zal zijn
  woensdag 22 september 2010 @ 08:04:12 #59
158292 problematiQue
pi_86700175
Als ik Fuji was zou ik ook een lagere richtprijs geven, al was het maar om de aandacht vast te houden.
  woensdag 22 september 2010 @ 08:16:30 #60
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86700283
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:04 schreef problematiQue het volgende:
Als ik Fuji was zou ik ook een lagere richtprijs geven, al was het maar om de aandacht vast te houden.
waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.
Als ik even meeneem hoeveel er van de Leica X1 verkocht worden voor ¤1550,- (is niet aan te slepen!) en je hebt hier een lager geprijst model, dan denk ik dat ze zelfs voor deze prijs (wordt dus iets van 800/850 verkoop) ze over de toonbank gaan als warme broodjes.
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 16:40:23 #61
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86715792
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 22 september 2010 @ 16:46:27 #62
158292 problematiQue
pi_86716074
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:16 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

waarom? Wat denk je dat de markt is voor dit soort camera's? Vast objectief bedoel ik dan.
Als ik even meeneem hoeveel er van de Leica X1 verkocht worden voor ¤1550,- (is niet aan te slepen!) en je hebt hier een lager geprijst model, dan denk ik dat ze zelfs voor deze prijs (wordt dus iets van 800/850 verkoop) ze over de toonbank gaan als warme broodjes.
Ik kreeg de indruk dat Fuji zelf ook nog niet weet hoe duur het gaat worden, en dat ze dus maar een lagere schatting naar buiten brengen om mensen niet af te schrikken.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:47:06 #63
158292 problematiQue
pi_86716103
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
Ik zou wel eens een flmpje willen zien waarin goed duidelijk wordt hoe de OVF eruit ziet. Het schijnt echt prachtig te zijn.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:52:24 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86723638
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:40 schreef Xilantof het volgende:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r1fT51q-jJ0?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
leuke dame. krijgen we die er ook bij voor 1000 dollar? :)
pi_92578545
Bump! :)
pi_92581074
Deze gast heeft er al een :(

http://brandonremler.blogspot.com/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_92581920
Die readycase O+
pi_92584286
Wat een tof ding! O+
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_92585092
Gesel me maar, een langzame marteldood,... ook prima,... maar waarom is iedereen hier zo lyrisch over? :D

-fixed 35mm
-12 MP aps-c sensor
-retro look
-f/2.0
-hybride EVF/OVF (dit is dan wel weer geyl en innovatief)

En dan ~1000,- Eur?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_92585358
Klein
mogelijk beste viewfinder ooit
zeer waarschijnlijk een geweldig stukje glas
fuji kennende een prima sensor

en ooit een hexar AF vastgehouden?
pi_92585637
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:50 schreef zquing het volgende:
Klein
mogelijk beste viewfinder ooit
zeer waarschijnlijk een geweldig stukje glas
fuji kennende een prima sensor

en ooit een hexar AF vastgehouden?
Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oef :X Ik koop er liever een objectief voor mijn dSLR voor.
pi_92585758
Als dit ding een beetje is als de Hexar AF dan is dat stukje glas alleen al het geld waard. En fuji kennende maken ze behoorlijk mooie stukjes glas
pi_92586448
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:59 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Nope,... Het is zeker een handzaam formaatje, maar voor die prijs... oef :X Ik koop er liever een objectief voor mijn dSLR voor.
Typische spiegelreflexgebruiker: groter en meer bereik is niet altijd beter. Integendeel vaak zelfs :P
pi_92586955
Die viewfinder is idd erg nice. Maar ik zie in die blog van Brandon een shoot met assistent en wat lijkt op een flitser op de schoen van de X100 en daar gaat je handzaamheid een beetje.

Heb ook wel eens een 50mm prime op FF, en daar maak je zeker geen mindere foto's mee dan een objectief van X-Ymm ;)
pi_92587113
Die camera is dan ook niet bedoeld voor de studio, het kan natuurlijk wel.

Betere foto's maakt de camera niet, dat doet de fotograaf. Alleen wil je niet altijd een DSLR meezeulen, of met zo'n gigantisch ding over straat lopen. Soms wil je 't gewoon klein en compact houden. Verder vermoed ik dat deze lens een behoorlijke 3D rendering zal hebben, als je kijkt naar wat 35mm lenzen normaal doen op een rangefinder.

En behalve dat alles is het natuurlijk een ontzettend geil hebbedingetje
pi_92587223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:53 schreef zquing het volgende:
Die camera is dan ook niet bedoeld voor de studio, het kan natuurlijk wel.

Betere foto's maakt de camera niet, dat doet de fotograaf. Alleen wil je niet altijd een DSLR meezeulen, of met zo'n gigantisch ding over straat lopen. Soms wil je 't gewoon klein en compact houden. Verder vermoed ik dat deze lens een behoorlijke 3D rendering zal hebben, als je kijkt naar wat 35mm lenzen normaal doen op een rangefinder.

En behalve dat alles is het natuurlijk een ontzettend geil hebbedingetje
We blijven mannetjes he...
pi_92587244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:57 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

We blijven mannetjes he...
dat kan ik niet ontkennen :P
pi_92589088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
Heb ook wel eens een 50mm prime op FF, en daar maak je zeker geen mindere foto's mee dan een objectief van X-Ymm ;)
Ja, dat was mijn punt nu juist :P Minder is beter.
pi_92590161
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal :P
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_92590324
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo bijzonder is aan de VF, ik snap het niet helemaal :P
Nee, verloren zaak. :P
pi_92591665
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:18 schreef appelsjap het volgende:
Je ziet meer dan wat je fotografeert, kan de omgeving in de gaten houden. Als je wil kan je zelfs door de zoeker kijken zonder je andere oog dicht te doen. Verder natuurlijk al de extra informatie welke je krijgt vanwege het elektronische deel
  FOK!fotograaf donderdag 10 februari 2011 @ 17:38:48 #82
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_92596370
Ik vind dit zo'n toffe camera :o

Gelukkig zal ie tegen de tijd dat ik geld heb wel makkelijk verkrijgbaar zijn want ik verwacht dat de eerste batches snel uitverkocht zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:41:17 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_92596463
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2010 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld :)
Een compacte lichtsterke camera die in mijn jaszak past? Ik zit deze camera enigszins te overwegen, want mijn 5D MKII + Lenzen neem ik alleen voor speciale doelen mee, terwijl ik hiermee ook de spontane momenten met weinig licht goed kan fotograferen. Hebben! :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:15:37 #84
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_92600974
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:38 schreef Xilantof het volgende:
Ik vind dit zo'n toffe camera :o

Gelukkig zal ie tegen de tijd dat ik geld heb wel makkelijk verkrijgbaar zijn want ik verwacht dat de eerste batches snel uitverkocht zijn.
ben ik ook bang voor
pi_92822607
Oeeehhhh, heerlijk. Hebbuh, hebbuh, hebbuh!!!!

Zo, dat is eruit :D Ziet er allemaal goed uit, ben al een tijdje opzoek naar een handzamere kleine cam ipv. mijn D300 + spullen en heb al een tijd de Pen, Nex en andere 4/3's in de gaten maar wilde het niet doen simpel door de kleinere sensor en simpele body's.

Deze daarentegen heeft tot op heden (wat ik tot nu toe gelezen hebt) bijna alles wat ik wil. Een kleine body, grote sensor, prime erop (helaas geen losse objectieven maar dan kom je direct weer met grotere objectieven) en hij ziet er gewoon geil uit :D

Ik wil nog wel wat dingen te weten komen als hij uitgekomen is, zoals zijn dynamic range (wat denk ik geen probleem zal zijn t.o.v. mijn D300 aangezien er een APS-C sensor in zit), wat zijn shutterlag is en de snelheid van de AF. Ik zal het toch voornamelijk gebruiken voor landschap/natuur en walk-around maar wil mijn zoontje van 1 ook wel op de foto zetten!

De accessoires zijn trouwens ook erg leuk:

Leather Case:

Lens adapter voor 49mm filters en een zonnekap.

Twee flitsers, de EF-20 en de EF-42.

Of ik de case ook zou nemen weet ik niet, maar die filter ring en de EF-20 flitser zou ik er wel bij willen hebben, maar heeft iemand een idee of die EF-20 ook gedraaid/gekanteld kan worden? Ik bounce mijn flits vaak via een naastgelegen muur/plafond dus die optie wil ik wel graag houden. De EF-42 valt eigenlijk direct af simpel omdat hij zo groot is en de compactheid weer weg is.

Weet iemand of deze RAW bestanden (*.RAF) al ondersteund worden door Lightroom of moet je ze ze met een programma van Fuji gaan bewerken. Al zal het een kwestie van korte tijd zijn voor Lightroom ze ondersteund.

De Bracketingfuncties zijn ook wel erg vet, niet alleen AE maar ook Dynamic Range, Film filters en ISO :P

Auto bracketing
AE Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)
Film Simulation Bracketing (PROVIA / Standard, Velvia / Vivid, ASTIA / Soft)
Dynamic Range Bracketing (DR 100%, 200%, 400%)
ISO sensitivity Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)

Plaatjes van de Film Bracketing zijn hier te zien, nog wat mooie foto's van de cam+accessoires hier

Jep, deze wel ik wel hebben :D Wel 2 grote nadelen, SD en mini-USB. Normale USB kabel heb ik overal liggen, nu moet ik speciaal een mini-USB kabel mee gaan nemen en niet kwijt raken. SD is een nadeel omdat ik mijn CF's niet kan gebruiken maar dat is eigenlijk een non-argument :D
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2011 @ 16:51:35 #86
145146 Andyy
pi_92825155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:52 schreef GenesiZ het volgende:
Jep, deze wel ik wel hebben :D Wel 2 grote nadelen, SD en mini-USB. Normale USB kabel heb ik overal liggen, nu moet ik speciaal een mini-USB kabel mee gaan nemen en niet kwijt raken. SD is een nadeel omdat ik mijn CF's niet kan gebruiken maar dat is eigenlijk een non-argument :D
Twee maar? :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:36:14 #87
247356 infp2009
More cowbell!
pi_92829460
Die never-ready case is best ok, maar toch liever een Luigi halfcase dan. :)
pi_92831609
Hebben *O*
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92838501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Twee maar? :P
Ik heb nog wel wat vragen die ik eerst beantwoord wil hebben voor ik hem koop, dus dat zijn nog geen nadelen (maar ook geen voordelen :) )
pi_92838648
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:36 schreef infp2009 het volgende:
Die never-ready case is best ok, maar toch liever een Luigi halfcase dan. :)
Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?

Ik zoek nog een bijpassende tas/hoes maar vindt de Fuji tas net iets te ouderwetsch uitzien. Heb een leuke Billingham gezien, maar die prijzen zijn niet leuk :'(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:31:32 #91
247356 infp2009
More cowbell!
pi_92839285
Die dingen worden niet voor niks never-ready genoemd (eigenlijk heten ze ever-ready namelijk). Een lenscap en een zachte tas is veel handiger vind ik.

Qua halfcases is Artisan & Artist ook erg mooi. Goedkoper kun je kijken naar Mr. Zhou op ebay. Ik weet vrijwel zeker dat zij ook voor X100 gaan produceren.
  woensdag 16 februari 2011 @ 00:08:14 #92
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_92850094
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Waarom dat? De never-ready case beschermt de cam toch veel meer of doe je het het daar niet voor? Aangezien je er bekend mee bent, wat zou je nog meer voor tasjes/hoezen aanraden?

Ik zoek nog een bijpassende tas/hoes maar vindt de Fuji tas net iets te ouderwetsch uitzien. Heb een leuke Billingham gezien, maar die prijzen zijn niet leuk :'(
je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....
pi_92856393
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef infp2009 het volgende:
Die dingen worden niet voor niks never-ready genoemd (eigenlijk heten ze ever-ready namelijk). Een lenscap en een zachte tas is veel handiger vind ik.

Qua halfcases is Artisan & Artist ook erg mooi. Goedkoper kun je kijken naar Mr. Zhou op ebay. Ik weet vrijwel zeker dat zij ook voor X100 gaan produceren.
Ik ga wel voor een zachte tas, die halfcases van Mr. Zhou vind ik niets, zag wel een hele mooie tas van A&A maar $250,- is me ook iets te gortig :) Bedankt voor de tips!!

quote:
Op woensdag 16 februari 2011 00:08 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

je betaald wel 1000 euro voor een camera, maar als je dan wat meer betaald voor een tasje is t ineens nix ....
¤1000,- voor een digitaal apperaat met heel veel functies heeft een betere verhouding dan een simpele tas die ¤150,- moet kosten.

Ok, Billingham is erg goed van kwaliteit, maar way overpriced. Domke heeft een stuk goedkopere tassen die ook zeker niet slecht zijn. Zelfs een simpele Hama tas van mijn opa die heel wat jaren gebruikt is ziet er nog goed uit!
pi_92993614
En weer een update maar nu met hoge iso foto's en de raw's :P

http://www.quesabesde.com(...)tras-analisis,1_7322

Ik ben bang dat de prijs van ¤1000,- niet haalbaar zal zijn. Hier staat hij voor $1200 en hier voor £999.99

Ik denk daardoor dat de NL prijs zo'n 1150,- of 1200,- (misschien wel 1250,- ) zal worden :( Voor het mooie best prijzig voor zo'n camera.

Hier zijn trouwens nog wat productfoto's te vinden incl. foto's van de twee flitsers: http://www.photographybay(...)exr-and-ttl-flashes/
pi_92995037
6400 is goed te doen met wat post, 12800 goed te doen in het zwart/wit O+

ding is verdomme schoner op 12800 dan mn Sigma op 800 :')

Bokeh ziet er wel lekker uit op dat ene portretje
pi_92997292
Inderdaad, alle foto's zien er erg goed uit en scherper dan ik gedacht had. In LR heb ik ze nog een tikkie scherper gemaakt en dan zijn ze erg lekker.

Nu nog even wachten hoe snel de AF zal zijn. Met deze fotokwaliteit ga ik in ieder geval accoord, als de AF ook goed is zal ik hem snel gaan halen als hij uit is gekomen :P
pi_92997393
Vind de hoge ISO's er toch verdomd prettig uitzien. :9

Zelfs de 12.800 is nog best bruikbaar, als je hem niet op 100% bekijkt tenminste. ;)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 03:24:37 #98
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93002338
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:25 schreef GenesiZ het volgende:
En weer een update maar nu met hoge iso foto's en de raw's :P

http://www.quesabesde.com(...)tras-analisis,1_7322

Ik ben bang dat de prijs van ¤1000,- niet haalbaar zal zijn. Hier staat hij voor $1200 en hier voor £999.99

Ik denk daardoor dat de NL prijs zo'n 1150,- of 1200,- (misschien wel 1250,- ) zal worden :( Voor het mooie best prijzig voor zo'n camera.

Hier zijn trouwens nog wat productfoto's te vinden incl. foto's van de twee flitsers: http://www.photographybay(...)exr-and-ttl-flashes/
Fuji Nederland heeft in ieder geval nog steeds officieel geen informatie gegeven. Ik ga het volgende week nog eens een keertje navragen (al krijg ik vast geen antwoord ...)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:36:12 #99
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93022480
Oke, ik heb onze inkoper de vraagt gestelt en het antwoord ...
FujiFilm Nederland weet nog niet of ze de X-100 gaan voeren en dus of ze hem wel gaan verkopen.

Bij deze zou ik dus iedereen willen vragen om een mailtje te sturen naar Fuji met de vraag wanneer ze hem gaan verkopen en laat vrienden en familie als het even kan dat ook doen. Dit is wel heel erg teleurstellend ...

FUJIFILM Electronic Imaging Nederland
Hoogstraat 35
3011 PE Rotterdam

Telefoon: 010-2812500
Fax: 010-2812560
E-mail: info@fujifilm-digital.nl
Website: www.fujifilm-digital.nl

KvK nr.: 24419735
ABN Amro nr.: 60 15 83 159

[ Bericht 15% gewijzigd door ebeaydojraes op 19-02-2011 19:41:40 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2011 @ 21:24:21 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_93027968
WTF dat kun je niet menen! :o
Waarom zouden ze die camera niet in NL willen verkopen? Dat we niet dag 1 op de planning staan (vraag/aanbod gezien) kan ik begrijpen, maar helemaal niet...?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:31:00 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_93028212
Hebben ze eindelijk een dijk van een apparaat gaan ze twijfelen of ze het gaan invoeren |:(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_93028835
Ze weten het niet, dus het zou net zo goed wel het geval kunnen zijn uiteindelijk. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze het niet zouden doen, als ik zie hoeveel mensen dat ding willen hebben (tenzij ie 1300+ euro moet gaan kosten) En anders haal ik hem wel in het buitenland :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_93032068
Och, dat komt wel goed hoor. Die komt echt wel naar NL toe en anders koop je hem gewoon in de UK.
  zondag 20 februari 2011 @ 01:21:08 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93040059
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:40 schreef GenesiZ het volgende:
Och, dat komt wel goed hoor. Die komt echt wel naar NL toe en anders koop je hem gewoon in de UK.
Dan kenje heel slecht het verleden van fujifilm in nederland ....
pi_93041292
Die ken ik inderdaad niet, maar aangezien de X-100 op de voorpagina staat van http://www.fujifilm-digital.nl/ ga ik er wel voor vanuit dat hij naar NL komt.

Maar dat is uiteraard altijd gissen :) Daarentegen ken ik de gemiddelde inkoper/verkoper (bij mijn vorige baan) en er zitten wat luie mensen tussen die zelf gewoon een antwoord verzinnen ipv het ook echt na te vragen bij de desbetreffende afdeling binnen het hoofdkantoor van bijvoorbeeld Fujifilm die over deze beslissing gaat.

Hoe het ook wend of keert, die cam wil ik heel graag hebben en dan zal hij dan maar via het buitenland hier gaan komen :D
  zondag 20 februari 2011 @ 10:13:56 #106
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93046461
De 670 series zijn bijvoorbeeld ook nooit verkocht in Nederland.
Maar alle jaargesprekken zijn net geweest en ook met Fujifilm. Aangezien er hier zelf een aantal mensen rondlopen die het ding graag zouden willen hebben is dat natuurlijk ook nagevraagd. Datzelfde een Engels persbericht opnemen in het niewsoverzicht en verder geen info leveren zegt wat dat betreft ook genoeg.
Met andere woorden, Fujifilm effe pushen dus. Behalve als je teveel voor de camera wil betalen natuurlijk. Al moet ik zeggen dat een collega binnenkort naar Japen gaat op vakantie ....
pi_93050598
We zullen zien, een mailtje heb ik in ieder geval verstuurd :) Ik lees net op DPreview dat ze te bestellen zijn op Amazon en dat ze eind deze maand afgeleverd gaan worden bij de klanten. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:16:50 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_93071582
Als 'ie hier niet komt, vroeg of laat, dan eet ik al m'n CF-kaartjes op :Y .
Huilen dan.
pi_93072966
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Dit doet me denken aan die weddenschap van een FOK!ker een tijd geleden, die z'n sok zou opeten - en verloor.
pi_93105008
Tadaa, hier is hij al te bestellen http://www.fotoweert.nl/shop/product_info.php?products_id=861

Prijs moet ik nog even navragen.

Betreffende het verhaal over dat er een kleine kans is dat hij niet naar NL komt, volgends de branch manager van Fuji Nederland zou dit een indianenverhaal zijn.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:31:22 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93119471
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:42 schreef GenesiZ het volgende:
Tadaa, hier is hij al te bestellen http://www.fotoweert.nl/shop/product_info.php?products_id=861

Prijs moet ik nog even navragen.

Betreffende het verhaal over dat er een kleine kans is dat hij niet naar NL komt, volgends de branch manager van Fuji Nederland zou dit een indianenverhaal zijn.
Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....
pi_93128468
Het zou ook kunnen dat ze wachten met Europa, omdat ie in de rest van de wereld instant uitverkocht raakt en ze de productie niet bij kunnen benen.. en wat de Fuji voor info aan zn retailers verstrekt hoeft ook niks te zeggen, misschien weten ze het zelf simpelweg ook gewoon niet.

Anyhoo er zijn meer wegen die naar Rome leiden.. eind mei zit ik in Z-O Azie O-)
pi_93131101
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Als 3 mensen binnen KE er naar vragen en 3x het vorige verhaal krijgen.....
Ik lees het ook maar op het grote interwebs :)

Ach, het zijn tot op heden allemaal verwachtingen en nog geen concrete bevindingen. Er wordt ook gespeculeerd dat de adviesprijs ¤999,- zal zijn, maar de dollarprijs is $1199,- en vaak liggen de dollar->euro prijzen gelijk (om verschillende stomme redenen).

We zullen het allemaal zien in maart/april, maar wil ik er zoiezo eentje hebben :) Heb Foto Weert een mail gestuurd voor de prijs en levertijd, ben benieuwd wat hun aan gaan geven.

quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
Kun je makkelijk doen, er gaan toch SD's in de X100 :D

Op YT is er een hands-on filmpje voorbij gekomen, ziet er allemaal goed uit al lijkt het alsof die af niet echt snel genoeg is om die gast scherp te krijgen op de glijbaan

[ Bericht 17% gewijzigd door GenesiZ op 21-02-2011 23:29:54 ]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:48:24 #114
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_93165680
Nieuwe reactie van Fuji. Eerste levering begin april. Adviesprijs ROND de 1000 euro.
Das in ieder geval beter ;)
pi_93168978
Nice, ik ga de 7e van april naar Belgie voor een weekend, eens even kijken of het lukt om hem dan al te hebben!!!
pi_93178462
Eh, maar jij werkt bij KE? Kan er al een pre-order geplaatst worden? Zou wel kick zijn als ik bij de eerste levering kan komen te zitten ^O^
pi_93194635
Bij foto Dierckx in België kan hij in pre-order gezet worden. ¤1019,- voor de cam, ¤69,- voor de adapter + zonnekap en ¤29,- voor de losse adapter.
pi_93256924
Ik lees in een draadje op tweakers dat het ding 1199 gaat kosten bij Fotokonijnenberg. Ugh.
pi_93261195
Damn, dan haal ik hem wel in Belgie.

Edit: ze gaan daar uit van 1:1 met de dollar maar in Finland gaan ze eruit voor ¤999,- dus ik ga daar een beetje van uit.

[ Bericht 65% gewijzigd door GenesiZ op 24-02-2011 17:54:13 ]
pi_93269987
Om nog evem terug te komen op de prijs. In belgie wordt hij aangeboden voor ¤1019,- incl 21% belgische btw. Als je dit terug rekent maar de Nederlandse btw kom je uit op 999,- :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')