abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86624518

Wauw!

The new FUJI X100 and it looks so similar to a Leica X1. This is a large sensor compact and comes in with 12 Megapixels, a 35mm equivalent Fujinon lens that opens up to f/2, and 720P HD video recording. This could be an X1 killer because it even has analouge controls and a killer hybrid viewfinder that can be used as an EVF or optical VF.

The official Fuji page for this camera is HERE so be sure to check it out! Notice the lens has an Aperture dial!
http://www.finepix-x100.com/

Die viewfinder is zo gaaf! En analoge controls... Hebben!!!!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_86624774
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is :D

Dit ding is echt ontworpen door een fotograaf, dat is duidelijk. Mijn verlanglijstje voor Leica is door Fuji opgepikt.

Btw, er zit een vette APS-c sensor in! Fuji-lenzen zijn meestal ook echt te gek...
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 01:45:26 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86624835
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_86624887
Boeien, verwisselbare lens. De gemiddelde Leica ziet in zijn leven niets anders dan een 35mm summicron, precies wat hier op zit dus (f2). :D Perfect zeg ik je! Vanavond Leica presentatie van iets nieuws, maar ik gok dat ze hier geen antwoord op hebben...
pi_86624901
Klinkt als de ideale vervanger van mn Hexar AF. Maar vast onbetaalbaar voor mij

Hoewel, als dat ding voor pakweg 1000eu aan te schaffen is doe ik al mijn gear weg voor dat ding O+

of, ik doe alleen de hexar en de sigma weg. Werk 2 maandjes :o Ik ben verliefd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86624992
Ik vrees ook voor de prijs, maar ik wil hem! Wat een helden bij Fuji!
pi_86625061
35mm equiv? Ik dacht dat 50mm 'klassiek' was, blijkbaar niet :P
pi_86625097
Toss-up. Ik denk dat 35mm tegenwoordig net iets populairder is (check het topic op rangefinderforum maar eens). Eigenlijk is 40mm een echte normale lens.
pi_86625230
:o Iso van 200-6400 (100-12800 expanded). Kun je met f/2 's nachts zonder flits foto's maken.

Kut, ik moet echt slapen nu :D
pi_86625327
Ziet er verdomd goed uit. :) Eerst de prijs nog maar 'ns afwachten, though. :D
  maandag 20 september 2010 @ 06:13:09 #11
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86625593
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks :Y

Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
quote:
This camera price is 120000-150000yen(Approx 1400~1750$)

source from Nikkei Online.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ Bericht 6% gewijzigd door problematiQue op 20-09-2010 06:24:09 ]
pi_86625898
quote:
Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]

[..]

Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors

Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:

[ afbeelding ]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

En ik denk dat je duim juist precies op dat wieltje rust, anders komt er wel een thumbs-up uit voor de X100, zoals ook voor de m8/M9!
  maandag 20 september 2010 @ 07:45:20 #13
158292 problematiQue
pi_86625949
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
pi_86626345
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeld :)
pi_86626476
Het topje van je duim ligt dan natuurlijk op de shutterdial (of je zet die op A)... ;)

Ben benieuwd naar tests!
  maandag 20 september 2010 @ 08:54:39 #16
158292 problematiQue
pi_86626700
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:39 schreef infp2009 het volgende:
Ben benieuwd naar tests!
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
pi_86627085
Vanavond is er een Leica-event waar ze ook iets nieuws laten zien. Lijkt me duidelijk dat er minimaal een dergelijke viewfinder in de M10 moet zitten, maar die laat nog wel wat jaren op zich wachten. Spannende tijden! *O*
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 09:18:43 #18
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86627146
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
pi_86627373
G1 ook.
pi_86628714
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
pi_86628842
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:

[..]

Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?

Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.

Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.
pi_86629196
quote:
Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.

Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopen

quote:
Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Contax G series
* zquing zwijmelt weg

vind 't soms nogsteed een beetje jammer dat ik voor een Hexar AF ben gegaan
pi_86629259
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
pi_86629308
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.

Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
pi_86629524
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
pi_86629706
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:06 schreef infp2009 het volgende:

Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
pi_86629944
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:12 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen

Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
Niet erg, scheelt een hoop geld. Bovendien zijn voigtlander lenzen voor digitaal niet zo geschikt, dat scheelt ook in de prijs.

Qua sensors, dat is een leuk marketingdingetje. CMOS is nieuw, dus dat zal wel beter zijn, toch? Eigenlijk is CCD technisch beter, maar duurder te maken. Ik verwacht dat CCD dood is, eerlijk gezegd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 13:09:33 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86633366
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Dat van die lenzen van Voigtländer/Cosina klopt overigens niet helemaal. Ze doen het prima op digitaal, alleen hebben de rectilieaire groothoeken (de Ultrawide Heliar 12 en 15mm) een paar eigenschappen die door moderne fotografen, die retrofocussen gewend zijn, niet helemaal begrepen worden.
Kijk hier maar eens voor een UW Heliar 12mm op een NEX
pi_86633476
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebracht :? Het leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.

Die epson RD's zijn eigenlijk gewoon die Bessa D's Wel zijn die veel te duur

[ Bericht 1% gewijzigd door zquing op 20-09-2010 13:36:36 ]
pi_86635576

lensdesign ziet er ingewikkeld uit, vraag me af wat de bokeh gaat worden

kijk maar naar de 35mm F2 Hexanon

geen idee hoe ik dit moet interpreteren, maar het ziet er indrukwekkend uit

meer info over de microlenzen
http://www.fujifilm.com/news/n100920.html
  maandag 20 september 2010 @ 14:25:13 #31
158292 problematiQue
pi_86635878
Als ik het goed heb begrepen werken die microlenzen net als bij de Leica M9. Aan de randen van de sensor staan ze een beetje 'off-centre', waardoor het schuine licht met minder intensiteitsverlies op de sensor valt.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:44:39 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641071
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 16:58:22 #33
158292 problematiQue
pi_86641777
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 16:59:18 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86641826
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Oh dat klinkt al een stuk beter :)
Nog een smak geld, maar ik denk dat ie, als ie een beetje presteert, ook voor dat geld als warme broodjes over de toonbank vliegt. :D
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_86642125
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
1000 euro geil! Moet nog steeds sparen, maar misschien gaan er wat camera's uit daarvoor :D
  maandag 20 september 2010 @ 17:18:34 #36
158292 problematiQue
pi_86642633
Ik heb op veel plaatsen gelezen 'als hij minder dan 1000¤/$ is dan koop ik 'm meteen!' Dus dan zal bij 1000¤ de credit card ook wel tevoorschijn worden gehaald :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 20 september 2010 @ 17:58:11 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86644036
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 18:07:53 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86644361
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
DIGIFOTOpro doet (o.a.) via twitter verslag:
http://twitter.com/DFPro
zij hebben met de pr-manager van Fuji gepraat en die zei de genoemde 1000.

Dat lijkt me ook een logischere prijs dan de eerder 1700.
Verwachting is: begin 2011... Ik hoop dat ze dat redden (zeker met de verwachting van concurrentie van o.a. Nikon).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 september 2010 @ 19:12:37 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86646926
1000? Dat betekent dus iets van 800 verkoop ongeveer na een jaartje. Damn nu wil ik hem zeker. Had zelf op rond de 1299,- gegokt. X1 zit rond de 1550, maar dit is net ever iets lekkerder.
is wel een camera met de meeste buzz op de zaak momenteel :) *kwijl*. Nu ben ik jaloers op al die gasten die deze week naar keulen gaan. Ik mot Fun Lovin Criminals gaan fotograferen dus kan niet (ook geen crime btw ;))

[ Bericht 19% gewijzigd door ebeaydojraes op 20-09-2010 19:17:42 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 20 september 2010 @ 20:09:39 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86649609
Zonder naar de specs te kijken: WAT EEN TOF DING!
Huilen dan.
pi_86653614
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
pi_86654197
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef infp2009 het volgende:
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd -O-

Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man... ;)
Heeft leica dat niet altijd al gedaan? En nogsteeds zou ik deze camera inruilen voor een leica
pi_86654229
Ja, deden ze vooral met de M6 heel erg :S

Ow trouwens, 1 verschil: electronische brightlines...
  maandag 20 september 2010 @ 23:16:56 #44
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86659024
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 00:01:44 #45
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86660394
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
pi_86662727
ooooooooooooh :o

:9~ :9~ :9~
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:40:53 #47
35662 Heintje
Gears of War.
pi_86662851
Alleen al voor de stijl zou ik deze willen hebben.
Ziet er zoveel gaver uit dan de DSLR van tegenwoordig.
Alleen net te duur voor een hebbedingetje.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_86663163
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee, dat zou veel meer zijn :P

Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
Ik zie er genoeg toepassingen voor. En dan niet alleen straatfotografie. Voor mij zou het een ideale camera zijn in de stijl zoals ik veel Franse pro's zag rondlopen in het verleden, SLR met telezoom én een Leica met iets rond de 35mm. En natuurlijk om mee te nemen op de fietsalhoewel ie te duur is voor het gooi en smijtwerk
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 16:54:09 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_86679277
Voorlopig blijft het nog steeds de knaller van de Photokina (volgens een poll op dpreview)

De reacties op het wilde wereldweb gaan inmiddels ook allemaal dezelfde kant op, dit kom je het meeste tegen:
- Prachtig ding
- Waarom geen wisseloptiek
- Als ie echt ¤/$1500 of meer kost, dan hoef ik 'm niet
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
pi_86682254
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef Ouwesok het volgende:
Aan Fuji om de wiskunde te doen.
Of een andere firma. Lijkt me bijv. voor Samsung geen punt om de NX10 wat om te bouwen, optische zoeker aan de zijkant, 2.0/25 erop en wat cosmetische aanpassingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')