Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks
Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumorsquote:
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.quote:Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]
[..]
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors
Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:
[ afbeelding ]
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).quote:
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.quote:Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:
[..]
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?
Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.
Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopenquote:Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.
Contax G seriesquote:Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)quote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.
Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komenquote:Op maandag 20 september 2010 11:06 schreef infp2009 het volgende:
Wat trouwens ook wel even gezegd mag worden, is dat Fuji-sensors best wel tof zijn. Kijk naar de S5!
Niet erg, scheelt een hoop geld. Bovendien zijn voigtlander lenzen voor digitaal niet zo geschikt, dat scheelt ook in de prijs.quote:Op maandag 20 september 2010 11:12 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk op eindelijk een nieuwe superCCD. Ben zelf groot fan van mijn S2 voor de kleuren die daaruit komen
Over de bekendheid, Konica wordt ook niet vaak genoemd, CSVoigtlander ook niet. Toch maken ze stuk per stuk goed glas. Is dat erg?
Die epson RD's zijn eigenlijk gewoon die Bessa D's Wel zijn die veel te duurquote:Op maandag 20 september 2010 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Met wat vorige projecten(6*7 meetzoekers) van Fuji in het achterhoofd heb ik het idee dat ook deze camera door Cosina is gebouwd(volgens specs van Fuji). Als Cosina hier al toe in staat is, waarom zouden ze dan nog niet een Voigtländer Bessa D hebben uitgebrachtHet leek me wel zo ongeveer de mooiste wake-up-call die er maar door Solms zou kunnen galmen.
Nog een smak geld, maar ik denk dat ie, als ie een beetje presteert, ook voor dat geld als warme broodjes over de toonbank vliegt.quote:Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Oh dat klinkt al een stuk beter
1000 euro geil! Moet nog steeds sparen, maar misschien gaan er wat camera's uit daarvoorquote:Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!
Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.quote:Op maandag 20 september 2010 16:44 schreef Xilantof het volgende:
Ik zag deze ook "binnenkomen" en damn! Wat een toffe camera zeg!
De looks zijn echt heel tof en de specs ook prima!
Las via twitter dat de pr-man van Fujifilm zei dat 't rond de 1000 euro moet zijn voor dat dingetje!
DIGIFOTOpro doet (o.a.) via twitter verslag:quote:Op maandag 20 september 2010 17:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb nog geen andere indicatie gezien als de oorspronkelijke +/- 1700 euro. Daarmee zou het een goeie concurrent zijn voor de Leica X1 ware het niet dat de doelgroep van de X1 vooral de X1 koopt omdat er een Leica-merkje op staat.
Zelf denk ik dat die ¤ 1000 euro nog een tikje hoog in de boom is. Een camera als dit zou moeten concurreren met de PENnen en de NEXxen en ook ongeveer in die prijsregio zitten.
Neemt niet weg dat ie prachtig is, alleen ligt er een schone taak voor Fuji om het enthousiasme dat je nu op interpret tegenkomt aan de gang te houden en niet te lang met de daadwerkelijke introductie te wachten. Straks blijkt iedereen hem al zijn vergeten wanneer ie daadwerkelijk in de schappen ligt óf de concurrentie heeft alweer iets nóg fraaiers uitgebracht.
Ook moet je nog even de eerste serieuze reviews afwachten om te zien of de camera waarmaakt wat ie allemaal belooft.
Die DP'tjes van Sigma duurden bijvoorbeeld veel te lang en vielen uiteindelijk op sommige onderdelen ook wat tegen
Heeft leica dat niet altijd al gedaan? En nogsteeds zou ik deze camera inruilen voor een leicaquote:Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef infp2009 het volgende:
Leica heeft net een limited edition M9 aangekondigd![]()
Ik bedoel mooi ding hoor, in titanium, maar Leica: you're living in the past, man...
Nee, dat zou veel meer zijnquote:Op maandag 20 september 2010 23:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
overigens lees ik elders weer wel over prijs van rond de 1700 dollar ...dat zou dan wel weer minder zijn ...
Ik zie er genoeg toepassingen voor. En dan niet alleen straatfotografie. Voor mij zou het een ideale camera zijn in de stijl zoals ik veel Franse pro's zag rondlopen in het verleden, SLR met telezoom én een Leica met iets rond de 35mm. En natuurlijk om mee te nemen op de fietsalhoewel ie te duur is voor het gooi en smijtwerkquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee, dat zou veel meer zijn![]()
Toch is het alweer even geleden dat er iets werd geïntroduceerd met dit hebberigheidsgehalte. Op uiterlijk en toch ook op specs vind ik het een prachtding terwijl ik er hoegenaamd zelf geen toepassing voor zie
Of een andere firma. Lijkt me bijv. voor Samsung geen punt om de NX10 wat om te bouwen, optische zoeker aan de zijkant, 2.0/25 erop en wat cosmetische aanpassingenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |