Nigga whut?quote:Op zondag 19 september 2010 15:43 schreef PancakeBunny het volgende:
Natte droom van mij ...
YES IK WAS ZO BLIJ MET 9/11 !!!! <3
Het boeit me geen zak wat je zegt, matige tyfuskloon. Het valt me gewoon op dat ik de laatste tijd mongooltjes van jouw soort lijk aan te trekken.quote:Op zondag 19 september 2010 15:46 schreef PancakeBunny het volgende:
[..]
Ik zei dat ik was blij met 9/11.
Mag dat niet ?
Aaawwww was 9/11 zo pijnlijk voor je ?quote:Op zondag 19 september 2010 15:47 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het boeit me geen zak wat je zegt, matige tyfuskloon. Het valt me gewoon op dat ik de laatste tijd mongooltjes van jouw soort lijk aan te trekken.
Nee? Kan je niet lezen? Het boeit me niet wat je te melden hebt, aangezien je een matige tyfuskloon bent. Met je sneue troll pogingquote:Op zondag 19 september 2010 15:48 schreef PancakeBunny het volgende:
[..]
Aaawwww was 9/11 zo pijnlijk voor je ?
Ik troll niet ik kopieer wat de titel zegt.quote:Op zondag 19 september 2010 15:49 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nee? Kan je niet lezen? Het boeit me niet wat je te melden hebt, aangezien je een matige tyfuskloon bent. Met je sneue troll poging
Jaja, nou het was leuk hoorquote:Op zondag 19 september 2010 15:52 schreef PancakeBunny het volgende:
[..]
Ik troll niet ik kopieer wat de titel zegt.
quote:Op zondag 19 september 2010 15:56 schreef Toverheks het volgende:Ian, Lieverd wat staat er
hou toch eens rekening met mij die kutafkortingen
quote:zOMG is a varient of the all-too-popular acronym "OMG", meaning "Oh My God". The "z" was originally a mistake while attempting to hit the shift key with the left hand, and type "OMG" Also used in all-caps, 'ZOMG' is generally used in a sarcastic manner, more often than not a humiliating fasion. It is also used as a device for stating the obvious.
quote:
Hihihiquote:Op zondag 19 september 2010 15:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gaat ie nog met een andere taal ook al gooien
jua, fuck you, en asshole enzo die kan ik blindelings nu ontcijferenquote:Op zondag 19 september 2010 16:00 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Hihihi
Ik dacht dat je Engels er zo op vooruit was gegaan?
En "retard", vergeet "retard" nietquote:Op zondag 19 september 2010 16:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
jua, fuck you, en asshole enzo die kan ik blindelings nu ontcijferen
o ja, zwakzinnig en dat zo uit het blote bolletje lepel ik het op, zie je wel ik ga de goeie kant opquote:Op zondag 19 september 2010 16:01 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En "retard", vergeet "retard" niet
Zie PI.quote:Op zondag 19 september 2010 16:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
o ja, zwakzinnig en dat zo uit het blote bolletje lepel ik het op, zie je wel ik ga de goeie kant op
waait er al aardig hard.quote:Op zondag 19 september 2010 17:04 schreef hondjes het volgende:
http://bernews.com/2010/09/watch-live-hurricane-igor-webcast/
Voor wie zich verveelt, hier kan je orkaan Igor volgen, die vanavond aankomt op Bermuda.
wtf?quote:Op zondag 19 september 2010 16:18 schreef Leandra het volgende:
Zo, denk je een dag later één topic bij te lezen omdat het topic waarin je gepost had nog open was, blijk je toch anderhalf topic gemist te hebben![]()
Anyway.... en mijn lijntjesgrafiek van augustus is helemaal OUD-user-vrij, ik snap er niets van en dat een phpmystyle er dan wel instaat![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat vraag ik me ook af, nou ben ik niet helemaal aan RLS en OUD gebonden, ik FOK! gewoon redelijk forumbreed, maar geen OUD users en wel een yashaaa in m'n lijst is nogal vaagquote:Op zondag 19 september 2010 17:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat doet yashaaa in je lijst lea?
heb ff je link apart gezet, voor degene die over je post heen lezenquote:Op zondag 19 september 2010 17:04 schreef hondjes het volgende:
http://bernews.com/2010/09/watch-live-hurricane-igor-webcast/
Voor wie zich verveelt, hier kan je orkaan Igor volgen, die vanavond aankomt op Bermuda.
Je zou ze moeten luisteren, ze zijn allemaal in omloop als audiobook, voorlgelezen door....., jawel Nigel Planer himself (van o.a. The Young Ones en Black Adder)quote:Op zondag 19 september 2010 15:54 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik zou geloof ik Terry Pratchet moeten lezen. Zojuist per ongeluk over een verfilming gestruikeld en het is keck!
Maar je weet dat er "ondertitelingssites" zijn en dat je de ondertiteling van zo'n beetje elke film of serie wel kan downloaden en dat, dat downloaden van een ondertiteling wel een seconde of misschien twee duurtquote:Op zondag 19 september 2010 17:53 schreef Copycat het volgende:
Middagdutje!
Omdat ik deel twee van de Franse gangster film (public enemy) per ongeloos zonder ondertiteling op mijn iPad had gezet. En mijn Frans niet erg bien is. En ik de DVD aan mijn moeder heb uitgeleend. Toen was slapen de enige optie.
Zekerquote:Op zondag 19 september 2010 18:16 schreef Toverheks het volgende:
Voor Pietje 19:00 ned.1 Studio Sport Eredivisie en om 22:10 NOS Studio Voetbal
Het gaat om vriendjes van vriendjes, zie uitleh van de boom. Yashaaa hoort bij d_k, beide uit de nijmegen-reeks.quote:Op zondag 19 september 2010 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, nou ben ik niet helemaal aan RLS en OUD gebonden, ik FOK! gewoon redelijk forumbreed, maar geen OUD users en wel een yashaaa in m'n lijst is nogal vaag
Hèhèhè, die Cc, zeker geen analfabeet, maar wellicht een ietsiepietsie digibetisch .......quote:Op zondag 19 september 2010 18:10 schreef Copycat het volgende:
Op mijn iPad en in mijn iTunes ... Vergeten aan te vinken in het programma. Dus gewoon even opnieuw die film (uiteraard gewoon origineel) opnieuw van het schijfje halen en de niet-ondertitelde versie vervangen door die met ondertiteling.
Je hebt best goede ondertitelingen hoor en vaak ook nog wel de originele, als het wat oudere films betreft en volgens mij heb jij het over een hele oudequote:Op zondag 19 september 2010 18:24 schreef Copycat het volgende:
En dan krijg je zo'n Tante Jopie ondertietuhling.
Ik doe het wel gewoon, vanaf de originele DVD. En ik ben haske digibeet, dat je daar nu pas achterkomt!
Zat het al te lezen, lijkt me goed, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst l'Instinct de Mort zien. Gaan we van de week even "aanschaffen"quote:Op zondag 19 september 2010 18:33 schreef Copycat het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0411272/
Goeie, harde film. Op waarheid gebaseerd.
Naar het slachthuis? Varkens vreten echt alles, ook mensen of was het zijn slachthuis? Hoe dan?quote:Op zondag 19 september 2010 18:16 schreef Toverheks het volgende:
22:55 op SBS6 Reportage: Robert Pickton, varkensboer én vrouwenslachter
Op een vervallen varkensboerderij treft de Canadese politie een ware nachtmerrie aan: een slachthuis voor mensen. Robert Willy Pickton woont al zijn hele leven op deze boerderij. Hij brengt zijn dagen door met het slachten van varkens en zijn nachten met de jacht op prostituees in Downtown Eastside in Vancouver. Naar eigen zeggen heeft deze ongeschoren varkensfokker de afgelopen 25 jaar 49 vrouwen afgeslacht en de levenloze lichamen van zijn slachtoffers naar het slachthuis gebracht. Vancouver maakt kennis met de genadeloze razernij van een seriemoordenaar.
ja Ccquote:Op zondag 19 september 2010 18:21 schreef Copycat het volgende:
Is dat een herhaling van de eerste twee afleveringen van Glee?
en Noek, huppeldepuppuberkind vind het een hele gave serie, ik heb het nog niet gezien, ben niet zo van zulke serie`s enzo. maar is De Hit en wordt geloof ik al verkocht tot in Tokio.quote:
Twente geen 3 punten, is nu opeens de tv vrij op zondagavond?quote:Op zondag 19 september 2010 18:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Is vast de herhaling. Ik heb het niet gezien. Is het echt heel leuk?
Vind ik wel. Beetje een Highschool Musical voor volwassenen, met vileine, scherpe dialogen en imo leuke humor.quote:Op zondag 19 september 2010 18:45 schreef Noek het volgende:
Is vast de herhaling. Ik heb het niet gezien. Is het echt heel leuk?
Er is gewoon teveel leuks voor op het moment. Moeilijk! Moeilijk!quote:Op zondag 19 september 2010 18:49 schreef Toverheks het volgende:
[..]
en Noek, huppeldepuppuberkind vind het een hele gave serie, ik heb het nog niet gezien, ben niet zo van zulke serie`s enzo. maar is De Hit en wordt geloof ik al verkocht tot in Tokio.
Het is behoorlijk stil in de binnenkant.quote:Op zondag 19 september 2010 18:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Twente geen 3 punten, is nu opeens de tv vrij op zondagavond?
Nog 2 uur en dan heb ik seizoen 1 (22 afleveringen) in zijn geheel binnenquote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik wel. Beetje een Highschool Musical voor volwassenen, met vileine, scherpe dialogen en imo leuke humor.
Ja, dat is ook nog een idee. Ik ga even op zoek.quote:Op zondag 19 september 2010 18:58 schreef Jian het volgende:
Nog 2 uur en dan heb ik seizoen 1 (22 afleveringen) in zijn geheel binnenwellicht doe ik de ondertitels later ook nog
Dat dacht ik ook vandaag, maar die deden het mooi nietquote:Op zondag 19 september 2010 18:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Nog 2 uur en dan heb ik seizoen 1 (22 afleveringen) in zijn geheel binnenwellicht doe ik de ondertitels later ook nog
Dan heb jij wel een biertje verdiend , proostquote:Op zondag 19 september 2010 19:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
* biertje open trekt
Hele weekend geklust, ik ben kapot. Vroeg slapen.
geniet er maar lekker vanquote:Op zondag 19 september 2010 19:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
* biertje open trekt
Hele weekend geklust, ik ben kapot. Vroeg slapen.
Wat leuk. Binnenkort dus oom Pietje.quote:Op zondag 19 september 2010 20:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij m'n broer, ze krijgen als 't goed is dit jaar nog een kindje.
jij was dus op vakantie, ik miste je al.quote:Op zondag 19 september 2010 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan heb jij wel een biertje verdiend , proost
Leuk! Eerste keer oom Piet?quote:Op zondag 19 september 2010 20:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij m'n broer, ze krijgen als 't goed is dit jaar nog een kindje.
Jaquote:
hoiquote:
Niet?quote:Op zondag 19 september 2010 21:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Omdat degeen lieve binnenkomer is
.
vetquote:Op zondag 19 september 2010 21:34 schreef Laysa het volgende:
Nah we hebben op een huisje in wijchen gereageerd met mn urgentie....blijkt dat de woning naast CP te zijn uit het nijmegen draadje![]()
![]()
De kans dat we het krijgen is denk ik nul maar grappig blijft het toch
In wijchen lieverdquote:Op zondag 19 september 2010 21:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
vet! FOK!wijk in Nijmegen
, makkelijk voor de meet
.
Ja! En het was weer zo leuk! Zes heerlijke dagenquote:Op zondag 19 september 2010 20:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Leuk! Eerste keer oom Piet?
En Lavenderr heeft Ibiza weer onveilig gemaakt?
Heel goed! Ik vertrek gewoon al morgen over twee weken!quote:Op zondag 19 september 2010 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
Ja! En het was weer zo leuk! Zes heerlijke dagen
En geen enkele keer op de computer geweest terwijl die in de lobby naar me stonden te lonken. Goed he? Niet verslaafd dus
Nu jij. Het komt al dichterbij he? Nog drie weken voor je naar Indonesië vertrekt? Lijkt me geweldig, een bruiloft daar
Over de herfst.quote:Op zondag 19 september 2010 23:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
En bijna maandag, waar gaan we het morgen eens over hebben
Heerlijk, laat maar komen, die kleurenpracht en najaarsstormenquote:
Yep, vier dagen maar liefst van 10 tot half 5quote:Op zondag 19 september 2010 23:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Top, dan kun je weer goed en fris een nieuwe werkweek in
Ik ga vast aftellen naar 21 december, wanneer de dagen weer gaan lengenquote:Op zondag 19 september 2010 23:37 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Heerlijk, laat maar komen, die kleurenpracht en najaarsstormen
't Kan mij niet bekoren Jian.quote:Op zondag 19 september 2010 23:40 schreef Jian het volgende:
Ik vond dit altijd al een heerlijk nummer (herkenbaar ook) en nu ontdekte ik dat het ook in Glee zit![]()
Dat is al over drie maanden, 12 weken of 24 kratten bierquote:Op zondag 19 september 2010 23:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga vast aftellen naar 21 december, wanneer de dagen weer gaan lengen
Is ook iets voor de gevoelige, fijnbesnaarde, zielen onder onsquote:Op zondag 19 september 2010 23:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
't Kan mij niet bekoren Jian.
En nu ga ik mijn ogen voor een tijdje sluiten, want moe en morgen weer vroeg dag
36quote:Op zondag 19 september 2010 23:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat is al over drie maanden, 12 weken of 24 kratten bier
Denk dat ik die trein pak, bedankt Jian.quote:Op maandag 20 september 2010 00:04 schreef Jian het volgende:
Nou vooruit, voor alle schone slapertjes;
Tsja, kom ik dus via Herman Brood's "Treintje naar dromenland" terecht bij dat interview van hem met Henk Binnendijk en moest ik natuurlijk nog maar weer eens alle vijf delen zien. Mooi, mooi, mooi, maar wel weer laat dusquote:Op zondag 19 september 2010 23:56 schreef Jian het volgende:
Gaat iedereen hier toch altijd vroeg slapen, man, man ik moet er toch niet aan denken dat ik om 23.00 al lig te knorren zeg, what a waste of time
En dat had ik dus een tijd niet meer gezien hè, dus nog later, heerlijk, prachtig!quote:Op maandag 20 september 2010 01:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tsja, kom ik dus via Herman Brood's "Treintje naar dromenland" terecht bij dat interview van hem met Henk Binnendijk en moest ik natuurlijk nog maar weer eens alle vijf delen zien. Mooi, mooi, mooi, maar wel weer laat dus![]()
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Oh ja, dat vroeg ik dus gisteren in die plots door het management verwijderde posting, geven jij en Gert elkaar al lieve presentjes?quote:Op maandag 20 september 2010 08:44 schreef Noek het volgende:
Zo fietsen en dan de trap ontdoen van een lijmlaag. Het schijnt één van de meest kuttige klussen te zijn die er is. Kijken wie er wint.![]()
Pietje/Neus, gefeliciteerd.Kusjes Gert
En? Bevalt ie?quote:Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
mogguh, voor 't eerst met nieuwe fiets naar werk gefietst.
Noek, bij de Hema heb je blikken oplosser ook voor lijm, tegen de 4 euro kosten ze, even met een kwast smeren, wachten en dan kan je het zo met een plumuurmes wegschrapen.quote:Op maandag 20 september 2010 08:44 schreef Noek het volgende:
Zo fietsen en dan de trap ontdoen van een lijmlaag. Het schijnt één van de meest kuttige klussen te zijn die er is. Kijken wie er wint.![]()
Pietje/Neus, gefeliciteerd.Kusjes Gert
morning, ik ben nu het boek, *het Lot van de familie meijer* aan het lezen, mooi boek gaat over joodse familie.quote:Op maandag 20 september 2010 10:07 schreef spuitje het volgende:
Goedemorgen, mooi nazomertje hier. Denk vanmiddag maar met een boek de tuin in.
N. belde me vanmorgen al om me te laten gokken wie er in beeld was als fractievoorzitter van het CDA...quote:Op maandag 20 september 2010 10:04 schreef Toverheks het volgende:
Speculaties rond Jack de Vries
Oud-staatssecretaris Jack de Vries ontkent dat hij in beeld is om Maxime Verhagen op te volgen als fractievoorzitter van het CDA, zoals dagblad De Pers vandaag meldt.
ik weet het zo net nog niet
ja, of de oude garde die altijd voor het CDA waren keren het CDA de rug toe, maar komen er nieuwe mensen die denken ja die Jack de Vries die zie ik wel zitten, ik stap over van de pak hem beet VVD naar het CDA, denk dat ze juist wel een goeie set doen om Jack op die plaats neer te zetten, denk gewoon strategie en een mooi plan dat ze al in de kast hadden liggen om die Jack naar voren te schuiven, hij was niet voor niets zoveel weer op tv bij DWDD.quote:Op maandag 20 september 2010 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
N. belde me vanmorgen al om me te laten gokken wie er in beeld was als fractievoorzitter van het CDA...
Nou heb ik een stuk of wat namen genoemd, maar ik had niet verwacht dat ze zichzelf zo zouden verhoeren dat ze Jack nu alweer terug wilden halen... het schijnt dat Jack er iig wel voor openstaat.
Het zou me niets verbazen als zo'n stap het zetelaantal van het CDA nog een keer zou halveren, want mensen die nu nog ouderwets vertrouwen in "normen en waarden" partij CDA hadden, zijn dat ook wel kwijt aan het raken als gladde verkopers vertegenwoordigers account managers als Verhagen en de Vries drukker zijn zichzelf te verkopen dan het gedachtengoed van de partij.
Het CDA begint zich te gedragen als een prostituee, en geen dure, maar een heroïnehoer.
Ze zijn dan ook verslaafd, aan macht.
Donner kwam toch ook een paar maanden na gedwongen aftreden (Schilpholbrand en doden) terug als minister?quote:Op maandag 20 september 2010 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het CDA begint zich te gedragen als een prostituee, en geen dure, maar een heroïnehoer.
Ze zijn dan ook verslaafd, aan macht.
Ook... ander ministerie en gewoon weer verder, het is niet voor niets dat ze van 41 naar 21 zetels gegaan zijn hè, dat ligt niet alleen aan de machtsgeilheid van Balkenende die per se nog een termijn als MP wilde.quote:Op maandag 20 september 2010 10:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Donner kwam toch ook een paar maanden na gedwongen aftreden (Schilpholbrand en doden) terug als minister?
ja maar dat is het zelfde met die Rob Outkerk, die wilde de Theemsweg sluiten maar was er graag op visite, was ook zo een herrie over geweest, en tijdje terug toen van der Laan nog niet in de pictuur was als Burgemeester van Amsterdam zag ik Rob Outkerk op tv vertellen dat hij graag burgemeester van Amsterdam wilde worden, ach al die politieke kopstukken doen wat god en hun partijen verbied.quote:Op maandag 20 september 2010 10:29 schreef Leandra het volgende:
Jack moest een paar maanden geleden opzij stappen omdat hij zijn vrouw bleek te bedonderen.
Nou past dat al niet bij iemand die een partij als het CDA vertegenwoordigt, maar als je dan ook nog een keer bedenkt dat hij daarmee de regels overtrad die mede door hemzelf waren opgesteld als het ging over relaties binnen defensie tussen mensen met verschillende rangen/bevoegdheden, dan is dat dubbel scoren op de hypocriete-hufter-ladder.
Het CDA is simpelweg een beetje een stoffige partij die vooral het Christelijke gedachtengoed wenst te blijven uitdragen. Ze bestonden als (grote) middenpartij nog bij de gratie van de Christelijke achterban.
De afgelopen verkiezingen heeft een groot deel van die achterban het al laten afweten, en bleven alleen de verstokte kiezers nog over, maar ik vermoed dat een Jack de Vries als fractievoorzitter, en de onderhandelingen met de PVV als gedoogpartij voor een minderheidskabinet ze echt geen stemmen gaat opleveren, dit gaat ze alleen maar nog meer stemmen kosten.
Die partijvoorzitter is ook zo'n type die ik nog geen dubbeltje zou lenenquote:Op maandag 20 september 2010 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook... ander ministerie en gewoon weer verder, het is niet voor niets dat ze van 41 naar 21 zetels gegaan zijn hè, dat ligt niet alleen aan de machtsgeilheid van Balkenende die per se nog een termijn als MP wilde.
Niet door Jack, die heeft "teveel lading"quote:Op maandag 20 september 2010 10:34 schreef Toverheks het volgende:
maar denk als Jack de Vries partijvoorzitter wordt het CDA toch weer een beetje beter scoort.
Maxime vind ik nog wel een paar tandjes erger dan Jack, maar goed, die is ook een stuk ouder en heeft meer ervaring in het "rat zijn".quote:Op maandag 20 september 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel door het gladde gejoker van Jack heenkijken.... hij is niets meer dan een gladjakker, net als Maxime Verhagen.
Zulke mannen zijn er niet om hun land en hun achterban te dienen, die zitten alleen maar in de politiek om persoonlijk gewin.
Ja, ook zo leuk....... het ene moment wordt hij door Wilders geschoffeerd en het andere moment moet hij de onderhandelingen met diezelfde Wilders verdedigenquote:Op maandag 20 september 2010 10:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die partijvoorzitter is ook zo'n type die ik nog geen dubbeltje zou lenen
Ja en Maxime Verhagen is i.p.v. de strategisch denker, waarom hij bekend staat, opeens een ietwat dommige, naïeve man geworden.quote:Op maandag 20 september 2010 10:29 schreef Leandra het volgende:
Jack moest een paar maanden geleden opzij stappen omdat hij zijn vrouw bleek te bedonderen.
Nou past dat al niet bij iemand die een partij als het CDA vertegenwoordigt, maar als je dan ook nog een keer bedenkt dat hij daarmee de regels overtrad die mede door hemzelf waren opgesteld als het ging over relaties binnen defensie tussen mensen met verschillende rangen/bevoegdheden, dan is dat dubbel scoren op de hypocriete-hufter-ladder.
Het CDA is simpelweg een beetje een stoffige partij die vooral het Christelijke gedachtengoed wenst te blijven uitdragen. Ze bestonden als (grote) middenpartij nog bij de gratie van de Christelijke achterban.
De afgelopen verkiezingen heeft een groot deel van die achterban het al laten afweten, en bleven alleen de verstokte kiezers nog over, maar ik vermoed dat een Jack de Vries als fractievoorzitter, en de onderhandelingen met de PVV als gedoogpartij voor een minderheidskabinet ze echt geen stemmen gaat opleveren, dit gaat ze alleen maar nog meer stemmen kosten.
Dat wikken en wegen, daar zijn ze lately niet zo handig in gebleken hèquote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en Maxime Verhagen is i.p.v. de strategisch denker, waarom hij bekend staat, opeens een ietwat dommige, naïeve man geworden.![]()
Als het verhaal van Jack de Vries al waar is, wat ik betwijfel, dan is er binnen het CDA al gewikt en gewogen over wat het zou betekenen als Jack de Vries zou terugkeren binnen de partij. Als er eventueel een benoeming plaats zou vinden dan kun je er gerust van uitgaan dat men tot de conclusie is gekomen dat het voordelen biedt wanneer hij zou terugkeren binnen het CDA, anders zou het echt niet gebeuren.
Volgens de peilingen is het CDA de afgelopen weken overigens al weer iets gegroeid!
Weet ik niet! Het verlies van het CDA vond plaats bij de laatste verkiezingen, dat was voordat ze voornemens waren om in een kabinet te gaan zitten met de VVD, met gedoogsteun van de PVV. Wellicht dat de echte denkers binnen het CDA het tijd vonden om de koers behoorlijk te wijzigen. Dat die koerswijziging niet zonder klapperende zeilen zou plaatsvinden hebben ze wellicht voor lief genomen. Ik las van de week nog ergens dat het verleden uitwijst dat het CDA na samenwerking met de PvdA gewoonlijk zetels verliest terwijl het na samenwerking met de VVD gewoonlijk zetels wint.quote:Op maandag 20 september 2010 11:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat wikken en wegen, daar zijn ze lately niet zo handig in gebleken hè
JPB weer naar voren schuiven als eerste man was geen meesterlijke zetquote:
Nee, en Eurlings neukverlof geven ook nietquote:Op maandag 20 september 2010 12:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
JPB weer naar voren schuiven als eerste man was geen meesterzet
Die zag vermoedelijk de bui al wel hangen en stapte zelf op toch?quote:Op maandag 20 september 2010 12:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, en Eurlings neukverlof geven ook niet
Ik moet bekennen dat ik het zelf niet echt heb gecheckt, ik las het van de week, of hoorde het op de radio.quote:Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij won het CDA het laatst bij de verkiezingen die volgenden op twee paarse kabinetten....
En daarin was geen sprake van samenwerking van het CDA met de VVD....
1986 - 54
1989 - 54
1994 - 34
1998 - 29
2002 - 43
2003 - 44
2006 - 41
In 1986 werd met die 54 zetels Lubbers II gevormd, samen met de VVD.
Dat leverde dus geen zetelwinst op, want in 1989 hadden ze weer 54 zetels, maar Lubbers III was wel samen met de PvdA.
Ik vraag mij sowieso regelmatig af of er binnen een coalitie wel sprake kan zijn van echt goede samenwerking. Het lijkt mij meer een kwestie van elkaar in een houdgreep houden. Partijen is het immers altijd te doen om er vooral zelf goed uit te komen, vandaar ook die dichtgetimmerde regeerakkoorden.quote:Op maandag 20 september 2010 12:10 schreef Jian het volgende:
Winst of verlies vanuit de oppositie laat ik maar buiten beschouwing want dat is in wezen samenwerking met geen van beiden partijen.
Ja. Als hij ontkent, dan kun je er bijna van op aan dat het op waarheid is gebaseerd.quote:Op maandag 20 september 2010 12:21 schreef Jian het volgende:
Maar goed Jack de Vries zelf ontkent dit verhaal toch ten stelligste en die zal het toch wel weten
quote:Op maandag 20 september 2010 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Als hij ontkent, dan kun je er bijna van op aan dat het op waarheid is gebaseerd.
Vaak zijn ze kleiner dan de cartridges met zwarte inktquote:Op maandag 20 september 2010 12:28 schreef Copycat het volgende:
En waarom gaan kleurencartridges zo snel leeg?
Omdat een huis- tuin- en keukenprinter vaak zwart maakt door cyaan, magenta en geel door elkaar te printen (in plaats van zwart). Slim truucje, nu moeten de mensen veel vaker een cartridge aanschaffen.quote:Op maandag 20 september 2010 12:28 schreef Copycat het volgende:
Omdat de leverancier van jou goedkope printer via het leveren van dure cartridges graag aan je wil verdienen.quote:Op maandag 20 september 2010 12:28 schreef Copycat het volgende:
Goeie. Als het goed is kun je ook ergens in het printvenster bij Geavanceerd oid aanvinken dat het in zwart/wit moet. Als je dat aanvinkt, gebruikt hij alleen zwart (in plaats van een mengelmoes van CMY).quote:Op maandag 20 september 2010 12:49 schreef spuitje het volgende:
Trouwens, dingen die ik niet perse in kleur geprint hoef te hebben, print ik dus ook in zwart. Wij hebben een HP met verschillende kleuren cartridges en een aparte grotere voor zwart. Heb toch het idee dat ik nu voordeliger uit ben dan toen we nog een printer met maar 1 cartridge voor de kleuren hadden.
Die wordt minister van defensie, op zich wel logischquote:Op maandag 20 september 2010 12:21 schreef Jian het volgende:
Maar goed Jack de Vries zelf ontkent dit verhaal toch ten stelligste en die zal het toch wel weten
HP heeft dat wel ja. En zo'n setje patronen is duurder dan de printerquote:Op maandag 20 september 2010 13:49 schreef Dementor het volgende:
Wij hebben al jaren een printer met aparte kleuren patronen en zwart.
Deed een vriendin van me ook. O nee, die kocht neppers en toen deed de printer het niet meerquote:Op maandag 20 september 2010 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
HP heeft dat wel ja. En zo'n setje patronen is duurder dan de printer
Dus ik laat tegenwoordig m'n patronen voor een tientje bijvullen bij de inktturk
Das 1 van mn favo woorden : belatafeld....ons pap zei dat vroeger altijd....en ik doe het ook weleens...Te pas en te onpasquote:Op maandag 20 september 2010 14:55 schreef Copycat het volgende:
Ik moet eigenlijk een hele briefing, compleet met veelkleurige moodboards, printen. Een male en een female, elk zo'n 24 pagina's. Maar dat doe ik mooi niet! Ik ben me daar belatafeld!
Gewoon, omdat ik een keer belatafeld wilde typen.
Als je veel (bedrijfsmatig) print dan is een kleurenlaserprinter best een overweging waard. De aanschafkosten zijn tegenwoordig echt geen beletsel meer.quote:Op maandag 20 september 2010 14:55 schreef Copycat het volgende:
Ik moet eigenlijk een hele briefing, compleet met veelkleurige moodboards, printen. Een male en een female, elk zo'n 24 pagina's. Maar dat doe ik mooi niet! Ik ben me daar belatafeld!
Gewoon, omdat ik een keer belatafeld wilde typen.
En dan niet wachten tot je een beslissing genomen hebt maar meteen slaan he?quote:Op maandag 20 september 2010 15:01 schreef Laysa het volgende:
belatafeld gevolgd met de fameuze woorden: Moet je een draai om je oren!
quote:Op maandag 20 september 2010 15:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan niet wachten tot je een beslissing genomen hebt maar meteen slaan he?
j dan was het minder lachenquote:Op maandag 20 september 2010 15:12 schreef Copycat het volgende:
Bij de dreiging met een draai om mijn oren moest ik altijd lachen. Een cirkeltje rond mijn oren draaien doet immers geen pijn. Tot ik er een kreeg.
Nog liegen ook he, over die draaiquote:Op maandag 20 september 2010 15:12 schreef Copycat het volgende:
Bij de dreiging met een draai om mijn oren moest ik altijd lachen. Een cirkeltje rond mijn oren draaien doet immers geen pijn. Tot ik er een kreeg.
besodelatafeld zei mijn vader danquote:Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Laysa het volgende:
[..]
Das 1 van mn favo woorden : belatafeld....ons pap zei dat vroeger altijd....en ik doe het ook weleens...Te pas en te onpas
Volgens mij door heel Nederland.quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef Laysa het volgende:
Is Belatafeld een woord dat door heel Nederland wordt gebruikt of is het een Zuidelijk iets?
Zelfs de spellingcontrole in FF kent het.quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef Laysa het volgende:
Is Belatafeld een woord dat door heel Nederland wordt gebruikt of is het een Zuidelijk iets?
jaquote:Op maandag 20 september 2010 15:37 schreef Copycat het volgende:
Het komt zo te zien uit het Bargoens.
Mooi zo, dat fossiel hadden ze jaren geleden al moeten opzettenquote:Op maandag 20 september 2010 15:36 schreef remlof het volgende:
Joris Voorhoeve heeft vorige week zijn lidmaatschap van de VVD opgezegd.
Ik zal me daar eens een keer in verdiepen.quote:Op maandag 20 september 2010 15:07 schreef Jian het volgende:
Als je veel (bedrijfsmatig) print dan is een kleurenlaserprinter best een overweging waard. De aanschafkosten zijn tegenwoordig echt geen beletsel meer.
Nee, zo'n rasechte liberaal wil je ook niet in je conservatieve clubjequote:Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Mooi zo, dat fossiel hadden ze jaren geleden al moeten opzetten
Ik heb me laten vertellen dat dit een fijn all-in-one apparaat is.quote:Op maandag 20 september 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zal me daar eens een keer in verdiepen.
Ach, hij had al een dubbel paspoortquote:Op maandag 20 september 2010 15:36 schreef remlof het volgende:
Joris Voorhoeve heeft vorige week zijn lidmaatschap van de VVD opgezegd.
hahhaa ja mijn vader zei het ook altijd, net als ludervedeu en als hij ergens heen ging en mijn moeder vroeg waar ga je heen zei ie altijd Lutjewinkel en echt als de kinderen vragen waar ga je heen dan zeg ik automatisch Lutjewinkel, of dat bestaat weet ik niet maar het zit er zo ingebakken.quote:Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Laysa het volgende:
[..]
Das 1 van mn favo woorden : belatafeld....ons pap zei dat vroeger altijd....en ik doe het ook weleens...Te pas en te onpas
Voorhoeve is een echte sociaal-liberaal, een afvallige PvdA-er zeg maar en dus een echte D66-er, daar is ie op z'n plaats en daar moet ie maar mooi blijvenquote:Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, zo'n rasechte liberaal wil je ook niet in je conservatieve clubje
of dreigen met het Lucifergesticht, echt vraag me nu hardop af wat hij daarmee bedoelde hahaquote:Op maandag 20 september 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Apennootjes zei mijn oma ook altijd als ze moest boeren. En als ik te vaak zeurde over wat we aten, aten we stront met striepkes volgens mijn vader. Die me ook dreigde dat ik met blote voeten naar bed werd gestuurd als ik me niet gedroeg. En dat vond ik een gruwelstraf!
Mijn ouders zeiden: "Hussen met je neus ertussen" als ik vroeg wat we gingen eten en als ik boos was of mijn zin niet kreeg "Ga huilen, dan krijg je een blokkendoos".quote:Op maandag 20 september 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Apennootjes zei mijn oma ook altijd als ze moest boeren. En als ik te vaak zeurde over wat we aten, aten we stront met striepkes volgens mijn vader. Die me ook dreigde dat ik met blote voeten naar bed werd gestuurd als ik me niet gedroeg. En dat vond ik een gruwelstraf!
Waar je brood met spijkers en zeep te eten krijgtquote:Op maandag 20 september 2010 16:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
of dreigen met het Lucifergesticht, echt vraag me nu hardop af wat hij daarmee bedoelde haha
Die toners zijn gewoon behoorlijk betaalbaar geworden 60 euri en goedkoper voor 1600 pagina's zwart is gangbaar, kleur is 10 euro duurder. Je koop een Samsung (niet eens de goedkoopste) voor 100,00 waar een 1500 zwart en een 1000 pagina's kleur inzit. Je zou gewoon elke keer een nieuwe printer kopenquote:Op maandag 20 september 2010 15:55 schreef remlof het volgende:
Een kleurenlaserprinter koop je tegenwoordig al voor 99 euro. Ik vraag me dan alleen af hoelang zo'n toner meegaat en wat die kost
zie je wel hahah echt en husse met je neus er tussen ja dat zeiden ze ook wel eens, of die ouwe zei kut in de pan als je vroeg wat je ging eten, echt ook raar hoor hahaha echt hij is al 26 jaar dood maar hoor hem in mijn hoofd zulke dingen nu zeggen doe me ogen dicht en zie het weer voor me.quote:Op maandag 20 september 2010 16:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar je brood met spijkers en zeep te eten krijgt
ik kreeg ook vaak '' Hussen''quote:Op maandag 20 september 2010 16:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden: "Hussen met je neus ertussen" als ik vroeg wat we gingen eten en als ik boos was of mijn zin niet kreeg "Ga huilen, dan krijg je een blokkendoos".
En ja, heel af en toe gebruik ik ze zelf nu ook.
Ouchquote:Op maandag 20 september 2010 16:14 schreef hondjes het volgende:
En daar ging de cola.
Over mijn nieuwe leren tas, die open stond, alles erin is nu nat.
Dus mijn Iphone en Siemens ook onder de cola.
Mijn make-up tasje stond open, ook alles onder.
De eetkamer stoel is nu zeiknat.........pffffffffffffffffffffft
Dacht even rustig een sigaretje te roken..
nou lekker dan, en sigaretje droog gebleven of zit je nu met een colapeukje.quote:Op maandag 20 september 2010 16:14 schreef hondjes het volgende:
En daar ging de cola.
Gebruikten alle ouders dezelfde flauwe grappen? Wij kregen namelijk ook regelmatig stront met streepjes en ik moest ook met blote voeten naar bed. En als je vroeg "wat is dat?" kreeg je 8 van de 10 keer als antwoord "kindervraagboekjes".quote:Op maandag 20 september 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
De fax was voor mij een must, fransozen zijn dol op faxen!quote:Op maandag 20 september 2010 16:04 schreef Deisyy het volgende:
Het fijne van dit apparaat is dat er een sheetfeeder opzit, zodat je gewoon de zooi erop kan leggen, op de knop drukt en je erbij weg kan lopen.
Mijn vorige printer/kopieer is overleden en ik behelp me nu met een Lexmark-apparaat, die toevallig ook kan scannen, maar er zit geen feeder op, waar ik doodmoe van word.
Een scanner is een must, de fax mogen ze van mij houden.
Juist in die toners en cartridges zit het venijn.quote:Op maandag 20 september 2010 15:55 schreef remlof het volgende:
Een kleurenlaserprinter koop je tegenwoordig al voor 99 euro. Ik vraag me dan alleen af hoelang zo'n toner meegaat en wat die kost
Brood met spinnenquote:Op maandag 20 september 2010 16:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar je brood met spijkers en zeep te eten krijgt
Fransozen gebruikten ook nog minitel toen de rest van de wereld het internet al had ontdektquote:Op maandag 20 september 2010 16:47 schreef spuitje het volgende:
[..]
De fax was voor mij een must, fransozen zijn dol op faxen!
Ieks..........das echt stevig balen!quote:Op maandag 20 september 2010 16:14 schreef hondjes het volgende:
En daar ging de cola.
Zal het je nog sterker vertellen: er zijn er nog steeds die minitel gebruiken!! Zolang je apparaat het nog doet kun je het blijven gebruiken maar je kunt geen nieuwe apparaten meer krijgen. Dan moet je aan de pc :-)quote:Op maandag 20 september 2010 16:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Fransozen gebruikten ook nog minitel toen de rest van de wereld het internet al had ontdekt
Minitelquote:Op maandag 20 september 2010 16:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Fransozen gebruikten ook nog minitel toen de rest van de wereld het internet al had ontdekt
quote:Op maandag 20 september 2010 17:25 schreef Laysa het volgende:
Zo de hutspot staat te koken...de spekjes te bakken en de rosé zit in een glas op opgedronken te worden
Daar ben je dan rijkelijk laat mee want zowel de tietendirndls als roken in de tenten mag niet meer.quote:Op maandag 20 september 2010 18:25 schreef remlof het volgende:
Ow mèn, ik moet echt nog een keer naar die Oktoberfesten: http://www.boston.com/bigpicture/2010/09/oktoberfest_2010.html
omdat ik zo heel af en toe een glaasje Rosé drink bij mn eten...anders meestal sapquote:Op maandag 20 september 2010 18:26 schreef Toverheks het volgende:
[..]
rose bij je hutspot, waarom niet gewoon een glas melk
lijkt me echt geen lekkere combinatie hoor, rose en hutspot, komt waarschijnlijk ben niet van de drank he
![]()
maar eetse Liev en D-K
Ja, ik wil al jaren, maar het komt er nooit vanquote:Op maandag 20 september 2010 18:28 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Daar ben je dan rijkelijk laat mee want zowel de tietendirndls als roken in de tenten mag niet meer.
Stelletje kutmongeaulen, alles naar de klote geholpen door die gore anti-rook, pro-prius beweging van tegenwoordig
Van uitstel komt afstelquote:Op maandag 20 september 2010 18:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, ik wil al jaren, maar het komt er nooit van
Canon, bijvullen doe ik niet aan.quote:Op maandag 20 september 2010 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
HP heeft dat wel ja. En zo'n setje patronen is duurder dan de printer
Dus ik laat tegenwoordig m'n patronen voor een tientje bijvullen bij de inktturk
Ná de Big Bang Theory!quote:Op maandag 20 september 2010 18:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
I am Legend op tv vanavond, rukverhaal maar wel vette shots.
het was hier ruim 23 graden vandaag, dus echt geen hutspot!!quote:Op maandag 20 september 2010 17:25 schreef Laysa het volgende:
Zo de hutspot staat te koken...de spekjes te bakken en de rosé zit in een glas op opgedronken te worden
Hier waaide 't vooral hard.quote:Op maandag 20 september 2010 18:58 schreef spuitje het volgende:
het was hier ruim 23 graden vandaag, dus echt geen hutspot!!
Ah, die heb ik nog niet gezienquote:Op maandag 20 september 2010 18:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
I am Legend op tv vanavond, rukverhaal maar wel vette shots.
ik ga die 1e 2 ook kijkenquote:Op maandag 20 september 2010 18:56 schreef Copycat het volgende:
Vanavond BNTM en Project Runway. En wellicht staat British NTM ook al klaar op YT.
Wat een feest! En net patat gehad. Ook al zo'n feest.
Nu nog naar studio 100quote:Op maandag 20 september 2010 18:56 schreef Copycat het volgende:
Vanavond BNTM en Project Runway. En wellicht staat British NTM ook al klaar op YT.
Wat een feest! En net patat gehad. Ook al zo'n feest.
Pas als ik ook kinds word.quote:
Dan zie je 3x hetzelfde nieuwsquote:Op maandag 20 september 2010 19:07 schreef remlof het volgende:
Ik hou het bij DWDD, Uitgesproken, Tegenlicht, Nieuwsuur en P&W
Dit kan je echt niet missen.quote:Willem is met zijn 22 jaar de jongste Corry Konings-fan van Nederland. Tijdens het Mega Piraten Festijn in Wapenveld wil hij een zelfgeschreven ode brengen aan Corry. Het feest blijkt echter uitverkocht en dus zit er niets anders op voor Willem dan te wachten tot Corry na afloop naar buiten komt. Een gezellige dag slaat om in een woede-uitbarsting van Willem als Corry na urenlang wachten in de auto rakelings langs hem wegscheurt.
maar dan vanuit een ander oogpuntquote:Op maandag 20 september 2010 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dan zie je 3x hetzelfde nieuws?
Nee hoor, steeds een andere insteekquote:Op maandag 20 september 2010 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
20:25 Holland Sport kijk jij dan niet Pietje, dat vind ik persoonlijk nou een mooi prog. intressant en zo goed gepressenteert door Wilfried, beminnelijke man vind ik dat en weet welke vragen hij altijd moet stellen, geen slap gelul in de ruimte maar echt goed.quote:Op maandag 20 september 2010 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vorige week zag ik de aankondiging, had ie 3 schakersquote:Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef Toverheks het volgende:
20:25 Holland Sport kijk jij dan niet Pietje, dat vind ik persoonlijk nou een mooi prog. intressant en zo goed gepressenteert door Wilfried, beminnelijke man vind ik dat en weet welke vragen hij altijd moet stellen, geen slap gelul in de ruimte maar echt goed.
http://www.telegraaf.nl/prive/article7695087.ecequote:Op maandag 20 september 2010 19:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit kan je echt niet missen.
Ik heb dat zowaar gezien en het was wel een tenenkrommend item. Het is gewoon niet mogelijk om van schaken goede tv beelden van te maken. Op papier is het veel makkelijker en veel schakers zijn literair goed onderlegd.quote:Op maandag 20 september 2010 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Vorige week zag ik de aankondiging, had ie 3 schakers! Dan haak ik af
.
Kijk ook even je PM :-)quote:Op maandag 20 september 2010 19:31 schreef liesje1979 het volgende:
Ah Fans vanavond
Zo, dat hakt er in de eerste dag weer werken. Nu even douchen, en snel naar de winkel, iets eten maken en opeten.
Dan eens kijken hoeveel er inmiddels echt binnen is en een update in het Disana topic.
Dan voor mijn werk bezig met een film voor de ouderavond,
Ondertussen fans kijken.
Thema uitwerken voor de eindejaarsuitkering.
Pm's beantwoorden
Naja de volgorde ligt allemaal niet vast maar verder heb ik het niet druk vanavond hoor
en we duimen dus weer verderquote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Laysa het volgende:
Oehhhhhhhhhhhhhhhhh...Bijna is natuurlijk niet helemaal () maar we hadden bijna een Huisje
Ja en we hadden ook niet verwacht eerste te worden...maar we waren AANGENAAM VERRAST OM TE ZIEN DAT WE NU AL ERG HOOG EINDIGEN...iN DIT GEVAL 3E VAN DE 90 REACTIESquote:Op maandag 20 september 2010 21:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ah balen Laysa!
Je moet maar zo denken, dan ligt er vast nog iets beters op jullie te wachten
Mooiquote:
Ja, dan mag ze de grond in van hem en gaat ie op zijn pet staan stampen..quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef Copycat het volgende:
En straks wordt ie dus heel boos, Willem?
hahhaa ik lees terug, hoe vond je dat hahaha, maar alle gekheid op mijn bezemsteel, of hij moet nog uit de kast komen of heeft ze niet allemaal op een rijtje, maar heeft wel weer een prettige zangstem.quote:
Ja, prachtig!quote:Op maandag 20 september 2010 22:26 schreef Copycat het volgende:
Hij houdt ons in de gaten. Hij draait al bijna om!
En de sloot.quote:Op maandag 20 september 2010 22:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voor mijn part mag ze de grond in.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef Copycat het volgende:
Daar ben ik heel makkelijk in!
Voor mijn part mag ze de grond in!
Fan in goede en slechte tijden!
Beter dan vorige week iddquote:
maar die van BZN vind ik nog steeds de leukstequote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Beter dan vorige week idd.
Nee joh, die van K3 en met stip op 1:quote:Op maandag 20 september 2010 22:33 schreef Toverheks het volgende:
maar die van BZN vind ik nog steeds de leukste
o ja die was ik ff vergeten, die Fan van Thomas Berger, die van K3 vond ik zielig, meisjes was niet helemaal jeweetwelquote:Op maandag 20 september 2010 22:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nee joh, die van K3 en met stip op 1:
Whaaa Heksje, omdat jij het programma zo loopt te promoten heb ik tegen beter weten in vanavond ook gekeken. Maar echt geloof me, dit was dus echt de laatste keer! Wat een sneue figuren zeg............quote:
Ik ga met je mee! Trusten allemaalquote:Op maandag 20 september 2010 22:50 schreef Toverheks het volgende:maar ik wens jullie slaap lekker en tot morgen maar weer
quote:Zigeuners zijn niet zielig
Gepubliceerd : 17 september 2010 - 3:08 pm | door Tijn Sadée
'Kijk je wel uit voor de 'csigányok', want da's allemaal tuig', waarschuwde mijn kersverse buurman toen ik in ons nieuwe huis in Boedapest de verhuisdozen naar binnen droeg. Welkom in Hongarije. Ik had een racist als buurman. Toch?
Het was 2001 en ik was net correspondent in Oost-Europa. Bij de overdracht had mijn voorganger me nog een doos vol boeken over Roma in handen gedrukt. 'Succes ermee,' zei hij. 'Als je de komende jaren om een onderwerp verlegen zit, dan heb je altijd nog de zigeuners. Die doen het goed in de krant.'
Na acht jaar stond de teller inderdaad op ruim honderd. Nieuws, achtergrond en reportages, vanuit uithoeken in Albanië en getto's in Boekarest en Praag. Het kon niet op. Want wij vinden Roma zielig en daarom 'hot'.
Fluim
Media in Oost-Europa en op de Balkan vinden Roma allesbehalve zielig. Daar heten ze gewoon zigeuners. En andersom noemen Hongaarse zigeuners de andere Hongaren 'parasztok': boeren. Na het uitspreken van dat woord volgt niet zelden een klodder fluim tegen het asfalt.
Niet bepaald een voedingsbodem voor integratie, maar toch steekt het westen er miljarden aan hulpgeld in. Het wemelt van de Roma-integratiebureau's in steden als Praag en Boedapest. 'Daar zitten brave pennelikkers die niet weten waar ze het over hebben,' leerde sociaal werker Géza me.
Eigen bestek
Géza kende de praktijk. Hij was als 'oompje' opgenomen door een invloedrijke zigeunerfamilie. Géza werd zelfs uitgenodigd voor een feest ter ere van de doop van de jongste telg. Bij thuiskomst bleek zijn huis leeggehaald. Bestek weg. Apparatuur weg. Alles weg. De dieven wisten waar ze die dag wezen moesten, zei Géza.
Een maand later werd hij door dezelfde zigeunerfamilie gevraagd voor het kerstdiner. Géza at die avond van zijn eigen bestek, in de ene hoek van de kamer stond zijn televisie, in de andere hoek zijn audiotoren. 'Op zo'n moment hou je je lippen stijf op elkaar, dat is beter zo,' zei Géza. Hij zette wel een streep door de naam van de familie.
Beul
De meeste Hongaarse 'boeren', Roemenen, Serviërs of Bulgaren hebben de zigeuners eigenlijk afgeschreven. Het is allemaal al gedaan, het is allemaal al geprobeerd, klinkt het hopeloos.
De zigeuners voelen zich door de 'boeren' uitgesloten en trekken zich als oesters terug in hun besloten gemeenschap.
En tussen die twee 'partijen' in staat de derde partij: die van de verontwaardiging. Luister naar de bezorgde europarlementariërs die Franse president Sarkozy, die zigeuners hardhandig zijn land uitzet, voor beul uitmaken.
Wie heeft gelijk?
De 'boeren' hebben gelijk, want alle hulp die werd aangereikt, is door de zigeuners grotendeels verprutst.
De zigeuners hebben gelijk: ze worden door de 'boeren' over één kam geschoren. Maar wie er faliekant naast zit, is de hulpindustrie.
Die faciliteert de valse verontwaardiging en pompt geld (13 miljard aan EU-reserves voor een periode van 6 jaar) in projekten waar de afnemer niets mee doet en die de afgunst van de níet-ontvanger alleen maar vergroten.
Aan het eind van mijn correspondentschap stuitte ik in Roemenië op de 'Gábor'-zigeuners, een welvarende gemeenschap dankzij hun expertise in het bewerken van tinnen daken. Trots paraderen ze over straat - dikke buik vooruit, cowboyhoed op het hoofd.
Vanaf een terras zag ik hoe een zigeunerjongen de Mercedes van één van de Gábors probeerde open te breken. De eigenaar was er nog net op tijd bij en gaf het ventje een klap in z'n gezicht. 'Vuile rotzigeuner' riep de Gábor de jongen na.
Oi, zat er daar niet eentje van bij The Voice?quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:30 schreef Noek het volgende:
Gelukkig hebben we de Rosenbergjes nog.
Vond mijn vader mooi, ik kan het niet meer horen. Zenuwachtige kut muziek.
Ik heb Teh Voice pas op het laatst ingeschakeld. Bij het zusje van Ewbank.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oi, zat er daar niet eentje van bij The Voice?
Nee toch? Frans Bauer een zigeuner?quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
ZIjn mensen in woonwagenkampen per definitie zigeuners eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |