quote:Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie
@Yashaaaaa - Gefeliciteerd!
wil de nieuwe TS Skage101 even toevoegen aan de OP onder UvA? Hij PM'de me hier onlangs over.
In random volgorde een aantal opties die het altijd goed doen op je cv:quote:Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes.
Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:
* inhouse dagen van de step (ja, mensen zetten die ook op hun cv)
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:14 schreef evelien89 het volgende:
Ondanks de titel van dit topic waag ik het er toch op: ik heb een vraag.
Ik moet voor privaatrecht een actueel bericht zoeken waarin het vermogensrecht een rol speelt en daar vermogensrechtelijke vragen bij formuleren.
Nu kwam ik een stukje tegen over Prorail die gaat proberen jongeren op te laten draaien voor schade die ze heben veroorzaakt met vandalisme. Kan dit onder vermogensrecht geplaatst worden? Ik vind het echt lastig om een goed onderwerp te vinden:(
Alvast bedanktt
Vreesde ik ook al voor. Huizenmarkt moet wel wat over te vinden zijn, en dan nog een vraag erbij bedenken. Thanks.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
quote:Op maandag 13 september 2010 23:37 schreef aaipod het volgende:Maar als je aanneemt dat de bevoegdheid tot het geven van een vergunning impliciet met zich meebrengt dat je deze vergunning ook weer in mag trekken (heb ik ooit gelezen) zouden dus delegatie en mandaat overblijven.
Maar is het dan mandaat of delegatie? En hoe herken ik het?
Tvpquote:Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:
Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie
Ja, treurig maar waarquote:Op woensdag 15 september 2010 09:13 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.
Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!quote:Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
quote:Editie 2010/2011
De bekende Kluwer Collegebundel, als limited edition in luxe gebonden uitvoering, voorzien van leeslinten en foudraal. De Kluwer Collegebundel is de meest gebruikte, handzame en zeer toegankelijke Nederlandse wettenbundel met gratis toegang tot de online versie (update twee keer per jaar). De bundel bestaat uit twee praktische delen (privaatrecht en publiekrecht), inclusief de meest gebruikte verdragen.De speciale luxe editie heeft een chique harde omslag en is gestoken in een fraaie bewaarcassette.
¤77,50
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dionysius85 op 15-09-2010 14:32:10 ]Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Veel tijd, maar daar krijg je ook nog wat geld voor terug hequote:Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
* studentassistentschap (kost wel veel tijd)
* stage bij advocatenkantoor (kost je 2 maanden full time)
quote:Op woensdag 15 september 2010 13:54 schreef Dionysius85 het volgende:
Over de Kluwer gesproken, kenden jullie deze Limited Edition al? Of is die er elk jaar?
[..]
Dat uit je spoiler was trouwens ook het probleem met de bundel van 2009SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom zoek je dan niet een wel juridisch gerelateerde bijbaan? Heb je zowel ervaring als geld en het is nog leuk ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes.
Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:55 schreef Leonoor het volgende:
Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?
Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:19 schreef Teteteterek het volgende:
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?
Als ze geld willen moet dat sowieso via de civiele rechter.
Mifi zegt het al, voegen bij strafzaak kan gewoon. (art. 51a Sv) (mits vordering simpel van aard is)quote:Op donderdag 16 september 2010 08:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.
En ik dacht dat de schade verhalen in de vorm van een onrechtmatige daad viel onder verbintenissenrecht en niet vermogensrecht.
quote:[b]Op woensdag 15 september 2010 13:54
Hier heb je een goed plaatje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94756quote:Groninger studenten massaal onvoldoende
Geplaatst: donderdag 16 september 2010 16:45
Gewijzigd: donderdag 16 september 2010 16:45
GRONINGEN - Van de vijfhonderd studenten aan de Rijksuniversiteit
Groningen die zich eind augustus inschreven voor een hertentamen Europees
recht, hebben slechts dertig een voldoende gehaald.
Nooit eerder waren de resultaten van een hertentamen Europees recht in Groningen zo slecht.
Volgens een woordvoerder van de Rijksuniversiteit Groningen schreven zich eind augustus vijfhonderd studenten in voor het hertentamen. Daarvan kwamen er bijna tweehonderd niet opdagen, of ze lieten hun tentamen niet nakijken en kregen een nul. In totaal leverden 315 studenten hun tentamen in. Van hen haalden er 270 een onvoldoende, bijna 90 procent. De gemiddelde score bedroeg 3,9.
Zijn er dan toch 45 die een voldoende hebben ipv 30? 315-270quote:Op donderdag 16 september 2010 16:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94756
Falers!
Kort door de bocht, vind je niet?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94756
Falers!
Ik kan me haast niet voorstellen dat je, als afgestudeerd jurist, zonder pre-mastertraject aan een op een andere faculteit aangeboden economische master kan beginnen.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:59 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb een vraag(verder kom ik hier eigenlijk nooit, enkel voor vragen
)
Momenteel doe ik Handels- en ondernemingsrecht (master), waarmee ik eind dit jaar klaar ben. Daarna wil ik een jaar naar het buitenland (waarschijnlijk Buenos Aires) om te gaan studeren, geen juridische studie, maar een bedrijfseconomische.
Uiteraard zou een bedrijfseconomische master mij de meeste meerwaarde opleveren, maar ik vermoed dat ik met mijn juridische achtergrond daar niet mee uit de voeten ga komen, ondanks mijn E&M profiel op de middelbare school en enkele gevolgde economische keuzevakken als 'Bedrijfseconomie voor juristen'. Dat zou dus betekenen dat ik het beste een jaar bachelor kan volgen.
Hier had ik het laatst echter met een medestudent over, die mij vertelde dat het volgen van een bedrijfseconomische master na deze master heel goed mogelijk zou zijn. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar twijfel toch zeer aan zijn 'deskundigheid' wat dat betreft...
Natuurlijk ga ik te zijner tijd ook inlichtingen inwinnen bij de studieadviseur op de faculteit, maar hoe meer meningen ik heb, hoe beter ik een keuze kan maken. Alle inzichten worden gewaardeerd!
Of het komt natuurlijk omdat het tentamen in de 'vakantie' was en dat het merendeel van de studenten 8 weken vakantie niet voldoende vindt.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:22 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Kort door de bocht, vind je niet?![]()
De universiteit is de faler, niet de studenten. Als je een tentamen maakt waarbij 90% zakt (op een groot aantal leerlingen) is het tentamen dus veel te moeilijk geweest of is het onderwijs slecht geweest.
(her-)tentamens houden in augustus is ook gewoon te gek voor woorden... Bij de uva is het laatste hertentamen gewoon eind juni. Als je alles dus in één keer haalt heb je dik 3 maanden vakantie.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Of het komt natuurlijk omdat het tentamen in de 'vakantie' was en dat het merendeel van de studenten 8 weken vakantie niet voldoende vindt.
Ik telde er 28... Cijferlijst staat nl. op nestor...quote:Op donderdag 16 september 2010 17:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zijn er dan toch 45 die een voldoende hebben ipv 30? 315-270
Desondanks: Wtf
Ik verdenk de docenten ook wel eens van een soort prestigestrijd, bv. onder het motto: kijk mijn vak eens moeilijk zijn..quote:Op donderdag 16 september 2010 17:22 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Kort door de bocht, vind je niet?![]()
De universiteit is de faler, niet de studenten. Als je een tentamen maakt waarbij 90% zakt (op een groot aantal leerlingen) is het tentamen dus veel te moeilijk geweest of is het onderwijs slecht geweest.
De plaatselijke Ub-database?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:10 schreef Heichler het volgende:
Heeft iemand een goede bron voor juridische artikelen van 1500+ woorden?
Kan echt niks op internet vinden en die juridische bladen zijn peperduur
Tja, de online artikelen zijn ook niet gratis. Nationaal heb je bijvoorbeeld http://www.njb.nl/ , http://maandblad.arsaequi.nl/content.asp , http://www.uitgeverijparis.nl/ en http://www.bjutijdschriften.nl/ maar ook daarbij moet je een abonnement hebben of moet je onderwijsinstelling toegang hebben geregeld.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:10 schreef Heichler het volgende:
Heeft iemand een goede bron voor juridische artikelen van 1500+ woorden?
Kan echt niks op internet vinden en die juridische bladen zijn peperduur
Ja, volgens mij wel. Ik noemde 'em niet omdat ik daar geen directe link voor kon geven, maar daar staat denk ik nog wel het meeste materiaal op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef aaipod het volgende:
Staan er geen artikelen op Plaza Kluwer? Of kluwer navigator hoe het ook heet. Ik meen dat elke uni daar wel toegang tot heeft niet?
En, nog een WOKNOK gescoord?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:48 schreef aaipod het volgende:
Wat is WGR toch ook een kut subforumDat topic van die gast die de Koran/de schrijver strafrechtelijk wil laten vervolgen
De Koran verbieden op grond van Wetboek van Strafrecht
Nee pfff weer niet gelukt!quote:
Doe eens aanpassen danquote:
Vandaag weer hc van de Vey Mestdagh gehadquote:opleiding: couch potato
Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:46 schreef Dionysius85 het volgende:
Wat is het hier stil trouwens de laatste tijd!?
Zou 't? Ik heb bijvoorbeeld vijf minuten geleden het lezen van Leviathan maar opgegeven. In plaats daarvan grijp ik toch maar de samenvattingquote:Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen.
Af en toe pak ik mijn tijd voor ontspanning. Maar ik moet naar mijn eerste twee pieken toewerken. Ik heb over twee weken een deeltentamen voor verbintenissenrecht en een week later mag ik aan de bak voor de taaltoets Nederlands.quote:Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen.
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenquote:Op zondag 26 september 2010 14:00 schreef Vragende het volgende:
Hoeveel groepsopdrachten heb je op de universiteit? doe nu HBO rechten voor mijn propedeuse maar die groepsopdrachten komen nu al mijn strot uit
Gelukkig, want HBO rechten voelt gewoon als communismequote:Op zondag 26 september 2010 14:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenVoor de rest niks. Die opdracht was ook niet voor studiepunten o.i.d.
Ik moest in een groepje één keer een verslag maken van een rechtbankbezoek waar nooit meer naar gekeken is.quote:Op zondag 26 september 2010 14:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenVoor de rest niks. Die opdracht was ook niet voor studiepunten o.i.d.
Via Leiden kan ik volgens mij ook niet verder terug dan 2007 op het moment.quote:Op maandag 27 september 2010 09:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand die toegang heeft tot de artikelen op de site van de NJB?
Ik moet één specifiek artikel hebben, ik zie hem staan maar moet inloggen om hem te kunnen zienLogisch, maar via de RuG hebben we daar helaas (voor het jaar 2005) geen toegang toe.
Iemand die me kan/wil helpen?
Het gaat om NJB 2005, nr 44, blz 2304-2308. 'Kantonrechter of geschillencommissie in consumentenzaken: de feiten op een rij'.
Natuurlijk kan ik ook naar de bibliotheek waar ze wel staan, maar daar heb ik wegens werk echter pas donderdag weer tijd voor en ik wil er graag mee aan de slag..
Iig alvast bedankt
Dit is bij de RuG inderdaad ook het geval.quote:Op maandag 27 september 2010 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Via Leiden kan ik volgens mij ook niet verder terug dan 2007 op het moment.
Ik volg het vak ook op dit moment, en volgens mij is dat bij uitstek een geval waarin een niet consument gebruik kan maken van de reflexwerking + een lid uit de zwarte of grijze lijst.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig om mij voor te bereiden op het deeltentamen van het vak verbintenissenrecht, echter blijf ik steeds met een vraag zitten over de reflexwerking van art 6:233 sub a BW. Mag bijvoorbeeld een Groentenboer BV die een consumentenkoop doet(De eigenaar koopt bijvoorbeeld een papierversnipperaar) een beroep doen op de reflexwerking die van art 6:233 sub a BW uitgaat of mag dit niet en moet de Groentenboer BV een beroep doen op de open norm art 6:248 BW.?
Bedankt voor je antwoord, nu snap ik het een stuk beter.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik volg het vak ook op dit moment, en volgens mij is dat bij uitstek een geval waarin een niet consument gebruik kan maken van de reflexwerking + een lid uit de zwarte of grijze lijst.
Het is overigens aan te raden om allebei te doen, voor het geval de één wordt afgewezen.
Ik had al opgevangen van andere eerstejaars die veel vrijstellingen hebben en dus ook de tweedejaarsvakken volgen dat Europees Recht aanpoten zou zijn. Ik heb dit vak maar laten liggen omdat ik er niet op durfde te vertrouwen dat ik zonder de voorkennis van het B1 vak van Europees Recht dit vak zou halen, want bij de MER heb ik weinig Europees Recht gehad.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Europees recht zal nooit mijn ding worden vrees ik. 6 van de 15 mc vragen goed(4 keuzes).
Vorig jaar voor Inleiding privaatrecht een 9 gehaald, dus ik hoop dat daar nog veel van is blijven hangen. Verder heb ik vandaag de stof uit de reader allemaal gelezen, en doe ik morgen mijn aantekeningen + arresten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had al opgevangen van andere eerstejaars die veel vrijstellingen hebben en dus ook de tweedejaarsvakken volgen dat Europees Recht aanpoten zou zijn. Ik heb dit vak maar laten liggen omdat ik er niet op durfde te vertrouwen dat ik zonder de voorkennis van het B1 vak van Europees Recht dit vak zou halen, want bij de MER heb ik weinig Europees Recht gehad.
Vandaag voor de eerste keer in een halflege collegezaal gezeten voor het vak verbintenissenrecht. Vele mensen waren zich zeker aan het voorbereiden voor de deeltoets van verbintenissenrecht. Normaal ben ik niet zo snel onzeker voor toetsen, maar voor deze ben ik wel een beetje onzeker. Ik ben vooral benieuwd of mijn nieuwe studieaanpak heeft gewerkt. Ik heb alles netjes bijgehouden vanaf de eerste twee weken en alles in stukjes verdeeld zodat ik elke dag iets deed.
'Nederland' kan toch niet aangesproken worden? De VS kunnen de dader arresteren en zulks, maar volgens mij blijft het daarbij (ik hoop maar dat dit klopt, aangezien ik over anderhalve week het tentamen hebquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:04 schreef MiFi het volgende:
Hoe zit het met het int. recht als een inwoner van Nederland 't vrijheidsbeeld opblaast. Hoe kan Nederland worden aangesproken (graag puur int rechtm geen civiel recht)
Ik zit met hackers enzo, wanneer kunnen hackers een oorlog ontketenen. Nooit dusquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:14 schreef Orbis het volgende:
[..]
'Nederland' kan toch niet aangesproken worden? De VS kunnen de dader arresteren en zulks, maar volgens mij blijft het daarbij (ik hoop maar dat dit klopt, aangezien ik over anderhalve week het tentamen heb).
De bron is (*huivert*) de Telegraaf, maar het blijft leuk om te zien dat docenten zich niet alleen met pure wetenschap bezighouden.quote:(...)
Op 14 maart 2008 mailden het parket-generaal en het parket Amsterdam elkaar over het advies van prof. Rick Lawson, hoogleraar Europees Recht aan de universiteit van Leiden. Lawson was door het OM gevraagd om in kaart te brengen of vervolging van Wilders kans had. Op het laatste vel van zijn tien kantjes tellende analyse concludeert Lawson dat het 'gegrond is om Wilders te vervolgen'.
Dit advies werd op beide parketten met gejuich ontvangen, blijkt uit het mailverkeer. 'Wat een supergoed stuk!!!!' En: 'Maandag is er een gesprek met de Minister van Justitie over dit advies. We proberen nu met man en macht zoveel mogelijk input aan Harm Brouwer (baas OM, red.) te geven voor dit gesprek. Alles is welkom'.
(...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |