quote:Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie
@Yashaaaaa - Gefeliciteerd!
wil de nieuwe TS Skage101 even toevoegen aan de OP onder UvA? Hij PM'de me hier onlangs over.
In random volgorde een aantal opties die het altijd goed doen op je cv:quote:Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes.
Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:
* inhouse dagen van de step (ja, mensen zetten die ook op hun cv)
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:14 schreef evelien89 het volgende:
Ondanks de titel van dit topic waag ik het er toch op: ik heb een vraag.
Ik moet voor privaatrecht een actueel bericht zoeken waarin het vermogensrecht een rol speelt en daar vermogensrechtelijke vragen bij formuleren.
Nu kwam ik een stukje tegen over Prorail die gaat proberen jongeren op te laten draaien voor schade die ze heben veroorzaakt met vandalisme. Kan dit onder vermogensrecht geplaatst worden? Ik vind het echt lastig om een goed onderwerp te vinden:(
Alvast bedanktt
Vreesde ik ook al voor. Huizenmarkt moet wel wat over te vinden zijn, en dan nog een vraag erbij bedenken. Thanks.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
quote:Op maandag 13 september 2010 23:37 schreef aaipod het volgende:Maar als je aanneemt dat de bevoegdheid tot het geven van een vergunning impliciet met zich meebrengt dat je deze vergunning ook weer in mag trekken (heb ik ooit gelezen) zouden dus delegatie en mandaat overblijven.
Maar is het dan mandaat of delegatie? En hoe herken ik het?
Tvpquote:Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:
Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie
Ja, treurig maar waarquote:Op woensdag 15 september 2010 09:13 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.
Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!quote:Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
quote:Editie 2010/2011
De bekende Kluwer Collegebundel, als limited edition in luxe gebonden uitvoering, voorzien van leeslinten en foudraal. De Kluwer Collegebundel is de meest gebruikte, handzame en zeer toegankelijke Nederlandse wettenbundel met gratis toegang tot de online versie (update twee keer per jaar). De bundel bestaat uit twee praktische delen (privaatrecht en publiekrecht), inclusief de meest gebruikte verdragen.De speciale luxe editie heeft een chique harde omslag en is gestoken in een fraaie bewaarcassette.
¤77,50
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dionysius85 op 15-09-2010 14:32:10 ]Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Veel tijd, maar daar krijg je ook nog wat geld voor terug hequote:Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
* studentassistentschap (kost wel veel tijd)
* stage bij advocatenkantoor (kost je 2 maanden full time)
quote:Op woensdag 15 september 2010 13:54 schreef Dionysius85 het volgende:
Over de Kluwer gesproken, kenden jullie deze Limited Edition al? Of is die er elk jaar?
[..]
Dat uit je spoiler was trouwens ook het probleem met de bundel van 2009SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom zoek je dan niet een wel juridisch gerelateerde bijbaan? Heb je zowel ervaring als geld en het is nog leuk ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes.
Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:55 schreef Leonoor het volgende:
Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?
Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:19 schreef Teteteterek het volgende:
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?
Als ze geld willen moet dat sowieso via de civiele rechter.
Mifi zegt het al, voegen bij strafzaak kan gewoon. (art. 51a Sv) (mits vordering simpel van aard is)quote:Op donderdag 16 september 2010 08:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.
En ik dacht dat de schade verhalen in de vorm van een onrechtmatige daad viel onder verbintenissenrecht en niet vermogensrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |