abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86450794
Vorige topic; [SC] WO Rechten #48 - Met slechte openingszinnen

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Universiteit van Tilburg
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
GDPP
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Freie Universität Berlin
Cortax

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Laatste post:
quote:
Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:

[..]

Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie

@Yashaaaaa - Gefeliciteerd!

wil de nieuwe TS Skage101 even toevoegen aan de OP onder UvA? Hij PM'de me hier onlangs over.
Geen referral hier.
pi_86451059
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes :').
  woensdag 15 september 2010 @ 09:10:08 #3
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_86451137
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand nog tips om je cv 'op te leuken'? Er heerst een ware rage onder mijn studiegenoten en ik heb het gevoel dat ik achterloop omdat ik niet veel tijd heb door mijn twee (niet aan rechtgerelateerde) bijbaantjes :').
In random volgorde een aantal opties die het altijd goed doen op je cv:

* commissie bij studievereniging of studentenvereniging
* actief zijn binnen een sportvereniging bijv. als trainer/coach
* werken voor de rechtswinkel (kost vaak neit zo veel tijd)
* lid van universiteits- of faculteitsraad
* studentassistentschap (kost wel veel tijd)
* stage bij advocatenkantoor (kost je 2 maanden full time)
* inhouse dagen van de step (ja, mensen zetten die ook op hun cv)
Nulla verba sed acta
pi_86451211
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:
* inhouse dagen van de step (ja, mensen zetten die ook op hun cv)
Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.
pi_86451217
Ondanks de titel van dit topic waag ik het er toch op: ik heb een vraag.
Ik moet voor privaatrecht een actueel bericht zoeken waarin het vermogensrecht een rol speelt en daar vermogensrechtelijke vragen bij formuleren.
Nu kwam ik een stukje tegen over Prorail die gaat proberen jongeren op te laten draaien voor schade die ze heben veroorzaakt met vandalisme. Kan dit onder vermogensrecht geplaatst worden? Ik vind het echt lastig om een goed onderwerp te vinden:(

Alvast bedanktt
pi_86451270
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:14 schreef evelien89 het volgende:
Ondanks de titel van dit topic waag ik het er toch op: ik heb een vraag.
Ik moet voor privaatrecht een actueel bericht zoeken waarin het vermogensrecht een rol speelt en daar vermogensrechtelijke vragen bij formuleren.
Nu kwam ik een stukje tegen over Prorail die gaat proberen jongeren op te laten draaien voor schade die ze heben veroorzaakt met vandalisme. Kan dit onder vermogensrecht geplaatst worden? Ik vind het echt lastig om een goed onderwerp te vinden:(

Alvast bedanktt
Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
pi_86451298
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Vandalisme lijkt me eerder strafrecht, eigenlijk. Kun je niet iets vinden over de huizenmarkt of hypotheken?
Vreesde ik ook al voor. Huizenmarkt moet wel wat over te vinden zijn, en dan nog een vraag erbij bedenken. Thanks.
pi_86451993
teuveupeu :7
  woensdag 15 september 2010 @ 09:52:12 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_86452009
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:37 schreef aaipod het volgende:Maar als je aanneemt dat de bevoegdheid tot het geven van een vergunning impliciet met zich meebrengt dat je deze vergunning ook weer in mag trekken (heb ik ooit gelezen) zouden dus delegatie en mandaat overblijven.

Maar is het dan mandaat of delegatie? En hoe herken ik het?
quote:
Op woensdag 15 september 2010 02:16 schreef aaipod het volgende:

Het correcte antwoord was uiteindelijk toch attributie :'(
Tvp :s)

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-09-2010 10:26:14 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_86452247
Ach, vragen stellen staat toch vrij. Het krijgen van een goed antwoord is een tweede :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  woensdag 15 september 2010 @ 10:42:43 #11
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86453158
Ugh, zometeen even rap huiswerk maken. Om 3 uur werkgroep en nog niks gedaan (nou oke, al wel de stof deels gelezen en college gevolgd).
  woensdag 15 september 2010 @ 10:55:10 #12
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_86453500
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:13 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Honestly? Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van zien tenzij je bij hetzelfde kantoor solliciteert.
Ja, treurig maar waar :{ .
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:17 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!
Nulla verba sed acta
pi_86455674
Waarom staat de Kluwer van 2008 in de OP :P
pi_86459476
Over de Kluwer gesproken, kenden jullie deze Limited Edition al? Of is die er elk jaar?
quote:
Editie 2010/2011
De bekende Kluwer Collegebundel, als limited edition in luxe gebonden uitvoering, voorzien van leeslinten en foudraal. De Kluwer Collegebundel is de meest gebruikte, handzame en zeer toegankelijke Nederlandse wettenbundel met gratis toegang tot de online versie (update twee keer per jaar). De bundel bestaat uit twee praktische delen (privaatrecht en publiekrecht), inclusief de meest gebruikte verdragen.De speciale luxe editie heeft een chique harde omslag en is gestoken in een fraaie bewaarcassette.

¤77,50
>:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dionysius85 op 15-09-2010 14:32:10 ]
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_86460959
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:10 schreef Leonoor het volgende:

[..]

* studentassistentschap (kost wel veel tijd)
* stage bij advocatenkantoor (kost je 2 maanden full time)
Veel tijd, maar daar krijg je ook nog wat geld voor terug he
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_86461941
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:54 schreef Dionysius85 het volgende:
Over de Kluwer gesproken, kenden jullie deze Limited Edition al? Of is die er elk jaar?
[..]

>:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat uit je spoiler was trouwens ook het probleem met de bundel van 2009 :P
pi_86471284
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:04 schreef -Trinity- het volgende:
Waarom zoek je dan niet een wel juridisch gerelateerde bijbaan? Heb je zowel ervaring als geld en het is nog leuk ook.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_86471464
Ik zit er ook aan te denken. Heb een hele relaxte bijbaan en een prettige omgeving, maar is in onderwijssector en heeft totaal niets met rechten te maken. Verder werk ik echt minimaal qua uren.
Rechten gerelateerd bijbaantje zoeken of blijven :P
pi_86476066
Begin goederenrecht steeds meer te waarderen moet ik zeggen
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_86480996
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:55 schreef Leonoor het volgende:
Het gaat toch om de vordering tot schadevergoeding die Prorail wil instellen tegen de jongeren? Dat is mijns inziens gewoon een civielrechtelijke vordering!
Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?
pi_86481969
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:55 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik had 'm anders begrepen, dat ze zich als slachtoffer in de evt strafzaak zouden voegen om zo verhaal te halen. Dat kan toch ook?
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?

Als ze geld willen moet dat sowieso via de civiele rechter.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_86485706
Of voegen bij strafzaak :P

Kan je eigenlijk strafzaak gebruiken als bewijs voor een civiele zaak?
pi_86487568
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:19 schreef Teteteterek het volgende:
Wat hebben zij precies aan 'verhaal halen'?

Als ze geld willen moet dat sowieso via de civiele rechter.
Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.

En ik dacht dat de schade verhalen in de vorm van een onrechtmatige daad viel onder verbintenissenrecht en niet vermogensrecht.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:02:32 #24
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86487732
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik bedoelde schade verhalen, grapje. Ik dacht dat ook tijdens het strafproces kon.

En ik dacht dat de schade verhalen in de vorm van een onrechtmatige daad viel onder verbintenissenrecht en niet vermogensrecht.
Mifi zegt het al, voegen bij strafzaak kan gewoon. (art. 51a Sv) (mits vordering simpel van aard is)

En een onrechtmatige daad vordering is verbintenissenrecht inderdaad, maar ook gewoon vermogensrecht. Als je in boek 6 bezig bent blader je toch ook vaak even terug naar boek 3 wat zo mooi 'Vermogensrecht in het algemeen' heet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door aaipod op 16-09-2010 09:09:05 ]
  donderdag 16 september 2010 @ 09:08:47 #25
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86487842
O en de TT.

Ik berustte zelf al in de conclusie dat er geen sprake was van attributie en Roberto beantwoorde alleen de daarop volgende vraag. Bovendien zijn we allemaal studenten hier ;) Ik heb me er nu wel zoveel in verdiept dat ik het nooit meer fout kan doen op het tentamen natuurlijk waar deze vraag ongetwijfeld voorbij gaat komen, dus ik heb er zeker wat aan gehad :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')