Af en toe pak ik mijn tijd voor ontspanning. Maar ik moet naar mijn eerste twee pieken toewerken. Ik heb over twee weken een deeltentamen voor verbintenissenrecht en een week later mag ik aan de bak voor de taaltoets Nederlands.quote:Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen.
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenquote:Op zondag 26 september 2010 14:00 schreef Vragende het volgende:
Hoeveel groepsopdrachten heb je op de universiteit? doe nu HBO rechten voor mijn propedeuse maar die groepsopdrachten komen nu al mijn strot uit
Gelukkig, want HBO rechten voelt gewoon als communismequote:Op zondag 26 september 2010 14:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenVoor de rest niks. Die opdracht was ook niet voor studiepunten o.i.d.
Ik moest in een groepje één keer een verslag maken van een rechtbankbezoek waar nooit meer naar gekeken is.quote:Op zondag 26 september 2010 14:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik had één essayopdracht in het eerste jaar welke je met een groepje moest makenVoor de rest niks. Die opdracht was ook niet voor studiepunten o.i.d.
Via Leiden kan ik volgens mij ook niet verder terug dan 2007 op het moment.quote:Op maandag 27 september 2010 09:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand die toegang heeft tot de artikelen op de site van de NJB?
Ik moet één specifiek artikel hebben, ik zie hem staan maar moet inloggen om hem te kunnen zienLogisch, maar via de RuG hebben we daar helaas (voor het jaar 2005) geen toegang toe.
Iemand die me kan/wil helpen?
Het gaat om NJB 2005, nr 44, blz 2304-2308. 'Kantonrechter of geschillencommissie in consumentenzaken: de feiten op een rij'.
Natuurlijk kan ik ook naar de bibliotheek waar ze wel staan, maar daar heb ik wegens werk echter pas donderdag weer tijd voor en ik wil er graag mee aan de slag..
Iig alvast bedankt
Dit is bij de RuG inderdaad ook het geval.quote:Op maandag 27 september 2010 11:32 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Via Leiden kan ik volgens mij ook niet verder terug dan 2007 op het moment.
Ik volg het vak ook op dit moment, en volgens mij is dat bij uitstek een geval waarin een niet consument gebruik kan maken van de reflexwerking + een lid uit de zwarte of grijze lijst.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig om mij voor te bereiden op het deeltentamen van het vak verbintenissenrecht, echter blijf ik steeds met een vraag zitten over de reflexwerking van art 6:233 sub a BW. Mag bijvoorbeeld een Groentenboer BV die een consumentenkoop doet(De eigenaar koopt bijvoorbeeld een papierversnipperaar) een beroep doen op de reflexwerking die van art 6:233 sub a BW uitgaat of mag dit niet en moet de Groentenboer BV een beroep doen op de open norm art 6:248 BW.?
Bedankt voor je antwoord, nu snap ik het een stuk beter.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik volg het vak ook op dit moment, en volgens mij is dat bij uitstek een geval waarin een niet consument gebruik kan maken van de reflexwerking + een lid uit de zwarte of grijze lijst.
Het is overigens aan te raden om allebei te doen, voor het geval de één wordt afgewezen.
Ik had al opgevangen van andere eerstejaars die veel vrijstellingen hebben en dus ook de tweedejaarsvakken volgen dat Europees Recht aanpoten zou zijn. Ik heb dit vak maar laten liggen omdat ik er niet op durfde te vertrouwen dat ik zonder de voorkennis van het B1 vak van Europees Recht dit vak zou halen, want bij de MER heb ik weinig Europees Recht gehad.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Europees recht zal nooit mijn ding worden vrees ik. 6 van de 15 mc vragen goed(4 keuzes).
Vorig jaar voor Inleiding privaatrecht een 9 gehaald, dus ik hoop dat daar nog veel van is blijven hangen. Verder heb ik vandaag de stof uit de reader allemaal gelezen, en doe ik morgen mijn aantekeningen + arresten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had al opgevangen van andere eerstejaars die veel vrijstellingen hebben en dus ook de tweedejaarsvakken volgen dat Europees Recht aanpoten zou zijn. Ik heb dit vak maar laten liggen omdat ik er niet op durfde te vertrouwen dat ik zonder de voorkennis van het B1 vak van Europees Recht dit vak zou halen, want bij de MER heb ik weinig Europees Recht gehad.
Vandaag voor de eerste keer in een halflege collegezaal gezeten voor het vak verbintenissenrecht. Vele mensen waren zich zeker aan het voorbereiden voor de deeltoets van verbintenissenrecht. Normaal ben ik niet zo snel onzeker voor toetsen, maar voor deze ben ik wel een beetje onzeker. Ik ben vooral benieuwd of mijn nieuwe studieaanpak heeft gewerkt. Ik heb alles netjes bijgehouden vanaf de eerste twee weken en alles in stukjes verdeeld zodat ik elke dag iets deed.
'Nederland' kan toch niet aangesproken worden? De VS kunnen de dader arresteren en zulks, maar volgens mij blijft het daarbij (ik hoop maar dat dit klopt, aangezien ik over anderhalve week het tentamen hebquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:04 schreef MiFi het volgende:
Hoe zit het met het int. recht als een inwoner van Nederland 't vrijheidsbeeld opblaast. Hoe kan Nederland worden aangesproken (graag puur int rechtm geen civiel recht)
Ik zit met hackers enzo, wanneer kunnen hackers een oorlog ontketenen. Nooit dusquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:14 schreef Orbis het volgende:
[..]
'Nederland' kan toch niet aangesproken worden? De VS kunnen de dader arresteren en zulks, maar volgens mij blijft het daarbij (ik hoop maar dat dit klopt, aangezien ik over anderhalve week het tentamen heb).
De bron is (*huivert*) de Telegraaf, maar het blijft leuk om te zien dat docenten zich niet alleen met pure wetenschap bezighouden.quote:(...)
Op 14 maart 2008 mailden het parket-generaal en het parket Amsterdam elkaar over het advies van prof. Rick Lawson, hoogleraar Europees Recht aan de universiteit van Leiden. Lawson was door het OM gevraagd om in kaart te brengen of vervolging van Wilders kans had. Op het laatste vel van zijn tien kantjes tellende analyse concludeert Lawson dat het 'gegrond is om Wilders te vervolgen'.
Dit advies werd op beide parketten met gejuich ontvangen, blijkt uit het mailverkeer. 'Wat een supergoed stuk!!!!' En: 'Maandag is er een gesprek met de Minister van Justitie over dit advies. We proberen nu met man en macht zoveel mogelijk input aan Harm Brouwer (baas OM, red.) te geven voor dit gesprek. Alles is welkom'.
(...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |