abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 september 2010 @ 09:20:43 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86488076
quote:
[b]Op woensdag 15 september 2010 13:54
>:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier heb je een goed plaatje:

pi_86499155
Ik heb een vraag :P (verder kom ik hier eigenlijk nooit, enkel voor vragen ;))

Momenteel doe ik Handels- en ondernemingsrecht (master), waarmee ik eind dit jaar klaar ben. Daarna wil ik een jaar naar het buitenland (waarschijnlijk Buenos Aires) om te gaan studeren, geen juridische studie, maar een bedrijfseconomische.

Uiteraard zou een bedrijfseconomische master mij de meeste meerwaarde opleveren, maar ik vermoed dat ik met mijn juridische achtergrond daar niet mee uit de voeten ga komen, ondanks mijn E&M profiel op de middelbare school en enkele gevolgde economische keuzevakken als 'Bedrijfseconomie voor juristen'. Dat zou dus betekenen dat ik het beste een jaar bachelor kan volgen.

Hier had ik het laatst echter met een medestudent over, die mij vertelde dat het volgen van een bedrijfseconomische master na deze master heel goed mogelijk zou zijn. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar twijfel toch zeer aan zijn 'deskundigheid' wat dat betreft...

Natuurlijk ga ik te zijner tijd ook inlichtingen inwinnen bij de studieadviseur op de faculteit, maar hoe meer meningen ik heb, hoe beter ik een keuze kan maken. Alle inzichten worden gewaardeerd!
pi_86503775
quote:
Groninger studenten massaal onvoldoende
Geplaatst: donderdag 16 september 2010 16:45
Gewijzigd: donderdag 16 september 2010 16:45

GRONINGEN - Van de vijfhonderd studenten aan de Rijksuniversiteit
Groningen die zich eind augustus inschreven voor een hertentamen Europees
recht, hebben slechts dertig een voldoende gehaald.

Nooit eerder waren de resultaten van een hertentamen Europees recht in Groningen zo slecht.

Volgens een woordvoerder van de Rijksuniversiteit Groningen schreven zich eind augustus vijfhonderd studenten in voor het hertentamen. Daarvan kwamen er bijna tweehonderd niet opdagen, of ze lieten hun tentamen niet nakijken en kregen een nul. In totaal leverden 315 studenten hun tentamen in. Van hen haalden er 270 een onvoldoende, bijna 90 procent. De gemiddelde score bedroeg 3,9.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94756

Falers :')!
pi_86503987
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94756

Falers :')!
Zijn er dan toch 45 die een voldoende hebben ipv 30? 315-270

Desondanks: Wtf _O-
pi_86504721
quote:
Kort door de bocht, vind je niet? ;)

De universiteit is de faler, niet de studenten. Als je een tentamen maakt waarbij 90% zakt (op een groot aantal leerlingen) is het tentamen dus veel te moeilijk geweest of is het onderwijs slecht geweest.
pi_86505173
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:59 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb een vraag :P (verder kom ik hier eigenlijk nooit, enkel voor vragen ;))

Momenteel doe ik Handels- en ondernemingsrecht (master), waarmee ik eind dit jaar klaar ben. Daarna wil ik een jaar naar het buitenland (waarschijnlijk Buenos Aires) om te gaan studeren, geen juridische studie, maar een bedrijfseconomische.

Uiteraard zou een bedrijfseconomische master mij de meeste meerwaarde opleveren, maar ik vermoed dat ik met mijn juridische achtergrond daar niet mee uit de voeten ga komen, ondanks mijn E&M profiel op de middelbare school en enkele gevolgde economische keuzevakken als 'Bedrijfseconomie voor juristen'. Dat zou dus betekenen dat ik het beste een jaar bachelor kan volgen.

Hier had ik het laatst echter met een medestudent over, die mij vertelde dat het volgen van een bedrijfseconomische master na deze master heel goed mogelijk zou zijn. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar twijfel toch zeer aan zijn 'deskundigheid' wat dat betreft...

Natuurlijk ga ik te zijner tijd ook inlichtingen inwinnen bij de studieadviseur op de faculteit, maar hoe meer meningen ik heb, hoe beter ik een keuze kan maken. Alle inzichten worden gewaardeerd!
Ik kan me haast niet voorstellen dat je, als afgestudeerd jurist, zonder pre-mastertraject aan een op een andere faculteit aangeboden economische master kan beginnen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_86506059
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:22 schreef Bartaz het volgende:

[..]

De universiteit is de faler, niet de studenten. Als je een tentamen maakt waarbij 90% zakt (op een groot aantal leerlingen) is het tentamen dus veel te moeilijk geweest of is het onderwijs slecht geweest.
Of het komt natuurlijk omdat het tentamen in de 'vakantie' was en dat het merendeel van de studenten 8 weken vakantie niet voldoende vindt.
pi_86513513
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Of het komt natuurlijk omdat het tentamen in de 'vakantie' was en dat het merendeel van de studenten 8 weken vakantie niet voldoende vindt.
(her-)tentamens houden in augustus is ook gewoon te gek voor woorden... Bij de uva is het laatste hertentamen gewoon eind juni. Als je alles dus in één keer haalt heb je dik 3 maanden vakantie.
pi_86515577
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:02 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zijn er dan toch 45 die een voldoende hebben ipv 30? 315-270

Desondanks: Wtf _O-
Ik telde er 28... Cijferlijst staat nl. op nestor...
Ik behoor trouwens niet tot die groep ;( Had een 5. Dinsdag maar even naar de nabespreking..

Hoop stiekem dat ze de normering nog aanpassen, maar dat wordt m vast niet :')
pi_86516356
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:22 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Ik verdenk de docenten ook wel eens van een soort prestigestrijd, bv. onder het motto: kijk mijn vak eens moeilijk zijn..
  donderdag 16 september 2010 @ 23:48:44 #36
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86520875
En ik heb weekend! :D Vanavond op zoek naar PINO's, mocht dat niet lukken een PLORK en in ieder geval hopen op een WOKNOK :') Oh oh wat was Oh Oh Cherso weer fout :D

Hey Maharbal, vanavond nog de stad in? Sms dan ff. We kunnen elkaar wingmannen, mijn zin is "Je lijk wel een paradijsvogel jij!" :D

O ja ik heb deze week trouwens de eerste twee bijeenkomsten Econometrie gehad, echt heel basic gelukkig dus ontzettend goed te volgen :)
pi_86544698
Heeft iemand een goede bron voor juridische artikelen van 1500+ woorden?

Kan echt niks op internet vinden en die juridische bladen zijn peperduur
pi_86546768
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:10 schreef Heichler het volgende:

De plaatselijke Ub-database?
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:55:06 #39
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86550732
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:10 schreef Heichler het volgende:

Tja, de online artikelen zijn ook niet gratis. Nationaal heb je bijvoorbeeld http://www.njb.nl/ , http://maandblad.arsaequi.nl/content.asp , http://www.uitgeverijparis.nl/ en http://www.bjutijdschriften.nl/ maar ook daarbij moet je een abonnement hebben of moet je onderwijsinstelling toegang hebben geregeld.

Op http://www.ssrn.com/ vind je wel wat gratis artikelen, maar die zijn internationaal, niet altijd juridisch en soms zijn het nog conceptversies.
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:11:23 #40
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86551465
Staan er geen artikelen op Plaza Kluwer? Of kluwer navigator hoe het ook heet. Ik meen dat elke uni daar wel toegang tot heeft niet?
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:13:08 #41
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86551524
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:11 schreef aaipod het volgende:
Staan er geen artikelen op Plaza Kluwer? Of kluwer navigator hoe het ook heet. Ik meen dat elke uni daar wel toegang tot heeft niet?
Ja, volgens mij wel. Ik noemde 'em niet omdat ik daar geen directe link voor kon geven, maar daar staat denk ik nog wel het meeste materiaal op.
pi_86554083
Bedankt, Ik zal wel is op de kluwer sites kijken
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:48:03 #43
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86583497
Wat is WGR toch ook een kut subforum :P Dat topic van die gast die de Koran/de schrijver strafrechtelijk wil laten vervolgen :')

De Koran verbieden op grond van Wetboek van Strafrecht
pi_86589267
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:48 schreef aaipod het volgende:
Wat is WGR toch ook een kut subforum :P Dat topic van die gast die de Koran/de schrijver strafrechtelijk wil laten vervolgen :')

De Koran verbieden op grond van Wetboek van Strafrecht
En, nog een WOKNOK gescoord? :D
  zondag 19 september 2010 @ 05:07:35 #45
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_86592265
quote:
Op zondag 19 september 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En, nog een WOKNOK gescoord? :D
Nee pfff weer niet gelukt! :P Vanavond ook niet btw. Maar wel een leuk eerstejaarsje ontmoet dat zeker PINO potentieel heeft ;) Voor de verandering ook eens niet teveel gezopen, dus nu lekker op bed en morgen maar even hyven aangezien ik haar naam zowaar nog weet. (ok ik heb haar al gehyved, maar om haar nu meteen toe te voegen komt ook zo desperate over ;) )
pi_86740945
:W en ik was het topic weer eens kwijt :')
pi_86817012
Eerste jaars RUG hier! :W
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_86817508
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:24 schreef FlinkeNaam het volgende:
Eerste jaars RUG hier! :W
Doe eens aanpassen dan ;)
quote:
opleiding: couch potato
Vandaag weer hc van de Vey Mestdagh gehad (8> foto's van Fatelle (u weet wel, die jaarclub met die leuke vakantiekiekjes) in groot formaat op het scherm van de Pathé _O-
Ik blijf van mening dat de man geniale hoorcolleges geeft, meer van dat graag..

Wat is het hier stil trouwens de laatste tijd!?
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_86819755
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:46 schreef Dionysius85 het volgende:
Wat is het hier stil trouwens de laatste tijd!?
Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen. ;)
pi_86821961
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Het is het begin van het collegejaar, iedereen is nu nog goed z'n best aan het doen. ;)
Zou 't? Ik heb bijvoorbeeld vijf minuten geleden het lezen van Leviathan maar opgegeven. In plaats daarvan grijp ik toch maar de samenvatting :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')