- schieten voor open doelquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef TheVulture het volgende:
De grote grap in deze is gewoon dat Pieter Storms vroeger opkwam voor de gedupeerde medemens en nu is getrouwd met een wijf dat honderdduizenden mensen heeft gedupeerd met dat hele World-Online gebeuren... het is feitelijk heulen met de vijand en met terugwerkende kracht je zelf compleet ongeloofwaardig maken...
En dan daar ook nog als haar keffertje gaan zitten om haar te verdedigen... ik vind het hilarisch
Ik ben geen fan van Jort maar dit was kat in het bakkie
Ik las: een kwaaie KingKongquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:26 schreef Ringo het volgende:
Die Nina... wat een ontstellend lelijke vrouw is dat... een kwaaie Klingon..
Zeker waar, alhoewel de heer Storms het vroeger natuurlijk ook niet altijd even zuiver heeft gespeeld. En dat hij daar samen met Nina Brink verschijnt helpt ook al niet mee. Na Eric Smit valt de publieke opinie niet echt in hun voordeel uit.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Pieter Storms heeft wel een puntje. Jort Kelder is de godfather van de journalistieke ad hominem. Maar hij is zo scherp en charmant dat ie ermee wegkomt. Zeker tegenover zo'n logge brulbeer.
Nee, hij is bepaald niet de geschikte man om dit soort 'misstanden' aan te kaarten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:27 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Zeker waar, alhoewel de heer Storms het vroeger natuurlijk ook niet altijd even zuiver heeft gespeeld. En dat hij daar samen met Nina Brink verschijnt helpt ook al niet mee. Na Eric Smit valt de publieke opinie niet echt in hun voordeel uit.
Inderdaad, ze is niet alleen qua uiterlijk spuuglelijk, ze heeft ook een hele lelijke nare uitstraling. Zoals ik al zei: ik zou mijn hond er nog van af schoppen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:26 schreef Ringo het volgende:
Ze lijkt op Margaret Thatcher uit Spitting Imagequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:26 schreef Ringo het volgende:
DENNIS, WHERE IS MY DINNER!!!quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:34 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ze lijkt op Margaret Thatcher uit Spitting Image
Precies wat Storms deed bij zijn SBS6 aanhang.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:44 schreef Mendeljev het volgende:
Pieter heeft overigens wel gelijk. Jort probeert op een populistische wijze goedkoop te scoren bij zijn Quote-aanhang
Maar zoals Storms z'n verhaal begon leek het alsof hij de gehele Nederlandse journalistiek van een bedroevend niveau vond. Het enige waar hij daarna mee aan kwam zetten was 2 zinnen over een schimmig artikel in de Telegraaf (die zowiezo bij de meeste Nederlanders niet bekend is door hun journalistieke kwaliteitenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:44 schreef Mendeljev het volgende:
Pieter heeft overigens wel gelijk. Jort probeert op een populistische wijze goedkoop te scoren bij zijn Quote-aanhang die nog wel een appeltje te schillen had met Nina. Als je iemand gaat betichten van allerlei ranzige praktijken dan is een anonieme bron echt een no-go. Jort's mimiek liet ook wel zien dat hij zich in het nauw gedreven voelde.
Al met al was dit hilarische tv, dit moeten ze echt vaker doen!
Ik heb storms anders geen enkel inhoudelijk punt zien maken, geen punt zien scoren of maar 1 keer een argument te hebben gemaakt laat staan gewonnenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:44 schreef Mendeljev het volgende:
Pieter heeft overigens wel gelijk. Jort probeert op een populistische wijze goedkoop te scoren bij zijn Quote-aanhang die nog wel een appeltje te schillen had met Nina. Als je iemand gaat betichten van allerlei ranzige praktijken dan is een anonieme bron echt een no-go. Jort's mimiek liet ook wel zien dat hij zich in het nauw gedreven voelde.
Het trieste is dat Storms dit niet doet vanuit journalistieke gedrevenheid maar vanuit persoonlijke rancune. In het begin probeerde hij er nog een discussie van te maken op een hoger, abstract niveau (de staat van "de" journalistiek) maar al snel gleed hij af naar het punt waarvan we allemaal al wisten dat 't 'm daarom ging: hij en z'n wijf tegen de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:44 schreef Mendeljev het volgende:
Dat dus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het trieste is dat Storms dit niet doet vanuit journalistieke gedrevenheid maar vanuit persoonlijke rancune. In het begin probeerde hij er nog een discussie van te maken op een hoger, abstract niveau (de staat van "de" journalistiek) maar al snel gleed hij af naar het punt waarvan we allemaal al wisten dat 't 'm daarom ging: hij en z'n wijf tegen de rest van de wereld.
Sterker nog op de vraag van hem kwam Kelder met bewijzenquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb storms anders geen enkel inhoudelijk punt zien maken, geen punt zien scoren of maar 1 keer een argument te hebben gemaakt laat staan gewonnen
Nou ja, het feit dat Jort anonieme bronnen aanhaalt als geldende waarheid op zich is al een aantijging die hard aan komt voor iedereen in het journalistieke vak zit. Jort's repliek was dan ook matig omdat hij op zijn beurt Pieter weer beschuldigt van dezelfde praktijken. Daarnaast werd Jort ook onredelijk omdat hij allerlei vunzige toespelingen maakte richting Pieter's vrouw, dat was redelijk genant. Dit was overduidelijk een vete die uitgevochten werd en liet zich niet samenvatten tot een winnaar/verliezersdebat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb storms anders geen enkel inhoudelijk punt zien maken, geen punt zien scoren of maar 1 keer een argument te hebben gemaakt laat staan gewonnen
Ik vond dat Mathijs daar in het begin te veel naar stuurde.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het trieste is dat Storms dit niet doet vanuit journalistieke gedrevenheid maar vanuit persoonlijke rancune. In het begin probeerde hij er nog een discussie van te maken op een hoger, abstract niveau (de staat van "de" journalistiek) maar al snel gleed hij af naar het punt waarvan we allemaal al wisten dat 't 'm daarom ging: hij en z'n wijf tegen de rest van de wereld.
Gelukkig greep ie niet inquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:07 schreef Wickedangel het volgende:
Storms is een brulaap die zijn persoonlijke vete met Kelder kwam uitvechten, maar liet Kelder niet aan het woord. Daar had Van Nieuwkerk moeten ingrijpen, al was het maar uit respect voor zijn tafelheer, maar dat kan hij nietDit programma heeft z'n langste tijd wel gehad
Ik zal er eens over nadenken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:01 schreef .aeon het volgende:
Wanneer komt hij op Uitzending Gemist?
Voor het spektakel was het goed. Maar dit was echt incompetent gespreksleiderschap.quote:
En dan in de biologieles de plaatselijke dierenarts met enge beestjes laten langskomenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:10 schreef Ringo het volgende:
Matthijs laat zich snel intimideren. Hij is een angsthaas. Ik zou hem wel eens voor de klas willen zien staan,.
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Voor het spektakel was het goed. Maar dit was echt incompetent gespreksleiderschap.
Het was buitengewoon fascinerend om te zien. Ik haat Pieter Storms en heb een groot zwak voor Jort Kelder. Maar schitterende televisie, nee, eigenlijk niet. Als Matthijs van Nieuwkerk zich meer had laten gelden, had het iets schitterends kunnen worden. Nu zat ik te vaak met kromme tenen. Het was maar een bonkig gevecht.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Maar je bent het met me eens dat we schitterende TV hebben gezien ?
Dit moet eigenlijk in jouw topic over mooie gesprekkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Maar je bent het met me eens dat we schitterende TV hebben gezien ?
Ja, hij houdt zich bij dit soort felle gesprekken altijd angstvallig stil idd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:13 schreef TheVulture het volgende:
Van Nieuwkerk is vanavond voor mij wel definitief door de mand gevallen als interviewer/gespreksleider
complete aanfluiting!quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, hij houdt zich bij dit soort felle gesprekken altijd angstvallig stil idd.
Ik heb het niet gezien hoor, maar meestal is het wel prettig als een gespreksleider de discussie gewoon laat lopen.quote:
Zijn daar beelden van?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hoorde van iemand die er net live bij was dat Nina not amused was. Liep na de uitzending recht op Jort af, Storms gaf'm schijnbaar met de vlakke hand een paar "vriendelijke" tikjes. Naar sfeertje.
Waarom doet ie dan ook niet gewoon dat knooppie van zijn pak los? Rare ijdeltuit. Dat ademt veel beter, en hij heeft zijn armen vrij om de gast te slaan.quote:
Je kunt het gecontroleerd laten lopen maar hij zat daar alleen maar schaapachtig te kijken en wat te grijnzen...quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien hoor, maar meestal is het wel prettig als een gespreksleider de discussie gewoon laat lopen.
Niet in het begin. Daar had ie ferme punten moeten zetten. Storms eiste veel teveel gesprekstijd op in de eerste ronde, Kelder hapte naar adem, kwam er niet tussendoor, vroeg om bijstand. Van Nieuwkerk deed niets. Vanaf toen was het al gebeurd; hij bestond niet eens meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien hoor, maar meestal is het wel prettig als een gespreksleider de discussie gewoon laat lopen.
Dat is dan ook het enige minpunt, het knooppie vanquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom doet ie dan ook niet gewoon dat knooppie van zijn pak los? Rare ijdeltuit. Dat ademt veel beter, en hij heeft zijn armen vrij om de gast te slaan.
En zo ging Pieter maar door tegen Jort..Mathijs was muisstil.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:08 schreef ShevaJB het volgende:
Luister Jort, luister Jort, beste Jort, luister Jort, luister Jort, beste Jort, luister beste Jort.
Eigenlijk wel jammer..quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:13 schreef TheVulture het volgende:
Van Nieuwkerk is vanavond voor mij wel definitief door de mand gevallen als interviewer/gespreksleider
Vandaar al de Ex-enquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:53 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat bedoelde Jort aanstaande ex? ik vind die Nina Brink echt niks aan
Ook dat werd besproken in het Revu-artikel: beiden gaan door roeien en ruiten om te bereiken wat ze willen, dus het past perfect. Eigenlijk zijn ze dus met zichzelf getrouwd, bedenk ik nuquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:16 schreef Ringo het volgende:
En tóch. Moeten die twee veel van mekaar houden. Het zij maar gezegd.
Waarmee hij zichzelf met al die jaren Breekijzer toch wel compleet belachelijk maaktquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:04 schreef marcodej het volgende:
Mooi hoe Storms niet ontkent dat hij van de creditcard van zijn vrouw leeft en er min of meer trots op is dat Nina miljoenen aan die beursgang heeft verdiend.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het met name een afgang voor het kamp Storms. Maar dat lijkt op een tendens. Die verzamelen afgang op afgang.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:12 schreef Roi het volgende:
Dit was voor allebei een afgang, Storms met z'n onzinnige discussie en argumenten ("je kan als journalist geen maatpak dragen") en Kelder met zijn lullige opmerkingen.
Ja dat is al eens eerder voorbij gekomen met ook 2 mensen uit een ander land, erg slecht als het echt zo anders ondertitelt wordt.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef DaverzNL het volgende:
Iemand trouwens enig idee of RTL nieuws of NOS nou fout zat met die vertaling van die Turkse mensen in de TV Draait Door? Voor degene die het niet gezien hebben: zelfde fragment van turkse man die wat zegt in zowel RTL nieuws als NOS journaal, compleet tegenovergestelde vertaling: Bij de een iets van: 'het is een goede zaak', bij de ander 'dit is niet goed'.
NOS zat fout, RTL zat goed.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:26 schreef DaverzNL het volgende:
Iemand trouwens enig idee of RTL nieuws of NOS nou fout zat met die vertaling van die Turkse mensen in de TV Draait Door? Voor degene die het niet gezien hebben: zelfde fragment van turkse man die wat zegt in zowel RTL nieuws als NOS journaal, compleet tegenovergestelde vertaling: Bij de een iets van: 'het is een goede zaak', bij de ander 'dit is niet goed'.
het is wel erg triest dat je gewoon voorgelogen wordt door de mediaquote:
Yepquote:Op woensdag 15 september 2010 00:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is wel erg triest dat je gewoon voorgelogen wordt door de media
Een foutje kan, maar dit is gewoon precies het tegenovergestelde
Mwah ik denk dat hij het voor een betere discussie wat meer uit elkaar had moeten houden.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:48 schreef EvanStone het volgende:
Gelukkig hield Matthijs zijn mond.
Precies. Zal mij boeie als het vertaald wordt als 'nee, dat vind ik niet' of 'nee, ik denk van niet'. Maar om gewoon 'ja' als 'nee' te vertalen of andersom is eigenlijk best wel kwalijk...quote:Op woensdag 15 september 2010 00:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is wel erg triest dat je gewoon voorgelogen wordt door de media
Een foutje kan, maar dit is gewoon precies het tegenovergestelde
Kennelijk zitten politieke voorkeuren ook diepgeworteld bij vertalers in Nederland, typischquote:Op woensdag 15 september 2010 00:54 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Precies. Zal mij boeie als het vertaald wordt als 'nee, dat vind ik niet' of 'nee, ik denk van niet'. Maar om gewoon 'ja' als 'nee' te vertalen of andersom is eigenlijk best wel kwalijk...
quote:Even met Jort gebeld. Labiele Pieter Storms was na uitzending DWDD zeer agressief en heeft Jort zelfs geslagen.
Net een nachtherhaling gezien (vanwege de vele reacties hier), maar ik vond het eigenlijk weinig spectaculair.quote:
Enfin is ook echt zo'n woord wat Jort verzonnen had kunnen hebbenquote:Op woensdag 15 september 2010 09:45 schreef Svyatagor het volgende:
Yep, de opperbretel kreeg een paar "ferme tikken" van Storms. Hilarisch verslag van hemzelf:
http://925.nl/archief/2010/09/15/storms-in-glas-modder
Dat niet, maar vooral ook niet wat ze nu dachten te bereiken. Het lag er zo ontzettend dik bovenop dat Storms er alleen maar zat vanuit persoonlijke rancune jegens Kelder vanwege zijn verleden met Brink. Waarbij Storms toch ook zou moeten snappen dat Brink bepaald geen volksheld is sinds die affaire, dus de publieke opinie had hij ook al niet mee. Oerstom dat je je door dat soort emoties laat leiden, ga emigreren en van de zon genieten zou ik zeggenquote:Op woensdag 15 september 2010 10:37 schreef Stansfield het volgende:
Ik snap die stoms en brink niet. Barst je van het geld, blijf je maar in de media je zogenaamde gelijk halen. Wat kan jou dat schelen je kan doen en laten wat je wilt de rest van je leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |