abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86477975
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:50 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Klopt, het lijkt er tegenwoordig op dat je als SF een mooiboykapsel moet hebben wil je nog serieus genomen worden... :P
En het liefst een baard van minimaal 25 cm! Want anders word je niet serieus genomen door de Taliban. :')
  woensdag 15 september 2010 @ 22:08:22 #102
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86478678
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:55 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Een tijdje terug liep er er op de Peel een rond van het type marinier 1 of kpl, weet het niet helemaal zeker meer met een of ander vaag kapsel :P bovenop gemilimeterd en dan een of andere enorme pluk haar met veel te veel gel plat op z'n voorhoofd :P
Tsja, dat kan.. meer kan ik er niet over zeggen.. :P
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 15 september 2010 @ 22:10:45 #103
168777 Rave_NL
pi_86478824
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

En het liefst een baard van minimaal 25 cm! Want anders word je niet serieus genomen door de Taliban. :')
Daar zijn ze volgens mij alweer een beetje van afgestapt...Maar het had wel wat toen de taliban onderling ruzie maakten via de walkietalkies omdat niemand zin had om het tegen "de mannen met de baarden" op te nemen.. ^O^
  woensdag 15 september 2010 @ 23:07:11 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_86481450
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:52 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ow, jij bedoelt een stuk of 5 ingevlochten vlechten naar achteren, dat is idd een heel werkje en dat kan ik ook niet zelf. Ik dacht meer aan 1 invlecht.
Ik heb het idd over invlechten, alleen dan allemaal kleintjes, ook makkelijk voor verwijderen van teken.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:34 schreef Maitje het volgende:

[..]

Boven de schouders is toevallig niet verplicht, heb genoeg meiden gezien die het over de schouders hebben hangen, daarbij is het ook makkelijker om het in een knot of staart/vlecht te draaien. (Ik heb het dan niet tot ver onder de schouders ofzo maar je snapt vast wat ik bedoel).
Daarbij kosten zwarte elastiekjes geen drol en heb er dan ook genoeg liggen ;) .
Nee is idd niet verplicht, want dat had ik al aangegeven, ze kunnen je geen haarlengte verplichten. Wel is het officieel verplicht om je haar op een bepaalde manier te dragen. Dat kan je makkelijk uitvinden. Maar dat ga je nog wel ondervinden denk ik.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:21 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En jij ziet het verschil niet tussen de letterlijke wet en de geldende mores. Als jij al vanaf het allereerste moment laat merken dat je schijt hebt aan de traditie, de mores en de opleiding, dan wil je er gewoon niet bij horen. En tot nu toe ken ik geen enkel geval van iemand die met lange haren de opleiding doorliep.
Niet omdat dat niet kon, maar omdat ze dat niet moeten willen. Punt.
En grondwet, tsja, als je al een uitzonderingspositie hebt op artikel 1 van de grondwet zal het allemaal wel meevallen...
Ik zie het verschil daadwerkelijk wel. Jullie doen het alleen lijken alsof de mores de wet zijn. Ja, je laat merken dat je schijt hebt aan de traditie, de mores en de opleiding. Nee dat geeft niet per definitie aan of je er bij wilt horen of niet. Dat er niemand is die met lang haar de opleiding door kwam wil niet zeggen dat er geen precedent gemaakt kan worden. En een uitzonderingspositie op art 1 GW is een praktisch oogpunt welke niet alleen voor de KM weggelegd is. Misschien wel binnen defensie, maar buiten defensie bij nog heel wat bedrijfstakken in dezelfde wet. Dat mag je van mij gaan nazoeken. En nee, ook daar is het niet zo dat de rest van de artikelen uit de grondwet spontaan niet meer van toepassing zijn. Je hebt een iets te hoge verwachting van je korps. Maar dat geeft niet, ook jullie staan niet boven de grondwet, er is immers nog geen wet die anders bepaald.

Maar zoals ik al zo vaak gezegd had, en ook het enige is wat ik gezegd heb, ze kunnen het je niet verplichten, of het gewaardeerd word, en je niet op een andere manier erop gepakt gaat worden is wat anders. Maar daar, lees jij zoals het een goed marinier betaamt gladjes overheen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_86482633
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Daar zijn ze volgens mij alweer een beetje van afgestapt...Maar het had wel wat toen de taliban onderling ruzie maakten via de walkietalkies omdat niemand zin had om het tegen "de mannen met de baarden" op te nemen.. ^O^
Is het geen onderdeel van je 'persoonlijke verzorging' of hoe je het ook wil noemen om je elke dag te scheren, mits de omstandigheden het toelaten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2010 23:37:01 ]
  woensdag 15 september 2010 @ 23:37:07 #107
168777 Rave_NL
pi_86482648
Gast, hou eens op met juridisch gelul over precedenten.. Als alles letterlijk volgens de regels zou gebeuren dan hield je geen gevechtseenheden meer over..
Dit is het gegeven, daar mee zul je het moeten doen en als je dat niet bevalt dan donder je maar op. Het haar gaat eraf, en 90% van de lui zijn bij de opkomst al gemillimeterd zodat het niet eens meer hoeft..
Volgens jouw wetgeving mag je niet meer dan 23 kilo tillen bijvoorbeeld. Mooi, dan kan ik dus ook weigerenom een puist van rond de 35 kilo op m'n rug te hebben, met een wapen van 10,5 kilo, om van helm, chestrig en kogelwerend nog maar te zwijgen..
Of zal ik dat allemaal voor lief nemen omdat ik er voor getekend heb? Net als dat ik voor lief neem dat ik zes maanden als een schedel door het zijterrein aan het speren ben..

Ga jij lekker de snelheidregeltjes naleven door in de bosjes van de kazerne te flitsen, of het parkeerreglement stipt naleven door burgerblikjes te bekeuren die op een uitgestorven kazerne als in marnewaard in een vak voor militaire voertuigen geparkeerd staan.. Held..
  woensdag 15 september 2010 @ 23:39:37 #108
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_86482736
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:37 schreef Rave_NL het volgende:
Gast, hou eens op met juridisch gelul over precedenten.. Als alles letterlijk volgens de regels zou gebeuren dan hield je geen gevechtseenheden meer over..
Dit is het gegeven, daar mee zul je het moeten doen en als je dat niet bevalt dan donder je maar op. Het haar gaat eraf, en 90% van de lui zijn bij de opkomst al gemillimeterd zodat het niet eens meer hoeft..
Volgens jouw wetgeving mag je niet meer dan 23 kilo tillen bijvoorbeeld. Mooi, dan kan ik dus ook weigerenom een puist van rond de 35 kilo op m'n rug te hebben, met een wapen van 10,5 kilo, om van helm, chestrig en kogelwerend nog maar te zwijgen..
Of zal ik dat allemaal voor lief nemen omdat ik er voor getekend heb? Net als dat ik voor lief neem dat ik zes maanden als een schedel door het zijterrein aan het speren ben..

Ga jij lekker de snelheidregeltjes naleven door in de bosjes van de kazerne te flitsen, of het parkeerreglement stipt naleven door burgerblikjes te bekeuren die op een uitgestorven kazerne als in marnewaard in een vak voor militaire voertuigen geparkeerd staan.. Held..
Eensch met Dhr. Rave :D
Esses hoort bij de blauwe mafia AKA NSB AKA matennaaiers.
pi_86482739
Stel je niet zo aan, hij maakt een duidelijk onderscheid tussen de regels en de praktijk. Dat jij niet met dat onderscheid kunt leven: jouw probleem.
  woensdag 15 september 2010 @ 23:40:19 #110
168777 Rave_NL
pi_86482760
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is het geen onderdeel van je 'persoonlijke verzorging' of hoe je het ook wil noemen om je elke dag te scheren, mits de omstandigheden het toelaten?
Ja, mits de situatie dat toelaat..

In de jungle is scheren uit de boze vanwege infectiegevaar, in de artic heb ik me niet geschoren en dat werd gedoogd mits je op de kazerne weer model gewassen, geknipt en geschoren was, en het was mode om bij bepaalde eenheden in afghanistan om je baard te laten staan..
  woensdag 15 september 2010 @ 23:57:41 #111
168777 Rave_NL
pi_86483271
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:39 schreef Sloggi het volgende:
Stel je niet zo aan, hij maakt een duidelijk onderscheid tussen de regels en de praktijk. Dat jij niet met dat onderscheid kunt leven: jouw probleem.
Ik word er schijtziek van dat Defensie tegenwoordig één groot politiek correct theater van de lach geworden is zonder enige vorm van visie of realiteitszin.. Het lijkt tegenwoordig wel of alles om het individu draait, en als de individu het niet wilt of niet kan, dan moet het wel aan het systeem liggen..
Arbo-officieren proberen zoveel mogelijk rapporten uit te poepen in de hoop dat er 1 of 2 goede tussen zitten zodat ze zo snel mogelijk weer weg gepromoveerd worden, maar ondertussen al het leuke en uitdagende van defensie verbieden. Opleidingseisen zijn een lachertje, kwaliteit is iets van het verleden, kwantiteit is het toverwoord waar het niet uitmaakt of iemand geschikt is of niet, als ze op papier maar aanwezig zijn. Totaal gebrek aan cohesie tussen de onderdelen, waar lui in Afghanistan met bijna versleten wapens en krakkemikkige radiocommunicatie werken terwijl de fokking luchtmachtbeveiliging spliksplinternieuwe C8jes achter slot en grendel heeft staan en state-of-the-art-satteliettelefoons gebruikt worden om een rondje om het hek te maken.. Misschien zie ik het verschil niet, nou fok het dan maar, als er dan toch nergens meer waarde aan gehecht wordt kan dat er ook nog wel bij..
pi_86485045
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:57 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik word er schijtziek van dat Defensie tegenwoordig één groot politiek correct theater van de lach geworden is zonder enige vorm van visie of realiteitszin.. Het lijkt tegenwoordig wel of alles om het individu draait, en als de individu het niet wilt of niet kan, dan moet het wel aan het systeem liggen..
Arbo-officieren proberen zoveel mogelijk rapporten uit te poepen in de hoop dat er 1 of 2 goede tussen zitten zodat ze zo snel mogelijk weer weg gepromoveerd worden, maar ondertussen al het leuke en uitdagende van defensie verbieden. Opleidingseisen zijn een lachertje, kwaliteit is iets van het verleden, kwantiteit is het toverwoord waar het niet uitmaakt of iemand geschikt is of niet, als ze op papier maar aanwezig zijn. Totaal gebrek aan cohesie tussen de onderdelen, waar lui in Afghanistan met bijna versleten wapens en krakkemikkige radiocommunicatie werken terwijl de fokking luchtmachtbeveiliging spliksplinternieuwe C8jes achter slot en grendel heeft staan en state-of-the-art-satteliettelefoons gebruikt worden om een rondje om het hek te maken.. Misschien zie ik het verschil niet, nou fok het dan maar, als er dan toch nergens meer waarde aan gehecht wordt kan dat er ook nog wel bij..
^O^

Maar je meent het toch niet serieus dat ze bij de LUCHTMACHT (!!) gloednieuwe c8jes hebben liggen die toch nooit gebruikt worden terwijl ze bij de landmacht en Marns een beetje met oude zooi moeten doen? (Ok, is al verandering in, maar dan nog..)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  donderdag 16 september 2010 @ 07:11:05 #113
168777 Rave_NL
pi_86486505
De allereerste C8jes gingen die kant op.
pi_86488484
quote:

[..]

Wat hebben bezuinigingen en vreemde keuzes van de hoge piefen te maken met het reële verschil tussen regels en de praktijk?
  donderdag 16 september 2010 @ 10:47:33 #115
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86490460
Helemaal niks maar ik ben het wel eens met zijn rant. Het is van de pot gerukt dat die lui van de Luchtmacht met een C8 rondlopen terwijl sommige infanterieonderdelen pas net over zijn op de verbeterde C7, terwijl juist zij die buks misschien nog gaan gebruiken in de echte wereld.

Maar goed de wegen van het aankopenproces zijn ondoorgrondelijk.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_86490927
We stonden hier in Assen ook een x na oefening onze ouwe c7's te poetsen (in de wapenkamer), kwam er een club van de marine langs die op schietbaan Witte waren geweest. Mooie nieuwe wapenkisten, gloednieuwe c8's en meer aimpoints dan wapens :').

En die mooie vernieuwde c7's zijn voor ons weer uitgesteld tot minstens eind van het jaar, weey.
Bah !
pi_86491022
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:40 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, mits de situatie dat toelaat..

In de jungle is scheren uit de boze vanwege infectiegevaar, in de artic heb ik me niet geschoren en dat werd gedoogd mits je op de kazerne weer model gewassen, geknipt en geschoren was, en het was mode om bij bepaalde eenheden in afghanistan om je baard te laten staan..
Was ooit een documentaire op van de commando's in Uruzgan, al die lui hadden een enorme baard. Wat ik hoorde is dit omdat ze dat bij de lokale inwoners zien als een soort van mannelijkheid dat als je nog geen baard hebt je nog gewoon een jochie bent. Dus om niet onrespectvol om te gaan met de inwoners lieten ze hun baard staan, weet niet of dit waar is.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:05:57 #118
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86491072
Dat is waar. In culturen als die van Afghanistan is het hebben van een baard een teken van volwassenheid.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_86491479
Een baard is natuurlijk ook altijd een symbool van wijsheid geweest.
pi_86491774
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:18 schreef Sloggi het volgende:
Een baard is natuurlijk ook altijd een symbool van wijsheid geweest.
Wijsheid en mannelijkheid.

quote:
"There are two kinds of people in this world that go around beardless—boys and women—and I am neither one." -Greek saying

"A woman with a beard looks like a man. A man without a beard looks like a woman." - Afghan Saying
Voornamelijk die laatste is redelijk relevant wil je in Afghanistan opereren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86493160
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:04 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Was ooit een documentaire op van de commando's in Uruzgan, al die lui hadden een enorme baard. Wat ik hoorde is dit omdat ze dat bij de lokale inwoners zien als een soort van mannelijkheid dat als je nog geen baard hebt je nog gewoon een jochie bent. Dus om niet onrespectvol om te gaan met de inwoners lieten ze hun baard staan, weet niet of dit waar is.
Was dat niet die afgrijselijke docu van vic franke?
Daar komt volgens mij ook dat stuk vandaan dat de taliban "de mannen met de baarden" niet aan durfden te vallen :').
  donderdag 16 september 2010 @ 12:24:56 #122
168777 Rave_NL
pi_86493833
911zulu oid toch? :P
pi_86494251
Ja die ja :p, dacht dat die vent toen zelf ook nog een c8 had opgeraapt bij dat vuurgevecht op het einde, alleen dat staat niet op beeld.

Is wel apart om te zien vanwege de vooruitgang de afgelopen 4 jaar.
  donderdag 16 september 2010 @ 18:36:47 #124
211797 Esses
Splendide mendax
pi_86506814
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:37 schreef Rave_NL het volgende:
Gast, hou eens op met juridisch gelul over precedenten..
Allereerst is het een gewoon Nederlands woord, maar ik zal het even vertalen... "Het kan altijd een eerste keer gebeuren"
quote:
Als alles letterlijk volgens de regels zou gebeuren dan hield je geen gevechtseenheden meer over..
\
B*llsh*t
quote:
Dit is het gegeven, daar mee zul je het moeten doen en als je dat niet bevalt dan donder je maar op.
Volgens mij word het tijd dat jij opdondert met je onzin. Je hebt toch al moeite met lezen dus misschien moet je er maar mee stoppen.
quote:
Het haar gaat eraf, en 90% van de lui zijn bij de opkomst al gemillimeterd zodat het niet eens meer hoeft..
Als je eens leest wat ik typ, kom je erachter dat ik dat niet ontkent heb, nog dat ik het betwist. Ook ontken ik niet dat het goed of niet goed is. Ik zeg enkel dat ze je niet kunnen verplichten, maar het verstandiger is om het wel te doen. Als je dat nu nog niet snapt, dan is het echt tijd dat je nuchter word.
quote:
Het stukje dat jij nu aanhaalt geeft gewoon al aan dat jij geen enkel benul hebt waar jij over spreekt, als je het arbobesluit bijvoorbeeld eens zou openslaan zou je lezen dat je op oefeningen, oorlogsomstandigheden en ga maar door complete vrijstelling hebt van alle arbo wetgeving. Dat lees jij niet, want dat snap jij niet. Is te moeilijk *ja als jij op de man gaat spelen, dan kan ik het ook*
quote:
Het voor lief nemen omdat je er voor getekend hebt? Volgens mij neem je het voor lief omdat er geen wetgeving is die het verbied. Maar alsof jij dat nu dadelijk wel snapt. Enneh, dat laatste, ja dat kan je gerust voor lief nemen.
quote:
Ik heb nog nooit geflitst, nog een lasergun gehanteerd. Burgerblikjes bekeuren doe ik enkel als deze bij calamiteiten gevaar en/of hinder opleveren.

Maarja, jij bent een marinier, en bent superieur en per definitie een held, al weet jij bij god niet waar jij over praat. Geeft niets, zorgt dat mensen als ik werk houden.

Malloot

quote:

[..]

Arbo-officieren proberen zoveel mogelijk rapporten uit te poepen
Is dat niet juist een goed teken? Heeft het nut om een militair in vredestijd helemaal op te branden, zodat hij vervolgens niet inzetbaar is? Of er een schadevergoeding betaald zal moeten worden op 't moment dat hij arbeidsongeschikt raakt?
quote:
in de hoop dat er 1 of 2 goede tussen zitten zodat ze zo snel mogelijk weer weg gepromoveerd worden, maar ondertussen al het leuke en uitdagende van defensie verbieden. Opleidingseisen zijn een lachertje, kwaliteit is iets van het verleden, kwantiteit is het toverwoord
Ga ik niet ontkennen.
quote:
waar het niet uitmaakt of iemand geschikt is of niet, als ze op papier maar aanwezig zijn. Totaal gebrek aan cohesie tussen de onderdelen, waar lui in Afghanistan met bijna versleten wapens en krakkemikkige radiocommunicatie werken terwijl de fokking luchtmachtbeveiliging spliksplinternieuwe C8jes achter slot en grendel heeft staan en state-of-the-art-satteliettelefoons gebruikt worden om een rondje om het hek te maken.. Misschien zie ik het verschil niet, nou fok het dan maar, als er dan toch nergens meer waarde aan gehecht wordt kan dat er ook nog wel bij..
Is ook belachelijk.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 16 september 2010 @ 18:44:39 #125
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86507064
* Vortix pakt de popcorn er maar weer eens bij. Niet goed voor de gezondheid van de Nederlandse Krijgsmacht, al dat verpissen hier.
  donderdag 16 september 2010 @ 19:19:11 #126
168777 Rave_NL
pi_86508265
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:36 schreef Esses het volgende:

*knip*
Laat ik het zo stellen:

Nergens staat het in het wetboek dat je haar gemillimeterd moet zijn, wel worden de regels zo gehanteerd, en niemand kraait er na zolang niemand protesteerd. Niemand protesteerd omdat iedereen er op in gesteld is dat het gaat gebeuren en het ongeveer het minst erge is wat je de komende maanden kunt verwachten. En zo lang niemand protesteerd worden de regels zo gehanteerd.
Niemand heeft de behoefte om de regels daadwerkelijk uit te testen, net als dat ik geen zin heb om een agent vol in zijn gezicht te hengsten, ook al heeft een eerdere zaak (jurisprudentie, kom dr maar in) uitgewezen dat het me slechts 50 euro zal gaan kosten.
Omdat mijn instelling is dat je dat niet doet, zoals de instelling van 99,99% van de aspirant-mariniers is dat ze er blijkbaar vrede mee hebben.
En ja, je kunt er tegenin gaan, en je zult je gelijk krijgen en een week later zul je weer buiten staan. Want ik kan ook een auto met mn voeten besturen, maar dat maakt het nog geen goed idee.. ^O^

[ Bericht 35% gewijzigd door Rave_NL op 16-09-2010 19:49:41 ]
  donderdag 16 september 2010 @ 19:53:58 #127
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86509582
En dat staat je dus allemaal te w8en bij je AMO ;)
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  donderdag 16 september 2010 @ 19:57:33 #128
168777 Rave_NL
pi_86509720
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:53 schreef Iska het volgende:
En dat staat je dus allemaal te w8en bij je AMO ;)
Een heerlijk schouwspel van piranhas, haaien, walvissen, vliegende vissen, clownvissen en een paar sterren die wel vastgeroest lijken zo stil zitten ze, in een modderige poel die steeds meer op begint te drogen.. :')
  donderdag 16 september 2010 @ 20:44:09 #129
230985 Iska
pi_86511796
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:57 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Een heerlijk schouwspel van piranhas, haaien, walvissen, vliegende vissen, clownvissen en een paar sterren die wel vastgeroest lijken zo stil zitten ze, in een modderige poel die steeds meer op begint te drogen.. :')
Ik had het zelf niet bete kunnen verwoorden ^O^
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86523075
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen:

Nergens staat het in het wetboek dat je haar gemillimeterd moet zijn, wel worden de regels zo gehanteerd, en niemand kraait er na zolang niemand protesteerd.
Die regels bestaan dus niet. Je haar millimeteren is een gebruik, geen norm.

Theorie: je mag zelf weten wat je met je haar doet.

Praktijk: het gaat er af.

quote:
En ja, je kunt er tegenin gaan, en je zult je gelijk krijgen en een week later zul je weer buiten staan. Want ik kan ook een auto met mn voeten besturen, maar dat maakt het nog geen goed idee.. ^O^
Daar zijn dus wel regels voor: dat mag niet. In theorie en in de praktijk niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2010 00:46:56 ]
pi_86525107
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]
Bluf! :D :')
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:09:24 #132
168777 Rave_NL
pi_86526339
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die regels bestaan dus niet. Je haar millimeteren is een gebruik, geen norm.
Dit zijn ongeschreven regels, de mores. En daar wordt meer waarde aan gehecht dan geschreven regels.
Hierdoor wordt het fundament gelegd voor de toekomst van een krijgsmachtonderdeel, zodat de hart, ziel en traditie gewaarborgd blijft. En niet alleen met een kale kop, maar met alle gebruiken die een doorn in het oog van de commissie staal is..
Het feit dat ze niet zwart op wit staan wil niet betekenen dat ze niet bestaan, en al helemaal niet dat ze niet nageleefd worden...
pi_86527098
Ik heb hier nou een hoop onzin voorbij zien komen en ga dr maar gewoon niet op in. Ik heb nou hier(en andere topics) regelmatig afghanistan voorbij zien komen en met welke oude zooi er daar gewerkt word, hoe slecht het er wel niet is enz enz.

Wie is er daadwerkelijk ingezet? Anders kan ik ook nog wel een paar mooie verhalen die ik viaviavia gehoord heb posten...
pi_86527821
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het feit dat ze niet zwart op wit staan wil niet betekenen dat ze niet bestaan, en al helemaal niet dat ze niet nageleefd worden...
Dat beweert niemand, lees dit topic (nog) maar eens.
pi_86529955
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:11 schreef Maitje het volgende:
* Maitje ziet zich al gemilimeterd worden :')

Maarum, hoe doen vrouwen het dan met hun haar op oefening? Neem aan dat dat ook nat wordt enzo.. Ken iemand mij dat vertellen?
Bij ons werden de vrouwen kort geknipt. Haar tot boven de oren. De mannen werden gemillimeterd. Je ging de eerste 7 weken toch niet naar huis ^O^
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_86530808
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb hier nou een hoop onzin voorbij zien komen en ga dr maar gewoon niet op in. Ik heb nou hier(en andere topics) regelmatig afghanistan voorbij zien komen en met welke oude zooi er daar gewerkt word, hoe slecht het er wel niet is enz enz.

Wie is er daadwerkelijk ingezet? Anders kan ik ook nog wel een paar mooie verhalen die ik viaviavia gehoord heb posten...
<==
Bah !
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:26:38 #137
168777 Rave_NL
pi_86532157
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:26 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Bij ons werden de vrouwen kort geknipt. Haar tot boven de oren. De mannen werden gemillimeterd. Je ging de eerste 7 weken toch niet naar huis ^O^
Over welk jaar spreken we dan?
pi_86532282
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:26 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Over welk jaar spreken we dan?
2005
pi_86533222
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:48 schreef viezerdt het volgende:

[..]

<==
Toch typisch dat er niemand opin gaat. Of hebben we allemaal van de broer van een kennis en daar weer een collega van gehoord hoe alles in het uitzendgebied er aan toegaat?
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:04:11 #140
168777 Rave_NL
pi_86533440
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Bouke-p het volgende:

Mijn oude eenheid zit er nu, een groot gedeelte van mijn huidige eenheid is er geweest, daarnaast goed bevriend met een painf en een lmb'er die er zijn geweest, en bij mij in het dorp ga ik regelmatig een biertje drinken met lui van de luchtmacht en landmacht. En dan hebben we nog de ongezouten lessons learned.
Dus hoewel ik zelf net achter het net heb gevist durf ik met droge ogen te beweren dat ik niet volledig uit m'n nek lul..
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:07:15 #141
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_86533550
Meerdere malen geweest in de afgelopen 9 jaar. Zowel in Kabul, Kandahar als uruzgan. Maar je weet waar je die verhalen kunt lezen, toch ;)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:21:19 #142
168777 Rave_NL
pi_86534076
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:07 schreef leovanw het volgende:
Meerdere malen geweest in de afgelopen 9 jaar. Zowel in Kabul, Kandahar als uruzgan. Maar je weet waar je die verhalen kunt lezen, toch ;)
Wat voor duivelse deal hebben ze met je gemaakt dat je die site niet meer mag noemen? :P
pi_86534539
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:26 schreef paintmeester het volgende:

[..]

In het weekend wel...
Bij de KMS is het overigens 4 weken intern, daarna zoek je het maar uit. En van mijn haren blijven ze af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:22:15 #144
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_86536500
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:21 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat voor duivelse deal hebben ze met je gemaakt dat je die site niet meer mag noemen? :P
^O^ Inderdaad, lekker blijven (g)vissen... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_86537156
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

In het weekend wel...
Bij de KMS is het overigens 4 weken intern, daarna zoek je het maar uit. En van mijn haren blijven ze af.

SPOILER
ook het weekend zat je binnen :W
pi_86537559
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:40 schreef paintmeester het volgende:

[..]

ook het weekend zat je binnen :W
Zeker 1940 - 45... :')

SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Maitje op 17-09-2010 15:01:54 ]
Er was eens....
pi_86537746
Hoef je maar 4 weken intern op de KMS??? Ik moest op de KMA in ieder geval de eerste 4 maanden intern, en de rest van het jaar eigenlijk ook, maar mocht je af en toe wel 's avonds naar huis, wat vrijwel niemand regelmatig deed.
pi_86538000
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoef je maar 4 weken intern op de KMS??? Ik moest op de KMA in ieder geval de eerste 4 maanden intern, en de rest van het jaar eigenlijk ook, maar mocht je af en toe wel 's avonds naar huis, wat vrijwel niemand regelmatig deed.
Je moet 4 weken verplicht door de weeks intern, daarna moet je maar uitzoeken wat je wilt.
Ik dacht zelf ook eerst dat het gewoon 10 maanden intern was, maar dat is dus niet zo.

Echter, moet ik telkens 2,5 uur reizen heen en terug, dus voor mij geen optie.
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:22:48 #149
230985 Iska
pi_86538949
Om toch een beetje in de originele context van dit topic te blijven :7, hoe gaat dat bij je AMO (of hoe die eerste 10 weken ook heten voor KIM)? Ben je dan 10 weken weg of ga je soms ff weekendje naar huis?
pi_86539187
Je zit doordeweeks op de kazerne, en gaat in het weekend gewoon naar huis. Bij de KL(amo/kms) zul je altijd naar huis gaan, behalve het 1e of 2e weekend. Maar dat word ruim van te voren gemeld, ze houden je niet meer zomaar binnen. In de AMOL kan dit nog wel gebeuren, maar ook niet elk weekend.

Je zit dus wel verplicht intern de eerste paar weken, dat betekend dat je van maandag tm vrijdag van 0600 tot pakweg 2300 bezig bent. Al weet ik dat er genoeg lichtingen zijn die laffe dagen maakten en vanaf 2000 vrij in beweging waren.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:45:29 #151
230985 Iska
pi_86539853
!! Valt me eigenlijk wel beetje tegen.. Zit steeds vaker over te denken om te kijken of KIM niet beetje te 'soft' is :P
pi_86540493
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:28 schreef Bouke-p het volgende:

Je zit dus wel verplicht intern de eerste paar weken, dat betekend dat je van maandag tm vrijdag van 0600 tot pakweg 2300 bezig bent. Al weet ik dat er genoeg lichtingen zijn die laffe dagen maakten en vanaf 2000 vrij in beweging waren.
Is zelfs nu nog op de KMS zo, kameraad van mij heeft erop gezeten en hij was leuk na een uur of 7/8 vrij.
pi_86540943
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:02 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Is zelfs nu nog op de KMS zo, kameraad van mij heeft erop gezeten en hij was leuk na een uur of 7/8 vrij.
Op de voorlichting hadden ze het over 8 uur, maar kon ook 11 uur savonds zijn..
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:29:37 #154
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_86552281
Op de KMS ligt alles gigantisch aan je kader, mijn peloton maakte in het begin dagen tot tussen 2200 en 0200. tegenwoordig gaan we meestal niet later dan 2000 door, als we al avondbelasting hebben. Bivakken zijn natuurlijk een heel ander verhaal
pi_86552483
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef Deathwings het volgende:
Op de KMS ligt alles gigantisch aan je kader, mijn peloton maakte in het begin dagen tot tussen 2200 en 0200. tegenwoordig gaan we meestal niet later dan 2000 door, als we al avondbelasting hebben. Bivakken zijn natuurlijk een heel ander verhaal
Daarom, niets is zeker ;)
Er was eens....
pi_86565113
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:28 schreef Bouke-p het volgende:
Je zit doordeweeks op de kazerne, en gaat in het weekend gewoon naar huis. Bij de KL(amo/kms) zul je altijd naar huis gaan, behalve het 1e of 2e weekend. Maar dat word ruim van te voren gemeld, ze houden je niet meer zomaar binnen. In de AMOL kan dit nog wel gebeuren, maar ook niet elk weekend.

Damn, wat een laffe bende is het tegenwoordig... Slechte zaak.
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:01:28 #157
269091 Deathwings
pi_86566429
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Damn, wat een laffe bende is het tegenwoordig... Slechte zaak.
.... zegt de luchtmachter?
pi_86567041
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:01 schreef Deathwings het volgende:

[..]

.... zegt de luchtmachter?
Dat maakt niks uit. Op de KMA doet KL, KMar en KLu gewoon allemaal dezelfde ALO hoor. En ja, tegenwoordig wordt het alleen maar laffer volgens mij.
pi_86567774
Dit stroomt aardig door zeg :')
Maar ik had eigelijk nog een vraag :D

" Bijna 470 aspirant-militairen hebben van Defensie een bericht ontvangen dat hun opkomst voorlopig wordt uitgesteld. De defensiebegroting zou niet toereikend genoeg zijn om het salaris van deze aspiranten te kunnen betalen."

En ik moet op 1 November voorkomen, heb verder geen brieven of niks gehad.
Dus ik ga er vanuit dat ik gewoon wel moet opkomen?
Mischien weet iemand hoe het allemaal precies zit? :)

Alvast bedankt! _O_
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:55:20 #160
168777 Rave_NL
pi_86569389
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:54 schreef Mr_Dyslector het volgende:

" Bijna 470 aspirant-militairen hebben van Defensie een bericht ontvangen dat hun opkomst voorlopig wordt uitgesteld. De defensiebegroting zou niet toereikend genoeg zijn om het salaris van deze aspiranten te kunnen betalen."

Alvast bedankt! _O_
:W
  zaterdag 18 september 2010 @ 17:17:58 #161
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_86574340
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:54 schreef Mr_Dyslector het volgende:

Alvast bedankt! _O_
Het lijkt me fucking strong dat de medewerker p&o die hier over gaat toevallig meeleest in dit topic.
Beter bel je maandag dus even naar die lui.

edit: Het is overigens niet ongebruikelijk dat je je meldingsinstructies te laat of zelfs helemaal niet ontvangt.
  zaterdag 18 september 2010 @ 18:24:24 #162
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_86576425
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:17 schreef demspec het volgende:

[..]

Het lijkt me fucking strong dat de medewerker p&o die hier over gaat toevallig meeleest in dit topic.
Beter bel je maandag dus even naar die lui.

edit: Het is overigens niet ongebruikelijk dat je je meldingsinstructies te laat of zelfs helemaal niet ontvangt.
Dit dus, en heeft mij een half jaar vertraging opgeleverd. Maandag gelijk bellen dus!
Op elke fokker past een bril.
pi_86596487
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:50 schreef Maitje het volgende:

[..]

Zeker 1940 - 45... :')

:') Beter gewoon effe goed het stukje van paintmaster lezen, hij zegt dat hij de eerste 7 weken helemaal niet thuis is gekomen, en dat vrouwen ook een operationeel kapsel kregen aangemeten. Nou, dat is echt geen 70 jaar geleden maar is nog steeds zo :W
pi_86596689
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:35 schreef DennissG het volgende:

[..]

:') Beter gewoon effe goed het stukje van paintmaster lezen, hij zegt dat hij de eerste 7 weken helemaal niet thuis is gekomen, en dat vrouwen ook een operationeel kapsel kregen aangemeten. Nou, dat is echt geen 70 jaar geleden maar is nog steeds zo :W
Iemand die dit :') niet begrijpt
Er was eens....
  zondag 19 september 2010 @ 13:25:48 #165
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_86598090
Wij werden (een dikke 10 jaar geleden) helemaal niet in een stoel gezet om ons haar te millimeteren. Ons werd verzocht om een 'normaal' kapsel te nemen dat iig niet tot over je oren hangt.

Dit was in de tijd voordat ik het licht had gezien. (KL).
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_86931397
een week administratie.

2 weken tentenkamp

daarna afzien.

Komt goed
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_87034732
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:55 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Een tijdje terug liep er er op de Peel een rond van het type marinier 1 of kpl, weet het niet helemaal zeker meer met een of ander vaag kapsel :P bovenop gemilimeterd en dan een of andere enorme pluk haar met veel te veel gel plat op z'n voorhoofd :P
De Peel :') In Noorwegen zag ik een Natres-pipo met mohawk + glimmende zonnebril..... Sjenkie
pi_87035225
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:06 schreef FlameScorpion het volgende:

[..]

De Peel :') In Noorwegen zag ik een Natres-pipo met mohawk + glimmende zonnebril..... Sjenkie
Niets mis met een mohawk. :7

(Tenzij je zo'n grote bedoelt. :') )

Ik ga wel eens voor de lol na januari m'n haar zo scheren tijdens de AMO, omdat het kan!
Denk alleen dan dat het kader dat niet zo tof vind, ook al ziet het er heel netjes uit als het kort is. :Y
pi_87037791
Je ziet er dan uit als een kamper, ik zou je linea recta doorsturen naar de kapper.
pi_87038631
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:07 schreef Sloggi het volgende:
Je ziet er dan uit als een kamper, ik zou je linea recta doorsturen naar de kapper.
Bedoelde het ook niet echt serieus. :')

2mm over het hele hoofd, dat is het enige goede kapsel. :7
pi_87040094
Gelukkig maar.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:36:26 #172
230985 Iska
pi_87042765
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Bedoelde het ook niet echt serieus. :')

2mm over het hele hoofd, dat is het enige goede kapsel. :7
Waarom niet helemaal kaal? Is dat kouder?
pi_87042821
In de AMO dacht ik ook zo, maar nu is het gewoon normaal en verzorgd. Sommige lui die ik zien lopen wil ik echt het liefst onder de tondeuse zetten.
pi_87042980
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:36 schreef Iska het volgende:

[..]

Waarom niet helemaal kaal? Is dat kouder?
Ik zie er niet uit met een volledig kale kop, dus liever nog een klein beetje haar erop. :')
Verschil qua kou met 2mm en volledig kaal merk je nog geen eens meer. :D
  donderdag 30 september 2010 @ 22:44:27 #175
230985 Iska
pi_87043242
Ben erg benieuwd hoe ik er uit zal zien zonder haartjes
pi_87043346
Kaal.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:57:45 #177
230985 Iska
pi_87043914
No shit Sherlock :|W
pi_87044267
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:44 schreef Iska het volgende:
Ben erg benieuwd hoe ik er uit zal zien zonder haartjes
Doe je het nu al kaal scheren :')
Er was eens....
pi_87047020
Hoe lang duurt de KMS tegenwoordig?, ik heb er zo'n 22 maanden gezeten, dwz, Van Horne ( STVGCIE), Intern, op de Oudheusden (OCMGD), toen nog een paar maanden op Dr.A. Mathijssen (STVGCIE).
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:51:39 #180
269091 Deathwings
pi_87062156
9 maanden IVO op KMS, daarna je VTO in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')