abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 september 2010 @ 19:19:11 #126
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86508265
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:36 schreef Esses het volgende:

*knip*
Laat ik het zo stellen:

Nergens staat het in het wetboek dat je haar gemillimeterd moet zijn, wel worden de regels zo gehanteerd, en niemand kraait er na zolang niemand protesteerd. Niemand protesteerd omdat iedereen er op in gesteld is dat het gaat gebeuren en het ongeveer het minst erge is wat je de komende maanden kunt verwachten. En zo lang niemand protesteerd worden de regels zo gehanteerd.
Niemand heeft de behoefte om de regels daadwerkelijk uit te testen, net als dat ik geen zin heb om een agent vol in zijn gezicht te hengsten, ook al heeft een eerdere zaak (jurisprudentie, kom dr maar in) uitgewezen dat het me slechts 50 euro zal gaan kosten.
Omdat mijn instelling is dat je dat niet doet, zoals de instelling van 99,99% van de aspirant-mariniers is dat ze er blijkbaar vrede mee hebben.
En ja, je kunt er tegenin gaan, en je zult je gelijk krijgen en een week later zul je weer buiten staan. Want ik kan ook een auto met mn voeten besturen, maar dat maakt het nog geen goed idee.. ^O^

[ Bericht 35% gewijzigd door Rave_NL op 16-09-2010 19:49:41 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 16 september 2010 @ 19:53:58 #127
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86509582
En dat staat je dus allemaal te w8en bij je AMO ;)
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  donderdag 16 september 2010 @ 19:57:33 #128
168777 Rave_NL
pi_86509720
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:53 schreef Iska het volgende:
En dat staat je dus allemaal te w8en bij je AMO ;)
Een heerlijk schouwspel van piranhas, haaien, walvissen, vliegende vissen, clownvissen en een paar sterren die wel vastgeroest lijken zo stil zitten ze, in een modderige poel die steeds meer op begint te drogen.. :')
  donderdag 16 september 2010 @ 20:44:09 #129
230985 Iska
pi_86511796
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:57 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Een heerlijk schouwspel van piranhas, haaien, walvissen, vliegende vissen, clownvissen en een paar sterren die wel vastgeroest lijken zo stil zitten ze, in een modderige poel die steeds meer op begint te drogen.. :')
Ik had het zelf niet bete kunnen verwoorden ^O^
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86523075
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen:

Nergens staat het in het wetboek dat je haar gemillimeterd moet zijn, wel worden de regels zo gehanteerd, en niemand kraait er na zolang niemand protesteerd.
Die regels bestaan dus niet. Je haar millimeteren is een gebruik, geen norm.

Theorie: je mag zelf weten wat je met je haar doet.

Praktijk: het gaat er af.

quote:
En ja, je kunt er tegenin gaan, en je zult je gelijk krijgen en een week later zul je weer buiten staan. Want ik kan ook een auto met mn voeten besturen, maar dat maakt het nog geen goed idee.. ^O^
Daar zijn dus wel regels voor: dat mag niet. In theorie en in de praktijk niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2010 00:46:56 ]
pi_86525107
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]
Bluf! :D :')
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:09:24 #132
168777 Rave_NL
pi_86526339
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die regels bestaan dus niet. Je haar millimeteren is een gebruik, geen norm.
Dit zijn ongeschreven regels, de mores. En daar wordt meer waarde aan gehecht dan geschreven regels.
Hierdoor wordt het fundament gelegd voor de toekomst van een krijgsmachtonderdeel, zodat de hart, ziel en traditie gewaarborgd blijft. En niet alleen met een kale kop, maar met alle gebruiken die een doorn in het oog van de commissie staal is..
Het feit dat ze niet zwart op wit staan wil niet betekenen dat ze niet bestaan, en al helemaal niet dat ze niet nageleefd worden...
pi_86527098
Ik heb hier nou een hoop onzin voorbij zien komen en ga dr maar gewoon niet op in. Ik heb nou hier(en andere topics) regelmatig afghanistan voorbij zien komen en met welke oude zooi er daar gewerkt word, hoe slecht het er wel niet is enz enz.

Wie is er daadwerkelijk ingezet? Anders kan ik ook nog wel een paar mooie verhalen die ik viaviavia gehoord heb posten...
pi_86527821
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het feit dat ze niet zwart op wit staan wil niet betekenen dat ze niet bestaan, en al helemaal niet dat ze niet nageleefd worden...
Dat beweert niemand, lees dit topic (nog) maar eens.
pi_86529955
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:11 schreef Maitje het volgende:
* Maitje ziet zich al gemilimeterd worden :')

Maarum, hoe doen vrouwen het dan met hun haar op oefening? Neem aan dat dat ook nat wordt enzo.. Ken iemand mij dat vertellen?
Bij ons werden de vrouwen kort geknipt. Haar tot boven de oren. De mannen werden gemillimeterd. Je ging de eerste 7 weken toch niet naar huis ^O^
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_86530808
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb hier nou een hoop onzin voorbij zien komen en ga dr maar gewoon niet op in. Ik heb nou hier(en andere topics) regelmatig afghanistan voorbij zien komen en met welke oude zooi er daar gewerkt word, hoe slecht het er wel niet is enz enz.

Wie is er daadwerkelijk ingezet? Anders kan ik ook nog wel een paar mooie verhalen die ik viaviavia gehoord heb posten...
<==
Bah !
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:26:38 #137
168777 Rave_NL
pi_86532157
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:26 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Bij ons werden de vrouwen kort geknipt. Haar tot boven de oren. De mannen werden gemillimeterd. Je ging de eerste 7 weken toch niet naar huis ^O^
Over welk jaar spreken we dan?
pi_86532282
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:26 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Over welk jaar spreken we dan?
2005
pi_86533222
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:48 schreef viezerdt het volgende:

[..]

<==
Toch typisch dat er niemand opin gaat. Of hebben we allemaal van de broer van een kennis en daar weer een collega van gehoord hoe alles in het uitzendgebied er aan toegaat?
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:04:11 #140
168777 Rave_NL
pi_86533440
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:42 schreef Bouke-p het volgende:

Mijn oude eenheid zit er nu, een groot gedeelte van mijn huidige eenheid is er geweest, daarnaast goed bevriend met een painf en een lmb'er die er zijn geweest, en bij mij in het dorp ga ik regelmatig een biertje drinken met lui van de luchtmacht en landmacht. En dan hebben we nog de ongezouten lessons learned.
Dus hoewel ik zelf net achter het net heb gevist durf ik met droge ogen te beweren dat ik niet volledig uit m'n nek lul..
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:07:15 #141
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_86533550
Meerdere malen geweest in de afgelopen 9 jaar. Zowel in Kabul, Kandahar als uruzgan. Maar je weet waar je die verhalen kunt lezen, toch ;)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:21:19 #142
168777 Rave_NL
pi_86534076
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:07 schreef leovanw het volgende:
Meerdere malen geweest in de afgelopen 9 jaar. Zowel in Kabul, Kandahar als uruzgan. Maar je weet waar je die verhalen kunt lezen, toch ;)
Wat voor duivelse deal hebben ze met je gemaakt dat je die site niet meer mag noemen? :P
pi_86534539
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:26 schreef paintmeester het volgende:

[..]

In het weekend wel...
Bij de KMS is het overigens 4 weken intern, daarna zoek je het maar uit. En van mijn haren blijven ze af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:22:15 #144
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_86536500
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:21 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Wat voor duivelse deal hebben ze met je gemaakt dat je die site niet meer mag noemen? :P
^O^ Inderdaad, lekker blijven (g)vissen... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_86537156
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

In het weekend wel...
Bij de KMS is het overigens 4 weken intern, daarna zoek je het maar uit. En van mijn haren blijven ze af.

SPOILER
ook het weekend zat je binnen :W
pi_86537559
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:40 schreef paintmeester het volgende:

[..]

ook het weekend zat je binnen :W
Zeker 1940 - 45... :')

SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Maitje op 17-09-2010 15:01:54 ]
Er was eens....
pi_86537746
Hoef je maar 4 weken intern op de KMS??? Ik moest op de KMA in ieder geval de eerste 4 maanden intern, en de rest van het jaar eigenlijk ook, maar mocht je af en toe wel 's avonds naar huis, wat vrijwel niemand regelmatig deed.
pi_86538000
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoef je maar 4 weken intern op de KMS??? Ik moest op de KMA in ieder geval de eerste 4 maanden intern, en de rest van het jaar eigenlijk ook, maar mocht je af en toe wel 's avonds naar huis, wat vrijwel niemand regelmatig deed.
Je moet 4 weken verplicht door de weeks intern, daarna moet je maar uitzoeken wat je wilt.
Ik dacht zelf ook eerst dat het gewoon 10 maanden intern was, maar dat is dus niet zo.

Echter, moet ik telkens 2,5 uur reizen heen en terug, dus voor mij geen optie.
Er was eens....
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:22:48 #149
230985 Iska
pi_86538949
Om toch een beetje in de originele context van dit topic te blijven :7, hoe gaat dat bij je AMO (of hoe die eerste 10 weken ook heten voor KIM)? Ben je dan 10 weken weg of ga je soms ff weekendje naar huis?
pi_86539187
Je zit doordeweeks op de kazerne, en gaat in het weekend gewoon naar huis. Bij de KL(amo/kms) zul je altijd naar huis gaan, behalve het 1e of 2e weekend. Maar dat word ruim van te voren gemeld, ze houden je niet meer zomaar binnen. In de AMOL kan dit nog wel gebeuren, maar ook niet elk weekend.

Je zit dus wel verplicht intern de eerste paar weken, dat betekend dat je van maandag tm vrijdag van 0600 tot pakweg 2300 bezig bent. Al weet ik dat er genoeg lichtingen zijn die laffe dagen maakten en vanaf 2000 vrij in beweging waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')