SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste vijf delen:
Geneeskunde [Deel 60]
Geneeskunde [Deel 61]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 64]
Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
• Geneeskundestudent
• Arts en Student
• Medisch Student
• Co-motions
• VVAA
• NHG Standaarden
• Overzicht handige links van mol_air
• Medische rekenmachine
• Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
• Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus
IB Groep
• Loten? Hoe en wat
Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)
Rijksuniversiteit Groningen (410)
• Zij-instroom
• Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaarMaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
VU Amsterdam (350)
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)DDM (2000?)
pmdomela (2008)
Laertes (2009)
Universiteit van Amsterdam (350)
• Decentrale selectie (50% van de plaatsen)Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
fusionfake (2009)
Kassaa (2009)
Universiteit Leiden (315)
• Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaarintoxicated (2004)
Repeat (2005)
Universiteit Utrecht (344)
• Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)gohan16 (2005)
Leejow (2007)
iofn (2005)
Bellah (2007)
Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)
Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)ralfie (2003)
June. (2006)
dotKoen (2007)
Rituals (2009)
Universiteit Maastricht (341)Seam (2008)
BloodyVirginMary (2009)
AndersEricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topicvoeg jezelf toe op de wiki pagina)
De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
[ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 12-09-2010 00:04:55 ]
Kunst en patienten. Zit je wel bij de juiste opleiding in de college?quote:
quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:06 schreef milowww het volgende:
Ik zit echt uren achter laptop samenvattingen te maken, er komt geen einde aan. Onze docent zegt dat we gewoon moeten doorlezen, maar dan leer je toch niks. Doe ik nou iets fout?
quote:
quote:
[*]Volgensquote:Op zaterdag 11 september 2010 23:22 schreef dotKoen het volgende:
Huh? Wat gaat er nu mis met die opsommingstekens?
fixedquote:Op zaterdag 11 september 2010 23:48 schreef Renesite het volgende:
› ziet er wel naar uit ja
• ik ga er eens achteraan.
O ja, ik zie het nu. Alleen voor nieuwe posts werkt het dus!quote:
Een heel blok over dat schijtboek van Grundmeijer?quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:25 schreef dotKoen het volgende:
Arts en patiënt, dat is toch met Het Geneeskundig Proces?Geen idee meer hoe ik dat bestudeerd heb.
Wat moest je nog herkansen?quote:Op maandag 13 september 2010 13:56 schreef Pluizel het volgende:
Ennn tot zo ver jaar 4. Hoop ik.
27 september begint m'n eerste senior co-schap, maar ik wacht nog op de uitslag van mijn laatste hertentamen van jaar 4. Oh ik ga zo ongelukkig worden als ik die niet gehaald heb, zeker omdat ik m'n kamer al heb opgezegd en alles. *stress!!!*
Op zich wel jammer dat je je coschappen maar in 1 ziekenhuis gaat lopen lijkt me. Aan de andere kant misschien ook wel fijn, niet al dat reizen enzo.quote:Op maandag 13 september 2010 13:56 schreef Pluizel het volgende:
Ennn tot zo ver jaar 4. Hoop ik.
27 september begint m'n eerste senior co-schap, maar ik wacht nog op de uitslag van mijn laatste hertentamen van jaar 4. Oh ik ga zo ongelukkig worden als ik die niet gehaald heb, zeker omdat ik m'n kamer al heb opgezegd en alles. *stress!!!*
Waar word je wel warm van danquote:Op maandag 13 september 2010 22:18 schreef June. het volgende:
Ik word ook niet zo warm van cardiothoracale chirurgie hoor
Ik sla ook altijd hard met mijn vuist op de tafel en schreeuw 'KUT' als iemand overlijdt na een reanimatiepogingquote:
Lucky you, dan kan je echt werken waar je wil.. Althans in het noorden zoekt elk ziekenhuis zo ongeveer artsen voor op de IC en de spoed..quote:IC en SEH zijn in ieder geval tof
Vanuit R'dam zitten de co's in Breda als ik het goed heb....quote:Op dinsdag 14 september 2010 08:30 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Lucky you, dan kan je echt werken waar je wil.. Althans in het noorden zoekt elk ziekenhuis zo ongeveer artsen voor op de IC en de spoed..
Hebben jullie geen inzage? Ik heb, ook al had ik de vraag fout, mijn statistiekcijfer van 5,4 weleens opgekrikt naar een 5,5quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:15 schreef Pluizel het volgende:
En de darwin-award gaat naarrrrrrr: mij!
stom tentamen op 8 honderste (!!!!!!!) niet gehaald. dat is dus 1 meerkeuzevraag te weinig goed.
en nu heb ik dus geen kamer straks en moet ik wél in groningen zijn. en zeker 6 weken studievertraging.
Sinds wanneer is dat dodelijk?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:15 schreef Pluizel het volgende:
En de darwin-award gaat naarrrrrrr: mij!
stom tentamen op 8 honderste (!!!!!!!) niet gehaald. dat is dus 1 meerkeuzevraag te weinig goed.
en nu heb ik dus geen kamer straks en moet ik wél in groningen zijn. en zeker 6 weken studievertraging.
Ik hoorde laatst van iemand van de VU dat een compleet tentamen bestond uit 40 MC-vragen en een enkele open vraagquote:
VUquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand van de VU dat een compleet tentamen bestond uit 40 MC-vragen en een enkele open vraag
quote:Op maandag 13 september 2010 22:18 schreef June. het volgende:
Ik word ook niet zo warm van cardiothoracale chirurgie hoor
In het kader van psychotropicagebruik?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:13 schreef Seam het volgende:
Bij Psychomedisch blijkt immer weer in wat voor een glazen bubbel sommige geneeskundestudenten leven
Met name dat veel mensen wel een zwaar leven kunnen hebben en dat dat meer voorkomt dan ze denken. Maar ook met drugsgebruikquote:Op woensdag 15 september 2010 12:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
In het kader van psychotropicagebruik?
EINZ!! 112! 911! EVAC PER ROFLCOPTER!quote:Op donderdag 16 september 2010 01:17 schreef Godshand het volgende:
Casus:
Een 20-jarige jongeman komt je spreekkamer binnen. Hij praat zachtjes, heeft wallen onder zijn ogen en gebruikt onbegrijpelijke termen als: "ROFLKABOFL" "Einz!!!111!" en "Bazentopic!".
Wat is uw diagnose?
A)Acute schizofrenie
B)Meervoudige persoonlijkheidsstoornis
C)Fok!verslaafd
D)Delirium tremens
Het antwoord verschijnt morgenochtend.
Succes sjaarsjes
( Blij dat ik de college jaren achter de rug heb)
E: wernicke afasiequote:Op donderdag 16 september 2010 01:17 schreef Godshand het volgende:
Casus:
Een 20-jarige jongeman komt je spreekkamer binnen. Hij praat zachtjes, heeft wallen onder zijn ogen en gebruikt onbegrijpelijke termen als: "ROFLKABOFL" "Einz!!!111!" en "Bazentopic!".
Wat is uw diagnose?
A)Acute schizofrenie
B)Meervoudige persoonlijkheidsstoornis
C)Fok!verslaafd
D)Delirium tremens
Het antwoord verschijnt morgenochtend.
Succes sjaarsjes
( Blij dat ik de college jaren achter de rug heb)
Fout, het zou dan nog altijd Broca-afasie zijn hoor..quote:
Nee, gewoon nee...quote:Op donderdag 16 september 2010 17:36 schreef Godshand het volgende:
[..]
Fout, het zou dan nog altijd Broca-afasie zijn hoor..
Het is maar hoe je de casus interpreteertquote:Op donderdag 16 september 2010 18:30 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee...
Snel weer de boeken in! Welke Brodmann weet ik niet precies, het is in ieder geval de gyrus frontalis inferior.
quote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef June. het volgende:
Even iets anders he, moest Ajax eigenlijk niet voetballen? Seam?![]()
Beetje arbitrair. Misschien fysiologische afwijking van het gemiddelde.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:36 schreef dotKoen het volgende:
ICC Interne: Hypoglykemie.
Betreft het hier dus een soort van idiopathische hypoglycemie? Ik neem aan dat ernstigere oorzaken van hypoglycemie zijn uitgesloten als patienten een dieetadvies krijgen? Harrison's heeft het wel over idiopathic hypglycemia, maar schrijft er verder niets over.
Het was de bovenste geworden, dus nu zie ik er hip uit enzo in de winter! De VU is op een of andere manier zo'n gare en kansloze universiteit, allemaal mensen die bang zijn voor de grote stad en met z'n allen op een grote campus gaan zitten en stom doenquote:
Nee even serieus. Wat je zegt slaat natuurlijk nergens op. Waar baseer je dat op dat iedereen bang is en dat ze stom doen? En hoezo gaar en kansloos?quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:04 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Het was de bovenste geworden, dus nu zie ik er hip uit enzo in de winter! De VU is op een of andere manier zo'n gare en kansloze universiteit, allemaal mensen die bang zijn voor de grote stad en met z'n allen op een grote campus gaan zitten en stom doen
Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af (hoewel ik geen AD gebruikquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:36 schreef Zuigstengel het volgende:
Even een vraagje over recepten voor jezelf/familie voorschrijven. Ik ben dus bijna klaar en zal dus zelf eindelijk officieel recepten mogen schrijven. Ik neem aan dat er wel beperkingen opzitten? Een tubetje bactroban zal geen probleem zijn, maar ik gebruik bv al jaren antidepressiva (ben ik ook niet blij mee). Kan ik die ook mezelf voorschrijven? Dat zou toch eigenlijk niet mogen?
Je hebt geen ethiek of gezondheidsrecht gehad?quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:36 schreef Zuigstengel het volgende:
Even een vraagje over recepten voor jezelf/familie voorschrijven. Ik ben dus bijna klaar en zal dus zelf eindelijk officieel recepten mogen schrijven. Ik neem aan dat er wel beperkingen opzitten? Een tubetje bactroban zal geen probleem zijn, maar ik gebruik bv al jaren antidepressiva (ben ik ook niet blij mee). Kan ik die ook mezelf voorschrijven? Dat zou toch eigenlijk niet mogen? (Natuurlijk wel handig als het op is en je hoeft niet je huisarts te bellen die zo traag zijn met doorsturen naar de apotheek...)
Dat is natuurlijk de theorie, ben wel benieuwd wat de praktijk is: voor een recept antihistaminica heb ik echt geen zin om op mijn huisarts te wachten. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat co's hier ook voor zichzelf recepten uitschrijven, maar of dat echt vaak gebeurd weet ik niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Je hebt geen ethiek of gezondheidsrecht gehad?
Wel gehad, maar niet echt uitgebreid voor dit soort situaties. Maar vertel me maar wat jij hebt geleerdquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Je hebt geen ethiek of gezondheidsrecht gehad?
Voor "simpele" dingen zoals dat, twijfel ik ook echt niet. Hup voorschrijven en klaar. Maar voor chronische medicatie en zeker de psychiatrische riedel, voel ik me toch minder zelfverzekerd.....quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de theorie, ben wel benieuwd wat de praktijk is: voor een recept antihistaminica heb ik echt geen zin om op mijn huisarts te wachten. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat co's hier ook voor zichzelf recepten uitschrijven, maar of dat echt vaak gebeurd weet ik niet.
Weet niet hoe het op andere gnk-faculteiten is, maar vind het wel een goeie actie. Sommige mensen lijken echt het net zo vaak te proberen tot ze op basis van kans eens een zesje halenquote:Op vrijdag 17 september 2010 12:30 schreef Rituals het volgende:
Ik zie dit net op ad valvas. Hebben meer universiteiten dit?
In de OER_Ba GNK is een nieuwe bepaling opgenomen waarin het aantal tentamenkansen voor studenten in het tweede en derde bachelorjaar wordt beperkt tot drie. Dit betekent dat een student voor elk blok maximaal drie keer aan de toets mag meedoen. Is het blok dan nog niet gehaald, komt dit feitelijk neer op beëindiging van de opleiding.
Belangrijk om te weten is dat deze regeling per studiejaar 2010 ? 2011 ingaat. Alle eerdere tentamendeelnames tellen niet mee. Iedereen begint dus vanaf september 2010 met drie toetsmogelijkheden voor elk blok uit het tweede en derde bachelorjaar.
Voor de propedeuseblokken verandert er niets.
Dus: denk serieus na over het al dan niet gebruiken van een tentamenkans en neem bij twijfel contact op met de studieadviseur.
Neem je niet deel aan een toets, vergeet je dan niet op tijd af te melden!
Maar ik ben al verslaafd gemaakt door mijn eigen huisartsquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ethisch gezien schrijf je jezelf geen medicatie voor die op enige wijze verslavend zijn of je denkwijze/handelingen kunnen beïnvloeden lijkt me.
Dan lijkt het uitschrijven van een herhaalrecept wel ethisch verantwoord te zijn. Anders lijkt het mij als je frequentie of dosering verandert.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:54 schreef Zuigstengel het volgende:
[..]
Maar ik ben al verslaafd gemaakt door mijn eigen huisartsMijn denkwijze is al jaren hetzelfde en blijkbaar gezond genoeg om af te mogen studeren
Ik moet er niet aan denken dat ze dat bij ons invoerenquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Weet niet hoe het op andere gnk-faculteiten is, maar vind het wel een goeie actie. Sommige mensen lijken echt het net zo vaak te proberen tot ze op basis van kans eens een zesje halen.
5 keer !?!? Wat gaat er dan steeds mis?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:11 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ze dat bij ons invoerenIk heb overigens nog nooit 2x dezelfde vraag gehad op een tentamen, zelfs niet op tentamens die ik 5x heb gedaan.
OK, dit klinkt als best een logische richtlijn voor mezelf.....quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan lijkt het uitschrijven van een herhaalrecept wel ethisch verantwoord te zijn. Anders lijkt het mij als je frequentie of dosering verandert.
Ik heb statistiek 3x gedaan.... dat vond ik wel genoeg.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:11 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ze dat bij ons invoerenIk heb overigens nog nooit 2x dezelfde vraag gehad op een tentamen, zelfs niet op tentamens die ik 5x heb gedaan.
Inderdaad, bij tentamens van voorgaande jaren waar ik mee oefende veel dezelfde vragen gezien.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:15 schreef Zuigstengel het volgende:
[..]
Ik heb statistiek 3x gedaan.... dat vond ik wel genoeg.
En dezelfde vragen: ontzettend vaak gehad.
De eerste keer was het 2e tentamen van de studie, ik wist nog niet zo goed hoe ik alles moest aanpakken, op 5 punten niet gehaald. De tweede keer was 36uur na mijn verpleeghulpstage in Suriname, met een giga-jetlag, op 2 punten niet gehaald. De derde keer was vlak nadat ik een ernstig auto-ongeluk had gehad en elke seconde waarin ik niet afgeleid werd zag ik alles weer voor me, niet bevorderend tijdens een tentamen, op 4punten niet gehaald. De vierde keer weet ik niet zo goed wat er mis ging, heel veel domme foutjes gemaakt, op een halve punt niet gehaald. En de vijfde en laatste keer (afgelopen april) had ik een 7quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
5 keer !?!? Wat gaat er dan steeds mis?
Ik heb alle tentamens gewoon in één of twee keer gehaald, maar dit is wel erg kut.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Weet niet hoe het op andere gnk-faculteiten is, maar vind het wel een goeie actie. Sommige mensen lijken echt het net zo vaak te proberen tot ze op basis van kans eens een zesje halen.
Ik heb zelf even aan de VU gestudeerd en ben er best vaak geweest maar het is bijna niet in woorden te bevatten hoe verschrikkelijk ik de sfeer daar vind, zo kleinburgerlijk en schools, en dat is voor een groot deel debet aan de mensen die er studeren. Bij de UvA zie ik ook veel meer uitersten qua mensen, totaal excentrieke en briljante mensen en het absolute tegenovergestelde zitten vaak naast elkaar in de collegezaal, en dat spreekt mij in ieder geval wat meer aan. Op een of andere manier lijken de mensen die er studeren ook wat meer maatschappelijk geëngageerd en geïnteresseerder in de wereld om hun heen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee even serieus. Wat je zegt slaat natuurlijk nergens op. Waar baseer je dat op dat iedereen bang is en dat ze stom doen? En hoezo gaar en kansloos?
Ik vond zo een campus gevoel juist fijn, gewoon alles bij elkaar, een gezellige boel.
Van de verdeling van de faculteiten van de Uva werd ik juist niet vrolijk. Vele zitten ook in middeleeuwse gebouwen die op instorten staan. Echt niet mijn smaak. Met de nadruk op 'mijn".
Maar meen je nou echt wat je net zei? Het taalgebruik als "stom doen" klinkt een beetje als een elfjarig jongetje: ja zij doen stom, of nee wacht hun doen stom en dat vind ik niet leuk. Wel een beetje met betere argumenten komen collega in spe.
Voor de rest no hard feelings heHeb nog steeds een zwak voor jou!
Ja, ik vind gynaecologie kut (quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:24 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik heb alle tentamens gewoon in één of twee keer gehaald, maar dit is wel erg kut.
Als één bepaald vak/thema je niet ligt word je nu na 3x gewoon van de opleiding afgetrapt. Terwijl je misschien later totaal niets met die vak zou doen of het later (in de praktijk) wel duidelijk word.
Bij ons is het 4x dacht ik, maar volgens mij word je erna niet van de opleiding getrapt (wat er wel gebeurt, geen idee).
Je hebt inderdaad wel vervelende dingen meegemaakt. Het punt is dat de stelling van 'onze' examencie dus in principe is: als je je (om wat voor reden dan ook) niet goed hebt kunnen voorbereiden, doe dan niet mee met het tentamen. Dat had je dus 2 herkansingen kunnen schelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
De eerste keer was het 2e tentamen van de studie, ik wist nog niet zo goed hoe ik alles moest aanpakken, op 5 punten niet gehaald. De tweede keer was 36uur na mijn verpleeghulpstage in Suriname, met een giga-jetlag, op 2 punten niet gehaald. De derde keer was vlak nadat ik een ernstig auto-ongeluk had gehad en elke seconde waarin ik niet afgeleid werd zag ik alles weer voor me, niet bevorderend tijdens een tentamen, op 4punten niet gehaald. De vierde keer weet ik niet zo goed wat er mis ging, heel veel domme foutjes gemaakt, op een halve punt niet gehaald. En de vijfde en laatste keer (afgelopen april) had ik een 7
Ik had er best wel wat voor over gehad dat co-schap niet te hoeven doen inderdaadquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, ik vind gynaecologie kut (), ga ook geen gynaecoloog worden. Mag ik nu een gratis voldoende voor het blok Voortplanting?
[..]
Ik heb een week mee moeten lopen met een geitenwollen sokken sexuoloogquote:Op vrijdag 17 september 2010 17:22 schreef iofn het volgende:
[..]
Ik had er best wel wat voor over gehad dat co-schap niet te hoeven doen inderdaad![]()
Net als KNO in het AZU overigens.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:22 schreef iofn het volgende:
[..]
Ik had er best wel wat voor over gehad dat co-schap niet te hoeven doen inderdaad![]()
Dat gevoel had ik ook een beetje bij het proctologie spreekuur bij dermat, mijn god mijn god.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:43 schreef Zuigstengel het volgende:
[..]
Ik heb een week mee moeten lopen met een geitenwollen sokken sexuoloog![]()
OK, de patienten waren wel grappig, maar ik geloof dat dat toch echt niet de setting is voor co's....
dat heb ik bij chirurgie EN derma gehad, speciale spreekuren/behandelpoli met aambeien, skin tags en weet ik wat voor anale klachten, ook van die horrordagenquote:Op vrijdag 17 september 2010 17:44 schreef iofn het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook een beetje bij het proctologie spreekuur bij dermat, mijn god mijn god.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, ik vind gynaecologie kut (), ga ook geen gynaecoloog worden. Mag ik nu een gratis voldoende voor het blok Voortplanting?
Natuurlijk zeg je dat niet, dat noemt men een hyperboolquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:09 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Misschien moet je ff goed lezen en dan reageren ipv grappig proberen te doen.
Wasda?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:19 schreef Seam het volgende:
Gvd volgende week alleen voor een onderwijspoli van 2 uur op en neer naar Eintjuh
half uurtje voorbespreking over patient met psychiatische aandoening met arts, uurtje consult, half uurtje nabespreking met artsquote:
Precies en niet zoals bij de verloskundigen dat je maar verstand hebt van 1 vak. Quote van een verloskundige: 'oow deze mensen hebben al een kindje het met Prader-Williams-syndroom, wat is dat ook alweer?' Ik: 'Prader-Willi..' Zij: 'Nee hoor, Prader-Williams, zo staat het in de status..'quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg je dat niet, dat noemt men een hyperbool
Maar even serieus: het feit dat een student slechts in 1 vak niet goed is, betekent toch niet dat je dan opeens geen strenge maatregelen mag nemen? Er moet niet voor niets een brede basiskennis aanwezig zijn bij alle artsen.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg je dat niet, dat noemt men een hyperbool
Maar even serieus: het feit dat een student slechts in 1 vak niet goed is, betekent toch niet dat je dan opeens geen strenge maatregelen mag nemen? Er moet niet voor niets een brede basiskennis aanwezig zijn bij alle artsen.
Ik weet niet hoe jullie lezen hoor...quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:11 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Precies en niet zoals bij de verloskundigen dat je maar verstand hebt van 1 vak. Quote van een verloskundige: 'oow deze mensen hebben al een kindje het met Prader-Williams-syndroom, wat is dat ook alweer?' Ik: 'Prader-Willi..' Zij: 'Nee hoor, Prader-Williams, zo staat het in de status..'
Toen heb ik haar maar laten googlen, zucht..
Oftewel, ik ben volledig voor de brede basiskennis!
Ja, dat is gewoon domquote:Op zaterdag 18 september 2010 19:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoe jullie lezen hoor...
Maar ik zeg nergens dat ze het vak NIET hoeven te halen of dat ze die kennis NIET hoeven te hebben (hyperbool my ass, geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb gezegd). Maar om ze na 2 hertentamens niet gehaald te hebben meteen maar van de opleiding te kicken gaat gewoon te ver. Wat nou als ze voor de rest van de tentamens allemaal 8-en halen, maar twee keer verhinderd zijn voor het hertentamen en ze zich niet op tijd hebben uit laten schrijven (extreem voorbeeld), ga je die mensen ook maar iets anders laten doen?Je gaat me ook niet vertellen dat jullie ALLES nog weten wat jullie de afgelopen jaren hebben geleerd.
Als iemand voor elke tentamen 4 of 5 pogingen nodig heeft is natuurlijk een ander verhaal. Maar om nou zo streng te zijn, nee dat gaat mij te ver.
QFT!quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:33 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon domIk vind als je een tentamen 4x niet haalt je best van de opleiding af mag. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je op tijd af te melden voor een tentamen als je ziek bent of je je niet goed hebt kunnen voorbereiden door een andere reden.
Nou ja, dat gokken zal nu hier in Nijmegen ophouden. Lijkt me prima.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:05 schreef Honeymooner het volgende:
Bij ons ben je automatisch ingeschreven voor tentamens, waardoor het dus 0 zin heeft om niet te gaan. Ik heb dus ook wel tentamens 4x gemaakt waarvan ik zeker 2x toch al wist dat ik em niet ging halen, maar ja, als ik niet zou komen, had ik sowieso een 1, dus dan maar gokken met de mc.
Dat ontken ik dus ook niet en het is ook een extreem voorbeeld zoals je kunt lezen, blijft wel lastig, berichten goed lezenquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:33 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon domIk vind als je een tentamen 4x niet haalt je best van de opleiding af mag. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je op tijd af te melden voor een tentamen als je ziek bent of je je niet goed hebt kunnen voorbereiden door een andere reden.
Ah, nu zijn extreme voorbeelden opeens wel letterlijk te nemen?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:19 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dat ontken ik dus ook niet en het is ook een extreem voorbeeld zoals je kunt lezen, blijft wel lastig, berichten goed lezen. Lijkt me alleen wel erg kut om daarvoor nou je opleiding op te moeten geven, terwijl je wel een prima arts zou zijn.
Het is trouwens 3x niet halen.
Wat jij wilt dude. Na die QFT wist ik al genoeg.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ah, nu zijn extreme voorbeelden opeens wel letterlijk te nemen?
Meteen op de man spelen is altijd een goed argument in een discussie, doe je dat ook bij patiënten?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:19 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dat ontken ik dus ook niet en he
t is ook een extreem voorbeeld zoals je kunt lezen, blijft wel lastig, berichten goed lezen. Lijkt me alleen wel erg kut om daarvoor nou je opleiding op te moeten geven, terwijl je wel een prima arts zou zijn.
Het is trouwens 3x niet halen.
Hou erover opquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:28 schreef June. het volgende:
Wie trouwens ambities heeft om radioloog te worden: ik praat dan niet meer met je. Pff, wat een onwil soms bij die mensen zeg.
Ga op de IC werken, ook voor niet spoed zaken ben je verbazend snel aan de beurtquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:24 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hou erover op![]()
Het is altijd een gevecht om een CT-thorax gedaan te krijgen.... Zelfs bij "POB en tussen schouderbladen, links-rechts verschil van 40mmHg en op een X-thorax een verbreed mediastinum". Flikker toch op en doe waar je voor betaald wordt
Ben je 6 september begonnen? Begin zelf op 18 oktober met M1, ook in Groningenquote:Op maandag 20 september 2010 12:32 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik heb ook mn rooster voor het komend jaar (m1 groningen) binnen. O.a. 5 weken op de urologie.
uro is tof! In welk ziekenhuis ben je geplaatst? MZH of UMCG?quote:Op maandag 20 september 2010 12:32 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik heb ook mn rooster voor het komend jaar (m1 groningen) binnen. O.a. 5 weken op de urologie.
oh dan moet ik 21 oktober samen met jou dat verrekte tentamen maken van het blok geneeskunde.quote:Op maandag 20 september 2010 15:24 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik zit in het UMCG, ben idd op 6 september begonnen. Deze week beginnen de "echte" vakken, eerst heb ik interne, m'n tweede stage is bij de uro.
Hoe bevallen de eerste weken? Valt het tegen? Is het leuk?quote:Op maandag 20 september 2010 15:24 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ik zit in het UMCG, ben idd op 6 september begonnen. Deze week beginnen de "echte" vakken, eerst heb ik interne, m'n tweede stage is bij de uro.
Ah, dat is echt jammer! Wat heb je nog niet gehaald?quote:Op maandag 20 september 2010 15:36 schreef Christiaan het volgende:
Mogge. Ik leef ook weer en ben er ondertussen achter dat ik recidiveer.
oogbolmassage klinkt me erg duits/alternatief in de oren. Iig niet iets dat ik ooit in een studieboek heb gelezenquote:Op maandag 20 september 2010 15:42 schreef kenosis het volgende:
Dit lijkt me wel het juiste onderdeel voor een vraag die me al en aantal jaren bezig houdt.
Ik ben gezegend met een aangeboren hypertrofe cardiomyopathie die ook nog eens tot ontwikkeling is gekomen. Toen ik weer eens in het ziekenhuis was beland wegens verontrustende ritmestoornissen wilde men het zaakje op de rit krijgen door een cardioversie.
Dus ik lig hiervoor in een kamertje klaar om een licht roesje te krijgen. De (duitse) anesthesioloog had echter een heel ander idee om van de ritmestoornissen af te komen i.p.v een cardioversie, namelijk een oogbolmassage. Dit houdt in dat met behoorlijke grote druk er op de oogbol wordt gedrukt/gemasseerd. Ik dacht dat ik in een andere wereld terecht kwam. Het was nog net niet traumatisch.
Is oogbolmassage iets normaals in deze siituatie of is dit een typische duitse hobby![]()
Uiteindelijk heeft deze massage niet geholpen en kreeg ik alsnog een cardioversie waarvan het resultaat ook maar 1 dag stand hield. Pas na een alcoholablatie zo'n 6 jaar geleden is alles weer top!
Klinkt alsof hij een vagale reactie teweeg wilde brengen. Een carotismassage kan tachycardieën en SVT's oplossen, en je kan een flinke vagale reactie krijgen van drukken op de zenuwen daar, dus hij zal wel 1=1=2 gedacht hebben.quote:Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef Pluizel het volgende:
[..]
oogbolmassage klinkt me erg duits/alternatief in de oren. Iig niet iets dat ik ooit in een studieboek heb gelezen
Haha gezellig.quote:Op maandag 20 september 2010 15:27 schreef Pluizel het volgende:
[..]
oh dan moet ik 21 oktober samen met jou dat verrekte tentamen maken van het blok geneeskunde.
tip: ze schijnen oude toetsen uit 2007 ze recyclen nu.
Ik vond het wel leuk, je leert meteen wel een lading lichamelijk onderzoek doen en dingen als injecties geven, venapunctie doen en infuus aanleggen. De tweede week moet je ook meteen met een simulatiepatient een consult houden, met een camera enzo erbij. Dat was wel lachen.quote:Op maandag 20 september 2010 15:32 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hoe bevallen de eerste weken? Valt het tegen? Is het leuk?
Heb stiekem wel weer zin om te beginnen
Het was in een serieus nederlands ziekenhuis. Worden Duitsers heel anders opgeleid?quote:Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef Pluizel het volgende:
[..]
oogbolmassage klinkt me erg duits/alternatief in de oren. Iig niet iets dat ik ooit in een studieboek heb gelezen
Het ging hier vooral om boezemfibrilleren.quote:Op maandag 20 september 2010 15:57 schreef gohan16 het volgende:
De oculocadiale reflex bestaat wel, maar dat heeft te maken met het trekken aan de oogspieren. Hiermee wordt je bradycard/asystolisch.
is de masterraad niet langs geweest? de tentamens staan op www.masterraad.nlquote:Op maandag 20 september 2010 15:59 schreef Knuffleheinz het volgende:
[..]
Haha gezellig.
Bedankt voor de tip, heb alleen geen idee hoe ik aan die tentamens moet komen, ik haalde ze hiervoor vooral van panacea, maar van de master staat er niets op geloof ik..
[..]
Ik vond het wel leuk, je leert meteen wel een lading lichamelijk onderzoek doen en dingen als injecties geven, venapunctie doen en infuus aanleggen. De tweede week moet je ook meteen met een simulatiepatient een consult houden, met een camera enzo erbij. Dat was wel lachen.
Ook waren er nog wat colleges, "introducties" radiologie/microbiologie/klinisch chemisch lab/nucleaire geneeskunde/pathologie. Die vond ik niet allemaal even nuttig, vooral omdat ze allemaal dingen vertellen die je meestal al lang weet. Ook krijg je een rondleiding in het klinisch chemisch lab, wel leuk om een keer gezien te hebben maar niet als je daar om half 6 naartoe moet.
Maar al met al wel twee leuke weken, vooral omdat je een beetje praktisch bezig gaat ipv alleen een beetje colleges zit te volgen.
Fuck, jammer man. Best veel mensen tot nu die dat moeten :/quote:Op maandag 20 september 2010 15:36 schreef Christiaan het volgende:
1.1 en 1.3... Helaas. Maar ach, jaartje werken dan maar.quote:Op maandag 20 september 2010 15:40 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ah, dat is echt jammer! Wat heb je nog niet gehaald?
Ah bagger, 1.2 werken en 1.4 een leuke stage in het buitenland doen ofzoquote:Op maandag 20 september 2010 18:41 schreef Christiaan het volgende:
[..]
1.1 en 1.3... Helaas. Maar ach, jaartje werken dan maar.
Balen man. Lag het aan het niveau of het sociale levenquote:Op maandag 20 september 2010 15:36 schreef Christiaan het volgende:
Best streng dan als je met 2 blokken achterstand al een jaar opnieuw moet doen.. Ook vind ik de timing van die dingen kut, dat je halverwege het eerste blok van het nieuwe jaar zoiets pas weet.quote:Op maandag 20 september 2010 18:41 schreef Christiaan het volgende:
[..]
1.1 en 1.3... Helaas. Maar ach, jaartje werken dan maar.
Vooral dat laatstequote:Op maandag 20 september 2010 19:01 schreef Seam het volgende:
[..]
Balen man. Lag het aan het niveau of het sociale leven?
Ja inderdaad, maar ach, het heeft ook zijn chille kanten. Woensdag vrij hetgeen hemels is vanwege LANX-borrel op dinsdag, en gewoon lekker chill veel andere dingen kunnen doen.quote:Op maandag 20 september 2010 19:26 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Best streng dan als je met 2 blokken achterstand al een jaar opnieuw moet doen.. Ook vind ik de timing van die dingen kut, dat je halverwege het eerste blok van het nieuwe jaar zoiets pas weet.
Er zijn allerlei case-reports over de meest gekke dingen waarmee mensen uit AF zijn gekomen, zo ook dit. Hoewel je voor veel van dit soort grappen een mooie pathofysiologische verklaring kunt verzinnen, berust het gros waarschijnlijk op toeval aangezien kortbestaand AF vaak spontaan converteert. 'k Ben benieuwd hoeveel ablatio retinae's die anaesthesist jaarlijks veroorzaakt.quote:Op maandag 20 september 2010 15:42 schreef kenosis het volgende:
[...] oogbolmassage [...]
quote:Op maandag 20 september 2010 19:52 schreef dotKoen het volgende:
Vandaag college van een neurochirurg gehad die ging uitleggen wat een MRI is. 'Wat we gebruiken zoveel afkortingen, dan raak je wel eens in de war'
quote:
Ohja, zo'n linkszijdig bloedig CVA met uitvalsverschijnselen aan de linker lichaamshelft. Zo zie je ze dagelijks.quote:Op maandag 20 september 2010 21:35 schreef iofn het volgende:
Hij praat best goed voor iemand waarbij zijn linker hemisfeer eruit ligt.![]()
En heb je nu de griep?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef intoxicated het volgende:
En wederom de griepprik gehaald
Oh ja, dat begint ook weer. Dit jaar de eerste keer dat ik hem officieel moet halen.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef intoxicated het volgende:
En wederom de griepprik gehaald
Nee, ik heb nu een anafylactoïde reactie.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En heb je nu de griep?![]()
Zo ja, beterschap!
Zo niet, geld terug vragen!![]()
Dat heb ik ook wel eens van fok! Gewoon doorademen!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Nee, ik heb nu een anafylactoïde reactie.
Bring on the adrenalin
Anafylactoîde reacties op basis van griepvaccins? Dan lijkt me een anafylactische reactie waarschijnlijker.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Nee, ik heb nu een anafylactoïde reactie.
Bring on the adrenalin
Dus je hebt helemaal geen griepprik gehad?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:03 schreef intoxicated het volgende:
Het kan wel degelijk![]()
En, voor wie de champagne al wilde aanbreken omdat ik dreigde te overlijden: Nee, het is niet waar.
CPAP ftwquote:Op woensdag 22 september 2010 23:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens van fok! Gewoon doorademen!![]()
Nee, maar je hebt nu wel mind-control nanochips binnengekregen die zorgen dat je nog meer Plavix gaat voorschrijvenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:03 schreef intoxicated het volgende:
Het kan wel degelijk![]()
En, voor wie de champagne al wilde aanbreken omdat ik dreigde te overlijden: Nee, het is niet waar.
Nano-chips zonder saus!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt nu wel mind-control nanochips binnengekregen die zorgen dat je nog meer Plavix gaat voorschrijven
Soms schrik ik 's nachts wakker en roep ik uit het niets:quote:Op woensdag 22 september 2010 23:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt nu wel mind-control nanochips binnengekregen die zorgen dat je nog meer Plavix gaat voorschrijven![]()
quote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Soms schrik ik 's nachts wakker en roep ik uit het niets:
Ascal - Plavix - Clexane - Lipitor; tropo's T0 T6 T10 en morgen fietsen!
En dan val ik weer in slaap
Nou, je moet niks hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 22:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh ja, dat begint ook weer. Dit jaar de eerste keer dat ik hem officieel moet halen.![]()
Same for me.quote:Op donderdag 23 september 2010 06:25 schreef June. het volgende:
[..]
Nou, je moet niks hoor. Vorig jaar wel de mexicaanse griepprik gehaald, maar de normale ga ik echt niet halen..
Ik ben verder ook helemaal niet tegen vaccinaties enzo hoor, maar ik krijg eigenlijk altijd griepverschijnselen als ik hem haal. De laatste keer dat ik griep heb gehad is iets van 10 jaar geleden, dus ja, dan is de keus iets minder moeilijk..quote:Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef intoxicated het volgende:
Waarom zou je de normale griepvaccinatie niet ook willen halen? Afgezien van alle blabla over medicalisering, scheelt het je gewoon zo nu en dan een week ziekzijn. Bovendien is de kans op ernstige complicaties of dood door vaccinatie ook bij niet-risicopopulaties kleiner dan de kans op het krijgen van een griep die vervolgens ernstig verloopt. Dus tja, als 't ding je dan toch wordt aangeboden... Nog even afgezien van de reden waarom ze het doen; het verminderen van de transmissie naar je patiënten.
Stuk of 4quote:Op donderdag 23 september 2010 22:42 schreef intoxicated het volgende:
Ach, een vrouwelijke ANIOS Neuro in het GHZ. Zoveel zijn er daar niet van
Hele adequate en aardige verpleegkundigequote:Op vrijdag 24 september 2010 18:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hehe, heet die verpleegkundige echt Corrie? Past goed bij haar. Met d'r pittige korte kapsel.
Geloof ik graag hoorquote:Op vrijdag 24 september 2010 18:11 schreef starla het volgende:
[..]
Hele adequate en aardige verpleegkundige
Nee joh, Monique is al in opleiding, ver vóór mijn tijd. Deze uitzendingen hebben een vertraging van meer dan een jaar.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Geloof ik graag hoor. Maar we zien dus niet Starla hier in actie?
Dat vermoedde ik al, paar maanden geleden een collega van me als co heelkunde in de uitzending, maar dat is nu bijna 2 jaar geleden opgenomen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:14 schreef starla het volgende:
[..]
Nee joh, Monique is al in opleiding, ver vóór mijn tijd. Deze uitzendingen hebben een vertraging van meer dan een jaar.
Lekker calci-chew!quote:
Dat betaalt bij mij gewoon de zorgverzekeraar dus dat zal me worst wezen!quote:
quote:Op zondag 26 september 2010 16:15 schreef intoxicated het volgende:
Sowieso gebruikt iedereen dat spul zonder fatsoenlijke indicatie... Eet gewoon gezond, drink een glas melk en ga niet op kosten van de gezondheidszorg je vitaminedeficiënties wegwerken. Want het is eigenlijk idioot dat je voor een cachectische bejaarde hemel en aarde moet bewegen om de Nutridrink vergoed te krijgen, terwijl voor een populatie die elke dag een fles cola, een halve kilo Aldi-gehakt en een Big Mac naar binnen werkt, de CaD/Calci-Chew/etc. gewoon wordt vergoed.
Ik heb natuurlijk wel die met D3 erin!quote:Op zondag 26 september 2010 15:59 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is calciumcarbonaat, niet colecalciferol.
Maar dat geeft niets! Dat valt ook onder de basisverzekering!quote:Op zondag 26 september 2010 21:17 schreef gohan16 het volgende:
die calciumshizzle geeft hogere kans op hart en vaatziekten he.
Tuurlijk neem ik de obductie route (maar zonder toestemming voor weefseldonatie voor wetenschappelijk onderzoek) voordat ik de kist in ga!quote:Op zondag 26 september 2010 21:31 schreef intoxicated het volgende:
De eerste 5 uur in het mortuarium ook![]()
Om maar even aan te geven dat je niet alles moet nastreven omdat het in het basispakket zit
quote:
quote:2301 Autopsies can be morally permitted for legal inquests or scientific research. The free gift of organs after death is legitimate and can be meritorious.
http://www.vatican.va/arc(...)techism/p3s2c2a5.htm
Geen koffie liefhebber dus?quote:Op maandag 27 september 2010 12:05 schreef intoxicated het volgende:
Vanochtend heerlijk wakker geworden met eenvan de Starbucks. Ja, dat heb je in de beschaafde wereld
Nou die frappuchino's zijn best smakelijkquote:Op maandag 27 september 2010 12:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen koffie liefhebber dus?
Frapppu wattes? Das toch geen koffie? Aan echte koffie moet je je bek verbranden!quote:Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef June. het volgende:
[..]
Nou die frappuchino's zijn best smakelijkof muffins
Je weet het verschil tussen een koffieautomaat en een drain? Niet uit iedere draadje komt koffie!quote:Op maandag 27 september 2010 12:35 schreef June. het volgende:
Nee, dat is geen koffie. Maar ik vind de koffie bij de starbucks ook wel te drinken hoor, beter dan die bocht hier in het ziekenhuis. Dat is net water met een bruine kleurstof.
Zowaar, ik krijg net de uitslag van een VGT van 4 maanden geledenquote:Date: Mon, 27 Sep 2010 12:23:10 +0200
From: P.......@lumc.nl
To: S....@umail.leidenuniv.nl
Subject: VGT - Mei 2010, S....@umail.leidenuniv.nl
quote:Op maandag 27 september 2010 13:39 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Zowaar, ik krijg net de uitslag van een VGT van 4 maanden geleden
Omdat je moet wachten op je coschappen? Wanneer mag je beginnen?quote:Op maandag 27 september 2010 14:22 schreef dotKoen het volgende:
Grande Cafe Mocha. Weinig te doen met koffie, wel erg lekker.
Hier geen VGT woensdag
quote:Op maandag 27 september 2010 14:33 schreef intoxicated het volgende:
Hmm... wat raar? Bij ons kon je ze eigenlijk alleen overslaan als je er echt een jaar tussenuit ging. Anders moest je er tenminste 2/3 en later 3/4 halen oid
Daarom dus.quote:Op maandag 27 september 2010 14:25 schreef Rituals het volgende:
[..]
Omdat je moet wachten op je coschappen? Wanneer mag je beginnen?
quote:Op maandag 27 september 2010 16:58 schreef Honeymooner het volgende:
Ik moet em ook maken terwijl ik dacht dat ik al klaar was.
Dit zal dan wel de laatste zijn.. Beetje jammer dat ik de VGT in Groningen moet maken en om 12:00 een sollicitatiegesprek in Amsterdam heb.
Waarom? Onvoldoende gehaald, of is het verplicht om ze allemaal te doen? Maar wat als je nu voordat je er weer 2 hebt gehaald wilt afstuderen?quote:Op maandag 27 september 2010 16:58 schreef Honeymooner het volgende:
Ik moet em ook maken terwijl ik dacht dat ik al klaar was.
Dit zal dan wel de laatste zijn.. Beetje jammer dat ik de VGT in Groningen moet maken en om 12:00 een sollicitatiegesprek in Amsterdam heb.
Dr. House is op dit moment teveel met Cuddy bezig om dat goed op te merkenquote:Op maandag 27 september 2010 18:29 schreef intoxicated het volgende:
Tevens; een mooi moment, alle cliché's kloppen. 2 dokters, in witte jassen, lopen met een koffertje naar de kelder van het ziekenhuis, waar het mortuarium is. Vervolgens met een pasje de deur open, een donkere gang voor je, zoeken naar het lichtknopje. Daarna voor de bekende ladenkast zoeken welke je moet hebben, 'm openmaken (ok, met permissie, en de sleutel, ssjt), stukje openschuiven. En vervolgens de ICD uitlezen om te kijken wat er mis is gegaan. Dr House would be sooooo proud of us!
![]()
Eigenlijk eindigt het verhaal met een anticlimax van een niet-reagerende ICD, waarschijnlijk doordat de end-of-life batterij het bij 7 graden Celsius al helemaal niet meer deed. Maar ok![]()
Die krijg je in 4 stukken terug met een rapport: ICD werkt niet meer. Oorzaak niet met zekerheid te bepalen.quote:Op maandag 27 september 2010 18:34 schreef intoxicated het volgende:
True. Maar dan wacht ik liever tot de patholoog die eruit haalt
Ik vond het toch niet tof om in de buurt van een kwijlend rabies besmet kind te zijn.... men, die kinderen kijken eng...... Kind ging helaas ook dood aan rabiesquote:Op maandag 27 september 2010 21:55 schreef intoxicated het volgende:
Uiterst zeldzaam maar case-reports zijn wel beschreven
Nee, dat red ik easy.. Doe een half uurtje over die toets en dan met de auto naar Amsterdam. Vast geen files meer op dat tijdstip.quote:
Ik heb die 4u ook echt niet nodig, maar een half uur is idd wel erg kortquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:50 schreef intoxicated het volgende:
Oh, easy. Dacht dat het veel verder was![]()
Succes met je VGT in een halfuur
Volgens mij heb je die grap al eens gemaaktquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Volgens mij heb je die grap al eens gemaakt
Maar ben benieuwd of het nieuwe kabinet ook meer geneeskundeopleidingen wil. Er zijn plannen om 2 nieuwe op te starten in Eindhoven () en Enschede (
![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |