Nou ok, jij gaat dan naar huis, maar helaas ben jij daarmee een uitzondering. Veel jonge ouders lijken vaker te denken "achja, dat moet toch kunnen, ze is ook pas 1".quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:00 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Als ze echt was gaan dreinen dan was ik even een rondje met haar gaan lopen buiten en als het echt niet ging naar huis gegaan, want dan heb ik er zelf ook geen plezier in. We waren niet sowieso niet van plan uren te blijven, maar gewoon zolang als dat het ging. Een kwartiertje zou wel te kort zijn geweest natuurlijk. Maar we zijn al vaker met haar weggeweest en hebben wel de ervaring dat ze in elk geval het eerste uur lief is, zeker als ze pas geslapen heeft. Dan kijkt ze haar ogen uit in zo'n restaurant en is de kans heel klein dat ze zeurderig wordt. Dat wordt ze pas als ze moe wordt/zich gaat vervelen, en dat is toch pas na een uur á 1,5 uur. Tijd genoeg om even rustig te eten dus.
Jezus man.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
guttegut, een gefrustreerd moedertje. overlast doe je idd maar lekker thuis.
Nu wil het geval inderdaad wel eens dat mensen die er emotioneel niet bij betrokken zijn een meer rationele inschatting van de situatie kunnen maken dan zij die dat wel zijn. Voor ouders komen hun kinderen op de eerste plaats. Dat is begrijpelijk. Maar ze verliezen dan nog wel eens uit het oog dat er ook een buitenwereld is, waar rekening mee gehouden moet worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn zoontje van 1 is een vrolijke jongen die graag zingt (wel een beetje vals soms).
Laatst zat ik eens een keer in de bus, hij zat ook te zingen, keek zo''n troela van een jaar of zestien de hele tijd woedend achterom. Ze had zelf haar I-pad of hoe zo'n ding ook heten mag trouwens behoorlijk hard staan, maar ergerde zich dood aan mijn zingende kind. Ik heb genoten.![]()
Sommige mensen kunnen zich erg snel ergeren. Trouwens, mijn zoon huilt nooit in de winkel of in de bus of uberhaupt op straat, als hij moe is doet hij dat ook niet. Alleen als hij alleen is met ons, de ouders. Heeft niks met opvoeding te maken denk ik, maar hij 'kan' dat niet waar vreemden bij zijn.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Jezus man.
Lijkt wel of het over hangjongeren gaat ofzo.
Hebben het over kinderen ..
Zelfs redelijk opgevoed ,zijn ze wel is een beetje enthausiast.
We zijn een stuk toleranter als het over andere onderwerpen gaat ,maar een paar kinderen..
En die kinderloze buitenwereld vergeet nog weleens dat kinderen kinderen zijn en kunnen vaak echt niets hebben wat hun eigen serene wereldje verstoord.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nu wil het geval inderdaad wel eens dat mensen die er emotioneel niet bij betrokken zijn een meer rationele inschatting van de situatie kunnen maken dan zij die dat wel zijn. Voor ouders komen hun kinderen op de eerste plaats. Dat is begrijpelijk. Maar ze verliezen dan nog wel eens uit het oog dat er ook een buitenwereld is, waar rekening mee gehouden moet worden.
komt omdat die kinders van jongs af gewend zijn mee te gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes () en schreeuwen ze de boel bij elkaar
Rekening houden doet iedereen, maar daar zit een grens aan. Ik denk niet dat in dit topic ook maar iemand reageert die boos wordt als een kind huilt als hij valt, of als er een keer tegen je stoel getrapt wordt. Daar hou je rekening mee. Waar je m.i. NIET rekening mee hoeft te houden is een kind die 15+ minuten jankt of dito tijd tegen je stoel aan zit te schoppen. Dat heeft niks met rekening houden te maken, dat is gewoon asociaal gedrag van het kind. Daar kan het kind niks aan doen, maar de ouder wel! Als het op een treinstation is dan kun je nog weglopen, maar in een restaurant of vliegtuig kun je niet zomaar ergens anders gaan zitten. Het gedrag van zo'n kind wordt je dus opgedrongen. En daar zouden ouders wel eens wat vaker over na mogen denken, het liefst voor dat ze zoiets doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, dat is overlast als er niet ingegrepen wordt door ouders.
Maar gewoon, normaal kindergedrag al echt als storend zien mag je toch wel echt een gebrek noemen bij jezelf, voor iedereen voor wie dat opgaat dan.
Dan heb je het stukje rekening houden met elkaar niet helemaal goed begrepen, dan is dat nogal eenzijdig.
Het is net als bij roken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Jezus man.
Lijkt wel of het over hangjongeren gaat ofzo.
Hebben het over kinderen ..
Zelfs redelijk opgevoed ,zijn ze wel is een beetje enthausiast.
We zijn een stuk toleranter als het over andere onderwerpen gaat ,maar een paar kinderen..
Ja, dat klopt. En ik begrijp best dat niemand verder zit te wachten op mijn kinderen ofzo, maar ik val dan ook niemand lastig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef servus_universitas het volgende:
Nu wil het geval inderdaad wel eens dat mensen die er emotioneel niet bij betrokken zijn een meer rationele inschatting van de situatie kunnen maken dan zij die dat wel zijn. Voor ouders komen hun kinderen op de eerste plaats. Dat is begrijpelijk. Maar ze verliezen dan nog wel eens uit het oog dat er ook een buitenwereld is, waar rekening mee gehouden moet worden.
Dat je moeder dat moest doen , betekent niet dat alle moeders dat doen ..quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:46 schreef deduitsehelm het volgende:
[..]
ik d8 eerst dat je een grapje maakte met je zingende kind in de bus.
maar toen ik je fobo bekeek....wist ik meteen dat het geen grapje is en je gewoon een goedkoop sletje bent, soort kruizing tokkie met een oud hardcore teefje.
Van die lui die om hun hypotheek te betalen op zaterdagavond/nacht een rode lamp in de slaapkamer draaien...
juist jouw soort zorgt ervoor dat normale gezinnen niet meer uit kunnen gaan
Ik denk dat niemand er problemen mee heeft als een peuter met z'n neus op de stoep dondert, en als gevolg daarvan begint te krijsen en te janken. De ouder van dat kind zullen dan het kind troosten, en na een minuut of 3 is alles weer goed, en is het kind alweer vergeten dat het gevallen was.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:29 schreef erodome het volgende:
Baby's huilen gewoon weleens, kan je al je opvoeding op los gooien, zoveel je maar wil, maar dat zal niet verkomen dat ze weleens huilen.
Peutertjes en kleutertjes zijn niet altijd even netjes, hoe goed je ook opvoed, het gaat weleens niet helemaal goed.
ook hier. vadertje maak je niet dik. dit is fok! de naam zegt het al. al proberen ze dat vaak te ontkennen met fa's als remlof.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:47 schreef MantaGSi het volgende:![]()
[..]
Dat je moeder dat moest doen , betekent niet dat alle moeders dat doen ..
En alleen onder hen heb je 'makkelijke' ouders?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat Vinexwijken nu eenmaal het domein zijn van meneer & mevrouw Gemiddeldenederlander.
Die kunnen zich beter melden in dit topic:quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef TheDutchguy het volgende:
Alle moeders op het forum komen naar dit topic
Hoe weet je dat? Ben je een bejaarde fokker ofzo, die de vorige generaties ook heeft meegemaakt?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:03 schreef servus_universitas het volgende:
Het is niet nodig om defensief te reageren (lily en erodome). Ik heb geen hekel aan kinderen en snap heel goed dat het geen kleine volwassenen zijn, maar geheel op hun eigen wijze in het leven staan. Kinderen spelen en huilen, dat hoort ook zo. Daarvoor zijn het kinderen. Maar het is toch echt zo dat kinderen daarin tegenwoordig aanzienlijk vrijer worden gelaten. Afgaande op wat jullie beschrijven, geldt dat dus niet voor alle ouders. Maar globaal gezien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het kinderen aan de nodige sturing ontbreekt in het openbare leven.
we leven in de verwencultuur omdat er te weinig aandacht is voor kinderen. vaak omdat pa en ma beide (moeten) werken om hun levensstandaard net zo hoog te houden als hun buurman, liefst iets hoger.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:03 schreef servus_universitas het volgende:
Het is niet nodig om defensief te reageren (lily en erodome). Ik heb geen hekel aan kinderen en snap heel goed dat het geen kleine volwassenen zijn, maar geheel op hun eigen wijze in het leven staan. Kinderen spelen en huilen, dat hoort ook zo. Daarvoor zijn het kinderen. Maar het is toch echt zo dat kinderen daarin tegenwoordig aanzienlijk vrijer worden gelaten. Afgaande op wat jullie beschrijven, geldt dat dus niet voor alle ouders. Maar globaal gezien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het kinderen aan de nodige sturing ontbreekt in het openbare leven.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ben je een bejaarde fokker ofzo, die de vorige generaties ook heeft meegemaakt?
zo. nu begrijp ik duitse helm ook wel iets beter. wat een ongenuanceerd en tokkieprovocerend, cultuurbarbaars antwoord. waarom schepte jij er eigenlijk genoegen in, in die bus, dat je andere passagiers tot last was?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ben je een bejaarde fokker ofzo, die de vorige generaties ook heeft meegemaakt?
peuters hebben de vervelende eigenschap dat ze telkens opnieuw afgaanquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:54 schreef maartena het volgende:
En dat is gewoon afgrijselijk. Iedereen begrijpt dat een peuter ook wel eens een slechte bui kan hebben, maar als ouder die je er op dat moment gewoon eens met die peuter aan de slag te gaan.... en als ie 2 minuten later weer kalm is, DAN ga je pas weer verder met kleppen met je vriendin. En als ie na 5 minuten nog steeds door blijft krijsen, dan neem je em gewoon mee naar buiten tot het opgelost is.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het is niet zozeer onwil van ouders, maar een (vermeende) onmogelijkheid om de rol als ouder adequaat te spelen vanwege tijdgebrek.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we leven in de verwencultuur omdat er te weinig aandacht is voor kinderen. vaak omdat pa en ma beide (moeten) werken om hun levensstandaard net zo hoog te houden als hun buurman, liefst iets hoger.
we betalen onze qualitytime af met slap gedrag en enorme verwennerij.
Correctie. Zij was de andere passagiers niet tot last, maar haar kind.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo. nu begrijp ik duitse helm ook wel iets beter. wat een ongenuanceerd en tokkieprovocerend, cultuurbarbaars antwoord. waarom schepte jij er eigenlijk genoegen in, in die bus, dat je andere passagiers tot last was?
Ja ,zijn ook redelijk nutteloze reacties.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook hier. vadertje maak je niet dik. dit is fok! de naam zegt het al. al proberen ze dat vaak te ontkennen met fa's als remlof.
Dat is geen antwoord op mijn vraag aan Servus huppeldepup.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo. nu begrijp ik duitse helm ook wel iets beter. wat een ongenuanceerd en tokkieprovocerend, cultuurbarbaars antwoord. waarom schepte jij er eigenlijk genoegen in, in die bus, dat je andere passagiers tot last was?
eensch.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:11 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Ja ,zijn ook redelijk nutteloze reacties.
Die ik eigenlijk moet negeren ja.
Als ze nou is met meer humor zulke reacties plaatsen.
Is het wat leuker om te lezen.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag aan Servus huppeldepup.
En anders lees je even terug waarom ik er wel om kon glimlachen, heb ik eerder deze middag al uitgelegd in een post.
Rook jij nog maar een paar jointjes. Of misschien moet je maar minderen, dan zie je zelf misschien in dat je degene bent die alles behalve normaal en redelijk reageert.
Jammer, een moeder alleen van haar kind.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
en toch hou ik nog wel een beetje van je.
ipods, mobieltjes en junkies veroorzaken ook overlast en daar worden ook overal maatregelen tegen genomen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:11 schreef simmu het volgende:
ipods, mobieltjes en junkies: prima. mag.
kinderen: oh nee! is overlast! moet weg
De naam is servus_universitas, maar zand erover. Mijn antwoord op jouw vraag is: nee, ik ben geen bejaarde. Maar er zijn bronnen te over, waaruit blijkt dat kinderen vroeger meer in het gareel werden gehouden. Dat is ook een heel plausibele aanname, als je kijkt naar de verandering die de maatschappij als geheel heeft ondergaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag aan Servus huppeldepup.
En anders lees je even terug waarom ik er wel om kon glimlachen, heb ik eerder deze middag al uitgelegd in een post.
Welke past niet in het rijtje?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Kingstown het volgende:
Je kind meenemen naar een restaurant, bus of theaterstuk is doelbewust vagen om problemen en als die dan ook komen is het opeens de schuld van de boze buitenwereld?
Ik quote eerder jouw reactie om er verder op in te haken maar ik had het eigenlijk niet tegen jou. Jij zegt verder prima dingen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:03 schreef servus_universitas het volgende:
Het is niet nodig om defensief te reageren (lily en erodome).
ik zou zeggen bus, maar wel als je er geen plezier in hebt dat andere passagiers last hebben. ook al staat hun ipod nog zo luid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke past niet in het rijtje?
Och, ik kan er wel om lachen eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:18 schreef lily het volgende:
Mijn reactie is tegen de zwart-wit denkers hier, die ik op mijn beurt spuugzat ben.
de ballenbak is ook al weggehaald johquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
ipods, mobieltjes en junkies veroorzaken ook overlast en daar worden ook overal maatregelen tegen genomen.
Kinderen hebben helaas nog een uitzonderingspositie, maar hoogste tijd dat daar iets aan gaat veranderen.
Ik ga ook niet in de ballenbak van de Mac tussen de kids lopen te spelen als volwassene en zo hoor je kids ook niet mee te nemen naar plekken voor volwassenen.
Je kind meenemen naar een restaurant, bus of theaterstuk is doelbewust vagen om problemen en als die dan ook komen is het opeens de schuld van de boze buitenwereld?
nouquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, ik kan er wel om lachen eigenlijk.
De ballenbak. Dat is een plek voor kinderen en daar kunnen ze schreeuwen en bleren zoveel ze willen, samen met hun leeftijdsgenootjes.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke past niet in het rijtje?
datquote:
Sure, daarom reageer je ook zo nijdig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, ik kan er wel om lachen eigenlijk.
Wat geeft en neemt het kind als we allemaal wat moeten geven en nemen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:21 schreef simmu het volgende:
ennuh: no offence, maar de bus is openbaar vervoer. pech voor je dan als je koters aantreft daar. niet iedereen heeft eigen vervoer en niet overal is het praktisch om met eigen vervoer te gaan. tis allemaal een beetje geven en een beetje nemen hoor.
spinnijdig. lol. ze is gewoon een moedertje dat te maken heeft met huilbuien en vreemd gedrag van haar kind. best lastig af en toe, als je toch wilt doen wat je daarvoor ook deed.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Sure, daarom reageer je ook zo nijdig.
Ha, ha.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
spinnijdig. lol. ze is gewoon een moedertje dat te maken heeft met huilbuien en vreemd gedrag van haar kind. best lastig af en toe, als je toch wilt doen wat je daarvoor ook deed.
mijn intentie is niet om jou boos te maken. eerder je te vertellen zoalshetis. niets om je voor te schamen, tientallen miljarden vrouwen en gezinnen zijn je voorgegaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ha, ha.
Worden jullie daar nu hitsig van ofzo, moedertjes boos te maken?
Als de overlast niet te erg is moet dat kunnen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die onderstreepte zin begrijp ik niet.
Dat is niet de insteek. Het valt mij gewoon op dat je gepikeerd reageert op de kritische noten.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ha, ha.
alle pubers dan ook eruit, ouwe zeurders en billenknijpers ook. denk dat die arme busmaatschappij dan failliet gaatquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat geeft en neemt het kind als we allemaal wat moeten geven en nemen?
Of geldt dat alleen voor de anderen die ongevraagd met gejengel, geschreeuw en gebler worden geconfronteerd?
Kritische noten? Ik word uitgemaakt voor slechte ouder, slet, egoistisch, kan m'n kind niet opvoeden enz.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is niet de insteek. Het valt mij gewoon op dat je gepikeerd reageert op de kritische noten.
Het kwalijke is vooral dat je er plezier aan beleefde, dat derden zich gruwelijk ergerden aan dat gebler.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kritische noten? Ik word uitgemaakt voor slechte ouder, slet, egoistisch, kan m'n kind niet opvoeden enz.
Omdat m'n eenjarige zoontje eens een keer zong in de bus. Wat ik geen kwalijke zaak vind.
trek het je niet aan joh, zuurpuim is as zuurpruim does, die zijn gewoon extra leuk om te ziekenquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kritische noten? Ik word uitgemaakt voor slechte ouder, slet, egoistisch, kan m'n kind niet opvoeden enz.
Omdat m'n eenjarige zoontje eens een keer zong in de bus. Wat ik geen kwalijke zaak vind.
Wat zong die eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Een meisje met een I-pad met harde muziek keek een paar keer boos achterom. Verder was de bus zo goed als leeg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:42 schreef Stirner het volgende:
[..]
Het kwalijke is vooral dat je er plezier aan beleefde, dat derden zich gruwelijk ergerden aan dat gebler.
ik ben zo blij dat ik geen maatschappelijke grenzen hoef te trekken. en de rest van de maatschappij ook, denk ik.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Als de overlast niet te erg is moet dat kunnen.
Mag je dus niet meer in een restaurant met je familie iets vieren.
Dat vind ik een beetje te ver gaan.
Sommige families kunnen beter thuisblijven ja.
Maar waar trek je de grens dan?
Lalalalalalalala.quote:
Dat zijn stuk voor stuk aantijgingen die niet de mijne zijn. Ik oordeel niet over jouw persoon en hoe jij als moeder bent.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja studentje. Nee studentje.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:46 schreef twiFight het volgende:
Ironisch dat je het tokkievooroordeel steeds meer en meer bevestigt nummer_zoveel. Vooral je kind niet opvoeden hoor, wat kan jou de rest van de wereld schelen!?
da's heul niet lastig doen en gillen en krijsen! da's gewoon haske snoezigquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lalalalalalalala.
En met z'n tong rare geluiden maken. En hoge gilletjes slaken. Praten kan ie nog niet.
![]()
'Lala' is snoezig. 'Lalala' is acceptabel, maar 'Lalalalalalalala' is echt te veel van het goede. Grenzen stellen, moeders.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:52 schreef simmu het volgende:
[..]
da's heul niet lastig doen en gillen en krijsen! da's gewoon haske snoezig
quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:52 schreef simmu het volgende:
[..]
da's heul niet lastig doen en gillen en krijsen! da's gewoon haske snoezig
Nou.... een kind meenemen in de bus is natuurlijk wel heel iets anders. Naar een restaurant of theater stuk ga je voor recreatie, de bus neem je omdat je van A naar B moet, en geen eigen vervoer bezit.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Kingstown het volgende:
Als een kind zingt moet iedereen even glimlachen naar de moeder en het mooi vinden. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
komt op mij over als fucking irritant. maar smaken verschillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes hier nog
Laat ik het anders vragen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
dat begrijp ik.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:59 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als een kind zingt moet iedereen even glimlachen naar de moeder en het mooi vinden. Snap dat dan.
Is al eerder opgemerkt dat iedereen het ermee eens is dat een krijsend kind enorm irritant is, zeker als de ouders hier niets aan doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:06 schreef maartena het volgende:
Nu is dat zingen van je weinig op aan te merken. Maar je moet het toch op z'n minst met me eens zijn dat een krijsend kind, dat niet binnen enkele minuten weer stil te krijgen is..... echt enorm irritant is voor de medereizigers c.q. aanwezigen?
lol. je verpakt het mooi. maar het was uiteindelijk gewoon doelbewust irriteren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Is al eerder opgemerkt dat iedereen het ermee eens is dat een krijsend kind enorm irritant is, zeker als de ouders hier niets aan doen.
Maarrrr, het ging erom dat het kindje van nummer_zoveel zijn stemmetje aan het oefenen was, door 'lalalala' en geluidjes met zijn tong. Dat duidt op een heel tevreden kindje dat zich op zijn gemak voelt. Zit daar voor hem zo'n boze meneer, die boos tegen zijn mama doet. En wat gebeurt er dan? Juist, raakt het ventje overstuur, gaat huilen en krijg die dan nog maar eens stil. Nog bozer kijken? Nog harder huilen.
Ik heb dan ook nooit geklaagd over het zingende kind.....toch haal je dat er iedere keer wel weer bij bij reacties op mij.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:54 schreef Gia het volgende:
Is al eerder opgemerkt dat iedereen het ermee eens is dat een krijsend kind enorm irritant is, zeker als de ouders hier niets aan doen.
Maarrrr, het ging erom dat het kindje van nummer_zoveel zijn stemmetje aan het oefenen was
Bullshit. Je vreet je patat maar lekker thuis als je je kinderen niet in de hand hebt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:19 schreef Vivi het volgende:
Waarom zou jouw behoefte aan stilte () prevaleren boven die van een kind dat " lalala" zingt?! En wat snap je precies niet aan de benaming OPENBAAR vervoer?
Overigens, als ik in een duur restaurant zit heb ik ook geen enkele behoefte aan gillende kinderen, in een eetcafe moet je gewoon niet zaniken. Hoewel een schijtluier verwisselen in de garderobe me toch ook echt te ver gaat. Dat deed ik dan even in de auto destijds (bij mijn zoontje dan, ik ben inmiddels uit de luiers).
quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:26 schreef Vivi het volgende:
Ik heb niks gezegd over Dependslips he.
Nou goed, waar maakt men zich druk om, 't gaat om een Amerikaans restaurant.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bullshit. Je vreet je patat maar lekker thuis als je je kinderen niet in de hand hebt.
Dat is nog geen vrijwaring om je kinderen niet een beetje fatsoenlijk op te voeden en rustig te houden daar waar andere mensen aanwezig zijn. Nogmaals, niemand heeft er problemen mee als een kind op z'n gat dondert en door de moeder even gekalmeerd moet worden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:19 schreef Vivi het volgende:
Waarom zou jouw behoefte aan stilte () prevaleren boven die van een kind dat " lalala" zingt?! En wat snap je precies niet aan de benaming OPENBAAR vervoer?
Mee eensquote:Op zaterdag 11 september 2010 00:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is nog geen vrijwaring om je kinderen niet een beetje fatsoenlijk op te voeden en rustig te houden daar waar andere mensen aanwezig zijn. Nogmaals, niemand heeft er problemen mee als een kind op z'n gat dondert en door de moeder even gekalmeerd moet worden.
Nou, dat ligt een beetje aan het volume.quote:Maar als een kind 10 minuten lang zit te zingen, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen dat niet prettig vinden. Dat is net zo min prettig als iemand die met een MP3 speler die em veel te hard heeft aanstaan.
Het is logischer dat je je in het openbaar rustig houdt in plaats van herrie maken waarmee je anderen tot last bent.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:19 schreef Vivi het volgende:
Nee, dat ligt een beetje aan het fatsoen dat de ouders het kind bijbrengen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Nou, dat ligt een beetje aan het volume.
Ooit business class gevlogen? Rond vakantietijden zit het vol met kinderen. Allemaal expatkindjes, die niet anders gewend zijn en zich beter gedragen dan de gemiddelde Nederlandse (volwassen) hork.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:20 schreef Gia het volgende:
Huh? Dus eerst zeg je dat ze dit ook voor de luchtvaart in moeten voeren en vervolgens vertel je doodleuk dat jij met kleine kinderen in business class gaat zitten.
Oh, dat geldt niet voor jouw kinderen!! Jouw baby huilt nooit. Of jij mag er in de dure business class wel anderen, die willen werken, mee lastig vallen?
Nee joh....babies die geluidsterreur uitoefenen zijn schattig, maar muziek, telefoon en andere herrie is vervelend.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:43 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is logischer dat je je in het openbaar rustig houdt in plaats van herrie maken waarmee je anderen tot last bent.
Het geluid dat een 1 jarig zingend kind maakt herrie noemen. Als je dat vindt kan je echt niets hebben en is het beter dat je naar de Zuidpool vertrekt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:43 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is logischer dat je je in het openbaar rustig houdt in plaats van herrie maken waarmee je anderen tot last bent.
Types die daarover zeuren die zeuren na 5 jaar Zuidpool ook over de rotzooi op de Zuidpool, door henzelf achtergelaten....quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het geluid dat een 1 jarig zingend kind maakt herrie noemen. Als je dat vindt kan je echt niets hebben en is het beter dat je naar de Zuidpool vertrekt.![]()
Dat vind ik een heel ander verhaal. Maar een zingende medepassagier - zij het een kind, zij het een volwassene - is irritant. Je kunt geen kant op. Je moet dat gejengel de gehele rit aanhoren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vanmorgen toen we met de hond gingen wandelen was ie weer aan het zingen. Het is gewoon een vrolijke jongen.
Trouwens, zo hard kan een jochie van 1 niet zingen hoor. Niemand die er tijdens het uitslapen wakker van kan worden.
Herrie laat zich niet alleen meten aan de hand van het aantal decibel, maar ook aan de hand van de duur. Een kikje hier, een kikje daar, daar zul je mij niet over horen. Maar die constante stroom geluidsgolven die voortkomt uit zo'n blaag is niet te verteren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het geluid dat een 1 jarig zingend kind maakt herrie noemen. Als je dat vindt kan je echt niets hebben en is het beter dat je naar de Zuidpool vertrekt.![]()
Dat is het punt ook. Een kind zingt vaak niet langer dan een kwartier is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:17 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Herrie laat zich niet alleen meten aan de hand van het aantal decibel, maar ook aan de hand van de duur. Een kikje hier, een kikje daar, daar zul je mij niet over horen.
Wat zal jij het zwaar hebben.quote:Maar die constante stroom geluidsgolven die voortkomt uit zo'n blaag is niet te verteren.
daar stoor ik me idd meer an.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is trouwens irritant, mensen die in het bos gewoon de lege verpakkingen van hun eten en drinken wegflikkeren.
En feitelijke tijd en de beleving van tijd zijn twee verschillende dingen. Blootgesteld aan barre omstandigheden kan een kwartier wel een uur lijken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:21 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat is het punt ook. Een kind zingt vaak niet langer dan een kwartier is mijn ervaring.
Dat valt best wel mee. Het zijn slechts momenten van ergernis. En dat hoort natuurlijk bij het leven, dus al te veel muggenziften doe ik niet aan. Maar in het geval van bijvoorbeeld een restaurant, vind ik het heel rechtvaardig om kinderen in het gareel te houden, of anders gewoon niet met je kinderen daar gaan eten.quote:
Je hebt gelijk, sinds al die postpubers een OV-kaart hebben is het gebruik maken van het NL openbaar vervoer gelijk aan blootgesteld zijn aan barre omstandigheden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:31 schreef servus_universitas het volgende:
En feitelijke tijd en de beleving van tijd zijn twee verschillende dingen. Blootgesteld aan barre omstandigheden kan een kwartier wel een uur lijken.
Heb altijd al geroepen dat kinderen slecht zijn voor het milieuquote:Op zaterdag 11 september 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, sinds al die postpubers een OV-kaart hebben is het gebruik maken van het NL openbaar vervoer gelijk aan blootgesteld zijn aan barre omstandigheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |