abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86287880
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:00 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Als ze echt was gaan dreinen dan was ik even een rondje met haar gaan lopen buiten en als het echt niet ging naar huis gegaan, want dan heb ik er zelf ook geen plezier in. We waren niet sowieso niet van plan uren te blijven, maar gewoon zolang als dat het ging. Een kwartiertje zou wel te kort zijn geweest natuurlijk. Maar we zijn al vaker met haar weggeweest en hebben wel de ervaring dat ze in elk geval het eerste uur lief is, zeker als ze pas geslapen heeft. Dan kijkt ze haar ogen uit in zo'n restaurant en is de kans heel klein dat ze zeurderig wordt. Dat wordt ze pas als ze moe wordt/zich gaat vervelen, en dat is toch pas na een uur á 1,5 uur. Tijd genoeg om even rustig te eten dus.
Nou ok, jij gaat dan naar huis, maar helaas ben jij daarmee een uitzondering. Veel jonge ouders lijken vaker te denken "achja, dat moet toch kunnen, ze is ook pas 1".

Ik persoonlijk zou zeggen: regel dan maar oppas, als je zo graag naar een restaurant wil. Waarom een mogelijk lastig, nauwelijks etend kind meenemen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Stirner op 10-09-2010 19:12:30 ]
pi_86287948
Gewoon thuislaten.
pi_86288242
Baby's horen sowieso niet in restaurants, optyfen dus daar. Zeker als ze nutteloos gaan janken, zit ik echt niet op te wachten. Ga zelf best wel veel uit eten en dat wil ik niet met zo'n jankende poepspuiter in de buurt doen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_86288435
Een kind van 1 is niet persé een baby meer hè.. het nichtje waar ik het over had is 1,5 en loopt en kijkt al vrolijk rond en geniet juist met volle teugen van zo'n uitje.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het niet 'moet kunnen' dat je kind alles bij elkaar krijst terwijl anderen daar voor hun ontspanning zitten. Lukt het niet, dan is het jammer en dan ga je weg. Kwestie van inschatten. Als je je kind een beetje kent dan weet je wel ongeveer wat wel/niet kan. Tuurlijk blijft er altijd een kans dat het mis gaat, maar dat risico moet je dan nemen en anders idd een oppas nemen.
pi_86288441
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

guttegut, een gefrustreerd moedertje. overlast doe je idd maar lekker thuis.
Jezus man.
Lijkt wel of het over hangjongeren gaat ofzo.
Hebben het over kinderen ..

Zelfs redelijk opgevoed ,zijn ze wel is een beetje enthausiast.
We zijn een stuk toleranter als het over andere onderwerpen gaat ,maar een paar kinderen.. w/
pi_86288445
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn zoontje van 1 is een vrolijke jongen die graag zingt (wel een beetje vals soms).

Laatst zat ik eens een keer in de bus, hij zat ook te zingen, keek zo''n troela van een jaar of zestien de hele tijd woedend achterom. Ze had zelf haar I-pad of hoe zo'n ding ook heten mag trouwens behoorlijk hard staan, maar ergerde zich dood aan mijn zingende kind. Ik heb genoten. _O-

Sommige mensen kunnen zich erg snel ergeren. Trouwens, mijn zoon huilt nooit in de winkel of in de bus of uberhaupt op straat, als hij moe is doet hij dat ook niet. Alleen als hij alleen is met ons, de ouders. Heeft niks met opvoeding te maken denk ik, maar hij 'kan' dat niet waar vreemden bij zijn.
Nu wil het geval inderdaad wel eens dat mensen die er emotioneel niet bij betrokken zijn een meer rationele inschatting van de situatie kunnen maken dan zij die dat wel zijn. Voor ouders komen hun kinderen op de eerste plaats. Dat is begrijpelijk. Maar ze verliezen dan nog wel eens uit het oog dat er ook een buitenwereld is, waar rekening mee gehouden moet worden.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:19:52 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86288461
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Jezus man.

We zijn een stuk toleranter als het over andere onderwerpen gaat ,maar een paar kinderen.. w/
:')

ik zat wat te stoken. maak je niet dik vadertje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86288821
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nu wil het geval inderdaad wel eens dat mensen die er emotioneel niet bij betrokken zijn een meer rationele inschatting van de situatie kunnen maken dan zij die dat wel zijn. Voor ouders komen hun kinderen op de eerste plaats. Dat is begrijpelijk. Maar ze verliezen dan nog wel eens uit het oog dat er ook een buitenwereld is, waar rekening mee gehouden moet worden.
En die kinderloze buitenwereld vergeet nog weleens dat kinderen kinderen zijn en kunnen vaak echt niets hebben wat hun eigen serene wereldje verstoord.

Baby's huilen gewoon weleens, kan je al je opvoeding op los gooien, zoveel je maar wil, maar dat zal niet verkomen dat ze weleens huilen.
Peutertjes en kleutertjes zijn niet altijd even netjes, hoe goed je ook opvoed, het gaat weleens niet helemaal goed.

Zolang iedereen rekening met elkaar houdt gaat dat hartstikke goed, maar ik heb vaak wel het idee dat dat rekening houden met nogal eenzijdig is in dit geval.
Waar ouders wonderen moeten verrichten om maar geen last te veroorzaken en de "kinderloze" nergens rekening mee hoeft te houden, geen enkel begrip hoeft te hebben.

Ik vind het hier in nederland een beetje raar op dat gebied, ga je naar frankrijk, spanje, portugal enzo dan zijn kinderen overal bij aanwezig, vallen gewoon in slaap op schoot enzo, jengelen weleens en spelen dat het een lieve lust is.
En niemand die zich daaraan stoort, dat hoort er gewoon bij.

Tuurlijk is een klierkind vervelend om mee te moeten maken, een baby die uit volle borst huilt is ook geen pretje om te horen(zeker als vader of moeder dan niet even sust waar kan of even wegloopt om dan te sussen), een kind die in het vliegtuig de hele tijd tegen je stoel zit aan te schoppen is ook al niet leuk.

Dat is duidelijk, dat is overlast als er niet ingegrepen wordt door ouders.
Maar gewoon, normaal kindergedrag al echt als storend zien mag je toch wel echt een gebrek noemen bij jezelf, voor iedereen voor wie dat opgaat dan.
Dan heb je het stukje rekening houden met elkaar niet helemaal goed begrepen, dan is dat nogal eenzijdig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_86289059
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes ( :P ) en schreeuwen ze de boel bij elkaar :r
komt omdat die kinders van jongs af gewend zijn mee te gaan.

btw: ons beleid is als volgt. lunches: kinders mee. vroeg avondeten (7 uur klaar) idem. laat dineren: begin ik niet aan, dan is de oudste (2) te moe om zich te gedragen. een enkele keer zeikt de schoonfamilie dat we meemoeten, tegenwoordig protesteer ik niet meer en gaan we gewoon onder het motto: "wij lijden, dan iedereen lijden". bij klachten verwijs ik de klagers dan ook naar de schoonfamilie en wens ze veel succes *) oh. ik weiger dan ook de bob te zijn bij zulke accefietjes :7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:40:53 #210
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86289224
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, dat is overlast als er niet ingegrepen wordt door ouders.
Maar gewoon, normaal kindergedrag al echt als storend zien mag je toch wel echt een gebrek noemen bij jezelf, voor iedereen voor wie dat opgaat dan.
Dan heb je het stukje rekening houden met elkaar niet helemaal goed begrepen, dan is dat nogal eenzijdig.
Rekening houden doet iedereen, maar daar zit een grens aan. Ik denk niet dat in dit topic ook maar iemand reageert die boos wordt als een kind huilt als hij valt, of als er een keer tegen je stoel getrapt wordt. Daar hou je rekening mee. Waar je m.i. NIET rekening mee hoeft te houden is een kind die 15+ minuten jankt of dito tijd tegen je stoel aan zit te schoppen. Dat heeft niks met rekening houden te maken, dat is gewoon asociaal gedrag van het kind. Daar kan het kind niks aan doen, maar de ouder wel! Als het op een treinstation is dan kun je nog weglopen, maar in een restaurant of vliegtuig kun je niet zomaar ergens anders gaan zitten. Het gedrag van zo'n kind wordt je dus opgedrongen. En daar zouden ouders wel eens wat vaker over na mogen denken, het liefst voor dat ze zoiets doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86289248
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Jezus man.

Het is net als bij roken.
Vroeger vonden we dergelijke overlast heel gewoon in openbare gelegenheden, tegenwoordig niet meer.

Jankende- en jengelende kinderen veroorzaken ook overlast (maakt niet uit hoe en waarom) en dus zal dat in de toekomst ook verboden gaan worden. Volkomen terecht. Ga maar mensen lastig vallen die het wel leuk vinden.
pi_86289269
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef servus_universitas het volgende:
Ja, dat klopt. En ik begrijp best dat niemand verder zit te wachten op mijn kinderen ofzo, maar ik val dan ook niemand lastig.
En een zingend kindje in een bus? Is dat dan zo vreselijk irritant? Kom op zeg.

Ik als ouder moet rekening houden met de buitenwereld. Ja. Begrijpelijk.
Maar ik mag niet met kind naar een restaurant, een hotel of een supermarkt, niet in een bus/tram/vliegtuig. Ze mogen geen geluid maken in je tuin, en ook niet op het schoolplein.
Lopende moeders met kinderen zijn irritant, fietsende ook en ik heb het al helemaal niet over moeders met kinderen in een auto.
Ik zeg nu niet dat dit jouw woorden zijn maar ik vat even de algehele klaagtrend op fok samen

Er zijn mensen op de wereld. Kleine, grote, jonge en oude, slimme en domme, mooie en lelijke. Overlast kan iedereen veroorzaken en iedereen vindt weer wat anders irritant.
Je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden want je ergert een aantal blijkbaar al door gewoon te leven.

Wat een kutleven hebben al die klagers zeg. Jullie moeten toch echt hondsberoerd zijn iedere dag.

Ik ga gewoon uit eten met mijn kinderen (resp. 0, 5 en 9 jaar). Wij zitten aan tafel en eten. Klaar. Net als iedereen in dat restaurant.
Niemand beslist of zij daar wat te zoeken hebben of niet zolang wij niemand lastig vallen (zo ook de mening van de eigenaars van het restaurant uit de OP)

Als die van 0 zou gaan krijsen dan gaan we weg. Maar die kans acht ik klein anders zouden we uberhaupt niet gaan. Mocht dit in de toekomst veranderen dan eten we wel thuis totdat ze ouder is en zich wel rustig kan houden.

Niet iedere ouder is een wanstaltig gedrocht en ook niet ieder kind.
pi_86289500
:X
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:46 schreef deduitsehelm het volgende:

[..]

ik d8 eerst dat je een grapje maakte met je zingende kind in de bus.
maar toen ik je fobo bekeek....wist ik meteen dat het geen grapje is en je gewoon een goedkoop sletje bent, soort kruizing tokkie met een oud hardcore teefje.
Van die lui die om hun hypotheek te betalen op zaterdagavond/nacht een rode lamp in de slaapkamer draaien...

juist jouw soort zorgt ervoor dat normale gezinnen niet meer uit kunnen gaan
Dat je moeder dat moest doen , betekent niet dat alle moeders dat doen ..
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:54:30 #214
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86289715
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:29 schreef erodome het volgende:
Baby's huilen gewoon weleens, kan je al je opvoeding op los gooien, zoveel je maar wil, maar dat zal niet verkomen dat ze weleens huilen.
Peutertjes en kleutertjes zijn niet altijd even netjes, hoe goed je ook opvoed, het gaat weleens niet helemaal goed.
Ik denk dat niemand er problemen mee heeft als een peuter met z'n neus op de stoep dondert, en als gevolg daarvan begint te krijsen en te janken. De ouder van dat kind zullen dan het kind troosten, en na een minuut of 3 is alles weer goed, en is het kind alweer vergeten dat het gevallen was.

Maar dat is nogal een verschil als ouders die hun kinderen gewoon negeren in het openbaar, en laten krijsen, en laten zeuren, en laten huilen.....omdat ze de moeite niet willen nemen om even te stoppen waar ze mee bezig zijn, en aandacht aan het kind schenken en het op te voeden waarom schreeuwen en krijsen op dat moment niet gewenst is.

Ik zag het laatst ook weer..... twee moeders, allebei met kinderen in een restaurant, en maar met elkaar kleppen.... kinderen lawaai maken met het bestek etc, en af en toe hoorde je de moeder even "STIL" zeggen, en dan waren ze 15 seconden stil om vervolgens weer 5, 10 minuten lang lawaai te maken.... terwijl de moeders uitgebreid met elkaar aan het roddelen waren over weet ik veel wat....

En dat is gewoon afgrijselijk. Iedereen begrijpt dat een peuter ook wel eens een slechte bui kan hebben, maar als ouder die je er op dat moment gewoon eens met die peuter aan de slag te gaan.... en als ie 2 minuten later weer kalm is, DAN ga je pas weer verder met kleppen met je vriendin. En als ie na 5 minuten nog steeds door blijft krijsen, dan neem je em gewoon mee naar buiten tot het opgelost is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:05 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86289891
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:47 schreef MantaGSi het volgende:
:X
[..]

Dat je moeder dat moest doen , betekent niet dat alle moeders dat doen ..
ook hier. vadertje maak je niet dik. dit is fok! de naam zegt het al. al proberen ze dat vaak te ontkennen met fa's als remlof.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:10 #216
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_86289898
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat Vinexwijken nu eenmaal het domein zijn van meneer & mevrouw Gemiddeldenederlander.
En alleen onder hen heb je 'makkelijke' ouders?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_86289919
Alle moeders op het forum komen naar dit topic :+
pi_86290027
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef TheDutchguy het volgende:
Alle moeders op het forum komen naar dit topic :+
Die kunnen zich beter melden in dit topic:
Uitslag Vrouwonline vreemdgaanenquete!

:7
pi_86290065
Het is niet nodig om defensief te reageren (lily en erodome). Ik heb geen hekel aan kinderen en snap heel goed dat het geen kleine volwassenen zijn, maar geheel op hun eigen wijze in het leven staan. Kinderen spelen en huilen, dat hoort ook zo. Daarvoor zijn het kinderen. Maar het is toch echt zo dat kinderen daarin tegenwoordig aanzienlijk vrijer worden gelaten. Afgaande op wat jullie beschrijven, geldt dat dus niet voor alle ouders. Maar globaal gezien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het kinderen aan de nodige sturing ontbreekt in het openbare leven.
pi_86290124
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:03 schreef servus_universitas het volgende:
Het is niet nodig om defensief te reageren (lily en erodome). Ik heb geen hekel aan kinderen en snap heel goed dat het geen kleine volwassenen zijn, maar geheel op hun eigen wijze in het leven staan. Kinderen spelen en huilen, dat hoort ook zo. Daarvoor zijn het kinderen. Maar het is toch echt zo dat kinderen daarin tegenwoordig aanzienlijk vrijer worden gelaten. Afgaande op wat jullie beschrijven, geldt dat dus niet voor alle ouders. Maar globaal gezien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het kinderen aan de nodige sturing ontbreekt in het openbare leven.
Hoe weet je dat? Ben je een bejaarde fokker ofzo, die de vorige generaties ook heeft meegemaakt? :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:06:18 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86290147
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:03 schreef servus_universitas het volgende:
we leven in de verwencultuur omdat er te weinig aandacht is voor kinderen. vaak omdat pa en ma beide (moeten) werken om hun levensstandaard net zo hoog te houden als hun buurman, liefst iets hoger.

we betalen onze qualitytime af met slap gedrag en enorme verwennerij.
pi_86290149
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Ben je een bejaarde fokker ofzo, die de vorige generaties ook heeft meegemaakt? :')
:')
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:07:51 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86290207
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

zo. nu begrijp ik duitse helm ook wel iets beter. wat een ongenuanceerd en tokkieprovocerend, cultuurbarbaars antwoord. waarom schepte jij er eigenlijk genoegen in, in die bus, dat je andere passagiers tot last was?
pi_86290234
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:54 schreef maartena het volgende:

En dat is gewoon afgrijselijk. Iedereen begrijpt dat een peuter ook wel eens een slechte bui kan hebben, maar als ouder die je er op dat moment gewoon eens met die peuter aan de slag te gaan.... en als ie 2 minuten later weer kalm is, DAN ga je pas weer verder met kleppen met je vriendin. En als ie na 5 minuten nog steeds door blijft krijsen, dan neem je em gewoon mee naar buiten tot het opgelost is.
peuters hebben de vervelende eigenschap dat ze telkens opnieuw afgaan :) tis net de ochtendwekker ;) maar goed. ik ben het met je eens dat het gewoon genant is om met zo'n luid krijsend kind te zitten. of dat nou supermarkt, restaurant of gewoon ergens op bezoek is. staat tegenover dat het soms gewoon niet te vermijden is. zo'n kind moet toch leren zich te gedragen in de supermarkt, dus probeer je het geregeld. na 2 x concludeer je danh dat het wellicht niet haar of ons ding is en pakken we de draagdoek maar weer :) giddyjop mama! (ik heb er nu eentje voorop en eentje achterop ;) )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86290294
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we leven in de verwencultuur omdat er te weinig aandacht is voor kinderen. vaak omdat pa en ma beide (moeten) werken om hun levensstandaard net zo hoog te houden als hun buurman, liefst iets hoger.

we betalen onze qualitytime af met slap gedrag en enorme verwennerij.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het is niet zozeer onwil van ouders, maar een (vermeende) onmogelijkheid om de rol als ouder adequaat te spelen vanwege tijdgebrek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')