Goedzoquote:Amerikaans restaurant weigert huilende baby's (filmpje)
Baby's en kinderen die schreeuwen, huilen of zeuren zijn in het Amerikaanse restaurant Olde Salty niet meer welkom. De eigenaren van de eetgelegenheid in North Carolina besloten daartoe na enkele klachten.
"Als ouders het beledigend vinden dan stel ik voor dat ze naar een ander restaurant gaan, waar ze dat geschreeuw wel tolereren. Wij doen het niet", stelt Brenda Armes over het beleid tegenover CNN.
De restauranteigenaresse is dan ook niet van plan het papiertje op de deur ('schreeuwende kinderen worden niet getolereerd') weg te halen. "Het heeft namelijk meer klanten opgeleverd dan dat het heeft weggejaagd."
Helpen
Ouders van jonge kinderen reageren vooral verbaasd op de nieuwe regel. "Je kunt het niet helpen als je kind schreeuwt", stelt één van hen desgevraagd.
Armes is het daar vanzelfsprekend niet mee eens: de luidruchtige telg kan immers naar buiten afgevoerd worden, en dat is precies wat ze vraagt. "We zeggen dus niet dat kinderen geen plezier mogen hebben of dat ze hier helemaal niet mogen komen", aldus Armes.
Ach... er zijn ook kindvriendelijke restaurants. En ze moeten tóch eten. En leren om zich te gedragen in een restaurant, dat gaat namelijk niet vanzelf (dat leren).quote:Op donderdag 9 september 2010 21:22 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Goedzo![]()
laat dit een voorbeeld zijn. Die dingen moet je dan ook thuis laten
Nou nou nou. Niks mis met de kinderen vroeg kennis laten maken met cuisine en publieke plaatsen. Mits ze zich kunnen gedragen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
fuckin' eh yeah!
rot op met die parents.
als je geen oppas kan bedenken, blijf dan fucking thuis.
ey! thuis proeven ze bij mij thuis de haute cuisine. niet zo janken aub op mijn opmerking. jij die blijkbaar geen oppas kan regelen als je een keer echt lekker wilt eten?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou nou nou. Niks mis met de kinderen vroeg kennis laten maken met cuisine en publieke plaatsen. Mits ze zich kunnen gedragen natuurlijk.
En als ze fucking thuis moeten blijven, hou je het probleem alleen maar in stand natuurlijk.
Janken? Ik wijs je even op je overdreven gescheld op ouders.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ey! thuis proeven ze bij mij thuis de haute cuisine. niet zo janken aub op mijn opmerking.
Maar het is ook een kwestie van fatsoen om andere mensen niet onnodig lastig te vallen als ze aan het eten zijn. En krijsende kinderen zijn vaak behoorlijk lastig/irritant in een restaurant (snap trouwens ook niet dat ouders het hun kinderen aandoen om ze mee te slepen naar een restaurant waar ze zich toch het merendeel van de tijd kapot vervelen).quote:Op donderdag 9 september 2010 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou nou nou. Niks mis met de kinderen vroeg kennis laten maken met cuisine en publieke plaatsen. Mits ze zich kunnen gedragen natuurlijk.
En als ze fucking thuis moeten blijven, hou je het probleem alleen maar in stand natuurlijk.
Dit dus.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het is ook een kwestie van fatsoen om andere mensen niet onnodig lastig te vallen als ze aan het eten zijn. En krijsende kinderen zijn vaak behoorlijk lastig/irritant in een restaurant (snap trouwens ook niet dat ouders het hun kinderen aandoen om ze mee te slepen naar een restaurant waar ze zich toch het merendeel van de tijd kapot vervelen).
Duidelijk een gat in de markt.quote:De restauranteigenaresse is dan ook niet van plan het papiertje op de deur ('schreeuwende kinderen worden niet getolereerd') weg te halen. "Het heeft namelijk meer klanten opgeleverd dan dat het heeft weggejaagd."
Ik zeg toch ook letterlijk "mits ze zich kunnen gedragen"?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het is ook een kwestie van fatsoen om andere mensen niet onnodig lastig te vallen als ze aan het eten zijn. En krijsende kinderen zijn vaak behoorlijk lastig/irritant in een restaurant (snap trouwens ook niet dat ouders het hun kinderen aandoen om ze mee te slepen naar een restaurant waar ze zich toch het merendeel van de tijd kapot vervelen).
en dat kunnen ze op heel jonge leeftijd gewoon nog niet. Dus dan moet je het niet proberen. Zodra een kind een beetje stil kan zijn en een beetje luistert mogen ze het wmb proberen, maar tot die tijd bestellen ze maar wat of zo.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook letterlijk "mits ze zich kunnen gedragen"?
Hangt van het kind af hoor. Mijn oudste zou ik een restaurant niet aandoen, dan krijgen we gewoon applaus als we weggaan, maar mijn jongste twee hebben vanaf een jaar ofzo altijd braaf en stil in hun stoeltje gezeten.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
en dat kunnen ze op heel jonge leeftijd gewoon nog niet. Dus dan moet je het niet proberen. Zodra een kind een beetje stil kan zijn en een beetje luistert mogen ze het wmb proberen, maar tot die tijd bestellen ze maar wat of zo.
Ligt niet aan je opvoedskills in ieder geval. Anders zou je oudste juist het braafste zijn en de jongeren krijsende kutkoters.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hangt van het kind af hoor. Mijn oudste zou ik een restaurant niet aandoen, dan krijgen we gewoon applaus als we weggaan, maar mijn jongste twee hebben vanaf een jaar ofzo altijd braaf en stil in hun stoeltje gezeten.
Het hangt het meest van de ouders af denk ik. Mensen die hun kinderen rond laten lopen, gillen en met dingen gooien en dan rondkijken van "lief he?" die mogen ze van mij ook met liefde eruit kicken. Daar is dit ook voor bedoeld van die eigenaar: kinderen waar anderen last van hebben.
jij bent n=1 in dit geval. alhoewel ik je niet eens geloof, met je ouderlijke genoegdoening.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hangt van het kind af hoor. Mijn oudste zou ik een restaurant niet aandoen, dan krijgen we gewoon applaus als we weggaan, maar mijn jongste twee hebben vanaf een jaar ofzo altijd braaf en stil in hun stoeltje gezeten.
Het hangt het meest van de ouders af denk ik. Mensen die hun kinderen rond laten lopen, gillen en met dingen gooien en dan rondkijken van "lief he?" die mogen ze van mij ook met liefde eruit kicken. Daar is dit ook voor bedoeld van die eigenaar: kinderen waar anderen last van hebben.
Het gaat ook niet om opvoeding, maar om het benul te weten of je kinderen het aankunnen of niet. (Lees: of je het andere gasten aan kunt doen of niet). Het enige stukje opvoeding erin is om de kinderen niet rond te laten rennen en er iets van te zeggen als ze toch te hard gaan schreeuwen.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Ligt niet aan je opvoedskills in ieder geval. Anders zou je oudste juist het braafste zijn en de jongeren krijsende kutkoters.
Ik denk dat je zelfgenoegzaamheid bedoelt, want genoegdoening doe ik niet aan nav een topicquote:Op donderdag 9 september 2010 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij bent n=1 in dit geval. alhoewel ik je niet eens geloof, met je ouderlijke genoegdoening.
Wat moet het toch lekker zijn om je kinderen in een argument te manouevreren en dan als contra-argument te vermelden da je kind ziekte x heeftquote:Op donderdag 9 september 2010 22:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om opvoeding, maar om het benul te weten of je kinderen het aankunnen of niet. (Lees: of je het andere gasten aan kunt doen of niet). Het enige stukje opvoeding erin is om de kinderen niet rond te laten rennen en er iets van te zeggen als ze toch te hard gaan schreeuwen.
En de oudste is zwaar autistisch, vandaar dat opvoeding daar niet zoveel voorkomt qua druk gedrag.
nee ik bedoel wat ik schreef. en had het dan ook niet over dit topic. ouderlijke genoegdoening dus. eigenwijze donder.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfgenoegzaamheid bedoelt, want genoegdoening doe ik niet aan nav een topic
Ja heerlijk, het is zeg maar mijn joker die ik altijd kan inzetten. Vandaar dat ik zijn fontanelletje even goed heb aangestipt tijdens de bevalling met een breinaald, had ik dat voordeeltje ook weer binnen.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:47 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat moet het toch lekker zijn om je kinderen in een argument te manouevreren en dan als contra-argument te vermelden da je kind ziekte x heeft
Ok, nu ben je me kwijt. Wat probeer je me precies voor genoegdoening aan te smeren en naar aanleiding van welk topicquote:Op donderdag 9 september 2010 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik bedoel wat ik schreef. en had het dan ook niet over dit topic. ouderlijke genoegdoening dus. eigenwijze donder.
Oraal mischien?quote:Op donderdag 9 september 2010 22:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Ok, nu ben je me kwijt. Wat probeer je me precies voor genoegdoening aan te smeren en naar aanleiding van welk topic
Innerlijke beschaving..toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes (:P ) en schreeuwen ze de boel bij elkaar
Jee, wat kan jij generaliserend overdrijvenquote:Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes () en schreeuwen ze de boel bij elkaar
Ja, en van al die jankende PvdA'ers trek ik me toch niks aanquote:Op vrijdag 10 september 2010 02:29 schreef Stirner het volgende:
Ach, ik ben toch altijd binnen 5 min. weer weg bij McDonald's.
Maar dat hoeft nog niet als het kind jonger is dan 1 jaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:35 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ach... er zijn ook kindvriendelijke restaurants. En ze moeten tóch eten. En leren om zich te gedragen in een restaurant, dat gaat namelijk niet vanzelf (dat leren).
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je een kind wat een tafel verderop zit kan horen en ruiken als ie het in z'n luier doet. Wat was dat, een reuzebaby ofzo? Of zat je in dat restaurant sowieso al bij je buren op schoot?quote:Op vrijdag 10 september 2010 06:18 schreef Huppelmuts het volgende:
Tevens vind ik sowieso dat zolang een kind in de luiers zit het verbannen moet worden uit restaurants.
Heb 1 keer meegemaakt dat terwijl ik aan mn biefstukje zat een kind aan de tafel naast mij zn luier zat vol te duwen. Incl geluiden en stank.
Het kind zat direct achter mij. Hutjemutje gebeuren wel ja. Was niet prettig hoor. En na de geluiden de stank vonden de ouders het nodig om nogal luid te bespreken wie de poepluier ging verschonen. Je zag meerdere mensen hun bord wegschuiven zo van 'ik hoef niet meer'quote:Op vrijdag 10 september 2010 06:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je een kind wat een tafel verderop zit kan horen en ruiken als ie het in z'n luier doet. Wat was dat, een reuzebaby ofzo? Of zat je in dat restaurant sowieso al bij je buren op schoot?
Verder prima als er een markt is voor kindvrije restaurants. Zullen vast een hoop mensen zijn die daar willen gaan eten.
Gadverdamme! Wat een achterlijke ouders dan... Nog iets van gezegd?quote:Op vrijdag 10 september 2010 06:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Maar dat hoeft nog niet als het kind jonger is dan 1 jaar.
Tevens vind ik sowieso dat zolang een kind in de luiers zit het verbannen moet worden uit restaurants.
Heb 1 keer meegemaakt dat terwijl ik aan mn biefstukje zat een kind aan de tafel naast mij zn luier zat vol te duwen. Incl geluiden en stank.
Ja. Heeft geen zin. Sorry maar teveel ouders vinden dat ze alles kunnen maken en doen met hun kroost.quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gadverdamme! Wat een achterlijke ouders dan... Nog iets van gezegd?
Dat kind weet inderdaad niet beter, maar je had iets kunnen zeggen van "en jij bent in de 30 en weet wel dat je niet met stront aan de gang gaat op tafel" Hoe haal je het in je hoofd dat op tafel te doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja. Heeft geen zin. Sorry maar teveel ouders vinden dat ze alles kunnen maken en doen met hun kroost.
Kreeg opmerkingen als "ja het is nog een klein kind, die weet nog niet dat ie op de wc moet poepen"
Toen ik zei dat ze hem dan thuis moeten laten tot ie het wel weet kreeg ik te horen dat ook zij het verdienen om uit eten te gaan want ze werken er hard genoeg voor blabla.
Het feit dat ik dat ook had verdiend deed er niet toe![]()
Tevens met kerst is het helemaal verschrikkelijk in restaurants, dan moet je alles maar accepten want het is kerst.
Heb je, je geld terug geëist?quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:02 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het kind zat direct achter mij. Hutjemutje gebeuren wel ja. Was niet prettig hoor. En na de geluiden de stank vonden de ouders het nodig om nogal luid te bespreken wie de poepluier ging verschonen. Je zag meerdere mensen hun bord wegschuiven zo van 'ik hoef niet meer'
Oh god oh god! Ik zou bereid zijn om honderd euro meer neer te tellen voor een vliegtuig zonder krijsende kindervolk te hebben. En ook zonder de ouders die dit gegeven maar niet willen snappenquote:Op donderdag 9 september 2010 21:57 schreef ACT-F het volgende:
Dit vraagt om een vervolg in vliegtuigen of andere lange reizen. Ik ben er maar wat graag bereid om hier extra voor te betalen.
Graagquote:Op vrijdag 10 september 2010 07:53 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Oh god oh god! Ik zou bereid zijn om honderd euro meer neer te tellen voor een vliegtuig zonder krijsende kindervolk te hebben. En ook zonder de ouders die dit gegeven maar niet willen snappen
Hier ook. Zijn al heel jong mee gaan uit eten. De oudste zelfs een keer 5 weken oud of zo. Zaten een paar Welshmen in dat restaurant en die kwamen ieder een Welsh pound brengen voor de baby. Scheen bij hun gebruik te zijn. Was wel leuk. Kind was de hele tijd stil.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Meeste ouders helpen hier ook niet echt aan mee.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:35 schreef Beelzebufo het volgende:
En leren om zich te gedragen in een restaurant, dat gaat namelijk niet vanzelf (dat leren).
Dat begint ook al met de allereerste opvoeding. Een vriend van me vertelde dat hij bijna enthousiast werd van het voorproeven van de babyvoeding in Frankrijk: ui, knoflook, kruiden. In Nederland wordt daar heel moeilijk over gedaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
In Frankrijk zijn er zat kinderen in restaurants en die geven geen kik en eten gewoon wat de ouders eten, in Nederland krijgen ze kip, patat en appelmoes () en schreeuwen ze de boel bij elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |