welke snarenquote:Op donderdag 9 september 2010 11:04 schreef Brammie1 het volgende:
Eindelijk weer nieuwe snaren op m'n bas gezet, wat een verschil is dat altijd
Sustain van m'n Bass Big Muff vol openzetten, en ik heb een super geluid voor Muse!
Zo'n foute titelquote:Bassistentopic #20: waar we wachten op donkere sterren
quote:
Ernie Ball Hybrid Slinkyquote:
in de VS is alles goedkoperquote:Op donderdag 9 september 2010 12:17 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ernie Ball Hybrid Slinky
In nederland: ¤30. Was laatst in de VS: $20
Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb DR snaren. Vind ze nu wel erg fijn klinken maar in het begin zijn ze echt ongelooflijk blikkerig.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:23 schreef DeBassist het volgende:
[..]
in de VS is alles goedkoper![]()
Ernie ball is goed trouwenswaren de 1e snaren die op mn 1e gitaar zaten. Zweer nu bij rotosound
ik heb nu ook DR. En ik durfde de eerste week er idd bijna geen gitaar op te spelenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb DR snaren. Vind ze nu wel erg fijn klinken maar in het begin zijn ze echt ongelooflijk blikkerig.
stingraysquote:Op donderdag 9 september 2010 17:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige ding. Mijn favoriete Stingray kleur.
Ooit![]()
Mijn donkere ster komt ergens deze twee wekenquote:
quote:
Speel je stereo dan?quote:Op zondag 12 september 2010 09:49 schreef Witchfynder het volgende:
Volgende topic moeten we 'waar we in stereo spelen' noemen.
Nee, vanwege de dubbele topics.quote:Op zondag 12 september 2010 15:43 schreef KaMo het volgende:
[..]
Speel je stereo dan?
Ik soms, wel maar met één bron, doorgelust naar gitaar amp
ritme is voor iedereen vreselijk in het beginquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:00 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi, een vraagje. Hoe was jullie ritme in het begin? Want mijn ritme zuigt echt en ik vraag me af of het ooit goed komt
Ja ik ben nu heel veel bezig met mijn ritme tijdens mijn baslessen. Maar wel leuk om te horen dat het goed kan komen en het niet perse aangeboren hoeft te zijnquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:12 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ritme is voor iedereen vreselijk in het begin
begin daar trouwens als eerste op te concentreren
ik ben begonnen met zo snel mogelijk te spelen en daar ben ik later flink de mis mee in gegaan. Het was alleen goed om voor mn klasgenoten uit te sloven
ken je toevallig een drummer ?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ja ik ben nu heel veel bezig met mijn ritme tijdens mijn baslessen. Maar wel leuk om te horen dat het goed kan komen en het niet perse aangeboren hoeft te zijn
QFTquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:19 schreef KaMo het volgende:
Ik heb ik ritme leren spelen toen ik samen ging spelen met vrienden. Toen merkte je het, omdat je dan meer op de andere instrumenten let dan als je zomaar met muziek meespeelt.
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpmquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:21 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ken je toevallig een drummer ?dat is een stuk leuker dan met een metronoom spelen
altijd minder irritant dan een metronoom, dus jaquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:31 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpm
Ja, maar stukken minder leuk!quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:31 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpm
Geloof ik bestquote:
overtuig iemand om te gaan leren drummenquote:
Mijn vriendin kan wel drummen. Maar waar halen we een drumstel vandaag?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:38 schreef DeBassist het volgende:
[..]
overtuig iemand om te gaan leren drummen
Moet je even naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt, die hebben vast wel spareparts?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef ArchEnemy het volgende:
Basbazen; welke Stingraycoreur heeft een andere brug ingezet?
De mijne -SUB4, ziet avatar- verliest zijn chroomlaagje en dat kunnen we niet hebben. Schaller heeft geen Stingraybruggen, badass niet, andere merken ook niet, alleen een miezerig merkloos flubje staal met dezelfde zadeltjes kom ik tegen op het net. Iemand?
(liefst string-through-body ast kan)
Tweedehands, en wordt al lang niet meer gemaakt.. (Peer Dellen heeft pas over anderhalve maand tijd..)quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
Moet je even naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt, die hebben vast wel spareparts?
Is de schade erg? Of enkel cosmetisch? Is namelijk wel de charme van een oud instrumentquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:25 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Tweedehands, en wordt al lang niet meer gemaakt.. (Peer Dellen heeft pas over anderhalve maand tijd..)
Schade is voornamelijk cosmetisch, maar roest in chroom staat gewoon cheap. Schijnt een probleem te zijn geweest met de laatste serie bruggen op de SUB, de chroom liet los. En ik dacht dan zet ik er gelijk 1 op die door de body heen gaat kwa snaarbevestiging. Zitten de snaren goed in hun zadels zegmaar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Is de schade erg? Of enkel cosmetisch? Is namelijk wel de charme van een oud instrument
Misschien is kijken of je hem ergens kan laten verchromenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:53 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Schade is voornamelijk cosmetisch, maar roest in chroom staat gewoon cheap. Schijnt een probleem te zijn geweest met de laatste serie bruggen op de SUB, de chroom liet los. En ik dacht dan zet ik er gelijk 1 op die door de body heen gaat kwa snaarbevestiging. Zitten de snaren goed in hun zadels zegmaar.
Ej, dat kan natuurlijk ook!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:17 schreef KaMo het volgende:
[..]
Misschien is kijken of je hem ergens kan laten verchromen
Ja, maar dan moet je wel al je hardware doen, anders ziet dat er vet vaag uit!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ej, dat kan natuurlijk ook!![]()
Mmm.. Misschien kan ik hem dan ook donker-staal laten spuiten. Stoeah..
Er komt al een andere (zwarte) controlplate op, ben de electronica aan het opwaarderen. Die brug zou er dan als een soort van chromen bumper bijhangen, dat staal-zwart bevalt me wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel al je hardware doen, anders ziet dat er vet vaag uit!
Ik geloof dat Sterling Ball daar nogal neurotisch over doet. Zoek maar eens een brug voor een Stingray, vind je niet. Nahja, iemand zoeken met een kolomboor en ik maak zelf die string-through-body brug wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:37 schreef Witchfynder het volgende:
Suf dat niemand er een replacement part voor gemaakt heeft. Zo obscuur zijn die SUBs ook weer niet.
hee die heb ik ookquote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige dingEn wat een fijne prijs voor wat het kan
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:52 schreef DeBassist het volgende:
[..]
hee die heb ik ook![]()
alleen dan in naturel
tuurlijkquote:
Was het maar mijn basquote:Op donderdag 30 september 2010 16:01 schreef DeBassist het volgende:
[..]
tuurlijk![]()
als ik je bas mag aanraken
ik had hem liever in die kleur gehad
blijven doorsparenquote:
545 euro is best te doen.quote:
ik heb er 650 voor betaaldquote:
Yeah!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 07:38 schreef KaMo het volgende:
Optreden is altijd beter dan niet optreden! Veel plezier!
Horen horen horenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:55 schreef KaMo het volgende:
Er hoeft niet meer gewacht te worden op donkere sterretjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen maak ik misschien wel samplesquote:
Met heel veel geluk met sommige onderdelen was de totale prijs ongeveer 750 euroquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:27 schreef IkBenOzan het volgende:
Hij is wel echt mooi.Hoeveel heeft het je nou uiteindelijk gekost?
mooi geluidquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:51 schreef ArchEnemy het volgende:
Erm, if y'all don't mind, ik ook even mijn trots laten horen:
http://www.ebaumsworld.com/audio/play/81120630/
Musicman SUB4. Die van mijn avatar. En binnenkort met extra mooie voorversterker met knutselcompressor.
Weest lief, ik bas pas een paar maanden (vier ofzo). (maar ben wel muzikant)
..dank!...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:57 schreef DeBassist het volgende:
[..]
mooi geluid![]()
en voor 4 maanden heel erg goed !
gecondoleerdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:56 schreef blckbb het volgende:
Ik heb vandaag afscheid moeten nemen van m'n basgitaar
...was het een mooie dienst?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:56 schreef blckbb het volgende:
Ik heb vandaag afscheid moeten nemen van m'n basgitaar
quote:
Neuh, hij ging weer terug naar m'n buurman waarvan ik 'm geleend hadquote:
Dan is het nooit jouw bas geweestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
[..]
Neuh, hij ging weer terug naar m'n buurman waarvan ik 'm geleend had
Misschien binnenkort zelf maar een bas aanschaffen
Ach ja... Oke ja toch wel. Oke je hebt gelijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dan is het nooit jouw bas geweest
Een jaarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:07 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ach ja... Oke ja toch wel. Oke je hebt gelijk.
maar toch een beetje mijn bas aangezien ik er al een jaar op priegelMaar ik wist dat hij ooit weg moest
Nice! Pics!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:13 schreef Rechterbal het volgende:
http://twitter.com/royKWKWKW/status/26569240374
Een doek van de Xenos, die ik over het rooster gespant hebquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Wauw, wat is die zebraprint op je versterker? WANT WANT WANT
Ja he! Een nieuwe bas maakt het spelen aantrekkelijker!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Rechterbal het volgende:
Awesome.
In panterprint zal het ook wel vet zijn. Misschien ga ik je na-apen. Het is gewoon te vet!
Wat voor effect heeft het op je geluid?
Oh, een nieuwe bas kopen doet wonderen voor je oefenen. Laatste keer dat ik 4 uur oefende was, zondag met de band. In me eentje kan ik me geeneens meer herrineren!
Ronken ftw!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:12 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind het geluid een beetje flets klinken tegenwoordig. Eerst dacht ik dat mijn amp toch niet was wat ik dacht, maar dan hang ik mijn set aan wat anders en dan knal ik de tent uit. Misschien moet ik gewoon een bijpassende Hartke HyDrive 410 hebben. Lekker met aluminium. Fijn ronken in de mid.
Welkom in het bassistentopic, waar we diepgaande gesprekken houden!quote:
Bij onze westerburen (geen douanekostenjetsers): http://www.dolphinmusic.co.uk/quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:24 schreef Sautor het volgende:
De koersen van de pond en dollar zijn flink aan het zakken. Iemand een paar leuke adresjes overzees?
Vet! Houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de afwerking enzo.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Rechterbal het volgende:
De witte Rickenfaker gereserveerd!
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Rechterbal het volgende:
De witte Rickenfaker gereserveerd!
quote:Hi Roy,
The basses are now being shipped by sea-freight. This means they should be in the UK at the end of October and sent out to you a few days later.
I have attached pictures of the models which are being shipped. They will be available in limited quantities and demand is high so if you would like to reserve one please send me an email confirming which model you would like and I will reserve it for you. There is no need for a deposit, I will contact you for payment when the basses arrive in the UK.
quote:I would like to reserve the
RV4W - White R-style bass, black bindings - £249 plus postage
Greetings, Roy Quaedackers.
quote:Hi Roy,
Thank you for your order. I will reserve an RV4W for you and keep you updated when they arrive.
Regards,
David
Helaas enkel bij dat licht!quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:58 schreef 4Snaren het volgende:
http://www.drstrings.com/neon-strings-gallery
Dat ziet er echt vet uit
Klinkt zeker ook voller dan roundwounds?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
Helaas enkel bij dat licht!
Net setje semi-flats op mijn fretless gelegd, speelt lekker!
quote:blijven wel lang blikkerig, maar gaan ook lang meeOp vrijdag 29 oktober 2010 19:32 schreef Skjelter het volgende:
Heeft iemand ervaring met elixir snaren? Ik moet mijn snaren nodig vervangen.
quote:Wat is het exact als ik vragen mag?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:21 schreef ArchEnemy het volgende:
...heeft iemand ervaring met deze snaarzetels:
[ afbeelding ]
..gemaakt van (nep?)ivoor, en schijnt strakker te klinken, en iets helderder bij 1Khz. En het staat leuk natuurlijk, zadeltjes van de melktandjes van kleuterolifantjes.
quote:Een zadeltje? Zit in de brug op de bas, daar liggen de snaren op gespannen. Deze is gemaakt van een composiet ipv staal/nikkel/brons, en dat schijnt beter te klinken, en minder belastend te zijn voor de snaar.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wat is het exact als ik vragen mag?
quote:..ze hebben ook een uitvoering met piezo's ingebouwd. Als je dan alle vier de snaren een eigen ingang in Protools geeft, dat gaat op zéker schelen.Op zaterdag 30 oktober 2010 01:25 schreef KaMo het volgende:
Ik vraag me enkel af hoeveel het echt gaat schelen :p
Piëzo's zijn wel erg gaaf! Maar wil je dan 4 aparte outputs erop?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 02:13 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..ze hebben ook een uitvoering met piezo's ingebouwd. Als je dan alle vier de snaren een eigen ingang in Protools geeft, dat gaat op zéker schelen.
Maar het staat zo leuk, ivoren zadeltjes. Voor dik dertig euro heb ik dan nog iets wat me aan een piano (-mijn hoofdinstrument-) doet denken. Maar wieweet ga ik voor de piezo's, lijkt me wel een uitdagend avontuur.
..ze komen alle vier met hun eigen output. En er staat hier nog een Protools MIXset werkeloos in een hoekje, met een interface met 8 in en 8 uit..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Piëzo's zijn wel erg gaaf! Maar wil je dan 4 aparte outputs erop?
Waar in de bas wil je de outputs gan gaan verwerken, dat lijkt me vooral het 'probleem'quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:17 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..ze komen alle vier met hun eigen output. En er staat hier nog een Protools MIXset werkeloos in een hoekje, met een interface met 8 in en 8 uit..
Je kunt elke snaar dan apart bewerken, het heeft zelfs een naam meegekregen: 'Multi-channel polyphonic processing'. Mij lijkt dat -als techneut- ook gewoon leuk. Nieuwe gebieden verkennen.
Die kabel is het minste probleem, dat is zo geregeld. Gewoon een 5-polige XLR, zodat het gewone element ook mee naar buiten kan. Soepele 5-aderige multikabel is gewoon te koop. De elementjes zelf hebben wel een buffertje per zadel nodig, zoals deze:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
Waar in de bas wil je de outputs gan gaan verwerken, dat lijkt me vooral het 'probleem'
Of je moet een jackkabel kunnen regelen met 4 kanalen!
quote:Ik snap de interesse wel, en met het gebruik van een XLR is het inderdaad makkelijk te doen, had ik nog niet aan gedacht.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:27 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Die kabel is het minste probleem, dat is zo geregeld. Gewoon een 5-polige XLR, zodat het gewone element ook mee naar buiten kan. Soepele 5-aderige multikabel is gewoon te koop. De elementjes zelf hebben wel een buffertje per zadel nodig, zoals deze:
[ afbeelding ]
Technisch een klusje van niks, zo gesoldeerd. Wat me nieuwsgierig maakt is de mogelijkheid om per snaar een compressor aan te zetten, zodat bij liggende basnoten waar je een melodie bovenop speelt de ene snaar de andere niet wegdrukt. En je kunt het volume regelen per snaar, EQ, en op het totaal weer een RMScompressor gooien. Kon wel eens erg sjiek gaan klinken.
Maar nogmaals, ben techneut, dit soort zaken boeien me ook/vooral vanuit het verkennen van onbekend terrein.
De toonregelingen van m'n SUB staan toch altijd op 1 stand, als ik ze weghaal heb ik twee gaten over, kan er een XLR naast de bestaande jack. Het idee begint me steeds meer aan te spreken. Vier sporen voor de bas in de computer tijdens opnames, voor elke snaar 1, Makkelijk monteren ook met inprikken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik snap de interesse wel, en met het gebruik van een XLR is het inderdaad makkelijk te doen, had ik nog niet aan gedacht.
Ga je wel een gewone jack out houden voor live gebruik? Of ga je dat ook met XLR plug doen?
Je kan ook gewoon een analoog mengpaneeltje voor je amp zettenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:35 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
De toonregelingen van m'n SUB staan toch altijd op 1 stand, als ik ze weghaal heb ik twee gaten over, kan er een XLR naast de bestaande jack. Het idee begint me steeds meer aan te spreken. Vier sporen voor de bas in de computer tijdens opnames, voor elke snaar 1, Makkelijk monteren ook met inprikken...en miss ook leuk voor live, maar dan moet ik wel veel meezeulen. En een computer die op blauw gaat tijdens optredens is toch wel erg not cool.
..verrek.. Die heb ik ook nog liggen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een analoog mengpaneeltje voor je amp zetten
Phantom of the Opera - Iron Maidenquote:Op zondag 14 november 2010 13:22 schreef DeBassist het volgende:
weet iemand nog een leuk nummer om te bassen voor 4 snaar ?
oke thxquote:Op zondag 14 november 2010 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Phantom of the Opera - Iron Maiden
BaCH! Topbassen voor het geldquote:Op zondag 14 november 2010 12:17 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb die bas maar niet gekocht.
Verkoper wil dat ik via Google Checkout betaal, weigert via paypal of directe bank transfer en dat is voor mij dikke no-no.
Ik koop wel een Bach ofzo.
Ibanez en hun namenquote:Op zondag 14 november 2010 15:47 schreef SperzieboonToon het volgende:
Ik heb gister de Ibanez SR300 PW gekocht
Wat een geweldig apparaat
quote:Op zondag 14 november 2010 13:29 schreef DeBassist het volgende:
holy fuck dit is goed voor mijn galopping skills
Succes met schuren!quote:Op maandag 22 november 2010 14:58 schreef Witchfynder het volgende:
Denk aan een Ibanez of Dean ofzo.
Pff, ik heb een hele P-body af te schuren.
Waarom niet CTS pots?quote:Op maandag 22 november 2010 16:04 schreef Witchfynder het volgende:
Nah ja, wil ik een slagplaat kopen bij Main Music, is hun iDeal stuk.
Nu nog een kam, Gotoh brug en tuners komen en dan ben ik compleet. Heb al een SD SPB-1 en een SD SPB-3 om uit te kiezen, Fender electronica + knoppen uit een American Standard, een Eden vintage maple hals en dus die Servaas body. Uit één stuk hout!.
Ah! Ik dacht dat Fender vanwege de naam juist duurder geweest zou zijn! Ben benieuwd, hoe is de headstock van je Hals?quote:Op maandag 22 november 2010 17:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat ik deze absurd goedkoop kon krijgen van iemand van BGF.
Paar gasten gingen een Fender Am Std van ebay halen. De een nam de hals, de ander de body en de rest was over. Dus ik kon voor een prikkie de electronica, het element en de stringtree over nemen.quote:Op maandag 22 november 2010 17:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ah! Ik dacht dat Fender vanwege de naam juist duurder geweest zou zijn! Ben benieuwd, hoe is de headstock van je Hals?
Top! Ben benieuwd ;9quote:Op maandag 22 november 2010 20:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Paar gasten gingen een Fender Am Std van ebay halen. De een nam de hals, de ander de body en de rest was over. Dus ik kon voor een prikkie de electronica, het element en de stringtree over nemen.
Hoe de headstock is? Nou, gewoon, zoals hij hoort.
Als je het goed monteert welquote:Op dinsdag 23 november 2010 07:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Top! Ben benieuwd ;9
Het is toch wel linkshandige elektronica?
Ben je dan nog niet begonnen aan het schuren? Of heb je hem gewoon nog niet binnen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je het goed monteert wel.
Ja, ik vind het een spannend project. Na ruim 2 jaar inlezen op BGF en elders ga ik eindelijk zelf echt klussen. Ben wel blij dat mijn vader veel verstand heeft van verven/lakken, want daar had ik vast mee zitten prutsen. Kijk wel op tegen het schuren. Dat wordt echt een werk joh.
Is dit waar?quote:Die van 585 heeft een body van essen met een top van gevlamd esdoorn, twee soorten hout dus met daartussen een lijmlaagje. Dat is echt alleen maar voor de show, gevlamd esdoorn ziet er mooi uit. Maar het tast ook het geluid aan, en vooral de sustain. Je wil zo veel mogelijk sustain (de tijd die het duurt voor de toon weggestorven is).
Nee nog niet begonnen. Druk met werk en ik kan alleen schuren op het balkon en tja, beetje fris met sneeuw enzo. Volgende week heb ik vrij. Eens kijken of ik dan wat kan doenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ben je dan nog niet begonnen aan het schuren? Of heb je hem gewoon nog niet binnen?
Niet iedereen wil heel veel sustain op een bas. Plus, dat is te compenseren met een betere brug of een compressor. Als JIJ de bas cool eruit vindt zien, lekker spelen en hij klinkt goed dan moet jij hem kopen.quote:
Vet man. Wat kost dat? Ik ontdek zoveel nieuwe pickups de laatste tijd, van Darkstar tot Chi-Sonics en nu dit. Man, op deze manier kan ik wel 20 bassen hebbenquote:Op dinsdag 7 december 2010 00:19 schreef ArchEnemy het volgende:
Hele rare, nieuwe pu, heet 'alutone' en je hebt geen eq nodig voor de laagste noten, en hij pakt geen storing op. Werkt volgens een principe waar ik nog niet veel van begrijp, maar hij klinkt wel erg goed (imo).
Darkstar ftw!quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vet man. Wat kost dat? Ik ontdek zoveel nieuwe pickups de laatste tijd, van Darkstar tot Chi-Sonics en nu dit. Man, op deze manier kan ik wel 20 bassen hebben.
..ik heb hem voor 85 euro ex vanuit Griekenland -EU importeur- gekocht. Ga hem volgende week inbouwen. De output is erg hoog, en je hebt geen toonregeling nodig om hem goed te laten klinken. Heb nog een schema liggen van een Alembic voortrap, denk dat ik die er aan ga hangen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vet man. Wat kost dat? Ik ontdek zoveel nieuwe pickups de laatste tijd, van Darkstar tot Chi-Sonics en nu dit. Man, op deze manier kan ik wel 20 bassen hebben.
Gewoon, goed. Als een P element, maar dan meer laag naar mijn idee.quote:
Aha. Ik wil meer mid! Volgens AllPeet moet ik dan eerder aan Chi-Sonics denken, maar volgens mij is dat zijn antwoord op allesquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gewoon, goed. Als een P element, maar dan meer laag naar mijn idee.
Mids heeft hij ook, ik zal zo eens een sample voor je opnemen als je wilt?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Aha. Ik wil meer mid! Volgens AllPeet moet ik dan eerder aan Chi-Sonics denken, maar volgens mij is dat zijn antwoord op alles.
Drop D is voor heaumeau'squote:Op dinsdag 7 december 2010 12:39 schreef KaMo het volgende:
[..]
Mids heeft hij ook, ik zal zo eens een sample voor je opnemen als je wilt?
Wil je plectrumwerk? Drop D? Wat speel jij?
Ik zal zo eens wat opnemen met een clicktrackjequote:Op dinsdag 7 december 2010 13:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Drop D is voor heaumeau's. Ik speel gewoon in E. Ik wil wel wat lekker stevig rockwerk horen met een plectrum. Dat is altijd wel mijn vergelijkingsmateriaal hehe.
Ja, zoiets. Alleen meer noten per secondequote:Op dinsdag 7 december 2010 17:09 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share.cfm?id=9968843
Eerste stuk is plectrumwerk, zoals jij wellicht het zo gebruiken
Daarna wat fingerstyle.
Daarna een falende multitrackpoging voor de lol
En daarna; ik die mijn gebrek aan slap skills demonstreert!
Ik hoop dat je een beetje een impressie van de toon ervan krijgt!
Ja, een 201 ja, zijn zonder kap zo lelijk vind ikquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Alleen meer noten per seconde![]()
.
Klinkt wel diep ja. Misschien niet helemaal mijn ding voor wat ik regulier doe, maar wie weet wil ik eens wat anders.
Die brugkap heb je over een Gotoh 201 heen, toch?
Ik vind die 201's er juist tof uit zien! En idd, meer chroom is goedquote:Op woensdag 8 december 2010 10:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, een 201 ja, zijn zonder kap zo lelijk vind ik
Plus, extra chroom!
Test het eerst eens een weekje met een vastgetapete versiequote:Op woensdag 8 december 2010 13:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind die 201's er juist tof uit zien! En idd, meer chroom is goed. Ik wil misschien ook een pickupkap erop schroeven. Ik speel toch achter het element en tenzij ik net tegen de rand aan ga rammen, zou ik er geen last van moeten hebben
.
Je wil alles tussen 44 en 98 Hz uit een nummer draaien? Dat gaat niet helemaal werken hequote:Op woensdag 15 december 2010 23:16 schreef ArchEnemy het volgende:
...ik weet niet of dit een oud idee is, maar miss doe ik iemand er een plezier mee?
Met neme een liedje. Bijvoorbeeld 'Have a cigar' van/door de Foofighters. Zet dat liedje op een track in een audioprogramma. Draai met een eq alle bassen uit het liedje. Sluit je eigen bas aan en mix die er netjes door. Oefen net zo lang tot het lijkt alsof jouw bas in het liedje thuishoort. Opnemen & laten horen.
http://www.ebaumsworld.com/audio/play/81229681/
48db HP filter? Werkt prima. Zelfs nog wat hoger, zo bij 150 Hz heb je het rijk alleen met je eigen bas.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je wil alles tussen 44 en 98 Hz uit een nummer draaien? Dat gaat niet helemaal werken he.
Maar je bent nooit helemaal alleen in een frequentiebereik. Hoe voorkom je dat je ook een halve gitaar of toetsen ofzo wegdraait?quote:Op donderdag 16 december 2010 06:28 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
48db HP filter? Werkt prima. Zelfs nog wat hoger, zo bij 150 Hz heb je het rijk alleen met je eigen bas.
Niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar je bent nooit helemaal alleen in een frequentiebereik. Hoe voorkom je dat je ook een halve gitaar of toetsen ofzo wegdraait?
Ik heb hier een Bas staan van Hartke met een Hartke 15 watt versterker.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:58 schreef Witchfynder het volgende:
Morgen ben ik jarig en ik ga mijzelf een Hartke HyDrive 4x10" geven.
Ik speel al jaren op Hartkequote:Op donderdag 16 december 2010 14:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb hier een Bas staan van Hartke met een Hartke 15 watt versterker.
Het is echt heel goed spul kan ik je vertellen!
145 ofzo.quote:
Altijd wel lekker hoor, opnames kunnen maken enzoquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:17 schreef Hunterish het volgende:
[..]
145 ofzo.![]()
Ik kan op dit moment geen geld uitgeven. Zodra ik weer wat geld heb om uit te geven ga ik em zeker kopen
Die 5 op de E snaar speel ik altijd op de A snaar, gewoon open.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:24 schreef Rechterbal het volgende:
http://www.ultimate-guita(...)ng_out_ver2_btab.htm
![]()
![]()
![]()
Ik hoorde een coverband dit gister spelen. Dacht meteen bij mezelf, dit kan en moet ik ook kunnen. Eerste rifje al onder de knie. Nu alleen ritme alleen even uitvinden
Geen idee, ik heb hem er niet zelf opgezet, past gewoon zonder problemen zover ik weet. Anders kan je hem wel een beetje verbuigen toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
Hey KaMo, jij hebt een bridgecover over een Gotoh 201 he? Je zei ooit dat het wel past, maar anders ofzo. Moet je hem dan een stukje naar achter zetten ofzo of gewoon hard proppen?.
Ik zeg definately een P, gewoon omdat ik van traditionele modellen houd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:22 schreef Hunterish het volgende:
Godver, nu ga ik wel twijfelen. Ik vind de Cort A4 heerlijk spelen maar ik had vandaag even snel een Fender P in handen gehad. Wat zat die nek heerlijk in mijn hand.Ben zelf een Jazz nek gewend. Was mijn eerste keer met een P.
Nee sorry, bel eens rond bij de lokale winkels?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:36 schreef Hunterish het volgende:
Weet iemand een winkeltje waar ze G&L tribute l2000's op voorraad hebben? Omgeving Amsterdam het liefst..
Ik ben al langs een aantal geweest. Laatste van vandaag zei dat hij geen zaken doet met G&L omdat het een kut bedrijf is als het gaat om garantie. Ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik zeg definately een P, gewoon omdat ik van traditionele modellen houd.
[..]
Nee sorry, bel eens rond bij de lokale winkels?
Dat kan ik doen ja.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:29 schreef KaMo het volgende:
Ja, had inderdaad begrepen dat ze soms wat lastig zijn ja.
Maarja, misschien eens vragen op het basgitaarforum?
http://basgitaarforum.nl/
Zwart op zwart is mooi ja, maar weetje welke P echt heel mooi is?quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:39 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Dat kan ik doen ja.
En damn, wat een geile bas![]()
[ afbeelding ]
Haha, blijft mooi jaquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zwart op zwart is mooi ja, maar weetje welke P echt heel mooi is?
Deze:
[ afbeelding ]
Haha, ik heb een DIY versie daarvan!quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:43 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Haha, blijft mooi ja![]()
Moest wel gelijk aan jou denken toen ik deze tegen kwam:
http://www.rockpalace.com(...)r-Strap-Zebra-Design
Gevonden:quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:36 schreef Hunterish het volgende:
Weet iemand een winkeltje waar ze G&L tribute l2000's op voorraad hebben? Omgeving Amsterdam het liefst..
Maar daar komt een heel aardig geluidje uit zeg.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, die wil ik!.
http://www.kalaukulele.com/UBASS.asp
Polyurethaan snaren. Jammer dat ze $550,- kosten.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar daar komt een heel aardig geluidje uit zeg.
Die Squier Bronco basjes zijn echt heel fijn voor het geld, hebben ook wel een fijne slap sound.quote:
Hangt van de gig af. Ik heb op een festival opgetreden met een akoestische bas en een bariton ukulele. Mensen vonden het contrast wel lolligquote:Op zondag 30 januari 2011 00:35 schreef blckbb het volgende:
En het staat op het podium een beetje lullig
Een klein beetje wel. Maar muzikanten zijn sowieso al snel excentriekelingen.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Alle bassisten die ik ken zijn eccentriek, herken je dat in jezelf?
Ik ben dik en groot, maar totaal niet behaard. Excentriek? Hmm, misschien. Dat is raar om van jezelf te bepalenquote:Op zondag 30 januari 2011 19:10 schreef Rechterbal het volgende:
Dik, behaard, groot, eccentriek, aparte kledingsstijl en toch populair.
Dat is het stereotiepe wat ik veel tegenkom rondom me heen.
Ik ben beter dan mijn gitarist.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Rechterbal het volgende:
Ja, true. Maar valt me op dat het bij bassisten wat meer is. Vind dat ikzelf ook echt voldoe aan het bassist stereotype.
Jammer genoeg voldoe ik ook aan het 'man met minste talent in de band moet de bassist wel zijn' stereotype. De rest van me band isgewoon heel erg goed.![]()
![]()
Leuk topic trouwens over stereotypes:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=398787
Hoeveel was hij?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gelijk live gespeeld op het nieuwe basje
Blijvertje, erg toffe bas voor het geld. Maar ik denk wel dat ik de tuningmachines ga vervangen. Deze zijn niet heel betrouwbaar!
Maar 170 euroquote:Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeveel was hij?
Ik heb afgelopen week een Precision pickup cover gekocht (waarvan mijn collega's echt geen idee hadden wat ik in de post had ontvangen hehe) en vrijdag Schallers, bridge cover en topkam besteld.
En daarna toch eindelijk aan het snoeiharde schuren beginnen. Uitstellen heeft geen zin meer.
Een manager dacht dat het een handle was voor in de badkamer ofzoquote:Op maandag 7 februari 2011 00:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Maar 170 euro![]()
ja basonderdelen lijken voor vreemden wel rocketscience haha!
Waar heb je de schallers vandaan? En voor hoeveel. Ik wil er niet teveel aan uitgeven het liefst
Je klaagt teveel om bassist te zijnquote:Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef pipojansen het volgende:
Ik zit te denken om weer eens na zoveel jaar gestopt te zijn, te gaan bassen. Sterker nog, heb er laatst nog over gedroomd dat ik op een bas speelde. Maarja, gedoe. Tijd. Pff. Een leuke Warwick is wel weer eens lekker. Ik weet het niet![]()
Ben ook bang dat wanneer ik mijn oude hobby weer oppak ik er snel op afkijk. Basgitaar blijft een bazen-instrument, maar de rol die je vaak krijgt toebedeeld in bandjes is niet zo bazig. Bazig als in nootjes aanslaan en meer niet, dus niet bazig zijn in de band. Heb altijd bonje met schreeuwende gitaristen. En dan komt ie weer met zijn pjieeeeuwwww pieuw pieuw. Rot op man, ga je tieten wassen.
Kijk qua bassen misschien een keer naar Yamaha, kotslelijk... Maar wel goede sound/bespeelbaarheid!quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:44 schreef pipojansen het volgende:
Ik heb vroeger een Warwick gehad waar ik leuk geluid uit kon persen. Alhoewel het wel een hoop moeite kostte voordat ik eindelijk het geluid had dat ik wilde hebben. Lag ook wel aan de versterker in de oefenruimte waar ik repeteerde. Waren voornamelijk afgestemd op zware dreun-bas-geluid. Ik hou van dat knorrende aspect op een bas. Maar niet te knorrend, er moet nog wel voldoende bas in zitten. En de treble moet net goed zijn om ook af en toe te kunnen slappen. Maar dan ook weer net niet dat het te metalig wordt. Jazz/Salsa/World is een beetje mijn muzieksmaak.
@KaMo weet jij toevallig een merk bas en versterker waar ik op kan focussen?
Ja, wij zijn nog niet zo modern. Op naar FMM!quote:
Pics!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef misteriks het volgende:
Moet hier toch ook ooit eens gepost hebben. Ondertussen al 10 jaar geen gitaar meer aangeraakt, maar heb nog steeds m'n beige/goudkleurige Ibanez op zolder staan
Ik heb die bas ooit eens in een muziekwinkel zien staan.quote:
Ik sluit me aan bij deze vraagquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog leuke tweeedehands basjes gezien online?
Ja, maar die probeer ik hard te negeren, want die wil ik niet willenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog leuke tweeedehands basjes gezien online?
Datquote:Op zondag 27 februari 2011 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar die probeer ik hard te negeren, want die wil ik niet willen.
Je hebt zo'n Hydrive toch? Heb wel eens op de gewone papercones en alucones gespeeld.. Vond de papercones toch beter klinken naar mijn idee. Hoe is deze vergeleken met die twee?quote:Op zondag 27 februari 2011 20:40 schreef Witchfynder het volgende:
Jezus man, die Hartke cab, wauw... ik zet mijn amp half zo hard en hij blaast harder dan eerst! Heb nu pas echt een mooi strak geluid met veel punch en definitie. Mijn stack is af.
Nu mijn Ashdown MAG 410 zien te verkopen.
Wat veelzijdiger. Hij kan gewoon warm klinken, maar ook lekker alu-punchy (wat ik wil). Er zit ook een switch op de achterkant, een high attentuator, die van -6DB, naar 0 of +high (ofzo) gaat. Ik heb hem op die laatste stand gezet en klinkt perfect door de mix heen. Met een beetje EQ'ing op je amp is laag, warm en rond ook geen probleem.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je hebt zo'n Hydrive toch? Heb wel eens op de gewone papercones en alucones gespeeld.. Vond de papercones toch beter klinken naar mijn idee. Hoe is deze vergeleken met die twee?
Ja ik houd juist van dat wat doffere basgeluidquote:Op zondag 27 februari 2011 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat veelzijdiger. Hij kan gewoon warm klinken, maar ook lekker alu-punchy (wat ik wil). Er zit ook een switch op de achterkant, een high attentuator, die van -6DB, naar 0 of +high (ofzo) gaat. Ik heb hem op die laatste stand gezet en klinkt perfect door de mix heen. Met een beetje EQ'ing op je amp is laag, warm en rond ook geen probleem.
De meeste alleen papercones missen wat frisheid bij mij.
Het is het summum van dingen. Zelfs een nieuwere plectrum pakken verheldert mijn geluid.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:14 schreef KaMo het volgende:
Ik zal wel wat een wat meer heldere sound willen, maar ik denk dat verse snaren daar meer aan gaan doen dan een nieuwe cab. Ik speel toch vrijwel altijd over DI.
Heb ook al gezocht op internet.. Maar deze Dunlops zie ik nergens.. Of ze zijn van kleuren veranderdquote:Op zondag 27 februari 2011 21:37 schreef Witchfynder het volgende:
Ik bestel vaak een zak mee als ik wat bij Thomann bestel. En dat is niet vaak, dus de zakjes zijn groot genoeg.
Welke? En je moet de types en diktes onthouden, grapjurkquote:Op zondag 27 februari 2011 21:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb ook al gezocht op internet.. Maar deze Dunlops zie ik nergens.. Of ze zijn van kleuren veranderd
T zijn stubby's.. Dikte weet ik zo niet uit mijn hoofd.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Welke? En je moet de types en diktes onthouden, grapjurk.
Doen!quote:Op zondag 27 februari 2011 22:25 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan ook mijn voorraad langsgaan en kijken wat de fijnste is
Die gebruik ik ookquote:
Geloof het wel ja! Al zijn ze bij mij ook afgeschuurdquote:Op maandag 28 februari 2011 11:01 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook![]()
Ze zijn .88mm toch? dat is er bij mij afgeschuurd
Niet. Je kunt nooit een nuttige test doen dan.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:37 schreef Booster het volgende:
Wat moet een nauwelijks gebruikte Hartke B30 tegenwoordig nog opbrengen?
En hoe test ik zo'n ding zonder basgitaar in de buurt?
Ik zou er zelf nooit meer dan 75 voor geven, denk ikquote:Op maandag 28 februari 2011 23:40 schreef Booster het volgende:
Als ik die hadik verkoop hem voor een vriend van me die ooit wilde leren om basgitaar te spelen, maar daar is volgensmij echt nooit wat van gekomen.
Wat vraag je tegenwoordig voor zoiets? De prijzen op internet lopen echt heel sterk uiteen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |