Altijd wel lekker hoor, opnames kunnen maken enzoquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:17 schreef Hunterish het volgende:
[..]
145 ofzo.![]()
Ik kan op dit moment geen geld uitgeven. Zodra ik weer wat geld heb om uit te geven ga ik em zeker kopen
Die 5 op de E snaar speel ik altijd op de A snaar, gewoon open.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:24 schreef Rechterbal het volgende:
http://www.ultimate-guita(...)ng_out_ver2_btab.htm
![]()
![]()
![]()
Ik hoorde een coverband dit gister spelen. Dacht meteen bij mezelf, dit kan en moet ik ook kunnen. Eerste rifje al onder de knie. Nu alleen ritme alleen even uitvinden
Geen idee, ik heb hem er niet zelf opgezet, past gewoon zonder problemen zover ik weet. Anders kan je hem wel een beetje verbuigen toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
Hey KaMo, jij hebt een bridgecover over een Gotoh 201 he? Je zei ooit dat het wel past, maar anders ofzo. Moet je hem dan een stukje naar achter zetten ofzo of gewoon hard proppen?.
Ik zeg definately een P, gewoon omdat ik van traditionele modellen houd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:22 schreef Hunterish het volgende:
Godver, nu ga ik wel twijfelen. Ik vind de Cort A4 heerlijk spelen maar ik had vandaag even snel een Fender P in handen gehad. Wat zat die nek heerlijk in mijn hand.Ben zelf een Jazz nek gewend. Was mijn eerste keer met een P.
Nee sorry, bel eens rond bij de lokale winkels?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:36 schreef Hunterish het volgende:
Weet iemand een winkeltje waar ze G&L tribute l2000's op voorraad hebben? Omgeving Amsterdam het liefst..
Ik ben al langs een aantal geweest. Laatste van vandaag zei dat hij geen zaken doet met G&L omdat het een kut bedrijf is als het gaat om garantie. Ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik zeg definately een P, gewoon omdat ik van traditionele modellen houd.
[..]
Nee sorry, bel eens rond bij de lokale winkels?
Dat kan ik doen ja.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:29 schreef KaMo het volgende:
Ja, had inderdaad begrepen dat ze soms wat lastig zijn ja.
Maarja, misschien eens vragen op het basgitaarforum?
http://basgitaarforum.nl/
Zwart op zwart is mooi ja, maar weetje welke P echt heel mooi is?quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:39 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Dat kan ik doen ja.
En damn, wat een geile bas![]()
[ afbeelding ]
Haha, blijft mooi jaquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zwart op zwart is mooi ja, maar weetje welke P echt heel mooi is?
Deze:
[ afbeelding ]
Haha, ik heb een DIY versie daarvan!quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:43 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Haha, blijft mooi ja![]()
Moest wel gelijk aan jou denken toen ik deze tegen kwam:
http://www.rockpalace.com(...)r-Strap-Zebra-Design
Gevonden:quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:36 schreef Hunterish het volgende:
Weet iemand een winkeltje waar ze G&L tribute l2000's op voorraad hebben? Omgeving Amsterdam het liefst..
Maar daar komt een heel aardig geluidje uit zeg.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, die wil ik!.
http://www.kalaukulele.com/UBASS.asp
Polyurethaan snaren. Jammer dat ze $550,- kosten.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar daar komt een heel aardig geluidje uit zeg.
Die Squier Bronco basjes zijn echt heel fijn voor het geld, hebben ook wel een fijne slap sound.quote:
Hangt van de gig af. Ik heb op een festival opgetreden met een akoestische bas en een bariton ukulele. Mensen vonden het contrast wel lolligquote:Op zondag 30 januari 2011 00:35 schreef blckbb het volgende:
En het staat op het podium een beetje lullig
Een klein beetje wel. Maar muzikanten zijn sowieso al snel excentriekelingen.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Alle bassisten die ik ken zijn eccentriek, herken je dat in jezelf?
Ik ben dik en groot, maar totaal niet behaard. Excentriek? Hmm, misschien. Dat is raar om van jezelf te bepalenquote:Op zondag 30 januari 2011 19:10 schreef Rechterbal het volgende:
Dik, behaard, groot, eccentriek, aparte kledingsstijl en toch populair.
Dat is het stereotiepe wat ik veel tegenkom rondom me heen.
Ik ben beter dan mijn gitarist.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Rechterbal het volgende:
Ja, true. Maar valt me op dat het bij bassisten wat meer is. Vind dat ikzelf ook echt voldoe aan het bassist stereotype.
Jammer genoeg voldoe ik ook aan het 'man met minste talent in de band moet de bassist wel zijn' stereotype. De rest van me band isgewoon heel erg goed.![]()
![]()
Leuk topic trouwens over stereotypes:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=398787
Hoeveel was hij?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gelijk live gespeeld op het nieuwe basje
Blijvertje, erg toffe bas voor het geld. Maar ik denk wel dat ik de tuningmachines ga vervangen. Deze zijn niet heel betrouwbaar!
Maar 170 euroquote:Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeveel was hij?
Ik heb afgelopen week een Precision pickup cover gekocht (waarvan mijn collega's echt geen idee hadden wat ik in de post had ontvangen hehe) en vrijdag Schallers, bridge cover en topkam besteld.
En daarna toch eindelijk aan het snoeiharde schuren beginnen. Uitstellen heeft geen zin meer.
Een manager dacht dat het een handle was voor in de badkamer ofzoquote:Op maandag 7 februari 2011 00:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Maar 170 euro![]()
ja basonderdelen lijken voor vreemden wel rocketscience haha!
Waar heb je de schallers vandaan? En voor hoeveel. Ik wil er niet teveel aan uitgeven het liefst
Je klaagt teveel om bassist te zijnquote:Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef pipojansen het volgende:
Ik zit te denken om weer eens na zoveel jaar gestopt te zijn, te gaan bassen. Sterker nog, heb er laatst nog over gedroomd dat ik op een bas speelde. Maarja, gedoe. Tijd. Pff. Een leuke Warwick is wel weer eens lekker. Ik weet het niet![]()
Ben ook bang dat wanneer ik mijn oude hobby weer oppak ik er snel op afkijk. Basgitaar blijft een bazen-instrument, maar de rol die je vaak krijgt toebedeeld in bandjes is niet zo bazig. Bazig als in nootjes aanslaan en meer niet, dus niet bazig zijn in de band. Heb altijd bonje met schreeuwende gitaristen. En dan komt ie weer met zijn pjieeeeuwwww pieuw pieuw. Rot op man, ga je tieten wassen.
Kijk qua bassen misschien een keer naar Yamaha, kotslelijk... Maar wel goede sound/bespeelbaarheid!quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:44 schreef pipojansen het volgende:
Ik heb vroeger een Warwick gehad waar ik leuk geluid uit kon persen. Alhoewel het wel een hoop moeite kostte voordat ik eindelijk het geluid had dat ik wilde hebben. Lag ook wel aan de versterker in de oefenruimte waar ik repeteerde. Waren voornamelijk afgestemd op zware dreun-bas-geluid. Ik hou van dat knorrende aspect op een bas. Maar niet te knorrend, er moet nog wel voldoende bas in zitten. En de treble moet net goed zijn om ook af en toe te kunnen slappen. Maar dan ook weer net niet dat het te metalig wordt. Jazz/Salsa/World is een beetje mijn muzieksmaak.
@KaMo weet jij toevallig een merk bas en versterker waar ik op kan focussen?
Ja, wij zijn nog niet zo modern. Op naar FMM!quote:
Pics!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef misteriks het volgende:
Moet hier toch ook ooit eens gepost hebben. Ondertussen al 10 jaar geen gitaar meer aangeraakt, maar heb nog steeds m'n beige/goudkleurige Ibanez op zolder staan
Ik heb die bas ooit eens in een muziekwinkel zien staan.quote:
Ik sluit me aan bij deze vraagquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog leuke tweeedehands basjes gezien online?
Ja, maar die probeer ik hard te negeren, want die wil ik niet willenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog leuke tweeedehands basjes gezien online?
Datquote:Op zondag 27 februari 2011 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar die probeer ik hard te negeren, want die wil ik niet willen.
Je hebt zo'n Hydrive toch? Heb wel eens op de gewone papercones en alucones gespeeld.. Vond de papercones toch beter klinken naar mijn idee. Hoe is deze vergeleken met die twee?quote:Op zondag 27 februari 2011 20:40 schreef Witchfynder het volgende:
Jezus man, die Hartke cab, wauw... ik zet mijn amp half zo hard en hij blaast harder dan eerst! Heb nu pas echt een mooi strak geluid met veel punch en definitie. Mijn stack is af.
Nu mijn Ashdown MAG 410 zien te verkopen.
Wat veelzijdiger. Hij kan gewoon warm klinken, maar ook lekker alu-punchy (wat ik wil). Er zit ook een switch op de achterkant, een high attentuator, die van -6DB, naar 0 of +high (ofzo) gaat. Ik heb hem op die laatste stand gezet en klinkt perfect door de mix heen. Met een beetje EQ'ing op je amp is laag, warm en rond ook geen probleem.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je hebt zo'n Hydrive toch? Heb wel eens op de gewone papercones en alucones gespeeld.. Vond de papercones toch beter klinken naar mijn idee. Hoe is deze vergeleken met die twee?
Ja ik houd juist van dat wat doffere basgeluidquote:Op zondag 27 februari 2011 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat veelzijdiger. Hij kan gewoon warm klinken, maar ook lekker alu-punchy (wat ik wil). Er zit ook een switch op de achterkant, een high attentuator, die van -6DB, naar 0 of +high (ofzo) gaat. Ik heb hem op die laatste stand gezet en klinkt perfect door de mix heen. Met een beetje EQ'ing op je amp is laag, warm en rond ook geen probleem.
De meeste alleen papercones missen wat frisheid bij mij.
Het is het summum van dingen. Zelfs een nieuwere plectrum pakken verheldert mijn geluid.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:14 schreef KaMo het volgende:
Ik zal wel wat een wat meer heldere sound willen, maar ik denk dat verse snaren daar meer aan gaan doen dan een nieuwe cab. Ik speel toch vrijwel altijd over DI.
Heb ook al gezocht op internet.. Maar deze Dunlops zie ik nergens.. Of ze zijn van kleuren veranderdquote:Op zondag 27 februari 2011 21:37 schreef Witchfynder het volgende:
Ik bestel vaak een zak mee als ik wat bij Thomann bestel. En dat is niet vaak, dus de zakjes zijn groot genoeg.
Welke? En je moet de types en diktes onthouden, grapjurkquote:Op zondag 27 februari 2011 21:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb ook al gezocht op internet.. Maar deze Dunlops zie ik nergens.. Of ze zijn van kleuren veranderd
T zijn stubby's.. Dikte weet ik zo niet uit mijn hoofd.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Welke? En je moet de types en diktes onthouden, grapjurk.
Doen!quote:Op zondag 27 februari 2011 22:25 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan ook mijn voorraad langsgaan en kijken wat de fijnste is
Die gebruik ik ookquote:
Geloof het wel ja! Al zijn ze bij mij ook afgeschuurdquote:Op maandag 28 februari 2011 11:01 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook![]()
Ze zijn .88mm toch? dat is er bij mij afgeschuurd
Niet. Je kunt nooit een nuttige test doen dan.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:37 schreef Booster het volgende:
Wat moet een nauwelijks gebruikte Hartke B30 tegenwoordig nog opbrengen?
En hoe test ik zo'n ding zonder basgitaar in de buurt?
Ik zou er zelf nooit meer dan 75 voor geven, denk ikquote:Op maandag 28 februari 2011 23:40 schreef Booster het volgende:
Als ik die hadik verkoop hem voor een vriend van me die ooit wilde leren om basgitaar te spelen, maar daar is volgensmij echt nooit wat van gekomen.
Wat vraag je tegenwoordig voor zoiets? De prijzen op internet lopen echt heel sterk uiteen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |