abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2011 @ 15:42:16 #226
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92080239
DAS GEWOON NIET NORMAAL, zo'n kleine bas.
pi_92089788
Als ik aan mensen vertel dat ik basgitaar speel hoor ik vaak;"Ja je leek me al zo'n typische basgitarist'.

Wat is een typische basgitarist dan eigenlijk?
pi_92090568
Dik, behaard, groot, eccentriek, aparte kledingsstijl en toch populair.
Dat is het stereotiepe wat ik veel tegenkom rondom me heen.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_92090635
Ik ben vrij dun en niet behaard. :) Het ging meer om mijn persoonlijkheid vaak geloof ik, het rustige type.
pi_92090813
Alle bassisten die ik ken zijn eccentriek, herken je dat in jezelf?
pi_92091263
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Alle bassisten die ik ken zijn eccentriek, herken je dat in jezelf?
Een klein beetje wel. Maar muzikanten zijn sowieso al snel excentriekelingen.
pi_92091615
Ja, true. Maar valt me op dat het bij bassisten wat meer is. Vind dat ikzelf ook echt voldoe aan het bassist stereotype.

Jammer genoeg voldoe ik ook aan het 'man met minste talent in de band moet de bassist wel zijn' stereotype. De rest van me band isgewoon heel erg goed. :'( :Y)

Leuk topic trouwens over stereotypes:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=398787 :P
  zondag 30 januari 2011 @ 20:44:15 #233
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92095482
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:10 schreef Rechterbal het volgende:
Dik, behaard, groot, eccentriek, aparte kledingsstijl en toch populair.
Dat is het stereotiepe wat ik veel tegenkom rondom me heen.
Ik ben dik en groot, maar totaal niet behaard. Excentriek? Hmm, misschien. Dat is raar om van jezelf te bepalen :+. Aparte kledingstijl? Ik vind het meevallen. Ben wel veelzijdig qua stijl. Ene dag loop ik met een Iron Maiden shirt, de dag erna met een stropdas. Vragen mensen "kom je net van je werk?" "nee" "oh...:?" :D. Populair? Pff, welnee.

Als bassist ben je degene waar haast nooit iemand iets over zegt. Niet negatief, maar ook niet positief. De bassist wel vaak de lijm van de band. Hij is de wat stille persoon die het overzicht behoudt en ingrijpt wanneer nodig, die brandjes blust, ruzies sust en toffe dingen klust ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 30 januari 2011 @ 22:17:53 #234
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92103369
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Rechterbal het volgende:
Ja, true. Maar valt me op dat het bij bassisten wat meer is. Vind dat ikzelf ook echt voldoe aan het bassist stereotype.

Jammer genoeg voldoe ik ook aan het 'man met minste talent in de band moet de bassist wel zijn' stereotype. De rest van me band isgewoon heel erg goed. :'( :Y)

Leuk topic trouwens over stereotypes:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=398787 :P
Ik ben beter dan mijn gitarist.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:38:32 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92113306
Ik ben duidelijk de beste bassist van mijn band :+ :D.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 31 januari 2011 @ 18:48:04 #236
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92134163
Bronco is binnen!

Eerste impressie: speelt erg lekker en een veel volwassenere sound dan dat ik had verwacht, lekker diep en met goede ronk!
  maandag 31 januari 2011 @ 19:53:23 #237
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92137908
En foto's uiteraard:

Prachtding, al zeg ik het zelf!
  zondag 6 februari 2011 @ 23:41:48 #238
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92439700

Afgelopen vrijdag gelijk live gespeeld op het nieuwe basje :)
Blijvertje, erg toffe bas voor het geld. Maar ik denk wel dat ik de tuningmachines ga vervangen. Deze zijn niet heel betrouwbaar!
  zondag 6 februari 2011 @ 23:47:20 #239
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92439957
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gelijk live gespeeld op het nieuwe basje :)
Blijvertje, erg toffe bas voor het geld. Maar ik denk wel dat ik de tuningmachines ga vervangen. Deze zijn niet heel betrouwbaar!
Hoeveel was hij?

Ik heb afgelopen week een Precision pickup cover gekocht (waarvan mijn collega's echt geen idee hadden wat ik in de post had ontvangen hehe) en vrijdag Schallers, bridge cover en topkam besteld.

En daarna toch eindelijk aan het snoeiharde schuren beginnen. Uitstellen heeft geen zin meer :').
  maandag 7 februari 2011 @ 00:28:04 #240
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92441763
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hoeveel was hij?

Ik heb afgelopen week een Precision pickup cover gekocht (waarvan mijn collega's echt geen idee hadden wat ik in de post had ontvangen hehe) en vrijdag Schallers, bridge cover en topkam besteld.

En daarna toch eindelijk aan het snoeiharde schuren beginnen. Uitstellen heeft geen zin meer :').
Maar 170 euro :)

ja basonderdelen lijken voor vreemden wel rocketscience haha!

Waar heb je de schallers vandaan? En voor hoeveel. Ik wil er niet teveel aan uitgeven het liefst
  maandag 7 februari 2011 @ 09:18:53 #241
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92448655
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:28 schreef KaMo het volgende:

[..]

Maar 170 euro :)

ja basonderdelen lijken voor vreemden wel rocketscience haha!

Waar heb je de schallers vandaan? En voor hoeveel. Ik wil er niet teveel aan uitgeven het liefst
Een manager dacht dat het een handle was voor in de badkamer ofzo _O-.

Ik heb alles bij Thomann besteld. Ze waren 12,70. Dat is wel een marktconforme prijs. De andere 4 setjes heb ik bij Feedback gekocht voor ook iets tussen de 12 en 13 euro. Ik heb ze bij Thomann besteld vanwege het gemak ;). Wordt lekker op mijn werk afgeleverd, waar altijd wel een bevallige baliechick is om het in ontvangst te nemen als ik er ff niet ben :D.

Schallers zijn iig het geld waard. Ik ga echt geen podium meer op zonder! :).
pi_92452676
Ik zit te denken om weer eens na zoveel jaar gestopt te zijn, te gaan bassen. Sterker nog, heb er laatst nog over gedroomd dat ik op een bas speelde. Maarja, gedoe. Tijd. Pff. Een leuke Warwick is wel weer eens lekker. Ik weet het niet :(
Ben ook bang dat wanneer ik mijn oude hobby weer oppak ik er snel op afkijk. Basgitaar blijft een bazen-instrument, maar de rol die je vaak krijgt toebedeeld in bandjes is niet zo bazig. Bazig als in nootjes aanslaan en meer niet, dus niet bazig zijn in de band. Heb altijd bonje met schreeuwende gitaristen. En dan komt ie weer met zijn pjieeeeuwwww pieuw pieuw. Rot op man, ga je tieten wassen.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:50:57 #243
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92452947
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef pipojansen het volgende:
Ik zit te denken om weer eens na zoveel jaar gestopt te zijn, te gaan bassen. Sterker nog, heb er laatst nog over gedroomd dat ik op een bas speelde. Maarja, gedoe. Tijd. Pff. Een leuke Warwick is wel weer eens lekker. Ik weet het niet :(
Ben ook bang dat wanneer ik mijn oude hobby weer oppak ik er snel op afkijk. Basgitaar blijft een bazen-instrument, maar de rol die je vaak krijgt toebedeeld in bandjes is niet zo bazig. Bazig als in nootjes aanslaan en meer niet, dus niet bazig zijn in de band. Heb altijd bonje met schreeuwende gitaristen. En dan komt ie weer met zijn pjieeeeuwwww pieuw pieuw. Rot op man, ga je tieten wassen.
Je klaagt teveel om bassist te zijn :6.
pi_92580591
Dat is niet eens zo gek niet. Hmm. Misschien was/is dat het wel.
Nee dat is het gewoon.
Ik ben er uit, ik ga een basgitaar halen. Weet alleen niet waar ik precies beginnen moet...
Afijn, dit is al een begin.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:38:18 #245
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92581545
Gewoon je versterker heel hard zetten en maar wat doen, dat doe ik ook ^O^
pi_92583326
Ik heb vroeger een Warwick gehad waar ik leuk geluid uit kon persen. Alhoewel het wel een hoop moeite kostte voordat ik eindelijk het geluid had dat ik wilde hebben. Lag ook wel aan de versterker in de oefenruimte waar ik repeteerde. Waren voornamelijk afgestemd op zware dreun-bas-geluid. Ik hou van dat knorrende aspect op een bas. Maar niet te knorrend, er moet nog wel voldoende bas in zitten. En de treble moet net goed zijn om ook af en toe te kunnen slappen. Maar dan ook weer net niet dat het te metalig wordt. Jazz/Salsa/World is een beetje mijn muzieksmaak.
@KaMo weet jij toevallig een merk bas en versterker waar ik op kan focussen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:52:50 #247
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92583593
Ja zeg. Plaats ik een bestelling bij Thomann omdat ik een topkam nodig heb, bestel ik gelijk wat dingen erbij. Nu kunnen ze al die dingen opsturen, maar hebben ze de topkam niet op voorraad :(.
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:57:45 #248
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92594700
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:44 schreef pipojansen het volgende:
Ik heb vroeger een Warwick gehad waar ik leuk geluid uit kon persen. Alhoewel het wel een hoop moeite kostte voordat ik eindelijk het geluid had dat ik wilde hebben. Lag ook wel aan de versterker in de oefenruimte waar ik repeteerde. Waren voornamelijk afgestemd op zware dreun-bas-geluid. Ik hou van dat knorrende aspect op een bas. Maar niet te knorrend, er moet nog wel voldoende bas in zitten. En de treble moet net goed zijn om ook af en toe te kunnen slappen. Maar dan ook weer net niet dat het te metalig wordt. Jazz/Salsa/World is een beetje mijn muzieksmaak.
@KaMo weet jij toevallig een merk bas en versterker waar ik op kan focussen?
Kijk qua bassen misschien een keer naar Yamaha, kotslelijk... Maar wel goede sound/bespeelbaarheid!
En versterkers heb ik niet veel verstand van, ga testen in de muziekwinkel ;)
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:08:33 #249
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92597641
Ik denk dat pipojansen gewoon een Precision wil, misschien een PJ-configuratie en qua amp, mja, kan vanalles zijn. Jazz, salsa met slappen en knor... pff, Hartke? EBS?
pi_92615691

Deze bas ik de laatste tijd graag mee. Lekker tempo en ruimte voor improvisatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')