Een klein beetje wel. Maar muzikanten zijn sowieso al snel excentriekelingen.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Alle bassisten die ik ken zijn eccentriek, herken je dat in jezelf?
Ik ben dik en groot, maar totaal niet behaard. Excentriek? Hmm, misschien. Dat is raar om van jezelf te bepalenquote:Op zondag 30 januari 2011 19:10 schreef Rechterbal het volgende:
Dik, behaard, groot, eccentriek, aparte kledingsstijl en toch populair.
Dat is het stereotiepe wat ik veel tegenkom rondom me heen.
Ik ben beter dan mijn gitarist.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Rechterbal het volgende:
Ja, true. Maar valt me op dat het bij bassisten wat meer is. Vind dat ikzelf ook echt voldoe aan het bassist stereotype.
Jammer genoeg voldoe ik ook aan het 'man met minste talent in de band moet de bassist wel zijn' stereotype. De rest van me band isgewoon heel erg goed.![]()
![]()
Leuk topic trouwens over stereotypes:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=398787
Hoeveel was hij?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:41 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen vrijdag gelijk live gespeeld op het nieuwe basje
Blijvertje, erg toffe bas voor het geld. Maar ik denk wel dat ik de tuningmachines ga vervangen. Deze zijn niet heel betrouwbaar!
Maar 170 euroquote:Op zondag 6 februari 2011 23:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeveel was hij?
Ik heb afgelopen week een Precision pickup cover gekocht (waarvan mijn collega's echt geen idee hadden wat ik in de post had ontvangen hehe) en vrijdag Schallers, bridge cover en topkam besteld.
En daarna toch eindelijk aan het snoeiharde schuren beginnen. Uitstellen heeft geen zin meer.
Een manager dacht dat het een handle was voor in de badkamer ofzoquote:Op maandag 7 februari 2011 00:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Maar 170 euro![]()
ja basonderdelen lijken voor vreemden wel rocketscience haha!
Waar heb je de schallers vandaan? En voor hoeveel. Ik wil er niet teveel aan uitgeven het liefst
Je klaagt teveel om bassist te zijnquote:Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef pipojansen het volgende:
Ik zit te denken om weer eens na zoveel jaar gestopt te zijn, te gaan bassen. Sterker nog, heb er laatst nog over gedroomd dat ik op een bas speelde. Maarja, gedoe. Tijd. Pff. Een leuke Warwick is wel weer eens lekker. Ik weet het niet![]()
Ben ook bang dat wanneer ik mijn oude hobby weer oppak ik er snel op afkijk. Basgitaar blijft een bazen-instrument, maar de rol die je vaak krijgt toebedeeld in bandjes is niet zo bazig. Bazig als in nootjes aanslaan en meer niet, dus niet bazig zijn in de band. Heb altijd bonje met schreeuwende gitaristen. En dan komt ie weer met zijn pjieeeeuwwww pieuw pieuw. Rot op man, ga je tieten wassen.
Kijk qua bassen misschien een keer naar Yamaha, kotslelijk... Maar wel goede sound/bespeelbaarheid!quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:44 schreef pipojansen het volgende:
Ik heb vroeger een Warwick gehad waar ik leuk geluid uit kon persen. Alhoewel het wel een hoop moeite kostte voordat ik eindelijk het geluid had dat ik wilde hebben. Lag ook wel aan de versterker in de oefenruimte waar ik repeteerde. Waren voornamelijk afgestemd op zware dreun-bas-geluid. Ik hou van dat knorrende aspect op een bas. Maar niet te knorrend, er moet nog wel voldoende bas in zitten. En de treble moet net goed zijn om ook af en toe te kunnen slappen. Maar dan ook weer net niet dat het te metalig wordt. Jazz/Salsa/World is een beetje mijn muzieksmaak.
@KaMo weet jij toevallig een merk bas en versterker waar ik op kan focussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |