welke snarenquote:Op donderdag 9 september 2010 11:04 schreef Brammie1 het volgende:
Eindelijk weer nieuwe snaren op m'n bas gezet, wat een verschil is dat altijd
Sustain van m'n Bass Big Muff vol openzetten, en ik heb een super geluid voor Muse!
Zo'n foute titelquote:Bassistentopic #20: waar we wachten op donkere sterren
quote:
Ernie Ball Hybrid Slinkyquote:
in de VS is alles goedkoperquote:Op donderdag 9 september 2010 12:17 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ernie Ball Hybrid Slinky
In nederland: ¤30. Was laatst in de VS: $20
Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb DR snaren. Vind ze nu wel erg fijn klinken maar in het begin zijn ze echt ongelooflijk blikkerig.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:23 schreef DeBassist het volgende:
[..]
in de VS is alles goedkoper![]()
Ernie ball is goed trouwenswaren de 1e snaren die op mn 1e gitaar zaten. Zweer nu bij rotosound
ik heb nu ook DR. En ik durfde de eerste week er idd bijna geen gitaar op te spelenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb DR snaren. Vind ze nu wel erg fijn klinken maar in het begin zijn ze echt ongelooflijk blikkerig.
stingraysquote:Op donderdag 9 september 2010 17:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige ding. Mijn favoriete Stingray kleur.
Ooit![]()
Mijn donkere ster komt ergens deze twee wekenquote:
quote:
Speel je stereo dan?quote:Op zondag 12 september 2010 09:49 schreef Witchfynder het volgende:
Volgende topic moeten we 'waar we in stereo spelen' noemen.
Nee, vanwege de dubbele topics.quote:Op zondag 12 september 2010 15:43 schreef KaMo het volgende:
[..]
Speel je stereo dan?
Ik soms, wel maar met één bron, doorgelust naar gitaar amp
ritme is voor iedereen vreselijk in het beginquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:00 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi, een vraagje. Hoe was jullie ritme in het begin? Want mijn ritme zuigt echt en ik vraag me af of het ooit goed komt
Ja ik ben nu heel veel bezig met mijn ritme tijdens mijn baslessen. Maar wel leuk om te horen dat het goed kan komen en het niet perse aangeboren hoeft te zijnquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:12 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ritme is voor iedereen vreselijk in het begin
begin daar trouwens als eerste op te concentreren
ik ben begonnen met zo snel mogelijk te spelen en daar ben ik later flink de mis mee in gegaan. Het was alleen goed om voor mn klasgenoten uit te sloven
ken je toevallig een drummer ?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ja ik ben nu heel veel bezig met mijn ritme tijdens mijn baslessen. Maar wel leuk om te horen dat het goed kan komen en het niet perse aangeboren hoeft te zijn
QFTquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:19 schreef KaMo het volgende:
Ik heb ik ritme leren spelen toen ik samen ging spelen met vrienden. Toen merkte je het, omdat je dan meer op de andere instrumenten let dan als je zomaar met muziek meespeelt.
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpmquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:21 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ken je toevallig een drummer ?dat is een stuk leuker dan met een metronoom spelen
altijd minder irritant dan een metronoom, dus jaquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:31 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpm
Ja, maar stukken minder leuk!quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:31 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zijn drumbeats ook goed? Ik heb ze van 50bpm tot 140bpm
Geloof ik bestquote:
overtuig iemand om te gaan leren drummenquote:
Mijn vriendin kan wel drummen. Maar waar halen we een drumstel vandaag?quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:38 schreef DeBassist het volgende:
[..]
overtuig iemand om te gaan leren drummen
Moet je even naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt, die hebben vast wel spareparts?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef ArchEnemy het volgende:
Basbazen; welke Stingraycoreur heeft een andere brug ingezet?
De mijne -SUB4, ziet avatar- verliest zijn chroomlaagje en dat kunnen we niet hebben. Schaller heeft geen Stingraybruggen, badass niet, andere merken ook niet, alleen een miezerig merkloos flubje staal met dezelfde zadeltjes kom ik tegen op het net. Iemand?
(liefst string-through-body ast kan)
Tweedehands, en wordt al lang niet meer gemaakt.. (Peer Dellen heeft pas over anderhalve maand tijd..)quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
Moet je even naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt, die hebben vast wel spareparts?
Is de schade erg? Of enkel cosmetisch? Is namelijk wel de charme van een oud instrumentquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:25 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Tweedehands, en wordt al lang niet meer gemaakt.. (Peer Dellen heeft pas over anderhalve maand tijd..)
Schade is voornamelijk cosmetisch, maar roest in chroom staat gewoon cheap. Schijnt een probleem te zijn geweest met de laatste serie bruggen op de SUB, de chroom liet los. En ik dacht dan zet ik er gelijk 1 op die door de body heen gaat kwa snaarbevestiging. Zitten de snaren goed in hun zadels zegmaar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Is de schade erg? Of enkel cosmetisch? Is namelijk wel de charme van een oud instrument
Misschien is kijken of je hem ergens kan laten verchromenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:53 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Schade is voornamelijk cosmetisch, maar roest in chroom staat gewoon cheap. Schijnt een probleem te zijn geweest met de laatste serie bruggen op de SUB, de chroom liet los. En ik dacht dan zet ik er gelijk 1 op die door de body heen gaat kwa snaarbevestiging. Zitten de snaren goed in hun zadels zegmaar.
Ej, dat kan natuurlijk ook!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:17 schreef KaMo het volgende:
[..]
Misschien is kijken of je hem ergens kan laten verchromen
Ja, maar dan moet je wel al je hardware doen, anders ziet dat er vet vaag uit!quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:25 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ej, dat kan natuurlijk ook!![]()
Mmm.. Misschien kan ik hem dan ook donker-staal laten spuiten. Stoeah..
Er komt al een andere (zwarte) controlplate op, ben de electronica aan het opwaarderen. Die brug zou er dan als een soort van chromen bumper bijhangen, dat staal-zwart bevalt me wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel al je hardware doen, anders ziet dat er vet vaag uit!
Ik geloof dat Sterling Ball daar nogal neurotisch over doet. Zoek maar eens een brug voor een Stingray, vind je niet. Nahja, iemand zoeken met een kolomboor en ik maak zelf die string-through-body brug wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:37 schreef Witchfynder het volgende:
Suf dat niemand er een replacement part voor gemaakt heeft. Zo obscuur zijn die SUBs ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |