Vet! Houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de afwerking enzo.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Rechterbal het volgende:
De witte Rickenfaker gereserveerd!
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:31 schreef Rechterbal het volgende:
De witte Rickenfaker gereserveerd!
quote:Hi Roy,
The basses are now being shipped by sea-freight. This means they should be in the UK at the end of October and sent out to you a few days later.
I have attached pictures of the models which are being shipped. They will be available in limited quantities and demand is high so if you would like to reserve one please send me an email confirming which model you would like and I will reserve it for you. There is no need for a deposit, I will contact you for payment when the basses arrive in the UK.
quote:I would like to reserve the
RV4W - White R-style bass, black bindings - £249 plus postage
Greetings, Roy Quaedackers.
quote:Hi Roy,
Thank you for your order. I will reserve an RV4W for you and keep you updated when they arrive.
Regards,
David
Helaas enkel bij dat licht!quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:58 schreef 4Snaren het volgende:
http://www.drstrings.com/neon-strings-gallery
Dat ziet er echt vet uit
Klinkt zeker ook voller dan roundwounds?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
Helaas enkel bij dat licht!
Net setje semi-flats op mijn fretless gelegd, speelt lekker!
quote:blijven wel lang blikkerig, maar gaan ook lang meeOp vrijdag 29 oktober 2010 19:32 schreef Skjelter het volgende:
Heeft iemand ervaring met elixir snaren? Ik moet mijn snaren nodig vervangen.
quote:Wat is het exact als ik vragen mag?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:21 schreef ArchEnemy het volgende:
...heeft iemand ervaring met deze snaarzetels:
[ afbeelding ]
..gemaakt van (nep?)ivoor, en schijnt strakker te klinken, en iets helderder bij 1Khz. En het staat leuk natuurlijk, zadeltjes van de melktandjes van kleuterolifantjes.
quote:Een zadeltje? Zit in de brug op de bas, daar liggen de snaren op gespannen. Deze is gemaakt van een composiet ipv staal/nikkel/brons, en dat schijnt beter te klinken, en minder belastend te zijn voor de snaar.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wat is het exact als ik vragen mag?
quote:..ze hebben ook een uitvoering met piezo's ingebouwd. Als je dan alle vier de snaren een eigen ingang in Protools geeft, dat gaat op zéker schelen.Op zaterdag 30 oktober 2010 01:25 schreef KaMo het volgende:
Ik vraag me enkel af hoeveel het echt gaat schelen :p
Piëzo's zijn wel erg gaaf! Maar wil je dan 4 aparte outputs erop?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 02:13 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..ze hebben ook een uitvoering met piezo's ingebouwd. Als je dan alle vier de snaren een eigen ingang in Protools geeft, dat gaat op zéker schelen.
Maar het staat zo leuk, ivoren zadeltjes. Voor dik dertig euro heb ik dan nog iets wat me aan een piano (-mijn hoofdinstrument-) doet denken. Maar wieweet ga ik voor de piezo's, lijkt me wel een uitdagend avontuur.
..ze komen alle vier met hun eigen output. En er staat hier nog een Protools MIXset werkeloos in een hoekje, met een interface met 8 in en 8 uit..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Piëzo's zijn wel erg gaaf! Maar wil je dan 4 aparte outputs erop?
Waar in de bas wil je de outputs gan gaan verwerken, dat lijkt me vooral het 'probleem'quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:17 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..ze komen alle vier met hun eigen output. En er staat hier nog een Protools MIXset werkeloos in een hoekje, met een interface met 8 in en 8 uit..
Je kunt elke snaar dan apart bewerken, het heeft zelfs een naam meegekregen: 'Multi-channel polyphonic processing'. Mij lijkt dat -als techneut- ook gewoon leuk. Nieuwe gebieden verkennen.
Die kabel is het minste probleem, dat is zo geregeld. Gewoon een 5-polige XLR, zodat het gewone element ook mee naar buiten kan. Soepele 5-aderige multikabel is gewoon te koop. De elementjes zelf hebben wel een buffertje per zadel nodig, zoals deze:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
Waar in de bas wil je de outputs gan gaan verwerken, dat lijkt me vooral het 'probleem'
Of je moet een jackkabel kunnen regelen met 4 kanalen!
quote:Ik snap de interesse wel, en met het gebruik van een XLR is het inderdaad makkelijk te doen, had ik nog niet aan gedacht.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:27 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Die kabel is het minste probleem, dat is zo geregeld. Gewoon een 5-polige XLR, zodat het gewone element ook mee naar buiten kan. Soepele 5-aderige multikabel is gewoon te koop. De elementjes zelf hebben wel een buffertje per zadel nodig, zoals deze:
[ afbeelding ]
Technisch een klusje van niks, zo gesoldeerd. Wat me nieuwsgierig maakt is de mogelijkheid om per snaar een compressor aan te zetten, zodat bij liggende basnoten waar je een melodie bovenop speelt de ene snaar de andere niet wegdrukt. En je kunt het volume regelen per snaar, EQ, en op het totaal weer een RMScompressor gooien. Kon wel eens erg sjiek gaan klinken.
Maar nogmaals, ben techneut, dit soort zaken boeien me ook/vooral vanuit het verkennen van onbekend terrein.
De toonregelingen van m'n SUB staan toch altijd op 1 stand, als ik ze weghaal heb ik twee gaten over, kan er een XLR naast de bestaande jack. Het idee begint me steeds meer aan te spreken. Vier sporen voor de bas in de computer tijdens opnames, voor elke snaar 1, Makkelijk monteren ook met inprikken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik snap de interesse wel, en met het gebruik van een XLR is het inderdaad makkelijk te doen, had ik nog niet aan gedacht.
Ga je wel een gewone jack out houden voor live gebruik? Of ga je dat ook met XLR plug doen?
Je kan ook gewoon een analoog mengpaneeltje voor je amp zettenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:35 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
De toonregelingen van m'n SUB staan toch altijd op 1 stand, als ik ze weghaal heb ik twee gaten over, kan er een XLR naast de bestaande jack. Het idee begint me steeds meer aan te spreken. Vier sporen voor de bas in de computer tijdens opnames, voor elke snaar 1, Makkelijk monteren ook met inprikken...en miss ook leuk voor live, maar dan moet ik wel veel meezeulen. En een computer die op blauw gaat tijdens optredens is toch wel erg not cool.
..verrek.. Die heb ik ook nog liggen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een analoog mengpaneeltje voor je amp zetten
Phantom of the Opera - Iron Maidenquote:Op zondag 14 november 2010 13:22 schreef DeBassist het volgende:
weet iemand nog een leuk nummer om te bassen voor 4 snaar ?
oke thxquote:Op zondag 14 november 2010 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Phantom of the Opera - Iron Maiden
BaCH! Topbassen voor het geldquote:Op zondag 14 november 2010 12:17 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb die bas maar niet gekocht.
Verkoper wil dat ik via Google Checkout betaal, weigert via paypal of directe bank transfer en dat is voor mij dikke no-no.
Ik koop wel een Bach ofzo.
Ibanez en hun namenquote:Op zondag 14 november 2010 15:47 schreef SperzieboonToon het volgende:
Ik heb gister de Ibanez SR300 PW gekocht
Wat een geweldig apparaat
quote:Op zondag 14 november 2010 13:29 schreef DeBassist het volgende:
holy fuck dit is goed voor mijn galopping skills
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |