abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86237964
In de docu van gisteren op SBS "120 minutes that changed America" hoor je een brandweerman een tijd voor het instorten van het gebouw, melding maken over de radio dat er binnen flinke "cracks' in de muren zaten. Hij was toen, als ik het goed heb, op de 63ste verdieping. Eigenlijk dus nog ver onder de impact zone." De brandweerman die reageerde meldde dat hij dat al eerder en zelfs lager al had geconstateerd.

Mijn vraag is: Zou dit al het resultaat zijn geweest van de impact c.q. verzwakking van de structuur? Zo ja, is daar dan ook een verklaring voor terug te vinden in de originele rapporten?

Of kan dit toch een teken zijn dat er schade was door toedoen van explosieven in het gebouw?
pi_86238276
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:38 schreef winka het volgende:
Even een vraagje. Er is ontzettend veel materiaal over 9/11 te vinden op het web over complottheorieen. Veel is al in het begin ontkracht.

Nu ben ik op zoek naar de laatste stand van zaken hierover. Wat is bijvoorbeeld de meest recente docu hierover?
Die in de OP was redelijk vernieuwend vond ik zelf had deze nog niet eerde gezien.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:56:40 #153
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_86238372
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat invredesnaam zegt dit ?!!
Dat zijn de vliegtuigen die gebruikt zijn voor de aanslagen. Je weet wel, van die vliegende dingen die jij steevast ontkent dat ze bestaan.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_86239243
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Toch gek dat WTC niet in 1975 is ingestort dan.
Crap ja! :o Toen vloog er ook een huge friggin' Boeing met een bijna volle tank kerosine met een noodgang er in!

Offe..... :?

Een prullenbakbrandje van 700 graden vergelijken met deze aanslag.... :P
pi_86240108
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Crap ja! :o Toen vloog er ook een huge friggin' Boeing met een bijna volle tank kerosine met een noodgang er in!

Hoe heet was deze brand dan volgens jou?

Ik kom dan nog maar eens met een setje voorbeelden waarbij de brand vele malen intenser was en de gebouwen toch zijn blijven staan. Als ik het goed heb, hadden deze gebouwen ook een stalen constructie:

Meridian Plaza

FBI Los Angeles

Close up van FBI Los Angeles.

Windsor Building

Hotel Mandarin

Als hitte dan d factor is geweest waardoor de constructie dermate is verzwakt en de top als een jackhammer zo'n beetje alles beneden zicht tot gruis verpulverde, waarom is er bij deze gebouwen dan niet iets soortgelijks gebeurd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 13:48:40 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 13:55:58 #156
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_86240409
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

1975 WTC Fire

Beschadiging aan de core had JUIST moeten veroorzaken dat de toren zou omkieperen en ABSOLUUT niet de weg van de MEESTE weerstand volgen.

De strekking door vuur is het WTC gesloopt is een complete farce
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_86240467
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe heet was deze brand dan volgens jou?

Ik kom dan nog maar eens met een setje voorbeelden waarbij de brand vele malen intenser was en de gebouwen toch zijn blijven staan. Als ik het goed heb, hadden deze gebouwen ook een stalen constructie:

Meridian Plaza
[ afbeelding ]

FBI Los Angeles
[ afbeelding ]

Close up van FBI Los Angeles.
[ afbeelding ]

Windsor Building
[ afbeelding ]

Hotel Mandarin
[ afbeelding ]

Als hitte dan d factor is geweest waardoor de constructie dermate is verzwakt en de top als een jackhammer zo'n beetje alles beneden zicht tot gruis verpulverde, waarom is er bij deze gebouwen dan niet iets soortgelijks gebeurd?
Hing daar ok allemaal een unmeunig zware 767 in? :P
pi_86240516
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

1975 WTC Fire

Beschadiging aan de core had JUIST moeten veroorzaken dat de toren zou omkieperen en ABSOLUUT niet de weg van de MEESTE weerstand volgen.

De strekking door vuur is het WTC gesloopt is een complete farce
Volgens wikipedia:

13 februari 1975

Op 13 februari 1975 ontstond er brand in de North Tower. Deze grote brand woedde op de elfde verdieping waar de B.F. Goodrich Company gevestigd was. De brand woedde ruim drie uur en bereikte een temperatuur ruim boven de 700 C. Deze brand richtte veel schade aan het interieur maar niet aan de constructie zelf. De negende en veertiende verdieping ondervonden ook lichte schade. In totaal vielen er zestien gewonden.

In jouw linkje zie ik dat het "NEAR the core" was. Waar stat dat de core zelf een gigantische schade heeft opgelopen?
pi_86241027
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Hing daar ok allemaal een unmeunig zware 767 in? :P
In WTC 7 hing geen unmeunig zware 767! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 14:13:03 ]
pi_86241148
WTC7 is ook wel weer een verhaal apart...
pi_86241236
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:15 schreef stijn_ het volgende:
WTC7 is ook wel weer een verhaal apart...
Ja... klopt. Maar Tot geeft als argument dat er een vliegtuig in de torens is gevlogen. Ik geef dan als voorbeeld dat het bij WTC 7 niet het geval was.

Hier overigens het bewijs dat Hotel Mandarin is blijven staan. Heb je die vuurzee gezien?

Hier nog een mooi filmpje van het brandje...

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 14:22:47 ]
pi_86241370
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja... klopt. Maar Tot geeft als argument dat er een vliegtuig in de torens is gevlogen. Ik geef dan als voorbeeld dat het bij WTC 7 niet het geval was.

Hier overigens het bewijs dat Hotel Mandarin is blijven staan. Heb je die vuurzee gezien?

[ afbeelding ]

Hier nog een mooi filmpje van het brandje...

maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type. WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86241412
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type. WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.
Wat voor type brand was de brand in WTC 7 dan?

Nu is het weer niet door de verzwakte balken veroorzaakt. Jezus.. weet jij zelf wel wat je allemaal zegt?
Kolom 79 was toch verzwakt door de hitte en begaf het waardoor de glopal collapse werd getriggerd? Of heb je nu wr een ander verhaal? :{

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 14:25:57 ]
pi_86241447
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat voor type brand was de brand in WTC 7 dan?
een aantal verspreidde kleinere branden waardoor er extreme temperatuurverschillen binnen het gebouw optraden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86241589
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

een aantal verspreidde kleinere branden waardoor er extreme temperatuurverschillen binnen het gebouw optraden.
Ah ok... je hebt me overtuigd.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:29:06 #166
52357 Lambiekje
pi_86241652
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens wikipedia:

13 februari 1975

Op 13 februari 1975 ontstond er brand in de North Tower. Deze grote brand woedde op de elfde verdieping waar de B.F. Goodrich Company gevestigd was. De brand woedde ruim drie uur en bereikte een temperatuur ruim boven de 700 C. Deze brand richtte veel schade aan het interieur maar niet aan de constructie zelf. De negende en veertiende verdieping ondervonden ook lichte schade. In totaal vielen er zestien gewonden.

In jouw linkje zie ik dat het "NEAR the core" was. Waar stat dat de core zelf een gigantische schade heeft opgelopen?
nee ik had er over dat de instorting door brand kwam. Core beschadiging heeft daar geen invloed op.
dus strikt genomen had WTC in 1975 al moeten instorten als we de theorie van de NIST moeten geloven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:30:15 #167
52357 Lambiekje
pi_86241711
quote:

[..]

Toch gek dat TU Delft niet rechtstandig is ingestort.
pi_86241879
Nog eentje... Caracas:

pi_86241947
quote:

[..]

Temperatuurverschillen betekenen in mijn ogen... niet overal even heet en dus niet overal sprake van verzwakte structuur. Dus nagenoeg symmetrische instorting in vrije val = onmogelijk.
pi_86242092
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type.
Ja overheid gebouwen waar aanzienlijke hoeveelheden goud lag opgeslagen in kluizen op ondergrondse etages, en waar veiligheid diensten en dergelijke waren gehuisvest, zijn natuurlijk net blokkedoosjes vergeleken met Hotels made in China gefinancierd met particulier geld. help! heb in ene een dringende behoefte aan een natuurkunde les boot camp!

quote:
WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.
Ja heur, voor intelligent moeten we bij Oompa zijn :? http://www.wtc7.net/

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 09-09-2010 15:58:44 ]
pi_86243373
Waarom heeft men het niet bij het neerhalen van 1 WTC gehouden (waar bijna geen visueel bewijs voor is), maar voor beide torens (wat visueel veel moeilijker te manipuleren is) gekozen?
pi_86243775
Is deze al gepost ?

Nieuwe beelden 9/11 doen nieuwe vragen rijzen

Zaterdag is 9/11 alweer negen jaar geleden. Net in de week van die herdenking zijn er nieuwe beelden opgedoken over de vreselijke terroristische aanval op de WTC-torens. Op de al die jaren geheim gebleven beelden is onder meer Michael Hess, een in de VS bekende 9/11-getuige, close in beeld te zien terwijl hij om hulp schreeuwt. Die man sprak eerder over een mysterieuze explosie in de tweede WTC-toren na het instorten van de eerste. Zijn kompaan Barry Jennings (kort na 9/11 in verdachte omstandigheden overleden) had het in zijn getuigenis aan de BBC destijds over een reeks lijken bij het verlaten van het gebouw tijdens zijn redding. Deze beelden lijken de versie van Hess en Jennings te ondersteunen.

www.hln.be 7/9/10
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_86243874
quote:
Since the Beijing building was still under construction, sprinkler systems had not been installed, providing another similarity to WTC 7, in which sprinkler systems malfunctioned before its collapse. The Mandarin Oriental Hotel was also a steel-framed building with a concrete core and may even have included steel salvaged from the debris of the twin towers and WTC 7 that was hastily shipped off to China shortly after 9/11.

Ook leuk om te zien dat de verslaggever de NIST conclusies van 9/11 even lijkt te zijn vergeten door nog zo dicht bij het gebouw te durven gaan staan :o

quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:15 schreef TGE het volgende:
Waarom heeft men het niet bij het neerhalen van 1 WTC gehouden (waar bijna geen visueel bewijs voor is), maar voor beide torens (wat visueel veel moeilijker te manipuleren is) gekozen?
Tja.. daar zijn oneindig veel theorien over te bedenken. Sommigen denken zelfs dat het een symbolisch ritueel offer was en noemen Joachim en Boaz....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 15:32:32 ]
pi_86244077
Echt, krijgen we die compleet andere gebouwen weer waar ook brand is geweest.
Iedereen met een beetje bouwkundige kennis weet gewoon dat bijvoorbeeld de branden in Madrid en het Mandarin Hotel totaal niet te vergelijken zijn met die in alle WTC-torens.

Zowel WTC 1, 2 als 7 waren zwaar beschadigd van buitenaf, door vliegtuigen of vallend puin. Alle bovenstaande voorbeelden zijn branden die in de torens zelf zijn ontstaan. En dan zal ik maar niet de verschillen in bouwwijze op gaan noemen.

Wees dan eerlijk en neem de botenloods in de Punt ook mee in het verhaal, het gebouw met stalen constructie dat instortte door brand, iets wat door vele 'truthers' wordt ontkend..
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86244191
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Iedereen met een beetje bouwkundige kennis weet gewoon dat bijvoorbeeld de branden in Madrid en het Mandarin Hotel totaal niet te vergelijken zijn met die in alle WTC-torens.

Zowel WTC 1, 2 als 7 waren zwaar beschadigd van buitenaf, door vliegtuigen of vallend puin. Alle bovenstaande voorbeelden zijn branden die in de torens zelf zijn ontstaan. En dan zal ik maar niet de verschillen in bouwwijze op gaan noemen.

Wees dan eerlijk en neem de botenloods in de Punt ook mee in het verhaal, het gebouw met stalen constructie dat instortte door brand, iets wat door vele 'truthers' wordt ontkend..
Kerel... de schade aan WTC 7 leverde zelfs volgens NIST geen significante bijdrage voor "global collapse".

En inderdaad de branden zijn totaal niet te vergelijken.. ze waren namelijk een stuk intenser.

En de botenloods vergelijken met een wolkenkrabber... :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 15:38:58 ]
pi_86244317
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kerel... de schade aan WTC 7 leverde zelfs volgens NIST geen significante bijdrage voor "global collapse".

En inderdaad de branden zijn totaal niet te vergelijken.. ze waren namelijk een stuk intenser.

En de botenloods vergelijken met een wolkenkrabber... :')
Een modern hotel waar een binnenbrand ontstaat vergelijken met een van buiten beschadigd gebouw waar ook een binnenbrand ontstaat. :').
pi_86244387
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Een modern hotel waar een binnenbrand ontstaat vergelijken met een van buiten beschadigd gebouw waar ook een binnenbrand ontstaat. :').
Het NIST rapport blijkbaar niet lezen om te kunnen weten dat de schade geen significante factor was bij het instorten van een 47 verdiepingen tellend WTC 7 :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 15:45:55 ]
pi_86244743
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Toch gek dat WTC niet in 1975 is ingestort dan.
Hmm, wat dach je om te beginnen van het feit dat wat kantoorinhoud niet zo fel brand als ettelijke tonnen kerosine? ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_86244831
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het NIST rapport blijkbaar niet lezen om te kunnen weten dat de schade geen significante factor was bij het instorten van een 47 verdiepingen tellend WTC 7 :')
Ik dacht dat jij niet zoveel waarde hechtte aan het NIST-rapport en de hele 'officile' lezing?
pi_86245155
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet zoveel waarde hechtte aan het NIST-rapport en de hele 'officile' lezing?
Ik dacht dat jij daar juist wel heel veel waarde aan hechtte. Daarom wilde ik je laten zien dat wat jij beweert niet in lijn is met het door jullie zo fel begeerde rapport waarin NIST komt met haar compleet nieuw uitgevonden "thermal expansion" theorie. Een wetenschappelijke ontdekking die klaarblijkelijk de wetten van de natuurkunde omver heeft geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 16:06:12 ]
pi_86245276
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog eentje... Caracas:

[ afbeelding ]
Ook weer in zo'n mega rijk land Venezuela! wat apart toch weer de Venezolanen die in derdewereldland omstandigheden leven wel een vuurbestendig gebouw kunnen neerzetten maar die v/d Amerikanen vallen als een kaartenhuis bij veel kleinere branden.

hmmm :|W
pi_86245325
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ik dacht dat jij daar juist wel heel veel waarde aan hechtte. Daarom wilde ik je laten zien dat wat jij beweert niet in lijn is met het door jullie zo fel begeerde rapport waarin NIST komt met haar compleet nieuw uitgevonden "thermal expansion" theorie. Een wetenschappelijke ontdekking die klaarblijkelijk de wetten van de natuurkunde omver heeft geworden.
Nee hoor, alle stoffen zetten uit onder invloed van warmte. :D.

En voor zover ik begrijp stelt het NIST dat WTC 7 is ingestort door branden die (mede) veroorzaakt zijn door puin van de Twin Towers:
quote:
What caused the fires in WTC 7?

Debris from the collapse of WTC 1, which was 370 feet to the south, ignited fires on at least 10 floors in the building at its south and west faces. However, only the fires on some of the lower floors-7 through 9 and 11 through 13-burned out of control. These lower-floor fires-which spread and grew because the water supply to the automatic sprinkler system for these floors had failed-were similar to building fires experienced in other tall buildings. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply, whose lines were damaged by the collapse of WTC 1 and WTC 2. These uncontrolled lower-floor fires eventually spread to the northeast part of WTC 7, where the building's collapse began.
Bron.
pi_86246103
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee hoor, alle stoffen zetten uit onder invloed van warmte. :D.

En voor zover ik begrijp stelt het NIST dat WTC 7 is ingestort door branden die (mede) veroorzaakt zijn door puin van de Twin Towers:
[..]

Dat klopt... de branden zijn door het puin veroorzaakt volgens NIST, tenminste... dat nemen ze aan. Zeker weten doen ze het niet. In het NIST rapport is echter terug te lezen dat de schade aan het gebouw dat was veroorzaakt door het puin geen noemenswaardige bijdrage heeft geleverd aan het instorten van het gebouw. De oorzaak was het falen van kolom 79 ten gevolge van brand waardoor andere door brand verzwakte aangelegen vloerdelen en balken het ook begaven..

Ik heb nu ff geen tijd om het op te gaan zoeken...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 16:31:53 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 16:37:50 #184
52357 Lambiekje
pi_86246390
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Nee dat zijn zwakkere gebouwen .. maar wonder boven wonder kunnen die wel meer doorstaan dan Silversteins gebouwen. Zelfs dat stupide TU Delft gebouw is dus kennelijk robuster dan WTC.

Man oh man waar zit het verstand.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:38:47 #185
52357 Lambiekje
pi_86246427
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hmm, wat dach je om te beginnen van het feit dat wat kantoorinhoud niet zo fel brand als ettelijke tonnen kerosine? ;)
Die ettelijk kerosine was buiten de toren al grotendeels ontploft bij impact :W
pi_86246694
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Die ettelijk kerosine was buiten de toren al grotendeels ontploft bij impact :W
Buiten? :? Voor de impact?

Ow en nu zeg je trouwens dus niet dat het hologrammen waren? ;)
pi_86246749
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Buiten? :? Voor de impact?

Ow en nu zeg je trouwens dus niet dat het hologrammen waren? ;)
_O-
pi_86246785
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat klopt... de branden zijn door het puin veroorzaakt volgens NIST, tenminste... dat nemen ze aan. Zeker weten doen ze het niet. In het NIST rapport is echter terug te lezen dat de schade aan het gebouw dat was veroorzaakt door het puin geen noemenswaardige bijdrage heeft geleverd aan het instorten van het gebouw. De oorzaak was het falen van kolom 79 ten gevolge van brand waardoor andere door brand verzwakte aangelegen vloerdelen en balken het ook begaven..

Ik heb nu ff geen tijd om het op te gaan zoeken...
Ja, dat klopt, volgens NIST is WTC 7 ingestort doordat de constructie het begaf doordat er brand ontstond doordat er puin uit WTC 1 tegen 7 aansloeg. Het puin heeft dus niet direct gezorgd voor instorten, maar wel indirect, door de brand mogelijk te maken die de constructie dusdanig verzwakte dat die het begaf.
(en wat ook niet meehielp was het uitvallen van de waterdruk door beschadigingen aan de waterleiding, waardoor de sprinklers niet adequaat konden werken).
pi_86246841
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:37 schreef Lambiekje het volgende:

Nee dat zijn zwakkere gebouwen .. maar wonder boven wonder kunnen die wel meer doorstaan dan Silversteins gebouwen. Zelfs dat stupide TU Delft gebouw is dus kennelijk robuster dan WTC.

Man oh man waar zit het verstand.
Het verstand zit bij bouwkundigen die het niet eens wagen een 13 verdiepingen hoog hoofdzakelijk betonnen gebouw wat deels instortte door een binnenbrandje te vergelijken met een meer dan 100 verdiepingen hoog hoofdzakelijk stalen gebouw waar een vliegtuig invloog waardoor het compleet instortte.
pi_86247069
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, volgens NIST is WTC 7 ingestort doordat de constructie het begaf doordat er brand ontstond doordat er puin uit WTC 1 tegen 7 aansloeg. Het puin heeft dus niet direct gezorgd voor instorten, maar wel indirect, door de brand mogelijk te maken die de constructie dusdanig verzwakte dat die het begaf.
(en wat ook niet meehielp was het uitvallen van de waterdruk door beschadigingen aan de waterleiding, waardoor de sprinklers niet adequaat konden werken).
Het Mandarin hotel had nog helemaal geen sprinkler installatie. Het was nog niet voltooid. Daarnaast wil je dus eigenlijk zeggen dat de brand in WTC 7 intenser was dan de brand in het Mandarin hotel, waardoor de constructie dermate 'zacht' werd dat de boel ging instorten en zelfs vrije val kon bereiken?
pi_86247099
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het verstand zit bij bouwkundigen die het niet eens wagen een 13 verdiepingen hoog hoofdzakelijk betonnen gebouw wat deels instortte door een binnenbrandje te vergelijken met een meer dan 100 verdiepingen hoog hoofdzakelijk stalen gebouw waar een vliegtuig invloog waardoor het compleet instortte.
Ach.. jij vergelijkt een botenloods met een 47 verdiepingen tellende wolkenkrabber. :D
pi_86247251
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het Mandarin hotel had nog helemaal geen sprinkler installatie. Het was nog niet voltooid. Daarnaast wil je dus eigenlijk zeggen dat de brand in WTC 7 intenser was dan de brand in het Mandarin hotel, waardoor de constructie dermate 'zacht' werd dat de boel ging instorten en zelfs vrije val kon bereiken?
Nee, wat ik wil zeggen is dat je die twee helemaal niet moet willen vergelijken.
De brand in China zegt niks over die in New York en vice versa.
Net zomin als de botenloods, juist daarom maakte ik die vergelijking, op dezelfde wijze waarop jij opeens iets uit het NIST-rapport gebruikte. :+.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:05:46 #193
52357 Lambiekje
pi_86247484
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, wat ik wil zeggen is dat je die twee helemaal niet moet willen vergelijken.
De brand in China zegt niks over die in New York en vice versa.
Net zomin als de botenloods, juist daarom maakte ik die vergelijking, op dezelfde wijze waarop jij opeens iets uit het NIST-rapport gebruikte. :+.
klopt.

Feit blijft dat het absurd is dat vuur een gebouw desintegreert puur en alleen op 911 en dan ook alleen Silverstein's gebouwen. Met daarboven op zijn idiote statement pull-it en zijn pas verstrekte dubbele verzekering.

Niemand vindt het gek dat zijn openhaard netjes in tact blijven na tientallen avonden met vrij hete temperaturen en tegelijk wel verklaren dat het logisch is dat een ultra-reinforced gebouw met een simpel kortstondig vuurtje verpulvert.

onbegrijpelijk.

Ieder die verklaart dat het mogelijk is dat WTC instort zonder CD dient opgesloten te worden in gesticht en verplicht om weer basisonderwijs te volgen. Wat is men toch verrekte dom en achterlijk. En dat meen ik serieus.
pi_86247566
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik ben ingenieur, en mijn lief *; werkt bij een staalhandel. Daar hebben 2 collega's met samen 20 jaar metallurgische ervaring mij tijdens een bbq haarfijn uit de doeken gegaan hoe de eigenschappen van staal onder invloed van warmte veranderen. Mijn collega's op het werk, die niks anders doen dan betonconstructies ontwerpen en berekenen, hebben mij uitgelegd hoe beton zich gedraagd onder stress. Ook hebben die mij gemodelleerd hoeveel kinetische energie er nodig is om een gebouw zo'n klap te verkopen dat die anders dan rechtstandig in elkaar zakt.

En uw CV?
windsor building, 24 uur hellevuur en niks van de stalen constructie verbogen!
dat die collega's dat maar eens even uitleggen.
pi_86247648
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat was geen overtuigend argument, op basis waarvan die vanzelfsprekendheid? vooral ook om het nooit eerder en sindsdien nooit meer is voorgekomen, een global collapse van een steel framed building.
pi_86247656
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:05 schreef Lambiekje het volgende:
Feit blijft dat het absurd is dat vuur een gebouw desintegreert puur en alleen op 911 en dan ook alleen Silverstein's gebouwen. Met daarboven op zijn idiote statement pull-it en zijn pas verstrekte dubbele verzekering.
Nee, dat is geen feit, dat is jouw mening. De torens zijn ook helemaal niet gedesintergreerd, er was enorm veel puin af te voeren. Er stonden notabene nog kleine stukken gevel.

quote:
Niemand vindt het gek dat zijn openhaard netjes in tact blijven na tientallen avonden met vrij hete temperaturen en tegelijk wel verklaren dat het logisch is dat een ultra-reinforced gebouw met een simpel kortstondig vuurtje verpulvert.

onbegrijpelijk.
Mja, als je de verschillen tussen een openhaard en een binnenbrand in een beschadigde toren niet ziet, dan snap ik onderstaande ook wel weer :D.
quote:
Ieder die verklaart dat het mogelijk is dat WTC instort zonder CD dient opgesloten te worden in gesticht en verplicht om weer basisonderwijs te volgen. Wat is men toch verrekte dom en achterlijk. En dat meen ik serieus.

Basisonderwijs is juist niet nodig om 9/11 eventueel te kunnen verklaren, daar moet je voor gestudeerd hebben om op een goede manier wetenschappelijk theorien te kunnen onderbouwen en onderzoeken. :D.
pi_86247664
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Bedoel je deze?

pi_86247738
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef THEFXR het volgende:
Niks verbogen?
pi_86247781
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niks verbogen?
[ afbeelding ]
In ieder geval niet nagenoeg symmetrisch in vrije val naar beneden gestort.
pi_86247808
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
In ieder geval niet nagenoeg symmetrisch in vrije val naar beneden gestort.
Er is dan ook geen vliegtuig tegen de betonnen kern aangevlogen en binnen ontploft, voor zover ik weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')