Die in de OP was redelijk vernieuwend vond ik zelf had deze nog niet eerde gezien.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:38 schreef winka het volgende:
Even een vraagje. Er is ontzettend veel materiaal over 9/11 te vinden op het web over complottheorieen. Veel is al in het begin ontkracht.
Nu ben ik op zoek naar de laatste stand van zaken hierover. Wat is bijvoorbeeld de meest recente docu hierover?
Dat zijn de vliegtuigen die gebruikt zijn voor de aanslagen. Je weet wel, van die vliegende dingen die jij steevast ontkent dat ze bestaan.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat invredesnaam zegt dit ?!!
Crap ja!quote:Op donderdag 9 september 2010 12:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Toch gek dat WTC niet in 1975 is ingestort dan.
Hoe heet was deze brand dan volgens jou?quote:Op donderdag 9 september 2010 13:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Crap ja!Toen vloog er ook een huge friggin' Boeing met een bijna volle tank kerosine met een noodgang er in!
Offe.....
Een prullenbakbrandje van 700 graden vergelijken met deze aanslag....
1975 WTC Firequote:Op donderdag 9 september 2010 13:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Crap ja!Toen vloog er ook een huge friggin' Boeing met een bijna volle tank kerosine met een noodgang er in!
Offe.....
Een prullenbakbrandje van 700 graden vergelijken met deze aanslag....
Hing daar ok allemaal een unmeunig zware 767 in?quote:Op donderdag 9 september 2010 13:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe heet was deze brand dan volgens jou?
Ik kom dan nog maar eens met een setje voorbeelden waarbij de brand vele malen intenser was en de gebouwen toch zijn blijven staan. Als ik het goed heb, hadden deze gebouwen ook een stalen constructie:
Meridian Plaza
[ afbeelding ]
FBI Los Angeles
[ afbeelding ]
Close up van FBI Los Angeles.
[ afbeelding ]
Windsor Building
[ afbeelding ]
Hotel Mandarin
[ afbeelding ]
Als hitte dan d factor is geweest waardoor de constructie dermate is verzwakt en de top als een jackhammer zo'n beetje alles beneden zicht tot gruis verpulverde, waarom is er bij deze gebouwen dan niet iets soortgelijks gebeurd?
Volgens wikipedia:quote:Op donderdag 9 september 2010 13:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
1975 WTC Fire
Beschadiging aan de core had JUIST moeten veroorzaken dat de toren zou omkieperen en ABSOLUUT niet de weg van de MEESTE weerstand volgen.
De strekking door vuur is het WTC gesloopt is een complete farce
In WTC 7 hing geen unmeunig zware 767!quote:Op donderdag 9 september 2010 13:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Hing daar ok allemaal een unmeunig zware 767 in?
Ja... klopt. Maar Tot geeft als argument dat er een vliegtuig in de torens is gevlogen. Ik geef dan als voorbeeld dat het bij WTC 7 niet het geval was.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:15 schreef stijn_ het volgende:
WTC7 is ook wel weer een verhaal apart...
maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type. WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja... klopt. Maar Tot geeft als argument dat er een vliegtuig in de torens is gevlogen. Ik geef dan als voorbeeld dat het bij WTC 7 niet het geval was.
Hier overigens het bewijs dat Hotel Mandarin is blijven staan. Heb je die vuurzee gezien?
[ afbeelding ]
Hier nog een mooi filmpje van het brandje...
Wat voor type brand was de brand in WTC 7 dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type. WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.
een aantal verspreidde kleinere branden waardoor er extreme temperatuurverschillen binnen het gebouw optraden.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat voor type brand was de brand in WTC 7 dan?
Ah ok... je hebt me overtuigd.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
een aantal verspreidde kleinere branden waardoor er extreme temperatuurverschillen binnen het gebouw optraden.
nee ik had er over dat de instorting door brand kwam. Core beschadiging heeft daar geen invloed op.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens wikipedia:
13 februari 1975
Op 13 februari 1975 ontstond er brand in de North Tower. Deze grote brand woedde op de elfde verdieping waar de B.F. Goodrich Company gevestigd was. De brand woedde ruim drie uur en bereikte een temperatuur ruim boven de 700 C. Deze brand richtte veel schade aan het interieur maar niet aan de constructie zelf. De negende en veertiende verdieping ondervonden ook lichte schade. In totaal vielen er zestien gewonden.
In jouw linkje zie ik dat het "NEAR the core" was. Waar stat dat de core zelf een gigantische schade heeft opgelopen?
Toch gek dat TU Delft niet rechtstandig is ingestort.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
een aantal verspreidde kleinere branden waardoor er extreme temperatuurverschillen binnen het gebouw optraden.
Temperatuurverschillen betekenen in mijn ogen... niet overal even heet en dus niet overal sprake van verzwakte structuur. Dus nagenoeg symmetrische instorting in vrije val = onmogelijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja overheid gebouwen waar aanzienlijke hoeveelheden goud lag opgeslagen in kluizen op ondergrondse etages, en waar veiligheid diensten en dergelijke waren gehuisvest, zijn natuurlijk net blokkedoosjes vergeleken met Hotels made in China gefinancierd met particulier geld. help! heb in ene een dringende behoefte aan een natuurkunde les boot camp!quote:Op donderdag 9 september 2010 14:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
maar bij wtc 7 was het ook geen gewone brand zoals je doet veronderstellen door het te vergelijken met gebouwen met branden van een ande type.
Ja heur, voor intelligent moeten we bij Oompa zijnquote:WTC7 is niet ingestort omdat de balken door de brand verzwakt waren o.i.d. zoals al 15 keer gezegd is als niet meer. Dat je het dus nog steeds continu vergelijkt met andere, hetere, branden is niet zo intelligent.
quote:Since the Beijing building was still under construction, sprinkler systems had not been installed, providing another similarity to WTC 7, in which sprinkler systems malfunctioned before its collapse. The Mandarin Oriental Hotel was also a steel-framed building with a concrete core and may even have included steel salvaged from the debris of the twin towers and WTC 7 that was hastily shipped off to China shortly after 9/11.
Tja.. daar zijn oneindig veel theorien over te bedenken. Sommigen denken zelfs dat het een symbolisch ritueel offer was en noemen Joachim en Boaz....quote:Op donderdag 9 september 2010 15:15 schreef TGE het volgende:
Waarom heeft men het niet bij het neerhalen van 1 WTC gehouden (waar bijna geen visueel bewijs voor is), maar voor beide torens (wat visueel veel moeilijker te manipuleren is) gekozen?
Kerel... de schade aan WTC 7 leverde zelfs volgens NIST geen significante bijdrage voor "global collapse".quote:Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Echt, krijgen we die compleet andere gebouwen weer waar ook brand is geweest.
Iedereen met een beetje bouwkundige kennis weet gewoon dat bijvoorbeeld de branden in Madrid en het Mandarin Hotel totaal niet te vergelijken zijn met die in alle WTC-torens.
Zowel WTC 1, 2 als 7 waren zwaar beschadigd van buitenaf, door vliegtuigen of vallend puin. Alle bovenstaande voorbeelden zijn branden die in de torens zelf zijn ontstaan. En dan zal ik maar niet de verschillen in bouwwijze op gaan noemen.
Wees dan eerlijk en neem de botenloods in de Punt ook mee in het verhaal, het gebouw met stalen constructie dat instortte door brand, iets wat door vele 'truthers' wordt ontkend..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |