abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86218443
Wie kijkt er naar? :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86218459
ik
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_86218480
Pff, heftige beelden zeg ;(
pi_86218494
Ze dachten dat er eerst stoelen vielen, maar het waren gewoon mensen. En dát vlak na de aanslag.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86218501
Ik, ook al vaak gezien
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 20:47:43 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86218518
alweer? die wordt toch elk jaar uitgezonden?
pi_86218539
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is een andere geloof ik. Not sure. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86218568
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Deze heb ik volgens mij nog nooit gezien.
pi_86218612
Dit zijn nooit vertoonde beelden (op tv althans).

Maar godverdomme, wat blijven dit angstaanjagende beelden. :{
pi_86218618
ik en ik wordt er niet echt vrolijk van :{
pi_86218634
dit is de docu met allemaal amateurbeelden Zat me net te bedenken dat het alweer 9 jaar geleden is
pi_86218696
kutzooi ik heb net de tweede inslag gemist :')
pi_86218749
vraag me wel is af hoe mensen zouden reageren als zoiets nu in Amsterdam of Rotterdam zou gebeuren
pi_86218761
Daar hoort ook een website bij. Die maakt ook goed duidelijk vanuit welke hoeken gefilmd is. Aangezien ik niet New York uit mijn hoofd ken vind ik dat wel duidelijk.
pi_86218767
Nja, dit zijn wel veel nieuwe beelden. Al heb ik ze hier en daar wel op internet zien rondzwerven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 8 september 2010 @ 20:52:26 #16
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86218771
Dit is idd niet die brandweer-docu die er elk jaar op is.

Vind het echt verschrikkelijk om te zien. Toch kijk ik.
Gourmetten of steengrillen?
pi_86218773
10 minuten gekeken, maar ik word er niet echt vrolijk van. Ben maar gestopt met kijken...
pi_86218857
Echt al dat papier ook :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86218865
Och hemel, dat is die docu met die typische onnozel klinkende Amerikaanse :@
"Where did the building go?!"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86218929
:Y
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86218940
Ik vind het nog steeds erg shockerend, die mensen die uit de toren springen :o
#geen
pi_86218967
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:54 schreef Isabeau het volgende:
vind dat sommige mensen nog redelijk kalm overkomen moet ik eerlijk zijn
pi_86219023
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:56 schreef DuchessX het volgende:
Ik geloof dat een brandweerman daarover zei (niet letterlijk, mijn herinnering): How horrible must it be up there that jumping is the better option.

Daar kreeg ik het echt koud van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86219026
Die straten ook.... echt gewoon heel NY centrum stond letterlijk stil :{
pi_86219036
quote:
Ik had het naar alle waarschijnlijkheid ook gedaan als ik erg gehavend was. De klap voel je toch niet... Maar het idee om vanaf die hoogte te springen brrrrrrrrrrrrrr :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86219066
quote:
Dat vind ik ook nog steeds iets waar je maag van gaat draaien, in wat voor kutsituatie moet je dan zitten om van zover naar beneden te springen. Dat gun je niemand.
pi_86219074
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:56 schreef Evertjan het volgende:

vind dat sommige mensen nog redelijk kalm overkomen moet ik eerlijk zijn
Ergens in het begin is er toch ook zo'n meisje dat ijzingwekkend begint te gillen als het tweede vliegtuig het wtc invliegt? Brrr....niks kalm. Maar ja, sommige mensen bleven wel erg kalm gezien wat er aan de hand was.
pi_86219102
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef PiraatPiet het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog steeds iets waar je maag van gaat draaien, in wat voor kutsituatie moet je dan zitten om van zover naar beneden te springen. Dat gun je niemand.
Echte letterlijke superovens daar..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86219131
Ook al die letters eronder....... Goodmorning New York ;(
pi_86219180
Het is idd alweer 9 jaar geleden, maar ik blijf de beelden shockerend vinden. Het ongeloof van de mensen, de angst, de paniek, het niet weten wat er aan de hand is, het idee dat mensen zich in die torens bevinden en niet wegkunnen...en idd dat het zó afschuwelijk is daarboven dat mensen ervoor kiezen dan maar naar buiten te springen...
#geen
pi_86219201
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:58 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik had het naar alle waarschijnlijkheid ook gedaan als ik erg gehavend was. De klap voel je toch niet... Maar het idee om vanaf die hoogte te springen brrrrrrrrrrrrrr :o
idd beter neer te storten en een snelle dood sterven dan door rook verstikking of leven verbrand te worden
  woensdag 8 september 2010 @ 21:02:16 #32
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_86219214
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het juist een mooier beeld geven van hoe zoiets beleefd wordt dan een documentaire met een voice-over met de kennis van achteraf. Blijft zo bizar om te zien.

Dit kwam ik pas tegen, ook zo indrukwekkend om te horen...

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_86219238
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ergens in het begin is er toch ook zo'n meisje dat ijzingwekkend begint te gillen als het tweede vliegtuig het wtc invliegt? Brrr....niks kalm. Maar ja, sommige mensen bleven wel erg kalm gezien wat er aan de hand was.
Ik hou het erop dat mensen completely stunned zijn. Totaal overrompeld, dat je op zo'n moment gewoon de omvang van iets dergelijks niet kunt bevatten.
#geen
pi_86219268
Die vallende mensen net.. :o
Ik vind het heel moeilijk om naar te kijken eigenlijk. :'(
pi_86219333
zou eigelijk een verplichte docu moeten zijn voor middelbare scholen
pi_86219343
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:03 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die vallende mensen net.. :o
Ik vind het heel moeilijk om naar te kijken eigenlijk. :'(
Heftig hé..ik vind dit akeliger dan welke 5-sterren horrorfilm dan ook :{
#geen
pi_86219366
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik hou het erop dat mensen completely stunned zijn. Totaal overrompeld, dat je op zo'n moment gewoon de omvang van iets dergelijks niet kunt bevatten.
En op het feit dat er '' maar '' 5 verdiepingen geraakt zijn.
Heel veel mensen dachten dat er gewoon nog trappen waren om naar beneden te komen , en wie verwachtte er nou dat ze zouden instorten ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:05:48 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86219384
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:04 schreef Evertjan het volgende:
zou eigelijk een verplichte docu moeten zijn voor middelbare scholen
Voor wat :? Als voorbereiding als ze naar de TU bouwkunde gaan ofzo?
pi_86219413
Toch blijft het vreemd hoe die torens 'van onder' instorten
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_86219424
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

En op het feit dat er '' maar '' 5 verdiepingen geraakt zijn.
Heel veel mensen dachten dat er gewoon nog trappen waren om naar beneden te komen , en wie verwachtte er nou dat ze zouden instorten ?
Ja precies
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:07:20 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86219448
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:06 schreef MaxC het volgende:
Toch blijft het vreemd hoe die torens 'van onder' instorten
Je zit de torens van boven naar onder inzakken.
pi_86219457
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:04 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Heftig hé..ik vind dit akeliger dan welke 5-sterren horrorfilm dan ook :{
Ja, dat heb ik dus ook. Dat soort films blijven nooit echt in je hoofd hangen, maar dit... ;(
pi_86219463
Die brandweermannen ook die naar binnen moeten ;(
pi_86219486
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor wat :? Als voorbereiding als ze naar de TU bouwkunde gaan ofzo?
algemene ontwikkeling ;) Er gaan over een paar jaar kinderen naar het middelbaar onderwijs die tijdens 11 september 2001 nog niet eens geboren waren
pi_86219534
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:07 schreef newyorknewyork het volgende:
Die brandweermannen ook die naar binnen moeten ;(
Je ziet de angst bij sommige in de ogen, wat natuurlijk niet zo vreemd is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:09:09 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86219536
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:08 schreef Evertjan het volgende:

[..]

algemene ontwikkeling ;) Er gaan over een paar jaar kinderen naar het middelbaar onderwijs die tijdens 11 september 2001 nog niet eens geboren waren
Kan je ze dan niet beter wat leren over haat en xenofobie en onverdraagzaamheid dan 2 vliegtuigen die een toren in vliegen?
pi_86219537
Zo! :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86219562
quote:
:') meen je nu echt dat je zoiets zo belangrijk vindt dat je het wilt vertonen op scholen? :D
En wat moeten ze er precies van leren?
pi_86219595
Als ik in die tweede toren had gezeten, was ik echt naar buiten gerend na de explosie bij de andere toren. Dat is achteraf gepraat, maar toch
pi_86219619
quote:

[..]

Ik was 6 jaar toen ik het live op TV zag en het heeft toen echt een heel diepe indruk op me gemaakt. De kinderen uit mijn klas toen ware er ook erg door geschokeerd en als dat niet zo was waren ze erdoor gefascineerd. De middelbare scholieren van nu zijn opgegroeid met de angst voor terroristen, door dit.
pi_86219634
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef newyorknewyork het volgende:
Als ik in die tweede toren had gezeten, was ik echt naar buiten gerend na de explosie bij de andere toren. Dat is achteraf gepraat, maar toch
Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven 8-)
pi_86219638
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:') meen je nu echt dat je zoiets zo belangrijk vindt dat je het wilt vertonen op scholen? :D
En wat moeten ze er precies van leren?
stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
pi_86219690
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven 8-)
Er hadden zo veel levens gered kunnen worden :|W
  woensdag 8 september 2010 @ 21:13:15 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219720
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
pi_86219762
"Heb je iets gehoord?"

Wat een vraag :').
sig verwijderd door FA
pi_86219786
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
pi_86219820
Het ergste van alles vond ik wel die opdrukkende interviewende pers die gelijk een microfoon onder je neus tracht te drukken als je uit het gebouw rent :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86219896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik was 6 jaar toen ik het live op TV zag en het heeft toen echt een heel diepe indruk op me gemaakt. De kinderen uit mijn klas toen ware er ook erg door geschokeerd en als dat niet zo was waren ze erdoor gefascineerd. De middelbare scholieren van nu zijn opgegroeid met de angst voor terroristen, door dit.
Jij hoorde toen op school te zitten.
pi_86219905
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Koeienogen ontleden bij biologie :')
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 21:16:45 #60
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219907
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
pi_86219956
Die reclames zijn wel kuttttt
pi_86219981
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86219989
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
pi_86220015
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:17 schreef newyorknewyork het volgende:
Die reclames zijn wel kuttttt
Dit is al de 3e reclame ofzo..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86220040
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Evertjan het volgende:
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86220101
Holy shit, dit blijft echt één van de zwarte dag uit de geschiedenis.
pi_86220102
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
pi_86220129
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef Silenus het volgende:
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
Ik weet ook wel wat je bedoelt; er is genoeg leerstof waar je geen ene ruk aan hebt en er is veel wat wel handig zou zijn geweest als iemand je dat had geleerd voor je volwassen was.

Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
pi_86220204
Blijft indrukwekkend.
pi_86220241
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:19 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Propagande, net zoals dat Hitler op de foto ging met kinderen om een goed beeld te krijgen van de bevolking.
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  woensdag 8 september 2010 @ 21:25:22 #71
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86220359
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.

Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
pi_86220387
Wanneer gaat men nou inzien dat Bin Laden/Al Quaida hier niets mee te maken heeft...

Dit is gewoon een plannetje van mr. Bush, een hele slecht uitgevoerde plan..
pi_86220403
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
pi_86220408
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit. ;( Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 21:26:19 #75
87554 Cee
Welluk?
pi_86220410
Het went nooit, die beelden. Eind juli van dat jaar stond ik nog op een van de torens en zaten we ons te verbazen over de gestresste zakenmensen daar die buiten twee sigaretten tegelijk stonden te roken. :D :'(
pi_86220447
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:

Als je werkelijk denkt dat je behalve angst en vreemdelingenhaat niks kan leren van de aanslagen dan is er iets mis met je gegaan in de algemene ontwikkeling.

Dit is natuurlijk een extreme uiting van extreme haat, en eigenlijk uniek in het westen voor mensen van onze leeftijd. Een aanslag als deze is vele malen complexer dan een beetje haat van moslims en een beetje haat jegens moslims, het hele schimmenspel wat hieraan vooraf is gegaan, een oorlogs-economie wat op volle toeren ging draaien, een nieuwe vijand die werd geintroduceerd etcetera ad infinitum.

Het punt is dat de aanslagen zowel een groot verleden als een grote verandering voor de toekomst met zich mee hebben gebracht, iets waar iedereen van zou moeten en kunnen leren.
pi_86220484
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook rond die leeftijd. Ik kwam net thuis uit school (was altijd om 15:15 uit ofzo dat ik uit was) en toen ik thuis kwam waren er op TV extra nieuwsuitzendingen enzo. Heeft wel indruk gemaakt hoor.

Maar dat van dat de 'middelbare scholieren van nu' bang zijn voor terrorisme is gewoon onzin. Er waren ook aanslagen in Madrid en Londen en die waren net zo erg (natuurlijk is er wel een verschil in aantal doden en hoe en wat maar ik denk niet dat mensen de ene aanslag boven de andere zouden kiezen).

De enige rede waarom ik nu eigenlijk in dit topic zit is omdat ik kwam klagen over die kutreclames van SBS6. Zoiets als dit hoor je gewoon de volle 102 minuten achter elkaar uit te zenden. Als je 100% wilt voorkomen dat je bij een aanslag betrokken kan raken, dan moet je thuis blijven en zelfs dan ben je nog niet veilig.
pi_86220493
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:25 schreef Silenus het volgende:
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.

Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?
pi_86220546
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef WSquater het volgende:

[..]

Maar dat van dat de 'middelbare scholieren van nu' bang zijn voor terrorisme is gewoon onzin. Er waren ook aanslagen in Madrid en Londen en die waren net zo erg (natuurlijk is er wel een verschil in aantal doden en hoe en wat maar ik denk niet dat mensen de ene aanslag boven de andere zouden kiezen).
Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.
pi_86220568
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit. ;( Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg door :')
pi_86220593
Dat mens praat als een computer :')
  woensdag 8 september 2010 @ 21:29:36 #82
27454 InTrePidIvity
pi_86220597
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.
pi_86220619
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg door :')
Dat heb ik dan weer niet gehoord. Maar weet je, ik besefte me toen gewoon niet dat er mensen in die gebouwen en vliegtuigen zaten die allemaal dood gingen. :{
pi_86220639
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.
Ja dat dacht ik ook vandaar mijn vraag. Je hoort er daar ook niemand over. (Logisch ze hebben even wat anders aan hun hoofd).
pi_86220662
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:28 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.
Het is niet alsof jongeren nu bang zijn (oftewel angst hebben) voor aanslagen. Niemand wilt er bij betrokken raken natuurlijk, maar dat is ook met de natuurrampen etc.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:31:37 #86
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_86220688
na 9 jaar nog steeds indrukwekkend...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 8 september 2010 @ 21:33:10 #87
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86220771
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.

Ik zeg niet dat ze er een proefwerk over moeten maken, maar dit moet wel gewoon behandeld worden.
pi_86220787
Ah daar is het bericht over het Pentagon.
pi_86220851
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef Silenus het volgende:
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.

Ik zeg niet dat ze er een proefwerk over moeten maken, maar dit moet wel gewoon behandeld worden.
En ik denk ook heus wel dat het aan de orde komt, alleen in de vorm van deze docu (wat je mijns inziens suggereerde) lijkt me niet echt nodig.

edit: Evertjan suggereerde dat :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:34:50 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86220868
Ik zie me nog midden in de jungle van mexico staan toen ik het hoorde.
pi_86220893
Eigenlijk ongelooflijk dat er nog steeds Amerikaanse overheidsinstanties zijn die nog steeds niet alle gegevens hebben gepubliceerd.
pi_86220909
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Jullie waren op huwelijksreis toen toch, Swets?
#geen
pi_86220911
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef KingOfMars het volgende:
Ah daar is het bericht over het Pentagon.
Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
pi_86220925
quote:
Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!
pi_86220948
Heel indrukwekkend...
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_86220979
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:

Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
Veel openbare plaatsen in Amerika waar veel mensen samen komen zijn dan ook direct ontruimd die dag.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:37:06 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86220990
Ik heb deze docu trouwens al eerder gezien en vind 'm indrukwekkender dan die franse documakers bij de brandweer docu.
pi_86221012
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb deze docu trouwens al eerder gezien en vind 'm indrukwekkender dan die franse documakers bij de brandweer docu.
Eens ja.
sig verwijderd door FA
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:37:49 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86221036
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!
Nee, een gids stond het de Amerikanen op die excursie te vertellen.
pi_86221040
quote:
Zo weet ik ook nog precies wat ik deed toen ik het hoorde en daarna de hele dag via verschillende media het nieuws gevolgd.

Ik was dit jaar in New York en het is echt raar om te bedenken dat op die plek twee enorme torens stonden.
pi_86221042
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Voelde ik me ook niet echt. Heb direct m'n vriendin gebeld, die werkte in R'dam, had direct allerlei visioenen over de haven daar. :D. Nu maf, toen heel normaal. Het leek er echt even op dat WO3 op het punt van uitbreken stond.
pi_86221075
Die mensen die terug erheen gingen.. :?
pi_86221077
Al dat troep echt veel! :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86221098
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die mensen die terug erheen gingen.. :?
Pers.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:39:31 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86221117
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Jullie waren op huwelijksreis toen toch, Swets?
Nee, dat was een jaar later :)
  woensdag 8 september 2010 @ 21:40:01 #106
27454 InTrePidIvity
pi_86221138
Deze beelden zijn echt van heel dichtbij gefilmd, ben benieuwd of je het instorten vanuit hetzelfde punt ziet gebeuren...
pi_86221153
Die brandweer mannen die hun dood tegemoet lopen ;(
pi_86221201
Hoorden jullie dat? Die brandweerman in de toren zei dat het vuur uit te krijgen was met slechts 2 lijnen! Wat moet er dan wel niet gebeurd zijn dat ze dat toch niet is gelukt?
pi_86221222
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:37 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Voelde ik me ook niet echt. Heb direct m'n vriendin gebeld, die werkte in R'dam, had direct allerlei visioenen over de haven daar. :D. Nu maf, toen heel normaal. Het leek er echt even op dat WO3 op het punt van uitbreken stond.
ja daar was een toenmalige collega ook nog bang voor. Tenminste, die kwam daar ook mee zetten, met WO3... Dacht: "naah.. dat zal toch niet... wel? :{ "
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_86221229
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:39 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Pers.
Moeten die echt hun leven wagen voor beeldmateriaal? :{
pi_86221268
Och.. Dat instorten van die eerste toren :'(
pi_86221271
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef WSquater het volgende:
Hoorden jullie dat? Die brandweerman in de toren zei dat het vuur uit te krijgen was met slechts 2 lijnen! Wat moet er dan wel niet gebeurd zijn dat ze dat toch niet is gelukt?
:? Het ging over slechts één brandhaard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 8 september 2010 @ 21:42:51 #113
27454 InTrePidIvity
pi_86221279
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef WSquater het volgende:
Dat ging om een kleinere brand op een andere verdieping.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:43:52 #114
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86221344
Damn, echt ziek die wolk..
pi_86221345
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat ging om een kleinere brand op een andere verdieping.
Hij had het over de grote brand?
pi_86221351
in een keer alles donker...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 21:44:35 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_86221376
Verstikkend.
pi_86221383
Heftig hoor al die stofwolken
#geen
pi_86221386
Blijven surrealistische beelden.

Is eigenlijk het eerste nieuwsfeit waarbij ik echt gelijk bewust was van het feit dat dit wereldgeschiedenis zou worden waar nog de rest van mijn leven over gepraat zou worden.
pi_86221393
Je zag dat gebouw al instabiel zijn, half in elkaar gezakt ;(.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86221403
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja daar was een toenmalige collega ook nog bang voor. Tenminste, die kwam daar ook mee zetten, met WO3... Dacht: "naah.. dat zal toch niet... wel? :{ "
Het helpt niet als je net in je Tom Clancy periode zat waar dit bijna letterlijk een scenario was :').
pi_86221488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:41 schreef Sisiorange94 het volgende:

Moeten die echt hun leven wagen voor beeldmateriaal? :{
Er zijn foto's te vinden op inet van de terug gevonden camera van een journalist die idd zijn leven heeft gewaagd en het niet meer kon navertellen.

Even voor je opgezocht: http://www.digitaljournalist.org/issue0111/biggart_intro.htm

De laatste foto gemaakt om 10:28 en 24 seconden:

Om 10:30 kwam de tweede toren naar beneden.
pi_86221515
Die vrouw tegen haar bange kind: "Ga maar naar de woonkamer, lekker tv kijken" :')
#geen
pi_86221531
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef marcodej het volgende:
Niet normaal.. Ik heb het idee naar een of andere enge film te kijken. Een soort War of the Worlds of zo. Maar het is allemaal gewoon echt gebeurd. :o
pi_86221539
Was het vliegverkeer in NL nou ook gestopt toentertijd ?
  woensdag 8 september 2010 @ 21:48:01 #126
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86221548
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:47 schreef DuchessX het volgende:
Die vrouw tegen haar bange kind: "Ga maar naar de woonkamer, lekker tv kijken" :')
Elke zender had hetzelfde. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86221614
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:48 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Elke zender had hetzelfde. :')
De moeder zei letterlijk tegen haar kind: Ga maar een film kijken. Misschien hadden die ouders een film aangezet om ervoor te zorgen dat het kindje niet in paniek zou raken.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:49:39 #128
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86221627
Oh zag je die schoenen. :') Dat kan toch niet.
pi_86221645
En weer die kutreclame.
pi_86221656
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:49 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

De moeder zei letterlijk tegen haar kind: Ga maar een film kijken. Misschien hadden die ouders een film aangezet om ervoor te zorgen dat het kindje niet in paniek zou raken.
Ja precies. Zo raar is dat allemaal niet. Ik zou geloof ik ook even Dora opzetten ofzo :D.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:50:07 #131
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86221657
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:47 schreef newyorknewyork het volgende:
Nee alleen de VS geloof ik.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:50:29 #132
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86221670
quote:

[..]

O ik dacht gewoon tv. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86221672
sbs6 :')
  woensdag 8 september 2010 @ 21:51:04 #134
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_86221693
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:47 schreef newyorknewyork het volgende:
Nee, maar vluchten van Schiphol onderweg naar de USA zijn toen of teruggekeerd, of uitgeweken naar Canada.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_86221710
Als ik die moeder was, was ik gestopt met filmen en had ik mijn kind getroost en vastgehouden, en zeker niet weggestuurd naar een andere ruimte om (alleen?) tv te gaan kijken. :{
#geen
pi_86221717
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Nee, maar vluchten van Schiphol onderweg naar de USA zijn toen of teruggekeerd, of uitgeweken naar Canada.
Idd, wikipedia:
Al het vliegverkeer boven het grondgebied van de Verenigde Staten werd binnen een uur stilgelegd. Wereldwijd raakte hierdoor het vliegverkeer ontregeld. Op Schiphol moest een geïmproviseerd onderkomen gevonden worden voor duizenden gestrande passagiers. De stillegging heeft drie dagen geduurd. Ook bleek het onmogelijk om alle vliegtuigen die in het Amerikaanse luchtruim aanwezig waren te laten landen. Defensie had dit bevolen, maar de vliegtuigen dienden uit te wijken naar Canada en zelfs Europa. Na drie dagen mochten buitenlandse passagiersvliegtuigen weer landen op Amerikaans grondgebied.
sig verwijderd door FA
  woensdag 8 september 2010 @ 21:51:55 #137
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_86221740
-edit-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_86221744
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:50 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

O ik dacht gewoon tv. :')
Dat klopt :Y
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 21:52:04 #139
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86221747
quote:

[..]

Ze had het over tv, niet over een film.
pi_86221773
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Idd, wikipedia:
Al het vliegverkeer boven het grondgebied van de Verenigde Staten werd binnen een uur stilgelegd. Wereldwijd raakte hierdoor het vliegverkeer ontregeld. Op Schiphol moest een geïmproviseerd onderkomen gevonden worden voor duizenden gestrande passagiers. De stillegging heeft drie dagen geduurd.
Behalve natuurlijk het vliegtuig van de koninklijke Saudische familie die nog het land uit moesten.
pi_86221810
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Het is niet raar om in Amerika "watch some tv" te zeggen ongeacht de bron van het tv kijken (dvd, televisiezender, etc).
pi_86221818
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik hoorde die moeder het woord movie in de mond nemen. :')
pi_86221853
die coolbest reclame :')
  woensdag 8 september 2010 @ 21:55:21 #144
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86221881
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:53 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het is niet raar om in Amerika "watch some tv" te zeggen ongeacht de bron van het tv kijken (dvd, televisiezender, etc).
True. Nou ja, film of niet, maakt ook vrij weinig uit natuurlijk.
pi_86221933
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:54 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik hoorde die moeder het woord movie in de mond nemen. :')
Whatever...je bange kind wegsturen om zelf te kunnen blijven filmen.. :o
#geen
pi_86221950
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:54 schreef OnCraintDégun het volgende:
die coolbest reclame :')
Zeg voeg eens wat nuttigs toe. Aan jouw gebrabbel hier hebben we niks aan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222000
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:56 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ja nou makkelijk oordelen aan de hand van 10 tellen beeldmateriaal. We weten niet hoe bang het kind was, hoe oud, etc. Misschien snapte het kind er gewoon niks van en was het verveeld.
pi_86222009
Stoffige brandweerman :o
#geen
pi_86222028
Die brandweermannen helemaal onder het as :o
pi_86222037
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:56 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Mensen beoordelen op twee seconden film. :o
  woensdag 8 september 2010 @ 21:59:10 #151
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_86222066
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:56 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Zeg voeg eens wat nuttigs toe. Aan jouw gebrabbel hier hebben we niks aan.
Coolbest is sap voor paupers.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 8 september 2010 @ 21:59:19 #152
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86222076
En we weten uiteraard niet hoe het is als je in zo'n situatie zit. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan. Mits kinderen.
pi_86222112
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:57 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ja nou makkelijk oordelen aan de hand van 10 tellen beeldmateriaal. We weten niet hoe bang het kind was, hoe oud, etc. Misschien snapte het kind er gewoon niks van en was het verveeld.
Ja je hebt gelijk, ik ken de gehele situatie natuurlijk niet. Verveeld lijkt mij overigens niet, kinderen pikken feilloos stemmingen en sferen op. Maar op basis van hetgeen ik zag denk ik, ik zou het anders doen als het mijn kind zou zijn.

Is verder ook niet zo boeiend eigenlijk in het kader van het geheel. :)
#geen
pi_86222114
Ti's echt zo erg! Nu je het weer zo ziet besef je het weer
~ Bonito La Risa ~
pi_86222170
Hoe wordt eigenlijk de hulpverlening gecoördineerd in zo'n extreme situatie?
#geen
pi_86222176
hoelang moeten ze wel niet bezig zijn geweest om de boel daar stofvrij te maken
pi_86222206
Iedereen ademt uiteraard veel stof in.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222255
Het viel mij ook op dat er veel dikke/stevige mensen waren, jullie ook?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222271
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, ik ken de gehele situatie natuurlijk niet. Verveeld lijkt mij overigens niet, kinderen pikken feilloos stemmingen en sferen op. Maar op basis van hetgeen ik zag denk ik, ik zou het anders doen als het mijn kind zou zijn.

Is verder ook niet zo boeiend eigenlijk in het kader van het geheel. :)
Ik denk dat het wel goed was voor een 5 of 6-jarige. Als je zelf met je kind gaat huilen en steeds zegt 'het komt allemaal goed, het komt allemaal goed' dan raakt-ie alleen maar in paniek want de ouders zijn dan ook in paniek. Als het iets is van "Er is iets gebeurd, ga maar even een film kijken" dan is het 'minder'.
pi_86222280
En die dispatchers, wat hebben die gezegd tegen de mensen die vastzaten in het brandende gebouw en die 911 belden?
#geen
  Donald Duck held woensdag 8 september 2010 @ 22:03:22 #161
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86222285
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:00 schreef DuchessX het volgende:
Hoe wordt eigenlijk de hulpverlening gecoördineerd in zo'n extreme situatie?
Niet. Dat is gewoon pure chaos. Een ramp van die omvang is niet te oefenen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86222310
pi_86222338
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef fratsman het volgende:
[ afbeelding ]
:N
  woensdag 8 september 2010 @ 22:04:21 #164
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222339
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef DuchessX het volgende:
En die dispatchers, wat hebben die gezegd tegen de mensen die vastzaten in het brandende gebouw en die 911 belden?
Waarschijnlijk geen details om het niet erger te maken. Geen idee.
pi_86222350
Ik ben misschien een watje hoor........ maar ik ben gestopt met kijken. Ik vind dit zó erg om te zien.... 9 jaar terug was ik zwanger en zat ik ook met tranen over mijn wangen te kijken.... Te heftig voor mij. (live-beelden van de tsunami kan ik ook níet zien)
pi_86222360
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef fratsman het volgende:
[ afbeelding ]
Ga weg met je bagger uit mijn topic.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 8 september 2010 @ 22:04:57 #167
27454 InTrePidIvity
pi_86222369
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef DuchessX het volgende:
pi_86222370
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef WSquater het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed was voor een 5 of 6-jarige. Als je zelf met je kind gaat huilen en steeds zegt 'het komt allemaal goed, het komt allemaal goed' dan raakt-ie alleen maar in paniek want de ouders zijn dan ook in paniek. Als het iets is van "Er is iets gebeurd, ga maar even een film kijken" dan is het 'minder'.
Zo kan je het ook bekijken idd.
#geen
pi_86222411
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:04 schreef Trade het volgende:
Ik ben misschien een watje hoor........ maar ik ben gestopt met kijken. Ik vind dit zó erg om te zien.... 9 jaar terug was ik zwanger en zat ik ook met tranen over mijn wangen te kijken.... Te heftig voor mij. (live-beelden van de tsunami kan ik ook níet zien)
Ah er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen hoor. ;)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222419
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet. Dat is gewoon pure chaos. Een ramp van die omvang is niet te oefenen.
Echt heftig, krijg er rillingen van.
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:06:18 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86222425
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef marcodej het volgende:

Is eigenlijk het eerste nieuwsfeit waarbij ik echt gelijk bewust was van het feit dat dit wereldgeschiedenis zou worden waar nog de rest van mijn leven over gepraat zou worden.
Heizeldrama, val van de muur, dood diana. Als je maar oud genoeg wordt krijg je helaas meer van dat soort momenten.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:06:50 #172
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222447
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heizeldrama, val van de muur, dood diana. Als je maar oud genoeg wordt krijg je helaas meer van dat soort momenten.
Dat in Rusland of waar was het met die school.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:07:36 #173
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222474
Wow wisten ze het al zo snel van Bin Laden?
pi_86222487
Hoe komt die vent nu al met Bin Laden op de proppen?
pi_86222490
Goede reactie van die gozer, wat een stomme vraag.
sig verwijderd door FA
pi_86222501
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:07 schreef KingOfMars het volgende:
Gissen.
sig verwijderd door FA
  woensdag 8 september 2010 @ 22:08:14 #177
27454 InTrePidIvity
pi_86222505
Die kerel die net in WTC Building 7 stond, die zei dat hij nog zou blijven wachten of er nog mensen naar beneden zouden komen... Zou hij nog leven?
pi_86222508
quote:

[..]

Er zijn genoeg mensen die niks hebben met de dood van Diana. Sorry, maar 9/11 vergelijken met de dood van Diana? :')

quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:08 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die kerel die net in WTC Building 7 stond, die zei dat hij nog zou blijven wachten of er nog mensen naar beneden zouden komen... Zou hij nog leven?
Vraag ik me ook af.
pi_86222533
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik vind het juist een mooier beeld geven van hoe zoiets beleefd wordt dan een documentaire met een voice-over met de kennis van achteraf. Blijft zo bizar om te zien.

Dit kwam ik pas tegen, ook zo indrukwekkend om te horen...

dat filmpje :{
wtf..
pi_86222574
quote:

[..]

Loveparade 2010...aanslagen op de metro in Londen 2005...Beslan 2004...

Mèn ik word oud idd. :{
#geen
pi_86222578
"Ik was te laat omdat ik football had gekeken".
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222593
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:08 schreef WSquater het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die niks hebben met de dood van Diana. Sorry, maar 9/11 vergelijken met de dood van Diana? :')
[..]
zijn wel wereldgeschiedenis momenten ;)
pi_86222615
quote:

[..]

[..]

Vraag ik me ook af.
Volgens mij is het geen vergelijk maar een opsomming :)
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:11:13 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86222639
quote:

[..]

Absoluut, volledige media aandacht, op elke zender beelden. dagenlang speculatie, jaren later nog conspiricy denkers, de uitvaart live op elke tv zender in de wereld.

Uiteraard is de impact op het wereldtoneel anders, maar het zijn wel tv momenten die je bijblijven.
pi_86222642
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:07 schreef Ambrosius het volgende:
Goede reactie van die gozer, wat een stomme vraag.
MTA
#geen
pi_86222643
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:10 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zijn wel wereldgeschiedenis momenten ;)
Zou kunnen, maar ik denk dat er meer mensen iets met 9/11 hebben dan met de dood van 'een of andere bekende vrouw'.
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 22:11:28 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_86222650
Kent iemand die reportage van Max Westerman nog, van dat zelfde jaar? Over een glazenwasser op het WTC. Mooie reportage was dat. Na 9/11 zag Westerman op 't nieuws een oproep van z'n zoon, die een foto van z'n vader ophield, hij was vermist. Later bleek dat hij was omgekomen.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:11:39 #188
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222661
Wtf vechten als zoiets gebeurd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:11:50 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86222670
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:09 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Loveparade 2010...aanslagen op de metro in Londen 2005...Beslan 2004...

Mèn ik word oud idd. :{
Pim fortuyn, Theo van Gogh, Bijlmerramp.
pi_86222677
Waarom vocht die vent?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222687
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Cee het volgende:
Kent iemand die reportage van Max Westerman nog, van dat zelfde jaar? Over een glazenwasser op het WTC. Mooie reportage was dat. Na 9/11 zag Westerman op 't nieuws een oproep van z'n zoon, die een foto van z'n vader ophield, hij was vermist. Later bleek dat hij was omgekomen.
Link?
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:12:10 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86222689
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef WSquater het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik denk dat er meer mensen iets met 9/11 hebben dan met de dood van 'een of andere bekende vrouw'.
Dat zal je nog verbazen.
pi_86222690
KUTRECLAME!
  woensdag 8 september 2010 @ 22:12:16 #194
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222691
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Absoluut, volledige media aandacht, op elke zender beelden. dagenlang speculatie, jaren later nog conspiricy denkers, de uitvaart live op elke tv zender in de wereld.

Uiteraard is de impact op het wereldtoneel anders, maar het zijn wel tv momenten die je bijblijven.
Diana staat me nog net zo bij als 9/11 inderdaad, vooral reactie van m'n moeder.
pi_86222707
WTF, de vorige reclame was 10 minuten terug :').
sig verwijderd door FA
  woensdag 8 september 2010 @ 22:13:14 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_86222744
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:07 schreef KingOfMars het volgende:
Min of meer precies een jaar daarvoor had ik een Maxim gekocht in een boekwinkeltje onder het WTC, waar Amerika's grootste onbekende vijand, Osama Bin Laden, instond en de mogelijke aanslagen die hij zou kunnen plegen in Amerika. Ook op New York, maar vliegtuigkapingen stonden er niet bij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_86222754
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Pim fortuyn, Theo van Gogh, Bijlmerramp.
al de genomde andere gebeurtenissen hier zijn echt kleine incidentjes vergeleken met 9-11 ...
pi_86222759
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
WTF, de vorige reclame was 10 minuten terug :').
Echt te gek voor woorden..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86222782
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:12 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Diana staat me nog net zo bij als 9/11 inderdaad, vooral reactie van m'n moeder.
Toen was ik echt nog te klein.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 8 september 2010 @ 22:14:25 #200
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86222802
Interessante docu. Ik heb hem vorig jaar of twee jaar terug ook al gezien, maar hij blijft indrukwekkend.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  woensdag 8 september 2010 @ 22:14:29 #201
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86222807
quote:
Jezus.. dat einde...
pi_86222831
quote:
Ja, ik herinner me het nog. Elke dag van het jaar waren ze bezig want de ramen waren nooit schoon: zodra je eindelijk alles had gehad, was het begin alweer vies.

@Swetsenegger
Is gewoon zo. Er zijn wel veel mensen die er iets mee hebben, maar met de aanslagen in Amerika hebben meer mensen iets. Er zijn genoeg mensen die vinden dat Diana gewoon de zoveelste bekende vrouw was. Er zijn er vast niet zoveel mensen die denken dat de aanslagen op 9/11 weer 'de zoveelste' waren.
pi_86222841
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Min of meer precies een jaar daarvoor had ik een Maxim gekocht in een boekwinkeltje onder het WTC, waar Amerika's grootste onbekende vijand, Osama Bin Laden, instond en de mogelijke aanslagen die hij zou kunnen plegen in Amerika. Ook op New York, maar vliegtuigkapingen stonden er niet bij.
Hm Bin Laden was natuurlijk al langer bekend in Amerika. Ik denk meer dat wij er in Europa erg onbekend mee zijn geweest dan. Ik weet nog dat de naam Al-Quaida (sp) ook opeens zo normaal was, alsof we die al jaren moesten kennen?
pi_86222843
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:14 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Jezus.. dat einde...
:o
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 22:15:22 #205
87554 Cee
Welluk?
pi_86222846
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:12 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Link?
Sorry, krijg het niet gevonden. Heb alleen dit.
pi_86222848
En de burgers ontstemd door deze aanslagen en willen dat Bush terugslaat. Niet wetende dat dat nog een aanval op eigen grondgebied zou zijn geweest.

Erge beelden ja, weet ook precies waar ik was toen het gebeurde; als 11-jarige uit groep 7 op weg naar huis. Dit is onze Kennedy-moment.
pi_86222877
Wat een toestand is het toch.
Ik kan er juist naar blijven kijken. Het is zo surrealistisch.

Ik zat met mijn half jaar oude baby voor de tv...met hele grote ogen

Ik was in New York toen Diana omkwam..
  woensdag 8 september 2010 @ 22:15:59 #208
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86222878
TimurPATRON: Mijn theorie : Bush heeft 9/11 zelf gepland. Hoofdargument:reden vinden om een oorlog te beginnen en olie te jatten. Osama bestaat niet
half a minute ago via ÜberTwitter · Reply · View Tweet

:')
pi_86222882
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom vocht die vent?
mensen zijn boos en machteloos, een verkeerd woordje en iemand heeft het niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:16:28 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86222898
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:13 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

al de genomde andere gebeurtenissen hier zijn echt kleine incidentjes vergeleken met 9-11 ...
Ja en 9/11 stelt geen reet voor bij pearl harbor. Je punt?

Het gaat om momenten die je je hele leven bijblijven. Ik weet bij al die dingen nog waar ik was en wat ik deed. Bijlmerramp hoorde ik onderweg in de auto van huis naar mijn vriendin. Ik heb er opgehaald en we zijn gelijk weer terug gereden om het nieuws te kijken.

Pim fortuyn, de enorm gespannen sfeer daarnaast. Veel mensen waren er van overtuigt dat er heftige rellen zouden uitbreken als het een allochtoon bleek te zijn. Sfeertje was bizar.

Heizeldrama, je zag de mensen live doodgedrukt worden tegen het hek. En gewoon aftrappen vervolgens.
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 22:17:06 #211
37843 lady-wrb
kortaf
pi_86222928
quote:
ja die heb ik idd gezien.
pi_86222959
Bijlmerramp hoorde ik in de bioscoop waar ik naast mijn studie werkte. Ik weet het ook nog goed..
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 22:18:02 #213
87554 Cee
Welluk?
pi_86222962
Toen ik hoorde van Diana zat ik midden in de nacht in een taxi in Duitsland die veel te hard reed. :'( En toen was alleen nog bekend dat Dodi dood was.
Zo, even geheel offtopic maar ook een beetje ontopic. :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 8 september 2010 @ 22:18:11 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86222973
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:14 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Jezus.. dat einde...
Twee dagen geleden was ook een 9/11 docu en daarin kwam zijn weduwe geloof ik ook aan bod. Ook op SBS6 geloof ik, je zou misschien kunnen kijken hoe die docu heet en of hij nog terug te kijken is. Als je interesse hebt in ieder geval.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_86222984
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:15 schreef Bellatrix het volgende:
TimurPATRON: Mijn theorie : Bush heeft 9/11 zelf gepland. Hoofdargument:reden vinden om een oorlog te beginnen en olie te jatten. Osama bestaat niet
half a minute ago via ÜberTwitter · Reply · View Tweet

:')
Osama bestaat wel, voor de rest klopt het ongeveer wel ja.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:18:59 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223007
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:15 schreef Boudibou het volgende:
En de burgers ontstemd door deze aanslagen en willen dat Bush terugslaat. Niet wetende dat dat nog een aanval op eigen grondgebied zou zijn geweest.
eh...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_86223009
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en 9/11 stelt geen reet voor bij pearl harbor. Je punt?

Het gaat om momenten die je je hele leven bijblijven. Ik weet bij al die dingen nog waar ik was en wat ik deed. Bijlmerramp hoorde ik onderweg in de auto van huis naar mijn vriendin. Ik heb er opgehaald en we zijn gelijk weer terug gereden om het nieuws te kijken.

Pim fortuyn, de enorm gespannen sfeer daarnaast. Veel mensen waren er van overtuigt dat er heftige rellen zouden uitbreken als het een allochtoon bleek te zijn. Sfeertje was bizar.

Heizeldrama, je zag de mensen live doodgedrukt worden tegen het hek. En gewoon aftrappen vervolgens.
mijn punt is dat er gewoon geen enkele gebeurtenis is die de wereld ook maar een beetje zo veranderd heeft dan 9-11
pi_86223043
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef speknek het volgende:

[..]

eh...
Jaaaaa....?
pi_86223053
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

mijn punt is dat er gewoon geen enkele gebeurtenis is die de wereld ook maar een beetje zo veranderd heeft dan 9-11
echt wel
  woensdag 8 september 2010 @ 22:20:10 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223058
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Osama bestaat wel, voor de rest klopt het ongeveer wel ja.
Volgens mij was je niet elf toen het gebeurde, volgens mij ben je dat nu.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:20:15 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86223060
quote:

[..]

:D Niet??

Alleen mijn pearl harbor voorbeeld heeft al veel meer impact gehad op de wereld geschiedenis dan 9/11
  woensdag 8 september 2010 @ 22:21:08 #222
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86223097
quote:

[..]

Joah, de tweede wereldoorlog bijvoorbeeld, was ook niet zo'n groot iets natuurlijk. :')
pi_86223133
quote:

[..]

De Franse revolutie?
pi_86223141
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij was je niet elf toen het gebeurde, volgens mij ben je dat nu.
Oeh, ah... you got me :') .

Ga je maar even inlezen in het geheel en kom dan terug, in plaats van deze beelden te bekijken en denken dat Bush en co. hier niets mee te maken hebben.
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 22:22:29 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_86223150
ik heb 9/11 de hele dag verbijsterd naar de tv zitten kijken om iedere keer weer de mensen uit die torens te zien springen.
en dat instorten van die torens....

ik vond het net een hele foute film, ik kon me niet voorstellen dat dat echt gebeurde.

ik vind het nog onvoorstelbaar
dat mensen elkaar dat aan kunnen doen. hoe verzin je zoiets, dan ben je toch ziek in je hoofd?
pi_86223170
Weg is de 2e toren...
#geen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 8 september 2010 @ 22:23:01 #227
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86223175
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Twee dagen geleden was ook een 9/11 docu en daarin kwam zijn weduwe geloof ik ook aan bod. Ook op SBS6 geloof ik, je zou misschien kunnen kijken hoe die docu heet en of hij nog terug te kijken is. Als je interesse hebt in ieder geval.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=389059/langid=43

Dit was 'm, erg indrukwekkende docu ook. Erg triest.
pi_86223187
quote:

[..]

Nummer 1 hit van Dries Roelvink?
pi_86223217
Die stofwolk.
pi_86223220
zoals ik al eerder zei bedoel ik die dingen die hier genoemd werden uit "onze tijd" dus de moord op theo van gogh en de bijlmerramp en heizeldrama en shit
anders kan je netzogoed de fucking oerknal gaan noemen
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 22:24:22 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_86223232
ik heb later ook die documentaire over de brandweermannen gezien.

diep respect voor deze mannen.
pi_86223233
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:24 schreef OnCraintDégun het volgende:
zoals ik al eerder zei bedoel ik die dingen die hier genoemd werden uit "onze tijd" dus de moord op theo van gogh en de bijlmerramp en heizeldrama en shit
anders kan je netzogoed de fucking oerknal gaan noemen
Dat zei je niet.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:24:31 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86223239
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

http://www.sbs6.nl/web/show/id=389059/langid=43

Dit was 'm, erg indrukwekkende docu ook. Erg triest.
Bedankt voor het opzoeken.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:24:44 #234
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86223248
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef KingOfMars het volgende:
Die stofwolk.
Ja, echt sick...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 22:24:48 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86223253
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:22 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

De Franse revolutie?
De moord op Frans Ferdinand
  woensdag 8 september 2010 @ 22:25:05 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223270
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:22 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Oeh, ah... you got me :') .

Ga je maar even inlezen in het geheel en kom dan terug, in plaats van deze beelden te bekijken en denken dat Bush en co. hier niets mee te maken hebben.
:') opne je ogen1!!!!!
pi_86223295
Zo surrealistisch dat zulke gigantische gebouwen instorten...die stofwolken...de mensen die er nog inzaten...
#geen
pi_86223297
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:24 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Dat zei je niet.
lees het terug dan wat ik als eerste zei
pi_86223309
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:25 schreef speknek het volgende:

[..]

:') opne je ogen1!!!!!
Ze zijn wagenwijd open en ze constateren een spelfout in je zin. ;)
pi_86223384
Godverdomme die vent is helemaal grijs van het stof :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 8 september 2010 @ 22:28:38 #241
27454 InTrePidIvity
pi_86223395
Voordat ze hier beginnen: hou de complottheorieën maar in BNW.
pi_86223402
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Godverdomme die vent is helemaal grijs van het stof :o
En dat op zijn 69e :')
pi_86223454
Wat een meer dan bizarre beelden zeg...
pi_86223494
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef KingOfMars het volgende:
Wat een meer dan bizarre beelden zeg...
Ongelooflijk he! Ik weet heel goed dat dit allemaal echt gebeurd is, maar op de ene of andere manier kan ik me dat echt niet inbeelden.
pi_86223562
Die lege straten op Manhattan.. :{
pi_86223575
Flikker op met die camera man :r
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 22:33:09 #247
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86223593
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die legen straten op Manhattan.. :{
Ja, zo'n mooie bruisende stad en dan totale leegte. Heel raar.
pi_86223623
Zo'n bizar idee dat er deeltjes van mensen in dat stof zitten...
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 22:34:06 #249
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86223628
Zelf een stofmasker en dan je zoontje onbeschermd op je arm zetten. :')

Way to go dad. :')
pi_86223667
Arm kind :'(
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86223668
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:34 schreef Silenus het volgende:

echt he
  woensdag 8 september 2010 @ 22:36:19 #252
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86223737
Die mensen op de brug doen me denken aan die scene uit Cloverfield.
pi_86223751
Sja en dan...naar huis? Gewoon verder met je leven als je zoiets hebt meegemaakt, dierbaren verloren bent?
#geen
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 22:36:44 #254
87554 Cee
Welluk?
pi_86223756
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:36 schreef Bellatrix het volgende:
:Y
pi_86223757
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:36 schreef Bellatrix het volgende:
Dat doet deze hele docu me al.
pi_86223806
mm cloverfield speelt zich toch geheel in het donker af als ik me goed herinner?? is toch een verschil
pi_86223816
Hart van Nederland. Wat een afknapper.
#geen
pi_86223838
Ohjee campingnieuws. Vlug zappen.
pi_86223874
Tis al afgelopen
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86223879
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten, om
Daar iets neer te zetten wat (oa) de oorzak was van deze tragische gebeurtenis :N
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 8 september 2010 @ 22:39:19 #261
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_86223892
Zo zo, een Amerikaanse film zonder happy end.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:39:43 #262
256363 ZoKanIkHetOok
pi_86223912
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef Mixende_match het volgende:
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten
Maar goed dan dat dat niet gebeurt. :')
pi_86223915
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef DuchessX het volgende:
Hart van Nederland. Wat een afknapper.
Eens.

Maar goed, dat waren dus de 102 minuten. Hoe lang is er nou reclame geweest? Het begon om 20:30, het eindigde om 22:37 en het duurde in totaal 102 minuten. Dus 25 minuten reclame? Jezus! :')
pi_86223930
quote:
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten, om
Daar iets neer te zetten wat (oa) de oorzak was van deze tragische gebeurtenis :N
Het is niet op die plek. Er zijn ook moslims omgekomen. Er.. ach. Why do I bother. :N.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:40:03 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223931
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:33 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ja, zo'n mooie bruisende stad en dan totale leegte. Heel raar.
Sowieso raar heh, 2 miljoen mensen die ineens weg moeten.
pi_86223957
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
mm cloverfield speelt zich toch geheel in het donker af als ik me goed herinner?? is toch een verschil
Nee volgens mij wel 's avonds, maar verder niet, jah dat het alleen maar gefilmd werd door zo'n cameratje
~ Bonito La Risa ~
pi_86223966
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:34 schreef Silenus het volgende:

Lekker makkelijk hé, om zonder ook maar ergens even over na te denken overal commentaar op te leveren, zo vanachter je TV.

Zo'n zuurstofmasker is veel te groot voor een kind.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:41:00 #268
256363 ZoKanIkHetOok
pi_86223973
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat wil Geert Wilders ook. Misschien gaat hij daarom zaterdag een kijkje nemen.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:41:10 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223978
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het is niet op die plek. Er zijn ook moslims omgekomen. Er.. ach. Why do I bother. :N.
Friendly fire.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:41:28 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_86223988
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Dat wil Geert Wilders ook. Misschien gaat hij daarom zaterdag een kijkje nemen.
:').
pi_86224036
Blijft indrukwekkend
  woensdag 8 september 2010 @ 22:42:54 #272
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86224047
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik.
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
Ja ik heb het ook maar over één scene, pff. :')
pi_86224059
quote:
En wederom
En nog een schaap die de massa napraat.

Deze komt niet op GZ, maar een block of 5 ervan vandaan. Bovendien is het geen moskee, maar een gebedsruimte. Ergo: het uiterlijk is van een ieder ander gebouw, plus komt er van alles en nog wat in, zwembad, bioscoop en dergelijke en ook toevallig een plek waar moslims kunnen bidden.
pi_86224137
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:42 schreef Bellatrix het volgende:

Ja ik heb het ook maar over één scene, pff. :')
wat heb je het ook zwaar he :')
  woensdag 8 september 2010 @ 22:44:55 #275
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86224139
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Deze komt niet op GZ, maar een block of 5 ervan vandaan. Bovendien is het geen moskee, maar een gebedsruimte. Ergo: het uiterlijk is van een ieder ander gebouw, plus komt er van alles en nog wat in, zwembad, bioscoop en dergelijke en ook toevallig een plek waar moslims kunnen bidden.
Waarom maken ze er dan niet een plaats voor gebed voor ook andere geloven? Als het blijkbaar toch niet alleen gericht is op de Islam.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:30 #276
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86224165
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

wat heb je het ook zwaar he :')
Gek he?
pi_86224210
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Waarom maken ze er dan niet een plaats voor gebed voor ook andere geloven? Als het blijkbaar toch niet alleen gericht is op de Islam.
Ik denk dat er in dat stukje Manhattan een stuk of 1000 plaatsen zijn waar je als moslim kunt bidden eigenlijk.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:47:09 #278
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86224233
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:46 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik denk dat er in dat stukje Manhattan een stuk of 1000 plaatsen zijn waar je als moslim kunt bidden eigenlijk.
Ja, dat weet ik, je hebt daar voor elke religie wel iets.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:47:44 #279
256363 ZoKanIkHetOok
pi_86224260
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Boudibou het volgende:

[..]

+ een 11 september memorial ruimte, een basketball court, internet ruimte, kantine, etc.

Een over-de-top luxe buurthuis dus.
pi_86224288
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Weet niet zeker of alleen moslims daar kunnen bidden..

Maar je lult uit je nek, sorry. Want je begint over iets, wat niet relevant is. Ik reageerde op een of ander onnozel iemand die de feiten niet kent en schaapachtig naar Geert luistert. :')
pi_86224318
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, je hebt daar voor elke religie wel iets.
Waar heb je het dan over...
  woensdag 8 september 2010 @ 22:50:07 #282
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86224344
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Weet niet zeker of alleen moslims daar kunnen bidden..

Maar je lult uit je nek, sorry. Want je begint over iets, wat niet relevant is. Ik reageerde op een of ander onnozel iemand die de feiten niet kent en schaapachtig naar Geert luistert. :')
Ik begin over iets naar aanleiding van jouw statement. Zie niet zo goed waarom ik dan ineens uit m'n nek lul.
pi_86224351
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

+ een 11 september memorial ruimte, een basketball court, internet ruimte, kantine, etc.

Een over-de-top luxe buurthuis dus.
Zo kan je het noemen, ja ;) .
pi_86224477
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ik begin over iets naar aanleiding van jouw statement. Zie niet zo goed waarom ik dan ineens uit m'n nek lul.
Vertel maar...waarop reageer je dan? Welk statement? 'Een gebedsruimte waar moslims kunnen bidden'?

En dan vraag jij: 'Waarom kunnen anderen daar niet bidden? Als het niet om de Islam gaat.'

Je begint over de Islam, maar daar maak ik in mijn statement geen toepspeling op.

En ja..waarom anderen daar niet kunnen bidden...? Waarom verkoopt de McDonalds geen babi pangang, rijst en sambalbiiiijjjjj? Dat is gewoon zo.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:04:45 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_86224877
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:46 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nee het werd daar gebouwd omdat daar nog geen plek was.
pi_86226258
Het blijft bizar om naar te kijken.
Mensen die als lappenpoppen naar beneden vallen.... en dan niet eentje, maar velen. Je kunt dan volgens mij maar beter gewoon meteen goed geraakt zijn door zo'n vliegtuig, in de zin van: niet de keuze te hoeven maken om te springen van zo'n ijzingwekkende hoogte, recht op je dood af. Brr.....

Over het instorten nog niet eens gesproken natuurlijk. :{

Overigens, ik vond het eerste reclameblok wel een soort van wrang. Zie je net in de docu dat er door een terroristische aanslag een toren in lichterlaaie staat en er zelfs mensen uit springen/vallen, is het volgende fragment dat van een reclame van de anti-discriminatie campagne waarin een vrouw (moslima) haar hoofddoek omdoet....
Niks tegen moslima's, hoofddoeken en anti-discriminatie campagnes, maar had die timing echt niet anders gekund? Het komt een beetje over als een morbide grapje van de editor. (of wie er dan ook over de indeling van reclameblokken gaat.) "Ha, aanslag, dan plakken we er snel even een moslima met een hoofddoekje aan vast". Zoiets...
Of zie ik het verkeerd en was dit juist bedoeld om te voorkomen dat we massaal moslims/moslima's gaan discrimineren na het zien van de docu? (Zo ja, dan vind ik het - gevoelsmatig - niet geslaagd.)
Hadden meer mensen hier last van?

(Het is niet geheel ontopic misschien..hoewel het wel een beetje met de docu te maken heeft :) )
pi_86226412
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:43 schreef Candaasje het volgende:
Het blijft bizar om naar te kijken.
Mensen die als lappenpoppen naar beneden vallen.... en dan niet eentje, maar velen. Je kunt dan volgens mij maar beter gewoon meteen goed geraakt zijn door zo'n vliegtuig, in de zin van: niet de keuze te hoeven maken om te springen van zo'n ijzingwekkende hoogte, recht op je dood af. Brr.....

Over het instorten nog niet eens gesproken natuurlijk. :{

Overigens, ik vond het eerste reclameblok wel een soort van wrang. Zie je net in de docu dat er door een terroristische aanslag een toren in lichterlaaie staat en er zelfs mensen uit springen/vallen, is het volgende fragment dat van een reclame van de anti-discriminatie campagne waarin een vrouw (moslima) haar hoofddoek omdoet....
Niks tegen moslima's, hoofddoeken en anti-discriminatie campagnes, maar had die timing echt niet anders gekund? Het komt een beetje over als een morbide grapje van de editor. (of wie er dan ook over de indeling van reclameblokken gaat.) "Ha, aanslag, dan plakken we er snel even een moslima met een hoofddoekje aan vast". Zoiets...
Of zie ik het verkeerd en was dit juist bedoeld om te voorkomen dat we massaal moslims/moslima's gaan discrimineren na het zien van de docu? (Zo ja, dan vind ik het - gevoelsmatig - niet geslaagd.)
Hadden meer mensen hier last van?

(Het is niet geheel ontopic misschien..hoewel het wel een beetje met de docu te maken heeft :) )
Niet gezien, maar klinkt nogal huilerig. Dan zou je wel meerdere reclames als wrang kunnen gaan zien op zo'n moment.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:51:02 #288
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_86226537
Mooie docu :)
Dat gezin met dat kind 'dat maar ff voor de tv moest gaan zitten' :')
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_86226796
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:47 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Niet gezien, maar klinkt nogal huilerig. Dan zou je wel meerdere reclames als wrang kunnen gaan zien op zo'n moment.
Huilerig? zo erg greep het me ook weer niet aan.
Maar ik vond het, vanuit filmisch perspectief gezien, een heel erg vreemde keuze. En dat kan dan inderdaad voor meerdere reclames gelden. (Dat is net zoiets als een nieuwsbericht over verhongerde honden door verwaarlozing, gevolgd door een nieuwsbericht over dat het zulk perfect bbq-weer is (Was geloof ik ooit bij de Wereld Draait Door/De Tv draait door). )
Maar goed, misschien ligt het ook wel aan mij, analyseer ik teveel omdat ik zelf ook nog wel eens monteer/edit, en dit soort dingen mij dus opvalt (en in dit geval stoort). :) Daarom vroeg ik het ook.
pi_86227003
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Huilerig? zo erg greep het me ook weer niet aan.
Maar ik vond het, vanuit filmisch perspectief gezien, een heel erg vreemde keuze. En dat kan dan inderdaad voor meerdere reclames gelden. (Dat is net zoiets als een nieuwsbericht over verhongerde honden door verwaarlozing, gevolgd door een nieuwsbericht over dat het zulk perfect bbq-weer is (Was geloof ik ooit bij de Wereld Draait Door/De Tv draait door). )
Maar goed, misschien ligt het ook wel aan mij, analyseer ik teveel omdat ik zelf ook nog wel eens monteer/edit, en dit soort dingen mij dus opvalt (en in dit geval stoort). :) Daarom vroeg ik het ook.
Ach, this shit happens. Ik weet niet zo gauw wanneer/wat dit was, maar zo'n dergelijk iets is wel vaker gebeurd, en dan lijkt het inderdaad hard, maarja, laten we het op een ongelukje houden.
  donderdag 9 september 2010 @ 01:01:05 #291
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_86228617
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:51 schreef Mr_DG het volgende:
Mooie docu :)
Dat gezin met dat kind 'dat maar ff voor de tv moest gaan zitten' :')
De band van de filmcamera was op toch?
  donderdag 9 september 2010 @ 12:08:42 #292
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_86237054
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:01 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De band van de filmcamera was op toch?
Ja papa zou alles wissen.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo