abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86219634
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:10 schreef newyorknewyork het volgende:
Als ik in die tweede toren had gezeten, was ik echt naar buiten gerend na de explosie bij de andere toren. Dat is achteraf gepraat, maar toch
Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86219638
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:') meen je nu echt dat je zoiets zo belangrijk vindt dat je het wilt vertonen op scholen? :D
En wat moeten ze er precies van leren?
stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
pi_86219690
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven 8-)
Er hadden zo veel levens gered kunnen worden :|W
  woensdag 8 september 2010 @ 21:13:15 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219720
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Gourmetten of steengrillen?
pi_86219762
"Heb je iets gehoord?"

Wat een vraag :').
sig verwijderd door FA
pi_86219786
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86219820
Het ergste van alles vond ik wel die opdrukkende interviewende pers die gelijk een microfoon onder je neus tracht te drukken als je uit het gebouw rent :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86219896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik was 6 jaar toen ik het live op TV zag en het heeft toen echt een heel diepe indruk op me gemaakt. De kinderen uit mijn klas toen ware er ook erg door geschokeerd en als dat niet zo was waren ze erdoor gefascineerd. De middelbare scholieren van nu zijn opgegroeid met de angst voor terroristen, door dit.
Jij hoorde toen op school te zitten.
pi_86219905
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Koeienogen ontleden bij biologie :')
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 21:16:45 #60
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219907
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
pi_86219956
Die reclames zijn wel kuttttt
pi_86219981
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86219989
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Jij hoorde toen op school te zitten.
Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
pi_86220015
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:17 schreef newyorknewyork het volgende:
Die reclames zijn wel kuttttt
Dit is al de 3e reclame ofzo..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86220040
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Evertjan het volgende:
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86220101
Holy shit, dit blijft echt één van de zwarte dag uit de geschiedenis.
pi_86220102
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
pi_86220129
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef Silenus het volgende:
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
Ik weet ook wel wat je bedoelt; er is genoeg leerstof waar je geen ene ruk aan hebt en er is veel wat wel handig zou zijn geweest als iemand je dat had geleerd voor je volwassen was.

Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
pi_86220204
Blijft indrukwekkend.
pi_86220241
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:19 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Propagande, net zoals dat Hitler op de foto ging met kinderen om een goed beeld te krijgen van de bevolking.
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  woensdag 8 september 2010 @ 21:25:22 #71
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86220359
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.

Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
pi_86220387
Wanneer gaat men nou inzien dat Bin Laden/Al Quaida hier niets mee te maken heeft...

Dit is gewoon een plannetje van mr. Bush, een hele slecht uitgevoerde plan..
pi_86220403
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
pi_86220408
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit. ;( Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 21:26:19 #75
87554 Cee
Welluk?
pi_86220410
Het went nooit, die beelden. Eind juli van dat jaar stond ik nog op een van de torens en zaten we ons te verbazen over de gestresste zakenmensen daar die buiten twee sigaretten tegelijk stonden te roken. :D :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')