Er hadden zo veel levens gered kunnen wordenquote:Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven
Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
Jij hoorde toen op school te zitten.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik was 6 jaar toen ik het live op TV zag en het heeft toen echt een heel diepe indruk op me gemaakt. De kinderen uit mijn klas toen ware er ook erg door geschokeerd en als dat niet zo was waren ze erdoor gefascineerd. De middelbare scholieren van nu zijn opgegroeid met de angst voor terroristen, door dit.
Koeienogen ontleden bij biologiequote:Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Silenus het volgende:
[..]
Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Je weet best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!
Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat
Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Jij hoorde toen op school te zitten.
Dit is al de 3e reclame ofzo..quote:Op woensdag 8 september 2010 21:17 schreef newyorknewyork het volgende:
Die reclames zijn wel kuttttt
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Evertjan het volgende:
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
Ik weet ook wel wat je bedoelt; er is genoeg leerstof waar je geen ene ruk aan hebt en er is veel wat wel handig zou zijn geweest als iemand je dat had geleerd voor je volwassen was.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef Silenus het volgende:
Je weet best wat ik bedoel.
Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
Propagande, net zoals dat Hitler op de foto ging met kinderen om een goed beeld te krijgen van de bevolking.quote:
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
Als je werkelijk denkt dat je behalve angst en vreemdelingenhaat niks kan leren van de aanslagen dan is er iets mis met je gegaan in de algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!
Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat
Ik hoorde het ook rond die leeftijd. Ik kwam net thuis uit school (was altijd om 15:15 uit ofzo dat ik uit was) en toen ik thuis kwam waren er op TV extra nieuwsuitzendingen enzo. Heeft wel indruk gemaakt hoor.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Jij hoorde toen op school te zitten.
Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:25 schreef Silenus het volgende:
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.
Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
Maar dat van dat de 'middelbare scholieren van nu' bang zijn voor terrorisme is gewoon onzin. Er waren ook aanslagen in Madrid en Londen en die waren net zo erg (natuurlijk is er wel een verschil in aantal doden en hoe en wat maar ik denk niet dat mensen de ene aanslag boven de andere zouden kiezen).
Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg doorquote:Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit.Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
Dat heb ik dan weer niet gehoord. Maar weet je, ik besefte me toen gewoon niet dat er mensen in die gebouwen en vliegtuigen zaten die allemaal dood gingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg door
Ja dat dacht ik ook vandaar mijn vraag. Je hoort er daar ook niemand over. (Logisch ze hebben even wat anders aan hun hoofd).quote:Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.
Het is niet alsof jongeren nu bang zijn (oftewel angst hebben) voor aanslagen. Niemand wilt er bij betrokken raken natuurlijk, maar dat is ook met de natuurrampen etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:28 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?
En ik denk ook heus wel dat het aan de orde komt, alleen in de vorm van deze docu (wat je mijns inziens suggereerde) lijkt me niet echt nodig.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef Silenus het volgende:
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.
Ik zeg niet dat ze er een proefwerk over moeten maken, maar dit moet wel gewoon behandeld worden.
Jullie waren op huwelijksreis toen toch, Swets?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie me nog midden in de jungle van mexico staan toen ik het hoorde.
Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef KingOfMars het volgende:
Ah daar is het bericht over het Pentagon.
Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!quote:Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Veel openbare plaatsen in Amerika waar veel mensen samen komen zijn dan ook direct ontruimd die dag.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:
Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
Eens ja.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb deze docu trouwens al eerder gezien en vind 'm indrukwekkender dan die franse documakers bij de brandweer docu.
Nee, een gids stond het de Amerikanen op die excursie te vertellen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!
Zo weet ik ook nog precies wat ik deed toen ik het hoorde en daarna de hele dag via verschillende media het nieuws gevolgd.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Voelde ik me ook niet echt. Heb direct m'n vriendin gebeld, die werkte in R'dam, had direct allerlei visioenen over de haven daar.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:
[..]
Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
Pers.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die mensen die terug erheen gingen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |