abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86219690
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werd de mensen aangeraden om binnen te blijven 8-)
Er hadden zo veel levens gered kunnen worden :|W
  woensdag 8 september 2010 @ 21:13:15 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219720
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

stukje achtergrond informatie ik denk dat een docu zoals deze meer impact heeft dan droge teksten in een geschiedenis boek. Zelfde geld voor sommige WO II docu's met echte beelden uit de WO II
Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Gourmetten of steengrillen?
pi_86219762
"Heb je iets gehoord?"

Wat een vraag :').
sig verwijderd door FA
pi_86219786
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86219820
Het ergste van alles vond ik wel die opdrukkende interviewende pers die gelijk een microfoon onder je neus tracht te drukken als je uit het gebouw rent :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86219896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:11 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik was 6 jaar toen ik het live op TV zag en het heeft toen echt een heel diepe indruk op me gemaakt. De kinderen uit mijn klas toen ware er ook erg door geschokeerd en als dat niet zo was waren ze erdoor gefascineerd. De middelbare scholieren van nu zijn opgegroeid met de angst voor terroristen, door dit.
Jij hoorde toen op school te zitten.
pi_86219905
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, je hebt hier 100 keer meer aan dan het fucking moleculaire stelsel van een brandnetel uit je hoofd leren. En daar doet ook niemand moeilijk over.
Koeienogen ontleden bij biologie :')
#geen
  woensdag 8 september 2010 @ 21:16:45 #60
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86219907
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft een brandnetel een moleculair stelsel dat je op de middelbare school moet leren? Whoah!

Ik denk overigens dat er weinig valt te leren van deze docu behalve angst en vreemdelingenhaat :)
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
pi_86219956
Die reclames zijn wel kuttttt
pi_86219981
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86219989
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
pi_86220015
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:17 schreef newyorknewyork het volgende:
Die reclames zijn wel kuttttt
Dit is al de 3e reclame ofzo..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86220040
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Evertjan het volgende:
oh ja Bush die ging rustig een verhaaltje voorlezen nadat hij het nieuws van het 1e aanslag had gehoord
pi_86220101
Holy shit, dit blijft echt één van de zwarte dag uit de geschiedenis.
pi_86220102
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:18 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Zat ik dus niet, ik weet die hele dag nog.
Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
pi_86220129
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef Silenus het volgende:
Je weet best wat ik bedoel. ;)

Er wordt zoveel gedoceerd waar je echt geen ene reet aan hebt. Niet dat je hier iets van 'leert', zonder dat iemand je iets vertelt over de achtergronden. Maar ieder mens moet weten wat er toen gebeurd was. Ook de generatie na ons.
Ik weet ook wel wat je bedoelt; er is genoeg leerstof waar je geen ene ruk aan hebt en er is veel wat wel handig zou zijn geweest als iemand je dat had geleerd voor je volwassen was.

Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86220204
Blijft indrukwekkend.
pi_86220241
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:19 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Propagande, net zoals dat Hitler op de foto ging met kinderen om een goed beeld te krijgen van de bevolking.
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  woensdag 8 september 2010 @ 21:25:22 #71
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86220359
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Alleen zie ik het nut niet in van dit 'lesmateriaal'. Ik heb de docu alleen gekeken uit een soort sensatielust omdat ik heus wel wist wat er die dag was gebeurd en niet nog een documentaire nodig had om me van details op de hoogte te stellen. Daarbij is het gebeuren alleen van belang in de geschiedenis omdat het heeft geleid tot de oorlog in Irak en Afghanistan, moslims en masse als terroristen werden beschouwd en mensen bang zijn geworden voor aanslagen.
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.

Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
pi_86220387
Wanneer gaat men nou inzien dat Bin Laden/Al Quaida hier niets mee te maken heeft...

Dit is gewoon een plannetje van mr. Bush, een hele slecht uitgevoerde plan..
pi_86220403
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
pi_86220408
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik ook, wij hadden precies op het tijdstip dat het vliegtuig crashte, een brandoefening.
Achteraf best raar.
Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit. ;( Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
  ESF Reporter woensdag 8 september 2010 @ 21:26:19 #75
87554 Cee
Welluk?
pi_86220410
Het went nooit, die beelden. Eind juli van dat jaar stond ik nog op een van de torens en zaten we ons te verbazen over de gestresste zakenmensen daar die buiten twee sigaretten tegelijk stonden te roken. :D :'(
pi_86220447
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:14 schreef Isabeau het volgende:

Als je werkelijk denkt dat je behalve angst en vreemdelingenhaat niks kan leren van de aanslagen dan is er iets mis met je gegaan in de algemene ontwikkeling.

Dit is natuurlijk een extreme uiting van extreme haat, en eigenlijk uniek in het westen voor mensen van onze leeftijd. Een aanslag als deze is vele malen complexer dan een beetje haat van moslims en een beetje haat jegens moslims, het hele schimmenspel wat hieraan vooraf is gegaan, een oorlogs-economie wat op volle toeren ging draaien, een nieuwe vijand die werd geintroduceerd etcetera ad infinitum.

Het punt is dat de aanslagen zowel een groot verleden als een grote verandering voor de toekomst met zich mee hebben gebracht, iets waar iedereen van zou moeten en kunnen leren.
pi_86220484
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:16 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook rond die leeftijd. Ik kwam net thuis uit school (was altijd om 15:15 uit ofzo dat ik uit was) en toen ik thuis kwam waren er op TV extra nieuwsuitzendingen enzo. Heeft wel indruk gemaakt hoor.

Maar dat van dat de 'middelbare scholieren van nu' bang zijn voor terrorisme is gewoon onzin. Er waren ook aanslagen in Madrid en Londen en die waren net zo erg (natuurlijk is er wel een verschil in aantal doden en hoe en wat maar ik denk niet dat mensen de ene aanslag boven de andere zouden kiezen).

De enige rede waarom ik nu eigenlijk in dit topic zit is omdat ik kwam klagen over die kutreclames van SBS6. Zoiets als dit hoor je gewoon de volle 102 minuten achter elkaar uit te zenden. Als je 100% wilt voorkomen dat je bij een aanslag betrokken kan raken, dan moet je thuis blijven en zelfs dan ben je nog niet veilig.
pi_86220493
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:25 schreef Silenus het volgende:
Nee, voor ons maakt het niet uit. Wij leren nu niets nieuws, wij zien alleen meer 'sensationele' beelden waardoor wij misschien datzelfde angstige gevoel krijgen als toen op die dag.

Maar er komt ook weer een generatie aan die het gewoon niet bewust heeft meegemaakt. Wat voor een hoop mensen bijvoorbeeld 'de moord op Kennedy' was oid, was 9/11 voor mij (en anderen). Iedereen moet gewoon weten wat er gebeurd is.
Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?
pi_86220546
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef WSquater het volgende:

[..]

Maar dat van dat de 'middelbare scholieren van nu' bang zijn voor terrorisme is gewoon onzin. Er waren ook aanslagen in Madrid en Londen en die waren net zo erg (natuurlijk is er wel een verschil in aantal doden en hoe en wat maar ik denk niet dat mensen de ene aanslag boven de andere zouden kiezen).
Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.
pi_86220568
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik was thuis, het was lekker weer en ik zat in de tuin totdat ik binnen mijn moeder hoorde huilen om dit. ;( Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik ook die mensen uit die gebouwen springen en toen had ik pas echt door dat het erg was. Hoe erg het echt was besefte ik me jaren later pas.
Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg door :')
pi_86220593
Dat mens praat als een computer :')
  woensdag 8 september 2010 @ 21:29:36 #82
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_86220597
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef KingOfMars het volgende:
Komt het Pentagon nog aan de orde of gaat dit alleen over het WTC?
Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_86220619
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik snapte het eerst ook niet, totdat mijn vader in de avond riep dat we een oorlog zouden krijgen, nou toen drong het weg door :')
Dat heb ik dan weer niet gehoord. Maar weet je, ik besefte me toen gewoon niet dat er mensen in die gebouwen en vliegtuigen zaten die allemaal dood gingen. :{
pi_86220639
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Alleen WTC blijkbaar, het Pentagon werd iets eerder (dan waar de documentaire nu is) geraakt.
Ja dat dacht ik ook vandaar mijn vraag. Je hoort er daar ook niemand over. (Logisch ze hebben even wat anders aan hun hoofd).
pi_86220662
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:28 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Bang voor terrorisme zeg ik niet. Ik bedoel de angst voor terrorisme in het algemeen. DIe is er nu nog steeds.
Het is niet alsof jongeren nu bang zijn (oftewel angst hebben) voor aanslagen. Niemand wilt er bij betrokken raken natuurlijk, maar dat is ook met de natuurrampen etc.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:31:37 #86
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_86220688
na 9 jaar nog steeds indrukwekkend...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 8 september 2010 @ 21:33:10 #87
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_86220771
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zodat onze kinderen dezelfde angst gezellig kunnen doormaken in een gecontroleerde omgeving met capabele docent? Waarom?
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.

Ik zeg niet dat ze er een proefwerk over moeten maken, maar dit moet wel gewoon behandeld worden.
pi_86220787
Ah daar is het bericht over het Pentagon.
pi_86220851
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef Silenus het volgende:
Nogmaals, ik zeg niet dat het deze docu moet zijn, maar ze moeten gewoon leren dat overal in de wereld het openbare leven even stilstond omdat iedereen dit live zag. Dat snap je toch wel? Dit is voor iedereen die toen 'volwassen' was gewoon een heel gedenkwaardige dag geweest.

Ik zeg niet dat ze er een proefwerk over moeten maken, maar dit moet wel gewoon behandeld worden.
En ik denk ook heus wel dat het aan de orde komt, alleen in de vorm van deze docu (wat je mijns inziens suggereerde) lijkt me niet echt nodig.

edit: Evertjan suggereerde dat :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:34:50 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86220868
Ik zie me nog midden in de jungle van mexico staan toen ik het hoorde.
pi_86220893
Eigenlijk ongelooflijk dat er nog steeds Amerikaanse overheidsinstanties zijn die nog steeds niet alle gegevens hebben gepubliceerd.
pi_86220909
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Jullie waren op huwelijksreis toen toch, Swets?
#geen
pi_86220911
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef KingOfMars het volgende:
Ah daar is het bericht over het Pentagon.
Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
pi_86220925
quote:
Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!
pi_86220948
Heel indrukwekkend...
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_86220979
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:

Ik zou als het hier in Nederland zou gebeuren, me meteen nergens meer veilig voelen.
Veel openbare plaatsen in Amerika waar veel mensen samen komen zijn dan ook direct ontruimd die dag.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:37:06 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86220990
Ik heb deze docu trouwens al eerder gezien en vind 'm indrukwekkender dan die franse documakers bij de brandweer docu.
pi_86221012
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb deze docu trouwens al eerder gezien en vind 'm indrukwekkender dan die franse documakers bij de brandweer docu.
Eens ja.
sig verwijderd door FA
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 21:37:49 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86221036
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toch handig, dat transistorradiootje dat je bij je had!
Nee, een gids stond het de Amerikanen op die excursie te vertellen.
pi_86221040
quote:
Zo weet ik ook nog precies wat ik deed toen ik het hoorde en daarna de hele dag via verschillende media het nieuws gevolgd.

Ik was dit jaar in New York en het is echt raar om te bedenken dat op die plek twee enorme torens stonden.
pi_86221042
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Voelde ik me ook niet echt. Heb direct m'n vriendin gebeld, die werkte in R'dam, had direct allerlei visioenen over de haven daar. :D. Nu maf, toen heel normaal. Het leek er echt even op dat WO3 op het punt van uitbreken stond.
pi_86221075
Die mensen die terug erheen gingen.. :?
pi_86221077
Al dat troep echt veel! :o
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86221098
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die mensen die terug erheen gingen.. :?
Pers.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀