Jezus.. dat einde...quote:
Ja, ik herinner me het nog. Elke dag van het jaar waren ze bezig want de ramen waren nooit schoon: zodra je eindelijk alles had gehad, was het begin alweer vies.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Cee het volgende:
Kent iemand die reportage van Max Westerman nog, van dat zelfde jaar? Over een glazenwasser op het WTC. Mooie reportage was dat. Na 9/11 zag Westerman op 't nieuws een oproep van z'n zoon, die een foto van z'n vader ophield, hij was vermist. Later bleek dat hij was omgekomen.
Hm Bin Laden was natuurlijk al langer bekend in Amerika. Ik denk meer dat wij er in Europa erg onbekend mee zijn geweest dan. Ik weet nog dat de naam Al-Quaida (sp) ook opeens zo normaal was, alsof we die al jaren moesten kennen?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Min of meer precies een jaar daarvoor had ik een Maxim gekocht in een boekwinkeltje onder het WTC, waar Amerika's grootste onbekende vijand, Osama Bin Laden, instond en de mogelijke aanslagen die hij zou kunnen plegen in Amerika. Ook op New York, maar vliegtuigkapingen stonden er niet bij.
Ja en 9/11 stelt geen reet voor bij pearl harbor. Je punt?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:13 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
al de genomde andere gebeurtenissen hier zijn echt kleine incidentjes vergeleken met 9-11 ...
ja die heb ik idd gezien.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Cee het volgende:
Kent iemand die reportage van Max Westerman nog, van dat zelfde jaar? Over een glazenwasser op het WTC. Mooie reportage was dat. Na 9/11 zag Westerman op 't nieuws een oproep van z'n zoon, die een foto van z'n vader ophield, hij was vermist. Later bleek dat hij was omgekomen.
Twee dagen geleden was ook een 9/11 docu en daarin kwam zijn weduwe geloof ik ook aan bod. Ook op SBS6 geloof ik, je zou misschien kunnen kijken hoe die docu heet en of hij nog terug te kijken is. Als je interesse hebt in ieder geval.quote:
Osama bestaat wel, voor de rest klopt het ongeveer wel ja.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:15 schreef Bellatrix het volgende:
TimurPATRON: Mijn theorie : Bush heeft 9/11 zelf gepland. Hoofdargument:reden vinden om een oorlog te beginnen en olie te jatten. Osama bestaat niet
half a minute ago via ÜberTwitter · Reply · View Tweet
eh...quote:Op woensdag 8 september 2010 22:15 schreef Boudibou het volgende:
En de burgers ontstemd door deze aanslagen en willen dat Bush terugslaat. Niet wetende dat dat nog een aanval op eigen grondgebied zou zijn geweest.
mijn punt is dat er gewoon geen enkele gebeurtenis is die de wereld ook maar een beetje zo veranderd heeft dan 9-11quote:Op woensdag 8 september 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en 9/11 stelt geen reet voor bij pearl harbor. Je punt?
Het gaat om momenten die je je hele leven bijblijven. Ik weet bij al die dingen nog waar ik was en wat ik deed. Bijlmerramp hoorde ik onderweg in de auto van huis naar mijn vriendin. Ik heb er opgehaald en we zijn gelijk weer terug gereden om het nieuws te kijken.
Pim fortuyn, de enorm gespannen sfeer daarnaast. Veel mensen waren er van overtuigt dat er heftige rellen zouden uitbreken als het een allochtoon bleek te zijn. Sfeertje was bizar.
Heizeldrama, je zag de mensen live doodgedrukt worden tegen het hek. En gewoon aftrappen vervolgens.
echt welquote:Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
mijn punt is dat er gewoon geen enkele gebeurtenis is die de wereld ook maar een beetje zo veranderd heeft dan 9-11
Volgens mij was je niet elf toen het gebeurde, volgens mij ben je dat nu.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Osama bestaat wel, voor de rest klopt het ongeveer wel ja.
quote:Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
mijn punt is dat er gewoon geen enkele gebeurtenis is die de wereld ook maar een beetje zo veranderd heeft dan 9-11
Joah, de tweede wereldoorlog bijvoorbeeld, was ook niet zo'n groot iets natuurlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
De Franse revolutie?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Oeh, ah... you got mequote:Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij was je niet elf toen het gebeurde, volgens mij ben je dat nu.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=389059/langid=43quote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Twee dagen geleden was ook een 9/11 docu en daarin kwam zijn weduwe geloof ik ook aan bod. Ook op SBS6 geloof ik, je zou misschien kunnen kijken hoe die docu heet en of hij nog terug te kijken is. Als je interesse hebt in ieder geval.
Nummer 1 hit van Dries Roelvink?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Dat zei je niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:24 schreef OnCraintDégun het volgende:
zoals ik al eerder zei bedoel ik die dingen die hier genoemd werden uit "onze tijd" dus de moord op theo van gogh en de bijlmerramp en heizeldrama en shit
anders kan je netzogoed de fucking oerknal gaan noemen
Bedankt voor het opzoeken.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://www.sbs6.nl/web/show/id=389059/langid=43
Dit was 'm, erg indrukwekkende docu ook. Erg triest.
quote:Op woensdag 8 september 2010 22:22 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Oeh, ah... you got me.
Ga je maar even inlezen in het geheel en kom dan terug, in plaats van deze beelden te bekijken en denken dat Bush en co. hier niets mee te maken hebben.
En dat op zijn 69equote:Op woensdag 8 september 2010 22:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Godverdomme die vent is helemaal grijs van het stof
Ongelooflijk he! Ik weet heel goed dat dit allemaal echt gebeurd is, maar op de ene of andere manier kan ik me dat echt niet inbeelden.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef KingOfMars het volgende:
Wat een meer dan bizarre beelden zeg...
Ja, zo'n mooie bruisende stad en dan totale leegte. Heel raar.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Die legen straten op Manhattan..
echt hequote:Op woensdag 8 september 2010 22:34 schreef Silenus het volgende:
Zelf een stofmasker en dan je zoontje onbeschermd op je arm zetten.
Way to go dad.
quote:Op woensdag 8 september 2010 22:36 schreef Bellatrix het volgende:
Die mensen op de brug doen me denken aan die scene uit Cloverfield.
Dat doet deze hele docu me al.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:36 schreef Bellatrix het volgende:
Die mensen op de brug doen me denken aan die scene uit Cloverfield.
Maar goed dan dat dat niet gebeurt.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef Mixende_match het volgende:
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten
Eens.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef DuchessX het volgende:
Hart van Nederland. Wat een afknapper.
Het is niet op die plek. Er zijn ook moslims omgekomen. Er.. ach. Why do I bother.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef Mixende_match het volgende:
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten, om
Daar iets neer te zetten wat (oa) de oorzak was van deze tragische gebeurtenis
Sowieso raar heh, 2 miljoen mensen die ineens weg moeten.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:33 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, zo'n mooie bruisende stad en dan totale leegte. Heel raar.
Nee volgens mij wel 's avonds, maar verder niet, jah dat het alleen maar gefilmd werd door zo'n cameratjequote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
mm cloverfield speelt zich toch geheel in het donker af als ik me goed herinner?? is toch een verschil
Lekker makkelijk hé, om zonder ook maar ergens even over na te denken overal commentaar op te leveren, zo vanachter je TV.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:34 schreef Silenus het volgende:
Zelf een stofmasker en dan je zoontje onbeschermd op je arm zetten.
Way to go dad.
Dat wil Geert Wilders ook. Misschien gaat hij daarom zaterdag een kijkje nemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Sowieso raar heh, 2 miljoen mensen die ineens weg moeten.
Friendly fire.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het is niet op die plek. Er zijn ook moslims omgekomen. Er.. ach. Why do I bother..
quote:Op woensdag 8 september 2010 22:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dat wil Geert Wilders ook. Misschien gaat hij daarom zaterdag een kijkje nemen.
Ja dat zeg ik.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Sowieso raar heh, 2 miljoen mensen die ineens weg moeten.
Ja ik heb het ook maar over één scene, pff.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
mm cloverfield speelt zich toch geheel in het donker af als ik me goed herinner?? is toch een verschil
En nog een schaap die de massa napraat.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef Mixende_match het volgende:
En wederom
Snap ik gewoon niet hoe je het in je hoofd kan halen om op die plek, waar vele mensen zijn gestorven... Om daar een moskee meer te zetten, om
Daar iets neer te zetten wat (oa) de oorzak was van deze tragische gebeurtenis
wat heb je het ook zwaar hequote:Op woensdag 8 september 2010 22:42 schreef Bellatrix het volgende:
Ja ik heb het ook maar over één scene, pff.
Waarom maken ze er dan niet een plaats voor gebed voor ook andere geloven? Als het blijkbaar toch niet alleen gericht is op de Islam.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En nog een schaap die de massa napraat.
Deze komt niet op GZ, maar een block of 5 ervan vandaan. Bovendien is het geen moskee, maar een gebedsruimte. Ergo: het uiterlijk is van een ieder ander gebouw, plus komt er van alles en nog wat in, zwembad, bioscoop en dergelijke en ook toevallig een plek waar moslims kunnen bidden.
Gek he?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
wat heb je het ook zwaar he
Ik denk dat er in dat stukje Manhattan een stuk of 1000 plaatsen zijn waar je als moslim kunt bidden eigenlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Waarom maken ze er dan niet een plaats voor gebed voor ook andere geloven? Als het blijkbaar toch niet alleen gericht is op de Islam.
Ja, dat weet ik, je hebt daar voor elke religie wel iets.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dat stukje Manhattan een stuk of 1000 plaatsen zijn waar je als moslim kunt bidden eigenlijk.
+ een 11 september memorial ruimte, een basketball court, internet ruimte, kantine, etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En nog een schaap die de massa napraat.
Deze komt niet op GZ, maar een block of 5 ervan vandaan. Bovendien is het geen moskee, maar een gebedsruimte. Ergo: het uiterlijk is van een ieder ander gebouw, plus komt er van alles en nog wat in, zwembad, bioscoop en dergelijke en ook toevallig een plek waar moslims kunnen bidden.
Weet niet zeker of alleen moslims daar kunnen bidden..quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Waarom maken ze er dan niet een plaats voor gebed voor ook andere geloven? Als het blijkbaar toch niet alleen gericht is op de Islam.
Waar heb je het dan over...quote:Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, je hebt daar voor elke religie wel iets.
Ik begin over iets naar aanleiding van jouw statement. Zie niet zo goed waarom ik dan ineens uit m'n nek lul.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Weet niet zeker of alleen moslims daar kunnen bidden..
Maar je lult uit je nek, sorry. Want je begint over iets, wat niet relevant is. Ik reageerde op een of ander onnozel iemand die de feiten niet kent en schaapachtig naar Geert luistert.
Zo kan je het noemen, jaquote:Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
+ een 11 september memorial ruimte, een basketball court, internet ruimte, kantine, etc.
Een over-de-top luxe buurthuis dus.
Vertel maar...waarop reageer je dan? Welk statement? 'Een gebedsruimte waar moslims kunnen bidden'?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik begin over iets naar aanleiding van jouw statement. Zie niet zo goed waarom ik dan ineens uit m'n nek lul.
Nee het werd daar gebouwd omdat daar nog geen plek was.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dat stukje Manhattan een stuk of 1000 plaatsen zijn waar je als moslim kunt bidden eigenlijk.
Niet gezien, maar klinkt nogal huilerig. Dan zou je wel meerdere reclames als wrang kunnen gaan zien op zo'n moment.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:43 schreef Candaasje het volgende:
Het blijft bizar om naar te kijken.
Mensen die als lappenpoppen naar beneden vallen.... en dan niet eentje, maar velen. Je kunt dan volgens mij maar beter gewoon meteen goed geraakt zijn door zo'n vliegtuig, in de zin van: niet de keuze te hoeven maken om te springen van zo'n ijzingwekkende hoogte, recht op je dood af. Brr.....
Over het instorten nog niet eens gesproken natuurlijk.![]()
Overigens, ik vond het eerste reclameblok wel een soort van wrang. Zie je net in de docu dat er door een terroristische aanslag een toren in lichterlaaie staat en er zelfs mensen uit springen/vallen, is het volgende fragment dat van een reclame van de anti-discriminatie campagne waarin een vrouw (moslima) haar hoofddoek omdoet....
Niks tegen moslima's, hoofddoeken en anti-discriminatie campagnes, maar had die timing echt niet anders gekund? Het komt een beetje over als een morbide grapje van de editor. (of wie er dan ook over de indeling van reclameblokken gaat.) "Ha, aanslag, dan plakken we er snel even een moslima met een hoofddoekje aan vast". Zoiets...
Of zie ik het verkeerd en was dit juist bedoeld om te voorkomen dat we massaal moslims/moslima's gaan discrimineren na het zien van de docu? (Zo ja, dan vind ik het - gevoelsmatig - niet geslaagd.)
Hadden meer mensen hier last van?
(Het is niet geheel ontopic misschien..hoewel het wel een beetje met de docu te maken heeft)
Huilerig? zo erg greep het me ook weer niet aan.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:47 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Niet gezien, maar klinkt nogal huilerig. Dan zou je wel meerdere reclames als wrang kunnen gaan zien op zo'n moment.
Ach, this shit happens. Ik weet niet zo gauw wanneer/wat dit was, maar zo'n dergelijk iets is wel vaker gebeurd, en dan lijkt het inderdaad hard, maarja, laten we het op een ongelukje houden.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Huilerig? zo erg greep het me ook weer niet aan.
Maar ik vond het, vanuit filmisch perspectief gezien, een heel erg vreemde keuze. En dat kan dan inderdaad voor meerdere reclames gelden. (Dat is net zoiets als een nieuwsbericht over verhongerde honden door verwaarlozing, gevolgd door een nieuwsbericht over dat het zulk perfect bbq-weer is (Was geloof ik ooit bij de Wereld Draait Door/De Tv draait door). )
Maar goed, misschien ligt het ook wel aan mij, analyseer ik teveel omdat ik zelf ook nog wel eens monteer/edit, en dit soort dingen mij dus opvalt (en in dit geval stoort).Daarom vroeg ik het ook.
De band van de filmcamera was op toch?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:51 schreef Mr_DG het volgende:
Mooie docu
Dat gezin met dat kind 'dat maar ff voor de tv moest gaan zitten'
Ja papa zou alles wissen.quote:Op donderdag 9 september 2010 01:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De band van de filmcamera was op toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |