quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:14 schreef Black-Death het volgende:
Nou het is weer portfolioweek bij Psy in Maastricht
http://wiki.fok.nl/index.php/WOpsychologiequote:Op dinsdag 7 september 2010 22:26 schreef Gestiech het volgende:
Nou bij dit topic horen dan ook wel de studenten die dit jaar gestart zijn in de TT
Ik wil eventueel wel een nieuwe ts maken ...
Ik gok erop dat je eerst rechtsboven moet aanmelden/inschrijvenquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:53 schreef Impressie het volgende:
Ik kan de tekst in die link niet veranderen. Eerstejaars aan de UvT. /kijkt lief
Hmm.. Sluit het dan nog wel aan op je onderwijs? Want dan kun je pas december (ofzo?) aan de slag.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef MeloD het volgende:
Ah daar is de nieuwe
Sander, ja gelukt! Ze gaan de sollicitaties echter pas begin november bekijken :S
Vooruit, donequote:Op dinsdag 7 september 2010 22:53 schreef Impressie het volgende:
Ik kan de tekst in die link niet veranderen. Eerstejaars aan de UvT. /kijkt lief
Het is een overblijfsel van een user die daar zat en ook nog bij de uni bijvakken wilde volgens (dacht ik). Maarja, gezien hij er nu niet meer bij staat kan het inderdaad weg. Thanksquote:Op woensdag 8 september 2010 00:28 schreef Jetfly het volgende:
Fontys is HBO, right? Waarom staat het in de OP?
Faal.
Wat is dat nou weer voor gekke Henk regel? Ik mag mijn voldoendes gewoon herkansen hoor.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:12 schreef MeloD het volgende:
Oh fuck, onvoldoendes kan je natuurlijk wel herkansen, voldoendes alleen niet
Wij ook, maar het laatste cijfer blijft staan. Heb je ge eerste keer even 7 en daarna een 6 dan telt je 6, bij je studie resultaten. Bij andere faculteiten is dat al en bij psy verschilt het nog wel eens.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gekke Henk regel? Ik mag mijn voldoendes gewoon herkansen hoor.
Wij mogen gewoon geen voldoendes herkansen (Maastricht).quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor gekke Henk regel? Ik mag mijn voldoendes gewoon herkansen hoor.
Zeker jammer, want ik wil ook cum laude slagenquote:Op vrijdag 10 september 2010 00:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
Met cum laude mag je zeker geen tentamens herkansen. Wel jammer dat ze het hebben verhoogd naar 8,5 of hoger ipv 8,0. Het schijnt dat te veel mensen cum laude haalde met hun master,
En juist dat is een ongebruikelijke regel....quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:02 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Donders, dan voel ik me wel bevoorrechtquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En juist dat is een ongebruikelijke regel....
Geniet er maar vanquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:50 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Donders, dan voel ik me wel bevoorrecht
quote:
Omdat je net jarig bent geweest zag ikquote:
Ooooo! Haha. Ik snap hetquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:53 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Omdat je net jarig bent geweest zag ik![]()
Ik kan niet PM'en op de iPad, want de textbox werkt daar niet
Heftige gebeurtenissen: denk aan ouders die hun kinderen geen liefde geven, hierdoor worden de kinderen eenzaam en dat heeft een aantal gevolgen etc.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:00 schreef MeloD het volgende:
Wat voor 'verzonnen' gebeurtenissen?
Mijn Duits is wel redelijk dus dat moet wel te doen zijn, bedankt voor de tip!
Bedoel je false memories, zoals in Amerika toen opeens veel vrouwen in hun jeugd 'door hun vader misbruikt' bleken te zijn?quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:55 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Voor de Psychologie studenten onder ons (ik ben er namelijk niet een) heb ik wel een goede tip. Ga eens naar de TV en zap naar de Duitse zender (meestal door de weeks) zenden zij een Psychologie's programma uit met een psychiater die bepaalde 'verzonnen' gebeurtenissen onder de loep neemt. Je leert er namelijk heel snel mee mits je goed Duits kan.
Het programma heet Zwei bei Kallwas.
Veel plezier
Alles telt mits het binnen de master diploma valt (op de cijferlijst). Maar ik ken mensen die een extra studie volgen of een extra keuzevak deden en daarmee een lager cijfer wisten te vervangen. Die kiezen dus deels welke cijfers (welke behaalde keuzevakken) ze op de cijferlijst wilden voor hun diploma.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:00 schreef MeloD het volgende:
[..]
Zeker jammer, want ik wil ook cum laude slagen
Weet jij toevallig of dan alleen je mastervakken tellen voor je cijfergemiddelde, of ook je keuzevakken?
ELM is inderdaad wel leuk, en herkenbaar doordat het zo voor de hand ligtquote:Op zondag 12 september 2010 15:00 schreef Gestiech het volgende:
Zo, eindelijk wat relevante informatie waarmee we nu aan de slag gaan, na een week introductie. Ben aan het lezen over het Elaboration Likelihood ModelIs op zich wel interessant, al vind ik het allemaal best voor de hand liggend...
Buh, valt wel mee hoor. Ik lees gewoon alles en maak er tijdens het lezen een samenvatting van. Tijdens de bijeenkomst wordt alle stof weer herhaald en vindt er elaboratie plaats. Als de toets er is, dan heb je een hele berg met samenvattingen. Dan begin je gewoon een week van tevoren met leren en dat zou al genoeg moeten zijn. Mocht je in week 6 ofzo het gevoel hebben dat je niet meer weet wat er in week 1 is gebeurd, dan pak je gewoon een samenvatting erbij en herhaal je alles weer. Tenminste, bij mij werpt het vruchten afquote:Op zondag 19 september 2010 20:22 schreef Gestiech het volgende:
Hoe studeren jullie nou eigenlijk? Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het aan moet pakken. Wat ik op dit moment doe is sowieso (bijna) alles lezen, simpelweg omdat ik het interessant vind. Verder beantwoord ik de leerdoelen (PGO) en ik beantwoord wat vragen uit de boeken. Daarnaast noteer ik meestal bondig wat essentiële info, en die lees ik dan nog eens door voordat er weer een bijeenkomst is.
Toch weet ik wel zeker dat ik hiermee niet meteen alles ga onthouden. Er komt immers zoveel op je af wekelijks, dat je waarschijnlijk een boel van week 1 en 2 in week 7 en 8 van het blok alweer vergeten bent. Misschien overschat ik het allemaal hoor, maar ik ben liever op tijd met het aanpassen van mijn leerstrategie. Dus; ik ben benieuwd hoe jullie het aanpakken
Hoe presteer jij met deze techniek? Kortom: aan welke cijfers moet ik dan denken voor een tentamen?quote:Op zondag 19 september 2010 21:13 schreef SH. het volgende:
[..]
Buh, valt wel mee hoor. Ik lees gewoon alles en maak er tijdens het lezen een samenvatting van. Tijdens de bijeenkomst wordt alle stof weer herhaald en vindt er elaboratie plaats. Als de toets er is, dan heb je een hele berg met samenvattingen. Dan begin je gewoon een week van tevoren met leren en dat zou al genoeg moeten zijn. Mocht je in week 6 ofzo het gevoel hebben dat je niet meer weet wat er in week 1 is gebeurd, dan pak je gewoon een samenvatting erbij en herhaal je alles weer. Tenminste, bij mij werpt het vruchten af
Over vorig jaar heen sta ik ongeveer een 8,5quote:Op zondag 19 september 2010 21:17 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Hoe presteer jij met deze techniek? Kortom: aan welke cijfers moet ik dan denken voor een tentamen?
Bij ons worden die gegeven door de docenten zelf. Er gaan ook wat tentamens rond via studenten zelf. Gewoon vragen aan oudejaars of ze nog wat hebben liggen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:21 schreef Gestiech het volgende:
Ja! Nog zoiets: proeftentamens of tentamens van vorige jaren, waar haal je die zoal vandaan? Mede-fokkers zou fijn zijn natuurlijk, weet alleen niet of er mede-fokkers zijn die in Maastricht studeren en zoiets kunnen & willen delen..
Het grappige is wel dat ik nu om me heen zie dat nu juist de jaargenoten die deze methode hanteerden in 90% van de gevallen geen leuke doorgroei-baan kunnen vinden, en veelal maar weer een andere studie zijn gaan doen (overigens is er ook 1 uitzondering in mijn groep die het dan weer wel goed doet).quote:Op maandag 20 september 2010 22:00 schreef MeloD het volgende:
Proeftentamens doen wij helaas niet echt aan...
Mijn strategie in de bachelor: weinig hoorcolleges, op laatste moment beginnen en op hyperfocus alles nog even snel in je kop stampen de een/twee dagen ervoor. Werkt opzich prima, is alleen niet heel geschikt voor langetermijnHaalde er toch ruime zevens mee overigens.
Mijn master wil ik met echt fatsoenlijke cijfers halen. Dus literatuur voor de lessen lezen en markeren met markeerstiften, na de les samenvattingen maken en alle hoorcolleges volgen en goede aantekeningen maken. Ben benieuwd of het met 8+ gaat bezorgen
Ze zijn alleen wel emotioneel labiel, daarom zijn ze ook psychologie gaan studeren. Weet dus waar u aan begint.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:55 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Is dit het lokale forumonderwerp om knappe psychologes aan de haak te slaan?
Wij als mannen doen dan ook psychologie om ze te begrijpen en te helpen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:40 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ze zijn alleen wel emotioneel labiel, daarom zijn ze ook psychologie gaan studeren. Weet dus waar u aan begint.
Hahaquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:40 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ze zijn alleen wel emotioneel labiel, daarom zijn ze ook psychologie gaan studeren. Weet dus waar u aan begint.
regelt je uni dat niet dan? Op zich werk ik op een (kinder) klinische neuro afdeling, alleen zijn wij verplicht eigen studenten voor te laten gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 21:52 schreef MeloD het volgende:
Ik probeer nu een stage- en scriptieplek te vinden voor komend voorjaar... Maar OF ik krijg te horen dat ik het in de zomer van 2011 nog eens moet proberen (sure) OF sollicitaties worden pas in oktober/november in behandeling genomen. En onderzoekers/onderzoeksbedrijven die ik aanschrijf of ze een plekje voor me hebben reageren gewoon niet.. Schiet niet echt op dus.
Dus bij deze: wie weet er nog instellingen/bedrijven die ik aan kan schrijven voor een stage- en/of scriptieplek in de kinder klinische neuropsychologie? Liefst omgeving Den Haag, Leiden, Rotterdam. Mag ook verder weg, als het maar met OV te bereiken is. Wie weet kennen jullie iets dat ik nog niet ken en kan ik hen aanschrijven
Nee, dat begrijp ik inderdaad. Ik wil zelf ook heel graag binnen een studie- of studentenvereniging actief worden. Maar dit jaar heb ik dat nog niet gedaan omdat ik nogal ver weg woon van Utrecht. Moet toch wel in totaal zo'n drieenhalf uur per dag reizen en dat valt me echt vies tegen. Het is dat ik in mijn huidige woonplaats nog verplichtingen heb, sport namelijk, anders was ik al lang actiever op zoek gegaan naar een kamer. Mede daarom denk ik dat ik dat gevoel nu al heb. Het is namelijk nu: vroeg opstaan, reizen, in de trein college doornemen, college, in de bieb werken, werkgroep, reizen, net voor het eten thuis zijn en 's avonds zo moe zijn dat ik in slaap val. Niet om te zeuren, maar dit is natuurlijk verre van ideaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Sharkdoggie het volgende:
Studententijd maakt alles goed.Maar een instelling om zelf verder te gaan met wat je interessant vind maakt hoe je de studie vormgeeft nog leuker. Denk aan tweede studie, minor, keuzevakken, studie gerelateerde activiteiten, bijbaantje binnen de uni, enzovoort.
Maar serieus zelf denk ik dat het moeilijk wordt om je zelf te onderscheiden van de rest later op de arbeidsmarkt als je zo minimaal mogelijk door de studie heen komt.
Als je na een paar maanden nog steeds dat gevoel hebt, dan kun je gerust meer dingen erbij nemen, zoals inderdaad de opleidingscommissie. Je moet wel telkens meer lezen, maar het wordt niet echt extreem veel moeilijker en dat blijft dan ook zo (op enkele uitzonderingen na).quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:21 schreef Gestiech het volgende:
Wat betreft de uitdaging: ik vind het meeste inderdaad erg straight forward, maar dat heeft ook te maken met het onderwerp/blok waar we nu in zitten. Sociale psychologie. Dat is gewoon niet erg complex. Ik vind het tot nu toe vooral best veel, en je moet de terminologie even leren... Maar goed, volgend blok gaan we al meer de biologische kant op, dat vind ik dan wel weer leuk
Ik zit aan de VU. Wij komen geen studenten tekort (helaas voor jouquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:26 schreef MeloD het volgende:
Grumpey: nee, regelt universiteit niet, moet je zelf achteraan. Waar zat jij ook alweer?
Dat heb ik trouwens ook te horen gekregen ja, dat ze studenten van de eigen uni voorlaten (en logisch ook)
Komen jullie niet toevallig studenten te kort?![]()
JWH: klinische psychologie schijnt een redelijke ramp te zijn om werk in te vinden (voornamelijk omdat veel instellingen allerlei bizarre eisen stellen zoals GZ-psycholoog, tig jaar werkervaring en net afgestudeerd..)
Klinische neuropsychologie is meer werk in te vinden heb ik me laten vertellen, maar merk dat vooralsnog niet aan de stageplaatsenDenk wel dat deze richting de richting van de toekomst van de psychologie is (als in, het zal erg populair worden komende jaren)
Dat hangt echt volledig van de mensen af die in de commissie zitten. Ik heb commissies gehad waar het altijd tussen 9 en 5 was (2 uur bijeenkomst), maar ook commissies van 6 tot 8. Meestal kan je zelf wel invloed op uitoefenen. Alleen bij een reis zal je de laatste paar weken veel vaker bij elkaar moeten komen. Of de commisies echt voor zorgen dat je onderscheid is moeilijk te zeggen. Het hangt af wat voor soort commissie je in gaat. Mensen die nauwelijks hebben gewerkt kunnen commissies gebruiken als speeltuin voordat ze echt met mensen en in een organisatie gaan werken. Ik heb net een commissie afgerond met een zeer zakelijke inslag, waarbij ik sponsers (bedrijven) en fondsen moest binnen halen voor activiteiten van de studievereniging.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:13 schreef JWH_ het volgende:
Weet iemand of ik ook commissiewerk zou kunnen doen binnen een studievereniging ondanks ik zo ver weg woon en daarom niet graag tot 's avonds laat aan het vergaderen ben? Zou me namelijk erg tof vinden om bijvoorbeeld studiegerelateerde reizen te plannen. Ook is het volgens mij wel handig om mij te onderscheiden toch?
Deep brain stimulation is een complexe medische behandeling die veel gevaren met zich meebrengt. Het is voornamelijk bedoeld voor mensen die treatment-resistant lijken te zijn en dus bij wie de baten hoger zijn dan de kosten (+ risico's). Echter, het grootste deel van de depressieve mensen zal niet in aanmerking komen voor die oplossing. Van alle redenen waarom de klinische psychologie een rol in de marge zal krijgen vind ik dit geen goedequote:Op woensdag 29 september 2010 10:28 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Recente publicaties die de effecten van hersen-pacemakers op bijvoorbeeld depressie laten zien geven ook aan dat voor de huidige klinische psychologie op de lange termijn hooguit een rol in de marge is weggelegd, met name omdat de effecten van therapieen vaak niet boven placebo-effect uitkomen.
Het ging mij om het perspectief op de lange termijn te schetsen, natuurlijk ben ik het met je eens dat deze behandeling an sich dat niet gaat doenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef SH. het volgende:
[..]
Deep brain stimulation is een complexe medische behandeling die veel gevaren met zich meebrengt. Het is voornamelijk bedoeld voor mensen die treatment-resistant lijken te zijn en dus bij wie de baten hoger zijn dan de kosten (+ risico's). Echter, het grootste deel van de depressieve mensen zal niet in aanmerking komen voor die oplossing. Van alle redenen waarom de klinische psychologie een rol in de marge zal krijgen vind ik dit geen goede
Fair enoughquote:Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het ging mij om het perspectief op de lange termijn te schetsen, natuurlijk ben ik het met je eens dat deze behandeling an sich dat niet gaat doen
Heb zowel Neuroscience als klinische neuropsychologie gedaan aan de VU. Er is inderdaad een uitwisselingsprogramma, echter, dit programma is erg genetisch georienteerd, en dat heeft nooit mijn voorkeur gehad. Ik deed er zelf dus niet aan mee. Anderen echter wel, en die vonden het allemaal vrij goed georganiseerd. Wel hangt er een competatief sfeertje omheen, daar moet je van houden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef SH. het volgende:
[..]
Fair enoughTrouwens, Grumpey, jij hebt toch Neuroscience gedaan aan de VU? Ik ben van plan Neuroscience te gaan volgen aan het Erasmus MC. Nu schijnt er een uitwisselingsprogramma te zijn tussen de VU en het EMC, heb jij daar toentertijd nog wat van meegekregen?
Ah, jammer van de genetische oriëntatie. Ik hoopte in dat programma een terugkoppeling naar psychologie (bv. zoals jij, klinische neuropsychologie) uit te kunnen halen. Nouja, bedankt voor de infoquote:Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Heb zowel Neuroscience als klinische neuropsychologie gedaan aan de VU. Er is inderdaad een uitwisselingsprogramma, echter, dit programma is erg genetisch georienteerd, en dat heeft nooit mijn voorkeur gehad. Ik deed er zelf dus niet aan mee. Anderen echter wel, en die vonden het allemaal vrij goed georganiseerd. Wel hangt er een competatief sfeertje omheen, daar moet je van houden.
Samenvattingen delen? Zelf maken of kopenquote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef Mjita het volgende:
Heujjj nieuw lid in dit topic:p
Moet zeggen dat het rotterdams pgo systeem erg arbeidsintensief is maar een zeer goeie manier om je kennis bij te houden, net een praatgroepje af en toe haha, als je een gesselig groepje hebt
Nog andere eur gangers hier in dit topic dan? Schroom niet om samenvattingen delen, kan ze goed gebruiken voor de aankomende bloktoets
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen idee heb hoe dat PGO werkt, maar wij kunnen samenvattingen van boeken via de studievereniging kopen. Gemaakt voor studenten door studenten. Maar misschien kan dat bij de EUR nietquote:Op woensdag 29 september 2010 16:01 schreef Mjita het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan waarde Sander!
Eigen samenvattingen heb ik natuurlijk wel, maar door dat PGO systeem weet je natuurlijk niet of je ALLES hebt, en aangezien dit de eerste bloktoets is wil je die natuurlijk uitzonderlijk goed maken!
Kopen? Hmm...Dat kan bij de erasmus volgens mij niet hoor
Zonde van je geld bij de EURquote:Op woensdag 29 september 2010 16:48 schreef Sandertje23 het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen idee heb hoe dat PGO werkt, maar wij kunnen samenvattingen van boeken via de studievereniging kopen. Gemaakt voor studenten door studenten. Maar misschien kan dat bij de EUR niet
Welkomquote:Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef Mjita het volgende:
Heujjj nieuw lid in dit topic:p
Moet zeggen dat het rotterdams pgo systeem erg arbeidsintensief is maar een zeer goeie manier om je kennis bij te houden, net een praatgroepje af en toe haha, als je een gesselig groepje hebt
Nog andere eur gangers hier in dit topic dan? Schroom niet om samenvattingen delen, kan ze goed gebruiken voor de aankomende bloktoets
Daarom vind ik deze richting ook zo boeiend, omdat ik het als de psychologie van de toekomst ziequote:Op woensdag 29 september 2010 10:28 schreef Grumpey het volgende:Het leuke van neuro zit hem vooral ook in de wetenschappelijke grondslag van het vakgebied, alles wat je mensen vertelt heeft een biologische basis en is daarom aannemelijker dan de 'theorieen' die er soms in de klinische wereld hangen (soms langer dan goed is voor een theorie/patient).Recente publicaties die de effecten van hersen-pacemakers op bijvoorbeeld depressie laten zien geven ook aan dat voor de huidige klinische psychologie op de lange termijn hooguit een rol in de marge is weggelegd, met name omdat de effecten van therapieen vaak niet boven placebo-effect uitkomen.
Nou zeg, so much for networking dan!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:44 schreef SH. het volgende:
[..]
Zonde van je geld bij de EURHier heb je gewoon jaarsamenvattingen van studenten die je gratis viavia kunt krijgen.
[..]
WelkomEindelijk nog iemand die ook in Rotterdam studeert.. Samenvattingen ga ik je niet geven, voor blok 1 kun je amper informatie missen (behalve bij probleem 8). Veel succes
Ahja, trouwens, van probleem 2 moet je die 5 fasen van hulp kennen, en bij elke fase 1 term (zoals diffusion of responsibility). Die open vraag komt elke keer weer op de bloktoets.
Stuur maar een pm hoor, ik was niet serieusquote:Op donderdag 30 september 2010 00:19 schreef Mjita het volgende:
[..]
Nou zeg, so much for networking dan!![]()
Nouja, ga er vanuit dat het natuurlijk geen rocket science moet zijn. Volgens mij is het gebruik van wetenschappelijke bronnen geen vereiste nog (al doe ik het wel). Ik vind je stelling inderdaad erg interessant. Mijn interpretatie, is er dus bewustzijn nodig om aandacht voor iets te hebben? Nu zijn er volgens mij wel studies gedaan met dieren, die volgens mijn definitie volgens mij geen 'bewustzijn' hebben. Daar zou ik inderdaad naar kunnen kijken. Bedankt! Ook Gestiech natuurlijk voor het dierendeel!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:37 schreef Grumpey het volgende:
Lijkt mij een goed startpunt. Je kan ook andersom denken, is er aandacht zonder bewustzijn? Maw, wat komt er eerst, aandacht of bewustzijn? Er is vast wel iemand die daar ooit iets over geschreven heeft.
Als je het richting neuro trekt kan je de verschillende hersengebieden met betrekking tot beide hersenfuncties kunnen beschrijven, en op basis van hun organisatie een uitspraak kunnen doen over de volgorde waarin aandacht en bewustzijn komen...
Maar goed, ik heb geen flauw idee dus wat het niveau is voor iemand die inleiding volgt
Het is voor mijn eerste vak van het eerste jaar inderdaad. Het neurologische laat ik er inderdaad dan maar uit. Ik heb vorig jaar getracht om in een presentatie te beschrijven hoe waarneming tot stand komt. Dus sensatie en dan perceptie. Daarbij heb ik ook alle neurologische processen erin beschreven. Het was echter een presentatie, hoewel de leraar het geweldig vond, vonden mijn klasgenoten het wat minderquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:10 schreef SH. het volgende:
JWH_, is het voor je eerste vak van het eerste jaar? Dan zou ik dat neurologische er maar uit laten, want dat maakt het zeer complex. Neuropsychologie vereist veel kennis over de biologie, hetgeen je nog wel later dit jaar zult krijgen. Of je moet het heel algemeen houden
Ohja, het meest standaard voorbeeld bij aandacht (en bewustzijn):
Cocktail Party effect, dat je altijd je naam hoort in een gesprek van de ander. Dit geeft aanleiding om aan te nemen dat je niet bewust in een gesprek hoeft te zitten om er toch aandacht voor te hebben.
Ik denk - maar hee: ik ben ook eerstejaarsquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:26 schreef JWH_ het volgende:
[..]
Het is voor mijn eerste vak van het eerste jaar inderdaad. Het neurologische laat ik er inderdaad dan maar uit. Ik heb vorig jaar getracht om in een presentatie te beschrijven hoe waarneming tot stand komt. Dus sensatie en dan perceptie. Daarbij heb ik ook alle neurologische processen erin beschreven. Het was echter een presentatie, hoewel de leraar het geweldig vond, vonden mijn klasgenoten het wat minder.
Het cocktail party effect is inderdaad een goede, waarom kan ik nu niet zelf op dit soort voorbeelden komen? Dankje! Maar hier is opzich ook weer de vraag: richt je je aandacht op een gesprek nadien je je naam hoort en komt dan het bewustzijn of ben je je al wel bewust van dat gesprek alleen gaat er nog geen aandacht naar uit?
Ik snap die laatste opmerking niet. Het cocktail party effect wordt toch net zo goed door Treisman's attentuation model verklaard? Dus waarom staat hij specifiek bij de laatste?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:48 schreef Rick.Gulmans het volgende:
oh een mooie informatieve theory gaat over selectieve aandacht, wanneer selecteer je waarop je je aandacht vestigt.
zoektermen
selective attention
early selection (Broadbent's filter model) (zeef effect van geluid)
intemediate selection (treisman's attentuation model) [dichotic listening (voorbeeld hierboven)]
late selection model (mackay) (cocktail party effect)
Pm verzondenquote:Op donderdag 30 september 2010 08:28 schreef SH. het volgende:
[..]
Stuur maar een pm hoor, ik was niet serieus
Eerste bloktoets is echt een eitje. De samenvatting voor blok 6 bijvoorbeeld is 5-7 keer zo langquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef Mjita het volgende:
[..]
Pm verzonden![]()
ik was echt bang dat je echt zo flauw ging doen![]()
Deze vrijdag mn eerste echte UNI tentamen waaah! Spannend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |