Een "goedkope" oplossing is misschien een wiskunde cursus ergens anders doen. Zelf heb ik het gedaan in Leiden, maar ik zag dat er ook
1 wordt gegeven in Amsterdam (die is in de zomer) voor 250 (het gaat dus om de lessen). Je kan na het behalen vaak van een toets ook terecht bij andere universiteiten (check het wel bij vooraf studieadviseur). Oftewel zoek op internet waar nog meer cursussen worden gegeven, (ik kan me niet voorstellen dat ieder cursus slecht wordt gegeven

) welke niet te duur is en wordt gegeven voordat je het nodig heb om aan een studie te beginnen. Vergeet vooral niet te checken of het voldoende is bij de studieadviseur waar je de studie wilt doen.
Voor Psychologie moest ik een dergelijke test halen. Het vreemde was dat de cursus voordat de studie begint veel uitgebreider en moeilijker was qua stof, dan de cursus die bedoeld was voor studenten die al begonnen waren aan de studie. De toets zij nog moesten halen was ook veel makkelijker dan de cursus voordat de studie begon. Misschien heb je ook iets dergelijks. Het was wel zo dat studenten die nog geen wis toets hadden gehaald geen statistiekvakken mochten doen en een daarvan halen was een eis voor het eerste jaar (bindend studieadvies).