abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69353192
Ik had een vraagje.

Ik moet in Juli zo goed als zeker een herkansing maken voor mn wiskunde toelatingstoets. Vooraf werd aanbevolen om basisboek wiskunde van craats te gebruiken. Maar ik heb gelezen dat er voor de meeste toelatingstoetsen: Het boek 'Wiskunde voor hoger onderwijs' gebruik wordt. Dus mijn vraag is, of iemand ervaring heeft met dit boek? Ik heb op internet gezien dat er van dit boek heel veel delen zijn uitgebracht.

En ik hoop dat iemand weet hoe de uitwerkingsboekjes van dit boek eruitziet. Aangezien ze in het boek van craatz niet diep op de uitwerkingen ingaan, maar alleen het antwoord hebben neergezet zonder verdere uitwerkingen. Ik hoop dat iemand mijn kan vertellen of dit in het boek: Wiskunde voor hoger onderwijs anders is.

bvd
pi_69361019
nobody?
  zondag 24 mei 2009 @ 20:37:03 #3
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_69361566
Nope. Er is een topic waarmee je wellicht meer mee kan: Wiskunde deficientie weg werken maar die heb je waarschijnlijk zelf al gezien. Wat betreft uitwerkingen kan het handig zijn om een cursus te doen of bijles bij iemand te volgen, die commentaar levert bij uitwerkingen van gemaakte opdrachten. Ik ken ook mensen die langs hun oude wiskunde leraar zijn gegaan (wel zo goedkoop ).

Misschien vind je meer (betere) hulp op forums welke meer gericht zijn op de studie waarvoor je die wiskunde toets doet.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_69367164
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:37 schreef Sharkdoggie het volgende:
Nope. Er is een topic waarmee je wellicht meer mee kan: Wiskunde deficientie weg werken maar die heb je waarschijnlijk zelf al gezien. Wat betreft uitwerkingen kan het handig zijn om een cursus te doen of bijles bij iemand te volgen, die commentaar levert bij uitwerkingen van gemaakte opdrachten. Ik ken ook mensen die langs hun oude wiskunde leraar zijn gegaan (wel zo goedkoop ).

Misschien vind je meer (betere) hulp op forums welke meer gericht zijn op de studie waarvoor je die wiskunde toets doet.
Op welke forum zou dat kunnen zijn. Forums als scholieren.com etc. trekken weinig bezoekers/reacties op zulke vragen. Bijles heb ik al geregeld bij iemand, vanaf volgend week. Maar ik wil ook thuis lekker door kunnen werken en dan zouden duidelijke uitwerkingen in dat boek wel beter zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:56:28 #5
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_69367256
Het zou al schelen als je verteld waar je die toets gaat doen. Zeker voor de mensen die meelezen en misschien hetzelfde hebben gedaan. En is die herkansing een onderdeel van een cursus? Zo niet dan is het misschien om een cursus te volgen, meerdere universiteiten geven (intensieve) cursussen waarmee toelatingsexamens gehaald kunnen worden. Kortom als je hulp wilt van mensen op fora dan moet je echt met meer info komen.
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_69369468
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:56 schreef Sharkdoggie het volgende:
Het zou al schelen als je verteld waar je die toets gaat doen. Zeker voor de mensen die meelezen en misschien hetzelfde hebben gedaan. En is die herkansing een onderdeel van een cursus? Zo niet dan is het misschien om een cursus te volgen, meerdere universiteiten geven (intensieve) cursussen waarmee toelatingsexamens gehaald kunnen worden. Kortom als je hulp wilt van mensen op fora dan moet je echt met meer info komen.
In Rotterdam ga ik het volgen=) (Erasmus universiteit)

Cursus op de uni heb ik gevolgd, maar die gozer die die cursis gaf had minder kennis dan ons. En zat alles klakkeloos van een blaadje op het bord te pennen. Dus dat was best wel genaaid

[ Bericht 0% gewijzigd door jjanderson op 25-05-2009 01:17:28 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 00:36:05 #7
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_69370555
Een "goedkope" oplossing is misschien een wiskunde cursus ergens anders doen. Zelf heb ik het gedaan in Leiden, maar ik zag dat er ook 1 wordt gegeven in Amsterdam (die is in de zomer) voor 250 (het gaat dus om de lessen). Je kan na het behalen vaak van een toets ook terecht bij andere universiteiten (check het wel bij vooraf studieadviseur). Oftewel zoek op internet waar nog meer cursussen worden gegeven, (ik kan me niet voorstellen dat ieder cursus slecht wordt gegeven ) welke niet te duur is en wordt gegeven voordat je het nodig heb om aan een studie te beginnen. Vergeet vooral niet te checken of het voldoende is bij de studieadviseur waar je de studie wilt doen.

Voor Psychologie moest ik een dergelijke test halen. Het vreemde was dat de cursus voordat de studie begint veel uitgebreider en moeilijker was qua stof, dan de cursus die bedoeld was voor studenten die al begonnen waren aan de studie. De toets zij nog moesten halen was ook veel makkelijker dan de cursus voordat de studie begon. Misschien heb je ook iets dergelijks. Het was wel zo dat studenten die nog geen wis toets hadden gehaald geen statistiekvakken mochten doen en een daarvan halen was een eis voor het eerste jaar (bindend studieadvies).
pi_69458557
Ik heb hier het boekje wiskunde voor het hoger onderwijs uitwerkingen Deel 2 liggen.
Zeer uitgebreide uitwerkingen van alle sommen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')