Dit idd, maar goed, ik blijf wel kijken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:54 schreef BoerBert het volgende:
Ik vond het nogal tegenvallenHeb wel twee keer moeten lachen geloof ik
Klopt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:46 schreef Stefan het volgende:
Dennis vd Ven is met een rechtszaak weggegaan bij producent CCCP, ik denk dat CCCP de rechten heeft op de typetjes van Draadstaal.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Klopt.
De allochtoon, de snackbarmannetjes, Fred & Ria, Boer Bert e.a. mogen niet meer.
Ze moesten dus helemaal opnieuw beginnen met typetjes.
Als dit waar zou zijn... welk een onzin is dat dan weer. Wat moet dat CCCP-iets met die rechten als ze de acteurs ervan niet hebben? Teren op DVD-boxen uitbrengen van Draadstaal waar die typetjes in zitten?quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Klopt.
De allochtoon, de snackbarmannetjes, Fred & Ria, Boer Bert e.a. mogen niet meer.
Ze moesten dus helemaal opnieuw beginnen met typetjes.
Zo werkt dat nu eenmaal. Draadstaal was een inkomstenbron voor CCCP, dus waarom zouden ze de typetjes afstaan als de makers hun inruilen voor Talpa.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:21 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn... welk een onzin is dat dan weer. Wat moet dat CCCP-iets met die rechten als ze de acteurs ervan niet hebben? Teren op DVD-boxen uitbrengen van Draadstaal waar die typetjes in zitten?
Talpa? Dat klinkt 2005. Maar goed. Van VPRO naar AVRO of vice versa mijn part; de vraag blijft wat een partij heeft aan een bunch of geclaimde typetjes waar ze zonder de acteurs niets mee kunnen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zo werkt dat nu eenmaal. Draadstaal was een inkomstenbron voor CCCP, dus waarom zouden ze de typetjes afstaan als de makers hun inruilen voor Talpa.
Je kunt toch wel gelijksoortige mensen door je achtergrond heen laten lopen als je bijvoorbeeld een scene op straat draait.quote:Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef Stefan het volgende:
De oude typetjes mogen dus niet meer, want nieuwe producent (Talpa)
Die kabouters vond ik sowieso niet grappig, dus dat die niet terugkomen vind ik niet zo erg.quote:Op maandag 13 september 2010 15:49 schreef PeterKelder het volgende:
Ze veranderen gewoon de namen, de kleding, wat wil CCCP dan nog gaan zeiken?
Fred & Ria worden dan bijvoorbeeld Bert & Mia, kabouters worden mensen met dwerggroei (denk aan die twee van The Little Couple), Sayid wordt Achmed enz.
Ja! Damn.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:10 schreef Splutje het volgende:
Eeuwig zonde dat Fred en Ria doodverklaard zijn, dat was altijd zo hilarisch
Ruben kwam de laatste seizoenen toch maar sporadisch...quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:40 schreef RubenSosa het volgende:
Nooit meer Ruben met zijn .......KAK !
![]()
Klopt wel ja, want de laatste twee, drie afleveringen vond ik al wat minder worden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:35 schreef Nober het volgende:
Draadstaal was inderdaad leuker, Nieuwdier was geniaal maar dat komt misschien ook omdat er maar 10 afl's van zijn gemaakt (zie Fawlty Towers, Camping Pernis).
Das waarquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ruben kwam de laatste seizoenen toch maar sporadisch...
Helaas niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:41 schreef Terreros85 het volgende:
Het heeft nog niet de status van Draadstaal
quote:Nu, dat vind ik wat ver gaan. Ik vind Neonletters vermakelijk, maar niet iets om hardop bij te gaan lachen. Had ik trouwens bij Draadstaal ook niet, maar vind het elke keer wel weer knap qua acteerwerk. Het is denk ik zoeken naar typetjes die bijblijven zoals de snackbar-sketches. Tot nog toe is het niveau Debiteuren Crediteuren, of Rembo & Rembo wat mij betreft nog niet behaald door Van Koningsbrugge en Van Der Ven, maar nog altijd leuker dan Koefnoen, dat wat te geforceerd politiek actueel doet mijns inziens. Smaacken verschillen.Op zaterdag 16 oktober 2010 14:15 schreef eentwee het volgende:
Het is inderdaad pijnlijk duidelijk geworden dat deze heren als grappenmakers passé zijn.
Het zal wel met contracten en rechten te maken hebben, het lijkt me sterk dat CCCP voor onbepaalde tijd de rechten van de types bezit. Waarschijnlijk komen die rechten binnenkort vrij en kan Talpa deze overnemen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:08 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis Fred.
Het klonk bij P&W alsof de karakters van Draadstaal nog wel terug zouden kunnen keren. Dat die discussie nog loopt, zeg maar.
Fred is meer de blinde vader.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:54 schreef PeterKelder het volgende:
Maar de types van Neonletters hebben sowieso al veel overeenkomsten met de 'oude' types:
Fred -> Mandy/Lisa
Maar qua uitspraken weer Mandy & Lisa.quote:
Vette afleveringquote:NeonLetters is een satirisch televisieprogramma, dat gezien kan worden als de opvolger van het programma Draadstaal. De eerste aflevering werd op 10 september 2010 door de AVRO op Nederland 3 uitgezonden. Het programma wordt gemaakt door het cabaretduo Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven, die tevens de meeste personages spelen.
quote:Neonletters verliest typetjes
Typetjes Fred en Ria Onderbuik zullen in het programma Neonletters van Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven niet te zien zijn.
Ook zullen Jeroen en Dennis in Neonletters niet in de huid kruipen van typetjes Joop en Leon die ook in Jeroens en Dennis' vorige programma Draadstaal te zien waren.
Jeroen en Dennis introduceerden de typetjes in Draadstaal dat werd gemaakt door productiemaatschappij CCCP. CCP vindt nu dat zij de rechten over de karakters bezit en spande een kort geding aan in de hoop dat Jeroen en Dennis in Neonletters, geproduceerd door Talpa, de typetjes niet meer spelen.
Shownieuws weet te melden dat de rechter CCP vrijdagmiddag in het gelijk heeft gesteld.
Dat is wel positief ja.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:07 schreef BoerBert het volgende:
Leuk, had het nog niet gezien. Het is gelukkig iets meer Draadstaal-achtig geworden.
quote:Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven mogen de Draadstaal-typetjes Fred en Ria Onderbuik en Joop en Leon van de snackbar toch gebruiken voor hun programma Neonletters. Tijdens de uitzending van DWDD bereikten zij een akkoord met productiebedrijf CCCP, dat daar eerder op tegen was.
In de uitzending van De Wereld Draait Door waren Van Koningsbrugge en Van de Ven te gast. Tijdens de uitzending liet Eelco Keune van CCCP weten dat de typetjes toch gebruikt mogen worden, mits John de Mol, producent van Neonletters, 40.000 euro per jaar naar het Wereld Natuur Fonds zou overmaken. Een woordvoerder van De Mol liet tijdens de uitzending weten dat daarmee akkoord wordt gegaan.
De genoemde typetjes zijn afkomstig uit het oudere, vergelijkbare programma Draadstaal, geproduceerd door CCCP. De afspraak met die producent was om geen sketches met de oude typetjes te doen. In het nieuwe seizoen van Neonletters maakten die echter toch hun opwachting, waarna CCCP naar de rechter stapte. Die had beslist dat het echt afgelopen moet zijn met Fred en Ria Onderbuik en Joop en Leon van de snackbar.
Het akkoord van vanavond betekent dat de populaire typetjes toch op de buis kunnen blijven.
Eigenlijk zegt dat ook wel weer genoeg over dat bedrijf, ze wilde gewoon lekker vervelend zijn vanwege een of ander principe.quote:
Dit is toch gewoon 2e van het nieuwe seizoen?quote:Op maandag 26 september 2011 20:34 schreef Apostrof het volgende:
Huh? Is het vanavond nou nieuwe aflevering maar waren er van te voren ook al nieuwe uitgezonden?
Jep.quote:Op maandag 26 september 2011 22:49 schreef Stefanovich het volgende:
Dus de nieuwe afleveringen zijn nu steeds maandags? En vrijdag herhaling of zo?
Teringquote:Op woensdag 28 september 2011 16:32 schreef Paul-89 het volgende:
En deal over de typetjes is weer van de baan.
Zodra je betaling binnen is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:30 schreef Stefanovich het volgende:
Fack, vergeten dat dit erop kwam... iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het op uitzendinggemist staat?
Kwartiertje - halfuurtje max. meestalquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:30 schreef Stefanovich het volgende:
Fack, vergeten dat dit erop kwam... iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het op uitzendinggemist staat?
Als je haar kan plaatsen, zet haar dan maar hier voor de deur neer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:27 schreef Walter81 het volgende:
Weet iemand wie dat meisje is die regelmatig figureert in Neonletters?
Ze komt me bekend voor maar kan haar even niet plaatsen.
Ik dacht eigenlijk meer aan een plaatsje tussen mij en mijn matras.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je haar kan plaatsen, zet haar dan maar hier voor de deur neer.
Goeie aflevering weer jaquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:04 schreef Ambrosius het volgende:
Het is weer bezig nu, begin is aardig.
Die vind ik dan weer erg matigquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie aflevering weer ja
Vooral die kutjes zijn briljant
Iddquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Elke week weer lachen om "Dat was het weer"
Volgens mij op Vrijdag.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:29 schreef Specularium het volgende:
Wordt dit nou van de week nog een keer herhaald?
Same here, zwaar irritant zelfs.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:34 schreef Ties02 het volgende:
ik vind alleen die 2 dushi's op die brommer nooit grappig
Ze worden ook gepresenteerd als de 'hoofdpersonages' van het programma, omdat ze door de hele aflevering heen steeds terugkeren. De weerman en die twee zingende boeren blijven het sterkst. Om die soap en die zogenaamde standup comedians kan ik ook altijd wel lachen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze, gevaarlijk zapmoment kan dat opleveren, zo een dat je niet meer terugklikt.
Wordt onderhand wel een beetje hetzelfde steeds ja.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:05 schreef Specularium het volgende:
De 2 kutjes hadden ze er wel uit kunnen laten.
Toen waren Fred en Ria er nog.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:10 schreef remcoP het volgende:
Vorig seizoen lukte het wel, maar nu lijkt het echt nergens op.
Nee, dat was Draadstaal, niet vorig seizoen Neonletters.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:12 schreef Specularium het volgende:
Toen waren Fred en Ria er nog.
En waren die kabouters een kutitem.
Ohja, dat klopt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat was Draadstaal, niet vorig seizoen Neonletters.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:55 schreef Specularium het volgende:
"Dank je wel Simone, kun je zien dat ik heb geplast?"
Hopelijk is ie er weer bij.
Sommige dingen zijn wel leuk, andere stukken vallen tegen. Het niveau van Draadstaal gaan ze helaas niet meer halen denk ik.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:34 schreef fh101 het volgende:
Ik vind er wel een stijgende lijn in zitten, als je dit vergelijkt met seizoen 1 Neonletters is het wel behoorlijk verbeterd imo
Er zaten een aantal goeie vondsten tussen
Zolang Fred en Ria niet terug keren iig niet, nee.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:55 schreef wceend18 het volgende:
Het niveau van Draadstaal gaan ze helaas niet meer halen denk ik.
Dat zeiden ze zelf ook een keer in een interview geloof ik. Niet dat ze dat niveau niet meer gaan halen, maar wel dat ze helemaal op nieuw moesten beginnen en dat mensen wel verwachten dat ze op gelijk niveau als Draadstaal verder zouden gaan. En dat is natuurlijk lastig als je hele nieuwe typetjes moet verzinnen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:55 schreef wceend18 het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn wel leuk, andere stukken vallen tegen. Het niveau van Draadstaal gaan ze helaas niet meer halen denk ik.
Stelletje zwakkelingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:16 schreef remcoP het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ne-Neonletters.dhtml
Dat zijn altijd wel leuke details dat ze de URL werkelijk hebben geclaimed en er iets op hebben gepleurd.quote:
Ja hij hebt gelijk...quote:Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit. Maar je zal wel gelijk hebben.
Het waren er ook gewoon vijf hèquote:Op maandag 26 maart 2012 22:25 schreef fh101 het volgende:
How many suns are there?
Four!
Geweldig. Ik vond het wel een geslaagde aflevering
Aflevering van vorige week bedoel je?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goed begin van het nieuwe seizoen!
Doh! Ik dacht dat ie gister pas was begonnenquote:
Weer geen foto's van Gerbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:30 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vond de weerman gisteren toch iets minder.
Probeer het uitquote:Op maandag 14 mei 2012 22:24 schreef fh101 het volgende:
En nou ben ik toch benieuwd of dat telefoon nummer ook iets was, net zoals jojojoseph.nl
twitter:TheAgainman twitterde op maandag 14-05-2012 om 22:37:37Voor de mensen die nog aanwijzingen hebben hier mijn nummer: 06-26311502 (wel serieus doen ik heb een priepeet) reageer retweet
Verdorie! Snel inschakelen!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |