abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86121604
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet zo'n idioot zijn en thuis willen bevallen. Ik zou standaard naar het ziekenhuis gaan en een keizersnede eisen mocht het niet goed gaan.

En tsja, dan is het maar egoistisch, maar wat nog egoistischer is, is het kind opvoeden zodat ik dan goed overkom op de buitenwereld. daar heeft geen van beiden wat aan.
Ook als je in het ziekenhuis bevalt kan het tijdens de bevalling nog misgaan hoor, ook als het al te laat is voor een keizersnede dus. Zo heb ik aan zuurstoftekort bij mijn geboorte een hersenbeschadiging opgelopen. Gelukkig kan ik normaal functioneren maar heb er wel complicaties aan opgelopen. Toch functioneer ik verder als ieder ander. Maar als je dan na de geboorte een bepaalde diagnose hoort zou je een geval als mij ook afgestaan hebben ter adoptie.

Ook kan een ogenschijnlijk gezond kind later blijken (zwaar) autistisch te zijn ofzo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 6 september 2010 @ 12:52:00 #152
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86122956
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet zo'n idioot zijn en thuis willen bevallen. Ik zou standaard naar het ziekenhuis gaan en een keizersnede eisen mocht het niet goed gaan.

En tsja, dan is het maar egoistisch, maar wat nog egoistischer is, is het kind opvoeden zodat ik dan goed overkom op de buitenwereld. daar heeft geen van beiden wat aan.
Iemand mag me verbeteren als ik er naast zit, maar Nederland heeft zo'n beetje het hoogste cijfer thuisbevallingen van de westerse wereld. En voor dat we die golf van tienerzwangerschappen kregen ook een van de laagste complicaties/sterfte bij zwangerschap. Lijkt me dus dat die twee niets met elkaar te maken hebben.

En verder, zoals al werd gezegd, het gaat niet om egoisme tegenover de schijn ophouden, maar om je verantwoordgelijkheid te nemen,
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_86126564
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:46 schreef Olga het volgende:

[..]

Maar wat zie jij als mislukt? Iemand met down? Iemand die een ontwikkelingsachterstand van een aantal jaar heeft, iemand die geen benen/armen heeft? etc etc
Mislukt vind ik het verkeerde woord, maar het feit dat van dde downers er maar zeer weinig zijn die ooit voor zichzelf leren zorgen zegt denk ik genoeg.

Overigens is het ieder zijn/haar keus. Maar kan me goed voorstellen dat al je vooraf weet dat ee kind een dergelijke afwijking heeft, je kiest voor abortus.

Als je een kind dat zeer zwaar gehandicapt is'houdt' maak je ook een statement. Kinderen met een IQ van 15 die zonder enorm veel medische zorg niet in leven blijven toch in leven houden, terwijl die zorg ook aan anderen met meer kansen besteed kunnen worden... moeilijke discussie.
Whatever...
pi_86127302
Ik zou het niet kunnen om een gehandicapt kind op te voeden, daarvoor heb ik het geduld gewoonweg niet voor. Het zou beter voor mij en het kind zijn om het niet te doen. Dus of abortus of opgeven voor adoptie.
pi_86133434
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:34 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Het opvoeden/onderhouden van dat kind heeft niks met egoïsme te maken, meer met het nemen van je verantwoordelijkheid. Ookal heeft het kind straks een iq van een steen, het zal toch liefde willen, soms een knuffel, uiteindelijk willen weten wie zijn ouders zijn en een internetconnectie om op fok te kunnen.

Het kan zomaar gebeuren dat je een gezond kind op de wereld zet die op zijn vijfde van de glijbaan af pleurt en voor de rest van zijn leven er als de olifantenman uit ziet en alleen maar bumba wil kijken. Dan ook afstaan? Postnatale abortus?
Ja, ook afstaan. Ik wil mijn hele l;even niet opgeven voor zo'n geval. Het is cru, het is gemeen, maar altijd nog beter dan het kind mishandelen ofzo.
  maandag 6 september 2010 @ 18:06:55 #156
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86133985
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Ja, ook afstaan. Ik wil mijn hele l;even niet opgeven voor zo'n geval. Het is cru, het is gemeen, maar altijd nog beter dan het kind mishandelen ofzo.
Dat vind ik dan weer wel te ver gaan. Je hebt dan al een sterke band met het kind. Zou je je moeder ook wegdoen als ze haar heup zou breken?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 september 2010 @ 18:22:45 #157
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86134540
quote:

[..]

omg... Ik kon je redenen eerder in dit topic an sich nog wel begrijpen, maar dit is echt te idioot voor woorden.

ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikken...
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 6 september 2010 @ 18:27:35 #158
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86134726
quote:

[..]

:?

Dus als jij ziek wordt op mid leeftijd van bijvoorbeeld parkinson of lyme, mag ik jou dan doodmaken?

Ook lekker kort door de bocht.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86134963
quote:

[..]

WTF!
  maandag 6 september 2010 @ 18:36:41 #160
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86135053
quote:

[..]

Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_86135104
Ik zeg nergens dat ik ze dood zou maken, tering hé.

maar ik wil niet voor een soort elephant man kind zorgen, dat kan ik psychisch gewoon niet aan.
  maandag 6 september 2010 @ 18:39:38 #162
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86135162
Ja maar ik maak alleen dezelfde kromme vergelijking die jij maakte.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 6 september 2010 @ 18:56:46 #163
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86135816
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:38 schreef Lentilka het volgende:
Ik zeg nergens dat ik ze dood zou maken, tering hé.

maar ik wil niet voor een soort elephant man kind zorgen, dat kan ik psychisch gewoon niet aan.
Dan moet je maar helemaal niet aan kinderen beginnen, want de kans dat je een "elephant man kind" krijgt is aanwezig. En dat zul je moeten accepteren.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_86136009
Ja, dan sta ik hem toch af en zorg ik voor mijn gezonde kind dat me wel vreugde geeft? Doen ze in veel andere landen ook gewoon.
  maandag 6 september 2010 @ 19:14:09 #165
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86136491
Ik zou mijn moeder's liefde echt op prijs stellen als ik erachter kom dat ze mijn oudere broer aan de kant heeft gezet omdat z'n neus de verkeerde kant op stond.
  maandag 6 september 2010 @ 19:19:58 #166
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86136757
Ze zouden je gewoon moeten steriliseren, TS. Mensen zoals jij zouden zich niet eens voort mogen planten
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86136982
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:14 schreef Lentilka het volgende:
Ik doel vooral op geestelijk, maar ook lichamelijk kan hierbij betrokken worden. Ik had het er laatst over met mijn vriend en we waren allebei van mening dat we zoiets niet zouden willen opvoeden. Als ik een zwaar gehandicapt kind zou krijgen en ze zien dat in de echo, wil ik een abortus. Anders sta ik het meteen af bij de geboorte. Ik leef toch ook maar 1 keer... Een kleine afwijking, zelfs het missen van een arm of been of in een rolstoel moeten zitten kan ik allemaal aan. Maar als het een iq van een steen heeft of lijkt op Julianna Wetmore ... nee.... doe maar niet.
Je hebt gewoon helemaal gelijk. Helaas is dit in deze maatschappij meestal niet op normale wijze bespreekbaar.

Aan de ene kant moet je als ouders al teleurgesteld zijn als je kind niet naar het VWO kan, maar dat 'slechts' Havo wordt. Aan de andere kant vindt iedereen het doodnormaal dat jij een kind moet accepteren en liefhebben met minder actieve hersencellen dan een koe.

Nederland is hypocriet. Voor mij is de bottom line: zou ik zelf willen leven zoals dat? Zo niet, dan maar een abortus.

Verder vind ik dat mensen die onmiddellijk in de 'het is zo lief stuip' schieten, zich wel eens wat meer de financiële consequenties van hun keuze bewust gemaakt zou kunnen worden.

De kosten van een kind met een grote afwijking worden nu wel erg gemakkelijk op de maatschappij afgewend. Het zou beter zijn als die kosten primair bij de ouders komen te liggen die bewust hebben gekozen voor dit kind.
  maandag 6 september 2010 @ 19:33:35 #168
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86137376
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:24 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Je hebt gewoon helemaal gelijk. Helaas is dit in deze maatschappij meestal niet op normale wijze bespreekbaar.

Aan de ene kant moet je als ouders al teleurgesteld zijn als je kind niet naar het VWO kan, maar dat 'slechts' Havo wordt. Aan de andere kant vindt iedereen het doodnormaal dat jij een kind moet accepteren en liefhebben met minder actieve hersencellen dan een koe.

Nederland is hypocriet. Voor mij is de bottom line: zou ik zelf willen leven zoals dat? Zo niet, dan maar een abortus.

Verder vind ik dat mensen die onmiddellijk in de 'het is zo lief stuip' schieten, zich wel eens wat meer de financiële consequenties van hun keuze bewust gemaakt zou kunnen worden.

De kosten van een kind met een grote afwijking worden nu wel erg gemakkelijk op de maatschappij afgewend. Het zou beter zijn als die kosten primair bij de ouders komen te liggen die bewust hebben gekozen voor dit kind.
Ik vind helemaal niet dat je daar teleurgesteld over moet zijn. Je moet trots zijn op dat je kind het beste uitzichzelf haalt wat er in zit. En of dat HAVO is, een eigen loodgietersbedrijfje met een TL opleiding, of een parttime baan in een sociale werkplaats maakt dan niet uit.

Ik heb liever 10 downers die plezier hebben in het leven en onder leiding van een sociaal pedagogisch werker (of weet ik veel wie je daarvoor in wilt huren) een restaurantje runnen (en ja die zijn er!), dan 1 "wonderkind" dat zichzelf zo slim vindt (aangemoedigd door zijn/haar ouders) dat ze naast hun schoenen gaan lopen en niets meer presteren. Of zelfs als ze wel wat presteren maar op kosten van de staat zichzelf gaan bezatten, zoals menig korpsballetje doet.
pi_86137439
Hoe ziet een persoon met Down syndroom zijn eigen leven dan?

Beseft die wel dat die bestaat en een nut heeft in zn leven?
Of snappen ze niet dat ze leven of een beperking hebben?
Wat mij opvalt is dat ze (bijna) altijd vrolijk zijn :)

Als mijn meid zon kind krijgt hou ik dat kind gewoon maar ik wil dan wel extra zorg erbij zodat ik ook mijn eigen rust kan krijgen en een flinke mep geld zodat ik alles voor t kindje kan regelen en kopen want zon kind is 10x duurder dan een noem maar *normaal* kind
.
Of af en toe een weekje geen kind om tot rust te komen en op te laden zodat je er weer tegenaan kan.
Interessant he ?
pi_86137761
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:33 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik vind helemaal niet dat je daar teleurgesteld over moet zijn. Je moet trots zijn op dat je kind het beste uitzichzelf haalt wat er in zit. En of dat HAVO is, een eigen loodgietersbedrijfje met een TL opleiding, of een parttime baan in een sociale werkplaats maakt dan niet uit.

Ik heb liever 10 downers die plezier hebben in het leven en onder leiding van een sociaal pedagogisch werker (of weet ik veel wie je daarvoor in wilt huren) een restaurantje runnen (en ja die zijn er!), dan 1 "wonderkind" dat zichzelf zo slim vindt (aangemoedigd door zijn/haar ouders) dat ze naast hun schoenen gaan lopen en niets meer presteren. Of zelfs als ze wel wat presteren maar op kosten van de staat zichzelf gaan bezatten, zoals menig korpsballetje doet.
Ik heb er problemen mee dat ik <via de belastingen> de rekening krijg gepresenteerd van die 10 'vrolijke downers' en de sociaal pedagogisch werker.

In het geval dat de ouders geen keuze mogelijkheid hebben dan zit ik er niet mee, maar dat is nu vaak niet meer het geval. Veel a.s. ouders hebben wel een keuze mogelijkheid.

Prima! Maar laat ze dan ook de rekening betalen die bij hun keus hoort.
  maandag 6 september 2010 @ 19:43:32 #171
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86137774
Dat zijn hele normale "eisen" Zwolsboy, en daar zijn idd vakantiehuizen en rugzakjes (met geld, zo heet dat) voor.

En nee, ze zijn niet allemaal vrolijk, sommigen, misschien zelfs wel velen, zijn zich we van bewust dat ze anders zijn. Maar het feit dat er zoveel downers wel vrolijk zijn maakt dat ik het niet eerlijk vind bij voorbaat een foetus weg te halen omdat het down syndroom heeft. Het kan dan namelijk, net als een "gewoon" kind gelukkig en ongelukkig worden.
pi_86138449
De enige persoon met down die ik gekend heb pleegde zelfmoord voordat hij 30 werd.

Zijn pech was dat hij net slim genoeg was om te beseffen wat zijn probleem was.
  maandag 6 september 2010 @ 20:04:03 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86138654
Ik gooi mezelf even in de herhaling aangezien ik toch benieuwd ben naar de mening van TS en andere die denken dat kinderen met down niks kunnen.

Past dit meisje in het beeld wat jij hebt van mensen met down?

http://www.leraar24.nl/video/1390/downsyndroom-in-het-vmbo

Of deze.

http://www.eenvandaag.nl/(...)n_haalt_vmbo_diploma

Wat het verschil is met nu en vroeger is dat als je mensen met down een kans geeft ze best wat kunnen bereiken, maar door de kortzichtige gedachtegang die je hier nu ook veel ziet krijgen ze de kans niet.
De reden dat er maar weinig kinderen met down op regulier onderwijs zitten is omdat scholen het niet altijd toelaten, uit angst en onbegrip.

Ja, een kind met down kan een ernstige achterstand hebben, maar dat hoeft niet perse, er is zelfs een jongen met down die afgestudeerd is, dat wat jij zo belangrijk vind.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pablo_Pineda

Mensen moeten eens leren om mensen met down als mensen te zien, en ze dus ook kansen te geven en ze niet bij voorbaat al af te schrijven dat ze niks kunnen, als je dat maar lang genoeg zegt zullen ze het ook gaan geloven inderdaad, maar als je ze stimuleert en motiveert kunnen ze nog heel wat bereiken.

Doet mij denken aan mijn neef, die is autistisch geboren, doktoren zeiden tegen mijn oom en tante dat ze hem in een tehuis moesten stoppen aangezien hij toch nooit iets zou kunnen.
Hij is nu 24, heeft een relatie, rijdt in een auto en is zelfstandig ondernemer.
Als ze hem in een tehuis hadden gestopt zonder enige motivatie en stimulatie was hij waarschijnlijk inderdaad zo geweest als ze hadden voorspelt
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 20:07:39 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86138784
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef Sakit-Gede het volgende:
De enige persoon met down die ik gekend heb pleegde zelfmoord voordat hij 30 werd.

Er zijn zoveel mensen die gezond zijn die zelfmoord plegen.

Mensen met down plegen zelden zelfmoord, net als dat ze zelden aan de drugs raken of alcoholist worden.
Ja het kan gebeuren, maar in veel mindere mate als bij mensen die wel gezond zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86139491
Mensen met down kunnen niet voor zich zelf zorgen en bezorgen de maatschappij erg veel kosten.

Mensen die er bewust voor kiezen om een kind met down op de wereld te zetten zouden de rekening hiervoor ook mogen betalen.
  maandag 6 september 2010 @ 20:30:06 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86139797
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef Sakit-Gede het volgende:

Zeg kap eens met je trollgedrag.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86139935
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:30 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Zeg kap eens met je trollgedrag.
Slechts een FEITELIJKE weergave van wat ik heb meegemaakt. Sorry dat de werkelijkheid je niet aanstaat.
  maandag 6 september 2010 @ 20:40:39 #178
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86140237
Al is het een feit, het heeft geen ene donder van toegevoegde waarde tot dit topic. Alsof elke down gozer die zijn ziekte onder ogen ziet spontaan zelfmoord gaat plegen.

Dus wees niet zo bijdehand en rot op met je uitlokkende trollgedrag.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86140427
Doe je ogen maar dicht en ga maar lekker knuffelen met je teddy beertje, hoor.
  maandag 6 september 2010 @ 20:53:00 #180
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86140871
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef Sakit-Gede het volgende:
Doe je ogen maar dicht en ga maar lekker knuffelen met je teddy beertje, hoor.
Afleidend van je postgedrag ben je wel een kutkloon/troll.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86141288
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:53 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Afleidend van je postgedrag ben je wel een kutkloon/troll.
Vind je me niet aardig... :O
  maandag 6 september 2010 @ 21:11:52 #182
256666 leeell
I know you're lonely
pi_86141884
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:54 schreef Flashwin het volgende:
Zonder twijfel abortus plegen. En als mn vrouw niet zou meewerken, meteen verlaten.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_86142158
Kun je er a.h.w. postuum nog alimentatie voor betalen...
pi_86142532
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:22 schreef Frishe het volgende:
Het IQ van een steen.

Als jou ouders ook zo dachten hadden we dit topic niet.
Daar zal de Partij van de Stenen niet blij mee zijn..
Wat een naar topic trouwens.
pi_86142772
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:19 schreef 08gnoT. het volgende:
Ze zouden je gewoon moeten steriliseren, TS. Mensen zoals jij zouden zich niet eens voort mogen planten
Hoezo? Ik heb geen strafbaar feit begaan hoor;)

Daarbij is down nog niet eens het ergste. Ik heb het ook niet perse over Down, en misschien zou ik down nog aankunnen. Maar als iemand echt alleen maar een kwijlende retard is, dán hoef ik hem niet.
  maandag 6 september 2010 @ 21:28:34 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86142780
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:23 schreef Sakit-Gede het volgende:
Mensen met down kunnen niet voor zich zelf zorgen en bezorgen de maatschappij erg veel kosten.

Mensen die er bewust voor kiezen om een kind met down op de wereld te zetten zouden de rekening hiervoor ook mogen betalen.
Maar heel veel mensen zoals ik komen helemaal niet in aanmerking voor de testen waarmee je down kan vaststellen.
Ik ben 2 keer zwanger geweest, 2 keer had het een baby met down kunnen zijn zonder dat wij het wisten, zoals de meerderheid in Nederland.
Dan kan je zeggen maak die testen verplicht, denk dat je dan uiteindelijk nog meer betaald aangezien er heel veel zwangere vrouwen zijn en relatief gezien weinig baby's met down.
  maandag 6 september 2010 @ 21:28:38 #187
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86142783
Weet je wat zo jammer is? De meeste posters hier gaan voorbeelden geven van gehandicapte kinderen die wél geslaagd zijn in het leven, van jongeren die wél heel gelukkig zijn en van mensen die het toch heus heel ver geschopt hebben ondanks alles, terwijl de discussie (voordat TS begon over het opgeven van een kindje dat eenmaal geboren een handicap op zou lopen, wat uiteraard een non-discussie is, maar goed, dat is niet uit te leggen aan een kinderloos persoon) eigenlijk ging over het aborteren van een vruchtje met een afwijking.
Prrrrr
  maandag 6 september 2010 @ 21:30:49 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86142906
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:28 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb geen strafbaar feit begaan hoor;)

Daarbij is down nog niet eens het ergste. Ik heb het ook niet perse over Down, en misschien zou ik down nog aankunnen. Maar als iemand echt alleen maar een kwijlende retard is, dán hoef ik hem niet.
Begin dan niet aan kinderen, ik zal je uit een droom helpen, het perfecte kindje bestaat niet!
pi_86143034
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar heel veel mensen zoals ik komen helemaal niet in aanmerking voor de testen waarmee je down kan vaststellen.
Ik ben 2 keer zwanger geweest, 2 keer had het een baby met down kunnen zijn zonder dat wij het wisten, zoals de meerderheid in Nederland.
Dan kan je zeggen maak die testen verplicht, denk dat je dan uiteindelijk nog meer betaald aangezien er heel veel zwangere vrouwen zijn en relatief gezien weinig baby's met down.
Als je het niet kunt weten dan valt je ook niets te verwijten en vind ik dat je ook recht hebt op volledige maatschappelijke ondersteuning van je kind.

In het geval dat je het wel weet en toch je zwangerschap willens en wetens doorzet dan heb ik daar vraagtekens bij in hoeverre je daar de maatschappij mee mag inzepen.
  maandag 6 september 2010 @ 21:33:07 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86143038
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:28 schreef mspoez het volgende:
Weet je wat zo jammer is? De meeste posters hier gaan voorbeelden geven van gehandicapte kinderen die wél geslaagd zijn in het leven, van jongeren die wél heel gelukkig zijn en van mensen die het toch heus heel ver geschopt hebben ondanks alles, terwijl de discussie (voordat TS begon over het opgeven van een kindje dat eenmaal geboren een handicap op zou lopen, wat uiteraard een non-discussie is, maar goed, dat is niet uit te leggen aan een kinderloos persoon) eigenlijk ging over het aborteren van een vruchtje met een afwijking.
Nogmaals, ik ben niet tegen het aborteren ansich, mijn keuze zou het waarschijnlijk ook zijn.
Maar de vooroordelen die vele hier hebben over mensen met het down syndroom klopt veelal niet, die extreme gevallen dat ze echt heel weinig kunnen zijn uitzonderingen.
Ja, ook de gevallen die hun diploma haalt zijn uitzonderingen, in het midden zie je de mensen met down die zich gewoon kunnen aankleden, wassen, aangepast werk kunnen doen en in een woongroep kunnen wonen.
pi_86143129
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Begin dan niet aan kinderen, ik zal je uit een droom helpen, het perfecte kindje bestaat niet!
Kinderen zijn zo-wie-zo het meest overgewaardeerde goed in deze maatschappij...

Helaas durft niemand dit hardop te zeggen, behalve in de anonimiteit van een forum....
  maandag 6 september 2010 @ 21:40:21 #192
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86143440
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben niet tegen het aborteren ansich, mijn keuze zou het waarschijnlijk ook zijn.
Maar de vooroordelen die vele hier hebben over mensen met het down syndroom klopt veelal niet, die extreme gevallen dat ze echt heel weinig kunnen zijn uitzonderingen.
Ja, ook de gevallen die hun diploma haalt zijn uitzonderingen, in het midden zie je de mensen met down die zich gewoon kunnen aankleden, wassen, aangepast werk kunnen doen en in een woongroep kunnen wonen.
Waar. Op mijn school zaten zo'n 15 Downers denk ik. 10 ervan zaten 'beneden' (laag niveau), de andere 5 'boven' (hoog niveau, paximale ontwikkelingsleeftijd zo12 à 13). Die kinderen van boven kunnen zeker voor zichzelf zorgen, gaan ook de geestelijke puberteit in en niet zoals beneden alleen de lichamelijke, een aantal kan behoorlijk goed leren en is als ze bij ons weggaan prima in staat aangepast werk te doen. Maar SNakelady, eerlijk gezegd he, heb ik nog nooit zo'n 'goede' Downer gezien die echt happy was. De lage Downers wel, die zijn blij en vrolijk en huppelend zoals peuters of kleuters gelukkig meestal zijn, maar die hogere, die merken heel goed dat ze afwijken, dat ze niet zijn zoals de jongeren met wie ze buiten school omgaan, dat ze er anders uitzien. Heel verdrietig, zeker in hun puberteit.
Prrrrr
  maandag 6 september 2010 @ 21:42:12 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86143529
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:34 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Kinderen zijn zo-wie-zo het meest overgewaardeerde goed in deze maatschappij...

Helaas durft niemand dit hardop te zeggen, behalve in de anonimiteit van een forum....
Kinderen zijn net zo overgewaardeerd als volwassenen.
Kinderen horen bij ons menselijk ras, net als volwassenen, de een is niet minderwaardig aan de andere en visa versa.

Ik ben het met je eens dat je kinderen niet moet ophemelen, maar ook niet neertrappen, begrijp sowieso de drang niet om iemand van je eigen ras, een mens dus, als minderwaardig te zien omdat die persoon anders is of je die persoon niet begrijpt.
Als dat gezeik over kinderen, gehandicapten, ouderen, jongeren, getrouwde, vrijgezelle, de arbeider, de student enz.
De mens is vaak kritischer naar anderen toe dan naar zichzelf, fouten van andere mensen lijken veel dommer te zijn dan de fouten die we zelf maken.
Als mensen eens wat meer naar zichzelf zouden kijken inplaats van naar anderen en daar over oordelen zou de maatschappij al een stuk prettiger zijn.

Maar geloof dat dit off-topic is. ;)
  maandag 6 september 2010 @ 21:44:39 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86143668
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:40 schreef mspoez het volgende:

[..]

Waar. Op mijn school zaten zo'n 15 Downers denk ik. 10 ervan zaten 'beneden' (laag niveau), de andere 5 'boven' (hoog niveau, paximale ontwikkelingsleeftijd zo12 à 13). Die kinderen van boven kunnen zeker voor zichzelf zorgen, gaan ook de geestelijke puberteit in en niet zoals beneden alleen de lichamelijke, een aantal kan behoorlijk goed leren en is als ze bij ons weggaan prima in staat aangepast werk te doen. Maar SNakelady, eerlijk gezegd he, heb ik nog nooit zo'n 'goede' Downer gezien die echt happy was. De lage Downers wel, die zijn blij en vrolijk en huppelend zoals peuters of kleuters gelukkig meestal zijn, maar die hogere, die merken heel goed dat ze afwijken, dat ze niet zijn zoals de jongeren met wie ze buiten school omgaan, dat ze er anders uitzien. Heel verdrietig, zeker in hun puberteit.
Ik ben het met je eens dat een "goede" downer zich veel meer bewust is van hoe anderen naar hem kijken en daardoor inderdaad sneller ongelukkig zal worden.
Wat dat betreft zou je beter een "slechte" downer kunnen zijn, totaal geen besef en gewoon gelukkig zijn met hoe je bent.

Maar ligt dat aan de downers of ligt dat aan het onbegrip van de omgeving?
  maandag 6 september 2010 @ 21:50:06 #195
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86143963
In de puberteit zijn kinderen niet alleen keihard tegenover anderen maar nog véél meer tegen zichzelf. Ook een Downer ziet zélf dat ie afwijkt. En is dat ook onbegrip? Een Downer is een afwijking van hoe een kind hoort te zijn. Het is eigenlijk natuurlijk heel gek dat we die afwijkingen 'houden', en ik realiseer me zeker hoe cru dat klinkt.

Zoals eerder gezegd; de kinderen die er nu zijn zijn allemaal geweldig en fantastisch en niemand wil ze ooit meer weg wensen, maar als je het kan voorkomen vind ik dat echt het overwegen waard.
Prrrrr
pi_86146041
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben al blij als mijn kind gewoon gezond is (een kleine afwijking kan altijd, ik heb ook lenzen ) en een normaal denkniveau heeft (dus geen lwoo ofzo). Ik en mijn vriend hebben beiden universitair niveau dus de kans dat ons kind dat ook heeft is gewoon groot. Mocht het toch niet zo slim worden, dan wil ik wel dat hij een opleiding afmaakt. een lui kind hoef ik niet, dan zal hij in de problemen komen. Maar verder, tsja, als hij maar normaal in de maatschappij functioneert.
  maandag 6 september 2010 @ 22:22:04 #197
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86146045
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:50 schreef mspoez het volgende:
In de puberteit zijn kinderen niet alleen keihard tegenover anderen maar nog véél meer tegen zichzelf. Ook een Downer ziet zélf dat ie afwijkt. En is dat ook onbegrip? Een Downer is een afwijking van hoe een kind hoort te zijn. Het is eigenlijk natuurlijk heel gek dat we die afwijkingen 'houden', en ik realiseer me zeker hoe cru dat klinkt.

Zoals eerder gezegd; de kinderen die er nu zijn zijn allemaal geweldig en fantastisch en niemand wil ze ooit meer weg wensen, maar als je het kan voorkomen vind ik dat echt het overwegen waard.
Ik denk dat er ook niets mis mee is als je dit, vanuit het oogpunt van het geluk van het kind, besluit te doen. Ik zal het ook overwegen (maar waarschijnlijk niet doen). Ik vind het echter zeer bezwaarlijk dat je dit zou doen voor je eigen gemak. Als jij een kind wilt, dan krijg je er een en heb je er van te houden, hoe misvormt het ook is, anders ben je er gewoonweg niet geschikt voor.
pi_86146681
Wat een onzin, kinderne krijg je om de soort in stand te houden en natuurlijk is het goed als je een kind liefhebt, maar tsja. eigenlijk is het pervers en tegennatuurlijk om mismaakte kinderen in leven te houden. Niet dat ik mijn kind zou doden, maar toch...
  maandag 6 september 2010 @ 22:33:43 #199
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86146825
Lentilka,. je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord trouwens. Wat brengt het jou dat jij op deze onvriendelijke manier je mening hier neerzet? Dat je je gevoelens en ideeën wil vertellen en dat je geen rekening wil houden met hoe anderen dat ervaren heb je al gezegd, dat is me duidelijk. Blijft mijn vraag wat het je oplevert?
Prrrrr
  maandag 6 september 2010 @ 22:35:47 #200
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86146949
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:31 schreef Lentilka het volgende:
Wat een onzin, kinderne krijg je om de soort in stand te houden en natuurlijk is het goed als je een kind liefhebt, maar tsja. eigenlijk is het pervers en tegennatuurlijk om mismaakte kinderen in leven te houden. Niet dat ik mijn kind zou doden, maar toch...
Om onze soort in stand te houden hoeft lang niet iedereen kinderen te krijgen. We zijn met 3 keer zoveel mensen als nodig volgens mij.

En dat een kind niet lui moet zijn ben ik met je eens. Ik zei eerder iets over het beste uit zichzelf halen. Echter, als het beste wat ze kunnen een MBO opleiding is, is dat naar mijn mening prima. Als het beste een sociale werkplaats is, is dat ook goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')