Ook als je in het ziekenhuis bevalt kan het tijdens de bevalling nog misgaan hoor, ook als het al te laat is voor een keizersnede dus. Zo heb ik aan zuurstoftekort bij mijn geboorte een hersenbeschadiging opgelopen. Gelukkig kan ik normaal functioneren maar heb er wel complicaties aan opgelopen. Toch functioneer ik verder als ieder ander. Maar als je dan na de geboorte een bepaalde diagnose hoort zou je een geval als mij ook afgestaan hebben ter adoptie.quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet zo'n idioot zijn en thuis willen bevallen. Ik zou standaard naar het ziekenhuis gaan en een keizersnede eisen mocht het niet goed gaan.
En tsja, dan is het maar egoistisch, maar wat nog egoistischer is, is het kind opvoeden zodat ik dan goed overkom op de buitenwereld. daar heeft geen van beiden wat aan.
Iemand mag me verbeteren als ik er naast zit, maar Nederland heeft zo'n beetje het hoogste cijfer thuisbevallingen van de westerse wereld. En voor dat we die golf van tienerzwangerschappen kregen ook een van de laagste complicaties/sterfte bij zwangerschap. Lijkt me dus dat die twee niets met elkaar te maken hebben.quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet zo'n idioot zijn en thuis willen bevallen. Ik zou standaard naar het ziekenhuis gaan en een keizersnede eisen mocht het niet goed gaan.
En tsja, dan is het maar egoistisch, maar wat nog egoistischer is, is het kind opvoeden zodat ik dan goed overkom op de buitenwereld. daar heeft geen van beiden wat aan.
Mislukt vind ik het verkeerde woord, maar het feit dat van dde downers er maar zeer weinig zijn die ooit voor zichzelf leren zorgen zegt denk ik genoeg.quote:Op zondag 5 september 2010 19:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Maar wat zie jij als mislukt? Iemand met down? Iemand die een ontwikkelingsachterstand van een aantal jaar heeft, iemand die geen benen/armen heeft? etc etc
Ja, ook afstaan. Ik wil mijn hele l;even niet opgeven voor zo'n geval. Het is cru, het is gemeen, maar altijd nog beter dan het kind mishandelen ofzo.quote:Op maandag 6 september 2010 11:34 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Het opvoeden/onderhouden van dat kind heeft niks met egoïsme te maken, meer met het nemen van je verantwoordelijkheid. Ookal heeft het kind straks een iq van een steen, het zal toch liefde willen, soms een knuffel, uiteindelijk willen weten wie zijn ouders zijn en een internetconnectie om op fok te kunnen.
Het kan zomaar gebeuren dat je een gezond kind op de wereld zet die op zijn vijfde van de glijbaan af pleurt en voor de rest van zijn leven er als de olifantenman uit ziet en alleen maar bumba wil kijken. Dan ook afstaan? Postnatale abortus?
Dat vind ik dan weer wel te ver gaan. Je hebt dan al een sterke band met het kind. Zou je je moeder ook wegdoen als ze haar heup zou breken?quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Ja, ook afstaan. Ik wil mijn hele l;even niet opgeven voor zo'n geval. Het is cru, het is gemeen, maar altijd nog beter dan het kind mishandelen ofzo.
omg... Ik kon je redenen eerder in dit topic an sich nog wel begrijpen, maar dit is echt te idioot voor woorden.quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Ja, ook afstaan. Ik wil mijn hele l;even niet opgeven voor zo'n geval. Het is cru, het is gemeen, maar altijd nog beter dan het kind mishandelen ofzo.
quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:
[..]
WTF!quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 september 2010 17:50 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Dan moet je maar helemaal niet aan kinderen beginnen, want de kans dat je een "elephant man kind" krijgt is aanwezig. En dat zul je moeten accepteren.quote:Op maandag 6 september 2010 18:38 schreef Lentilka het volgende:
Ik zeg nergens dat ik ze dood zou maken, tering hé.
maar ik wil niet voor een soort elephant man kind zorgen, dat kan ik psychisch gewoon niet aan.
Je hebt gewoon helemaal gelijk. Helaas is dit in deze maatschappij meestal niet op normale wijze bespreekbaar.quote:Op zondag 5 september 2010 12:14 schreef Lentilka het volgende:
Ik doel vooral op geestelijk, maar ook lichamelijk kan hierbij betrokken worden. Ik had het er laatst over met mijn vriend en we waren allebei van mening dat we zoiets niet zouden willen opvoeden. Als ik een zwaar gehandicapt kind zou krijgen en ze zien dat in de echo, wil ik een abortus. Anders sta ik het meteen af bij de geboorte. Ik leef toch ook maar 1 keer... Een kleine afwijking, zelfs het missen van een arm of been of in een rolstoel moeten zitten kan ik allemaal aan. Maar als het een iq van een steen heeft of lijkt op Julianna Wetmore ... nee.... doe maar niet.
Ik vind helemaal niet dat je daar teleurgesteld over moet zijn. Je moet trots zijn op dat je kind het beste uitzichzelf haalt wat er in zit. En of dat HAVO is, een eigen loodgietersbedrijfje met een TL opleiding, of een parttime baan in een sociale werkplaats maakt dan niet uit.quote:Op maandag 6 september 2010 19:24 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Je hebt gewoon helemaal gelijk. Helaas is dit in deze maatschappij meestal niet op normale wijze bespreekbaar.
Aan de ene kant moet je als ouders al teleurgesteld zijn als je kind niet naar het VWO kan, maar dat 'slechts' Havo wordt. Aan de andere kant vindt iedereen het doodnormaal dat jij een kind moet accepteren en liefhebben met minder actieve hersencellen dan een koe.
Nederland is hypocriet. Voor mij is de bottom line: zou ik zelf willen leven zoals dat? Zo niet, dan maar een abortus.
Verder vind ik dat mensen die onmiddellijk in de 'het is zo lief stuip' schieten, zich wel eens wat meer de financiële consequenties van hun keuze bewust gemaakt zou kunnen worden.
De kosten van een kind met een grote afwijking worden nu wel erg gemakkelijk op de maatschappij afgewend. Het zou beter zijn als die kosten primair bij de ouders komen te liggen die bewust hebben gekozen voor dit kind.
Ik heb er problemen mee dat ik <via de belastingen> de rekening krijg gepresenteerd van die 10 'vrolijke downers' en de sociaal pedagogisch werker.quote:Op maandag 6 september 2010 19:33 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat je daar teleurgesteld over moet zijn. Je moet trots zijn op dat je kind het beste uitzichzelf haalt wat er in zit. En of dat HAVO is, een eigen loodgietersbedrijfje met een TL opleiding, of een parttime baan in een sociale werkplaats maakt dan niet uit.
Ik heb liever 10 downers die plezier hebben in het leven en onder leiding van een sociaal pedagogisch werker (of weet ik veel wie je daarvoor in wilt huren) een restaurantje runnen (en ja die zijn er!), dan 1 "wonderkind" dat zichzelf zo slim vindt (aangemoedigd door zijn/haar ouders) dat ze naast hun schoenen gaan lopen en niets meer presteren. Of zelfs als ze wel wat presteren maar op kosten van de staat zichzelf gaan bezatten, zoals menig korpsballetje doet.
Er zijn zoveel mensen die gezond zijn die zelfmoord plegen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef Sakit-Gede het volgende:
De enige persoon met down die ik gekend heb pleegde zelfmoord voordat hij 30 werd.
Zijn pech was dat hij net slim genoeg was om te beseffen wat zijn probleem was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |