Bronquote:Zojuist is bekend geworden dat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV mislukt zijn. Om 18:00 zal er, in Nieuwspoort, een persconferentie volgen met meer informatie over de reden waarom de besprekingen gestaakt zijn.
Hoewel er de laatste paar dagen veel problemen zijn in de besprekingen, vooral uit CDA-huize, gingen de onderhandelaars vanmorgen toch weer praten. Dit is dus uiteindelijk op niets uitgelopen.
De NOS meldt, via het kanaal Politiek24, dat het CDA uiteindelijk de partij was die de stekker uit de gesprekken heeft getrokken.
In de persconferentie van de lijsttrekkers heeft Mark Rutte de spits afgebeten. Hij begon met een korte samenvatting van problemen binnen het CDA van de afgelopen dagen. De VVD heeft de conclusie getrokken dat het CDA een stabiele factor zou zijn voor verdere onderhandelingen. Echter wilde Geert Wilders niet mee in deze visie. Ook dankte Rutte Verhagen en Wilders voor de 'prettige samenwerking' van de afgelopen weken.
Rutte zal, voor de volgende ronde, adviseren dat hij zelf een regeerakkoord zal schrijven. Dit om de 'snelheid van het proces' te kunnen garanderen.
Meer informatie volgt zodra deze bekend wordt.
http://teletekst.nos.nl/tekst/104-01.htmlquote:De poging een kabinet te vormen van
VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV
is mislukt.Informateur Opstelten werkt
aan zijn eindverslag waarna hij naar de
koningin gaat.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:44 schreef Trollface. het volgende:
Nu wachten op 60 zetels voor de PVV in de volgende verkiezingen
Stuurloos land, ahoy!quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog wil niemand met ze regeren.
Inderdaad. Had de PVV maar haar zin gekregen. Dan hadden we 4 maanden nieuws gehad en daarna fatsoenlijke verkiezingen.quote:
Middenkabinet bedoel je?quote:
Cohenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Middenkabinet bedoel je?
CDA+VVD+PVDA lijkt me de enige optie. En anders verkiezingen.
Dat ligt toch echt aan die partij met z'n extreme standpunten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Stuurloos land, ahoy!
Anarchie olé olé olé...
Daar heb je wel gelijk in....had ze liever zien falen binnen het nieuwe kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Inderdaad. Had de PVV maar haar zin gekregen. Dan hadden we 4 maanden nieuws gehad en daarna fatsoenlijke verkiezingen.
Nieuwe verkiezingen hebben totaal geen zin.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:50 schreef Omnifacer het volgende:
Dit worden nieuwe verkiezingen, kan bijna niet mis. CDA is onbetrouwbaar gebleken dus VVD zal niet normaals ermee aan tafel willen. Dat maakt alle andere opties onmogelijk, zo'n beetje.
Gaat er niet om wat 'zin heeft' volgens jou, maar wat de realiteit is. Of weet jij een beter idee?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen hebben totaal geen zin.
Het hele land is een stuurloze bende idd, in politiek opzicht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef joers1 het volgende:
uitkomt zal zijn dat CDA ZO klein gaat worden, dat ze niet eens meer mogen meepraten....wat een stuurloze bende zeg
Wat CDA kwijt raakt, gaat naar VVD en PVVquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef joers1 het volgende:
uitkomt zal zijn dat CDA ZO klein gaat worden, dat ze niet eens meer mogen meepraten....wat een stuurloze bende zeg
Precies. Een uitslag op dit moment weerspiegelt totaal niet de realiteit. Allemaal ingegeven door sentiment in plaats van realistisch naar een verkiezingsprogramma te kijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen hebben totaal geen zin.
Wees gerust: nieuwe verkiezingen krijg je sowieso niet. Is nog nooit gebeurd en gaat ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat 'zin heeft' volgens jou, maar wat de realiteit is. Of weet jij een beter idee?
Hoe groter de PVV, hoe minder kans op een kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat 'zin heeft' volgens jou, maar wat de realiteit is. Of weet jij een beter idee?
die doen zichzelf de das om....stumperdsquote:
In welke samenstelling dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:53 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wees gerust: nieuwe verkiezingen krijg je sowieso niet. Is nog nooit gebeurd en gaat ook niet gebeuren.
Er komt echt wel een kabinet. PvdA zal daar sowieso inzitten.
dat zit er inderdaad heel dik inquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef joers1 het volgende:
pfff niets is zekerquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:57 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dat de PvdA zal regering na deze mislukking is zeker.
OK, je hebt er dus geen flard verstand van. Bedankt voor je pogingen tho'.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:57 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dat de PvdA zal regering na deze mislukking is zeker.
Jawel hoor. Er is niets mis met het CDA. Er waren mensen die niet met PVV wilden. Dat is alles. Dus nu staat niets meer een middenkabinet in de weg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef Sicstus het volgende:
CDA gaat sowieso niet meer meedoen, VVD is ook niet geloofwaardig meer als ze alsnog met de PVDA om de tafel gaan zitten...dus ik zeg PvdA, GroenLinks, SP, D66 en wellicht PvdD en CU erbij.
wat een larie!! Niets is zeker...ook geen 90%.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Niet 100% zeker nee, maar wel 90%
Hahaha... wat dacht jij dan Einstein.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
OK, je hebt er dus geen flard verstand van. Bedankt voor je pogingen tho'.
....die pogingen met PVDA zijn niet voor niets mislukt...weet je nog??quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Hahaha... wat dacht jij dan Einstein.
Er is geen kabinet meer te vormen zonder PvdA Eppo.
=quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:59 schreef joers1 het volgende:
[..]
wat een larie!! Niets is zeker...ook geen 90%.
Ji jhebt bar weinig politieke kennis lijkt me zo. Of afgelopen maanden de pogingen niet goed gevolgd, dat kan ook.
CDA is in elk geval zwaar de klos lijkt me zo
Er is ook geen kabinet te vormen MET de PvdA imo, Eppo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Hahaha... wat dacht jij dan Einstein.
Er is geen kabinet meer te vormen zonder PvdA Eppo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen sloot Cohen het CDA nog uit. Nu niet meer. PvdA, CDA is de enige mogelijkheid nog en die gaat er komen. Nieuwe verkiezingen zullen nóóit gebeuren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef joers1 het volgende:
[..]
....die pogingen met PVDA zijn niet voor niets mislukt...weet je nog??
Er is niet veel meer mogelijk. Nieuwe verkiezingen acht ik beter.
PVDA wil niet samen met CDA...en nu al helemaal niet meerquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:01 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
LOL... Grappenmaker. Ben jij nog echt zo achterlijk of doe je alleen maar zo?
Maar steek je kop maar lekker in het zand. 90% zeker dat de PvdA zal gaan regeren.
Men wilde zelfs ook de SGP als gedoogsteun voor een meerderheid zetels.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het toch nog een mooie dag geworden
Vandaar dat je zo dom lult. Maar het gaat wel gebeurenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:01 schreef joers1 het volgende:
PVDA hoef IK niet in de regering te zien...asjeblieft zeg
Partij vd dieren erbij kankerenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:01 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
PVV+CDA+PvdA = 75 zetels
hoe wil jij een regering vormen?
dom lullen laat ik aan jou over...kiddoquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:02 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo dom lult. Maar het gaat wel gebeuren
Jij lult vooralsnog het domst. Noem eens een mogelijke coalitie,quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:02 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo dom lult. Maar het gaat wel gebeuren
DaMayan wilt het CDA, de PVV en de PvdA niet in de regering, samen hebben die 3 75 zetels.quote:
...iemand met BEETJE politieke kennis, weet dat er helemaal geen coalitie meer te vormen is nu...alles is mislukt en CDA is alle geloofwaardigheid kwijtquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:03 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Iedereen met enige politieke kennis weet dat je nu helemaal niet meer om een kabinet met PvdA heen kan. Maar wees lekker een struisvogel
Nee hoor. PvdA, CDA, VVD met misschien GL erbij gaat er komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:04 schreef joers1 het volgende:
[..]
...iemand met BEETJE politieke kennis, weet dat er helemaal geen coalitie meer te vormen is nu...alles is mislukt en CDA is alle geloofwaardigheid kwijt
draai er lekker omheen...kom dan eens met een mogelijke coalitie???quote:
Een mogelijke coalitie incl. PvdA, please. Nu!quote:
Klopt gaat niet werken zonder 1 van hun.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:03 schreef Disko.Krali het volgende:
DaMayan wilt het CDA, de PVV en de PvdA niet in de regering, samen hebben die 3 75 zetels.
...die heeft ie nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Een mogelijke coalitie incl. PvdA, please. Nu!
Nee mag nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Klopt gaat niet werken zonder 1 van hun.
Maarja kan ik ze nog wel alle drie niet mogen.
Het was PvdA die niet wilde de vorige keren. Kijk maar hoe snel Cohen terugkrabbelde toen het er even op leek dat het rechtse kabinet er zou komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef Sicstus het volgende:
CDA gaat sowieso niet meer meedoen, VVD is ook niet geloofwaardig meer als ze alsnog met de PVDA om de tafel gaan zitten...dus ik zeg PvdA, GroenLinks, SP, D66 en wellicht PvdD en CU erbij.
Inderdaad. Maakt het reageren op zo'n knaas eigenlijk zinloos.quote:
of dat goed nieuws is????quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef MaJo het volgende:
Goed nieuws!
Grote kans dat de pvda er nu inderdaad weer bij komt
Heb je weer zo'n n00b. In welke coalitie zie jij dat gebeuren?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef MaJo het volgende:
Grote kans dat de pvda er nu inderdaad weer bij komt
Overtuigd agnost?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Een mogelijke coalitie incl. PvdA, please. Nu!
En Geert is mijn blonde god niet. Ik ben overtuigd agnost, en stem Rutte.
Ja, beetje kansloosquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef joers1 het volgende:
Hi jis ineens verdomd stil..nu we hem om een mogelijkheid vragen he?Omnifacer?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja, beetje kansloosMaar ach, zoals we dom links kennen toch?
Hij heeft er al lang eentje gegeven.....lezen is moeilijk zeker?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef joers1 het volgende:
Hi jis ineens verdomd stil..nu we hem om een mogelijkheid vragen he?Omnifacer?
Je kunt er van overtuigd zijn dat het bestaan of niet bestaan van God niet te bewijzen valt, toch?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Overtuigd agnost?
Hoe werkt dat in vredesnaam....je weet zeker dat je niet zeker weet dat God bestaat?
En welke dan,quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij heeft er al lang eentje gegeven.....lezen is moeilijk zeker?
quote:
Dat lijkt me ook de enige resterende mogelijkheidquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef Boekenwurm het volgende:
Ik denk dat er nu ineens veel gemakkelijker gepraat kan worden over VVD-CDA-PvdA.
Idd. Om recht te doen aan de uitslag horen VVD en PVV er sws in...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:11 schreef joers1 het volgende:
er is geen enkele coalitie mogelijk, die nu nog een BEETJE geloofwaardig is....
Alsof VVD en PvdA nog vertrouwen in CDA hebben. En alsof CDA nog vertrouwen in zichzelf heeft dat ze regeringswaardig zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook de enige resterende mogelijkheid
In welk opzicht dan, in deze?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef Sicstus het volgende:
Wat een afgrijselijke huichelaar is die Wilders toch
Noem maar eens een andere werkbare meerderheidscoalitie dan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Alsof VVD en PvdA nog vertrouwen in CDA hebben. En alsof CDA nog vertrouwen in zichzelf heeft dat ze regeringswaardig zijn.
Je kan er ook van overtuigd zijn dat het bestaan of niet bestaan van welk ander wezen dan ook niet te bewijzen valt. Maar dan blijf je bezig. Iets wat niet bestaat kan eenmaal nooit bewezen worden, maar ook het niet-bestaan kan niet worden aangetoond. Ik vind het persoonlijk nogal een aparte stroming, je neigt toch meestal wel één kant op. Of je moet je er helemaal niet in willen verdiepen, dan snap ik die onverschilligheid wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Je kunt er van overtuigd zijn dat het bestaan of niet bestaan van God niet te bewijzen valt, toch?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef Sicstus het volgende:
Wat een afgrijselijke huichelaar is die Wilders toch...wanneer zien de PVV-kiezers hier nu eens doorheen??
Zoals gezegd (lezen aub): die is er niet, dit worden verkiezingen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Noem maar eens een andere werkbare meerderheidscoalitie dan.
...dat denk ik ook....en zou ook meest verstandig zijnquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zoals gezegd (lezen aub): die is er niet, dit worden verkiezingen.
Net zolang tot er een alternatief is. Niemand weet wanneer de volgende demagoog opstaat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef Sicstus het volgende:
Wat een afgrijselijke huichelaar is die Wilders toch...wanneer zien de PVV-kiezers hier nu eens doorheen??
Het is toch glashelder dat de PVV dit aangrijpt als excuus om de stekker eruit te trekken. Het verzet van Klink en de anderen komt als een geschenk uit de hemel voor Wilders.quote:
Preciesquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lijkt me niet onredelijk om enige zekerheid te krijgen voordat je verder onderhandelt. Anders heeft 't geen zin.Zeker na die brief van Klink.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het is toch glashelder dat de PVV dit aangrijpt als excuus om de stekker eruit te trekken. Het verzet van Klink en de anderen komt als een geschenk uit de hemel voor Wilders.
Exact...zo is het gewoon.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Wilders heeft natuurlijk groot gelijk. 76 is de kleinst mogelijke meerderheid. Er mag dan geen enkele opstandeling in de coalitie zijn.
Hoezo moet er een verwijt worden gemaakt? Deze coalitie werkte blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:20 schreef joers1 het volgende:
Wilders valt in deze niets te verwijten.....CDA is de club die hier de plank totaal heeft mis geslagen. Of nee...Klink en consorten.
..heeft niks met slecht verliezer te maken..Wilders heeft in deze gewoon gelijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Slechte verliezer zeg, die Wilders. Brengt het CDA op ingenieuze wijze een labiele counterweight in stelling tegen de 'gedoogpositie' van Wilders, trekt 'ie zich terug...
Verwijt kun je in deze zeker maken omdat het duidelijk is dat alleen door die drie dissidenten het geklapt is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hoezo moet er een verwijt worden gemaakt? Deze coalitie werkte blijkbaar niet.
...en dus legt Wilders dat verwijt ook juist bij die drie neer....en in mijn ogen terechtquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verwijt kun je in deze zeker maken omdat het duidelijk is dat alleen door die drie dissidenten het geklapt is.
Oja, daarom wilden ze ook zo graag in het kabinet plaatsnemen. Oh nee, zelfs dat wilden ze nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:20 schreef Omnifacer het volgende:
[..]![]()
wat een totale onzin.
PVV heeft altijd gezegd dat ze willen regeren
Psies.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:23 schreef joers1 het volgende:
[..]
...en dus legt Wilders dat verwijt ook juist bij die drie neer....en in mijn ogen terecht
Succes in je verdere leven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Oja, daarom wilden ze ook zo graag in het kabinet plaatsnemen. Oh nee, zelfs dat wilden ze niet![]()
'gedoogsteun'
Dat lijkt me overduidelijk jaquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Klink is wel gewoon een onbetrouwbare lul, maar goed.
Het CDA blijft een middenpartij. Je kon vanaf het begin zien aankomen dat dit niet zonder slag of stoot zou gaan verlopen. Wel sneu voor het CDA-electoraat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verwijt kun je in deze zeker maken omdat het duidelijk is dat alleen door die drie dissidenten het geklapt is.
Hij is pislink op Klink. Helemaal terecht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef fratsman het volgende:
Volgens mij zat er wekenlang iemand naast Geert. Hij heeft het nou al 3 keer gezegd.
Meer dan terecht inderdaad....quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hij is pislink op Klink. Helemaal terecht.
Je merkt het ja, hij is echt laaiend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hij is pislink op Klink. Helemaal terecht.
Jammer vooral, aangezien ik op Rutte gestemd had. Erger me vooral aan jouw kortzichtigheid als het om PVV/Geert gaat. Je bent het kennelijk met hem eens, dus veroordeel je ALLES wat hij doet, ook als dingen buiten zijn schuld liggen. Dat is treurig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Goed argument![]()
ben je erg teleurgesteld?
Wilders zat toen niet in een VVD-kabinet of wel?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Klink had volgens Wilders z'n zetel op moeten geven als hij zich niet in de mening van de meerderheid van het CDA had kunnen vinden. Wie begon er ook alweer voor zichzelf met een voor de VVD behaalde zetel?
Ach, ouwe koeien uit de sloot halen...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Klink had volgens Wilders z'n zetel op moeten geven als hij zich niet in de mening van de meerderheid van het CDA had kunnen vinden. Wie begon er ook alweer voor zichzelf met een voor de VVD behaalde zetel?
Politici, het zijn net mensen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als je Wilders hoort praten lijkt het beste een redelijk man/politicus.
17 volgens mijquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef fratsman het volgende:
Volgens mij zat er wekenlang iemand naast Geert. Hij heeft het nou al 3 keer gezegd.
Heel goed punt zeg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Het blijft een Limburger, hè?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik dacht net dat hij zat te huilen, maar dat zal wel te maken hebben met de lage beeldkwaliteit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Gna gna... Verhagen baalt stevig, kijk die hangende schoudertjes...
Waaom zou ik hem veroordelen als ik het met hem eens zou zijn??quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jammer vooral, aangezien ik op Rutte gestemd had. Erger me vooral aan jouw kortzichtigheid als het om PVV/Geert gaat. Je bent het kennelijk met hem eens, dus veroordeel je ALLES wat hij doet, ook als dingen buiten zijn schuld liggen. Dat is treurig.
Jij brult hier toch dattie nooit wilde regeren e.d.? Dat dit zijn schuld is, terwijl Klink en zijn twee vazallen lopen te muiten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Waaom zou ik hem veroordelen als ik het met hem eens zou zijn??
Ja.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maar eh, ligt het aan mij of doet de PVV hetzelfde als het CDA? De stekker eruit trekken op basis van verwachtingen.
Dat wil hij ook niet. Gedogen is heel wat anders dan regeren. Je beslist namelijk niks.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jij brult hier toch dattie nooit wilde regeren e.d.? Dat dit zijn schuld is, terwijl Klink en zijn twee vazallen lopen te muiten?
De facto is het wel meeregeren natuurlijk. In ruil voor instemming met VVD en CDA plannen zou Wilders natuurlijk ook eisen op tafel hebben gelegd, die de andere partijen dan zouden uitvoeren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat wil hij ook niet. Gedogen is heel wat anders dan regeren. Je beslist namelijk niks.
Misschien ligt het aan mijn oude TV, maar ik vind het wel meevallen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Verhagen ziet er slecht uit. Wat is die oud geworden zeg de afgelopen twee maanden.
Juist ja. Je legt wat eisen op tafel en laat anderen het oplossen. Als het je niet bevalt dan kun je de stekker eruit trekken. Dan zou je ook kunnen stellen dat alle mensen die een stem uitbrengen meeregeren. Ne,e dat doen ze niet. Ze kiezen iemand om te regeren. Dat is hetzelfde wat Wilders wilde doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De facto is het wel meeregeren natuurlijk. In ruil voor instemming met VVD en CDA plannen zou Wilders natuurlijk ook eisen op tafel hebben gelegd, die de andere partijen dan zouden uitvoeren.
Klopt...ik snap je punt niet, sorry.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jij brult hier toch dattie nooit wilde regeren e.d.? Dat dit zijn schuld is, terwijl Klink en zijn twee vazallen lopen te muiten?
Zou ik ook graag zien, maar ik reken er niet op. Verhagen is een rasintrigant, een uitgekookte machiavellist die zich niet zomaar de kaas van het brood laat eten. Maar misschien gooit hij zelf het bijltje er wel bij neer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Heerlijk, ik hoop dat die zionist zo snel mogelijk afgeserveerd wordt binnen eigen gelederen.
Daadwerkelijk met PVV samen regeren was voor het CDA geen optie. Daardoor mislukte de allereerste formatiepoging ook. Dus deze optie met gedoogsteun was plan B.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Juist ja. Je legt wat eisen op tafel en laat anderen het oplossen. Als het je niet bevalt dan kun je de stekker eruit trekken. Dan zou je ook kunnen stellen dat alle mensen die een stem uitbrengen meeregeren. Ne,e dat doen ze niet. Ze kiezen iemand om te regeren. Dat is hetzelfde wat Wilders wilde doen.
geloof me, ik ben alles behalve een noobquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Heb je weer zo'n n00b. In welke coalitie zie jij dat gebeuren?
Zo is dat! en de rechtse balletjes mogen lekker uithuilen!quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
geloof me, ik ben alles behalve een noob
Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
OK IK GELOOF JE!!!111quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus mensen als Opstelten, Verhagen, Rutte, etc, die hadden er allemaal geen verstand van?quote:Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Ik niet.quote:Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Journalistenmuts. Zelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen behalve linkse boeroepers dus. Bovendien was het bijna gelukt, als Klink niet met z'n bezopen kop een paar a4-tjes had volgekliederd met z'n belachelijke ideeën.quote:Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Logisch als je zaagsel in je kop hebt.quote:Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Besproken en mislukt. VVD / PvdA / CDA is de enige logische optie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Onzin natuurlijk. Op de PvdA hebben meer mensen gestemd dan op de PVV. Niet dat ik vind dat de PvdA dan per se moet regeren maar volgens jouw redenatie dan blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Om recht te doen aan de uitslag horen VVD en PVV er sws in...
Ook al ben ik dan voor VVD/PVV coalitie heb je daar wel gelijk. Ook al heeft de PvdA verloren bij de laatste verkiezingen gaat het gewoon om het uiteindelijke aantal. Feit is natuurlijk wel dat de grootste partij (VVD) mag kiezen met wie ze samen willen. Dan kan de tweede partij dus wel gewoon uitgesloten worden. Probleem is alleen dat VVD/PVV alleen samenkan met CDA en dat is dus mislukt. Logischerwijs is de enige bruikbare optie nu VVD/CDA/PvdA. Paar Plus is in een eerder stadium al mislukt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Nelded het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Op de PvdA hebben meer mensen gestemd dan op de PVV. Niet dat ik vind dat de PvdA dan per se moet regeren maar volgens jouw redenatie dan blijkbaar wel.
En daar heb jij weer gelijk in. Dan kan de tweede partij inderdaad uitgesloten worden. Maar volgens mij doelde RoelJewel puur op de verkiezingsuitslag an sich en als je het puur zo bekijkt zou eerder de PvdA moeten regeren dan de PVV.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ook al ben ik dan voor VVD/PVV coalitie heb je daar wel gelijk. Ook al heeft de PvdA verloren bij de laatste verkiezingen gaat het gewoon om het uiteindelijke aantal. Feit is natuurlijk wel dat de grootste partij (VVD) mag kiezen met wie ze samen willen. Dan kan de tweede partij dus wel gewoon uitgesloten worden. Probleem is alleen dat VVD/PVV alleen samenkan met CDA en dat is dus mislukt. Logischerwijs is de enige bruikbare optie nu VVD/CDA/PvdA. Paar Plus is in een eerder stadium al mislukt.
Toch nog sneller gegaan dan gedachtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Welnee....
Dit kabinet klapt voor de kerst weer. Verkiezingen in Januari, dan heeft Cohen weer een kans.
politiek journalistquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Journalistenmuts. Zelfde laken een pak.
[..]
Iedereen behalve linkse boeroepers dus. Bovendien was het bijna gelukt, als Klink niet met z'n bezopen kop een paar a4-tjes had volgekliederd met z'n belachelijke ideeën.
[..]
Logisch als je zaagsel in je kop hebt.
Sow, toe maar. Zo'n functie zegt me helemaal niks. Bij welk periodiek werk je?quote:
Jij hebt het eindverslag van Opstelten al gelezen?quote:Eh bijna gelukt? Op de essentiele punten waren ze er nog niet uit
Da's een aanname. Journalisten dienen zich bij de feiten te houden.quote:en dat zouden ze ook nooit gekomen zijn.
Vandaar dat 18 van de 21 kamerleden geen protest aantekenden, natuurlijk.quote:Cda en PVV staan lijnrecht tegenover elkaar, dat het niets zou worden zag ik allang aankomen. Iets met politiek inzicht
Wat ben jij triest, zeg. Bijdehand journalistje van de categorie Koos Vogels.quote:Andere logische optie is dat de pvda nu aan zet is aangezien rutte het duidelijk niet lukt. Paars plus is veel realistischer dan de huidige besprekingen, als rutte dat zogenaamde rechtse profiel van hem laat varen om kiezers tevreden te stellen
Hoor eens schattebout, paars plus bestaat uit zowel VVD als PvdA. Daarnaast moeten we met z'n allen bezuinigen, dus of je het nu wil of niet, elk kabinet zal "rechtse" beslissingen moeten nemen. Daarom is het ook gewoon gevaarlijk voor Nederland als Cohen verkeerde beslissingen gaat nemen om zo de linkse subsidiemachine draaiende te houden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef MaJo het volgende:
Andere logische optie is dat de pvda nu aan zet is aangezien rutte het duidelijk niet lukt. Paars plus is veel realistischer dan de huidige besprekingen, als rutte dat zogenaamde rechtse profiel van hem laat varen om kiezers tevreden te stellen
Jammer dat het te vroeg is voor Cohen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Toch nog sneller gegaan dan gedacht
Bezuinigen is niet rechts, ik weet niet waar je dat sprookje vandaan hebt maar er is totaal geen onderbouwing voor in de Nederlandse politiek als we kijken naar de overheidsuitgaven onder de verschillende kabinetten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoor eens schattebout, paars plus bestaat uit zowel VVD als PvdA. Daarnaast moeten we met z'n allen bezuinigen, dus of je het nu wil of niet, elk kabinet zal "rechtse" beslissingen moeten nemen. Daarom is het ook gewoon gevaarlijk voor Nederland als Cohen verkeerde beslissingen gaat nemen om zo de linkse subsidiemachine draaiende te houden.
En politiek journalist? Dus? Johan Derksen is voetbaljournalist en dacht dat Excelsior 0 wedstrijden zou winnen. Net of journalisten de wijsheid in pacht hebben. Nee, schatje, nee.
Volgens mij bleek toch duidelijk uit deze campagne dat rechts meer wilde bezuinigen dan links, of heb je dat niet meegekregen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bezuinigen is niet rechts, ik weet niet waar je dat sprookje vandaan hebt maar er is totaal geen onderbouwing voor in de Nederlandse politiek als we kijken naar de overheidsuitgaven onder de verschillende kabinetten.
Linkse subsidie machine? 'tuurlijk joh, en al de subsidies voor bedrijven en de landbouw? Dat zijn rechtse subsidies, zeker? Wat een BS, subsidies zijn gewoon een methode om de economie te sturen, dat doet zowel rechts als links (alweer).
Blijkbaar heeft de politiek journalist dus een betere kijk op de dingen als Derksen op voetbal, of als jij op politiek
Ja en? Links heeft daar ook goede economische argumenten voor aangedragen namelijk dat teveel bezuinigen de net herstellende economie schade toe zal brengen, een argument dat door vooraantstaande economen wordt bevestigd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:55 schreef Omnifacer het volgende:
Volgens mij bleek toch duidelijk uit deze campagne dat rechts meer wilde bezuinigen dan links, of heb je dat niet meegekregen?
Wat nou, 'ja en'? Er wordt hier gezegd dat bezuinigingen onterecht als rechts gezien worden terwijl duidelijk werd bij de campagne dat rechts nu eenmaal veel meer wilde bezuinigingen dan links. En dat, dus. En er zijn ook vooraanstaande economen die het PvdA-plan afkeurden en meer zagen in dat van de VVD. Rick van der Ploeg bijvoorbeeld, zegt die naam je iets?quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en? Links heeft daar ook goede economische argumenten voor aangedragen namelijk dat teveel bezuinigen de net herstellende economie schade toe zal brengen, een argument dat door vooraantstaande economen wordt bevestigd.
Ja, en daar zet ik dan Krugman tegenover. Kortom, voor beide visies is ondersteuning te vinden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:02 schreef Omnifacer het volgende:
Wat nou, 'ja en'? Er wordt hier gezegd dat bezuinigingen onterecht als rechts gezien worden terwijl duidelijk werd bij de campagne dat rechts nu eenmaal veel meer wilde bezuinigingen dan links. En dat, dus. En er zijn ook vooraanstaande economen die het PvdA-plan afkeurden en meer zagen in dat van de VVD. Rick van der Ploeg bijvoorbeeld, zegt die naam je iets?
2 miljard minder is nauwelijks het probleem op de lange termijn schuiven te noemen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Bezuinigen is niet leuk, maar wel nodig. Links schuift de problemen op de lange termijn.
Tussen VVD en PvdA bijvoorbeeld zit een verschil van 9 miljard.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 miljard minder is nauwelijks het probleem op de lange termijn schuiven te noemen.
En het verschil tussen doen en niks kunnen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tussen VVD en PvdA bijvoorbeeld zit een verschil van 9 miljard.
Leuke is dat PvdA-econoom Vd Ploeg zijn eigen partij diskwalificeerde op economisch gebied. Heeft hij het ook verkeerd gezien? En de mate, tsjah. Ik vind een verschil van 10 miljard euro geen nuanceverschilletje.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en daar zet ik dan Krugman tegenover. Kortom, voor beide visies is ondersteuning te vinden.
Het ging mij erom dat bezuinigen als een 'rechtse' keuze werd opgevoerd, dat is dus onzin, alle partijen steunen de bezuinigingen, de mate waarin is het enige verschil.
De Keynesiaanse theorie is ook niet onfeilbaar. Wil je dan de staatsschuld maar op laten lopen? Daarnaast kun je je afvragen hoeveel vertraging er steeds is tussen momenten dat de economie het echt nodig heeft en het moment waarop de overheid ingrijpt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en? Links heeft daar ook goede economische argumenten voor aangedragen namelijk dat teveel bezuinigen de net herstellende economie schade toe zal brengen, een argument dat door vooraantstaande economen wordt bevestigd.
Zie voor onderbouwing oa Paul Krugman.
je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat rutte zijn linkse profiel meer moet tonen door te onderhandelen met linkse partijen en niet zo krampachtig naar rechts te kijken, hij is immers een vrij linkse vvder maar lijkt dit niet te willen toegeven om zo geen.gezichtsverlies bij de kiezers te leiden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoor eens schattebout, paars plus bestaat uit zowel VVD als PvdA. Daarnaast moeten we met z'n allen bezuinigen, dus of je het nu wil of niet, elk kabinet zal "rechtse" beslissingen moeten nemen. Daarom is het ook gewoon gevaarlijk voor Nederland als Cohen verkeerde beslissingen gaat nemen om zo de linkse subsidiemachine draaiende te houden.
En politiek journalist? Dus? Johan Derksen is voetbaljournalist en dacht dat Excelsior 0 wedstrijden zou winnen. Net of journalisten de wijsheid in pacht hebben. Nee, schatje, nee.
Want je schrijft al jaaaaaaren voor het plaatselijk suffertje. Face it, dat stelt geen reet voor.quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:00 schreef MaJo het volgende:
En ik heb meer dan genoeg ervaring met de politiek om daar wat uitspraken over te kunnen doen
quote:
Links heeft door dat we net een zware crisis hebben gehad en dat vooral de mensen die het minder breed hebben daar de dupe van zijn. En daarom is dit niet het moment om een gigantische bezuinigingsactie te starten. Heel goed gezien van de PvdA, in tegenstelling tot de VVD. Die heeft schijt aan mensen die het zwaar hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Bezuinigen is niet leuk, maar wel nodig. Links schuift de problemen op de lange termijn.
Prachtig stukje links populisme. Dit is niet het moment om te bezuinigen? 100 miljoen euro staatsschuld erbij, per dag!quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:22 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Links heeft door dat we net een zware crisis hebben gehad en dat vooral de mensen die het minder breed hebben daar de dupe van zijn. En daarom is dit niet het moment om een gigantische bezuinigingsactie te starten. Heel goed gezien van de PvdA, in tegenstelling tot de VVD. Die heeft schijt aan mensen die het zwaar hebben.
Hij stond al buitenspel en heeft zichzelf van de kaart geveegd. Meneer Cohen speelt met de wonden van de bevolking. Zelf idioten hebben dat nog door.quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:20 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Cohen is aan zet wat mij betreft. Feit is dat het nu zo goed als zeker is dat de PvdA in het komende kabinet zal zitten. En dat is goed nieuws.... voor Nederland
Dat zullen we zien de komende wekenquote:Op zaterdag 4 september 2010 01:26 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Hij stond al buitenspel en heeft zichzelf van de kaart geveegd. Meneer Cohen speelt met de wonden van de bevolking. Zelf idioten hebben dat nog door.
Jij snapt er niks van, geloof ik. Cohen aan zet? Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:28 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Dat zullen we zien de komende wekenOh wijze nitwit...
PvdA in de regering en de VVD zal erg moeten inbinden![]()
![]()
Het gaat weer goed met Nederland. En al die gefrustreerde rechtse egoisten op FOK is een hele prettige bonus
Lol. Verstand heb je er niet van, een grote onderbuik wel. Geniet er nog maar ff van.quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:28 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
![]()
Het gaat weer goed met Nederland. En al die gefrustreerde rechtse egoisten op FOK is een hele prettige bonus
Rechts heeft zichzelf nu buitenspel gezetVeel plezier nog in dit topic.... heerlijk al die frustraties
Hoezo populisme? Hij meent elk woord.quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:23 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Prachtig stukje links populisme. Dit is niet het moment om te bezuinigen? 100 miljoen euro staatsschuld erbij, per dag!
...dit regeltje laat zien dat je werkelijk NIETS weet van politiek. Cohen IS niet aan zet...hij heeft niks "te zetten" namelijk. Het is puur aan Ruttequote:Op zaterdag 4 september 2010 01:20 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Cohen is aan zet wat mij betreft. F
dat doe ik al jaren niet meer, laatste jaren alleen nog op nationaal niveauquote:Op zaterdag 4 september 2010 01:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Want je schrijft al jaaaaaaren voor het plaatselijk suffertje. Face it, dat stelt geen reet voor.
Als er iemand gefrustreerd overkomt, met je scheldpartijen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 4 september 2010 01:28 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
![]()
Rechts heeft zichzelf nu buitenspel gezetVeel plezier nog in dit topic.... heerlijk al die frustraties
Dat is dan aan het niveau van je posts niet te merken. Voor welk periodiek schrijf je?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat doe ik al jaren niet meer, laatste jaren alleen nog op nationaal niveauleuk die aannames, siert je echt!
Het is pure kretologie. Niet onderbouwd en feitelijk vaak onjuist.quote:Op zaterdag 4 september 2010 08:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo populisme? Hij meent elk woord.
Indirect wel, met zijn provocerende uitspraken in Australiëquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:43 schreef karton het volgende:
zou Geert de stekker eruit getrokken hebben?
Hoe heeft dat er iets mee te maken? Heb je de brief van Klink wel gelezen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Indirect wel, met zijn provocerende uitspraken in Australië
Het resultaat is hetzelfde: Er is geen vertrouwen tussen de rechtse partijen, dus einde formatie.quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Hoe heeft dat er iets mee te maken? Heb je de brief van Klink wel gelezen?
Ik wil mezelf helemaal niet op de borst slaan maar jij begint erover dat ik een n00b ben, dat weerleg ikquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:35 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat is dan aan het niveau van je posts niet te merken. Voor welk periodiek schrijf je?
Overigens zijn journalisten er om feiten weer te geven, niet om zichzelf voor de borst te slaan hoeveel ze ervan weten allemaal. Komt echt heeeel zielig over.
Ah jah. Nou dan stel ik voor dat je voortaan wat beter oplet bij college, want je kraamt bedenkelijke onzin uit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wil mezelf helemaal niet op de borst slaan maar jij begint erover dat ik een n00b ben, dat weerleg ik
Ik schrijf niet voor een periodiek, ik werk (af en aan) voor een ander mediumOp het moment ben ik druk bezig met afstuderen (politicologie
)
Ja, en dat komt dus op hetzelfde neer, meneer Wilders volgt alleen zijn eigen agenda, zowel nationaal als internationaal .. en als je als CDA'er al aan het twijfelen bent, dan zijn uitspraken als die in Australië uiteraard een knuppel in het hoenderhokquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Hoe heeft dat er iets mee te maken? Heb je de brief van Klink wel gelezen?
Valt me nog mee dat je niet over aliens begint.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, en dat komt dus op hetzelfde neer, meneer Wilders volgt alleen zijn eigen agenda, zowel nationaal als internationaal .. en als je als CDA'er al aan het twijfelen bent, dan zijn uitspraken als die in Australië uiteraard een knuppel in het hoenderhok
Een linkse formatie is nog niet onderzocht. Als je dan toch alles onderzoekt doe dat dan ook, of je er nu blij mee bent of niet.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:36 schreef ouderejongere het volgende:
Er zijn nog maar twee mogelijkheden over, een extraparlementair kabinet of nieuwe verkiezingen. Geen enkele andere optie is mogelijk.
VVD wil niet, ze schuiven geen millimeter op. PVV zet zichzelf buitenspel met hun fascistische standpunten en CDA wil absoluut niet met PvdA. Toch is een van de partijen VVD/PVV/CDA nodig voor een meerderheid. Tevens is het niet uit te sluiten dat Klink, Ferrier en Koppejan de ARP heroprichten, zodat CDA maximaal 18 zetels overhoudt.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:16 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Een linkse formatie is nog niet onderzocht. Als je dan toch alles onderzoekt doe dat dan ook, of je er nu blij mee bent of niet.
Het is een feit dat er te veel partijen nodig zijn. Pvda-CDA-SP-GL is mijn favoriete combinatie. Verder zou ik Cohen adviseren om toch met Wilders te praten. Een groot deel van het links-sociale programma van Wilders zou prima bij PvdA/SP passen. Ik ben alleen een realist, het is gewoon niet mogelijk. Nieuwe verkiezingen dus, helaas.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:16 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Een linkse formatie is nog niet onderzocht. Als je dan toch alles onderzoekt doe dat dan ook, of je er nu blij mee bent of niet.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vind wel dat het onderzocht moet worden. Als we toch bezig zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het is een feit dat er te veel partijen nodig zijn. Pvda-CDA-SP-GL is mijn favoriete combinatie. Verder zou ik Cohen adviseren om toch met Wilders te praten. Een groot deel van het links-sociale programma van Wilders zou prima bij PvdA/SP passen. Ik ben alleen een realist, het is gewoon niet mogelijk. Nieuwe verkiezingen dus, helaas.
Nope..quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:53 schreef joers1 het volgende:
Onderzoeken wel, maar zie het niet positief in. Zullen wel nieuwe verkiezingen worden.
En die zetels gaan voornamelijk naar de PVV, en een beetje naar links. Per saldo verschuift er tussen de grote blokken links en rechts bijna niks. Formeren wordt dus zeker niet makkelijker.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:35 schreef joers1 het volgende:
Nieuwe verkiezingen zullen een compleet ander beeld geven lijkt me zo.....CDA gaat hun dieptepunt bereiken wss.
Zucht.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:24 schreef okiokinl het volgende:
links moet nog onderzocht worden. rechts heeft zn kans gehad.
maar goed, dat zal de pvda wel weer blokkeren. wat een stelletje idioten toch, en dan bedoel ik allemaal.
wij stemmen voor die gasten, zodat ze een standpunt representeren voor ons. al die standpunten samen is wat de kiezers willen, dus ze MOETEN compromissen sluiten, dat is hun werk. als je dat niet doet, en alleen maar je zin loopt door te drammen, dan snap je het systeem niet.
Geen vertrouwen van PVV in CDA. PVV trekt stekker er uit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:29 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zucht.
Deze informatiepoging is NIET misgelopen op het feit dat ze geen compromissen wilden sluiten. Lees nou eens gewoon de krant ofzo, voor je komt klagen en zeuren dat alles kut is.
lol, de formatie poging is mislukt gisteren, heb je dat meegekregen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:29 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zucht.
Deze informatiepoging is NIET misgelopen op het feit dat ze geen compromissen wilden sluiten. Lees nou eens gewoon de krant ofzo, voor je komt klagen en zeuren dat alles kut is.
noem er eens een??quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:09 schreef Kingstown het volgende:
Rutte loopt weg bij Paars+ en Wilders bij rechts.
Tijd voor mensen die niet weglopen.
Ik denk dat links er alles aan doet dat te voorkomen. Die voelen de bui al hangen hoe dat gaat uitpakken.quote:Op zondag 5 september 2010 10:02 schreef Gia het volgende:
Er is inmiddels zoveel gebeurd dat nieuwe verkieizingen mij de meest logische uitweg lijkt.
En krijgen VVD en PVV samen misschien wel de meerderheid!!quote:Op zondag 5 september 2010 11:25 schreef joers1 het volgende:
bij nieuwe verkiezingen...wordt het CDA nog kleiner als de SGP
Hoezo is er al "zoveel gebeurd"? Volgens mij draait ons land nog steeds prima, ik heb geen grote aanslag, plotselinge ineenstorting van de economie of iets anders destastreus gezien dat nu nieuwe verkiezingen zou rechtvaardigen.quote:Op zondag 5 september 2010 10:02 schreef Gia het volgende:
Er is inmiddels zoveel gebeurd dat nieuwe verkieizingen mij de meest logische uitweg lijkt.
Er zijn nog heel wat coalities mogelijk. Dat niet alle partijen meteen om elke combinatie staan te juichen, is weinig bijzonders. Paars+ of een middenkabinet - eventueel uitgebreid met wat kleinere partijen -behoren nog steeds tot de mogelijkheden.quote:Op zondag 5 september 2010 11:34 schreef joers1 het volgende:
...noem mij eens een mogelijke coalitie dan...die nu nog mogelijk is en waar iedereen voor open staat?
Is je haat t.o.v. "links" zo groot, dat je echt denkt dat "rechts" dan op 100 zetels ofzo uitkomt?quote:Op zondag 5 september 2010 11:12 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik denk dat links er alles aan doet dat te voorkomen. Die voelen de bui al hangen hoe dat gaat uitpakken.
Die zijn er niet, maar nieuwe verkiezingen zullen dat niet veranderen.quote:Op zondag 5 september 2010 11:34 schreef joers1 het volgende:
...noem mij eens een mogelijke coalitie dan...die nu nog mogelijk is en waar iedereen voor open staat?
Nee. De peilingen geven dit aan.quote:Op zondag 5 september 2010 11:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is je haat t.o.v. "links" zo groot, dat je echt denkt dat "rechts" dan op 100 zetels ofzo uitkomt?
Wat is er mis met een beetje objectiviteit?
http://www.nu.nl/politiek(...)-zetels-van-vvd.htmlquote:Op zondag 5 september 2010 11:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee. De peilingen geven dit aan.
Zit je wel op te letten tijdens het nieuws?
Waarom zou CDA een kabinet gedogen van de vier partijen waar ze het minste mee gemeen hebben?quote:Op zondag 5 september 2010 12:27 schreef moussie het volgende:
Een ander minderheidskabinet met gedoogsteun is ook heel goed mogelijk
PvdA = 30
D 66 = 10
Groen Links = 10
SP = 15
Bij elkaar 65, met gedoogsteun van het CDA 86 zetels
Verkijk je daar niet op, veel van wat volgens rechtse huilies uit de linkse koker komt, de zogenoemde linkse hobbies, is feitelijk christelijk-sociaal beleid.quote:Op zondag 5 september 2010 12:29 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Waarom zou CDA een kabinet gedogen van de vier partijen waar ze het minste mee gemeen hebben?
Maar je hebt letterlijk de vier meest progressieve partijen van het land genoemd, terwijl CDA de meest conservatieve is. Ze zullen het vast op enkele punten eens kunnen worden, maar nooit genoeg voor gedoogsteun. Of je moet VVD erbij nemen zodat ze een sterkere postitie krijgen, maar dan hebben we het al bijna over een nationaal kabinet.quote:Op zondag 5 september 2010 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Verkijk je daar niet op, veel van wat volgens rechtse huilies uit de linkse koker komt, de zogenoemde linkse hobbies, is feitelijk christelijk-sociaal beleid.
dus 2 rechtse pogingen zijn mislukt, en dan is het tijd voor nieuwe verkiezingen? lol..quote:Op zondag 5 september 2010 11:12 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik denk dat links er alles aan doet dat te voorkomen. Die voelen de bui al hangen hoe dat gaat uitpakken.
Ik ga er wel vanuit en hoop ook dat PVV flink gaat winnen bij de provinciale staten, volgend voorjaar. Lijkt me ook wel grappig worden, een eerste kamer die lijnrecht tegenover de tweede kamer staat.quote:Op zondag 5 september 2010 12:46 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dus 2 rechtse pogingen zijn mislukt, en dan is het tijd voor nieuwe verkiezingen? lol..
jullie weten echt niet meer wat je nog moet verzinnen om maar aan de macht te komen, he?
Mwah, ik zou de SP nou echt niet progressief noemen, meer conservatief links.quote:Op zondag 5 september 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Maar je hebt letterlijk de vier meest progressieve partijen van het land genoemd, terwijl CDA de meest conservatieve is. Ze zullen het vast op enkele punten eens kunnen worden, maar nooit genoeg voor gedoogsteun. Of je moet VVD erbij nemen zodat ze een sterkere postitie krijgen, maar dan hebben we het al bijna over een nationaal kabinet.
quote:Op zondag 5 september 2010 12:27 schreef moussie het volgende:
Een ander minderheidskabinet met gedoogsteun is ook heel goed mogelijk
PvdA = 30
D 66 = 10
Groen Links = 10
SP = 15
Bij elkaar 65, met gedoogsteun van het CDA 86 zetels
VVD = 31
CDA = 21
Bij elkaar 52, met gedoogsteun van de PVV 76 zetels
Ach ja, alleen maar voor onrust zorgen. Leuk, totdat iedereen de gevolgen begint te zien.quote:Op zondag 5 september 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit en hoop ook dat PVV flink gaat winnen bij de provinciale staten, volgend voorjaar. Lijkt me ook wel grappig worden, een eerste kamer die lijnrecht tegenover de tweede kamer staat.
ja hopen is een ding, maar je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat er nu nieuwe verkiezingen moeten komen, alleen maar omdat je favoriete formatie poging is mislukt? rechts heeft het verknalt, dus nu links of midden. eigen schuld, zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 september 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit en hoop ook dat PVV flink gaat winnen bij de provinciale staten, volgend voorjaar. Lijkt me ook wel grappig worden, een eerste kamer die lijnrecht tegenover de tweede kamer staat.
Mwah, deze 'strohalm' is wel wat dikker en comfortabeler dan die wel heel erg krappe constructie van de VVD samen met het CDA, met die net 76 zetels met gedoogsteun. Dus als er al sprake is van een strohalm, dan was dat het wel. Onderzoeken of een ander minderheidskabinet dan wel kan ligt alleen maar in het verlengde van deze mislukking.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |