geloof me, ik ben alles behalve een noobquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Heb je weer zo'n n00b. In welke coalitie zie jij dat gebeuren?
Zo is dat! en de rechtse balletjes mogen lekker uithuilen!quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
geloof me, ik ben alles behalve een noob
Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
OK IK GELOOF JE!!!111quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus mensen als Opstelten, Verhagen, Rutte, etc, die hadden er allemaal geen verstand van?quote:Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Ik niet.quote:Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Journalistenmuts. Zelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen behalve linkse boeroepers dus. Bovendien was het bijna gelukt, als Klink niet met z'n bezopen kop een paar a4-tjes had volgekliederd met z'n belachelijke ideeën.quote:Mensen die dachten dat deze coalitie een mogelijkheid was ontbreekt het pas echt aan politieke kennis
Logisch als je zaagsel in je kop hebt.quote:Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Besproken en mislukt. VVD / PvdA / CDA is de enige logische optie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef MaJo het volgende:
Ik verwacht alsnog paars plus, de enige logische optie
Onzin natuurlijk. Op de PvdA hebben meer mensen gestemd dan op de PVV. Niet dat ik vind dat de PvdA dan per se moet regeren maar volgens jouw redenatie dan blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Om recht te doen aan de uitslag horen VVD en PVV er sws in...
Ook al ben ik dan voor VVD/PVV coalitie heb je daar wel gelijk. Ook al heeft de PvdA verloren bij de laatste verkiezingen gaat het gewoon om het uiteindelijke aantal. Feit is natuurlijk wel dat de grootste partij (VVD) mag kiezen met wie ze samen willen. Dan kan de tweede partij dus wel gewoon uitgesloten worden. Probleem is alleen dat VVD/PVV alleen samenkan met CDA en dat is dus mislukt. Logischerwijs is de enige bruikbare optie nu VVD/CDA/PvdA. Paar Plus is in een eerder stadium al mislukt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Nelded het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Op de PvdA hebben meer mensen gestemd dan op de PVV. Niet dat ik vind dat de PvdA dan per se moet regeren maar volgens jouw redenatie dan blijkbaar wel.
En daar heb jij weer gelijk in. Dan kan de tweede partij inderdaad uitgesloten worden. Maar volgens mij doelde RoelJewel puur op de verkiezingsuitslag an sich en als je het puur zo bekijkt zou eerder de PvdA moeten regeren dan de PVV.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ook al ben ik dan voor VVD/PVV coalitie heb je daar wel gelijk. Ook al heeft de PvdA verloren bij de laatste verkiezingen gaat het gewoon om het uiteindelijke aantal. Feit is natuurlijk wel dat de grootste partij (VVD) mag kiezen met wie ze samen willen. Dan kan de tweede partij dus wel gewoon uitgesloten worden. Probleem is alleen dat VVD/PVV alleen samenkan met CDA en dat is dus mislukt. Logischerwijs is de enige bruikbare optie nu VVD/CDA/PvdA. Paar Plus is in een eerder stadium al mislukt.
Toch nog sneller gegaan dan gedachtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Welnee....
Dit kabinet klapt voor de kerst weer. Verkiezingen in Januari, dan heeft Cohen weer een kans.
politiek journalistquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Journalistenmuts. Zelfde laken een pak.
[..]
Iedereen behalve linkse boeroepers dus. Bovendien was het bijna gelukt, als Klink niet met z'n bezopen kop een paar a4-tjes had volgekliederd met z'n belachelijke ideeën.
[..]
Logisch als je zaagsel in je kop hebt.
Sow, toe maar. Zo'n functie zegt me helemaal niks. Bij welk periodiek werk je?quote:
Jij hebt het eindverslag van Opstelten al gelezen?quote:Eh bijna gelukt? Op de essentiele punten waren ze er nog niet uit
Da's een aanname. Journalisten dienen zich bij de feiten te houden.quote:en dat zouden ze ook nooit gekomen zijn.
Vandaar dat 18 van de 21 kamerleden geen protest aantekenden, natuurlijk.quote:Cda en PVV staan lijnrecht tegenover elkaar, dat het niets zou worden zag ik allang aankomen. Iets met politiek inzicht
Wat ben jij triest, zeg. Bijdehand journalistje van de categorie Koos Vogels.quote:Andere logische optie is dat de pvda nu aan zet is aangezien rutte het duidelijk niet lukt. Paars plus is veel realistischer dan de huidige besprekingen, als rutte dat zogenaamde rechtse profiel van hem laat varen om kiezers tevreden te stellen
Hoor eens schattebout, paars plus bestaat uit zowel VVD als PvdA. Daarnaast moeten we met z'n allen bezuinigen, dus of je het nu wil of niet, elk kabinet zal "rechtse" beslissingen moeten nemen. Daarom is het ook gewoon gevaarlijk voor Nederland als Cohen verkeerde beslissingen gaat nemen om zo de linkse subsidiemachine draaiende te houden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef MaJo het volgende:
Andere logische optie is dat de pvda nu aan zet is aangezien rutte het duidelijk niet lukt. Paars plus is veel realistischer dan de huidige besprekingen, als rutte dat zogenaamde rechtse profiel van hem laat varen om kiezers tevreden te stellen
Jammer dat het te vroeg is voor Cohen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Toch nog sneller gegaan dan gedacht
Bezuinigen is niet rechts, ik weet niet waar je dat sprookje vandaan hebt maar er is totaal geen onderbouwing voor in de Nederlandse politiek als we kijken naar de overheidsuitgaven onder de verschillende kabinetten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoor eens schattebout, paars plus bestaat uit zowel VVD als PvdA. Daarnaast moeten we met z'n allen bezuinigen, dus of je het nu wil of niet, elk kabinet zal "rechtse" beslissingen moeten nemen. Daarom is het ook gewoon gevaarlijk voor Nederland als Cohen verkeerde beslissingen gaat nemen om zo de linkse subsidiemachine draaiende te houden.
En politiek journalist? Dus? Johan Derksen is voetbaljournalist en dacht dat Excelsior 0 wedstrijden zou winnen. Net of journalisten de wijsheid in pacht hebben. Nee, schatje, nee.
Volgens mij bleek toch duidelijk uit deze campagne dat rechts meer wilde bezuinigen dan links, of heb je dat niet meegekregen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bezuinigen is niet rechts, ik weet niet waar je dat sprookje vandaan hebt maar er is totaal geen onderbouwing voor in de Nederlandse politiek als we kijken naar de overheidsuitgaven onder de verschillende kabinetten.
Linkse subsidie machine? 'tuurlijk joh, en al de subsidies voor bedrijven en de landbouw? Dat zijn rechtse subsidies, zeker? Wat een BS, subsidies zijn gewoon een methode om de economie te sturen, dat doet zowel rechts als links (alweer).
Blijkbaar heeft de politiek journalist dus een betere kijk op de dingen als Derksen op voetbal, of als jij op politiek
Ja en? Links heeft daar ook goede economische argumenten voor aangedragen namelijk dat teveel bezuinigen de net herstellende economie schade toe zal brengen, een argument dat door vooraantstaande economen wordt bevestigd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:55 schreef Omnifacer het volgende:
Volgens mij bleek toch duidelijk uit deze campagne dat rechts meer wilde bezuinigen dan links, of heb je dat niet meegekregen?
Wat nou, 'ja en'? Er wordt hier gezegd dat bezuinigingen onterecht als rechts gezien worden terwijl duidelijk werd bij de campagne dat rechts nu eenmaal veel meer wilde bezuinigingen dan links. En dat, dus. En er zijn ook vooraanstaande economen die het PvdA-plan afkeurden en meer zagen in dat van de VVD. Rick van der Ploeg bijvoorbeeld, zegt die naam je iets?quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en? Links heeft daar ook goede economische argumenten voor aangedragen namelijk dat teveel bezuinigen de net herstellende economie schade toe zal brengen, een argument dat door vooraantstaande economen wordt bevestigd.
Ja, en daar zet ik dan Krugman tegenover. Kortom, voor beide visies is ondersteuning te vinden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:02 schreef Omnifacer het volgende:
Wat nou, 'ja en'? Er wordt hier gezegd dat bezuinigingen onterecht als rechts gezien worden terwijl duidelijk werd bij de campagne dat rechts nu eenmaal veel meer wilde bezuinigingen dan links. En dat, dus. En er zijn ook vooraanstaande economen die het PvdA-plan afkeurden en meer zagen in dat van de VVD. Rick van der Ploeg bijvoorbeeld, zegt die naam je iets?
2 miljard minder is nauwelijks het probleem op de lange termijn schuiven te noemen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Bezuinigen is niet leuk, maar wel nodig. Links schuift de problemen op de lange termijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |