Ik heb het hartje gehoord inderdaad, wel met inwendige echo hoor. Ik dacht dat ik afgelopen donderdag 7w1 was, maar ik bleek een week verder te zijn, dus vandaag ben ik 8w3. Mijn vk is zelf ook echoscopiste en heeft een echoapparaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:33 schreef danic het volgende:
Hoi Nienna,
Ja eindelijk! Het voelt zo raar en onwerkelijk nog!
Heb jij het hartje gehoord bij je eerste afspraak? Ik hoop daar zo op! (stiekem ook dat ze zeggen: we hebben wel even tijd, we kunnen wel even kijken) Hoeveel weken ben je nu?
Ik zou mijn afspraak hebben met 9w2. Voor zover de eerste berekening natuurlijk klopt.....
Ik mocht de week ervoor ook al, maar dan zijn we een weekje naar egypte. Jammer, maar helaas ging dat dus niet.
Dank je welquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:40 schreef Fannetje het volgende:, mijn eerste geopende topic in deze reeks!
Moest er nog iets aangepast worden? Ik heb de uitgerekende datum van Nienna een weekje naar boven verplaatst.
Ik krijg dus volgens mij bij 12 weken nu geen echo. Ze heeft het alleen gehad over het voelen met de handen om de groei te controleren. En op de site kan ik ook nergens terugvinden dat ze bij 12 weken weer een echo doen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:46 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn vk heeft geen echo apparaat ik kreeg de eerste echo en eerste geluiden dus ook pas bij 12 weken te horen
Je kunt wel zelf voor een NT-meting kiezen natuurlijk....quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:02 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Ik krijg dus volgens mij bij 12 weken nu geen echo. Ze heeft het alleen gehad over het voelen met de handen om de groei te controleren. En op de site kan ik ook nergens terugvinden dat ze bij 12 weken weer een echo doen.
Hoeveel heb je er al geworpen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:52 schreef DJMO het volgende:
t klinkt misschien stom, maar als ik mezelf op 12 maart zie staan kan ik dat amper geloven .. ik ben gewend om decemberbaby's te werpen
quote:
2quote:
Goed hoor, ik vergeet me elke keer te melden:)quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:39 schreef Floria het volgende:
[..]
![]()
Man oh man Tico wat balen zeg.
Ik meld me ook! Alles ok hier, baartechnisch giga bekkenpijn (ergo: een uur wandelen gisteren was een heel slecht plan!)
Hoe gaat het met mijn voorganger Noa?
Nou dat zal de kleine ook wel denken ja.. Die is ook al zo rustig vandaag...quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:51 schreef DJMO het volgende:
de stilte voor de (weeen) storm wellicht Ticootje?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Het stormt hier!!! Dat zorgt toch altijd voor bevallingen?
zet m op ticoquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:51 schreef DJMO het volgende:
de stilte voor de (weeen) storm wellicht Ticootje?
Je bent in elk geval lekker vroeg met meldenquote:
bol.comquote:Op maandag 30 augustus 2010 08:56 schreef Troeta het volgende:
Spannend tessie 37 weken!!!!
leuk boekje huuphuup, waar koop je die?
Nee, ik heb geen zin in gedoe van onder tenzij bevallen... Dus geen gestrip aan mn lijf.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:13 schreef huuphuup het volgende:
Okay. Nou in elk geval fijn dat alles goed is en dat je een afspraak hebt.
Heeft ze nog een poging gedaan te strippen of wilde je dat zelf niet?
ja herkenbare gedachte haha. Voor mij hoeft het ook niet zo nodig.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin in gedoe van onder tenzij bevallen... Dus geen gestrip aan mn lijf.
Ja... Dat gewroet... Als ik gewroet wil van onder dan denk ik dat M. eerst ff wilt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja herkenbare gedachte haha. Voor mij hoeft het ook niet zo nodig.
Ja dat bedoel ik, kan me voorstellen dat dat t laatste is waar je momenteel op zit te wachten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:49 schreef Ticootje het volgende:
Nou, zonder onwijs drama te doen... Maar het is nog steeds zo dat als ik 's avonds draai dat ik mn schaambot hoor kraken... En dat is gewoon echt geen fijn gevoel. Ik heb ook nog steeds last van mn bekken, maar niet meer zo heel erg als dat het was. Sinds ze ingedaald ligt is het wel beduidend minder. Maar als je al vrij veel last hebt van onder, dan is het laatste wat je wilt ff lekker wild stoeien in bed.
dat komt echt wel goed!!quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:56 schreef tessie het volgende:
Dat was het enige wat ik wel fijn vond van ingeleid worden, gewoon lekker relaxed naar het ziekenhuis. Met de bus ook gewoonzonder gedoe van wie ons moest brengen ofzo, of wanneer het zou beginnen en of het dan wel echt was en alles.
Nu vind ik het echt spannend, of ik niet bij de eerste voorweeen al denk ik dat minimaal al 8cm ontsluiting zou hebben, of dat mn vliezen breken en ik niet zeker weet of ik niet gewoon in mn broek pies ofzoEn wanneer bel je dan de vk, en komt het wel goed met Graeme ophalen en naar het ziekenhuis gaan en en en... gedoe!
Ik kwam ook veilig langs de bedden afdeling van de Ikea... Komt vast goed.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:32 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik ga me maar over de angst heenzetten en even boodschappen doen.
Als jullie binnen het uur niks meer van me horen lig ik ergens op de vloer van het winkelcentrum
Nou, ik heb twee weken geleden wel even gecheckt waar het hemelbed nou precies stond... was er geen hemelbed meerquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kwam ook veilig langs de bedden afdeling van de Ikea... Komt vast goed.
Hahaha, ik zat echt even hardop te lachenquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:32 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik ga me maar over de angst heenzetten en even boodschappen doen.
Als jullie binnen het uur niks meer van me horen lig ik ergens op de vloer van het winkelcentrum
Ik heb ook het aanbod om gestript te worden afgeslagen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:46 schreef huuphuup het volgende:
Ik had gewoon geen zin in lang met weeën zitten enzo. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar ik had liever dat het vanzelf begon en dan zonder extra krampen vooraf enzo.
Ja, dat vond ik ook! Maar achteraf heb ik het wel gemist. Ik zou nu toch heel graag een spontane bevalling hebben. Mijn lief denkt daar anders over. Hij vindt het ideaal, zo'n inleiding van de bevalling en vanaf het begin al in het ziekenhuis aanwezig zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:56 schreef tessie het volgende:
Dat was het enige wat ik wel fijn vond van ingeleid worden, gewoon lekker relaxed naar het ziekenhuis. Met de bus ook gewoonzonder gedoe van wie ons moest brengen ofzo, of wanneer het zou beginnen en of het dan wel echt was en alles.
Mij ook!quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Het was juist mijn gedroomde scenario, dat de bevalling begon door gebroken vliezen in de Hema. Ik ging tegen het einde van de zwangerschap dus elke dag wel even naar de Hema toe.
Mijn bevalling is uiteindelijk 's nachts begonnen met gebroken vliezen, de klassieke vloedgolf, zeg maar. Dat was echt tof.Wat me nog het meest bijgebleven is, is de "knak".
De roes waar je in komt zorgt ervoor dat je alles makkelijker over je heen laat komen. Als ik vantevoren bijvoorbeeld nadacht over inscheuren of ingeknipt worden dan gingen er rillingen door mijn lijf, maar toen het eenmaal zover was heb ik er niets van gemerkt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prettig vond juist om naar het ziekenhuis te gaan met weeën!
Ik weet vreemd genoeg niet meer of die knak een geluid was dat ik hoorde of een sensatie die ik voelde. Ik weet alleen dat het geen pijn deed, en dat ik meteen opstond om naar de wc te gaan en te kijken of het vruchtwater helder was. Dat ging allemaal volautomatisch; ik wist gewoon dat mijn vliezen waren gebroken. Maar goed, het stroomde er bij mij ook echt uit toen ik eenmaal stond.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mij ook!
Die knak! Ik kan me het geluid nog precies voor de geest halen maar ik krijg het nauwelijks uitgelegd hoe het klonk. Ik heb tegen B. gezegd dat het in mijn hoofd klonk zoals wanneer je botten knakken in je schouder of je heup ofzo of ik ben als enige zo gammel dat kan ook, maar je voelt er dus niets van verder. Zo gek
Volgens mij is dat gebruikelijk ja om het tijdens een wee te doen, was bij mij ook zo. Dan ben je toch bezig met die weequote:Op maandag 30 augustus 2010 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn verloskundige heeft het zo goed gedaan allemaal. Volgens mij heeft ze tijdens een wee verdoofd en ook tijdens een wee geknipt. Het was zo fijn - dat klinkt zeker raar in deze context?- dat ik haast overweeg om te vragen of ze het weer zo gaan doen, haha. Maar goed, ik ga er maar vanuit dat de volgende ook weet waar ze mee bezig is.
ik ben benieuwd hoe een vierde bij jou geboren zou wordenquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als de vliezen breken als je kind al bijna geboren is..is ook wel raar
Ja idd....... vooral als ze de vliezen breken zodat het kind geboren kan wordenquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als de vliezen breken als je kind al bijna geboren is..is ook wel raar
quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gebruikelijk ja om het tijdens een wee te doen, was bij mij ook zo. Dan ben je toch bezig met die weeik heb er ook niets van gemerkt. B. had wel even een wtf-momentje toen ze met de schaar aankwam. Hij dacht eerst dat die alvast voor de navelstreng was
arme jongen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik heb dat ook ja! Ik vind dat zo raar, bij Graeme hda ik dat helemaal niet. Vorige week had ik het voor het eerst, ik dacht even dat mijn vliezen gingen brekenquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:56 schreef Fannetje het volgende:
Over knakken gesproken... ik hoor regelmatig een knakje uit mijn buik komen, klinkt alsof iemand z'n botten laat knakken (manlief doet dat ook heel regelmatig), maar kan een baby dat zelfs in de buik al? Komt het iemand bekend voor?
Vochtquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:30 schreef Fannetje het volgende:
Ik ontdekte vandaag ook voor 't eerst witte vlekjes op mijn handen, dezelfde vlekjes die ik al wéken op m'n benen heb. Vocht, volgens mijn gyn. 't Is alleen zo'n lelijk gezicht...
quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gebruikelijk ja om het tijdens een wee te doen, was bij mij ook zo. Dan ben je toch bezig met die weeik heb er ook niets van gemerkt. B. had wel even een wtf-momentje toen ze met de schaar aankwam. Hij dacht eerst dat die alvast voor de navelstreng was
arme jongen
MCH doet daar moeilijk over ja.quote:
Lijkt me idd apart.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond het trouwens ook wel wat hebben om naar het ziekenhuis te gaan met weeën. Sowieso midden in de nacht in het ziekenhuis aankomen vond ik wel leuk. Heeft toch een apart sfeertje, niemand die merkt dat je naar het ziekenhuis gaat, de nachtportier die er is en dan naar boven belt. De stilte op de afdeling.
De volgende keer mag het best weer 's nachts beginnen, maar das dan weer niet zo handig ivm Floris...
Das echt belachelijk!quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef huuphuup het volgende:
In Reinier de Graaf is pijnstilling inderdaad ook 24 uur p/d mogelijk maar ik kreeg mooi wel een sneer van de verpleegster toen ik vroeg of ik wat kon krijgen voor de pijn. Dat had ik eerder moeten bedenken vond ze. Stom mensIk was te flabbergasted om iets bijdehands terug te zeggen. En teveel bezig met weeën opvangen ook
Mijn vk was heel lief, die wilde eerst even ontsluiting meten ze zei ja als het daarna nog kan dan ga ik het gelijk voor je aanvragen.
Precies dat jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das echt belachelijk!
Nee, ik heb zoiets als ik dan toch naar het ziekenhuis moet ram dan die prik er maar in, anders kan ik net zo goed thuis blijven.
Ook stom!quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef huuphuup het volgende:
In Reinier de Graaf is pijnstilling inderdaad ook 24 uur p/d mogelijk maar ik kreeg mooi wel een sneer van de verpleegster toen ik vroeg of ik wat kon krijgen voor de pijn. Dat had ik eerder moeten bedenken vond ze. Stom mensIk was te flabbergasted om iets bijdehands terug te zeggen. En teveel bezig met weeën opvangen ook
Mijn vk was heel lief, die wilde eerst even ontsluiting meten ze zei ja als het daarna nog kan dan ga ik het gelijk voor je aanvragen.
Euh...quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ook stom!
Bij mij was t dus heel anders...
(welke verpleegkundige had je)
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Euh...
eentje met donker haar, kort geloof ik. Wat ouder al, 50 ofzo?
Ik vond haar heel onvriendelijk en voor een verpleegster ook weinig empathisch eigenlijk.
Halverwege de bevalling wisselde de dienst en kreeg ik een mevrouw, ook 40+ met een blonde paardenstaart. Zij was wel heel lief maar ze heeft de hele tijd kauwgom staan kauwen als een koe hahaha, dat viel echt op, zag er niet uit.
Als een mandarijntje in de schilquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoe een vierde bij jou geboren zou worden
Dat is heel bizar dat had ik met Arwen, ik stond echt voor de deur van de auto om naar het zkh te kachele. ineens oh ik moet plassen gevoel.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:19 schreef tessie het volgende:
[..]
Ik heb dat ook ja! Ik vind dat zo raar, bij Graeme hda ik dat helemaal niet. Vorige week had ik het voor het eerst, ik dacht even dat mijn vliezen gingen brekenMaar nu is het regelmatig, echt wel vreemd vind ik het.
Toen mijn vliezen braken, merkte ik daar trouwens bijna niks van, maar ik was ook te stoned denk ik. Merkte alleen dat ik een beetje lekte zeg maar, en dacht niet dat het urine was. Het was ook bruinig, maar de nachtverpleegster had er ook geen boodschap aan, die duwde me een maandverbandje in mn hand en zei dat ik die maar in moest doen en de volgende morgen maar aan de vk moest laten zienMaar omdat Graeme zo diep ingedaald al lag, kwam er ook niet zoveel uit. Echt zo'n vloedgolf lijkt me wel gaaf eigenlijk haha
Eerlijk? Ik zou een gigantische, hormonale rel schoppen. No way dat ik hem laat gaan. Dude je hechtingen zijn er mss nog niet eens uit!quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man heeft 8 en 9 sept cursus, daarvoor blijft ie ook een nacht weg. Is het raar dat ik me daar nu een beetje druk om maak... Als het ff doorzet zo dan zit ik gewoon in mn kraamweek. Hoe ga ik dat doen? Met 3 kinderen...
Oeh kijk dat Wc verhaal kan ik wel plaatsen en is eigenlijk best tof. Nu ga ik gewoon heeeeeeeel hard poepen, kijken of dat werkt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:12 schreef Vicky het volgende:
Floria, bij Amber braken mijn vliezen toen ik op de wc zat. Dat was zo'n 'klap'.. De hele badkamervloer was natik hoorde ook echt plop. Bij Tess werden ze gebroken. Dat was zo'n verademing. Ik kon ineens weer even ademhalen
Ticootje: dat gaat je gewoon lukkenquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man heeft 8 en 9 sept cursus, daarvoor blijft ie ook een nacht weg. Is het raar dat ik me daar nu een beetje druk om maak... Als het ff doorzet zo dan zit ik gewoon in mn kraamweek. Hoe ga ik dat doen? Met 3 kinderen...
Ja tuurlijk gaat me dat lukken... Maar eerlijk, ik zie er wel mega tegenop.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Ticootje: dat gaat je gewoon lukkenEcht
Dat snap ikquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk gaat me dat lukken... Maar eerlijk, ik zie er wel mega tegenop.
Hier was het een week en met die hulp kon dat gewoonquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik heb dan natuurlijk nog kraamzorg en ik hoop dat ik mn ouders om hulp kan vragen. Vooral voor het eten ofzo. Maar aan de andere kant, hoe moeilijk is het om de patatpan aan te knallen..
Nou ja, ik kan me nu superdruk erom maken, maar het is 1 nachtje... Dat overleven we wel.
quote:
Je moet ook niet knuffelen hequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:01 schreef Noa24 het volgende:
Ik meld me ook weer. Onrustige nacht achter de rug. Ik werd vanacht wakker van pijn in mijn gehele buik, maar met name aan de rechterkant. Eerst dacht ik even dat het weeen waren, maar die voel je toch niet in je hele buik meteen? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen? Nouja, het deed iig goed pijnLater nog wat krampen in mijn onderrug enzo, vervolgens in slaap gevallen en nu niets meer.
En ik had nog wel pannekoeken gegeten en geknuffeld met mijn vriend, maar t hielp niet
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik geniet gewoon maximaal van mn laatste zwangerschap.
positief bekijkenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Nog even wachten en ik kan het misschien beantwoorden deze vraag. Dochter had altijd een redelijk hoge hartslag en ook deze baby heeft een hoge hartslag. Of het ook een meisje is zal zich nog moeten uitwijzenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:44 schreef ik80lll het volgende:
Voor degene die al meerdere zwangerschappen hebben meegemaakt, en ook iets van allebei hebben (jongen/meisje) konden jullie het verschil tussen een jongens en meisjes hartje goed horen?
Ik heb net het hartje weer gehoord en was beduidend langzamer dan bij onze twee meiden. Volgende week 20 weken echo, spannend!
Tja, ik heb mn ziekenhuistasje maar even goed nagekeken en de kleertjes erbij gestopt die klaar lagen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:58 schreef Fannetje het volgende:
[..]
![]()
Maar wel vervelend dat ze de laatste kans om thuis geboren te mogen worden aan zich voorbij heeft laten gaan...
Hier gisterenavond, vannacht en vanmorgen wel wat kleine steekjes en krampjes hier en daar, maar er is geen enkel patroon in te ontdekken.
Vanmiddag weer naar de gynaecoloog, ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk is.
Ach gek ben ik toch al...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor je dat e.e.a. snel door gaat zetten... Dat wachten word je ook maar tureluurs van.
Maar wat is hoog dan in dit geval?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Floria het volgende:
[..]
Nog even wachten en ik kan het misschien beantwoorden deze vraag. Dochter had altijd een redelijk hoge hartslag en ook deze baby heeft een hoge hartslag. Of het ook een meisje is zal zich nog moeten uitwijzen
Dat baalpunt herken ik wel ja, toen ik daar eenmaal voorbij was werd het wat rustiger in me... Al had ik er tegen het einde weer wel heel erg last van; Toen ik wist dat het echt nog maar max een paar dagen zou gaan duren...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach gek ben ik toch al...
Maar ik hoop het ook. Al ben ik wel een beetje over het baalpunt heen.. Het is gewoon niet anders.
Die heb je nu toch gewoon verdiend?!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb een ander bovenstuk van mn mooie bikini. 75F... En ik moet zeggen... Het past, maar ik ga er maar vanuit dat het nog iets slinkt... Het zit flink vol zeg maar.![]()
![]()
Maar men, wat zien je memmen er goed uit als je een goed bovenstuk hebt..
Ik denk dat ik ook maar ga bedelen voor een voedingsbh van marlies.. Mooie prammen wtf!
150/ 160quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar wat is hoog dan in dit geval?
Ik moet vanmiddag naar de vk en gooi er nog maar wat thee in voor die tijd. Geen zin in weer een doorstuur actie
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Danic, leuk joh!
En in mei moet ik alweer aan het werk. Zo grappig al die nieuwe data bewijzen dat mijn zwangerschap toch echt heul wel vordert
ik kom voorlopig niet hoor. A)geen idee van de datum b) ik durf niet....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:52 schreef danic het volgende:]
Ik ga het gauw vragen, want ik hoor geluiden dat het niet leuk is om lange tijd op de onderste plaats te staan en Mefke en Loffie komen er ook al aan denk ik haha
En krijg je nou een zoon of een dochter? Dan kunnen we beter vergelijken natuurlijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Leandra het volgende:
De hoogte van de hartslag zou ook vooral afhankelijk zijn van de zwangerschapsduur... volgens onderzoek dan, mensen die met babies werken merken vrijwel allemaal een hogere hartslag bij meisjes dan bij jongentjes.
[ afbeelding ]
Zowel een studie uit 1980 als uit 2006 zou uitwijzen dat er geen bewijs is dat de snelheid van de hartslag het geslacht zou kunnen voorspellen. http://www.in-gender.com/Gender-Prediction/Fetal-Heart-Rate.aspx
Overigens hebben wij tot nu toe dit lijstje:
11w1d [ afbeelding ] 162
13w1d [ afbeelding ] 129
17w4d [ afbeelding ] 156
19w5d [ afbeelding ] 143
22w4d [ afbeelding ] 150
Ik wil wel hekkesluiter worden hoor 8 septquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:52 schreef danic het volgende:
Ik weet niet of het al kan, maar ik vind het ook wel leuk om in de OP te komen staan.
De eerste berichtgeving zegt nu 02-05-2011
Zou een MODje mijn uitgerekende datum dus op 02-05-2011 willen zetten?
Ik ga het gauw vragen, want ik hoor geluiden dat het niet leuk is om lange tijd op de onderste plaats te staan en Mefke en Loffie komen er ook al aan denk ik haha
Ja, dat wordt ondertussen wel eens tijdquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:27 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik wil wel hekkesluiter worden hoor 8 sept
Nee het wordt ondertussen tijd dat die kleine van mij eruit komt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat wordt ondertussen wel eens tijd
Ja dat helemaal, en zeker voor 8 september.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee het wordt ondertussen tijd dat die kleine van mij eruit komt.
Zoals het er nu naar uit ziet zijn wij tegelijk uitgerekendquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:38 schreef Jeetjejom het volgende:
Yeay, ik sta binnenkort niet meer onderaan, maar dan komen er gewoon heel veel onder me te staan.
Vandaag echo gehad![]()
![]()
hartje zien en horen kloppen!!!! Datum blijft op 15 april staan iig!
Geweldig!!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:38 schreef Jeetjejom het volgende:
Yeay, ik sta binnenkort niet meer onderaan, maar dan komen er gewoon heel veel onder me te staan.
Vandaag echo gehad![]()
![]()
hartje zien en horen kloppen!!!! Datum blijft op 15 april staan iig!
Ik las net in het andere topic dat je op vakantie gaat en er tegenop kijkt. Lastige situatie, hoor. Mijn vader overleed net voor een geplande vakantie en het zijn een paar rare weken geworden. Ik heb toen heel veel binnen zitten lezen, en tegen het eind van de middag liet ik me vaak overhalen om dan toch maar op pad te gaan en wat te eten of zo. Ik ben heel blij dat mijn lief me maar gewoon m'n gang liet gaan. Eigenlijk was het ook wel lekker om niet thuis te zitten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb een sticker van de verloskundige.
En een mega voorraad zetpillen van de huisarts om de vakantie door te komen
Iets met een zwembad willen we wel ja. Maar ja, niks geboekt dus of dat gaat lukken?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien ook wel fijn dat je wat het inrichten van de vakantie betreft rekening kunt houden met je gemoedstoestand. Dan kan je lief bijvoorbeeld in zijn eentje wat dingen doen als jij geen zin hebt. Wij hadden toen een zwembad bij het huis en dat was voor mijn lief heerlijk. (Ik vind zwemmen normaal gesproken heel fijn, maar toen kon ik me echt het water niet in slepen.)
Als je jouw postings trouwens oppervlakkig leest dan heb je niet door dat je je zo zwaarmoedig voelt. Ik vind het heel goed dat je bijvoorbeeld enthousiast kleertjes koopt en op die manier toch wat voorpret probeert te hebben. Voel je dat zelf ook zo, of is het voor jou meer iets wat je doet omdat je denkt dat je dat hoort te doen?
Gelukkig was het nu een fijn gesprek!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:51 schreef Silmarwen het volgende:
Zo, deze internist was normaal en vond de behandeling van de andere internist ook vreemd. Donderdag een spoedplaats bij de diabetes verloskundige, dan leer ik mijn glucose waardes te checken. Mochten deze erg pieken, moet ik insuline spuiten. Maar dat zal dan pas ergens volgende week zijn. Mijn langdurige waarde, was 5.9 dus dat was ok. Heb dit nog niet zo lang dan!
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk meteen aan een last-minute all-inclusive in Turkije of zo. Maarja, je lief heeft dus vliegangst. Kan die niet achter je aan rijden terwijl jij je voeten laat masseren in de 1e klas van het vliegtuig?![]()
Dit is hét moment om in te spelen op zijn (toekomstige)vadergevoel. 'Denk je dat het geen invloed heeft op ons kind dat jij zo bang bent voor vliegen? Wil jij echt je kind op laten groeien met jouw angsten? Is het nú niet een uitermate geschikt moment om die angsten aan te pakken?'quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als hij er dan is, kan hij meteen weer omkeren om de terugreis te hervatten
Ze was vandaag nog op msnquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:57 schreef BarbaBientje01 het volgende:voor de goede echo's en stickertjes! En inderdaad waar is Tessie??
vinden ze vast nie erg toch?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Van mij mag het... Alleen tis wel lekker onhandig... Wat nou als het goed doorzet midden in de nacht.. Kan ik het dan maken om mn ouders uit bed te bellen?
Natuurlijk kan je dat maken!! Dat vinden ze vast niet erg. Anders bel je ze nu gewoon ff.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Van mij mag het... Alleen tis wel lekker onhandig... Wat nou als het goed doorzet midden in de nacht.. Kan ik het dan maken om mn ouders uit bed te bellen?
Tuurlijk kan dat! Dit zijn zulke bijzondere zaken! Klinkt veelbelovend Ticootje! Laat het wel even via Twitter weten als het doorzet, ik lig namelijk toch de halve nacht wakker mn tweets te checken aangezien slapen echt bagger gaat hier...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Als jij denkt dat het serieus gaat zijn bel je gewoon. Wonen ze ver bij je vandaan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:30 schreef Ticootje het volgende:
gewoon doen waar je je straks goed bij voelt. T is jouw feestjequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik wil wel naar het zh eigenlijk... denk ik.
Nee 10 minuutjes..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het serieus gaat zijn bel je gewoon. Wonen ze ver bij je vandaan?
Bummer voor mijquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Nee twitter blijft ff leeg... Familie leest mee..
M is Amber om 23.45 naar Delft gaan brengen. Hij was binnen nog geen een half uurtje terugquote:
Jep, dan houdt ze zich extra rustig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:29 schreef Shirley het volgende:
Meer die merken dat hun kleine anders reageert door papa?
Agreequote:Op woensdag 1 september 2010 07:31 schreef huuphuup het volgende:
hè jammer. Fijn dat je in elk geval goed geslapen hebt.
Auwquote:Op woensdag 1 september 2010 09:53 schreef tessie het volgende:
Balen tico! Maar wel lekker geslapen in elk geval.
Mijn bekken heeft er echt geen zin in vandaag. Wat kan dat zeer doen zeg, hoop dat het zo nog wat bijtrekt, want ik kan haast niet lopen zo. Echt onhandig.
En ik moet vanmiddag nog naar de tandarts om mn wortelkanaalbehandeling af te laten maken
Dat dacht ik vorige maand ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:07 schreef Floria het volgende:
Mogguh!
Man oh man Tico wat balen! Ze is vast extra mooi afgebakken
Het is Septemberrrrrrr! mijn baby komt zeker weten deze maand whoohoo!
de jouwe komt echt in september!!quote:
Dat is 1 ding dat zeker is.quote:
Die geboortekliniek bij het mch is hartstikke mooi joh. Echt een verplaatste thuisbevalling. Ben je al wezen kijken?quote:Op woensdag 1 september 2010 10:22 schreef Troeta het volgende:
Ten eerste gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren! Gezellig weer een hoop mensen erbij!
Had net intake van de kraamzorg, komt ze gewoon een uur te vroeg! Sta ik dan in m'n lelijkste pyama(die zit zo lekker)
Wilde de WC nog even doen voordat ze kwam, maar ja, geen tijd meer voor nu en natuurlijk moest ze naar de WC...
Lekkere indruk weer gemaakt,haha
En weer willen ze me in die geboortekliniek van het Westeinde hebben, maar ja, ik heb maar netjes geknikt op alles.
Ben er iig vanaf! Morgen om 8.00 naar de verloskundige, geen idee waarom ik dat zo vroeg heb afgesproken, ik wil alleen maar in m'n bedje liggen!
Succes bij de tandarts tessie! Hoop dat het vervelendste gedeelte al gedaan is en je zo klaar bent.
Ik heb het er ook met B. over gehad, als ik zeker zou weten dat baby en ik in het ziekenhuis moeten blijven of in elk geval de baby, dan neig ik ook naar die geboortekliniek, ziet er supergoed uit op de site!quote:Op woensdag 1 september 2010 10:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die geboortekliniek bij het mch is hartstikke mooi joh. Echt een verplaatste thuisbevalling. Ben je al wezen kijken?
En als jij niet wilt, dan moet je dat gewoon zeggen.
Jammer...quote:
Ik ben geweest toen ik zwanger was van Jen.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:42 schreef Troeta het volgende:
Nee, nog niet, maar ik ga volgende week dinsdag wel naar een borstvoedingsinfomiddag daar.
Was jij wel nog naar zo'n informatiemiddag geweest?
Ik heb op zich niks tegen die geboortekliniek hoor, maar ik woon zo dicht bij het Rode Kruis, dat ik er zelfs met weeën naar toe kan lopen en ik ga altijd daar als ik iets heb, dus dat zit gewoon in mijn hoofd.
Maar de verloskundigenpraktijk en de kraamzorg zit aangesloten bij de geboortekliniek, dan snap ik wel dat het voor hun handig is, maar ze gaan mij er echt iets te vaak over door.
Ik had toch wel graag een gesprek gehad willen hebben over een thuisbevalling, maar hun lijken dat echt af te wijzen al voor het verhaal dat mijn straat open lag.
Lekker is dat he?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:23 schreef mrien het volgende:
Flauw he dat die tickers ook stoppen, vond ik toen ook inderdaad![]()
Heerlijk vrij genomen deze week, Lotte op de creche dus ik ben heerlijk mijn bedje weer in gekropen vanmorgen
Vandaag hele dag, morgen hele dag en vrijdag ochtend, wel heel erg lekker even!
Ik was om half 10 al helemaal klaar met mn huisje... (Das niet raar, want het is een kwestie van bijhouden) en Jen was al aangekleed... En ze vroeg zelf of ze naar school ging... Ik vroeg of ze dat wilde, en toen ging ze haar schoenen pakken.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:30 schreef tessie het volgende:
Oh lekker Mrien en Tico. Ik moet bekennen dat ik vandaag Graeme ook best wel naar een KDV zou willen brengenWe zijn allebei niet zo gezellig geloof ik.
Ze deden niet moeilijk gelukkig Troeta. Ik zei dat ik ziek was, en ook nog hoogzwangerMisschien sturen ze me nog wel een rekening
Ah, geen pethidine dus, mocht ik uberhaupt pijnstilling willen.quote:Pethidine is een morfine achtige stof. het heeft een sneller intredende en kortere werking dan morfine. Het wordt toegediend bij acute, hevige pijn. Veel voorkomende bijwerkingen zijn duizeligheid, misselijkheid, braken, en sedering
Yep, herkenbaar... en zo leuk want dat is voor mij de eerste keer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:29 schreef Shirley het volgende:
Hier een lekker bewegend mannetje, voel em echt de hele dag door,nu ook...heerlijk om die buik heen en weer te zien gaan. Hij lijkt vooral door de hand van z'n papa extra los te gaanPrachtig om te zien en voelen. Meer die merken dat hun kleine anders reageert door papa?
Ik zei nog, NIET OP JE KRANEN!!!! Het vreet het chroom van de kraam af..quote:Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef BarbaBientje01 het volgende:
GEZOCHT; Nieuwe thermostaat kraan.. Enne bedankt he Ticootje
haha ik dacht ook ff de badkamer goed schoontemaken met wc eend, natuurlijk niet voorzichtig genoeg geweest en de hele kraan geraakt.. Eerst dacht ik nog, "goh hij is wel heel vies"Maar goed, ff op mp gekeken voor een nieuwe..
Nee als je in het zh wil bevallen dan belt de vk voor je naar het zh van je keuze om door te geven dat jullie eraan komen, als er dan geen plek is wordt het volgende dichtsbijzijnde gebeld. T zou wat zijn als je ze allemaal af moestquote:Op woensdag 1 september 2010 11:25 schreef Troeta het volgende:
groot gelijk tessie, als je het niet trekt lekker thuisblijven. Deden ze niet moeilijk bij de tandarts?
Simmu, ben je met weeën echt in alle 3 die ziekenhuizen geweest of werd dit doorgebeld ofzo? Dat lijkt me wel erg als je op het moment ff niet weet waar je nou heen moet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |