Ik wel. Schenk je die nog in of niet.quote:
Dank je. Je hebt deze sergeant-majoor weer blij gemaakt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:51 schreef Braamyo het volgende:
al bezig, al bezig, *schuift een heerlijke borrel jou kant op*
hou ik vanquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dank je. Je hebt deze sergeant-majoor weer blij gemaakt.
En jij weet dat een sergeant-majoor niet snel blij is.quote:
Je hebt je pluggen niet in?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 02:00 schreef Braamyo het volgende:
Lang nr van nightwish trouwens... nog 2 minuutjes gehoorsbeschadiging
Chocolade?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 02:02 schreef Braamyo het volgende:
nah.... ik hou van harde nighwish.... zoals ik hou van harde ....
Lekker toch?quote:
Als je binnen zit jaquote:
Een bikkel kan toch wel tegen een drupje regen? Zelfs Maitje gaat gewoon op de fiets met dit weer.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je binnen zit ja
En ik moet zo weer naar 040
Heh, ik ben idd niet van suiker gemaakt neequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een bikkel kan toch wel tegen een drupje regen? Zelfs Maitje gaat gewoon op de fiets met dit weer.
Neej, wel een meisje mee genomen uit de uitzending maar die heeft daarna geen contact meer gezochtquote:
Dank jequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:31 schreef Lotusss het volgende:
ErwinRommel heeft het gebouw verlaten...
In 4 weken tijd is hij een hele goede vriend geworden... hij is één van de weinige mensen die ALTIJD welkom zal zijn bij mij thuis!
Had je eens bij ons in de nacht van donderdag op vrijdag moeten wezen. In het bos geslapen met enkel een lekkende poncho boven het hoofd. Wat een feest. En het kader was van mening dat onze poncho-tent niet goed was en we hem daarom maar midden in de nacht moest verbouwen naar een tent volgens de voorschriften.quote:
Waar zat je? Ik in het oefenterrein van Oirschot, komende week weer.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Had je eens bij ons in de nacht van donderdag op vrijdag moeten wezen. In het bos geslapen met enkel een lekkende poncho boven het hoofd. Wat een feest. En het kader was van mening dat onze poncho-tent niet goed was en we hem daarom maar midden in de nacht moest verbouwen naar een tent volgens de voorschriften.
Wij zaten op de Vijf Eiken bij Gilze-Rijen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:05 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Waar zat je? Ik in het oefenterrein van Oirschot, komende week weer.
Pak je spullen maar vast.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:12 schreef viezerdt het volgende:
Beter houd het ff op met regenen, ik heb nu dat oplantien gebeuren. Niet veel trek om van het weekend zandzakken te staan vullen
And ER has now entered a place where he doesn't want to be. (KUTKOTERS!!!!!!!!!)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:31 schreef Lotusss het volgende:
ErwinRommel heeft het gebouw verlaten...
In 4 weken tijd is hij een hele goede vriend geworden... hij is één van de weinige mensen die ALTIJD welkom zal zijn bij mij thuis!
Voor mij is dat voltooid verleden tijdquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Had je eens bij ons in de nacht van donderdag op vrijdag moeten wezen. In het bos geslapen met enkel een lekkende poncho boven het hoofd. Wat een feest. En het kader was van mening dat onze poncho-tent niet goed was en we hem daarom maar midden in de nacht moest verbouwen naar een tent volgens de voorschriften.
Mag ik mee!! Ik wil ookquote:
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Amen to that.quote:
Poncho-tent? Wat had je gedaan dan? van meerdere poncho's een tent gemaakt?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
jep. De Ponchos kunnen met drukknopen aan elkaar vast worden gemaakt. Daarna kun je een stuk touw of een paar spinnen gebruiken om hem tussen bomen te spannen. Werkt prima als je het goed doet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:23 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Poncho-tent? Wat had je gedaan dan? van meerdere poncho's een tent gemaakt?
nergens goed voor.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
jep. De Ponchos kunnen met drukknopen aan elkaar vast worden gemaakt. Daarna kun je een stuk touw of een paar spinnen gebruiken om hem tussen bomen te spannen. Werkt prima als je het goed doet.
Nog beter: Gewoon enkel je goretex slaapzakhoes gebruiken. Kun je sneller opbreken bij alarm. Die kou neem je maar voor liefquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:56 schreef Braamyo het volgende:
[..]
nergens goed voor.
poncho tussen 2 bomen, wat haringen in de grond.... klaar !
kan ook vaak welquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog beter: Gewoon enkel je goretex slaapzakhoes gebruiken. Kun je sneller opbreken bij alarm. Die kou neem je maar voor lief
onder 1 poncho kun je beetje moeilijk met 2 man slapen als je ook nog beide je 60ltr rugzak droog wil houden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:56 schreef Braamyo het volgende:
[..]
nergens goed voor.
poncho tussen 2 bomen, wat haringen in de grond.... klaar !
denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog beter: Gewoon enkel je goretex slaapzakhoes gebruiken. Kun je sneller opbreken bij alarm. Die kou neem je maar voor lief
doe je die bifi bag niet om je slaapzak heen? is toch meer bedoeld om de slaza droog te houden?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:02 schreef Braamyo het volgende:
[..]
kan ook vaak wel
Alhoewel ik de bifi bag gebruik
Probeer het idd eens, het werkt echtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
precies dus span je twee poncho''s aan elkaar tussen 2 bomen, of gewoon 2 x 2 bomen vindenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:03 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
onder 1 poncho kun je beetje moeilijk met 2 man slapen als je ook nog beide je 60ltr rugzak droog wil houden.
bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips hequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:14 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
doe je die bifi bag niet om je slaapzak heen? is toch meer bedoeld om de slaza droog te houden?
Frips?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:31 schreef Braamyo het volgende:
[..]
bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips he
tip: doe dit echt niet in de winter anders tril je van je onderkomen vandaan als je opstaat. Vooral die bilaminaat, wat het beste als een warme top kan functioneren na het uitstappen van de slaapzak. (of je moet een snug, fleece of weet ik veel wat hebben).quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
zoits hadden wij dus met onze groep van 4 pax dus ook gedaan. Tot de sarge ons kwam vertellen datj je allen met je buddy een 'tent' mocht delen. Dus vervolgens konden we de boel weer afbreken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:
wij hebben altijd een groeps onderkomen.
4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.
komende week dan zonder poncho, want we gaan exfiltreren/infiltreren.
En bij een alarm? Hoe breek je dat dan snel af? Met goretex slaza-hoes kun je ook nog mooi in rondom liggen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:
wij hebben altijd een groeps onderkomen.
4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.
komende week dan zonder poncho, want we gaan exfiltreren/infiltreren.
ik slaap altijd in me onderbroek?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Frips?
Heb je toch je fleece jack voor om je lekker werm te houden?
Uhm, de goretexquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha hebben ze die niet meer????quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, de goretexhoes (M90) is niet meer bekend bij de jongeren onder ons...
M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:
[ afbeelding ]
Nope, tegenwoordig hebben we de "slaapzak modulair" Een soort 4 seizoenen slaapzak met de "bivakzak enkelboogs"quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha hebben ze die niet meer????
Bij het inpakken van je tas gewoon je slaapzak al in je goretex hoes/bifi bag doen. Die stop je dan in de compressiehoes van je slaapzak en die trek je stevig aan. Doe je het op deze manier hou je maximaal ruimte over in je hoofdcompartiment en kun je de tas lekker klein maken wat hem weer makkelijker te tillen maakt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nee zeker niet. De M90 neemt VEEL meer ruimte in beslag in mijn tas dan de nieuwe slaapzak.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:28 schreef Vortix het volgende:
Bij de Natres hebben we nog steeds de M90. Fijne slaza voor in de winter maar in de zomer zweet ik me de pleures in dat kreng en het totaalpakket is ginormous. Maar dat zal met die nieuwe modulaire ook wel zo zijn toch?
Zoals ik het altijd deed (en doe op wat groene momentenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:
Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:
Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
Wij gebruiken ook de M90. Natuurlijk wel al een gebruikte. Heb er icm een veldbed prima in geslapen. Mn rotota met sportspullen voor de roswoz als kussen gebruikt zodat ik die snel aan kan trekken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:
[ afbeelding ]
-30 ofzo konden deze toch?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Ik heb cake gemaakt!quote:Op zondag 29 augustus 2010 03:48 schreef Braamyo het volgende:
omg !echt weer te gefaalde verhalen voor het weekend.... van ontblote bovenlichamen tot bloedneuzen
![]()
ik heb het weer allemaal meegemaakt
Ach, ik zou liegen als ik zou zeggen dat het wederzijds was..quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, net ff mijn 2 koffers ingepakt, is dat in elk geval gedaan. Ik zou wel langer willen blijven in NL
En er is er eentje die ik vreselijk zal gaan missen.
lolquote:Op zondag 29 augustus 2010 11:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ach, ik zou liegen als ik zou zeggen dat het wederzijds was..
Klopt, maar ik kan mij nog steeds niet opdelen, en ik was elders nodig... Trek het in 2014 wel recht met je...quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lol
Maar jou tronie heb ik niet gezien Rave_NL
Waarom in 2014?quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan mij nog steeds niet opdelen, en ik was elders nodig... Trek het in 2014 wel recht met je...
WK voetbal in Braziliëquote:
Voetbal, vandaar dat ik het niet wistquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
WK voetbal in Brazilië
Iedereen is dan welkom bij mij
Hoeveel mensen kun je herbergen?quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
WK voetbal in Brazilië
Iedereen is dan welkom bij mij
mjam ! mag ik ook een stukjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:55 schreef Braamyo het volgende:
[..]
mjam ! mag ik ook een stukje
Je mag kiezen, roombotercake of chocoladecake (stomme vraag denk ik zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.).
Er was eens....
CHOCOLAAAAAAAAA !!!!!!!quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je mag kiezen, roombotercake of chocoladecake (stomme vraag denk ik zo).
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je mag kiezen, roombotercake of chocoladecake (stomme vraag denk ik zo).
Bij ons is het dus echt ROSWOZ.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:00 schreef Deathwings het volgende:
ROSWOS ken ik alleen als Reveille, Opstaan, Scheren, Wassen, Ontbijten en Schoenen poetsen.
quote:
ach wat doe je er aanquote:
ja joh, dat zijn diezelfde lui die met afkortingen als rowili, liboza en walapa komenquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:47 schreef Rave_NL het volgende:
Dat jullie daar serieus een afkorting voor hebben..
Er zijn eigenlijk niet veel afkortingen die ik gebruik. rowili en lupa zijn denk ik wel de enige.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:57 schreef Braamyo het volgende:
[..]
ja joh, dat zijn diezelfde lui die met afkortingen als rowili, liboza en walapa komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |