abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:29:45 #51
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_85816901
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
Probeer het idd eens, het werkt echt :D
En je ruza, daar heb je je camo hoes voor om die als "kussen" te gebruiken (blijft droog). Pers. wapen gewoon lekker ook in die goretex slaapzakhoes.
Bij opbreken alarm ben je dus razend snel weg, want minder inpakken ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_85816919
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:03 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

onder 1 poncho kun je beetje moeilijk met 2 man slapen als je ook nog beide je 60ltr rugzak droog wil houden.
precies dus span je twee poncho''s aan elkaar tussen 2 bomen, of gewoon 2 x 2 bomen vinden :P

best lastig in het bos ;)
pi_85816941
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:14 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

doe je die bifi bag niet om je slaapzak heen? is toch meer bedoeld om de slaza droog te houden?
bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips he ;)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:36:15 #54
110987 ErwinRommel
pi_85817132
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:31 schreef Braamyo het volgende:

[..]

bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips he ;)
Frips? ;)
Heb je toch je fleece jack voor om je lekker werm te houden?
pi_85817187
wij hebben altijd een groeps onderkomen.

4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.

komende week dan zonder poncho, want we gaan exfiltreren/infiltreren.
pi_85817291
quote:

[..]

denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
tip: doe dit echt niet in de winter anders tril je van je onderkomen vandaan als je opstaat. Vooral die bilaminaat, wat het beste als een warme top kan functioneren na het uitstappen van de slaapzak. (of je moet een snug, fleece of weet ik veel wat hebben).
pi_85817330
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:

4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.

zoits hadden wij dus met onze groep van 4 pax dus ook gedaan. Tot de sarge ons kwam vertellen datj je allen met je buddy een 'tent' mocht delen. Dus vervolgens konden we de boel weer afbreken.
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:45:39 #58
110987 ErwinRommel
pi_85817461
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:

En bij een alarm? Hoe breek je dat dan snel af? Met goretex slaza-hoes kun je ook nog mooi in rondom liggen.
pi_85817601
we hebben trouwens met onze groep een nieuw woord verzonnen voor het militair jargon: dixi's aftoppen. Ik zal jullie de details besparen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_85818576
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Frips? ;)
Heb je toch je fleece jack voor om je lekker werm te houden?
ik slaap altijd in me onderbroek?
pi_85819432
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nog beter: Gewoon enkel je goretex slaapzakhoes gebruiken. Kun je sneller opbreken bij alarm. Die kou neem je maar voor lief ;)
Uhm, de goretex ^O^ hoes (M90) is niet meer bekend bij de jongeren onder ons...

M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 28-08-2010 23:00:26 ]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:14:03 #62
110987 ErwinRommel
pi_85819873
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:

[ afbeelding ]
Hahaha hebben ze die niet meer????
pi_85820139
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hahaha hebben ze die niet meer????
Nope, tegenwoordig hebben we de "slaapzak modulair" Een soort 4 seizoenen slaapzak met de "bivakzak enkelboogs"

Ik ben begonnen met de M80, opzich een redelijk ding, alleen moest je die na het uitpakken uit de capuchon van de zak behoorlijk opschudden, anders had je het serieus koud.

Daarna de M90 en dat is imo nog steeds de beste die ik gehad heb.
pi_85820188
quote:

[..]

Bij het inpakken van je tas gewoon je slaapzak al in je goretex hoes/bifi bag doen. Die stop je dan in de compressiehoes van je slaapzak en die trek je stevig aan. Doe je het op deze manier hou je maximaal ruimte over in je hoofdcompartiment en kun je de tas lekker klein maken wat hem weer makkelijker te tillen maakt.

Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:28:29 #65
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_85820205
Bij de Natres hebben we nog steeds de M90. Fijne slaza voor in de winter maar in de zomer zweet ik me de pleures in dat kreng en het totaalpakket is ginormous. Maar dat zal met die nieuwe modulaire ook wel zo zijn toch? :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_85820278
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:28 schreef Vortix het volgende:
Bij de Natres hebben we nog steeds de M90. Fijne slaza voor in de winter maar in de zomer zweet ik me de pleures in dat kreng en het totaalpakket is ginormous. Maar dat zal met die nieuwe modulaire ook wel zo zijn toch? :P
Nee zeker niet. De M90 neemt VEEL meer ruimte in beslag in mijn tas dan de nieuwe slaapzak.
pi_85820463
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:

Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
Zoals ik het altijd deed (en doe op wat groene momenten :P ) Kisten onderin getrapt met de sokken over de schachten heen, broek uitgetrokken en in de lengte onder mijn benen, basisjas uitgetrokken en onder mijn boven lichaam (eea natuurlijk een beetje plat weggelegd). Shirt een beetje opfrommelen op de gamatas en gebruiken als kussen. UItrusting links rechts naast je neer leggen, en je wapen ergens neerleggen in je slaapzak waar je er zo weinig mogelijk last van hebt.

En als belangrijkste, pakje shag met aansteker naast je oor in de capuchon, iig op een manier dat het niet nat kan worden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:41:43 #68
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_85820472
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:

^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_85821392
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wij gebruiken ook de M90. Natuurlijk wel al een gebruikte. Heb er icm een veldbed prima in geslapen. Mn rotota met sportspullen voor de roswoz als kussen gebruikt zodat ik die snel aan kan trekken.
Blood Sugar Sex Magik
pi_85821575
Hoogvlieger ben je nou afkortingen aan het verzinnen, of heb ik gewoon nog nooit gehoord van de roswoz :P
pi_85821681
Reveille, OchtendSport, Wassen, Ontbijt, Ziekenrapport. :D Roswoz dus. Diende elke ochtend op bivak in dezelfde volgorde en in met bepaalde tijdsduur uitgevoerd te worden.
Blood Sugar Sex Magik
pi_85821726
hmmm nog nooit van gehoord :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:37:44 #73
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85821945
In je pendek in je slaapzak liggen, sokken afgedaan tot aan je tenen, broek op je enkels met een extra magazijn in je zijzak, shirtje links, jacket rechts, headlight om m'n nek en eventueel nat paar sokken onder je oksels drogen, cortex hoes om je slaapzak, met je kisten in je knieholtes, en wapen rechts van mij. Met in de winter m'n warme top als kussentje voor als je snachts geport wordt en zomers gewoon niks. Met m'n 120l binnen handbereik met m'n chestrig dr over heen gehangen...

Altijd gedaan, en zal voorlopig wel zo blijven..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_85822199
quote:

[..]

[ afbeelding ]
-30 ofzo konden deze toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
pi_85824568
omg ! :') echt weer te gefaalde verhalen voor het weekend.... van ontblote bovenlichamen tot bloedneuzen _O-

ik heb het weer allemaal meegemaakt *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')