Probeer het idd eens, het werkt echtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
precies dus span je twee poncho''s aan elkaar tussen 2 bomen, of gewoon 2 x 2 bomen vindenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:03 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
onder 1 poncho kun je beetje moeilijk met 2 man slapen als je ook nog beide je 60ltr rugzak droog wil houden.
bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips hequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:14 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
doe je die bifi bag niet om je slaapzak heen? is toch meer bedoeld om de slaza droog te houden?
Frips?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:31 schreef Braamyo het volgende:
[..]
bifibag = altijd +slaza.... alleen bifibag is een beetje frips he
tip: doe dit echt niet in de winter anders tril je van je onderkomen vandaan als je opstaat. Vooral die bilaminaat, wat het beste als een warme top kan functioneren na het uitstappen van de slaapzak. (of je moet een snug, fleece of weet ik veel wat hebben).quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
denk dat ik dat voor de volgende keer eens ga proberen. De slaapzak in de ruza persen is echt een klote werk, dus ga eens kijken of die erin kan blijven s'nachts. Heb die nacht trouwens ook gewoon met kisten, gvt, en bilaminaat geslapen. Geen last gehad van de kou.
zoits hadden wij dus met onze groep van 4 pax dus ook gedaan. Tot de sarge ons kwam vertellen datj je allen met je buddy een 'tent' mocht delen. Dus vervolgens konden we de boel weer afbreken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:
wij hebben altijd een groeps onderkomen.
4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.
komende week dan zonder poncho, want we gaan exfiltreren/infiltreren.
En bij een alarm? Hoe breek je dat dan snel af? Met goretex slaza-hoes kun je ook nog mooi in rondom liggen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:37 schreef cw2cu het volgende:
wij hebben altijd een groeps onderkomen.
4 of 5 poncho's naast elkaar gespannen aan bomen met de kant naar beneden waar de wind vandaan komt.
Met je hoofd bij het schuine stuk en je ruza buiten met ruzahoes. Je voeten worden niet nat door de bifi zak die ook als die kapot is (en dat is vaak) prima te gebruiken is en in de winter is dit een goede manier om elkaars lichaamswarmte te gebruiken die onder de poncho's hangt.
komende week dan zonder poncho, want we gaan exfiltreren/infiltreren.
ik slaap altijd in me onderbroek?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Frips?
Heb je toch je fleece jack voor om je lekker werm te houden?
Uhm, de goretexquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog beter: Gewoon enkel je goretex slaapzakhoes gebruiken. Kun je sneller opbreken bij alarm. Die kou neem je maar voor lief
Hahaha hebben ze die niet meer????quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, de goretexhoes (M90) is niet meer bekend bij de jongeren onder ons...
M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:
[ afbeelding ]
Nope, tegenwoordig hebben we de "slaapzak modulair" Een soort 4 seizoenen slaapzak met de "bivakzak enkelboogs"quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha hebben ze die niet meer????
Bij het inpakken van je tas gewoon je slaapzak al in je goretex hoes/bifi bag doen. Die stop je dan in de compressiehoes van je slaapzak en die trek je stevig aan. Doe je het op deze manier hou je maximaal ruimte over in je hoofdcompartiment en kun je de tas lekker klein maken wat hem weer makkelijker te tillen maakt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nee zeker niet. De M90 neemt VEEL meer ruimte in beslag in mijn tas dan de nieuwe slaapzak.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:28 schreef Vortix het volgende:
Bij de Natres hebben we nog steeds de M90. Fijne slaza voor in de winter maar in de zomer zweet ik me de pleures in dat kreng en het totaalpakket is ginormous. Maar dat zal met die nieuwe modulaire ook wel zo zijn toch?
Zoals ik het altijd deed (en doe op wat groene momentenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:
Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:27 schreef Remco026 het volgende:
Slapen met je complete tenue aan is GEEN goed idee. Bij deze temperatuur heb je het zelfs in de zomerslaapzak niet koud en ik heb bij -10 zelfs drijfnat van het zweet in mijn winterslaapzak gelegen (met alleen mn pendek aan) Als je dan uit je slaapzak komt en je hebt niks meer om aan te trekken, omdat je daar al in geslapen hebt, dan heb je helemaal niks aan die kleding. Je doet jezelf echt een plezier door heel even kou te leiden als je je slaapzak in en uit gaat zonder kleren.
Wij gebruiken ook de M90. Natuurlijk wel al een gebruikte. Heb er icm een veldbed prima in geslapen. Mn rotota met sportspullen voor de roswoz als kussen gebruikt zodat ik die snel aan kan trekken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
M90, met goretex hoes, voor de mensen die hem niet kennen. Echt een geweldige slaapzak!:
[ afbeelding ]
-30 ofzo konden deze toch?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |