Kort gezegd is het letterlijk 'weven'quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:47 schreef trui het volgende:
spannend E.T. fijn dat er meteen serieus over dit soort mogelijkheden nagedacht wordt. ik ben benieuwd hoe ze dat vorm gaan geven. en zal ze dan fysiek meer in die oudere groep gaan zitten of is dat pas vanaf 't volgend schooljaar?
dat is echt een heel ander systeem he! spannend allemaal!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Christan gaat nu naar de 5e klas (groep 7), maar die is hier in DLD al op de middelbare school. Hij gaat volgende week voor het eerst naar het gymnasium, met de schoolbus, erg spannend allemaalEen hele leuke school voorzover we hebben kunnen zien op de open dag en bij de kennismakingsbijeenkomst
ik heb voor Amber gymschoenen bij Van Haren vandaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Belana het volgende:
waar koop je nou eens een beetje knappe gymspullen?
Christan heeft een hoop voetbalshirts, daar gymt hij in. Sportschoenen koop ik hier vaak via eBay.de, omdat hij ook zaalschoenen en voetbalschoenen nodig heeft voor voetbal. Hij groeit er toch maar uitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Belana het volgende:
Ik ben bij Scapino geslaagdquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Belana het volgende:
ah das een goeie! Daar ga ik morgen even heen. Ezra hoeft alleen schoenen, die heb ik nog, maar Liam moet in het nieuw, ik was het natuurlijk weer straal vergetenquote:
Bristol is er ook een leuk adresje voorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:49 schreef Belana het volgende:
[..]
ah das een goeie! Daar ga ik morgen even heen. Ezra hoeft alleen schoenen, die heb ik nog, maar Liam moet in het nieuw, ik was het natuurlijk weer straal vergeten
o ja.. Grote Beer ofzo toch? Wat zit er dan bij het water? Ook zoiets toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:10 schreef Belana het volgende:
die zit wel in Hoorn, maar te ver weg naar mijn zin
jij bent al lang niet meer in Hoorn geweestquote:
laatste Offtopic.. Eigenlijk weet ik dus wel dat Schoenenreus op de gouw zit.. zelfs al toen ik er nog woondequote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:30 schreef Belana het volgende:
[..]
jij bent al lang niet meer in Hoorn geweestdat pand is nu alweer jaren een appartementencomplex
Is ook een idee Moustoch maar eens in de kast struinen. maar schoenen moet ie dan alsnog.
Da's een goede Muks. Ik zal volgende week even met de HA bellen. De AB moet toch eerst uit d'r bloed zijn om goed te kunnen meten....denk ik.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:27 schreef Muks het volgende:
Tjee chacama wat een ellende, beterschap voor fleur. Misschien even bloed laten prikken om te kijken wat er ontbreekt aan vitamines,mineralen etc ?
Geef haar deze week Yakult oid, AB breekt alle bacteriën af, dus ook de goede die zorgen dat je darmflora (en dus je weerstand) op peil blijft. Sterktequote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:38 schreef chacama het volgende:
[..]
Da's een goede Muks. Ik zal volgende week even met de HA bellen. De AB moet toch eerst uit d'r bloed zijn om goed te kunnen meten....denk ik.
Dat was bij D het geval.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:04 schreef Moonah het volgende:
En ET, wat heel erg fijn dat school zo goed inspeelt op de capaciteiten van Saskia. Ik neem aan dat er ook naar haar werkhouding en concentratievermogen is gekeken? En dat ze ook soc.emot. niet te 'klein' is om al zo snel naar groep 4 te gaan?
Fijn Muks, dat jouw zoon zo goed in de groep past. Wanneer heeft hij een klas overgeslagen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:49 schreef Muks het volgende:
Oudste zou hier sociaal emotioneel ook zwak zijn, maar zijn nieuwe juf zei : Hij zit is zo op zijn plek in groep 8... hoe zo vertekend beeld
Daan ook al naar groep 7 dus, wat gaat het hard hè? HIj gaat dus gelijk op met Christan en jongste van Muks. En Judith al in groep 4. Wauwquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:33 schreef Grijs het volgende:
Daan gaat straks naar groep 7 en Judith naar groep 4 ('t is hier nog vakantie).
Ze gaan nu een paar dagen logeren bij opa en oma, dus ik heb nu ook vakantie.
Net van groep 6 naar groep 8, het is net voor de zomer besloten en de zorg van school was zijn soc.emo ontwikkeling. Wij zagen eerder in het blijven in zijn klas problemen en nu heeft ie het heerlijk !quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Fijn Muks, dat jouw zoon zo goed in de groep past. Wanneer heeft hij een klas overgeslagen?
Bij vooral jonge kinderen is er vaak wel een groot verschil onderling. Sommigen die naar groep 3 gaan zijn al heuse schoolkinderen, terwijl anderen qua soc.emot. ontwikkeling echt nog kleuters zijn.
Ik had afgelopen jaar een menneke in groep 4 die de kleuterperiode versneld heeft gedaan. Cognitief een kei, stak met kop en schouders boven de rest uit, maar zo'n klein hartje. Nog heel kwetsbaar en echt klein.
Ja, er is echt een hoop verschil als ze nog zo jong zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Fijn Muks, dat jouw zoon zo goed in de groep past. Wanneer heeft hij een klas overgeslagen?
Bij vooral jonge kinderen is er vaak wel een groot verschil onderling. Sommigen die naar groep 3 gaan zijn al heuse schoolkinderen, terwijl anderen qua soc.emot. ontwikkeling echt nog kleuters zijn.
Ik had afgelopen jaar een menneke in groep 4 die de kleuterperiode versneld heeft gedaan. Cognitief een kei, stak met kop en schouders boven de rest uit, maar zo'n klein hartje. Nog heel kwetsbaar en echt klein.
Haha Muks, wel leuk van dat vriendje! Zal voor hem toch ook wel wat vreemd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:07 schreef Muks het volgende:
[..]
Net van groep 6 naar groep 8, het is net voor de zomer besloten en de zorg van school was zijn soc.emo ontwikkeling. Wij zagen eerder in het blijven in zijn klas problemen en nu heeft ie het heerlijk !
Jongste had vandaag een vriendje mee naar huis ! Zomaar spontaan, wel vreemd voor zijn broer want vorig jaar speeld hij met dat knulletje
Ja die had wel ff zo iets van huh maar jongste nam m mee naar de lego en we hebben ze niet meer gezienquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:20 schreef Grijs het volgende:
[..]
Haha Muks, wel leuk van dat vriendje! Zal voor hem toch ook wel wat vreemd zijn.
Kinderen ontwikkelen zich toch op hun eigen manier en aan het gemiddelde voldoen is knap lastigquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:19 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, er is echt een hoop verschil als ze nog zo jong zijn.
Daan is al vrij vroeg versneld (groep 1-2 in 1 jaar gedaan). Cognitief was een duidelijk verhaal, sociaal ook erg sterk, maar emotioneel zijn ze dan nog zo jong. Maar dat laatste was volgens mij meer hoe ik er zelf tegenaan keek. Ik vond dat hij wel erg snel huilde of uit het lood geslagen was, maar als ik met kijkochtenden op school was, zag ik dat er veel meer jongens in zijn klas op die manier reageerden. 't Viel dus wel mee en ik heb de leerkrachten er nooit over gehoord (en toch regelmatig gesproken, ook (of juist) over dat soort dingen).
Ja, hoewel hij volgens mij wel een beetje bang is dat hij zich gaat vervelen... We zullen zien. Nu hij ouder wordt, vind ik het belangrijk dat hij dat soort dingen ook zelf naar de leerkracht aangeeft. Maar daar moet de leerkracht natuurlijk ook voor openstaan. Dat zijn altijd weer dingen wat weer afwachten is bij een andere leerkracht. Ik denk dat het wel goed gaat komen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:57 schreef Muks het volgende:
[..]
Kinderen ontwikkelen zich toch op hun eigen manier en aan het gemiddelde voldoen is knap lastig
Heeft Daan zin in groep 7 ?
Dat mobieltje is er alleen voor noodgevallen, livelink. Wij zijn helemaal geen voorstanders van kinderen met mobieltjes (we zien aan zijn neefje heel goed hoe het niet moetquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:45 schreef livelink het volgende:
Spannend voor Christan hoor. En natuurlijk ook spannend voor jullie. En mag Christan al een mobiele telefoon meenemen naar school?
Fijn dat Fleur opknapt en dat Kim het lekker doet zo weer in het ritme van school.
Ik ben vanochtend op een kijkochtend geweest in de klas van Katja. Alsof ik weer dertig jaar terug in de tijd ben. Ze hadden een toets en ik weet dat er een onderdeel bij is dat Katja helemaal niet beheerst. En dan zie ik haar worstelen en niet meer boven komen. Uiteindelijk deed ze helemaal niks meer en wachtte ze gewoon tot de juffrouw zei dat de tijd om was en dat ze het moesten inleveren. En dat herken ik zo goed, dat fatalisme.
Maar ja, dat ik het herken, daar heeft Katja niks aan. En dat ik stiekem denk dat ik dat allemaal vroeger ook niet kon, maar dat het me niet echt heeft belemmerd in mijn latere leven, moet ik ook maar niet hardop zeggen. Dan blijft er dus helaas maar één optie over en dat is thuis oefenen. Het gaat dus trouwens om klokkijken, iets wat ik nog steeds niet kan. Dus dat moet ik maar niet met haar gaan oefenen. Of juist wel, dan leer ik het misschien ook nog.
Ah op die manier. Ik weet het niet, ik neem aan dat we daar wel iets over zullen horen. Aangezien het niet de bedoeling is dat de telefoon op school gebruikt wordt neem ik aan dat het zo wel mag. Dat ze tijdens de lessen geen telefoons willen zien lijkt me logischquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:58 schreef livelink het volgende:
Zo bedoelde ik het niet, Rewimo. Ik bedoelde dat een heleboel scholen niet willen dat er een mobiel wordt meegenomen. Dat het voor jullie een veilig idee is met die busreis, dat begrijp ik heel goed.
De juffrouw zei ook dat de toets bedoeld was om haar inzicht te geven in de onderdelen waar de kinderen nog mee worstelden. De klas schijnt als geheel niet zo 'goed' te zijn en deze toets wordt ook beoordeeld door de RT van de school en dan zouden alle ouders morgen of overmorgen een brief meekrijgen met de melding hoe het gaat met je kind en op welke onderdelen ze extra begeleiding krijgen. Dus ik denk dat dat de reden is dat ze tijdens de toets niet echt ingreep.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:18 schreef Moonah het volgende:
Livelink, ik zou het gewoon eens bij de juf aankaarten. Ze kan Katja tijdens de toets begeleiden door met haar samen stap voor stap de opgave te maken. Op die manier leert Katja hoe ze zo'n lastig onderdeel kan aanpakken. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de juf daar zelf niet opkomt.Ze moet de kinderen natuurlijk ook nog leren kennen he.
Ah, ok dat wist ik niet... Niet leuk dusquote:Op donderdag 2 september 2010 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Kinderzeer is hetzelfde als krentenbaard, Sjeen.
inderdaadquote:Op donderdag 2 september 2010 07:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou Fleur ook zelf laten kiezen, chaca. Het is haar feestje, en je kunt nu eenmaal niet iedereen uitnodigen. Zal weleens vaker gaan gebeuren, ook andersom.
ah, ik snapte al niks van Muks postquote:Op donderdag 2 september 2010 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Kinderzeer is hetzelfde als krentenbaard, Sjeen.
Dat vind ik dan weer prima om te doenquote:Op donderdag 2 september 2010 11:14 schreef Grijs het volgende:
Is Fleur alweer volledig opgeknapt, chacama?
Ik vind het ook altijd lastig met feestjes, heb vorig jaar nog wel een kindje extra uitgenodigd op Judiths feestje. Het meisje had haar eigen feestje verzet omdat Judith anders niet kon komen... en dat meisje werd al niet vaak uitgenodigd op feestjes, was ook wel sneu (verder geen vervelend meisje, alleen weinig aansluiting in de klas).
Hier noemen ze het kinderzeer, krentenbaard kennen ze hier weer niet. Zal wel streekgebonden zijnquote:Op donderdag 2 september 2010 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Blijkbaar heet het in de volksmond krentebaard want niemand kende het zo lijkt het.Maar wel rot zeg. Hopelijk is ie er snel vanaf
En goedzo voor Fleur! fijn dat ze zoveel zelfvertrouwen heeft.
Ik ben van plan om dit jaar te beginnen met open dagen te bezoeken (Daan gaat naar groep 7). Op dit moment zijn er zo'n 5 scholen die ik wel zou willen bezoeken en ik ben bang dat we dat niet in 1 jaar redden. Dat zijn de scholen waarvan ik enthousiaste verhalen hoor van ouders en die voor het grootste deel ook extra aandacht hebben voor hoogbegaafdheid (wel geven ze dat allemaal weer anders vorm, volgens mij, maar daar moet ik me dus nog in verdiepen).quote:Op vrijdag 3 september 2010 06:29 schreef Muks het volgende:
[..]
Hier noemen ze het kinderzeer, krentenbaard kennen ze hier weer niet. Zal wel streekgebonden zijn
Hebben de ouders van groep 8-ers al enig idee hoe je een goede school kiest, eigenlijlk moet ik zeggen hoe mijn kind een goede school kiest. De nadruk ligt hier (bij school) erg duidelijk op het feit dat je kind (op zijn 11e/12e) de school voor voortgezetonderwijs kiest.. Hoe doen jullie dat ?
ja...dat krijg je als ze maar 19 maand schelenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:32 schreef Rewimo het volgende:
En dan volgend jaar nog een keer, Muks
Die ik heb is vaatwasser bestendig en de enige die nog niet is gaan lekken, die schroefdoppen lekken hier altijdquote:Op woensdag 8 september 2010 08:35 schreef Belana het volgende:
ik val ff binnen weer hoor...
bekers voor mee naar school...
bij mij lekken ze dus binnen de kortste keren, kan het liggen aan het feit dat ik ze in de vaatwasser doe? kunnen die dingen dat niet hebben?
ik gebruik geen bekers meer... ik kreeg steeds een natte tas terug...quote:Op woensdag 8 september 2010 08:56 schreef Belana het volgende:
hema dus, ok, ga ik die weer uitproberen.
ik word er GEK van van die bekers, werkelijk waar!
ik overweeg om gewoon pakjes drinken te gaan kopen
quote:Op woensdag 8 september 2010 09:06 schreef livelink het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar die pop-up bekers gingen bij Job net zo hard kapot. Ik heb hier twee van dat soort bekers liggen, waarbij het mechanisme in de dop stuk is gegaan en ze daardoor zijn gaan lekken. En dan is 6 euro toch wel ineens een hoop geld.
ja maar die zijn dan ook weer 3 euro per stukquote:Op woensdag 8 september 2010 09:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb dus problemen met die doppen van die pop-up bekers. Ze zijn ook snel heel vies en als ze vallen, valt die dop kapot. Maar ik zie nu wel dat ze bij Mepal losse doppen en veertjes verkopen. Dus dat is dan wel weer een oplossing.
http://www.kampeergoed.nl(...)439a264d25e0f58dc301
wat vreselijk zieligquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:43 schreef chacama het volgende:
En even een *zucht* Fleur was gisteren tot de conclusie gekomen dat als school weer begint, dat zwemles ook weer begint . Dus weer tranen. Pffff, wat zal ik blij zijn als ze dat diploma op zak heeft. Ze vind het verschikkelijk om er heen te gaan. Als ze er is, dan is er weer weinig aan de hand. Maar er naar toe geeft veel spanning. Hopelijk mag ze eind november afzwemmen.
ik heb tot nu toe maar 1 beker weggemikt (en dat was omdat bob de bouwer erop stond en dat kon echt niet meer in groep 4quote:Op woensdag 8 september 2010 09:16 schreef Belana het volgende:
[..]
ja maar die zijn dan ook weer 3 euro per stuk
Ik geloof dat ik maar pakjes drinken ga kopen, want we zijn net 2 weken met school bezig en ik heb alweer 4 bekers versleten, das toch niet normaal...
die bekers van mij kennen alleen maar de vaatwasser en doen het nog steeds.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:21 schreef Sjeen het volgende:
Isa doet al ruim twee jaar met haar twee mepalbekers. Maar die hebben nog nooit een vaatwasser van binnen gezien, dus het zal er toch ook wel mee te maken hebben.
Oh, ik vind dat helemaal niet wattig! Juist goed!quote:Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
misschien ben ik dan een watje t als moeder, door mijn kind niet op zwemles te dwingen.
zelf heb ik er juist wel een fijn gevoel over, misschien juist door vroeger.
nee hor, dan ben je helemaal niet wattig..quote:Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien ben ik dan een watje t als moeder, door mijn kind niet op zwemles te dwingen.
zelf heb ik er juist wel een fijn gevoel over, misschien juist door vroeger.
Hier de pakjes van Hoogvliet of Aldi. Ik vind het wel prima zoquote:Op woensdag 8 september 2010 10:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Belana ik zweer bij pakjes Wicky of de multifruit vruchtensappakjes van de Lidl. Nooit meer gedoe. En die pop up tuitjes vind ik eng, stel dat ze op het knopje drukken als ze ze voor hun tanden houden? Dan knalt dat harde tuitje POK! tegen de tanden aan.
whehehehequote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, wat dacht je dat het milieutechnisch scheelt dat je niet steeds nieuwe bekers koopt?
Hier ook. Die smerige natten rugzakken steeds. No thanks.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:05 schreef Vicky het volgende:
ik gebruik geen bekers meer... ik kreeg steeds een natte tas terug...
ik ga voor de pakjes drinken
zelfs met een plastic zakje om de beker ging het mis..quote:Op woensdag 8 september 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
Hier ook. Die smerige natten rugzakken steeds. No thanks.
luca kwam zondagavond voor de eerste schooldag ook helemaal overstuur uit bed.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef lily het volgende:
Mijn kinderen zitten nu op dag drie van het nieuwe jaar.
Oudste was zondag onuitstaanbaar en niet te genieten. Later bleek dat hij erg tegen school opzag. Weer alles nieuw, nieuwe leerkracht, nieuwe regels. Hoe zou ze zijn? Hoe zouden de kinderen tegen hem doen.
Arm joch.
Maar het viel reuze meeHij was gisteren zelfs enthousiast! Het was veeeel leuker dan groep 5. So far so good
Voor middelste is het minder. Hij heeft natuurlijk anderhalf jaar in groep 1 gezeten (januari kind) en nu zit hij dan in groep 2 maar zijn vriendjes gingen naar groep 3 (zijn groep 1 en 2 zijn gedeeld en hij trok dus op met kinderen uit groep 2)
Die ziet hij nu dus niet meer (ook ander schoolplein) en nu voelt hij zich wat verloren.
Ik merk het ook aan hem. Wat dwars gedrag enzo..
wat ontzettend leuk zeg!quote:Op woensdag 8 september 2010 17:39 schreef lady-wrb het volgende:
hij gaat over 2 weken op roeiles.
afgelopen weekend had de roeivereniging een open dag en we zijn wezen kijken.
hij had net de goede lengte om te starten![]()
Ze vindt het heel leuk en het is geen probleem met brengen etc. Ze zit een nieuwe kleuterklas met maar 12 kindjes die ook allemaal nieuw zijn. En de oude kleuterjuf van Morris dus dat is allemaal bekend.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:18 schreef lily het volgende:
echt? oh wow, goed zeg. Vindt ze het leuk?
Dan zit ze net een groepje lager dan David
zo lang als hij nu is, denk ik. de man die de rondleiding gaf, zei dat het net kon.quote:Op donderdag 9 september 2010 06:22 schreef Muks het volgende:
Wat leuk dat Luca op roeien gaat ! Hoelang moest hij zijn voor hij kon starten ?
Bijzondere sport !
Gisteren voorlichting gehad over de schoolkeuze. Goede info en duidelijk en helder. De Groep 8-ers gaan trouwens onwijs leuke dingen doen dit jaar !
hier hetzelfdequote:Op donderdag 9 september 2010 19:17 schreef Muks het volgende:
Vanwege de prijzen gaan wij dus niet naar de kermis.
Ik ook, dus dat maakt de keuze nog makkelijker.quote:
De pachtprijzen zijn echt héél hoog. Een kermisexploitant betaald echt wel 10.000 euro per dag voor een beetje een centrale plek. En dan de aanschaf en het onderhoud van zijn materiaal, personeel (wat vaak 's nachts opbouwt en afbreekt) vandaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zo lang als hij nu is, denk ik. de man die de rondleiding gaf, zei dat het net kon.
hij schatte luca trouwens op een jaar of 9 (uitgaande van zijn lengte)
afgelopen zondag ging ik met mijn kind naar de kermis.
vroeger moest ik hem de attracties inpraten en moest ik mee, zondag mocht ik alleen dokken, meneer ging alleen.
hij zat echt te stralen! heerlijk is dat toch!
alleen die prijzen zijn echt niet leuk meer. 5 euro om 3 minuten stom op een trampoline te mogen springen![]()
je zou het toch massaal moeten boycotten?
waarom moet zoiets nou zo bovengemiddeld veel kosten?
gewoon omdat het kan, denk ik, want hoe duur het ook is, er staat altijd een rij van hier tot aan de noordpool.
ik vind het moeilijk om te zeggen: dat mag niet, ik vind het gewoon te achterlijk duur, maar ik heb hem er wel op gewezen dat je voor 1 x springen 5 x in de botsautootjes kan, of 2 x in de octopus enzo.
maar ja, ik heb hem wel gezegd dat hij zelf mag kiezen en hij had 15 euro budget, dus......
Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).quote:Op woensdag 15 september 2010 09:49 schreef Ahava het volgende:
Dat klinkt als een heel fijne school, Moonah! Ik kan me goed voorstellen dat je Thies daar graag naartoe laat gaan. Ik ben benieuwd hoe de school hun benadering vormgeeft in de hogere groepen.
Klinkt goed. Ik heb OGO eigenlijk alleen nog in de onderbouw gezien in de praktijk. Ik zou het zelf heel graag in de bovenbouw willen zien. Het liefst zou ik zo werken, maar ik weet niet goed hoe dat handen en voeten te geven. Bovendien moet de hele school dan zo werken en dat zit er bij ons nog niet in. We werken wel met veel eigen leerlijnen overigens! Maar alleen dat is nog niet OGO. Wie weet, ooit...quote:Op woensdag 15 september 2010 09:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).
Net als de school van Morris en Lis dusquote:Op woensdag 15 september 2010 09:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).
nou dat dus niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef livelink het volgende:
Dubbel fijn dus Lady-wrb![]()
Ik vind het heel knap van Luca dat hij kennelijk zo makkelijk en goed over zichzelf kan praten.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 07:53 schreef Muks het volgende:
Hier ook een trotse moeder. Oudste heeft in zijn nieuwe klas, als eerste een boekbespreking gehouden. Over de grijze jager (deel 1) en hij had een G ! (vergelijkbaar met een 9) Ik ben zo trots op hem !
We hadden verwacht dat hij nu meer gemiddeld ging scoren (voldoende of voldoende/goed) maar hij blijft thuiskomen met G en ZG.
Zo te lezen klikt het beter met deze juf dan met de vorige meester. Wat fijn. Wat zullen jullie je beiden opgelucht voelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:18 schreef lady-wrb het volgende:
en ik heb een goed gesprek gehad met de nieuwe juf !
nou weet je, juf zei zelf al gemerkt te hebben dat luca anders in elkaar steekt. ze kwam met ideeën en haalde een geval van vorig jaar aan waarbij een jongen met een rugzakje begeleid werd en of dat niets voor luca was.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zo te lezen klikt het beter met deze juf dan met de vorige meester. Wat fijn. Wat zullen jullie je beiden opgelucht voelen.
ik wil een blaasontsteking idd wel ff uitsluiten.quote:Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Ben je bang dat ze blaasontsteking heeft, Vicky? Dat plekje klinkt wel vreemd.
chaca, lekker geshopt!
Dit klinkt vreemd hoor. Alsof er weinig overleg is op die school, tussen teamleden onderling. Als ouder kun je altijd een gesprek aanvragen met de IB'er, als je er met de eigen leerkracht niet uitkomt. Zo'n meester kan eigenlijk niet in zijn eentje beslissen dat hij 'dat niet nodig vindt'. Of de overlegstructuren zijn niet goed uitgewerkt/-gevoerd. Als je een rugzak gaat aanvragen vergt dat heel veel papieren dossier. Hopelijk is er in de loop der jaren veel vastgelegd over Luca.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou weet je, juf zei zelf al gemerkt te hebben dat luca anders in elkaar steekt. ze kwam met ideeën en haalde een geval van vorig jaar aan waarbij een jongen met een rugzakje begeleid werd en of dat niets voor luca was.
toen ik vertelde dat we daar bij de meester bijna een jaar mee bezig zijn geweest, maar hij het niet nodig vond, zegde ze alle medewerking toe om het weer aan te vragen.
dat is toch 100% de andere kant op?
In het begin was hij erg moeilijk wakker te krijgen. Wakker maken, helder worden, contact krijgen en een vraag beantwoorden kostte ons al snel een kwartier. Sinds 3 uur vanmorgen werd hij ineens sneller wakker, beantwoordde meteen een vraag en ging weer slapen binnen 5 minuutjes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 06:05 schreef Muks het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan ? (ja het is belachelijk vroeg)
Het is echt heel erg met Cas op school, ze zijn zich er over aan het buigen, want, zoals de juffen gezegd hebben, ze zijn geschrokken van hemquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:30 schreef Rewimo het volgende:
mous, hoe gaat het met Cas op school? Ziet hij het nut er inmiddels al een beetje van in?
Als ik dat zou lusten zou het een uitkomst zijn nuquote:Op vrijdag 24 september 2010 07:56 schreef moussy het volgende:
Wat sneu zeg, ga je aan de sloten koffie vandaag Saffier?
Daar gaan ze dus nu naar kijkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:01 schreef Saffier het volgende:
Wat een draak Mous! Wel een slimme draak zo te lezen. Verveelt hij zich soms met de werkjes zodat hij ze 'saboteert'?
Ah dat bedoelde je dus, slaapgebrek he ;')quote:
O jee, dat belooft watquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:05 schreef moussy het volgende:
Het erge is, ik herken het zo, alleen dan van de middelbare school
Noh, nee hoor, maar dequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:08 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ah dat bedoelde je dus, slaapgebrek he ;')
[..]
Ik hou mn hart vastquote:O jee, dat belooft wat
Saskia is een zonnekindquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:37 schreef Sjeen het volgende:
Arme Tobias
En Cas![]()
![]()
![]()
Wij hebben ouderavond gehad deze week, erg leuk uitgelegd allemaal! Wat ik alleen een beetje apart vond bij het maan-roos-vis gebeuren, het verschil tussen maan en zon kinderen. Of nee, niet het verschil daartussen, maar dat ze aangaven dat zon voor 'jonge lezers/vroege lezers' was en dat ze vervolgens als voorbeeld een jongetje aanhalen die een jaar langer in groep 2 gezeten heeft. Ik snap dat zo'n knul dat zonprogramma nodig zou kunnen hebben, omdat hij al een stuk verder is met lezen, maar om dat nou een 'jonge lezer' te noemen
Ik heb het verschil gezienquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Saskia is een zonnekind![]()
Heb je het verschil in boekjes ook gezien? Ster-kinderen krijgen het verhaal in 'stripvorm' en zonnekinderen gewoon een verhaal van een bladzijde(en daarover dan verschillende opdrachtjes).
Idd wel een ietwat verkeerd voorbeeld van de jufquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het verschil gezienVind het ook heel belangrijk dat je aangepast op niveau kunt aanbieden. Ik vond het alleen heel typisch dat nu net een kind van ruim 7 als jonge lezer gepresenteerd werd, dat vind ik geen jonge lezer
Jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Idd wel een ietwat verkeerd voorbeeld van de juf
Zelfs dán doet ie het niet, hij doet het pas als hij vindt dat het moet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:58 schreef Muks het volgende:
Mous tjee zeg.. Een echte Cas actie. Klinkt een beetje als een jongentje bij jongste in de klas, kan het allemaal zeer goed maar doet het pas als het echt moet.
Of het moet al een heel ander systeem zijn hoor, maar bij ons zijn de ster lezers de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, geen letterkennis ed. Zonnetjes zijn de snellen. Dan kan je binnen het maansysteem ook nog raketje zijn. Als je het dan snel oppakt kan je daarna doorgaan naar zon. En voor de duidelijkheid, de maantjes zijn de "gewone" lezertjes. Die volgens de methode leren lezen en niet onder of boven uittsteken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:55 schreef chacama het volgende:
Hier ook het maantjes zonnetjes en sterrensysteem.
Maantjes is neutraal,
zonnetjes plus
en sterretjes zijn snelle kinderen. Dus niet zozeer beter, maar sneller. Dus krijgen van hetzelfde meer aangeboden.
Ik vind het een fijn systeem om mee te werken. De kinderen horen ergens in thuis en het geeft vertrouwen. Fleur was in groep 3 een maantje met zon-potentie. Maar door haar faal-angst is ze op maan-niveau gehouden. Voor haar eigen veiligheid. Nu heeft ze genoeg vertrouwen en leest alles wat los en vast zit op haar niveau. Alleen mogen de letters in het boek nog niet te klein zijn, dat komt dan nog teveel op d'r af.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Of het moet al een heel ander systeem zijn hoor, maar bij ons zijn de ster lezers de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, geen letterkennis ed. Zonnetjes zijn de snellen. Dan kan je binnen het maansysteem ook nog raketje zijn. Als je het dan snel oppakt kan je daarna doorgaan naar zon. En voor de duidelijkheid, de maantjes zijn de "gewone" lezertjes. Die volgens de methode leren lezen en niet onder of boven uittsteken.
dat ligt eraan hoe je dat ziet... de school waar ik werk zoekt altijd educatieve elementen in het schoolreisje/schoolkamp, dus daar leren ze ook van. we hebben het dan niet over het leren van spelling of topografie ofzo... we gaan eigenlijk nooit alleen naar een speelgelegenheid. zo zijn we bijvoorbeeld naar Nemo geweest, en naar het buitenmuseum in Enkhuizen (waar ze hele leuke opdrachten hebben voor kinderen over hoe het vroeger was) Het moet dus leuk zijn, met een leerelement erin.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:55 schreef chacama het volgende:
[...]
Christan al goed op weg op school. Mooi! En leren leren dat lijkt me een zinvol kamp. Zou dat hier in nederland ook zijn, lijkt me een erg goed thema voor een kamp.
[...]
Ja en nee. want is dan wel belangrijk dat je leert in een groep te functioneren het nut van de Efteling zie ik dan nog steeds niet in. Samen in de rij wachten....of achteraf te horen te krijgen dat de ene groep kinderen wel in de python mocht en jouw groep niet om de begeleidende ouders het 'te eng' vonden. Ik vind semi-educatief toch echt veel belangrijker. Dat dit spelenderwijs gaat is dan toch prima. Ik bedoel in Blijdorp doe je toch ook automatisch de borden mee bij de dieren en ondertussen leer je er wel van. Als je naar een ontdekplek zou gaan, dan is het ook leerzaam, maar ook nog steeds leuk. Een 'survival' tocht in een bos is qua groepswerking naar mijn mening leuker en nuttiger dan de Efteling. Oei... hebben jullie het door dat ik echt een afkeer van de efteling heb. Vorig jaar zijn ze naar plaswijkpark geweest. De groepen 6/7/8 zijn eerst naar een water-doe-museum geweest en daarna bij de groepe 3-5 aangesloten op het park. Naar mijn mening een beter en leuker uitje dan de Efteling.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, ze leren heus huiswerk maken hoor, en agenda-planning in groep 8. Alleen is dat bij ons op school van een dusdanig droevig niveau dat het niet erg helpt.
In de eerste heeft mijn oudste nu ook studieles, en mocht het echt niet lukken, of de resulaten achter blijven is er de mogelijkheid tot huiswerkbegeleiding op school. Wel moet je dit als kind zélf willen. Je kan als ouder dus niet je kind "opgeven"ervoor. Ja, dat kan wel, maar als het kind het nut niet ziet en dus niet gemotiveerd is dan gaat het hele feestje niet door.![]()
En ik zou echt balen van een schoolreis met opdrachtensheetdat is toch erg?!? een schoolreisje is voor het groepsproces, om samen lol maken, elkaar leren kennen buiten een schoolse zetting. En dát zijn ook belangrijke "lessen" je staande houden in een groep enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |