Klinkt goed. Ik heb OGO eigenlijk alleen nog in de onderbouw gezien in de praktijk. Ik zou het zelf heel graag in de bovenbouw willen zien. Het liefst zou ik zo werken, maar ik weet niet goed hoe dat handen en voeten te geven. Bovendien moet de hele school dan zo werken en dat zit er bij ons nog niet in. We werken wel met veel eigen leerlijnen overigens! Maar alleen dat is nog niet OGO. Wie weet, ooit...quote:Op woensdag 15 september 2010 09:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).
Net als de school van Morris en Lis dusquote:Op woensdag 15 september 2010 09:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).
nou dat dus niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef livelink het volgende:
Dubbel fijn dus Lady-wrb![]()
Ik vind het heel knap van Luca dat hij kennelijk zo makkelijk en goed over zichzelf kan praten.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 07:53 schreef Muks het volgende:
Hier ook een trotse moeder. Oudste heeft in zijn nieuwe klas, als eerste een boekbespreking gehouden. Over de grijze jager (deel 1) en hij had een G ! (vergelijkbaar met een 9) Ik ben zo trots op hem !
We hadden verwacht dat hij nu meer gemiddeld ging scoren (voldoende of voldoende/goed) maar hij blijft thuiskomen met G en ZG.
Zo te lezen klikt het beter met deze juf dan met de vorige meester. Wat fijn. Wat zullen jullie je beiden opgelucht voelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:18 schreef lady-wrb het volgende:
en ik heb een goed gesprek gehad met de nieuwe juf !
nou weet je, juf zei zelf al gemerkt te hebben dat luca anders in elkaar steekt. ze kwam met ideeën en haalde een geval van vorig jaar aan waarbij een jongen met een rugzakje begeleid werd en of dat niets voor luca was.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zo te lezen klikt het beter met deze juf dan met de vorige meester. Wat fijn. Wat zullen jullie je beiden opgelucht voelen.
ik wil een blaasontsteking idd wel ff uitsluiten.quote:Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Ben je bang dat ze blaasontsteking heeft, Vicky? Dat plekje klinkt wel vreemd.
chaca, lekker geshopt!
Dit klinkt vreemd hoor. Alsof er weinig overleg is op die school, tussen teamleden onderling. Als ouder kun je altijd een gesprek aanvragen met de IB'er, als je er met de eigen leerkracht niet uitkomt. Zo'n meester kan eigenlijk niet in zijn eentje beslissen dat hij 'dat niet nodig vindt'. Of de overlegstructuren zijn niet goed uitgewerkt/-gevoerd. Als je een rugzak gaat aanvragen vergt dat heel veel papieren dossier. Hopelijk is er in de loop der jaren veel vastgelegd over Luca.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou weet je, juf zei zelf al gemerkt te hebben dat luca anders in elkaar steekt. ze kwam met ideeën en haalde een geval van vorig jaar aan waarbij een jongen met een rugzakje begeleid werd en of dat niets voor luca was.
toen ik vertelde dat we daar bij de meester bijna een jaar mee bezig zijn geweest, maar hij het niet nodig vond, zegde ze alle medewerking toe om het weer aan te vragen.
dat is toch 100% de andere kant op?
In het begin was hij erg moeilijk wakker te krijgen. Wakker maken, helder worden, contact krijgen en een vraag beantwoorden kostte ons al snel een kwartier. Sinds 3 uur vanmorgen werd hij ineens sneller wakker, beantwoordde meteen een vraag en ging weer slapen binnen 5 minuutjes.quote:Op vrijdag 24 september 2010 06:05 schreef Muks het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan ? (ja het is belachelijk vroeg)
Het is echt heel erg met Cas op school, ze zijn zich er over aan het buigen, want, zoals de juffen gezegd hebben, ze zijn geschrokken van hemquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:30 schreef Rewimo het volgende:
mous, hoe gaat het met Cas op school? Ziet hij het nut er inmiddels al een beetje van in?
Als ik dat zou lusten zou het een uitkomst zijn nuquote:Op vrijdag 24 september 2010 07:56 schreef moussy het volgende:
Wat sneu zeg, ga je aan de sloten koffie vandaag Saffier?
Daar gaan ze dus nu naar kijkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:01 schreef Saffier het volgende:
Wat een draak Mous! Wel een slimme draak zo te lezen. Verveelt hij zich soms met de werkjes zodat hij ze 'saboteert'?
Ah dat bedoelde je dus, slaapgebrek he ;')quote:
O jee, dat belooft watquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:05 schreef moussy het volgende:
Het erge is, ik herken het zo, alleen dan van de middelbare school
Noh, nee hoor, maar dequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:08 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ah dat bedoelde je dus, slaapgebrek he ;')
[..]
Ik hou mn hart vastquote:O jee, dat belooft wat
Saskia is een zonnekindquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:37 schreef Sjeen het volgende:
Arme Tobias
En Cas![]()
![]()
![]()
Wij hebben ouderavond gehad deze week, erg leuk uitgelegd allemaal! Wat ik alleen een beetje apart vond bij het maan-roos-vis gebeuren, het verschil tussen maan en zon kinderen. Of nee, niet het verschil daartussen, maar dat ze aangaven dat zon voor 'jonge lezers/vroege lezers' was en dat ze vervolgens als voorbeeld een jongetje aanhalen die een jaar langer in groep 2 gezeten heeft. Ik snap dat zo'n knul dat zonprogramma nodig zou kunnen hebben, omdat hij al een stuk verder is met lezen, maar om dat nou een 'jonge lezer' te noemen
Ik heb het verschil gezienquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Saskia is een zonnekind![]()
Heb je het verschil in boekjes ook gezien? Ster-kinderen krijgen het verhaal in 'stripvorm' en zonnekinderen gewoon een verhaal van een bladzijde(en daarover dan verschillende opdrachtjes).
Idd wel een ietwat verkeerd voorbeeld van de jufquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het verschil gezienVind het ook heel belangrijk dat je aangepast op niveau kunt aanbieden. Ik vond het alleen heel typisch dat nu net een kind van ruim 7 als jonge lezer gepresenteerd werd, dat vind ik geen jonge lezer
Jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Idd wel een ietwat verkeerd voorbeeld van de juf
Zelfs dán doet ie het niet, hij doet het pas als hij vindt dat het moet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:58 schreef Muks het volgende:
Mous tjee zeg.. Een echte Cas actie. Klinkt een beetje als een jongentje bij jongste in de klas, kan het allemaal zeer goed maar doet het pas als het echt moet.
Of het moet al een heel ander systeem zijn hoor, maar bij ons zijn de ster lezers de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, geen letterkennis ed. Zonnetjes zijn de snellen. Dan kan je binnen het maansysteem ook nog raketje zijn. Als je het dan snel oppakt kan je daarna doorgaan naar zon. En voor de duidelijkheid, de maantjes zijn de "gewone" lezertjes. Die volgens de methode leren lezen en niet onder of boven uittsteken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:55 schreef chacama het volgende:
Hier ook het maantjes zonnetjes en sterrensysteem.
Maantjes is neutraal,
zonnetjes plus
en sterretjes zijn snelle kinderen. Dus niet zozeer beter, maar sneller. Dus krijgen van hetzelfde meer aangeboden.
Ik vind het een fijn systeem om mee te werken. De kinderen horen ergens in thuis en het geeft vertrouwen. Fleur was in groep 3 een maantje met zon-potentie. Maar door haar faal-angst is ze op maan-niveau gehouden. Voor haar eigen veiligheid. Nu heeft ze genoeg vertrouwen en leest alles wat los en vast zit op haar niveau. Alleen mogen de letters in het boek nog niet te klein zijn, dat komt dan nog teveel op d'r af.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Of het moet al een heel ander systeem zijn hoor, maar bij ons zijn de ster lezers de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, geen letterkennis ed. Zonnetjes zijn de snellen. Dan kan je binnen het maansysteem ook nog raketje zijn. Als je het dan snel oppakt kan je daarna doorgaan naar zon. En voor de duidelijkheid, de maantjes zijn de "gewone" lezertjes. Die volgens de methode leren lezen en niet onder of boven uittsteken.
dat ligt eraan hoe je dat ziet... de school waar ik werk zoekt altijd educatieve elementen in het schoolreisje/schoolkamp, dus daar leren ze ook van. we hebben het dan niet over het leren van spelling of topografie ofzo... we gaan eigenlijk nooit alleen naar een speelgelegenheid. zo zijn we bijvoorbeeld naar Nemo geweest, en naar het buitenmuseum in Enkhuizen (waar ze hele leuke opdrachten hebben voor kinderen over hoe het vroeger was) Het moet dus leuk zijn, met een leerelement erin.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:55 schreef chacama het volgende:
[...]
Christan al goed op weg op school. Mooi! En leren leren dat lijkt me een zinvol kamp. Zou dat hier in nederland ook zijn, lijkt me een erg goed thema voor een kamp.
[...]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |