Ah, ok dat wist ik niet... Niet leuk dusquote:Op donderdag 2 september 2010 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Kinderzeer is hetzelfde als krentenbaard, Sjeen.

inderdaadquote:Op donderdag 2 september 2010 07:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou Fleur ook zelf laten kiezen, chaca. Het is haar feestje, en je kunt nu eenmaal niet iedereen uitnodigen. Zal weleens vaker gaan gebeuren, ook andersom.
ah, ik snapte al niks van Muks postquote:Op donderdag 2 september 2010 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Kinderzeer is hetzelfde als krentenbaard, Sjeen.

Dat vind ik dan weer prima om te doenquote:Op donderdag 2 september 2010 11:14 schreef Grijs het volgende:
Is Fleur alweer volledig opgeknapt, chacama?
Ik vind het ook altijd lastig met feestjes, heb vorig jaar nog wel een kindje extra uitgenodigd op Judiths feestje. Het meisje had haar eigen feestje verzet omdat Judith anders niet kon komen... en dat meisje werd al niet vaak uitgenodigd op feestjes, was ook wel sneu (verder geen vervelend meisje, alleen weinig aansluiting in de klas).

Hier noemen ze het kinderzeer, krentenbaard kennen ze hier weer niet. Zal wel streekgebonden zijnquote:Op donderdag 2 september 2010 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Blijkbaar heet het in de volksmond krentebaard want niemand kende het zo lijkt het.Maar wel rot zeg. Hopelijk is ie er snel vanaf
En goedzo voor Fleur! fijn dat ze zoveel zelfvertrouwen heeft.

Ik ben van plan om dit jaar te beginnen met open dagen te bezoeken (Daan gaat naar groep 7). Op dit moment zijn er zo'n 5 scholen die ik wel zou willen bezoeken en ik ben bang dat we dat niet in 1 jaar redden. Dat zijn de scholen waarvan ik enthousiaste verhalen hoor van ouders en die voor het grootste deel ook extra aandacht hebben voor hoogbegaafdheid (wel geven ze dat allemaal weer anders vorm, volgens mij, maar daar moet ik me dus nog in verdiepen).quote:Op vrijdag 3 september 2010 06:29 schreef Muks het volgende:
[..]
Hier noemen ze het kinderzeer, krentenbaard kennen ze hier weer niet. Zal wel streekgebonden zijn
Hebben de ouders van groep 8-ers al enig idee hoe je een goede school kiest, eigenlijlk moet ik zeggen hoe mijn kind een goede school kiest. De nadruk ligt hier (bij school) erg duidelijk op het feit dat je kind (op zijn 11e/12e) de school voor voortgezetonderwijs kiest.. Hoe doen jullie dat ?

ja...dat krijg je als ze maar 19 maand schelenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:32 schreef Rewimo het volgende:
En dan volgend jaar nog een keer, Muks

Die ik heb is vaatwasser bestendig en de enige die nog niet is gaan lekken, die schroefdoppen lekken hier altijdquote:Op woensdag 8 september 2010 08:35 schreef Belana het volgende:
ik val ff binnen weer hoor...
bekers voor mee naar school...
bij mij lekken ze dus binnen de kortste keren, kan het liggen aan het feit dat ik ze in de vaatwasser doe? kunnen die dingen dat niet hebben?

ik gebruik geen bekers meer... ik kreeg steeds een natte tas terug...quote:Op woensdag 8 september 2010 08:56 schreef Belana het volgende:
hema dus, ok, ga ik die weer uitproberen.
ik word er GEK van van die bekers, werkelijk waar!
ik overweeg om gewoon pakjes drinken te gaan kopen

quote:Op woensdag 8 september 2010 09:06 schreef livelink het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar die pop-up bekers gingen bij Job net zo hard kapot. Ik heb hier twee van dat soort bekers liggen, waarbij het mechanisme in de dop stuk is gegaan en ze daardoor zijn gaan lekken. En dan is 6 euro toch wel ineens een hoop geld.

ja maar die zijn dan ook weer 3 euro per stukquote:Op woensdag 8 september 2010 09:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb dus problemen met die doppen van die pop-up bekers. Ze zijn ook snel heel vies en als ze vallen, valt die dop kapot. Maar ik zie nu wel dat ze bij Mepal losse doppen en veertjes verkopen. Dus dat is dan wel weer een oplossing.
http://www.kampeergoed.nl(...)439a264d25e0f58dc301

wat vreselijk zieligquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:43 schreef chacama het volgende:
En even een *zucht* Fleur was gisteren tot de conclusie gekomen dat als school weer begint, dat zwemles ook weer begint . Dus weer tranen. Pffff, wat zal ik blij zijn als ze dat diploma op zak heeft. Ze vind het verschikkelijk om er heen te gaan. Als ze er is, dan is er weer weinig aan de hand. Maar er naar toe geeft veel spanning. Hopelijk mag ze eind november afzwemmen.

ik heb tot nu toe maar 1 beker weggemikt (en dat was omdat bob de bouwer erop stond en dat kon echt niet meer in groep 4quote:Op woensdag 8 september 2010 09:16 schreef Belana het volgende:
[..]
ja maar die zijn dan ook weer 3 euro per stuk
Ik geloof dat ik maar pakjes drinken ga kopen, want we zijn net 2 weken met school bezig en ik heb alweer 4 bekers versleten, das toch niet normaal...

die bekers van mij kennen alleen maar de vaatwasser en doen het nog steeds.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:21 schreef Sjeen het volgende:
Isa doet al ruim twee jaar met haar twee mepalbekers. Maar die hebben nog nooit een vaatwasser van binnen gezien, dus het zal er toch ook wel mee te maken hebben.

Oh, ik vind dat helemaal niet wattig! Juist goed!quote:Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
misschien ben ik dan een watje t als moeder, door mijn kind niet op zwemles te dwingen.
zelf heb ik er juist wel een fijn gevoel over, misschien juist door vroeger.

nee hor, dan ben je helemaal niet wattig..quote:Op woensdag 8 september 2010 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien ben ik dan een watje t als moeder, door mijn kind niet op zwemles te dwingen.
zelf heb ik er juist wel een fijn gevoel over, misschien juist door vroeger.

Hier de pakjes van Hoogvliet of Aldi. Ik vind het wel prima zoquote:Op woensdag 8 september 2010 10:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Belana ik zweer bij pakjes Wicky of de multifruit vruchtensappakjes van de Lidl. Nooit meer gedoe. En die pop up tuitjes vind ik eng, stel dat ze op het knopje drukken als ze ze voor hun tanden houden? Dan knalt dat harde tuitje POK! tegen de tanden aan.

whehehehequote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, wat dacht je dat het milieutechnisch scheelt dat je niet steeds nieuwe bekers koopt?

Hier ook. Die smerige natten rugzakken steeds. No thanks.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:05 schreef Vicky het volgende:
ik gebruik geen bekers meer... ik kreeg steeds een natte tas terug...
ik ga voor de pakjes drinken

zelfs met een plastic zakje om de beker ging het mis..quote:Op woensdag 8 september 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
Hier ook. Die smerige natten rugzakken steeds. No thanks.

luca kwam zondagavond voor de eerste schooldag ook helemaal overstuur uit bed.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef lily het volgende:
Mijn kinderen zitten nu op dag drie van het nieuwe jaar.
Oudste was zondag onuitstaanbaar en niet te genieten. Later bleek dat hij erg tegen school opzag. Weer alles nieuw, nieuwe leerkracht, nieuwe regels. Hoe zou ze zijn? Hoe zouden de kinderen tegen hem doen.
Arm joch.
Maar het viel reuze meeHij was gisteren zelfs enthousiast! Het was veeeel leuker dan groep 5. So far so good
Voor middelste is het minder. Hij heeft natuurlijk anderhalf jaar in groep 1 gezeten (januari kind) en nu zit hij dan in groep 2 maar zijn vriendjes gingen naar groep 3 (zijn groep 1 en 2 zijn gedeeld en hij trok dus op met kinderen uit groep 2)
Die ziet hij nu dus niet meer (ook ander schoolplein) en nu voelt hij zich wat verloren.
Ik merk het ook aan hem. Wat dwars gedrag enzo..

wat ontzettend leuk zeg!quote:Op woensdag 8 september 2010 17:39 schreef lady-wrb het volgende:
hij gaat over 2 weken op roeiles.
afgelopen weekend had de roeivereniging een open dag en we zijn wezen kijken.
hij had net de goede lengte om te starten![]()

Ze vindt het heel leuk en het is geen probleem met brengen etc. Ze zit een nieuwe kleuterklas met maar 12 kindjes die ook allemaal nieuw zijn. En de oude kleuterjuf van Morris dus dat is allemaal bekend.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:18 schreef lily het volgende:
echt? oh wow, goed zeg. Vindt ze het leuk?
Dan zit ze net een groepje lager dan David

zo lang als hij nu is, denk ik. de man die de rondleiding gaf, zei dat het net kon.quote:Op donderdag 9 september 2010 06:22 schreef Muks het volgende:
Wat leuk dat Luca op roeien gaat ! Hoelang moest hij zijn voor hij kon starten ?
Bijzondere sport !
Gisteren voorlichting gehad over de schoolkeuze. Goede info en duidelijk en helder. De Groep 8-ers gaan trouwens onwijs leuke dingen doen dit jaar !

hier hetzelfdequote:Op donderdag 9 september 2010 19:17 schreef Muks het volgende:
Vanwege de prijzen gaan wij dus niet naar de kermis.

Ik ook, dus dat maakt de keuze nog makkelijker.quote:

De pachtprijzen zijn echt héél hoog. Een kermisexploitant betaald echt wel 10.000 euro per dag voor een beetje een centrale plek. En dan de aanschaf en het onderhoud van zijn materiaal, personeel (wat vaak 's nachts opbouwt en afbreekt) vandaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zo lang als hij nu is, denk ik. de man die de rondleiding gaf, zei dat het net kon.
hij schatte luca trouwens op een jaar of 9 (uitgaande van zijn lengte)
afgelopen zondag ging ik met mijn kind naar de kermis.
vroeger moest ik hem de attracties inpraten en moest ik mee, zondag mocht ik alleen dokken, meneer ging alleen.
hij zat echt te stralen! heerlijk is dat toch!
alleen die prijzen zijn echt niet leuk meer. 5 euro om 3 minuten stom op een trampoline te mogen springen![]()
je zou het toch massaal moeten boycotten?
waarom moet zoiets nou zo bovengemiddeld veel kosten?
gewoon omdat het kan, denk ik, want hoe duur het ook is, er staat altijd een rij van hier tot aan de noordpool.
ik vind het moeilijk om te zeggen: dat mag niet, ik vind het gewoon te achterlijk duur, maar ik heb hem er wel op gewezen dat je voor 1 x springen 5 x in de botsautootjes kan, of 2 x in de octopus enzo.
maar ja, ik heb hem wel gezegd dat hij zelf mag kiezen en hij had 15 euro budget, dus......

Er wordt heel gedifferentieerd gewerkt, met veel eigen leerlijnen heb ik begrepen. Het is OGO onderwijs (ontwikkelingsgericht).quote:Op woensdag 15 september 2010 09:49 schreef Ahava het volgende:
Dat klinkt als een heel fijne school, Moonah! Ik kan me goed voorstellen dat je Thies daar graag naartoe laat gaan. Ik ben benieuwd hoe de school hun benadering vormgeeft in de hogere groepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |