Toegevoegd aan de OP.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:06 schreef pizzaluigi het volgende:
940 Estate represent! Heerlijke auto!
Die nieuwe S60 is idd prachtig.
Done.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:10 schreef Gambolputty het volgende:
De toevoeging "Estate" mag je bij mij ook doen. 1996-er.
Ik heb een groot gedeelte uit het vorige topic geplukt, maar dat was alleen om niet te veel te hoeven enterenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:19 schreef mistermaniac het volgende:
Psst, waar haal je op OP weg?
Heb ik het een keer netjes gedaan, sta ik er nog niet bij
Stond er idd niet in omdat ik hem niet van wiki heb gehaald. Excusesquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:24 schreef mistermaniac het volgende:
Mistermaniac - 440 - 1.8 - 1995
en
850 - 2.5 10V - 1996
thnx..
Elke willekeurige andera auto was weggewaaid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:33 schreef UncleFunk het volgende:
De S40 van Chickert en mij heeft trouwens een paar krassen overgehouden aan de storm. Was een forse boomtak op gevallenGelukkig geen deuk(en).
Donequote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:41 schreef MrSoreto het volgende:
Mij mag je bij de amazon toevoegen. (Volvo P 121)
Dat is ook weer zoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 02:28 schreef JJH het volgende:
Elke willekeurige andera auto was weggewaaid.
Oja dat gelul ja. Alsof je techniek van bijna 20 jaar verschil met elkaar kan vergelijkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:11 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat argument kreeg ik te horen van een meneer die mijn 740 Turbo wilde kopen maar toch zijn keutel in trok: hij wilde de auto eerst graag hebben maar vervolgens niet meer omdat hij een crashtest van ene Modus gezien had.
Mooie bootquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:10 schreef snoertje het volgende:
Mijn 240, nu met dakdragers en 2 verschillende kleuren velgen(de oude velgen ga ik dit najaar/winter opknappen.)
[ afbeelding ]
Deze blijft ook leuk:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef r8ality het volgende:
[..]
Oja dat gelul ja. Alsof je techniek van bijna 20 jaar verschil met elkaar kan vergelijken. Doe maar eens een roltestje of de 940 in de zijkant van de Modus. Lijkt me een heel ander resultaat
.
Whehe. Baksteenpowerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:46 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Deze blijft ook leuk:
[ afbeelding ]
Gaaf!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:10 schreef snoertje het volgende:
Mijn 240, nu met dakdragers en 2 verschillende kleuren velgen(de oude velgen ga ik dit najaar/winter opknappen.)
[ afbeelding ]
Zoiets?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Gaaf!
Ik wil ook van die pitten op de bumper hebben. Zie je in Scandinavië ook heel veel op die auto's.
Zoiets ja.quote:
Gelukkig zitten in mijn 940 stoelen die heel veel lijken op de stoelen uit mijn 440.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:57 schreef Mattt het volgende:
Ik rij nu al een tijdje VW, maar ik mis die volvo 440 stoelen nog steeds![]()
Daar kan echt geen auto tegenop.
Mijn foto ookquote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Zoiets ja.![]()
[ afbeelding ]
Dit was trouwens nog in Zweden, aan de kentekens te zien. Maar dat is hetzelfde laken en pak.
Maar dat is dan wel weer een Nederlandse auto.quote:
Maar ik had het deze keer wel in de gatenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Kom ik vandaar weer Realiteit tegen, zwaait meneer wéér niet!![]()
Harder remmenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:00 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel weer een Nederlandse auto.
Zonet aan beide kanten de remmerij voor losgehad. Verse blokken in de aanslag, want er zat een irritant piepje in. Niet het 'de-blokjes-zijn-op' piepen maar wat anders.
Alles goed schoongemaakt enzo, maar toen ik net naar huis reed was het piepje er nog.
Mooie A-stijlquote:
Het gebeurt me per ongeluk al wel eens dat er hier en daar iets blokkeert, zeker met die nattigheid. De oude blokjes zijn er weer ingegaan, want die waren pas half op [/hollander]quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Harder remmen
Heb je van de nieuwe remblokjes de kantjes afgevijld? Anders rem je in het begin alleen op de randjes. Schiet ook niet echt op.
Andere oplossing is je remschijven af laten draaien. Mits je niet gewoon trilplaatjes in de remklauw hoort te hebben en deze er nu niet zitten óf verkeerdom zitten.
Zwaai dan, malloot!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:56 schreef r8ality het volgende:
[..]
Maar ik had het deze keer wel in de gaten.
Prachtig, welke is dit? En 2010/2011 model zeker?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:04 schreef Rekkie het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooie bak.... hopelijk is deze een beetje 'Lease-gunstig"
Da's de nieuwe S60, Ik zou nog even wachten op de V60:quote:Op woensdag 1 september 2010 22:55 schreef SinofEnvy het volgende:
[..]
Prachtig, welke is dit? En 2010/2011 model zeker?
Oh, het is geen kwestie van willen kopen hoor, ik heb een C30 van pas een half jaar oud, ik vroeg het me alleen af. Ik vond het echt een prachtige auto.quote:Op donderdag 2 september 2010 07:32 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Da's de nieuwe S60, Ik zou nog even wachten op de V60:
[ afbeelding ]
Mooie bakquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:29 schreef yupyup het volgende:
Ook maar eens melden hier:
[ afbeelding ]
XC60 D5 Summum
Iz mah car!quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:01 schreef UncleFunk het volgende:
En dit zijn de foto's van de S40 van Chickert en mij. Toen ik deze foto's maakte, had ik hem net gekocht. Dat was in februari 2008.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk hoor, zo'n oldtimer!quote:Op zondag 5 september 2010 15:06 schreef BartMegens het volgende:
*BartMegens zich melden doet met een Volvo 144 DL uit 1974
[ afbeelding ]
Me like!quote:Op zondag 5 september 2010 15:18 schreef BartMegens het volgende:
Zoals een goede klassieker betaamd, heeft 'ie al technische problemen. Distributietandwiel was naar de klote.
[ afbeelding ]
Nog even wat interieur:
[ afbeelding ]
Ik zit te kwijlen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef L.E.E het volgende:
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY
quote:Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef L.E.E het volgende:
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY
Ik kan enkel over de S40 1.8 automaat Phase I spreken (foto's eerder in dit topic te bewonderen). Inmiddels heb ik daar zo'n 20.000 km mee gereden in 2,5 jaar tijd. Verbruik komt met mijn niet zo zware rechtervoet uit op 1 op 12,5 in de zomer, in de winter ongeveer 1 op 11,5. De 1.8 is pittig genoeg voor de hoeveelheid auto die hij moet verplaatsen, maar je hebt natuurlijk geen raceauto onder je kont. 0 tot 100 doet hij ongeveer in 11 seconden.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef The6thgate het volgende:
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto
Wij hebben hier een V40 phase 1 staan en heb veel met een V40 phase 3 gereden.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef The6thgate het volgende:
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto
Nice. Toch jammer dat ze FWD zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 07:54 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R!![]()
Ik dacht dat jullie juist minder Volvo's voor de deur wilden hebbenquote:Op donderdag 9 september 2010 07:54 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R!![]()
Jep, de 850 is weg en de 740 Turbo (86'er) moet ook nog verkocht worden.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:56 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie juist minder Volvo's voor de deur wilden hebben
Dit lijkt mij een aardige beoordeling.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:56 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik kan enkel over de S40 1.8 automaat Phase I spreken (foto's eerder in dit topic te bewonderen). Inmiddels heb ik daar zo'n 20.000 km mee gereden in 2,5 jaar tijd. Verbruik komt met mijn niet zo zware rechtervoet uit op 1 op 12,5 in de zomer, in de winter ongeveer 1 op 11,5. De 1.8 is pittig genoeg voor de hoeveelheid auto die hij moet verplaatsen, maar je hebt natuurlijk geen raceauto onder je kont. 0 tot 100 doet hij ongeveer in 11 seconden.
Qua onderhoud is het een te betalen auto als je het bij een vakgarage of een specialist laat doen. De dealer is duur, maar rekent wel vaste prijzen voor werkzaamheden. Ik denk alleen dat ze ook niet echt dol zijn op die instap-Volvo's
Ik heb hier en daar helaas wel wat pech gehad met een kapotte thermostaat, lekkage in de kofferbak (bekende kwaal voor Phase I!), vocht in de rechterkoplamp (hogedrukspuit bij de wasstraat...) en aanlopende remmen achter wegens veel stilstaan. Verder natuurlijk regulier onderhoud, zoals banden, olie e.d. Daarbij reken ik voor een automaat ook de ATF mee (om de 120.000 km.). De distributie moet om de 120.000 km of 8 jaar. Komende reparatie bij mijn exemplaar is vervanging van de draagarmen, en zie daar... een andere bekende kwaal van de Phase I. Sowieso willen ze nog weleens kraken bij drempels (veerschotels, stabilisatorstangetjes en/of -rubbertjes). Rammeltjes in het interieur zijn niet ongewoon. Daarnaast zijn de watergedragen lakken van tegenwoordig ook niet je van het. Neem verder geen rode, voor zover ze sowieso nog rood zijn.
Ik vind het persoonlijk een comfortabele, betrouwbare en fijn rijdende auto. De besturing had misschien alleen wel wat directer gemogen en de remmen steviger. Verder schijnt de 2.0 wat rumoeriger te zijn dan de 1.8, maar ik kan dat niet bevestigen uit eigen ervaring. En een 1.6... Die lijkt mij wat ondergemotoriseerd. Oja, en absoluut niet onbelangrijk om te melden: hij heeft me nog NOOIT laten staan.
Ik bedenk me verder nog dat ik vaker het advies heb gelezen om de Mitsubishi 1.8 GDI-motor (B4184SM met 125 pk of B4184SJ met 122 pk) te mijden. Precieze reden weet ik overigens niet. Ik heb zelf gewoon een Volvoblok (B4184S met 115 pk).
Herkenbaar.quote:Op maandag 13 september 2010 11:39 schreef r8ality het volgende:
Weet je wat vervelend is? Medeweggebruikers die niet doorrijden waardoor je je perfecte drift voortijdig moet beëindigen.
Ken je de rotonde in Veldhoven bij de Mac? Daar heb ik een keer 's nachts zo lopen driften dat er benzine uit m'n doorgeroeste tank naar buiten kwamquote:
Da's die absurd grote rotonde die eigenlijk 3-baans is maar geen rijbanen op getekend zijn?quote:Op maandag 13 september 2010 11:49 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ken je de rotonde in Veldhoven bij de Mac? Daar heb ik een keer 's nachts zo lopen driften dat er benzine uit m'n doorgeroeste tank naar buiten kwam.
Exact die ja. Lekker de ruimtequote:Op maandag 13 september 2010 19:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Da's die absurd grote rotonde die eigenlijk 3-baans is maar geen rijbanen op getekend zijn?
De ideale driftbocht voor mij is die vlakbij visplas Ekkersweijer, die haakse bocht bij 't slachthuis.
Je bedoelt dat er drie overlevenden zijn. Je ziet ook wel hoe de Kangoo eruitziet en de XC90. Frontale botsingen met meer dan 100km/u overleef je vrijwel nooit....quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef UncleFunk het volgende:
Je overleeft met een XC90 ook niet altijd een frontale botsing met een Renault Kangoo, zo blijkt uit dit ongeval. Is trouwens flink hard gegaan.
Gefeliciteerd! Daar zul je nog veel plezier aan belevenquote:Op woensdag 15 september 2010 23:45 schreef Pinkerton het volgende:
Vandaag eindelijk mijn eigen Volvo gekocht
Waarschijnlijk is ie volgende week klaar en kan ie op naam worden gezet
[ afbeelding ]
Volvo 240 DL
Bouwjaar 12-02-1986
Motor B23
Geen woord over de airco. Xenon zal wel zo scheef als de neten staan afgesteld. En let even op schokbrekers/draagarmrubbers. Niet erg als je zelf kan sleutelen, anders een bitch qua garagekosten. Verder issie 350 euro te duurquote:Op donderdag 16 september 2010 13:54 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb inmiddels m'n plan iets aangepast qua volgende auto. Belangrijkste is dat Ik zoek nog iets in het goedkope segment en vooral een handgeschakelde bak om m'n huidige benzineslurpende automaat te vervangen, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik schakel.
Nu kan ik bij deze auto kijken:
Volvo 440 1.8
Wat is jullie mening hierover? Zo te zien zit er wel wat roest linksachter, maar in principe zal ik er niet veel langer dan een jaar in rond rijden (rij zelf maximaal iets van 15.000 per jaar). En wat zou deze qua verbruik doen?
Laten staan of is het een prima dingetje om een jaar in rond te rijden?
zijn die auto's nog zo weinig waard dan?quote:Op donderdag 16 september 2010 13:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Geen woord over de airco. Xenon zal wel zo scheef als de neten staan afgesteld. En let even op schokbrekers/draagarmrubbers. Niet erg als je zelf kan sleutelen, anders een bitch qua garagekosten. Verder issie 350 euro te duur.
Zijn er nogal veel. En voor de meeste "milieubewuste consumenten" ongunstig.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:54 schreef The6thgate het volgende:
[..]
zijn die auto's nog zo weinig waard dan?
Wat zeg je dat netjes.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:56 schreef r8ality het volgende:
[..]
Zijn er nogal veel. En voor de meeste "milieubewuste consumenten" ongunstig.
Dat verwacht ik wel ja, hij heeft pas net een ton gedraaidquote:Op donderdag 16 september 2010 09:57 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Daar zul je nog veel plezier aan beleven
Heb 'm inderdaad uit Gilzequote:Op donderdag 16 september 2010 18:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Nice!Waar heb je 'm vandaan? Ziet er uit als Gilze?
Alleen de paravan klopt niet met het bouwjaar.![]()
Ik zag je reactie nu pas staan, maar ik heb 'm bij een man gekocht vlakbij Gilze die 240's opkoopt (en importeert) opknapt en weer verkoopt. Deze is inderdaad uit Zweden geimporteerd. In de brochure uit '86 zie je ook staan dat deze kleur en de kleur van het stof niet in Nederland geleverd is. Helaas zitten er ook nieuwe kentekencombinaties opquote:Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef r8ality het volgende:
Ik zie al aan de stadslichten dat het import uit Zweden is. Waar hedde em gekocht?
Stukje tussen motorkap en voorruitquote:
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 01:39 schreef Pinkerton het volgende:
Even nieuwschierig r8ality: hoe zie je aan het stadslicht dat mijn 240 uit Zweden komt?
Ik dacht toch dat ik wel het een en ander van Volvo's wistquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:37 schreef r8ality het volgende:
[..]
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.
Pa importeert al 20 jaar Volvo's uit Zweden en de laatste 6 jaar ga ik geregeld meequote:Op vrijdag 17 september 2010 12:04 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Ik dacht toch dat ik wel het een en ander van Volvo's wist
ah juist, herkenbaar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:37 schreef r8ality het volgende:
[..]
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:49 schreef r8ality het volgende:
Waarom zou die paravan niet kloppen
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkendquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.
check ook even die sneeuwkapjes over de ventilatie roostersquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:34 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:15 schreef r8ality het volgende:
[..]
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL?.
Nee?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Ik kan niet wachten op sneeuwquote:Op zondag 19 september 2010 08:32 schreef JJH het volgende:
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun!
Maar dan geen halve meter graag, want daar kom je alleen maar in vast te zitten.quote:
Nu wel.quote:
Zolang dat luchtrooster maar het enige is danquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Marktverneukersquote:Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nu wel.Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!"
Zeg dat wel, eentje die hier uit de buurt komt spant helemaal de kroon: die woont de helft van de tijd in Zweden en de helft van de tijd ergens in de buurt van de A50.quote:
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?quote:Op zondag 19 september 2010 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002.
Ik denk dat je op het Volvoforum meer geluk hebt. Daar staat onder meer dit topic.quote:Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Ander aandachtspunt is het elektronisch gasklephuis (vanaf MY2000 uit mijn hoofd). Ik ga ervan uit dat dat inmiddels wel vervangen zal zijn overigens. Witte sticker = oud; gele sticker = nieuw.quote:Op maandag 20 september 2010 21:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Sowieso de draagarmen in de gaten houden, 850's en V70's (zowel het oude als het nieuwe type) vreten die alsof het snoepjes zijn.
Doe het nou nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef JJH het volgende:
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald.(Laatste tank, met alleen maar korte stadsritjes zelfs geeneens 1 op 9.
)
Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940.Trouwens, ook een dik uitgeruste 440 of V40 doen nog mee. Alhoewel die alweer twee stapjes omhoog doet in de wegenbelasting.
Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt?
Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan.
Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken.
Inderdaad. Maar ja, je moet wel, anders gaan onze "prijsbewuste" en "hippe" medeconsumenten ze niet kopenquote:Op woensdag 22 september 2010 08:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik weet het niet. De achterklep is nog wel echt Volvo, maar voor de rest gaan al die estates, van allerlei merken, steeds meer op elkaar lijken.
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef JJH het volgende:
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald.(Laatste tank, met alleen maar korte stadsritjes zelfs geeneens 1 op 9.
)
Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940.Trouwens, ook een dik uitgeruste 440 of V40 doen nog mee. Alhoewel die alweer twee stapjes omhoog doet in de wegenbelasting.
Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt?
Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan.
Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken.
Vochtprobleem dan vooral rondom de achterklep? De 440 die ik ooit had heeft daar geen problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:39 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.
Ai, dan heb je zo veel tijd en geld erin gestoken, gebeurt zo iets. Is het nog wel te herstellen allemaal?quote:Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef r8ality het volgende:
Seau. Dagje Zeelandrit liep ff wat anders dan gepland. Kennissen van mijn pa en mij reden ook mee met een perfect gerestaureerde Duett die drie dagen ervoor was getaxeerd was op 22.000 euro. Na aanvang van de rit en het opdraaien van de hoofdweg bij de garage werden mijn pa en ik ineens druk van de weg gebaard door een Audi voor ons. We keken in onze achteruitkijkspiegel, Duett van die kennissen in de fik. Gelukkig een heel eind uit weten te blazen en met water definitief uigemaakt, maar dat was even schrikken...
Draadboom uitgefikt en de vlammen kwamen net bij het benzinefilter, die smolt en vervolgens vlammen uit de motorkap en onder de auto.
Dus uiteindelijk gezellig met z'n vieren de hele dag rondgetoerd in de PV544.
Jepz. Uiteindelijk dus alleen de draadboom, benzinefilter en een beetje roet. Verzekeringswerk.quote:Op zondag 26 september 2010 23:26 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ai, dan heb je zo veel tijd en geld erin gestoken, gebeurt zo iets. Is het nog wel te herstellen allemaal?
Die van Huke is niet zo mooiquote:Op maandag 27 september 2010 10:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat zuur!Toch niet de auto van Huke he?
Jup, that's the one.quote:Op maandag 27 september 2010 10:58 schreef Bart-Willem het volgende:
Da's toch die ene die vorig jaar jullie mee hielp bij jullie kraam? Of was dat een andere Charles?
Best mooi. Alleen veel van hetzelfde, maar ja das Zeelandquote:Op maandag 27 september 2010 11:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik wist niet dat 'ie ook een Duett had.Maar wel enorm balen zoiets.
![]()
Hoe was de Zeelandrit verder?
Klopt, als ik mijn 940 even vergelijk met de Vectra waar ik ook regelmatig in rijd, kan ik met die 940 veel meer. Lekker lage raamlijn en het is duidelijk waar ie ophoud.quote:Op maandag 27 september 2010 12:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Best mooi. Alleen veel van hetzelfde, maar ja das ZeelandVragen waren te doen, maar uiteraard waren we na het ongelukje niet heel serieus meer
. O, en we hebben een abonnement op jubilea ofzo. Dit keer was het de vijftiende keer dat ze hem organiseerden en wat betreft de huidige organisatie de laatste.
Afgelopen zomer hebben we meegedaan aan de Voerenrit en toen was het een tienjarig jubileum, ook inclusief toespraken, bedankjes etc..
Ik heb in de showroom van Olov Goes nog even in een XC60 en S60 gezeten maar ik snap waarom al die nieuwe auto's tegenwoordig sensors en camera's hebben. Je ziet geen ruk via ramen en spiegels. Gaat helemaal nergens over.
Inderdaad vochtproblemen. Alle problemen die je opnoemt komt juist door vocht, electronica en roest. Bij een 480 is het ook echt vreselijk. Achterlichten, rubbers voor de zijruiten achter (niet meer te krijgen overigens moet je afkitten met carosseriekit), dakrubbers, rubbers kofferbakklep, ophanging kofferbakklep, in het motorcompartiment verstopte afvoer waardoor dus je CEM onderloopt, deuren die keihard roesten, en de rand onder de achterbumper. Sowieso als je er één koopt let er dan op dat de vorige eigenaar de vochtproblemen GRONDIG heeft aangepakt. Ik ben al met m'n tweede 480 bezig, duur, maar wel leuk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:39 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:36 schreef r8ality het volgende:
Deze ligt al uitgeprint klaar om op te hangen.
[ afbeelding ]
Er gaat dus een boel werk inzitten. Hmmm.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:53 schreef PICHT het volgende:
[..]
Inderdaad vochtproblemen. Alle problemen die je opnoemt komt juist door vocht, electronica en roest. Bij een 480 is het ook echt vreselijk. Achterlichten, rubbers voor de zijruiten achter (niet meer te krijgen overigens moet je afkitten met carosseriekit), dakrubbers, rubbers kofferbakklep, ophanging kofferbakklep, in het motorcompartiment verstopte afvoer waardoor dus je CEM onderloopt, deuren die keihard roesten, en de rand onder de achterbumper. Sowieso als je er één koopt let er dan op dat de vorige eigenaar de vochtproblemen GRONDIG heeft aangepakt. Ik ben al met m'n tweede 480 bezig, duur, maar wel leuk.
Ah die van jou staat dus op speurders?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon m'n 740 Turbo vatten, dan heb je iets leuks en iets wat belastingvrij wordt!
Hoe kan ik dit zienquote:
Spanningsregelaar van de temperatuurmeter, dan zou de tankmeter ook een verkeerde waarde moeten geven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:14 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Ah die van jou staat dus op speurders?
Heb nu overigens m'n 240 opgehaald, maar er zitten nog een paar kleine probleempjes aan:
- Temperatuurmeter geeft niks aan (blijft beneden hangen)
- Gebonk tijdens drempels
Toevallig hier iemand enig idee waar deze dingen aan kunnen liggen?
De tankmeter geeft wel de goede waarde aan, dus wellicht ligt het aan de sensor of thermostaat. Is het merkbaar tijdens rijden of de thermostaat wel of niet werkt? Dit is natuurlijk wel belangrijk om te weten aangezien er toch mee gereden wordtquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:42 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Spanningsregelaar van de temperatuurmeter, dan zou de tankmeter ook een verkeerde waarde moeten geven.Gebonk ligt aan de schokbrekers, silent blocs of het gebrek aan van die stootrubbers bovenin de wielkast (Arnold kennende vindt 'ie dat te duur en laat 'ie het achterwege).
En inderdaad: die 740 staat op speurders.
Tenzij hij ergens een 480 uit '86 kan vindenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon m'n 740 Turbo vatten, dan heb je iets leuks en iets wat belastingvrij wordt!
Thermostaat kan je simpel uit testen: ff eruit schroeven, in een kop warm water gooien dat net van de kook is, als 'ie gewoon open springt is 'ie goed. Blijft 'ie dicht dan weet je dat 'ie stuk is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:52 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
De tankmeter geeft wel de goede waarde aan, dus wellicht ligt het aan de sensor of thermostaat. Is het merkbaar tijdens rijden of de thermostaat wel of niet werkt? Dit is natuurlijk wel belangrijk om te weten aangezien er toch mee gereden wordt
Alleen wel minder dat de eerste 480's wel de minste zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:17 schreef PICHT het volgende:
[..]
Tenzij hij ergens een 480 uit '86 kan vindenZo duur zijn ze niet in de wegenbelasting, ik betaal maar 97/kwartaal. Zelfs al zou hij wegenbelastingvrij worden, amper 400 euro op jaarbasis is de moeite niet.
Je kan niet alles hebbenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:27 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Thermostaat kan je simpel uit testen: ff eruit schroeven, in een kop warm water gooien dat net van de kook is, als 'ie gewoon open springt is 'ie goed. Blijft 'ie dicht dan weet je dat 'ie stuk is.Temperatuurzenders gaan ook wel eens stuk inderdaad.
[..]
Alleen wel minder dat de eerste 480's wel de minste zijn.
Deze hang ik op m'n prikbord op m'n werkquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:36 schreef r8ality het volgende:
Deze ligt al uitgeprint klaar om op te hangen.
[ afbeelding ]
Hij komt dus helemaal niet omhoog of wel een beetje? Je kunt het ook testen door de verwarming aan te zetten. Als die lauw blijft, kun je ervan uitgaan dat je thermostaat niet werkt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:52 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
De tankmeter geeft wel de goede waarde aan, dus wellicht ligt het aan de sensor of thermostaat. Is het merkbaar tijdens rijden of de thermostaat wel of niet werkt? Dit is natuurlijk wel belangrijk om te weten aangezien er toch mee gereden wordt
Pff eerst maar eens die thermostaat zien te vindenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:27 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Thermostaat kan je simpel uit testen: ff eruit schroeven, in een kop warm water gooien dat net van de kook is, als 'ie gewoon open springt is 'ie goed. Blijft 'ie dicht dan weet je dat 'ie stuk is.Temperatuurzenders gaan ook wel eens stuk inderdaad.
[..]
Alleen wel minder dat de eerste 480's wel de minste zijn.
Je kunt dus ook de test met de verwarming uitvoerenquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:30 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Pff eerst maar eens die thermostaat zien te vinden
quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:30 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Pff eerst maar eens die thermostaat zien te vinden
Werd wel weer eens tijd. Die 850 was echt vet destijds..quote:
Ze hebben toen toch ook nog meegedaan met de s40?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef r8ality het volgende:
[..]
Werd wel weer eens tijd. Die 850 was echt vet destijds..
Klopt. Maar dan blijft de 850 nog steeds vetquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ze hebben toen toch ook nog meegedaan met de s40?
En daardoor bestaat de T5R!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:06 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan blijft de 850 nog steeds vet.
En wat voor een?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:06 schreef Saninl het volgende:Ik meld me ook omdat ik stiekem hoop in december een Volvo te bezitten
Als het doorgaat (als in; als mijn financiën dat toelaten (student) ). Misschien de Amazon van Bart-Willemquote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Als het doorgaat (als in; als mijn financiën dat toelaten (student) ). Misschien de Amazon van Bart-Willem
Ja, als het allemaal door zou gaan wel ja! Heb allemaal informatie al in een snelhechtertje gedaan enzovoorts. Maar ik moet nog achttien wordenquote:
Oh, Okéquote:Op zondag 3 oktober 2010 03:59 schreef Dimitri_ het volgende:
Amazon.. Echt hele leuk auto... Voor erbij.Heb er zelf ook 1, maar ben toch blij dat ik de 740 als daily driver heb.
Verzekeringswerk. Nieuw frontje erop en weer rijdenquote:
Ik weet niet wat voor auto je gewend bent, maar een Amazon rijdt echt heel spartaans. En natuurlijk is dat leuk, maar met een Amazon wil je niet harder dan 100 km/h, in de winter beslaan al je ramen omdat er geen fatsoenlijke ventilator, ramen gaan moeilijk open, ruitenwissers werken slecht, wegligging is slecht..quote:
Lijkt me leuk als je foto's plaatst!quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
Hallo allemaal, ik ben een 343 Black Beauty aan het restaureren. Veel roest en veel laswerk, ik ben ongeveer op 75% van het laswerk nu.
Valt op zich wel mee vind ik, een extra kacheltje doet wonderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:53 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto je gewend bent, maar een Amazon rijdt echt heel spartaans. En natuurlijk is dat leuk, maar met een Amazon wil je niet harder dan 100 km/h, in de winter beslaan al je ramen omdat er geen fatsoenlijke ventilator, ramen gaan moeilijk open, ruitenwissers werken slecht, wegligging is slecht..
Maar daarom is het zo leuk om mee te rijden.. Af en toe, met mooi weer.
Maar dat vind ik dan he, er zijn genoeg mensen die een Amazon als DD rijden.
Das niet zo heel raar. Een B230 heeft veel meer koppel onderin, dus de kans dattie gaat glijden is veel groter dan wanneer je een B18/B20 de sporen geeft. Plus een 940 is ook wel ff iets zwaarder achterquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:40 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee vind ik, een extra kacheltje doet wonderen.En ik vind een Amazon met sneeuw/gladheid etc echt 100x beter rijden dan m'n 940 Estate toen: die had de neiging om z'n kont om te gooien (maar daar klaagden toen meer 940-rijders over, dus het lag niet aan de bandjes).
Ruitenwissers konden inderdaad wat beter, die liggen er iets te "los" op naar mijn idee.
Dat is wel heel erg foutquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:54 schreef daNpy het volgende:
Zag toen ik naar huis reed een 760 met jap-style uitlaat. Echt.
Wat een werk zeg! Wel super dat je 'm zo mooi opknapt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:14 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de auto toen ik hem kocht. Recente foto's heb ik wel maar nog niet op de computer. Huidige staat:
-Dorpel links volledig vernieuwd incl. binnendorpel
-Bodemplaat L+R nieuw incl. kriksteunen
-Dorpel rechts ligt helemaal open, klaar voor vernieuwing
-Paravan van links naar rechts aan de onderrand volledig nieuw
-Complete frontplaat nieuw er op
-Interieur + aandrijflijn + assen er uit en alles naar de spuiterij dat gespoten moet worden
-Alles uitgedeukt, geplamuurd en strak gemaakt. Behalve de dorpel L+R
Sommige mensen snappen het niet helemaal.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:54 schreef daNpy het volgende:
Zag toen ik naar huis reed een 760 met jap-style uitlaat. Echt.
Sorry.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:54 schreef daNpy het volgende:
Zag toen ik naar huis reed een 760 met jap-style uitlaat. Echt.
Dat weet ik niet, hoezo?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:45 schreef r8ality het volgende:
Was het een witte met sneeuwvanger op de achteruit?
Vertel aub?quote:Op zondag 3 oktober 2010 03:59 schreef Dimitri_ het volgende:
Amazon.. Echt hele leuk auto... Voor erbij.Heb er zelf ook 1, maar ben toch blij dat ik de 740 als daily driver heb.
Omdat ik die wel vaker zie rijden. Is ook jong gastje.quote:
heb nog een koplamp liggen, met nieuw glas.. Motorkap en zijscherm ook, alleen in een andere kleur.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:23 schreef Gambolputty het volgende:
** Krachtterm **![]()
[ afbeelding ]
Gevalletje voorganger bij groen licht vol op de rem ivm ambulance. Ik ook maar iets later.
Thanks, da's het eerste positieve van vandaag. De motorkap lijkt er redelijk vanaf gekomen te zijn, maar een koplamp kan ik wel gebruiken. Waar kan ik je vinden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
heb nog een koplamp liggen, met nieuw glas.. Motorkap en zijscherm ook, alleen in een andere kleur.
Helaasch. Maar ik denk dat het met wat inspanning zelf weer redelijk te herstellen is.quote:
Geen flauw idee, maybe iemand van volvolvo.nl? Daar zit wel iemand met een witte 242 maar die komt meer uit de regio Hapert ofzo.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:15 schreef r8ality het volgende:
Gisteravond zag ik in Nuenen weer die toffe witte 242. Bart-Willem, weet jij wie dat is?
Dan zal ik em toch es klemrijdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maybe iemand van volvolvo.nl? Daar zit wel iemand met een witte 242 maar die komt meer uit de regio Hapert ofzo.
Waar kijk ik dan precies en waar moet ik op letten?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:16 schreef r8ality het volgende:
Kijk ook even onder de bumper ivm stootbalk.
Bumper erafhalen en kijken of de balk van de bumper zelf niet krom of beschadigd is. Ook even bij de auto zelf kijken of er niks krom/beschadigd is. Ik ken 940's niet zo goed dat ik meteen onderdelen kan aanwijzen. En ik heb op mijn werk natuurlijk geen VADIS (Volvo Aftersales Diagnostics Information System), dat staat op mijn laptop thuisquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Waar kijk ik dan precies en waar moet ik op letten?
Ik woon vlakbij Venray, noord limburg..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:57 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Thanks, da's het eerste positieve van vandaag. De motorkap lijkt er redelijk vanaf gekomen te zijn, maar een koplamp kan ik wel gebruiken. Waar kan ik je vinden?
Da's ook maar nèt Limburg...maar net iets te ver vanuit C'borg. Evengoed nog bedankt voor je aanbod.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:31 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Venray, noord limburg..
Kan hem ook opsturen voor je mocht je niets dichterbij kunnen vinden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:14 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Da's ook maar nèt Limburg...maar net iets te ver vanuit C'borg. Evengoed nog bedankt voor je aanbod.
Tanks never die.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:08 schreef Gambolputty het volgende:
Ik heb wat gevonden, Auto Rima in Druten heeft een wit zijscherm + koplamp + knipperlicht. t lijkt er op dat ik er voor ca. 150 euri vanaf kom. De Colt die ik geraakt heb (6 maanden oud, heb ik weer..) zal meer richting 1500 gaan vrees ik.
Eh ja. Het nieuwe paneel was al niet zo schoon maar bij de rest issie sneeuwwit..quote:
Waarom wil je perse een (oude) Volvo als student? Puur omdat het gaat omdat het Volvo is, of omdat je denkt dat dit in jou situatie goedkoop/betrouwbaar is?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef FUUUU het volgende:
Ik weet niet of ik in een fanboy topic het beste antwoord krijg maar ik neem aan dat sommige van jullie er wel wat verstand van hebben.
Ik ben student zonder rijke ouders en moet alles zelf betalen.
Ik woon op aardige afstand van mijn school 45km en heb in het weekend een bijbaantje op 7km afstand.
Op school heb ik nogal gevarieerde tijden waardoor ik laat klaar ben en hetzelfde geld voor mijn bijbaan.
Een auto zou dus heel goed van pas komen.
Ik heb een aanschaf budget van 1000eu maar liever geef ik wat minder uit omdat ik ook voor school nog wel wat geld achter de hand moet hebben.
Nu keek ik op marktplaats en zocht ik naar een Volvo 440. Qua uiterlijk niet de mooiste auto maar ze staan vaak voor 250-500 op internet met een km stand tussen de één of twee ton. Ze wegen nog geen 1000kg en dit leek me de ideale auto gezien ik toch niet veel zal rijden maximaal 3 dagen per week.
Ook heb ik vernomen dat die oude volvo's niet kapot te krijgen zijn. Het leek me dus de ideale auto die niet te zwaar is, ijzersterk(?) en het gebruik ook niet al te hoog zal liggen gezien het niet de snelste auto's zijn.
Heeft iemand ervaring met de 440? Is het aan te raden er een aan te schaffen en hebben ze veel onderhoud? In principe ben ik al tevreden als ik er een jaartje mee kan rijden zonder teveel onderhoud.
graag wat feedback en alvast bedankt
Heb zelf een 460 uit '96, een 440 met kofferbak eraan zeg maar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef FUUUU het volgende:
...
Nu keek ik op marktplaats en zocht ik naar een Volvo 440. Qua uiterlijk niet de mooiste auto maar ze staan vaak voor 250-500 op internet met een km stand tussen de één of twee ton. Ze wegen nog geen 1000kg en dit leek me de ideale auto gezien ik toch niet veel zal rijden maximaal 3 dagen per week.
Ook heb ik vernomen dat die oude volvo's niet kapot te krijgen zijn. Het leek me dus de ideale auto die niet te zwaar is, ijzersterk(?) en het gebruik ook niet al te hoog zal liggen gezien het niet de snelste auto's zijn.
Heeft iemand ervaring met de 440? Is het aan te raden er een aan te schaffen en hebben ze veel onderhoud? In principe ben ik al tevreden als ik er een jaartje mee kan rijden zonder teveel onderhoud.
graag wat feedback en alvast bedankt
Zie het verschil in viezigheid tussen die deur en dat voorscherm!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:02 schreef Gambolputty het volgende:
The tank is back![]()
Nog wel wat stellen maar het lijkt weer ergens op. Meteen maar witte knippers gedaan![]()
[ afbeelding ]
940's hoeven niet moeders mooiste te zijn, vooral onverwoestbaar en daar zijn ze gewoon erg goed in!quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:53 schreef Gambolputty het volgende:
Gewassen en wel, we zijn er bijna. Ik zie nu dat ik de antennes vergeten ben terug te zetten![]()
Motorkap is nog niet helemaal in de oude staat maar wellicht da'k het maar lekker zo laat. Toen ik 'm kocht was het al niet moeders mooiste, dit kan er nog wel bij![]()
[ afbeelding ]
Als je rijdt zie je er niets vanquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Zie het verschil in viezigheid tussen die deur en dat voorscherm!
[..]
940's hoeven niet moeders mooiste te zijn, vooral onverwoestbaar en daar zijn ze gewoon erg goed in!
Inderdaad! Bij een 740 is het niet supermooi vind ik, maar bij een 940 dus wel!quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:42 schreef r8ality het volgende:
Tering, zo'n ding is mooi in het wit.
Zolang er maar een boel meegespoten word.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:19 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Inderdaad! Bij een 740 is het niet supermooi vind ik, maar bij een 940 dus wel!
Nog even voor de administratie:zo zag het er achter de bumper uit. Blijft grappig/handig, die enorme demper. Het enige wat een beetje verbogen is, is dat witte plaatje waar een relais oid opgeklipt zit. Da's naar achteren gedrukt door de ex-koplamp.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bumper erafhalen en kijken of de balk van de bumper zelf niet krom of beschadigd is. Ook even bij de auto zelf kijken of er niks krom/beschadigd is. Ik ken 940's niet zo goed dat ik meteen onderdelen kan aanwijzen. En ik heb op mijn werk natuurlijk geen VADIS (Volvo Aftersales Diagnostics Information System), dat staat op mijn laptop thuis.
Als dat namelijk het geval is en je vervangt het niet kan de volgende aanrijding wat minder leuk aflopen.
Ja, vooral die zilveren/chromen grill. Dat vind ik echt modder op een vlaggeschuit. Ik had de originele grill een uur na aankoop zwart gespoten, en er later een turbogrill ingezet. Bekt een stuk beter.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef JJH het volgende:
[..]
Zolang er maar een boel meegespoten word.
Dat verschilt dus eh, niets met een 240quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:31 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Nog even voor de administratie:zo zag het er achter de bumper uit. Blijft grappig/handig, die enorme demper. Het enige wat een beetje verbogen is, is dat witte plaatje waar een relais oid opgeklipt zit. Da's naar achteren gedrukt door de ex-koplamp.
[ afbeelding ]
Aangereden of zelf ergens tegenaan?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Nou de V40 staat (weer) bij de schade hersteller. in een jaar tijd al de derde keer.....
Aangereden, de auto stond heel netjes in zijn parkeervak, een renault wilde deels van hetzelfde vak gebruik maken. 700 euro schade (3 maanden geleden 1900 en 2 maanden daarvoor 2300). Ach er zaten al 2 nieuwe voorbumper op + koplamp en voorscherm, nu een nieuwe achterbumper. Beetje bij beetje komen er gewoon steeds meer nieuwe onderdelen opquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:40 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Aangereden of zelf ergens tegenaan?
Ken je de film Christine van Stephen King?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Aangereden, de auto stond heel netjes in zijn parkeervak, een renault wilde deels van hetzelfde vak gebruik maken. 700 euro schade (3 maanden geleden 1900 en 2 maanden daarvoor 2300). Ach er zaten al 2 nieuwe voorbumper op + koplamp en voorscherm, nu een nieuwe achterbumper. Beetje bij beetje komen er gewoon steeds meer nieuwe onderdelen op
Misschien door tik aan voorkant gekomen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:49 schreef Gambolputty het volgende:
Jahoor. Vanuit de linkeronderhoek een barst die hard op weg is een APK-afkeurpunt te worden.![]()
[ afbeelding ]
Yep, ik vrees van wel. Schade wordt ineens meer dan verdubbeld op deze manier.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Misschien door tik aan voorkant gekomen?
De film staat hier op de plankquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:09 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ken je de film Christine van Stephen King?
Valt mee, een nieuwe ruit voor een 740/940 inclusief erin zetten is rond de 200 Euro ex. BTW.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:21 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Yep, ik vrees van wel. Schade wordt ineens meer dan verdubbeld op deze manier.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:48 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een B230E uit een 240 met een kop van een 940 en een nokkenas van een 740, op de uitwendige delen (ontsteking, injectie, spruitstukken) van een 360.
Loopt als een zonnetje.
Die is inderdaad leuk. Had 'm al gezien via het Volvoforumquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:03 schreef yupyup het volgende:
Dit is pas een auto test:
http://www.dealer.volvoca(...)3896/4D6F766965.aspx
En voor de liefhebbers hier meer info over de dame.
Ik hou de Zweedse kalender aanquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik twijfel nog over de winterbanden. Aan de ene kant is 't 's ochtends wel nodig, maar 's avonds is het vaak nog een graad of 11-12 dus dan is het weer niet nodig. Hmm lastig.
Eerder de grootmoedigen van de verstandigen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:15 schreef Dimitri_ het volgende:
Oh.. en winterbanden? Ik heb toch zeker een Volvo!
Gewoon 365 dagen per jaar zomerbanden. Scheidt de mannen van de jongens.
Inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:29 schreef r8ality het volgende:
30.000km per jaar en 1400kg. Winterbanden zijn eerder noodzaak. Daarbij staat Duitsland/Zweden op de planning dus dan moet je wel.
quote:En nu wachten op de echte winterse omstandighedenOp donderdag 21 oktober 2010 15:44 schreef r8ality het volgende:
Good busy. Mijn Snowtechs baggeren ook heerlijk door de regen.
quote:Mwah, er begint roest op te treden aan de bovenkant. maar aan de onderkant is het behoorlijk doorgeroest, dat ijzer/metaal druk je zo doorOp vrijdag 22 oktober 2010 21:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Zijn die wielkasten zo rot dan?En anders een Amazon ipv een 440?
quote:Voor 2 tientjes heb je een mooie wielkastrand die je er zo in kan lassen.Op maandag 25 oktober 2010 12:24 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mwah, er begint roest op te treden aan de bovenkant. maar aan de onderkant is het behoorlijk doorgeroest, dat ijzer/metaal druk je zo door.
En een amazon in zo;n goede staat ga ik niet mee in de winter rijden, dus wil ik ze beide hebben
quote:maar dan dek je het roest alleen af ?Op maandag 25 oktober 2010 12:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Voor 2 tientjes heb je een mooie wielkastrand die je er zo in kan lassen.
quote:Vragen ze voor zo'n klein miezerig stukje 600 Euro?!?Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Daar heb ik dus een flink gat zitten, maar is dit goedkoper dan ¤600 te laten repareren? want ik vind het niet waard om er zoveel aan te spenderen
quote:Nee, het is net het hoekje van de wielkast, maar eruit laten zagen en lassen kost volgens mij rond de ¤400
quote:Waar vind ik die beunhazen?Op maandag 25 oktober 2010 14:17 schreef r8ality het volgende:
Wat B-W zegt. Lekker bij de beun laten lassen voor weinig en doorrijden met die bak.
quote:*zet je computer uit
quote:Ah, zo'een zaak ken ik wel.Op maandag 25 oktober 2010 15:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
*zet je computer uit
*pak je 440
*rijdt door je woonplaats en zoek garages waar geen enorme lichtbakken met een merk opgeschroefd zitten.
quote:Ik heb gelijk een mail gestuurd naar die garage hier in de buurt, om te kijken hoe duur dat is.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:22 schreef PICHT het volgende:
Apeltje eitje tochDing erin laten lassen en klaar. Kost je alsnog wel centen maar geen enkele 4 serie is gratis helaas
![]()
quote:Mail sturen en goedkope beungarage gaat niet samen. Ik weet dat het eng is maar eigenlijk zou je toch eens langs moeten rijden en het gat laten zienOp dinsdag 26 oktober 2010 12:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik heb gelijk een mail gestuurd naar die garage hier in de buurt, om te kijken hoe duur dat is.
quote:Ze hebben ook idd nog niet terug gemaild.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mail sturen en goedkope beungarage gaat niet samen. Ik weet dat het eng is maar eigenlijk zou je toch eens langs moeten rijden en het gat laten zien
quote:Al zouden ze al terugmailen heb je er nog geen ruk aan. Je moet die gasten even laten zien wat je bedoelt en dan zeggen ze wel of ze het kunnen maken. Zulke garages werken beter met een lastoorts in de hand dan met een toetsenbord.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:25 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ze hebben ook idd nog niet terug gemaild.
quote:PICS!! van je T5R!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:55 schreef The-Hobo-Clown het volgende:
Volvo 850 t5r station is wat ik nu rij ik moest wat kon hem via-via overnemen maar was eigenlijk niet zo grote volvo-fan... Maar wat een wagenwil er nog een maar dan een V70R
Vergeet erbij te zetten dat we hier ook een volvo fh16 hebben![]()
quote:Ander zoeken, die zoeken gewoon een collega-bedrijf en zetten er een marge bovenop.Op woensdag 27 oktober 2010 12:30 schreef Hyman het volgende:
De garage was niet gespecialiseerd in lassen, ze zouden het er nog even over hebben.
quote:Nee
quote:Waarom ben ik nog niet jarig.Op donderdag 28 oktober 2010 21:56 schreef The-Hobo-Clown het volgende:
[..]
NeeIk heb hem eigenlijk gekocht voor iemand anders als verjaarscadeau
Maar auto bevalt me eigenlijk te goed om hem als kadootje weg te geven.. Belofte maakt schuld
![]()
Ben er deze week mee naar Frankrijk geweest en het is een heerlijke autoGa voor mezelf ook op zoek naar een volvo estate nog niet helemaal zeker welk type maar we gaan eens op zoek
quote:Ja, geweldig! Zeker nu de automaatpook qua kleur overeenkomt met het stuur en de interieurlijsten. De zetels zijn ook echt meesterlijk.Op donderdag 28 oktober 2010 19:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat heeft zo'n S80 toch een geweldig interieur!
quote:Correct ik geef een T5-R als cadeautjeOp vrijdag 29 oktober 2010 07:54 schreef Hyman het volgende:
err, wat? je geeft iemand een t5-r kado?
Dat had ik er niet uitgehaaldquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:15 schreef Hyman het volgende:
[..]
Eigenlijk breng ik em morgen alleen maar, dan gaan ze er doordeweeks mee bezig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |